[ kopex @ 14.11.2010. 14:25 ] @
Poštovani,

potreban mi je savijet oko kupovine auto prikolice.
Imam pasata 1995 g. karavan dizel i htio bih da ugradim kuku i kupim prikolicu.
Koja je kuka potrebna i koja bi bila najbolja prikolica za to auto a da se ne preoptereti mnogo?Koja su viješanja najbolja?
Koji su to faktori koji utiču na odabir prikolice?
Dali je potreban atest za kuku i prikolicu ili neki drugi papiri ako je kupim npr. u Srbiji i dovezem u Crnu Goru?
Uz dužno poštovanje prema svima molim ljude koji imaju slična iskustva za njihov komentar i savijet.
Hvala
[ HoT_Steppa @ 14.11.2010. 16:22 ] @
Odes na otpad i trazis original kuku za tvoj model auta. On vec ima predvidjene rupe za kuku u karoseriji, treba samo da ih izbijes. Za original kuku ne treba atest, treba samo za onu koja se pravi. I da, platices 10-20 evra elektricaru da ti izvede struju i to je to.
[ Nocni @ 14.11.2010. 16:51 ] @
^Netacno,
Ne moze se voziti auto osim sa euro kukom koja je na vadjenje. Kad otkacis prikolicu moras skinuti i kuku, tako je po novom. Sa kukom a bez prikolice odavno se ne moze voziti po inostranstvu, kod nas se jos uvijek gleda kroz prste. Sto se tice prikolice ona mora biti fabricka a ne pravljena. Pravljena se ne moze registrovati niti se za nju moze raditi atest kao nekad. Pravljene kuke i pravljene prikolice bez papira koje je proizveo neko u sopstvenoj reziji zaboravi. Kad uvozis prikolicu za nju moras imati coc papire odnosno potvrdu proizvodjaca kao i za auto.
Ovo je po meni potpuno ispravno jer ono sto se pusta u saobracaj ne moze se praviti po garazama nedjeljom popodne sa djelovima sa odpada




[ Zarko Silic @ 14.11.2010. 17:23 ] @
@Nocni,

da li si ti bas siguran u to sto si napisao?

U Srbiji nije tako vec se demontazna kuka predvidja samo za vozila registrovana prvi put pocev od 1. jula 2011.

Za sva druga putnicka vozila (M1 i N1) ova obezeza ne postoji.
[ Nocni @ 14.11.2010. 19:00 ] @
Postavljac teme je iz Crne Gore i ovo vazi za njega...
To regulise Becka konvencija o drumskom saobracaju iz 1968 godine, Anex 5. u kojem pise da za registraciju prikljucnih vozila vaze propisi iz domicilne zemlje registracije... za Srbiju ne znam kako je i je li mijenjano sta... ali kuka je uvijek morala da ima plocicu i da bude atestirana... gledalo se kroz prste i niko zbog kuke nije kaznjavan... mada, postojale su situacije kada se recimo prikolica otkaci i napravi stetu a osiguranje nece da plati ako kuka nije ugradjena po propisu... Treba li da ti objasnjavam sta bi bilo da se ovako nesto desi u inostranstvu pa da recimo svabo utvrdi da si sam pravio kuku?
U Hrvatsku se nije moglo uci jedno vrijeme sa kukom a bez prikolice, vracali su ljude sa granice nazad... postojao je momak u trafici 200m od punkta koji je imao samo brusilicu i koji je kidao kuku ljudima koje policija vrati nazad jer im i inace nije po propisu... gledao sam licno vise puta ovo... oko trafike onih krivina od kuke otkinutih kol'ko oces...
Sto se tice uvoza i registracije prikolice... a to je i pitano, sve je kako sam napisao... nista se ne moze registrovati sto je pravljeno, vise se ne vrse atesti za pravljena prevozna sredstva, cak i prikolica koja ima samo 1 osovinu mora da ima saobracajnu dozvolu... niko jos uvijek kod nas ne kaznjava, sto ne znaci da nece od ujutro poceti
[ Zarko Silic @ 14.11.2010. 20:44 ] @
Hm,

malo je cudno da je crnogorski ZOBS po nekim svojim clanovima u 19. veku, a po nekim u 22.

(moram se ograditi jer nisam uspeo da pronadjem clan u ZOBSu CG koji regulise ovu problematiku)

Kada je u pitanju upotreba dnevnih svetala ZOBS CG je u zaostatku bar 10 godina.


Prema ZOBSu Hrvatske (clan 53 stav 6; Narodne novine br 67/08) pise isto kao i u srbijanskom jedino je datum od kada se primenjuje na prvoregistrovanim vozilima razlicit.
Za Srbiju vazi ono sto sam napisao u prethodnom postu dok je u Hrvatskoj rec o 1. januaru 1999. godine. Sve drugo je isto.

Naravno, ni u SRB ni u CRO ovo se ne odnosi na vozila sa stranim tablicama koja se nalaze na proputovanju. Malo me cudi prica o vandalskom secenju kuka.

U Hrvatsku sam ulazio vise desetina puta sa razlicitim automobilima (na svim svojim vozilima imao sam kuku koja se ne skida) i nikada me niko nije ni upozorio, a kamoli navodio na ovakav vandalski cin.
[ kopex @ 14.11.2010. 21:24 ] @
Hvala svima na odgovorima.

Noćni ,zemljače,možeš li me uputiti gdje da se informišem o tome dali teba registrovati prikolicu nosivosti do 500-600 kg?Dali je to MUP ili AMS???
Koji je to zakon i gdje se može pogledati?
Neki policajci su mi rekli da za Crnu Goru nije potrebno atestirati ni kuku ni priklicu.Mora se zatražiti treća tablica od MUP-a.
Možeš li mi preporučiti nekoga iz CG za prikolice i kuke???

Možete li mi dati odgovore na ostala pitanja:koja prikolica i koji su kriterijumi za odabir odgovarajuće prikolice za pasata?
Pozdrav svima.
[ Nocni @ 14.11.2010. 21:58 ] @
Podjes u policiju na salter za registraciju vozila i pitas...
Ovo sto su ti rekli nije tacno... zato i ima toliko viceva o policajcima... isti ti, sjutra da im naredi komandir, ce ti parkirati prikolicu i traziti ateste...
Za sada, mozes da vozis sta god hoces i nece te niko kazniti... zavisi gdje si planirao da ides sa prikolicom...
Sto se tice preporuka, fabricke prikolice od nekog renomiranog proizvodjaca su najbolje. Da ne objasnjavam sad X stvari ali evo navescu samo jednu stvar... na fabrickim auto prikolicama nista od djelova nije vareno, na pravljenim je sve vareno a znamo da prikolica kada se optereti mora konstrukcijski da "radi", putevi nisu idealni etc... iz ovoga je jasno, da je vrlo tesko da prikolica radjena u domacoj radinosti bude dobra... osim u slucaju da neko radi dobru pocincanu kopiju fabricke prikolice sa novim djelovima... Kod nas se prilikom pravljenja prikolice prvo ide na otpad za osovinu i onda ostalo majstor Pera zavari odoka, šapa za kuku se kupuje po buvljacima itd... Ali ovo je sve prazna prica jer se nikakva pravljena ne moze registrovati makar je i pozlatio...
[ Zarko Silic @ 14.11.2010. 22:01 ] @
Sto se nosivosti tice na Passata maksimalno smes prikopcati prikolicu cija ukupna masa sa teretom ne prelazi 650 Kg ukoliko prikolica ne poseduje kocnicu i 1400 odnosno 1600 kg ukoliko prikolica poseduju kocioni sistem (12% ili 8% sukcesivnim ucescem u sili kocenja)

Moras samo obratiti paznju na nadmorsku visinu: svakih 1000 m smanji nosivost za 10%.

Ovo drugo sto si pitao je stvar politike: u zvanicnom Zakonu o bezbednosti u saobracaju ne pise nista, al Milo ocigledno ima nekakve tajne clanove.

P.S. Gresis Nocni. Prikolice u kucnoj radinosti umeju da budu visestruko bolja od vecine fabrickih.
[ Nocni @ 14.11.2010. 22:21 ] @
Ja nemam takva iskustva da su bolje pravljene, ja bih uvijek prije neku njemacku fabricku prikolicu...
Imam jednu dvoosovinku od 7.5 metara na kojoj je camac od 1,8 tona sa duplom inercionom kocnicom... jos cijela prikolica ide u vodu kada se camac ubacuje...
Evo vec vise puta kazem da se ne moze registrovati nista iz domace radinosti... mene nebi interesovala prikolica koju ne mogu registrovati ni u kakvoj varijanti jer je sa njom vrlo komplikovano preci granicu i osjecao bi se nesigurno da je pravljena a da treba da nosi veci teret...
[ kopex @ 15.11.2010. 08:30 ] @
Hvala svima na komentarima,savijetima i predlozima.
Pozdrav
[ Zarko Silic @ 15.11.2010. 08:42 ] @
Citat:
Nocni: ja bih uvijek prije neku njemacku fabricku prikolicu


A ja ne,

ja bih pre narucio (ili sam napravio) prikolicu prema sopstvenim potrebama.

Rec je o relativno prostom mehanickom sklopu koji se resava, sa malo majstorluka, u jednoj osrednjoj bravarskoj radionici. Zbog toga se kod nas na Masinkom fakultetu vrsi atest i kuke i prikolice jer je jasno da se to moze lepo i korektno napraviti i zasto bi se placalo visestruko vise za "fabricka".

Inace, kod tih fabrickih uvek nesto ne stima: ili fale 2 cm ili je sira pa ne ulazi u garazi, ili ovo ili ono. Posebno mi je simptomaticno kada se fabricka ukrasi aluminijumskim detaljima kako bi proizvela vizualni efekat kvaliteta i lakoverne zaludila, a u sustini potpuino bespotrebno, cak i stetno.

Ova prikolica za prevoz Tvoje jahte od tonu ipo ne spada u ovu pricu. Osim toga, sumnjam da ce neko sa Passatom iz 95. tako nesto prevoziti.
[ vladd @ 15.11.2010. 09:35 ] @
Pravio sam rikolice, uglavnom za camce, nekada davno, sa ocem.

Moze da se napravi bbolja i stabilnija nego fabricka, ali je nesrazmerno skuplja.

Sa druge strane, da nemam to iskustvo, potpuno bih se slozio sa Nocnim da je minimum minimuma kupovna prikolica, kada se vidi kakve sve skalamerije priucenih bravara tandrljaju ulicama.

Lisnate opruge, federi, neispravni prigusivaci, nekakve cevi kao osovine, gume krive i celave, kutija aljkavo uradjena, cela konstrukcija je kriva neopterecena, a kada se optereti, jos iskrivljenija, tockovi zahvataju sve uglove koji ne trebaju...

Bukvalno se radi od otpada i zavaruje gde je zgodno..

Tu ne pomaze ni atestirana kuka ni atestirana sapa, sve ostalo je krs.

Postoje prodavnice koje prodaju sklopove prikolica, tako da je omogucen visi nivo DIY izrade, da se neko ne mlati sa torzionim amortizerom, rukavcima osovine, glavcinama, i uz solidan ram od pravougaonog profila, sa spojnicama za tovarni deo i osovinu, naravno sa fabrickom sapom i novim tockovima, moze da izadje za nijansu jeftinija nego kupovna, a zasigurno bolja, mozda i lepsa...

Poz
[ BokasaTzar @ 20.11.2010. 23:02 ] @
Preporučio bih zadnju osovinu od Aleka za samostalnu gradnju jer je u obliku slova P-ćiriličnog i džabe je .

Najvažnija je geometrija tačke za kuku u odnosu na osovine oba točka (treba da bude jednakostanični trougao) i to baš precizno da se odradi. Treba da je prikolica što niže u odnosu na put.

Ako prazna prikolica ne leluja za tobom pri 90 km sve je (geometrijski) OK.
Mislim da je glupo voziti bilo kakvu prikolicu većom brzinom pa makar je pravio Enco Ferari lično.

Posao amortizacije radi i tvrda gumena podloga visine 5,5 cm i vizionarsko pumpanje pneumatika

Izrada prikolice nije za svakog, pa je tu pitanje osnovno, šta će ti prikolica.
Ko ima (zida)kuću, pa mu treba čest prevoz po malo tereta - pravljena prikolica je solidan izbor.