[ Ka2 @ 20.11.2010. 09:18 ] @
Neki lik mi je napravio stetu na automobilu pre neki dan. Lim je ulubljen i pored ogrebotina na nekim mestima je farba skinuta do lima. Automobil je star 1 godinu i 8 meseci. Na tom mestu gde je farba skinuta do lima, odmah posle cukanja, primetio sam zute fleke od rdje. Kada pokusam to da skinem, cak i noktom, nema sanse. Prvo sam mislio da je to ostalo sa automobila koji me je udario prilikom mimoilazenja ali kada sam video da to ne mogu da skinem, uplasio sam se da nije to proces koji se ispod farbe desavao na mom automobilu.

Postavljam pitanje, da li je moguce da do pojave rdje dodje na limu ispod farbe, laka i ostalih slojeva i pod kojim uslovima?

Hvala.
[ cozmo_im @ 20.11.2010. 09:45 ] @
Ako I30 nije pocinkovan, normalno je da oksidise. Idi kod farbara ili limara da ti to ismirglaju ili ispoliraju. Nista strasno.
[ Ka2 @ 20.11.2010. 09:52 ] @
Svakako sam zakazao popravku (osiguranje ce da plati) za utorak pa cu i tamo da pitam. Samo, da je oksidiralo, pretpostavljam da bi trebalo da prodje izvesno vreme od cukanja do pojave toga, zato sam se i zabrinuo i pitam da li je moguce, generalno, da se tako nesto desava na limu ispod farbe i svih zastitnih slojeva.

Slikacu pa cu postaviti.
[ etjen @ 20.11.2010. 10:13 ] @
u principu ako nije pocinkovan do oksidacije dolazi jako brzo (a naročio ako je vlažno ili kiša)

U pitanju su sati samo. Nešto ne verujem da ispod nove farbe može da dođe do rđe, valjda bi se farba potklubučila prvo.. Dakle, mora biti vazduha ispod farbe
[ vladd @ 20.11.2010. 10:55 ] @
To nije rdja ako nisi mogao da je skines noktom ili obrises prstima. I30 ima pocinkovan lim, zasticen pre farbanja, mozda si prosto naleteo na neku korektivnu podlogu.

Poz
[ Ka2 @ 20.11.2010. 12:45 ] @
Kazu da i30 nema pocinkovan lim. Boja je onako kao rdja, tackasta... moguce je da se to tokom noci pojavila oksidacija posto se nezgoda desila oko 19h a ja sam stetu zagledao oko 8h ujutru... Slikacu u toku dana...
[ cozmo_im @ 20.11.2010. 13:10 ] @
Ja mislim da I30 nije pocinkovan.

To je povrsinska oksidacija i moze se javi u roku od 2 sata bukvalno po ovakvoj vlaznosti.

Elem, da li si nekad primetio diskove na automobilima, kad je vlazno i hladnije vreme, ako odstoje preko noci - videces da isto tako izgledaju kao ovo kod tebe (kao da su zardjali).

To se lako sanira, mogao si to i sam, ima koliko oces sredstava za to... i nema sanse da bi ti "istruleo" lim tako lako. Bilo bi potrebno sigurno 1-2 godine da krene da truli na tom mestu.
[ Ka2 @ 20.11.2010. 13:20 ] @
U pravu si, to bas tako izgleda. Meni diskovi pozute odmah posle pranja, dok je auto jos u perionici. Nisam mogao sam to da uradim jer je ostecenje ipak malo vece (ulubljeno zadnje levo krilo, skinuta i izgrebana farba, branik se ulubio, popucale nitne i srafovi, mozda i neki drzaci branika, to ce saznati kada ga skine, pokidani neki kablovi u braniku, verovatno od parking senzora, polomljena oba podkrila (one kao oplate iznad tocka a ispod krila) itd.), isao sam preko osiguranja i u utorak imam zakazanu popravku u ovlascenom servisu. I tamo se svasta izdesavalo ali o tome u mozda drugoj temi.
[ StORM48 @ 20.11.2010. 13:29 ] @
A što u drugoj? Napiši ovde.

Pozdrav
[ cozmo_im @ 20.11.2010. 14:18 ] @
Ti si bas imao pristojan udes. Sta se desilo?
[ Ka2 @ 20.11.2010. 15:50 ] @
Zato sto takvo ponasanje ljudi u ovlascenom servisu zasluzuje jednu sasvim novu temu gde bi svi imali prilike da procitaju sa kime imaju posla (da slucajno neko ne propusti). A vec sam sa njima imao problema ali ovo je, rekao bih, vrhunac.

Nego, evo obecanih slika:





Inace, desilo se to da me je lik mimoilazio velikim vozilom na putu gde ne mogu da prodju dva vozila, ja sam se pomerio udesno koliko sam mogao, on nije gledao i nije ga zanimalo (bilo je to u Bosni na selu, lik vozi bez dozvole inace vozilo koje nema pravo da vozi) i maltene me je prosao kad' mi je zakacio deo ispod rezervoara i mrvicu sam rezervoar, posto je tu "usao" u lim i nastavio da vozi povukao je i moj zadnji branik koji se odvalio, pokidao kablove u njemu i drzace srafova (one kao krugove, prstenove kroz koje idu srafovi) i jos neke drzace... zakljucak je da je veci problem sa branikom nego sa limom i da je pitanje da li ce on moci da se popravi. Ja sam danas nesto gledao i ne znam kako bi plasticar mogao da popravi te polomljene drzace, moze da ispravi ulubljenja na braniku ali ovo prvo ne verujem da moze.

[ skocimish @ 20.11.2010. 16:01 ] @
Gotov je, u'vatio ga "gangric"
[ Ka2 @ 20.11.2010. 16:22 ] @
Sta?
[ vladorr @ 20.11.2010. 16:26 ] @
Citat:
cozmo_im:



To se lako sanira, mogao si to i sam, ima koliko oces sredstava za to... i nema sanse da bi ti "istruleo" lim tako lako. Bilo bi potrebno sigurno 1-2 godine da krene da truli na tom mestu.


Imaš li neko sredstvo konkretno da preporučiš? Ja imam po Fabiji nekoliko ogrebotina i oguljotina koje dosežu do lima i mada mi se čini da je on pocinkovan voleo bih da znam da li mogu sam da preduzmem nekakvu preventivu rdjanju.
[ Zarko Silic @ 20.11.2010. 20:26 ] @
NOVEROX


[ PCS @ 20.11.2010. 20:27 ] @
Ka2

Rekao bi po slikama da je ovo samo oksidacija, nemoj da brineš.
Ja bi više brinuo kako će to sve na kraju da izgleda, tj. koliko će se primetiti posle sređivanja u servisu. Nadam se da će dobro odraditi posao.
[ Ka2 @ 20.11.2010. 20:54 ] @
Verujem da ce izgledati ok jer su mi isti ljudi vec 2 puta farbali isto krilo + pola prednjeg branika, apsolutno se nista ne vidi. Vise me brine branik koji je popucao sa svih strana, u servisu su mi i rekli da je lim manji problem, sto zaista i jeste, ne izgleda ovo uzivo nista strasno, gore deluje na slikama... samo sam se istripovao zbog ovog zutog...
[ inobradovic @ 20.11.2010. 21:04 ] @
nek stave novi branik, i nema problema.
[ Ka2 @ 20.11.2010. 21:17 ] @
To nije problem, rekao mi je lik da ako ne bude mogao da se promeni da ce da stave nov samo sto procenjivac iz osiguranja mora da dodje na dopunu zapisnika, kapiram da ce i on morati da se slozi sa tim ako bude nemoguce da se branik spasi.
[ vladd @ 22.11.2010. 09:55 ] @
Citat:
Ka2: Verujem da ce izgledati ok jer su mi isti ljudi vec 2 puta farbali isto krilo + pola prednjeg branika...


Zato se i pojavila oksidacija, mislim da im ranija priprama nije bila perfektna, malo su "starinski" obavili farbanje. Mislim da su nanosili samo spric git na lim, bez podloge, osnovne boje, ili neke druge antirost podloge.

Poz
[ Ka2 @ 22.11.2010. 17:13 ] @
Lose sam se izrazio. Mislio sam na su mi isto oni radili samo drugo krilo. U svakom slucaju, sutra ostavljam auto pa cemo da vidimo rezultat.
[ jnk @ 23.11.2010. 10:46 ] @
Ja bih na tvom mestu pokušao da izdejstvujem novo krilo u svakom slučaju. Takođe i nove nosače branika pod obavezno.
[ Ka2 @ 23.11.2010. 19:03 ] @
Moze obrazlozenje? Zaista me interesuje tvoj nacin razmisljanja. Da li po tebi ovo ne moze da se popravi peglanjem i farbanjem vec si misljenja da je secenje "novog" automobila jedina stvar koja moze da pomogne u ovom slucaju.

Sto se branika tice, tu jos uvek nisam siguran sta ce da bude, danas sam odvezao auto i ustanovili su da moraju da se menjaju i parking senzori. Za branik sam mu rekao da insistira na zameni ali on mi je rekao da ne veruje da ce osiguranje prihvatiti da se menja citav branik. Ja sam mu samo rekao da mi nista ne budzi, dakle ako moze da ga popravi da bude kao pre nezgode ok, ne zanima me kako a ako ne moze - da ga menja.
[ bakara @ 23.11.2010. 19:46 ] @
Citat:
Ka2: Moze obrazlozenje? Zaista me interesuje tvoj nacin razmisljanja. Da li po tebi ovo ne moze da se popravi peglanjem i farbanjem vec si misljenja da je secenje "novog" automobila jedina stvar koja moze da pomogne u ovom slucaju.

Peglanje nije nista drugo nego krpaljenje...krila se ne seku nego su na sraf, skidaju se kao i svaki drugi deo.
[ Zarko Silic @ 23.11.2010. 19:53 ] @
Uopste mi nije jasno na koji nacin to kod vas funkcionise?

Nisi napisao da li je auto kasko osiguran, ili popravku placas licno?

Ako je kasko osiguran, sve sto je osteceno, menja se bez diskusije. Rec je o novom vozilu a ne polovnjaku starom 10 godina.

Ako ti placas onda gledas kalkulaciju. (koliko sam razumeo vozilo koje te je udarilo nije bilo regularno. Osim toga, naplata stete je malo slozenija ako je nastala u drugoj drzavi?)

Nema tu mnogo mudrovanja.
Branik obavezno nov.
[ bakara @ 23.11.2010. 19:58 ] @
Citat:
zarsilic:
Branik obavezno nov.

Obavezno, i oko toga nema ubedjivanja!
[ jnk @ 24.11.2010. 01:42 ] @
Ka2: ne vidim lepo sa slike da li je ovde u pitanju zadnji ili prednji deo automobila? Ako je zadnji stvarno bi morao da se sece pa je onda pitanje da li je bolje ispravljati stari deo ili stavljati novi. Ovo se naravno moze ispraviti kako treba i to nije nikakva nauka, medjutim meni iskustvo govori da je kod nas to velika lutrija da li ces naleteti na los dan limara ili farbara jer je obicno njihov odnos prema poslu katastrofalan tako da treba 3 puta da razmislis gde ces ovo raditi. Ako se menja komplet deo onda samo farbar moze da pogresi i onda bi trebao biti sigurniji da ce posao biti ok. Meni su u porsche scg menjali delove limarije(i sekli zadnji panel) i nisu uspeli 100% da potrefe nijansu bele boje pa onda mozes misliti.

Sto se tice osiguranja, ne mora da znaci da ce osiguranje pristati da zameni deo ako ostecenje nije veliko vec ce uvek pokusati da te zakrate da bude jeftinije pogotovu ako nije kasko u pitanju vec placa obavezno osiguranje.

edit: sad vidim da je zadnji deo. ipak ne bih isao na secenje vec da se odradi zadnje krilo kod nekog dobrog limara a sto se tice branika ako je ostecen a ne ulubljen trazio bih novi branik i obavezno te nosace da bi posle stajao u liniji.
[ cozmo_im @ 24.11.2010. 07:43 ] @
Gde si radio limariju u Porsche SCG?

Pitam, zato sto je meni limar iz Krnjace (njihov) odradio rubove fenomenalno a fabrar potrefio metalik nijansu (auto star 20 godina) da nema teoretske sanse da provalis da je celo zadnje krilo farbano (u odnosu na krov, vrta, gepek)...

Doduse, ogradjujem se, farbar je radio u svojoj radionici ne u radionici Porschea.

K2: jel zadnje ili prednje krilo?
[ jnk @ 24.11.2010. 07:47 ] @
"Porsche sever" u borči. mogao bih da napišem 3 strane o njihovom bahatom ponašanju, nesposobnosti da reše bilo koji problem, nedostupnosti delova na lageru, nenormalnim cenama... al bolje ne, samo se iznerviram džabe.
[ Ka2 @ 24.11.2010. 07:54 ] @
U pitanju je zadnje levo krilo. Ono se zaista sece i posle vari kada se stavlja novo, nema tu nikakvog srafljenja... to mi je receno u oba ovlascena servisa... jedino se fabricki sklapaju u nekim tackama koje se vide u uglu vrata, gore (postoji neki izraz kako se to zove). Bilo kako bilo, moja odluka je da se ne radi secenje vec da se lim ispravi, ne znam zasto je to "krpljenje", lim se ispravlja, necu ostati bez komada lima ili tako nesto. Kada bi svi kupovali nove delove za svako ulubljenje, limari ne bi imali posla. :) To je po mom misljenju pametnija varijanta za sta sam takodje dobio uveravanje od sefa servisa EHOM gde cu raditi popravku.

Auto je KASKO osiguran i radice se u ovlascenom servisu.
[ Zarko Silic @ 24.11.2010. 08:56 ] @
Citat:
jnk: "Porsche sever" u borči. mogao bih da napišem 3 strane o njihovom bahatom ponašanju, nesposobnosti da reše bilo koji problem, nedostupnosti delova na lageru, nenormalnim cenama... al bolje ne, samo se iznerviram džabe.


Ako je ovo tacno sto si napisao, onda ne preostaje nista drugo nego da dodjete kod nas gde se posao obavlja natenane, jer ovde za ovako nesto o cemu pises, ne postoje ni najmanje sanse.
[ cozmo_im @ 24.11.2010. 10:04 ] @
Citat:
jnk: "Porsche sever" u borči. mogao bih da napišem 3 strane o njihovom bahatom ponašanju, nesposobnosti da reše bilo koji problem, nedostupnosti delova na lageru, nenormalnim cenama... al bolje ne, samo se iznerviram džabe.


Sledeci put kad ides tamo, ti se javi da ti kazem kod koga da odes i neces imati problema.
[ jnk @ 24.11.2010. 13:32 ] @
Na svu sreću auto mi je izašao iz garancije pa se iskreno nadam da više nikad neću imati potrebu da idem tamo iz bilo kog razloga. Inače znaju me i farbari i oni na prijemu s obzirom koliko puta sam tamo bio i više puta dolazio do ivice incidenta.
[ Ka2 @ 29.11.2010. 17:20 ] @
Danas sam preuzeo auto. Stavljen novi branik, novi senzori, nova podkrila, lim ispravljen i ofarban, uradjeno odlicno i nista se ne primecuje. Jos u subotu da odem da mi ispoliraju odredjene delove i to bi bilo to. Sve u svemu, 68.000 dinara racun.
[ etjen @ 29.11.2010. 19:36 ] @
Citat:
Ka2: Sve u svemu, 68.000 dinara racun.


uf... Nije baš džabe :(
[ Ka2 @ 29.11.2010. 19:57 ] @
Gde dzabe bre!! Odrali bi me da nisam imao KASKO. Ovako, platio sam samo 3500 dinara (5%). Posle neka mi neko kaze se kasko ne isplati. Steta je skoro dupli iznos moje ovogidisnje polise!