|
[ machiavelli @ 25.11.2010. 14:18 ] @
| Moze li neko da mi objasni sledecu stvar. Kada poredim isti auto (isti motor i godiste, uz sitne razlike u opremi) sa priblizno istom predjenom kilometrazom, na mobile.de sajtu i na domacem sajtu za prodaju polovnih vozila, ispada da je u Nemackoj recimo taj auto jeftiniji za oko 1000 evra (kod nas je 9000e). Nije mi jasno, ako se taj auto ocarini, plati PDV, transportuje, uz sve ostale troskove, kako je moguce da je samo 1000 evra razlika... Osetna razlika u ceni (od oko 2000 do 2500 evra) se javlja tek kod automobila koji su u DE presli preko 250.000 kilometara, ali kod nas u oglasima, naravno ne postoji auto koji je presao vise od 120.000 |
[ etjen @ 25.11.2010. 14:57 ] @
sam ti se odgovor nameće. Kod nas je km vraćana, ili je bio blago havarisan pa ispravljan.
Što se tiče kilometraže, za Reno je prosta stvar. Reno drži jedinstveni registar svih servisa rađenih u ovlašćenim servisima u Evropi. Tako da je u bilo kom ovlašćenom servisu kod nas lako proveriti kad je bio poslednji servis i šta je rađeno. Tako da je kod Renoa muvanje sa km svedeno na minimum (važi za vozila proizvodnje od 2004 ili 2005 nisam siguran)
Moguće da nešto slično postoji i za druge marke kola. Ako neko zna neka kaže.
Inače, da bi se proverila km (i godište), dovoljan je broj šasije i možda neka kinta da se da nekom u servisu kod nas da vam proveri.
[ machiavelli @ 25.11.2010. 15:14 ] @
Bas zato i pitam. Npr, radi se o Opel Zafiri 2006 godiste, i citao sam po forumima da se njima moze vratiti kilometraza na digitalnom displeju, ali ne i u kompjuteru, a prodavci sa placeva garantuju za kilometrazu. Pretpostavljam da je lako proveriti u nekom ovlascenom servisu po broju sasije pravu kilometrazu, zato mi nije jasno, ako nije vracana, onda ne vidim odakle im zarada za takav auto? Mislim, ne brinem se ja za njih, nego za sebe, kad budem kupovao neki auto, da znam u cemu je caka :)
[ etjen @ 25.11.2010. 15:53 ] @
vraćena je, ne sekiraj se :)
A ukoliko ne postoji centralni registar o servisima, jako je teško to provaliti. Plus, skoro nijedan plac ti neće dati da isteraš auto sa placa(neregistrovan je) tako da su male šanse da ga odvezeš u ovlaščeni, a još manje da neko donese dijagnostiku na plac., To vlasnici placeva znaju, zato se i foliraju sa tipa ''sve provere moguće''
[ milovanmaric @ 25.11.2010. 16:19 ] @
I ja se slazem sa etjenom, sto posto vracena kilometraza. Znam za par slucajeva vracenih auta prodavcima sa placa, iz razloga vracene kilometraze, i u svim tim slucajevima je premotano vise od 150k km, to jest sva vozila su pretabala preko 300k km.
[ vaske2 @ 25.11.2010. 17:27 ] @
Za Opela ne postoji centralni registar o servisima(mada ni to ne garantuje pravu kilometrazu),bar sam ja takav odgovor dobio i kod Komnenovica i u Autoprometu.
[ machiavelli @ 25.11.2010. 18:53 ] @
Da li neko zna da li Toyota ima centralni registar o servisima?
[ Reno4 @ 25.11.2010. 20:12 ] @
Volkswagen ima, ali samo ako je servis rađen kod ovlašćenih servisera, i to ne u svim zemljama (imaju Nemačka, Francuska, Holandija, Belgija, Engleska, Italija ne)
[ Nocni @ 26.11.2010. 02:47 ] @
@machiavelli,
Na toj zafiri se vraca kilometraza na svim mjestima pa i u tom compu i to tako da ne moze niko da provali pa ni ovlasceni servis. Na osnovu baze podataka o servisima ne moze se utvrditi tacna kilometraza niti za jednu vrstu auta, ukljucujuci i pomenutog renoa, jer ne mora vlasnik auto da servisira u ovlascenom servisu... Postoje i oni koji s vremena na vrijeme posle vracanja kilometraze, jednom godisnje odu u ovlasceni servis, koji im uredno ubaci vracenu kilometrazu u svoju bazu podataka...
Ovo sto pitas za toyotu je smijesno... toyota ima elektronsku servisnu knjizicu umrezenu za cijeli svijet... u toj bazi su svi podaci sta je radjeno na kojem vozilu, gdje, kada i na kojoj kilometrazi... To opet ne znaci da se kilometraza ne moze vratiti vise puta a da to ovlasceni servis ne primjeti...
Najbolje je auto kupiti od vlasnika koji ga je kupio novog kod nas, ako je imao i kasko osiguranje onda postoji i istorija eventualnih udesa itd... sto se tice auta iz uvoza bilo je vise tema koje su se bavile uvozom polovnjaka... treba koristiti pretragu...
[ popovicvl @ 26.11.2010. 08:02 ] @
Uzmes broj sasije, poneses u ovlasceni servis, platis sta treba i imaces odgovor.
Na broju sasije pise sve, od godista, motora, boje, broj vrata i td.
Ako ga nema u registru servisa, svakako treba bezati od takvog modela jer znaci da je odrzavan
ko yugo, gde se stigne.
[ Zarko Silic @ 26.11.2010. 09:39 ] @
Ne, ne , ne,
polovnjak treba kupovati iskljucivo prema onome u kakvom je stanju; nakon strucnig pregleda.
Bilo koji drugi orjentir moze da odvede na pogresnu stranu.
[ popovicvl @ 26.11.2010. 09:58 ] @
Naravno, ali ako ne moze da se odveze do servisa sta ti ostaje. Moze da se pregleda spolja, malo zaviri ispod haube i tu smo stali.
Auto mora da se podigne i da se vidi sta je ispod lima.
[ vladd @ 26.11.2010. 09:59 ] @
U pravu je Zarko, dotican auto moze da bude servisiran do trenutka karambola, a nakon toga sastavljen zbrda zdola, i da ima urednu dokumentaciju, a da bude krsina opasna po zivote.
Kada se prestane sa "koliko je presao", promenice se i filozofija placeva. Dok su kupcima misli usmerene u jednu stanu, madjionicari izvlace pare iz dzepa.
Licno se nadam, da ce placevi jednoa trenutka, pritisnuti krizom, poceti ozbiljno da posluju, da imaju sopstveni kvalitetan servis, sa eminentnim pregledom, sa odredjenom garancijom na prodato polovno vozilo...
Dok je "buvljak" sistem, kupis pa te posle boli glava, svaka diskusija je beskorisna, i svodi se na taksativno nabrajanje sitnica, za svaki konkretan model, koje treba proveravati...a izbora previse nema.
Poz
[ Nocni @ 26.11.2010. 11:21 ] @
Citat: popovicvl: Uzmes broj sasije, poneses u ovlasceni servis, platis sta treba i imaces odgovor.
Na broju sasije pise sve, od godista, motora, boje, broj vrata i td.
Ako ga nema u registru servisa, svakako treba bezati od takvog modela jer znaci da je odrzavan
ko yugo, gde se stigne.
Netacno,
Ovlasceni servis ti ne moze nista reci o tom vozilu osim da je toga i toga datuma bilo tu i tu na servisu, sto ne znaci nista jer ne znas sta se u medjuvremenu, izmedju tih servisa desavalo... sa kilometrazom, sa eventualnim havarijama isl.
Citat: popovicvl: Naravno, ali ako ne moze da se odveze do servisa sta ti ostaje. Moze da se pregleda spolja, malo zaviri ispod haube i tu smo stali.
Auto mora da se podigne i da se vidi sta je ispod lima.
Ako ne moze auto da se proba i da ga majstor pregleda u prisustvu nekog sa placa onda ga ne treba ni kupovati...
[ Java Beograd @ 26.11.2010. 11:41 ] @
Lepo je to, teoretski, da ti to probaš, voziš kod majstora (?) i slično. Ali ... Ja sam skoro kupio auto na jednom od BGD placeva, i mogu vam reći realnu situaciju.
Ako zanemarimo kvazi placeve, i kvazi prodavce, u Bgd, realno nema više od dvadeset ljudi koji se ovim poslom profesionalno i odgovorno bave. Maksimum, možda je i to nategnuta cifra. To su, naravno najveći placevi. Pod odgovorno, mislim pre svega na pravnu sigurnost, što je, priznaćete, najvažnije. Dakle, auto nije kraden i legalno je uvezen, plaćena carina i sve obaveze.
Pomenuti placevi imaju dnevni obrt od bar 2-3 komada. Kad dođe dobra isporuka, nije čudo prodati i 5 i više automobila. Pošto sam, naravno, duže vremena gledao i tražio svoj primerak, primetio sam da se automobili stvarno "obrću", tj. dođe na plac, i ako je stvarno dobar za cenu koja se traži (dobar u granicama pojma "polovni automobil") - vrlo brzo se proda.
Svaki plac naravno dozvoljava da dovedeš i deset majstora (ako hoćeš), ležeš ispod, otvaraš haubu, pališ, gasiš motor i slično. Ali ni jedan ne dozvoljava da isteraš auto sa placa. Nije lud, naravno. I to iz nekoliko razloga:
1. Zaustavi te pandur na ulici. On je i dalje valsnik automobila i plaća debelu kaznu za vožnju neregistrovanog automobila.
2. Nedajbže, udari tebe neko na ulici, ni krivog ni dužnog. Šta ćeš da kažeš vlasniku placa (i automobila) ? "Izvini brate, nisam ja kriv, ovoono."
3. Da li on želi da se brine da li ćeš ti da se vratiš od "odlaska kod majstora", ili ćeš da nestaneš u vidu lastinog repa ? Ne, on to ne želi.
4. Da li on želi da se brine da li ćeš ti u međuvremenu "kod majstora" da zameniš felne, gume, auspuh, akumulator, ksenon svetla i još koješta i tako podmladiš svoj lični primerak ? Ne, on to ne želi.
5. Zamisli na šta bi ličio plac kad ga dnevno obiđe stotinjak ljudi, i svaki bi da odveze željeni primerak "negde na proveru". Aha, važi. Šta će ovaj da prodaje u međuvremenu ? Da pokazuje fotografije onima koji kasnije dođu.
Sve u svemu - kod ozbiljnih placeva - izvoženje auta sa placa NEMA.
E sad, ne smem da tvrdim, možda je neko nekad negde i uradio pomenutu akciju, ali pod nekim stvarno posebnim uslovima. Takođe, zaista ne znam kako je to u drugim mestima i na kvazi placevima.
Na kraju krajeva, kad sam kupio novi polovni, prodao sam svoj stari auto. Misliš da sam dozvolio da kupac voza to po Beogradu i "proba" ? Može, Miki, ali prvo ostavi ukupnu traženu svotu, idi vozi, i mojne da se vraćaš.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 26.11.2010. u 12:57 GMT+1]
[ Joker @ 26.11.2010. 12:05 ] @
Da li neko ima informaciju o obaveznoj garanciji na polovna vozila, nešto se o tome pisalo ali ne znam da li je to usvojeno i ako jeste od kada će se primenjivati ?
[ Zarko Silic @ 26.11.2010. 12:59 ] @
Garancija na polovna vozila je neprimenljiva.
Ne postoji ni u drugim zapadnim zemljama pa ne moze postojati ni kod nas, ma kakav bio Zakon.
[ deerbeer @ 26.11.2010. 13:11 ] @
@Java Beograd
Koliko sam ja imao iskustva glavna zaebancija im je da vade probne table da bi auto vodio na proveru taman toliko da odes u servis kod svog
majstora i da ga usput malo provozas .A podrazumevaju valjda da i oni prisustvuju "proveri" da ne bi doslo do situacija pod 2,3,4 ;
Ali sve to im je cimanje .
[ Java Beograd @ 26.11.2010. 15:11 ] @
Ma može ta provera, ne kažem da ne može, pod uslovom da je to plac na koji dođe jedan kupac u tri dana. Ali ako na placu dođe 50 kupaca, a 20 njih 'oće da vozi auto na proveru, gde bi to odvelo prodavca ?! Jednostavno, nije ostvarivo u praksi.
A što da se cima ako mu prodaja ide i ovako ?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|