|
[ milovanmaric @ 25.11.2010. 16:14 ] @
| Postovani forumasi,
imam Peugeot Boxer 98 godiste, 1.9D. Pre 3 meseca sam menjao grejace nafte, jer nije hteo da pali. Nakon toga je bilo sve u redu, dok pre 3 nedelje mi nisu pregorela dva grejaca. Rekoh, verovatno je losa serija grejaca, zamenih ih novima, i tada sam prilikom provere njihovog napajanja primetio da kada se da kontakt i grejaci odrade ciklus zagrevanja, prilikom startovanja anlasera, grejaci ponovo dodju pod napon, motor se startuje, a grejaci ostaju pod naponom jos nekih blizu 10 sekundi, i to vazi za svako startovanje motora, sve dok motor ne predje 70 stepeni temperaturu vode, nakon toga se posle odradjenog ciklusa zagrevanja, koje je tada i znatno manje, grejaci neukljucuju prilikom anlasovanja.
To sad, meni ne bi bio problem, predpostavljam, da je to naknadno ukljucenje grejaca potrebno pri hladnom startu da podpomogne motoru da se stabilizuje, ali sam danas imao problem, tesko je upalio, imam osecaj da je pregoreo jedan grejac, pa me sad vec ovo pocinje navoditi da ovo njihovo startovanje nakon startovanja motora, njih pregreva, i zbog toga oni i crkavaju.
Meni sad samo treba informacija, da mi upuceniji kazu da li je ovo naknadno ukljucenje normalno, jer mi je sad malo nelogicno, dolaze hladniji dani, em sto je minus napolju, akumulatoru je dosta sto mora i anlaser okrenuti a kamoli da istovremeno gura i grejace.
Znacu pitanje je, da li grejaci treba da se pale priliko anlasovanja, a nakon odradjenog predgrevanja nafte? |
[ borkostar @ 25.11.2010. 20:04 ] @
Ja mislim da se u trenutku anlasovanja, kada je kljuc u krajnjem polozaju, oduzima struja svim eventualno ukljucenim potrosacima. Npr gasi se radio, svetla u kabini i trebalo bi i grejaci koji ako nisam sacekao da relej odradi do kraja po zavrsetku anlasovanja nastavljaju da rade dok relej ne odradi svoje. Barem je kod mene tako.
[ milovanmaric @ 26.11.2010. 06:57 ] @
Samo mi je trebala informacija da su grejaci iskljuceni kada je kljuc u krajnjoj poziiji.
Da sve se ugasi, ali nepunu sekundu od trenutka kada anlaser krene da radi, grejaci se ukljucuju ponovo, dok svetla, radio se ugase sve dok ne prestane anlasovanje. Pa me to sad navodi da nesto nije u redu sa tom regulacijom paljenja grejaca.
Sad, moze da bude mozda i do kontakt brave, jer bi, pretpostavljam, ona trebala, da pri anlasovanju prekine sve strujna kola koja su do tada bila pod naponom, i da napaja samo anlaser dok on radi.
Moram da nadjem semu el.instalacije za njega, pa cu da vidim. Jer stize me zima, gde da me grejaci izdaju negde u nedodjiji.
[ borkostar @ 26.11.2010. 07:09 ] @
Meni grejaci od kada dam kontakt rade jedno 12-13 sekundi. Od toga ja na instr. tabli vidim da lampica sija jedno 6-7 sekundi. Ja ga palim kada se ugasi lampica a grejaci ostaju da rade dok ne istekne jos 5-6 sek. Moj sistem nema ono da kad je zagrejan motor nepali grejace, tako da ne znam dali kod tebe to moze biti kvar. Sacekaj da se javi neko strucniji.
Samo znam da tu nesto nevalja kada ti pre 3 meseca nisi mogao da ga upalis bez grejaca.
Ja moj auto i sada mogu bez grejaca da upalim, jeste da ce da vergla jedno 3-4 sekunde ali ce da upali
[ milovanmaric @ 27.11.2010. 18:33 ] @
Izgleda da je definitivno problem sa ovim ponovnim ukljucenjem grejaca nakon zavrsenog ciklusa, grejaci se pregreju, pa im je iz tog razloga i skracen zivotni vek. Danas su mi crkla i druga dva grejaca, tako da je problem vrlo verovatno sa elektronikom paljenja.
Da nema nekih foruma ili sajtova koji se bave Peugeot kombijima?
[ Nocni @ 27.11.2010. 19:05 ] @
Citat: milovanmaric: Znacu pitanje je, da li grejaci treba da se pale priliko anlasovanja, a nakon odradjenog predgrevanja nafte?
Prvo, grijaci ne vrse, kako ti kazes "predgrevanje nafte" i ne postoji nikakva, kako ti kazes "elektronika paljenja"...
Drugo, sve je ispravno u tvojoj instalaciji, grijaci na vecim hladnocama mogu da rade i znatno duze i posto je auto upalilo da bi se omogucio mek rad... tada ne rade istim intezitetom kao prije paljenja a sve ovo zavisi od vozila i od konkretnog tipa motora...
Trece, tebi je vjerovatno slaba kompresija kada si imao probleme sa paljenjem bez grijaca jos na kraju ljeta...
Trebalo bi da odes kod majstora a ne da se bavis laickim nagadjanjima...
[ borkostar @ 27.11.2010. 19:47 ] @
Tako i ja mislim. Losa kompresija, ulje prolazi pored karika, masti grejace koji usled toga precrknu
[ milovanmaric @ 28.11.2010. 13:12 ] @
Dakle, pravac servis.
Javicu sta je bilo.
[ veselinovic @ 28.11.2010. 14:53 ] @
Ukoliko grijaci ostanu upaljeni nakon paljenja motora ( a nema neki PWM da smanji struju kroz grijace) oni ce vrlo brzo da izgore.
Razlog je jasan, grijaci ocekuju napon od oko 10V ( toliko je obicno kad oni povuku oko 80A) a kad se motor upali napon ode na 14.5 V nekad i vise.
E pri tih 14.5V u odnosu na 10V snaga je dva puta veca. Dovoljno da odu u vjecna lovista.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|