[ Krmenaldo @ 27.11.2010. 23:22 ] @
Imam kombinovani frizider GRAM 6000 (valjda je taj). Pre 2 meseca je počeo strašno da zuji i to konstantno, pa sam pozvao majstora, koji je konstatovao da je riknuo kompresor i da treba da se menja. Pošto rentiram stan gazda je keširao novi kompresor i ugradnju. Sve je bilo ok narednih 5,6 dana kada je frižider ponovo počeo da se čuje malo glasnije, ne kao pre popravke, ali glasnije nego što bi valjda trebao. To i nije toliki problem, koliko to što se uopšte ne gasi, već konstantno radi. Frižider hladi normalno, ali se ne isključuje. Na osnovu drugih tema, foruma, googla itd. ustanovio sam da je najverovatnije riknuo termostat. Ono što mene interesuje da li može biti neki drugi kvar ili ako je stvarno u pitanju faličan termostat, koliko majstor naplaćuje popravku, koliko košta termostat itd.

Ono što sam načuo od majstora je da je unutra bio neki freon r-12 a da ovaj novi kompresor koristi r152 (valjda su dobre oznake) pa su se oni pomešali ili šta već0. Kada je menjao kompresor nije menjao one gumice na kojima on stoji, pa možda zbog toga se čuje više nego što bi trebalo. Takođe mi je rekao da mi se frižider neće neko vreme isključivati, ali je prošlo od tada više od 20 dana, pa ne znam da li je to normalno ili stvarno ne radi nešto.

hvala
[ ivan_sim @ 28.11.2010. 00:03 ] @
R152 - nije mi nesto poznato da postoji, ali nebitno:

Zovi majstora na reklamaciju!
Moze da ne iskljucuje prvih sat vremena od popravke dok ne postigne temperaturu ali 20 dana.....mnogo
[ Pajapatak @ 28.11.2010. 13:24 ] @
Na frižideru ima unutra ili na ledjima neka nalepnica na kojoj piše koji je gas u pitanju.

Nakon zamene kompresora frižider će raditi nekoliko sati stalno , dok ne postigne zadatu temperaturu ( ako je danas uradjen on sutradan mora da pali i gasi kompresor).

Gumice ako nisu mekane moraju se zameniti .

I verovatno nije termostat u pitanju već je problem u hladjenju tj u lošem protoku freona.

Ako se mešaju freoni ( a "majstori" to obožavaju da rade ) sistem se uprlja i tada je potrebno ispiranje sa R141b (nema više R11 ) i Azotom.

Pozovite majstora da vidi u čemu je problem.
[ Fricky @ 03.12.2010. 22:39 ] @
Neznam kako to majstori vole da mesaju freone? Eto ja sam majstor, pa nisam dosad nijednog nasao koji je mesao freone ili pokusavao uopste to. Jer to ne moze da se radi.
Kao sto kaze covek, na frizideru pise na etiketi freon R12, znaci frizider je pre menjanja kompresora radio na R12, npr varijanta danfoss 12B radi na R12, a danfoss 12G radi na R134a, najverovatnije se radi o sedmici.
Znaci, frizider se lako prepravlja sa jednog freona na drugi, pogotovu kad se menja kompresor, samo se proveri debljina kapilare i toliko...
E sad, posto je bio na R12 majstor je 99% sipao R134a, jer taj neki R152 ne postoji, razlika izmedju R12 i R134 je mala, najveca u tome sto je 134 daleko "cisti" tj. ekoloski cist, dok je 12 "prljaviji".

Sto se problema tice, ako se on uopste ne iskljucuje, on bi trebao onda da ode u veliki minus gde bi ti sve smrzavalo, na jednom frizideru sam slucajno prespojio termostat i radio je 3,4 sata i razvio -17. Iskljuci frizider iz struje (da bi mogao lepo da cujes zbog zujanja) i onda okreci termostat, od minimuma ka maksimuma, i treba da se cuje kako skljocne, ako se cuje onda probaj tako kad je upaljen i vidi dal ce da ugasi kompresor, ali samo do minimuma, ne do nule, jer se moze frizider gasiti i na termostatu.
Ako i dalje radi, onda najverovatnije ne razvija dovoljnu temperaturu, a tebi se cini da hladi, sto moze biti vise vrsta uzroka, moze biti ulje od starog kompresora, jer majstori po kucama bas i ne ispiraju sa 141b, vec samo malo produva prstom, moze biti i da ima manje gasa, ili da je zacepio neku cev dok je vario. Pogledaj pozadi dali ti mozda neka cev ledi, dali je potis vruc, i kondenzator (crna resetka) treba biti vruc.
[ gti2 @ 04.12.2010. 17:10 ] @
Citat:
razlika izmedju R12 i R134 je mala, najveca u tome sto je 134 daleko "cisti" tj. ekoloski cist, dok je 12 "prljaviji".


Razlika je mala u isparenju,ali je razlika izmedju ulja koja idu u ta dva sistema velika.Glavna odlika R12 je da "nosi" ulje sa sobom dok cirkulise dok je kod R134 to u minimalnoj meri.Pre par nedelja sam imao slucaj,frizider na R12,pregoreo kompresor i majstor stavio G varijantu,a nije izduvao sistem.Frizider radio par dana dok se ta dva ulja nisu dobro izmesala (ono zaostalo u sistemu i novo iz kompresora) i poceo da se zacepljava.Problem resen tek kompletnim izduvavanjem i ispiranjem sistema i zamenom ulja u kompresoru.
[ Fricky @ 04.12.2010. 18:36 ] @
da da, ja sam mislio da su slicni u smislu promera cevi i ostalo, bez ikakve izmene se moze zameniti kompresor i raditi bez problema, npr ja svaki friz ispiram sa 141b kad menjam kompresor ili ako je to potrebno... Ubedljivo najbolje sto neko rece R141b + Azot. naravno pustis 141, nabijes pritisak azotom ali ne previse, samo 4,5 bara i zatvoris azot i pustis da izbacuje ulje i freon i kad padne pritisak skroz na 0, onda opet pustis na par sekundi i zatvoris. Nema potrebe kao sto neki rade, pusti da gruva azot misleci da ce sve da izbaci, ali tako uvek ostane R141b u sistemu koji ti nakon punjenja zacepi, on se najbolje isteruje pod malim pritiskom.

A sta je bilo zacepljeno, kapilara, isparivac...?
[ gti2 @ 04.12.2010. 18:49 ] @
Kraj kapilare tj pocetak isparivaca.
[ Pajapatak @ 05.12.2010. 19:09 ] @
@ Fricky

Moraš malo da se upoznaš šta se dešava kada R134a dodje u dodir sa R12 tj. sa multigradnim uljem pa tek onda da daješ neko mišljenje. ( google i uči )

Gti2 je lepo opisao šta se tu događa kada se pomešaju ulja i freoni.