[ sasa022 @ 30.11.2010. 03:22 ] @
Koje jeftino polusinteticko ulje solidnog kvaliteta preporucujete ?

Sta mislite o Lukoil Lux ( SAE 10W-40 ) ?

Optima Sint ( SAE 10W-40 ) ?
[ rale2rale @ 30.11.2010. 07:18 ] @
Ja sam u jugića doka sam ga vozio , sipao luk oil ulje i pokazalo se sasvim ok! mislim da im je fabrika u Rumuniji proizvođač! Tako da moj glas ide njima!!!!
[ cozmo_im @ 30.11.2010. 07:34 ] @
Modrica Turbosint 15W40 ili 10W40.
[ vladd @ 30.11.2010. 10:10 ] @
A koje su cene tih jeftinih ulja, po litru. Juce vidim Mobil 3000, sintetiku, 5W-30, cena 480 din za litar..

Poz
[ sasa022 @ 30.11.2010. 14:28 ] @
@rale2rale

Da li si sipao mineralno ili polusinteticko ?

Imam iskustva sa mineralnim Lukoil Super SAE 15W40 u matorom dizelasu - ok se pokazalo,vec treca zamena.
Medjutim ne znam nikoga ko je koristio/koristi polusinteticko,a cuo sam price da se desavalo da stigne losa serija "sintetike" iz Rumunije...

@cozmo_im

Gde preporucujes da se kupuje Modrica - da li ima falsifikata ?

@vladd

U pitanju je nesto matoriji benzinac,tako da mislim da mu je polusintetika 10W40 prava mera.
Da li si to Mobilovo video na nekom proverenom mestu ?
[ Nocni @ 30.11.2010. 15:42 ] @
Malo je naslov pogresan... "Jeftino a dobro ulje" - jer to ne postoji...

Nije dobar polusinteticki mobil... ne znam je li razlog sto se proizvodi u Turskoj ali se vrlo slabo pokazao... Za razliku od njega mobil1, koji je sinteticki je strasno dobar kao da nije od istog proizvodjaca...

Ja bih ti preporucio njemacko ulje liqui moly 10W-40 koje je u tim varijantama nizeg cjenovnog ranga veoma dobro, skoro pa superiorno...
Uvoznik je firma unimerc... valjda se nece shvatiti kao reklama: unimerc.co.rs

[ Zarko Silic @ 30.11.2010. 15:54 ] @
Citat:
Nocni: Nije dobar polusinteticki mobil... ne znam je li razlog sto se proizvodi u Turskoj ali se vrlo slabo pokazao... Za razliku od njega mobil1, koji je sinteticki je strasno dobar kao da nije od istog proizvodjaca...


Oma se vidi ko je taj sa iskustvom. Ovo je potpuno tacno: kao da ga proizvode 2 razlicita proizvodjaca.


Sto se jeftinog i dobrog ulja tice, bolje je kupiti Modricu ili slicno "neafirmisano" ulje.

Bar je osigurano od plagijata.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 30.11.2010. u 17:33 GMT+1]
[ Nocni @ 30.11.2010. 16:42 ] @
U Srbiji bi se dobro prodavala "specijalna" ulja koja su namjenjena motorima koji koriste gas kao gorivo... Ovako nesto npr. a ne znam uvozi li ih iko...
Rafinerija Modrica bi to trebala da proizvodi... Ta ulja su 99,99% ista kao i obicna samo je marketing u pitanju... nekad su u Modrici imali u ponudi ona "ulja za prvo punjenje i uhodavanje motora" koje je trebalo mijenjati po pravilu na 1.000 km a od njih je kretao svaki sverc ulja i pravljenje domaceg kastrola i shela u zadnjih 20 godina...
[ komosarz @ 30.11.2010. 16:59 ] @
Modrica HC POWER 10/40 ,litar kosta 3,5eur...
http://www.modricaoil.com/latn...=&ShopStrana=5&brand=0
[ Slobodan Miskovic @ 30.11.2010. 17:08 ] @
Selenia 20K
[ vidan kv @ 30.11.2010. 21:37 ] @
......ta Selenia je mnogo skupa....kao da leči od nečega....ja zadnjih meseci,u dosta vozila,sipam englesko Comma ulje.Interesantno je da jedini u proizvodnom programu imaju polusynt viskoziteta 15W40.Vrhunsko ulje po dosta pristupačnoj ceni......pozzzz!
[ sasa022 @ 30.11.2010. 23:27 ] @
@vidan kv
Koliko kosta Comma ?

@Slobodan Miskovic
Selenia 20K je oko 650din./l

Optima Sint Turbo 2002 je oko 350.
Lukoil je oko 300.
[ rale2rale @ 01.12.2010. 07:12 ] @
Mineralno je bilo Lux 15w-40 menjao sam ga jedno 4-5 puta ili oko 4 godine sam ga koristio, i bilo je sasvim ok, pre toga sam sipao žuti shell 15w-40 , nikakve razlike nije bilo između ta dva! Pogledaj na OMV pumpama šta imaju od polusintetike, mislim da ni oni nisu nešto loši!

S obzirom da je polusintetika mešano mineralno i sinetetčko ulje/dodaci, ne vidim razlog što bi bila lošija varijanta i onako ga teraš max do 10000 km.
[ vidan kv @ 01.12.2010. 19:22 ] @
Sasa22....a o kom se autu radi?.....misli da je Comma oko 400 din/lit mada nisam siguran.....btw,i taj Luk oil(polusynt) je odličan bez obzira što na našem tržištu vlada mišljenje da se radi o uljima slabijeg kvaliteta(što nije istina).......pozzz!
[ sasa022 @ 02.12.2010. 00:30 ] @
@vidan kv

Swift 1.0
[ MatezYU @ 02.12.2010. 12:05 ] @
Selenia GOLD.
Oko 450din litra.
[ Louisss @ 02.12.2010. 19:20 ] @
Za Seleniu i moj glas!
Za automobile na gas Selenia VS-GAS oko 330 din./l
A za benzince Selenia Gold
[ komosarz @ 02.12.2010. 19:48 ] @
Prije 13g.vozio sam swifta 1,3gti i po preporuci Zorana (vozio je auto trke i imao servis) iz NS sipao sam castrol gtx 3.Kad je doslo vrijeme zamjene ulja sipao sam modricu HC POWER 10/40 (jer je u to vrijeme kod nas bilo mnogo plagijata) i nikakve razlike nije bilo...Znaci opet moj glas ide za Modricu,a ti neces pogrijesiti ako uspes bilo koje (originalno) ulje iste gradacije.
[ Reno4 @ 02.12.2010. 23:00 ] @
Motul 10w40
[ sasa022 @ 02.12.2010. 23:35 ] @
Jel svi vi koji preporucujete Seleniu vozite Fiata ( Alfu,Lanciu ) ?

@komosarz

Da li vozis Punta i koje ulje koristis Seleniu ili HC Power ?
[ komosarz @ 03.12.2010. 09:22 ] @
Normalno da vozim modricu(2-3puta je jeftinija i 100% je orginal,jer kupujem u Modricinom diskontu),kad imam love kupim magnum,a trenutno vozim na HC POWER 10/40.U sustini nisam primijetio neku vecu razliku izmedju ta dva ulja.Potrosnja je ista,ne trosi ni jedno,a do 5000km oba budu tamno zuta,dok na 7oookm vec potamne.Uglavnom mijenjam od 7000-10000km sve zavisi od uslova exploatacije.Ne bih da reklamiram i dizem u nebo Modricu,ali sipao sam i galax sint 10/40 i to je dobro ulje,cini mi se da je potamnilo malo prije koliko se sjecam na na 4000km,ali to ne mora biti mjerodavno.Davno sam citao test ulja(u SAT-u) i koliko sam vidio da su mnogo skuplja ulja ispod donje granicne vrijednosti.U tom testu Selenija je bila najbolja,ali HCPOWER i GALAX su bili jako slicni.
Nekad sam davno sipao i modricu sint 2002 15/40 u una i mogu reci da je i ono bilo dobro,ali tad je bilo "mineralno", a ne kao danas "polusinteticko"...
I opet da ti kazem,da u swifta mozes da naspes bilo koje ulje sam da je orginalno.Pozz
[ kuntalo @ 04.12.2010. 09:35 ] @
Evo testa:

     
[ vladd @ 04.12.2010. 11:26 ] @
Ovo je primer zasto je Zastavu trebalo zatvoriti. Laboratorijska analiza da fascinira prostotu i ne kaze nista. Osim da su ulja masna i klizava, sa manje ili vise aditiva.

Ozbiljna analiza ulja podrazumeva neke druge stvari..od ozbiljne laboratorije, ne samo belih mantila, malo i ozbiljne opreme

http://cleanoilservices.com/oil_analysis/oil_rundown.html

http://www.polarislabs1.com/oil-analysis.php
.....

Sta me briga za novo ulje, kakvo je, da nema osnovne karakteristike, ne bi imalo oznake kvaliteta, i ne bi bilo u prodaji.

Analiza sta se desava u motoru, da li je dobar recept aditiva, ponasanje i interakcija sa lezajevima, odrzanje filma ulja na odredjenim mestima, to je ono sto je bitno..

Izvestaj treba da lici na ozbiljnu analizu, a ne igrala se decica u hemijskoj laboratoriji!!

Poz
[ Java Beograd @ 05.12.2010. 07:51 ] @
Šta se dešava u motoru - zavisi od stanja motora. Tek ovakve analize nemaju nikakvog smisla, kad je u pitanju kvalitet ulja.

'Oćeš da vidimo koliko ima antifriza u ulju u motoru prosečnog jugića ?
[ Zarko Silic @ 05.12.2010. 10:25 ] @
Masinski fakultet u Kragijevcu (ZCZ) raspolagao je, svojevremeno, solidnom aparaturom i kadrovima za ovakva i slicna merenja i nikako se ne smeju podcenjivati nihova ispitivanja.

Postoji jos jedan bitan momenat:
Kod ovakvih i ovim slicnih testova, ne treba bas preterano verovati testovima sa Zapada jer se nikada ne zna ko iza njih stoji i ko finansira projekat.

Osim u primeru ADACa i eventualno Auto Motor und Sprta, kod svih ostalih sam pronalazio nedoslednosti i nelogicnosti koje su povlacile za sobom sumnju u verodostojnost.
[ vladd @ 05.12.2010. 10:50 ] @
Za ono sto su napisali, i kada su napisali, verujem da imaju opremu. Tekst je, blago receno smesan za nivo laboratorije, vise je za nivo Zabavnika.


Elem, izvestaj kojisam dao kao primer(a slicnu formu daju i druge laboratorije) je primer kada korisnik odnese svoj sempl ulja, uz upitstvo kako da ga uzme, a ne zaprlja, ili odveze vozilo do laboratorije, nakon odredjenog broja km.
I uz sitnu nadoknadu, obavi se analiza.

Po forumima postoje brojni primeri pojedinacnih analiza korisnika. Iz zelje da znaju sta se desava u motoru.

Kako to povezati sa "zaverom" i "stajanjem nekoga iza", nije mi bas najjasnije. To bi bilo kao kada bi sumnjali da "neko stoji iza dijagnostike" vozila.
Pohvaljujem patriotizam, medjutim, sramota je da , ako je vec "dobra" laboratorija, iznesu deciju pricicu za javnost. Deluju kao lenstine i prevaranti, ako su vec opremljeni, da ne rade nista..

Elem, ozbiljna analiza ulja, nakon ekoliko hiljada km, dve ili pet, pokazuje kvalitet ulja
Citat:
Java Beograd: Šta se dešava u motoru - zavisi od stanja motora. Tek ovakve analize nemaju nikakvog smisla, kad je u pitanju kvalitet ulja.

'Oćeš da vidimo koliko ima antifriza u ulju u motoru prosečnog jugića ?


A ova "filozofije" je potpuno netacna, stanje motora je stanje motora, a relativno merenje parametara ce pokazati lose stanje motora i EFEKAT uja na to stanje, promenom kolicine sastojaka metala u ulju.

Ako ima antifriza, u sta sumnjam, bas, onda je problem u vlasniku i "majstoru" koji odrzava motor, ako ima silicijuma, neka se menja filter za vazduh.

MAda, sumnjam da bi vlasnik raspalog Yuga dao 10-20€ za analizu ulja i stanja motora, posto za te pare moze da kupi dobar i polovan menjac, ili polovni accu, da prezivi zimu..


Ovakve analize su dobre za one koji imaju VREDNE motore, o kojima treba brinuti, i cije su opravke nekoliko stotina ili hiljada evra.

A otpad je za reciklazu.

Poz
[ Zarko Silic @ 05.12.2010. 17:51 ] @
Test ulja (i ne samo ulja) moze da se uradi na nekoliko nivoa:


1. Osnovni, novinarski, pristupacan sirokoj javnosti,
2. Strogo strucno; pristupacno samo strucnoj javnosti.
3. Ofrlje nikako; nepristupacno nikome i
4. Filozofski; gde niko nista ne razume sta je napisano i ciji tekstovi deluju kao da ih pise drogirana osoba: na prvi pogled deluju kao strucni, ali kada se bolje pogleda, lako se ustanovi da su plod umnoporemecene osobe.


Nikom nisu potrebni ovi pod 3 i pod 4 (osim eventualno u medicinske svrhe )


Ovaj novinarski clanak, nepravedno nazvan clanak za Politikin zabavnik, jeste test na nivou pod tackom 1. Napisan je prostim narodnim jezikom tako da svako moze razumeti. Cak i oni neupuceni u ovu problematiku.



Osim toga, jedna je stvar istestirati ulje i napisati njegove osobine, a sasvim nesto drugo je ponasanje jednog takvog proizvoda u eksploataciji, pogotovo ako znamo da ni svi motori nisu isti.

Ovo prvo, propisuju (testiraju) masinsko hemijski laboratorijumi, a ovo drugo vrse proizvodjaci motora i nije obavezno da se rezultati sloze.
[ vladd @ 05.12.2010. 21:24 ] @
Los tekst je los tekst, i treba reci ono sto jeste.

Bolje da su rasclanilli API i ACEA specifikacije, da bude prihvatljivo javnosti(predpostavljam da su osobe malo pismenije, koje voze kola i zele nesto da nauce), a ne da pricaju pricu o "savremenim multigradnim uljima", koja se testiraju u "laboratorijumu"

Toliko mistike kao da je tekst iz treceg oka.

Moze novinar da bude tehnicki(i na svaki drugi nacin) nepismen, ali postoje bar doticni iz laboratorije, koji mogu da daju neke smernice.

Jezivo je i lose, nepismenu naciju zamajavati kvazipodacima, postavljenim na biblijski nivo, plasirano navodno iz eminentne laboratorije, koja "ima interne propise"...kvaliteta.

Zato je i uveden ISO, i neki drugi kriterijumi(koji se i dalje mogu zaobici) zbog samovoljnih, nekontrolisanih laboratorija, koji interne propise kroje prema nekim cudnim kriterijumima. Onako kako im je najudobnije.

Kod nas polako krece "obicaj", najma usluga laboratorije, istina za neke druge stvari, ne za ulja. Nadam se, vremenom, da ce doci do nivoa formiranja nezavisnih laboratorija, ili laboratorija koje ce svoje usluge da prodaju gradjanima. Kao recimo analiza krvi...

Do tada, izgleda, ostaju forumi, da pruzaju odredjene informacije, poprilicn proverljive, ali je neophodno sakupiti info sa vise strana, selektovati, razmisljeti..i kao sto neko rece, bas briga mehanicara ili servis za vas motor. Sto je gori, njima bolje.

Samo da ta zaraza ne predje na lekare..

Poz

[ Zarko Silic @ 05.12.2010. 21:49 ] @
Ja ne vidim da tu postoje nekakve greske?

Ako moze napisi sta su konkretno pogresili.
(Naravno ako moze konkretno a ne po principu tacke 4 iz mog prethodnog posta)



P.S.
Citat:
vladd

Bolje da su rasclanilli API i ACEA specifikacije, da bude prihvatljivo javnosti(predpostavljam da su osobe malo pismenije, koje voze kola i zele nesto da nauce), a ne da pricaju pricu o "savremenim multigradnim uljima", koja se testiraju u "laboratorijumu":)



http://www.zastavainfo.com/ind...=view&id=850&Itemid=52





Navodno sporni tekst predstavlja samo jedan deo teksta objavljenog u SATu (ako se ne varam) na koji sam naisao prosle, ili pretprosle godine, ne pamtim tacno, ali ni tad a ni sad nisam pronasao nista sporno. Dapace, napisan je vrlo jasnim jezikom koji moze da razume prosecni citalac.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.12.2010. u 00:16 GMT+1]
[ sasa022 @ 05.12.2010. 22:39 ] @
E sad ste gori od bilo kojih novinara i teoreticara - vratite se na iskustva iz prakse.
[ komosarz @ 05.12.2010. 22:58 ] @
Da se nadovezem,clanak je izasao u u 146 broju revije SAT 16.novembra 2006.g.,a analiza je izvrsena u Centralnom laboratoriju Zastava automobila.Zasto akreditovati nasu laboratoriju,a vjerovati nekoj drugoj koja vodi porijeklo sa zapada... Cemu toliko nepovjerenje???Kao sto Zare rece tekst je napisan narodnim jezikom i koliko sam vidio da nema nekih nelogicnosti.Pozz...
[ Nocni @ 06.12.2010. 00:05 ] @
Citat:
komosarz: Zasto akreditovati nasu laboratoriju,a vjerovati nekoj drugoj koja vodi porijeklo sa zapada...


Vjerovatno si htio da napises diskreditovati pa si pogrijesio...
[ Java Beograd @ 06.12.2010. 08:51 ] @
Citat:
vladd: Elem, ozbiljna analiza ulja, nakon ekoliko hiljada km, dve ili pet, pokazuje kvalitet ulja
...
A ova "filozofije" je potpuno netacna, stanje motora je stanje motora, a relativno merenje parametara ce pokazati lose stanje motora i EFEKAT uja na to stanje, promenom kolicine sastojaka metala u ulju.

Šta će meni kao potencijalnom kupcu koji ne može da se odluči koje ulje da kupi informacija o tome koliko ima antifriza u ulju u testiranom Tuareg-u ? Šta da radim sa informacijom o količini Nikla, Molibdena, Hroma, Kalaja ?!

Kao: "Wow koliko malo cinka u ulju kod Tuarega ! Moraću da kupim to ulje sledeći put ! "
[ vladd @ 06.12.2010. 10:59 ] @
Pa recimo mene zanima, zato sto me zanima da li "dobro i kvalitetno" ulje zaista dopire do svih mesta za podmazivanje i obavlja posao, kao sto je izreklamirano(mislim da ne postoji nijedna reklama koja spominje lose podmazivanje).

Kolicina metala i partikala, pokazuje koliko se raubuje motor, silicijum pokazuje da je prosao pesak i prasina kroz filter vazduha, antifriz da postoji lose zaptivanje, krupni komadi da je los filter ulja...cak se primeti i ostar nacin voznje..

Izjave, "dobro ulje"... "dobar filter" za koje smo morali da verujemo proizvodjacu, ili da godinama arcimo ulje i sahranimo par motora, da bi konstatovali nesto(valjda je dobro a moglo bi bolje), postaju proverljive.

Ovako se u kratkom periodu vide desavanja. Cak se vidi da li je los filter vazduha, pa ga ranije treba menjati, koliko je los ili dobar uljni filter...

Naravno, uz svaku analizu se daje objasnjenje, kratko, za konkretno ispitivanje i ponasanje motora. Moze da se primeti i povecanje ili smanjenje nekih proceneta ukljucina, sto pokazuje da ulje poboljsava ili pogorsava situaciju.

Za motore koji kostaju, i popravke koje su preskupe, vredi imati informaciju. Uzgred, da postoje ovakve laboratorije, tesko da bi se provukli polovnjaci sa "samo 120kkm" i "vozila ih baba na pijacu". Analiza holesterola bi pokazala u kakvom je "baba" stanju.

Sto ste se toliko prepali novih informacija iz dubine motora?

Poz
[ Zarko Silic @ 06.12.2010. 11:21 ] @
A da ima pretencioznih testova, ima.
Na primer, popularni ameriscki proizvodjac ulja AMSOIL (u Evropi manje poznat), 2008. godine objavio je test ulja gde je svoj proizvod uporedio sa konkutentnim proizvodima drugih proizvodjaca:

http://www.google.com/url?sa=t...mp;sig2=mW5i8gWz4ngEItl-dq2avg

gde jasno istice superiornost svog proizvoda.

I sve bi mozda to moglo da se prihvati da, iz meni nepoznatih razloga, ne cini jedan nelogican previd na zavrsetku samog testa:




Svakom posmatracu se automatski namece pitanje:
ko je taj koji odredjuje servisni interval za odredjeni tip vozila?
Da li je to proizvodjac vozila, ili proizvodjac ulja?

Naravno, ono sto sledi jeste pismo i obracanje proizvodjacu vozila sa pitanjem “da li smem,...”, a ocekivani odgovor je sa sadrzajem: “ Za vase vozilo predvidjeno je ulje to i to sa vremenskim intervalom zamene tolikim in tolikim. Sve drugo sto cinite, cinite na sopstvenu odgovornost.”

Sta nakon toga?
Hoceli neko poslusati proizvodjaca svog vozila, ili ce postupiti po uputstvu na etiketi ulja?
Odgovor je mislim, potpuno jasan.

Zbog toga, cak i ako je tacno ono vezano za svakih 25.000 miles servisni interval, ne moze biti nista drugo vec najobicnija pretenciozna reklama.

Prakticno, citav test je pobijen jednim ovakvim „ekonomskim zakljuckom“
Zbog svega ovoga i ovome slicnih stvari, u prethodnom postu sam rekao da ove podatke treba uzimati sa velikom rezervom.

Ovaj domaci test , uradjen u zastavinom laboratorijumu vrlo je korektan. Steta sto se ne radi svake godine i steta sto ne obuhvaca sve proizvodjace ulja koji nastupaju na nasem trzistu.

Ujedno koristim priliku, da predlozim svim uvoznicima koji veruju u svoj proizvod, u ovom slucaju, rec je o automobilskom ulju, da izdvoje, za njih krajnje beznacajna sredstva i da ga istestiraju na za to predvidjenom mestu.
Ovakvim cinom bi se u znacajnoj meri povecalo poverenje gradjana u ono sto kupuju. Osim toga, bila bi to, u neku ruku, svojevrsna reklama za doticni proizvod.






P.S. Laziranje podataka prilikom testiranja ne podrazumeva iskljucivo krivo prikazivanje fizickih vrednosti. U laziranje spada i nesto sto se precuti, a trebalo je biti receno, kao i nesto sto se preterano istice, a nebitno je za funkcionisanje sistema.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.12.2010. u 12:55 GMT+1]
[ vladd @ 06.12.2010. 14:42 ] @
Znaci da zadojimo zelju "jeftino a dobro", nema veze sto ne postoji, pricacemo bajke, a kada dobijemo crno na belo, nije vazno, kao Vikiliks, to je lazirano ili laboratorija nije tako mislila.

Onda se sipa zejtin u vozilo, i digne kredit za majstora..tako sledi..


Naglabanje o ceni je posebna prica, , na 40000 km dalo se 100$ vise za ulje, a pri tome se ne racuna recimo da je za tu kilometrazu dato 4000€ za gorivo, ili tri..a recimo 5% ustede bi bilo 300$...

I pri tome manje raubovan motor, ali to nije smisao auto industrije, ustedi dinar na ulju, platices 100$ za ulazak u servis+ ostala usluga.

Znaci, otisli smo u argumentovanu diskusiju, da pokrijemo svaku ustedjenu paricu, koja se sastoji iz argumenata, da je nasa eminentna (ko im dade eminenciju) laboratorija napisala deciji sastav i to je biblija, i ispitali su osobine ulja koje su i svih 14 nevazni za korisnika(neko je gusce, neko je redje), vec da odrede koje ulje ce minimalno zadovoljiti neke uslove u motoru...bar dok traje garancija.

Uzgred, tacka paljenja NOVOG ulja nije bitna, ionako je oko 220 plus minus koji stepen, ali tacka paljenja koriscenog ulja je i te kako BITNA, pokazuje stepen istrosenosti.

Naravno, verovacemo NASOJ laboratoriji, fabrike koja je pravila krseve, i zivela od prodaje istih i donacija drzave, kao jako uspesna...

A stranci lazu, prikrivaju podatke, daju lazne podatke da bi reklamirali svoja ulja i postigli prednost na trzistu, pa se prikradaju korisnickim forumima i poturaju lazne podatke da zavedu korisnike...krijuci se iza nezavisnih laboratorija, koje zbog posedovanja opreme, a smanjenja posla, pruzaju komercijalne usluge zainteresovanima, ali ni tada ne propustaju priliku, da sakriju i iskrive analizu, da bi pohvalili ulje koje nije za pohvalu

Zare...Zare..ovo sledi iz tvoje price..

Poz

[ Zarko Silic @ 06.12.2010. 16:15 ] @
Citat:
vladd

Zare...Zare..ovo sledi iz tvoje price..:)


Sta sledi iz moje price, mislim da je svima jasno, a sta sledi nakon ovakve preporuke

http://www.elitemadzone.org/p2735412

takodje je jasno

Sledi ozbiljan i skup servis (od 1000 e pa navise) u 100% slucajeva. Osim skupog servisa sledi i skracenje radnog veka motora za vise stotina hiljada kilometara od predvidjenog uobicajenog.

Koliko to kosta?

I u kakvoj je vezi recimo ovo:

Citat:
Naglabanje o ceni je posebna prica, , na 40000 km dalo se 100$ vise za ulje, a pri tome se ne racuna recimo da je za tu kilometrazu dato 4000€ za gorivo, ili tri..a recimo 5% ustede bi bilo 300$...



sa recimo preporukom da se koristi neodgovarajuce tipsko ulje?

Hm?


I jos dva pitanja:
1. Sta je to sto ne valja ili sto je pogresno u ovom "zastavimom testu"?
2. Kakve koristi ima postavljac pitanja od toga sto je test kvaliteta ulja uradjen na jednom potpuno atipicnom vozilu, Tuoaregu?



aaa, ima i jedno malo potpitanjce:

Kolika je onda usteda nekupovanjem zimsih pneumatika, ako se zna da su cene pneumatika u odnosu na cenu predjenih 40.000 km realno zanemarive?

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.12.2010. u 17:40 GMT+1]
[ vladd @ 06.12.2010. 18:26 ] @
Mobil 1, 0W-40 je lutka najbolja za VW najnovije generacije. Toliko je dobro ulje da je fabricka preporuka zanemariva.

Vozim ga 4 godine, istina uz jednu gresku, doliveno je 5W-40, posto radnja nije imala, a trebalo je doliti ulje i napustiti lokaciju, nakon zamene nekih delova.
Jedino sto mom uju nedostaje je jedna Blackstone analiza..:)

Preporucujem ulje koje i sam koristim...a malo je preterivanje da ulje koje je bolje od fabricki specificiranog, pa jos sa standardima koje odobrava VW, proglasiti "opasnim":D:D

Ozbiljna je mana 12-15 evra po litri.

U lab izvestaju nije nista netacno, kao da je nezavisna opservatorija dala analizu da je zemlja okrugla i da nije centar svemira.

Necu da kazem da je bas tog nivoa obavestenje o uljima, ali je vrlo priblizno.

Informacija da su neka ulja u kantici gusca, a neka redja je od krucijalnog znacaja za koriscenje i pravi odabir jeftinog a "dobrog" ulja, kao da ista na planeti postoji J&D..:)

Hladan start, zapecene karika, slaba kompresija=najcesci problemi korisnika koji preferiraju ustedu na ullju, otezan(malo) rad motora, losija elasticnost motora, koja iziskuje jacu nogu na pedali gasa, ili slepljene karike, koje se takodje odlicno odrazavaju na motor, i na potrosnju, su valjda detalj na koje treba zazmuriti, zanemariti, da bi se ustedelojednom godisnje 10-20 evra..za dvesta godina, eto para za novog polovnjaka:)

Mislim da je hvalisanje laba koji daje ovakav izvestaj iluzorno, ka i ova diskusija, ko zeli da zna sta mu je u motoru, zeli, ko ne, sta ga briga, neka gubi vreme sa lepsim stvarima, a kada dodje vreme za majstora, plati, popravi i vozi. Dok je musterija, bice i dzebane..


Poz
[ komosarz @ 06.12.2010. 19:28 ] @
Citat:
Nocni: Vjerovatno si htio da napises diskreditovati pa si pogrijesio...

Upravo tako i ostajem pri tome,i niko me nece uvjeriti da su po ovom testu lazirani rezultati sto se tice Modricinog ulja.Sutra cu namjerno otici u veleprodaju i provjeriti koliko kosta cista sintetika magnum 0/30 i vjerujem da nije skuplje od 7 eura,sto je duplo jeftinije od renominiranih i dobro reklamiranih proizvodjaca ulja...
[ Zarko Silic @ 06.12.2010. 21:55 ] @
Citat:
vladd: Mobil 1, 0W-40 je lutka najbolja za VW najnovije generacije. Toliko je dobro ulje da je fabricka preporuka zanemariva.


Pitanje se u temi
http://www.elitemadzone.org/t414143-0#2735412
odnosilo se na VW TDI Golf Mk5

Korscenje ovog ulja (Mobil 1, 0W-40) u VW TDI motorima proizvedenim nakon 2003. godine dovodi do remonta turbine svakih 30.000 km u 100% slucajeva.
30.000 km u najboljem slucaju. Prvo turbina, a potom i druge stvari.


Ako neko u to sumljna neka isproba.

Ovo ulje nije namenjeno za ovaj tip motora.


Citat:
vladd: Vozim ga 4 godine,


Vozis, ali benzinca u kome se nalazi praistorijski VW motor gde je takvo ulje dozvoljeno.


Citat:
vladd: Ozbiljna je mana 12-15 evra po litri.


To je mozda kod nas takva cena. Mobil 1 0W40 je od Castrolovog Edgea 505.01 gotovo 2 puta jeftinije






Citat:
komosarz: niko me nece uvjeriti da su po ovom testu lazirani rezultati sto se tice Modricinog ulja


Ako je rec o vozilu starije generacije sigurno neces pogresiti.






[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.12.2010. u 23:28 GMT+1]
[ vladd @ 07.12.2010. 00:48 ] @
Nije bas praistorijski, ali ako ti je tako lakse neka bude. Istina, malo je redak na ovim terenima, pa se i majstori i prodavci delova ceskaju
TDI zaista ne konzumiram, narocito od kada imaju DPF, dosta mi je nepotrebnih sklopova za hiljade evra. Mada bih u TDI sipao Mobil jedan, istina "New Life Turbo Diesel", takodje 0w-40..
Ali, 1.6, 1.8T, i 2.0AQY, uzivaju


Citat:
komosarz: Upravo tako i ostajem pri tome,i niko me nece uvjeriti da su po ovom testu lazirani rezultati sto se tice Modricinog ulja.Sutra cu namjerno otici u veleprodaju i provjeriti koliko kosta cista sintetika magnum 0/30 i vjerujem da nije skuplje od 7 eura,sto je duplo jeftinije od renominiranih i dobro reklamiranih proizvodjaca ulja...


Pusti veleprodaju, moze se odlicna sintetika naci za 7€ i u malopraodaji, recimo Motul 8100...

Poz
[ Nocni @ 07.12.2010. 01:07 ] @
Ne treba porediti pd tdi i benzinca... ukusi su razliciti i ne treba se raspravljati... Mozda tdi jeste komplikovaniji ali je prestao da se proizvodi a ovaj 2.0 benzinac ce se u bubu ugradjivati vjerovatno jos 10 godina...
Inace, Zarko iz 2-3 poteza softverski moze da ukine DPF u samoj memoriji i da prilagodi pd tdi za balkanske uslove exploatacije...
[ Zarko Silic @ 07.12.2010. 09:58 ] @
Citat:
Nocni:  a ovaj 2.0 benzinac ce se u bubu ugradjivati vjerovatno jos 10 godina...


Neverovatno, ali moguce.

Iz meni nepoznatih razloga VW u model Beetle ugradjuje motore starije generacije. U vise navrata sam na ovom modelu sretao moror koji je VW "napustio" jos 99. a da je ugradjen u Beetle 2008. Jedan od njih je i osmoventilski dvolitarski benzinac sa MOTRONIC M5.9.2 sistemom.


Citat:
vladd: Mada bih u TDI sipao Mobil jedan, istina "New Life Turbo Diesel", takodje 0w-40..:D
Ali, 1.6, 1.8T, i 2.0AQY, uzivaju:)


Ako neko zeli u svoje vozilo moze sipati i koktel sa bananama i niko ga u tome ne moze spreciti. Za TDI je predvidjeno samo PD ulje pa ako je akcenat iskljucivo na proizvodjacu MOBIL onda to moze biti samo

MOBIL 1 Protection Formula 0W - 40 ili jos bolje:
MOBIL SYNT S SPECIAL V - 505.01



Medjutim, ne vidim potrebu za bilo kakvim eksperimentisanjem ako postoji EDGE 505.01 i ako se zna da je Castrol korak ispred drugih proizvodjaca (bar 2 godine ispred; sudeci po ovom proizvodu).
Jedini problem moze predstavljati falsifikat, ali ni drugi renomirani proizvodjaci nisu u mnogo boljem polozaju.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 07.12.2010. u 11:30 GMT+1]
[ vladd @ 07.12.2010. 11:03 ] @
Mnogi se cude, znam to, ko ce da se udubljuje u razlike, ionako je i buba retka, a tek motor, posto i ljubitelji bube kada ugledaju TDI, tu je kraj dilema

Malo do dosta je promenjen doticni 2.0, u oznaci AQY, i postignut obrtni moment nalik dizelu 170Nm/2400 obrtaja, vise senzora, drugaciji oblik klipa, hladjenje klipova za brizgaljkama u karteru...

Sto se tice Mobila 1 dovoljno je procitati recimo uputstvo za Nisana GTR, ciji je motor rajen na bazi Mobil 1 ulja...

Poz
[ Zarko Silic @ 07.12.2010. 15:33 ] @
Citat:
vladd:Sto se tice Mobila 1 dovoljno je procitati recimo uputstvo za Nisana GTR, ciji je motor rajen na bazi Mobil 1 ulja...


Dobro Vladd,

sudeci po ovome, svaki vlasnik vozila, nebitno o marki i tipu motora koje poseduje, pre nego sto se odluci da kupi ulje i sam zameni, treba dobro da se informise kakvo ulje ide i Nisan GTR pa tek nakon toga da donese odluku koje ulje kupiti. Naravno, servisno uputstvo i preporuku proizvodjaca svog vozila treba da zanemari?



Vidi ovako, nisi jedini koji tako misli i ne samo sto nisi jedini vec sam sretao likove u ovlascenim servisima koji slicno razmisljaju. Nesto su culi, nesto su na formiranje njihovog misljenja uticali trgovci, a i oni su kao nesto skontali u svojim pametnim glavicama.

Posledica takvog razmisljanja je remont turbine (treci put za 2 godine od po 680 Eura) na jednoj Oktaviji TDI u mom okruzenju; i to sve u okviru ovlascenog servisa (namerno necu da mu spomenem ime, ali ako se oglase napisacu sve po redu: ko su, sta su radili i kome su radili).
Na moje veliko zaprepascenje u doticnom servisu ne zanaju ni kako se meri kolicina ulja u karteru kod motora TDI godiste 2007.


Sve ove, i ovome slecne stvari su posledica nedovoljne tehnicke pismenosti, tvrdoglavosti po tradiciji i sitnog sicardzijskog mentaliteta.

Jos jednom da napomenem kao sto svaki put to cinim, jeste pravilo po kome treba postupiti:

U uputstvu svakog tipa motora precizno pise koje ulje treba koristiti i ako je takvo ulje moguce pronaci u trgovinama ne vidim razlog zasto ga ne kupiti. Razmisljati o nekakvom drugom tipu ulja treba samo onda kada se preporuceno ulje ne moze pronaci u prodaji zbog zastarelosti ili nekakvog drugog razloga.
[ vladd @ 07.12.2010. 16:58 ] @
Ja na to ne gledam tako jednostavno.

Mene zanimaju karakteristike ulja, pre svega. I ako je neko ulje zaista dobro, zasigurno cu ga koristiti.

Fabricke preporuke su fabricke preporuke. Sakupio sam dovoljno znanja da mogu da, bar u nekim detaljima(i finansije su vazan faktor) odskocim od minimalistickih preporuka, zadovoljava, i kvalitetom i cenom. Hocu malo i suva rebarca, ne samo pasulj. Mogu da dozvolim koriscenje dobrog ulja, posto ne znam da se odreknem, ili otudjim, auto koji je jezivom stanju.

Uz to, ne podrzavam ni mentalitet preprodavaca, koji sipaju svasta, samo da bi motor iole radio.

Ne znam cemu stednja na sitnicama. Istina je da smo tome nauceni, ali prosto razmisljanje valjda ukazuje na neke detalje.

Ulje je takvo kakvo je. Malo mozemo sami da uticemo na kvalitet, dolivanje aditiva nije posao za svakoga, i sta preostaje.

Da od ponude na trzistu odaberemo ulje, koje je fabricki sklopljeno od odredjene baze i odredjene recepture, procentnog sadrzaja aditiva.

Uzgred, ako uzmem moju racunicu(primer Lancer, njega vozim-odrzavam deset godina), na 40000km, ispada da je, odnosno da sam, trosio 15w-40, po ceni 3€, imao trosak 3x4x8, odnosno 96 evra, a sa sintetikom, 7x4x5=140evra. Imao bih "ustedu od30-ak evra(tri filtera ulja manje), direktnu, ali bi motor trosio bar 3-5% vise goriva, teze bi palio, losije se podmazivao.

Uz redovne probleme, gubljenje vode, , zamene kojekakvih creva i stelovanja, bar sam bio siguran da se u motoru ne prave vruce tacke, karike nisu zapekle, ulje nije garavo...ne prave se bitumenske naslage..

Takvu zabavu nisam zeleo sa mnogo skupljim motorom, s skupim delovima, i dovoljno je bilo videti koje je odlicno ulje(nemam nista ni protiv Motula 8100), M1 zadovoljava 502.00, 505.00, odobreno od VAG ekipe, API i ACEA po meri
http://sas-origin.onstreammedi...RPTOOL2010Dep/rp/pc/index.html

Itd..itd..

Znaci, maksimalna "vitaminska" nega motora.

GTR je samo primer, gde se vidi kvaliteta ulja, naravno da nikada necu voziti tog Nisana(kao i NASCAR vozilo, ili penzoil ulja...), ali pokazuje koliko je ulje stabilno i za ekstremna naprezanja, koja se inace retko pojavljuju u mom tipu voznje, ali za normanu voznju, garantovano je dobro podmazivanje, i po vrucinama i po mrazu.

Poz
[ komosarz @ 07.12.2010. 20:16 ] @
Da se ja vratim na temu,danas sam bio u Modricinoj prodavaonici i evo cijena najpopularnija 3 ulja.Long life 20/60 znamo za koja je vozila kosta 1L=2,5eur,Hc POWER 10/40 =3 eur i magnum 5,6eur...Vjerovatno su i kod vas slicne cijene.
[ Zarko Silic @ 07.12.2010. 22:24 ] @
Pitas za ulje, a ne spominjes o kom motoru je rec?

(ili sam mozda prevideo?)

Ulje za gradaciom 20W60 nije za klimatsko podrucije u kojem se nalazi BiH