|
[ del-boy @ 30.11.2010. 16:54 ] @
| Pozdrav...
Pre nedelju - dve mi se u sred normalne vožnje (ravan put, konstantna brzina) upalila check lampica (na slici, samo što je žuta) i otišao sam u servis gde su ga zakačili na dijagnostiku i rekli mi da je u pitanju lambda sonda. Takođe su mi rekli da ne mora da znači da je neispravna nego da je moguće da je loše gorivo, pa da motor nije uspeo u jednom trenutku da ga upali i da se sonda aktivirala. Resetovali su mi greške i rekli da ako se ponovo opet upali obratim pažnju na to. Rekli su mi i da probam da sipam skuplje gorivo (kažu da ima na NIS-ovoj pumpi na izlazu iz Novog Sada prema Zrenjaninu). Da napomenem da sam od resetovanja prešao oko 100 km i da se lampica nije palila opet, a nisam ni sipao gorivo u auto od tad.
S druge strane, pre par meseci kad sam kupio auto mi se dešavalo da u sred vožnje krene da se "cima", kao da brzo otpuštam i dajem gas. Tad sam otišao kod majstora i on je podesio neka dve ventila što određuju količinu vazduha i goriva u smeši i od tad je ok, odnosno ne dešava se više to "cimanje" u normalnoj vožnji (na oko 2.500 obrtaja, kao što se pre dešavalo).
Ono što mi se sad dešava, od kako je krenulo malo hladnije da biva, je da se iscima tako na početku rada, odnosno u prvih par minuta i posle je manje - više ok.
Malo sam googlao šta je i čemu služi lambda sonda i skontao sam da su možda ova dva problema povezana, jer koliko sam skontao, na osnovu podataka koji dolaze i lambde računar odlučuje u kom odnosu će da napravi smešu goriva i vazduha. Jesam li u pravu? Da li ovo može biti povezano i šta mi je nabolje činiti?
Druga stvari, par ljudi mi je reklo da nije loše s vremena na vreme sipati neki dodatak u gorivo koji očisti dosta stvari, jer je dosta loše gorivo kod nas. Koji od tih dodataka preporučujete i kakav je režim sipanja (koliko se sipa na koliko goriva i tako to)? I koliko često se sipa to?
Još jedna stvar, ne mnogo vezana za prethodnu priči. Kad stojim na blagoj uzbrdici/nizbrdici i lagano pritiskam i otpuštam kočnicu ponekad se čuje kao škripanje iz zadnjeg dela auta. Pri normalnom kočenju se to ne čuje, ručna dobro hvata. Možda ću lupiti sad, ali po pričama od drugih ljudi (ne o mom slučaju) sam pretpostavio da to mogu biti ležajevi. Jesam li u pravu? Da li se oni menjaju ili šta? I ako se menjau koji je red veličine cene? Ako nisu ležajevi šta može biti? I koje su posledice ako ne saniram to odmah?
Hvala svima u napred...
PS: Auto o kom govorim je Chevrolet Kalos, 1.2 benzin, 2007 godište...
Lampica:
[att_img] |
[ vladd @ 30.11.2010. 17:19 ] @
Ne moze se bas sve pripisati losem gorivu.
Postoje filteri za vazduh i gorivo, postoje vakkumi i ventili za dodavanje svezeg vazduha u izduvni sistem, moguc je los ili zapusen katalizator, ako je nalivan olovni benzin.
Lambda sonda se relativno lako ispituje, ali ocigledno nije direktan problem, iako dijagnostika ukazuje na nju.
Kompletan sistem vazduh-gorivo, treba preispitati, uraditi redovan servis, ocistiti usisnu granu, proveriti vakuumska creva, posto je problem u "trzanju" motora i u trenucima "open loop" rada, dok je motor hladan, kada je lambda "ignorisana" od strane ECU-a.
Moguce su i lose svecice, istrosene...
Poz
[ komosarz @ 30.11.2010. 17:24 ] @
Ukratko,svi noviji motori imaju ECU i mnogo "senzora".Kad je auto hladan senzor rashladne tecnosti salje ecu signal koji isti obradjuje i odredjuje kako ce motor u tom trenutku raditi.Lambda sluzi za korigovanje smjese,ali samo onda kad se ista zagrije... Sto se tice dijagnostikovanja kvara ne moze se ovako vec opet na dijagnostiku.Ali odredjene kvarove senzora odredjene autodijagnostike ne mogu da prepoznaju tako da moraju da se izmjere otpori,voltaza obicnim unimetrom ili cak i osciloskopom.Vozi auto kod boljeg majstora... Sto se tice skripe u dobosima treba ih skinuti i pregledati da ne zapinje ili je pukla opruga ili jednostavno nije rucna namjestena po propisima...Pozz
[ del-boy @ 30.11.2010. 17:29 ] @
Hvala na odgovoru obojici...
Zaboravio sam da napomenem, nisam mislio da je bitno, urađen je veliki servis pre 3000-4000km. Ja sam sipao samo bezolovni (a niko drugi sem mene nije sipao gorivo), a pre toga je auto bio u Austriji (da li tamo uopšte imaju još uvek olovnog benzina? ).
Svećice i kablovi za svećice su promenjeni par dana nakon velikog servisa (nisu imali u tom trenutku odgovarajuće svećice, pa je promenjeno nakon par dana).
Ne znam šta se sve tačno radi prilikom velikog servisa, ali po onom što mi je upisano u servisnu knjižicu promenjene su sledeće stvari: vodena pumpa, zupčasti kaiš, španer zupčastog kaiša, ulje (sipano elf 10w40), filter ulja, filter vazduha, polen filter i kao što napisah, naknadno i svećine i kablovi za svećice.
@vladd
Da li ovo pokriva veći deo ovoga što si napisao?
E da, sad sam se setio... Crevo koje ide od filtera za vazduh (široko, naborano) je puklo na par tih nabora i majstor mi je rekao da nema original da poruči pa ga je zalepio privremeno dok ne nabavi, ali mi je rekao i da to nije neki problem.
[ X Files @ 30.11.2010. 22:04 ] @
To cimanje koje pominjes je bila moja noćna mora na Passatu B3, dok nisam proučio ceo sistem :)
Zaista jeste bilo više vezanih problema, pa nikako nisam uspevao da shvatim šta se dešava. Složio bih se i sa vladd-om, da je najlakše okriviti gorivo, a siguran sam da to kod tebe nije slučaj.
Dakle, kao sto reče "komosarz", glavni krivac je lakoverni ECU, koji skuplja brojne informacije, na osnovu kojih određuje neke količine i vremena.
Kod mog starog Passata B3, uzroci cimanja su bili:
1. Lambda sonda koja pogrešno meri vrednosti
2. ECU koji zapamti to loše stanje pa nekada nisam uspevao ni da startujem motor ujutru, jer je smeša katastrofalno sastavljena (skidanje klema sa akumulatora par sati je resavalo problem)
3. Neki od davača (temperature) šalje u ECU informaciju da je motor ispod sante leda u proleće
4. prslo crevo i/ili prirubnica kod karburatora, pa se usisava falš vazduh
Kada sam se rešio falš vazduha i neispravnih davača, došao sam do sonde. Jedan od načina koji sam koristio da proverim da li je ona uzrok se svodio na njeno privremeno isključivanje i obavezno RESETOVANJE ECU nkon toga. Tada se na display-u uredno prikaze signalna lampica da je "nesto" u prekidu (tj, lambda sonda) pa ECU uzima default vrednost koju bi sonda generisala (obicno ide od 0.1 v do 1.1 v, default bi bio recimo oko 0,5v). Ta default vrednost je obično takva da nema cimanja, al' ima jedno pola litra do litar trosenja goriva vise.
Ono sto tebi na zalost otezava otkrivanje problema je sto ti se cimanje ne desava stalno vec vrlo retko, al' sto je najgore - najcesce se desava kod naglog dodavanja gasa kod preticanja, tj. u najnezgodnijem trenutku - zato budi oprezan! :(.
To su moja iskustva sa automobilom koji je deda u odnosu na tvoj, ali su ocigledno principi funkcionisanja i dalje isti.
[ Nocni @ 30.11.2010. 22:47 ] @
Pogresno su ti rekli na dijagnostici... oni nisu tu da se bave nagadjanjima... smijesno je da kazu "mozda je do goriva" u zivim parametrima dok motor radi se vidi je li sonda ispravna ili nije... Ovo sto su rekli "greska sonde" isto je neprecizno... Ima vise gresaka koje sonda moze da prijavi, ona u sebi ima grijac koji se napaja sa dvije bijele zice da bi sto prije pocela da radi i recimo ako taj grijac crkne sonda ipak radi kada se auto zagrije normalno a pravi probleme dok je hladan... u ovom slucaju sonda je isto za zamjenu... Moze se sonda provjeriti i osciloskopom, treba da ima pravilnu fluktaciju... a moze, jednostavno, da se izmjeri napon izmedju crne zice sa sonde koja je signalna i mase vozila... Na leru napon mora da varira od 0,1 do 0,8 V... i to ne "lijeno" nego u brzim intervalima... Je li sama sonda kriva za probleme koje imas govori i potrosnja vozila a i boja svjecice kada se izvadi...
Moram ti reci da je na tom vozilu sonda u 90% slucajeva za zamjenu cim prvi put prijavi gresku... treba je zamijeniti a mislim da kosta oko 120 €
Ovo pod uslovom da je varnica normalna, odnosno da nemas problema sa bobinom... inace, sonda se brzo isplati jer sa novom vozilo smanji potrosnju drasticno...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 30.11.2010. u 23:57 GMT+1]
[ djujavuk @ 01.12.2010. 08:29 ] @
Pozdrav,
imam sličan problem. posjedujem Peugeot 406 1.8 benzin 16v. auto obično "normalno" radi ali mi nekada saam dodaje gas nenormalno u leru poludi na 2000-3000 obrtaja i samo turira, ako ga ne ugasim ode temperatura ode sve.. ostavim ga malo upalim nekad normalno nekad ista stvar. isto tako nekada u toku vožnje kada odvojim nogu od papučice saam vuče tj. bez gasa ide i zatim se smiri (ide sporije do stajanja to bi bio neki normalan rad). niko nije uspio da nađe grešku, strašno. auto mi se jako sviđa nisam imao problema ali sad ovo nerješivo. zahvalan na bilo kakvom savjetu. pozdrav.
[ Nocni @ 01.12.2010. 09:38 ] @
Postojala je preporuka od strane pezoa da se na tom tipu obavezno flesuje softver u motornom compu sa novom verzijom, pa bi mozda to rijesilo problem. Sa druge strane, moze da bude i nesto u kvaru kao step motoric, senzor temperature i sl. Auto mora na dijagnostiku...
[ komosarz @ 01.12.2010. 11:33 ] @
Ja tipujem na step motor,ali kao sto kaze kolega na dijagnostiku...
[ del-boy @ 01.12.2010. 12:06 ] @
Ja nemam većinu pomenutih problema, pali odlično i na niskim temperaturama (2-3 puta sam ga palio oko 5 ujutru kad je bio koji stepen ispod nule), u leru je broj obrtaja konstantan, ne trza pri naglom ubrzavanju (preticanje, na primer)...
Jedino što se dešava je to trzanje kad je još hladan, a manifestuje se isto kao da spustim brzinu na 20 u četvrtoj, odnosno krene da crkava auto. Nekad krene par puta i tad pritisnem kvačilo i stane, a nekad krene sam jednom naglo, kao da auto stoji u prvoj brzini i naglo se pusti kvačilo. U toku vožnje (nakon par minuta vožnje, čim se bar malo zagreje) to se više ne dešava, ali mislim da nije striktno vezano za temperaturu, pošto se to ponekad dešavalo i u oktobru, a znate da je bilo toplo vreme. U toku vožnje se ponekad desi da kad pustim gas malo zatrza, ali mnogo manje nego pred kretanje, čak putnici nekad ne osete nego samo ja, jer znam na šta da obratim pažnju, a i noga mi je na gasu...
Sve u svemu, otići ću do majstora i detaljno mu ispričati sve, kao i vaše predloge, pa će srediti, nadam se :) ... Cilj mi je do kraja decembra da sredim sve, pošto bih trebao na malo duži put, pa da ne ostanem negde zaglavljen u snegu :) ...
[ del-boy @ 01.12.2010. 12:10 ] @
Ja nemam većinu pomenutih problema, pali odlično i na niskim temperaturama (2-3 puta sam ga palio oko 5 ujutru kad je bio koji stepen ispod nule), u leru je broj obrtaja konstantan, ne trza pri naglom ubrzavanju (preticanje, na primer)...
Jedino što se dešava je to trzanje kad je još hladan, a manifestuje se isto kao da spustim brzinu na 20 u četvrtoj, odnosno krene da crkava auto. Nekad krene par puta i tad pritisnem kvačilo i stane, a nekad krene sam jednom naglo, kao da auto stoji u prvoj brzini i naglo se pusti kvačilo. U toku vožnje (nakon par minuta vožnje, čim se bar malo zagreje) to se više ne dešava, ali mislim da nije striktno vezano za temperaturu, pošto se to ponekad dešavalo i u oktobru, a znate da je bilo toplo vreme. U toku vožnje se ponekad desi da kad pustim gas malo zatrza, ali mnogo manje nego pred kretanje, čak putnici nekad ne osete nego samo ja, jer znam na šta da obratim pažnju, a i noga mi je na gasu...
Sve u svemu, otići ću do majstora i detaljno mu ispričati sve, kao i vaše predloge, pa će srediti, nadam se :) ... Cilj mi je do kraja decembra da sredim sve, pošto bih trebao na malo duži put, pa da ne ostanem negde zaglavljen u snegu :) ...
E da, što se potrošnje tiče, pre 2-3 meseca na otvorenom putu je bila oko 6 litara, a po gradu 8, sada od kad je zima je oko 8.9 litara po gradu, poslednju put kad sam merio (na uzorku od 300-ak km).
[ djujavuk @ 01.12.2010. 12:43 ] @
zahvaljujem na savjetu, dijagnostika će biti svakako, ali znate kako je kod nas u bosni odeš onom koji jedini ima kablove za dijagnostiku i nikad nema vremena, kaže ostavi mi br. i nikad ne nazove a auto mi je stvarno potrebno. ako riješim problem javiću. poz.
[ komosarz @ 01.12.2010. 13:12 ] @
Otkud ti da zivis u Bosni,ja ne zivim vec odavno...(jest da je of,ali sam morao)Pozz...
[ djujavuk @ 01.12.2010. 14:35 ] @
slažem se sa tobom, ni ja ne znam gdje sam, nego kakvi su ovi tamo u BL može li se doći na red isti dan ili se mora naručivati?
[ vladd @ 01.12.2010. 16:42 ] @
Citat: del-boy:
Jedino što se dešava je to trzanje kad je još hladan, a manifestuje se isto kao da spustim brzinu na 20 u četvrtoj, odnosno krene da crkava auto. Nekad krene par puta i tad pritisnem kvačilo i stane, a nekad krene sam jednom naglo, kao da auto stoji u prvoj brzini i naglo se pusti kvačilo. U toku vožnje (nakon par minuta vožnje, čim se bar malo zagreje) to se više ne dešava, ali mislim da nije striktno vezano za temperaturu, pošto se to ponekad dešavalo i u oktobru, a znate da je bilo toplo vreme. U toku vožnje se ponekad desi da kad pustim gas malo zatrza, ali mnogo manje nego pred kretanje, čak putnici nekad ne osete nego samo ja, jer znam na šta da obratim pažnju, a i noga mi je na gasu...
Manifestacija ima slozene uzroke, ali ne toliko da se ne mogu resiti.
Ocigledno se dogadja nekorektno sagorevanje u cilindru... preduslovi za to mogu biti...ugao predpaljenja(provera senzora polozaja radilice i knokck senzora), neodgovarajuca smesa, fals vazduh, lose svecice, knock senzor, lose brizgaljke, slab pritisak goriva...losa struja..
Mora se otici na dijagnostiku, i osim kacenja racunara , krenuti u pretresanje sistema po sistem. Sistem vazduha(ukljucujuci i poziciju i cistocu usisa), goriva i visokog napona, i ne kraju, ili pocetku, kako je lakse, sistem senzora...
Nekorektnost ce se pronaci, ili ozbiljno na jednom mestu ili pomalo svuda.
Taj sindrom, moze da pravi svaki senzor ponaosob, los kontakt na brizgaljki, ili prljavstina, naprslo ili lose vakuum crevo, zapusen filter goriva..pocinje od jedne proste stavke, motor krece nekorektno da radi, senzori se javljaju da koriguju problem, ECU dolazi do limita regulacije i belezi problem, alarmira vozaca, a zabelezice ono sto mu je najveceg prioriteta, ili ono sto mu izlazi iz predvidjenih okvira...
S obzirom da je radjen servis, i trenutno da odbacimo svecice, filtere i kablove, ono sto se moglo dogoditi, da je ECU nastavio da funkcionise po "starim" mapama u novim uslovima, ili su majstori nesto "zakacili", pomerili neko crevo, rasklimali neki konektor...
Probaj, kao prvo, da skines klemu, na 5-6 minuta, da ECU zaboravi mapu "uobicajene" voznje i predje na osnovna podesavanja. Pa ga vozi neko vreme, i posmatraj kako se ponasa.
To otprilike mozes da uradis u periodu dok ti majstori ne zakazu pregled. Bice malo jasnija slika..
Poz
[ del-boy @ 01.12.2010. 19:08 ] @
Odlično, hvala mnogo na savetima :) ...
Sutra ću odmah skinuti klemu i videti kako se ponaša.
[ djujavuk @ 02.12.2010. 12:40 ] @
Sve sam forume iščitao u vezi ovog problema, isti problem imao već dugo vremena, niko nije uspio da ga otkloni, izvadio katalizator :( sada malo prdi ali ok, zatim step motorić čistio, radi, nije bilo promjena auto je i dalje divljao ponekad kada šaltam iz veće brzine u manju i na leru, turirao, nije bilo kraja.. danas dijagnostika i elem greška 35: Senzor položaja prigušne leptir zak.
kažu moraš cijeli dio mijenjat tamo gdje je usisna grana između motora i kutije za zrak (leptir, senzor, step motorić) polovno, 150 KM, to je riješilo moje probleme.
Peugeot 406 1.8 16v 81kw benzin.
[ komosarz @ 02.12.2010. 20:06 ] @
Citat: djujavuk: slažem se sa tobom, ni ja ne znam gdje sam, nego kakvi su ovi tamo u BL može li se doći na red isti dan ili se mora naručivati? Citat: djujavuk: Sve sam forume iščitao u vezi ovog problema, isti problem imao već dugo vremena, niko nije uspio da ga otkloni, izvadio katalizator :( sada malo prdi ali ok, zatim step motorić čistio, radi, nije bilo promjena auto je i dalje divljao ponekad kada šaltam iz veće brzine u manju i na leru, turirao, nije bilo kraja.. danas dijagnostika i elem greška 35: Senzor položaja prigušne leptir zak.
kažu moraš cijeli dio mijenjat tamo gdje je usisna grana između motora i kutije za zrak (leptir, senzor, step motorić) polovno, 150 KM, to je riješilo moje probleme.
Peugeot 406 1.8 16v 81kw benzin.
Izvini nisam bio na forumu pa nisam vidio tvoj post,inace ako ti bude trebao majstor za peugeot ima i nemoras cekati,dobices broj tel ako ti bude trebao.Drago mi je da si rjesio problem.Pozz.
[ djujavuk @ 03.12.2010. 15:54 ] @
nema problema hvala u svakom slučaju, može br. telefona i jedan savjet. Ovaj kako mi je izvadio katalizator (razrezao izvadio zavario) ostao prazan lonac na tom mjestu pa mi sad prdi kad malo jače dodam gas, da li misliš kada bi izvadio taj dio kompletno gdje je bio katalizator i da mi samo umjesto toga zavari cijev da bi zvuk bio normalniji tj ne bi "pridilo"?
[ nvanko @ 13.12.2010. 09:52 ] @
Pozdrav svim ponosnim vlasnicima KALOS-a, a i ostialim koji imaju slične probleme vezane za jutarnje paljenje, i slično.
Naime ja sam se sretao sa svim problemima koji su otprilike navedeni u ovom postu.
Kupio sam Daewoo Kalos polovnog (2003.godište, 1.4, 8 ventila, 61 Kw). Prvu godinu sam ga vozio na benzinu, i te prve zime čak na Zlatiborskom minusu, ponašao se izuzetno. Palio je kao mina što bi se reklo. Već sledeće godine sam ugradio seqvenc, ''Tomaseto''. To leto je bilo sve OK. Ponašao se odlično, i bio sam izuzetno zadovoljan kako sa gasom tako i sa benzinskim delom. On je podešen (kompj.) da redovno pali na benzinu a posle prebacuje na gas. Međutim, već prve niže jutarnje temperature su predstavljali malu moru. Nije mogao da sastavi bez 3-4 startovanja. Automobil je bio kupljen sa pređenih 54000 km, naravno ako nije vraćano, i nikakvih pokazatelja nije bilo u vezi tog problema.
Majstori kod kojih sam održavao auto svi do jednog su tvrdili da tu nema problema što se tiče njih. Majstori koji su mi ugradili gasni uređaj također su se ograđivali od tog problema. Tako je bilo naredne tri zime. Jednu zimu sam skoro celu odvozio na benzinu misleći da je u pitanju zapušenje dizni, koje sam uzgrad jednom i očistio.
Prva dva tri dana je bilo kao OK, a onda se problem opet javljao. U međuvremenu mi se upalio i prvi put ''check''. Posle prvog resetovanja, majstor mi je savetovao da nastavim voziti i dalje dok se ne pojavi ponovo čuvena ''žuta''. Naravno ona se opet upalila. Posle priključenja na dijagnostiku ustanovljena je greška, EGR ventila. U dogovoru sa majstorom nabavljen je novi EGR ventil i posle zamene greška je poništena. Tu već nije bilo daljnih problema, ali problem sa paljenjem je i dalje ostao.
Ventil sam menjao u februaru 2008.godine. (posle pređenih 100 hiljada menjao sam i komplet isparivač od gasnog uređaja sa sve crevima)
Letos sam se odlučio da promenim majstora. Kod njega sam naišao na razumevanje problematike paljenja, i bez nadoknade mi je izvršio pregled elektronike (dijagnostika) i pronašao mi je grešku. Njemu je kompj. prijavio grešku podešenosti položaja bregaste iliti senzora koji očitava položaj. On mi je rekao da se verovatno radi o tome kada su mi kačili kompj. za gasni uređaj da verovatno nisu izvršili podešavanje sada već dva sistema. Nakon uključenja, verovatno je ostala ta greška koja mi je pravila problem kod paljenja. Zaista auto je već palio na prvim nižim temperaturama ispod plus 10 stepeni. Istovremeno po njegovom savetu sam počeo i da koristim Wurth-ov aditiv za poboljšanje sagorevanja. Dodaje se u rezervoar sa benzinom. E sada je posle toga trebalo biti pametan pa zaključiti o čemu se to radilo svo ovo vreme. Da li je do greške senzora, EGR ventila ili do aditiiva.
Ali ne lezi vraže. To je bilo kratkog daha. Posle pređenog određenog broja stotina km, upalila se opet ''žuta''. Četiri puta sam išao na dijagnostiku, 2 puta mi je naplaćeno po 1200 din. 2 puta sam častio. Valjda je majstora bilo sramota. Svi parametri su bili na nivo kao iz fabrike. Lambda sonda je bila OK, jedna i druga ''lažna'' od gasnog uređaja. Temperature sve na nivou, obrtaji i dodavanje gasa u procentima kao iz udžbenika. Ukratko, ništa i majtor kaže vozi jer auto ti ne prikazuje nikakvu veliku grešku.
I tako 4 puta. Što kažu stari ljudi drži vodu dok majstori odu. Posle pređenih 100-tinjak km, ''žuta'' ne miruje. Majstor poništi i sve iz početka. Kada je već postalo blamaža majstor se odluči da malo više vremena posveti problemu. Ja sam ga već upoznao da sam sličan problem imao sa EGR ventilom a u međuvremenu mi se počeo javljati i problem sa ler gasom koji je sam od sebe dodavao na leru obrtaje. EGR ventil koji sam već menjao, je pregazio 100 hiljada. Isto sam tako već ranije i menjao ler motorić.
Majstor je odradio tzv. čišćenje kompletnog sistema. Ustanovio mi je da je rebrasto crevo za dovog vazduha porozno te ga je izolirom bandažirao dok ne nabavim novo.
Elem, ja platih, majstor zadovoljan što je konačno rešen problem, odradio probnu vožnju i sve je sada OK. Ja kao sretan posle svega sutradan ujutro probam auto a on ko nikada do sada. Neće ni da trzne. Sada je gore nego što je bilo. Neće da ugasi ni lampicu od alternatora. Od ulja se gasi ali ostale dve neće. U onakoj muci ne znajući šta ću odlučim da probam da upalim direktrno na gas. I začudo auto sastavi kao mina. Posle usmenog razgovora sa majstorom, on mi je preporučio da nastavim i dalje da vozim a ako se desi da ne upali da ga zovem. Da ne dužim, samoinicijativno sam kupio EGR ventil i sam ga zamenio. Čišćenje je trebao raditi ranije i redovno na 30 hiljada km. Jer čitajući ostale forume ustanovio sam da je jedan od većih problema naših ljubimaca loše gorivo i taj ventil koji izgleda pravi najveći problem. Isto tako ni jedan majstor neće da se pozabavi problematikom, sve dok na dijagnostici mu ne prikaže o čemu se radi. Tako da nama ostaje da plačemo i plaćamo njihovu nestručnost odnosno njihovu neizainteresovanost. Kada bi iole hteli da odu na internet ja mislim da bi pola kvarova ili problema bilo rešeno na obostrano zadovoljstvo.
Ovo sam napisao malo duže, jer vidim da taj problem postoji, ali nikako do sada nisam mogao da dođem do rešenja. Ja sam već pregazio blizu 200 hiljada km. Auto je što se tiče svih ostalih stvari zaista izuzetan. Redovno održavanje, redovno menjanje svih potrošnih delova i to to je to. E sada, majstori, naše gorivo jedno i drugo to je najveći problem nas vozača, vlasnika automobila. Sa nadom da ste nešto saznali više, pozdrav.
[ nvanko @ 07.02.2011. 17:04 ] @
U vezi problema sa KALOS-om, bi hteo samo da dodam i na kraju konačno rešenje, barem što se tiče mene i mog automobila.
Naime kada sam izvršio sve moguće zamene: senzor položaja bregaste, novi EGR ventil, novi ler motor, uporno se palila cheking lampica.
Jedino još nisam bio odradio zamenu filtera gasnog uređaja. Kada sam to uradio opet se palila lampica. To je bilo za ludilo. Moj majstor koji mi održava gasni uređaj me je ubedio da opet uradim reparaciju gasnih dizni. Kada sam i to uradio konačno je sve uklopilo se kako treba. Automobil sada pali na -15 stepeni, ravnomeran rad motora u leru i izuzetno dobro ponašanje u vožnji pri svi opterećenjima.
Zaključak:
Ja sam izgleda bio baksuz da mi se poklopilo sve u jednom momentu vezano za rad motora i svih drugih parametara koji utiču na pravilan rad. Pri tome mislim i na benzinski i na gasni deo. Kada se to sve ispromenjivalo što je trebalo dostignut je onaj rad automobila kojem sam težio svo ovo vreme od kada sam ugradio gasni uređaj.
Sve u svemu treba pratiti sve ove stavke i redovno raditi zamene svih filtera i ostalih delova koji su bitni za pravilan rad motora.
Sve poštovaoce Kalos-a pozdravljam.
[ vladd @ 07.02.2011. 23:30 ] @
Citat: nvanko:
Sve u svemu treba pratiti sve ove stavke i redovno raditi zamene svih filtera i ostalih delova koji su bitni za pravilan rad motora.
Taj savet vazi za sve (narocito savremene) automobile.
Poz
[ zorand5 @ 29.04.2012. 23:06 ] @
Pozdrav svima!
Posedujem Chevrolet Kalos 1,2 2006 do sada sam prosao oko 45000km, do sada nisam imao problema, mislim da sada ugradim plin-gas, ali me strah od ove stvari koje se vama desava. Oko potrosnje do sada nissam ga nikad merio, ali mislim da zime trosi i vise od 10l na 100km.
[ zorand5 @ 01.05.2012. 18:37 ] @
Da se nadovrzim na mog post, zelim da ugradim plinski sistem Lorenzo 530Evra, molio bi vas za savet sta vi mislite dali cu imati neke probleme kad ugradim plin-gas?
[ vladd @ 01.05.2012. 20:09 ] @
Ako se pedantno ugradi, kod dobrih majstora, ne treba ocekivati probleme. NAravno, ne stedeti na nekim potrebnim dodacima, tipa lambda emulatora..
Poz
[ zorand5 @ 02.05.2012. 17:18 ] @
Iz firme koje zellim da mi ugradu ured mi preporucuje "Landi Plus Max", ako neko vec ima ovaj ured moze mi dati neke podatke dal je zadovoljan od samog ureda?
http://plimont.com.mk/Landi_Plus_Max.aspx
[ zorand5 @ 13.07.2012. 22:17 ] @
Kao sta sam vec pisao da posedujem Chevrolet Kalos 1.2 2006 godine. Prosao sam samo 45000km. Recite mi dal je vreme da promenim rebrasti remen, jer svi mi kazu da bez razlike sta sam malo prosao, 6 godine je dovoljno i trebam promeniti rebrastog?
[ botr @ 14.07.2012. 06:56 ] @
Kratko i jasno - treba! Na zivotni vek remena utice i starenje gume, koja vremenom postaje porozna, pa postoji opasnost od pucanja.
[ goat @ 14.07.2012. 10:27 ] @
tehnolozi-"gumari" kažu da guma u podrumu (na suvom i tamnom mestu) posle 6 godina nije više "guma".... postoje neki tipovi guma koje su trajnije... sunce i toplota su najveći neprijatelji gumi na bazi prirodnog kaučuka...
... prsline na remenu dovode do prodora vlage i kiseonika do korda-vučnog elementa remena koji je tada podložniji ubrzanom starenju..
a moje iskustvo u vezi remena je: na porodičnom MB W201 190d nije menjan remen 13 godina koliko je automobil bio u vlasništvu, a nije bio promenjen ni posle kupovine (ko zna kada je zamenjen? )... pištao je pa je zamenjen roler-zatezač... imao sam nov remen međutim kada sam ga zamenio bio je nešto duži, pa sam vratio stari (znajući da ako pukne neće biti štete sem uprljanih ruku i malog kašnjenja )... i posle toga sam ga vozio još 5-6 godina
... planiraj ga za zamenu ali ne moraš odmah (kao što sam ja uradio )....
PS. priznajem da sam nemaran po pitanju servisa "nekih elemenata"...
[ zorand5 @ 14.07.2012. 12:26 ] @
Blago tebi ali kad na Kalos pukne rebrasti remen bice puno stete, a malo novca u djepu!
[ goat @ 14.07.2012. 14:14 ] @
rebrasti remen ili zupčasti remen!?.... razlika je ogromna!
[ Milojkovic @ 14.07.2012. 14:52 ] @
Kad pukne razlika ce biti drasticna.
[ zorand5 @ 18.07.2012. 20:06 ] @
Znak da moje auto nije vise novo, imam neki novi manji problem ali mene to nervira. Nocu kad vozim sa upaljenim svetla displej na kilometrazi daje mi brojeve polovicno, samo gorni deo, doljni se gubi ili treperi? Sta bi ?
[ botr @ 18.07.2012. 20:14 ] @
Nista. Oslabeo displej, obavezna pojava kod automobila starih 10-ak i vise godina.
[ zorand5 @ 18.07.2012. 20:26 ] @
Ali moj auto je 6 godina i 45000km?
Jel ima neko resenje?
[ botr @ 19.07.2012. 14:02 ] @
Samo zamena, drugog resenja nema.
[ Gromomobil @ 23.10.2013. 22:23 ] @
zdravo svima.
ja imam Opel Corsu 1.2 i meni se palila famozna lampica i vergla duze ponekad na paljenju. posebno teze pali kad je vreme toplije. i na komp smo je stavili i svi od majstora nagadjaju da je lambda po sredi, niko konkretno da kaze problem je taj i taj. nakon restarovanja lampica se ne pali ali zato i sad zna da zavergla poduze. mada evo i hladnih dana pa se problem sve redje javlja. Jedan od majstora je pomenuo i mogucnost senzoera radilice ali zbog male kilometraze i ocuvanosti auta i jako mirnog rada motora, kao nije radilica po sredi nego samo senzor tj ja sam tako razumeo. Razmisljam da uzmem neku polovnu lambdu, ali sam cuo da im je inace kratak vek pa je pitanje uzeti li uopste polovnu, drugo sta ako nije lambda a uzmes novu, koja nije jeftina, variraju cene a univerzalnu od 50 e pa do originalne od 300 e. univerzalna nikad nema dovoljno zica na dzeku mora i da se prepravlja... originalana sta da kazem 300 jura eeeej. a da se vozi bez nje pa i to nije resenje trosi gorivo malo vise, mozda izaziva i druge kvarove tj samo dugo verglanje haba motor vise nego normalno paljenje. MRZIM LAMBDA SONDU i neCOVEKA koji ju je izmislio...
[ vladd @ 23.10.2013. 23:07 ] @
Ne bi trebalo da zbog lambda sonde dugo vergla. Dok je hladan motor, ECU i ne osmatra lambda sondu, radi u "zatvorenoj petlji" sa programiranim rezimom do zagrevanja motora.
Treba obratiti paznju na ostale delove sistema, protokomer vazduha, merenje temperature vazduha, pritisak goriva, to sve moze da izazove dugo verglanje, i da zaprlja lambda sondu, koja izbaci gresku...
Doticni senzori se relativno lako proveravaju, moze neki da se i proba zamenom, tipa MAF-a, moguce je i da instalacija pravi problem, konektori i natrule zice, a na kraju je moguc i kvar ECU-a.
Malo detaljnija i ozbiljnija dijagnostika moze da pokaze dovoljno parametara..ako majstore ne mrzi i ako ne zele da prestanu zabavu igranja vraca pogadjaca...
U glavnom, lambda sonda nije kriva za dugo verglanje.
[ Gromomobil @ 28.10.2013. 14:19 ] @
znaci li to da sam mozda zamenio sondu koja je dobra... i da dijagnostika koja je pokazivala gresku kod sonde mozda bila samo uput za nesto drugo?
kako da utvrdim sta je po sredi?
[ Gromomobil @ 28.10.2013. 23:23 ] @
mnogo majstora mi je reklo da je provera tj detaljna provera skupa rabota... i sta ja sad da radim da guram verglam pa da presisam ko siroce...
[ vladd @ 29.10.2013. 00:31 ] @
Prosto se ne zna da li su na brzinu menjali sondu i da li je stara ispravna, posto je niko nije testirao.
Detaljan pregled cega?
Ako je pregled svih pozicija na dijagnostici, to moze da traje danima..
Nisu valjda ludi da to spominju..
A za tematski pregled, rad motora sa podacima "uzivo", poneki oscilogram, merenja otpornosti senzora...mislim da ih to mrzi, traje par sati, potrebna je oprema, pa preventivno "nabijaju" cenu..za malo "siri", preventivni pregled..
Dobar majstor bi za manje od sat vremena isproveravao sve sto se tice slabog paljenja...
[ miki..l @ 05.02.2014. 09:37 ] @
Zdravo svima ,ugradnja obicnog plinskog uredjaja po zakonu da bi prosao atest mora imati * lambda control * i elektronski regulator gasa ,na mom starom auto Opel Vectra 1.8 66kw ohc motor 92god tosi 20 litara plina gradske voznje vise puta sam testirao varira litar ipo gore dole stim da ja nemam nikakvu razliku u ustedi izmedju plina i benzina, dali neko zna dali moze da se skine lambda control i da funkcionise normalno plin .?? hvala unapred [smilie=character0182.gif]
[ zorand5 @ 23.12.2014. 14:25 ] @
Kao šta več znate da imam Kalos 1,2 2006god. Problema nisam imao več prošao 63000km, pre neki dan mi se upalila žuta lamba, ali auto radi i kao prije, problema nemam jedino sam sipao benzin tamo gdje često sipam. Dog je bila pod garanciju se jednom upalila, bio u ovlasni servis restartirali i rekli da je do benzina, jer sam tada stvarno sipao na sumnjivu benzinkoj pumpi. Sad mislim da je opet do benzina, sad me interesuje, dal mogu da izgasim chek lambu ako otkačim klemu na par minuta ili moram platiti da restartiraju kompjuterski??? Hvala unapred!!!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|