[ njoba @ 02.12.2010. 00:20 ] @
Prilikom parkiranja na visok trotoar dao sam jak gas i osetio sam jak smrad. Vratio sam se u stan i sve je radilo normalno na parkingu sam probao opet da dam jaci gas, osetio sam isti miris ali u manjoj meri. Kvacilo hvata visoko, ne znam da li je to bitno ali cito sam temu "lamela, korpa..?" tu je postavljeno isto pitanje, kao i da li se trese pri polasku. Da li je u pitanju lamela ili nesto drugo? Kolika je opasnost od ozbiljnog kvara ( da mora da se slepa) i koliko bi kostala popravka? U pitanju je polo 1.4 TDI 2001.
[ Java Beograd @ 02.12.2010. 07:16 ] @
Po svemu sudeći, 99% jeste lamela. Toliko je potrošena da više nije u stanju da prenese obrtaje sa motora ka menjaču, pa proklizava i pri tom "gori".

Potrošena lamela ne može da uzrokuje nikakav drugi kvar, ali može da ti se desi da ostaneš na putu, pa da plaćaš šlepovanje. Na svu sreću, kvar se manifestuje postepeno. Ako ne zameniš lamelu sada, desiće ti se da počne da proklizava kod svakog oštrijeg starta, pa posle nekog vremena kod običnog starta, pa onda neće moći da izvuče na uzbrdici i tako sve do dana kad više nećeš moći da voziš.

Zamena je takva da se istovremeno radi zamena lamele i korpe kvačila, a može (preporučljivo) je i druk lager.

E sad, ovo su ti "opšti pojmovi auto mehanike", a već će se naći neki poznavalac WV (vladd ) da ti kaže i nešto konkretno za tvoj auto.
[ jnk @ 02.12.2010. 09:18 ] @
Čovek lepo reče da je u tom slučaju dao jači gas i osetio smrad koji jeste od lamele ali ne vidim iz priče da je nakon toga osetio neke druge simptome tako da se samo opusti i vozi i slabije sa gasom na ivičnjacima pogotovu što je to dizel i ne treba mu jak gas.

Simptomi proklizavanja kvačila su ti kada recimo voziš na 2000 obrtaja i daš gas do daske a obrtaji skoče a ne i brzina automobila i tada već znaš da ćeš morati da menjaš kvačilo.
[ njoba @ 02.12.2010. 10:18 ] @
Ovo mi je se desilo sinoc. Nisam imao priliku da vozim opet, osim pri povratku u stan, bila je i jedna veca uzbrdica na putu do stana ali nisam osetio da manje vuce nego sto je to inace radio, probao sam i sa vise obrtaja u manjem stepenu prenosa ali sve je radilo ok auto je isao istom brzinom kao i ranije cak se nije osetio smrad, bar ne u autu. Po dolasku u stan smrad sam osetio ali nabio sam gas do 4000 obrtaja. Da li je preporucljivo odma da se menja ili moze da se malo saceka?
[ Java Beograd @ 02.12.2010. 10:19 ] @
@jnk
Može on još dosta da vozi, ali ovo je svakako početak otkazivanja lamele.
Ovo šta si ti opisao " ... voziš na 2000 obrtaja i daš gas do daske a obrtaji skoče a ne i brzina automobila ..." je pretposlednji stadijum otkazivanja.

@njoba
Opisao sam ti šta će dešavati ubuduće. Koliko brzo - to pre svega zavisi od načina tvoje vožnje, opterećnosti automobila, i na kraju krajeva - kvaliteta lamele koja je trenutno ugrađena. Ako opreznije voziš u budučnosti, imaš ti sigurno nekoliko meseci fore.
[ vladd @ 02.12.2010. 10:28 ] @
Set kvacila je 300-400€, zavisno od proizvodjaca i zavisno od prodavnice.

Nista dramaticno ne moze da se dogodi, osim ostajanja auta na putu i slepovanja do servisa.

Jednina drama je trosak koji se primice sumi od 500€

Poz
[ cozmo_im @ 02.12.2010. 10:34 ] @
TDI motor i 4000 obrtaja? Sta ce ti to?

Takav motor s minimalno gasa se penje na trotoar, zbog veceg obrtnog momenta.

Kad se penjes na trotoar, dovoljno je napraviti laganu vagu - lakse otpustati kvacilo i postepeno dodavati gas i polako se popeti, nego iz sve snage pa proklizava.

Naravno da ce da zasmrdi na visokim obrtajima ako je proklizas takvom voznjom

Obrati paznju narednih dana da li dize obrtaje a zvuk motora je "nesrazmeran" sa ubrzanjem, to moze da ti ukaze na mogucnost da lamela odlazi.

Ili povuci rucnu, ubaci u trecu brzinu i lagano kreci. Ako krene da zavija a ne gasi se i samo se gusi, lamela je ipak pri kraju. Ako cimne i ugasi se - trebalo bi da je ok.

(naravno ako je rucna ispravna)

Prati stanje.
[ njoba @ 02.12.2010. 10:45 ] @
Auto am kupio proletos. Kakvog kvaliteta je lamela na njemu ne znam, ali primetio sam kad brzo hocu da krenem da nekad sporije polazi. To sam primetio pre gorenja lamele. Bice ovo zestok udarac po dzepu. Hvala na savetima.
[ cozmo_im @ 02.12.2010. 10:48 ] @
Ako treba kvalitetan servis, povoljniji, mogu da ti posaljem informaciju na PP.
[ njoba @ 02.12.2010. 10:51 ] @
Trotoar je bio vrlo visok, dodavao sam malo po malo gas bas kako si opisao ali se nije mrdao na kraju je zasmrdelo kad sam se popeo, nisam primetio koliko je bilo obrtaja tada. A 4000 sam dao na parkingu namerno da vidim da li ce opet da zamirise.
[ vladd @ 02.12.2010. 10:56 ] @
Eto probao si, video kako izgleda lamela na kraju zivota, sada se potrudi da je zamenis, da ne bi celom setu pridodavao zamajac.., koji se pregreva, semering na radilici...

To proklizavanje je konstantni izvor toplote, koji nije predvidjen hladjenjem motora...

Poz
[ njoba @ 02.12.2010. 11:04 ] @
Ok hvala. cozmo_im moze informacija za povoljni servis. Pozz
[ Java Beograd @ 02.12.2010. 11:18 ] @
Nisam siguran, ali mislim da je vladd malo preterao sa cenama. Set kvačila bi trebalo da može da se kupi za oko 100 EUR, a zamena nije više od oko 50 Eur.
[ njoba @ 02.12.2010. 11:32 ] @
Upravo sam okrenuo par servisa 250 e deo i 50e ruke.
[ njoba @ 02.12.2010. 11:32 ] @
250 e set kvacila.
[ Java Beograd @ 02.12.2010. 11:51 ] @
Da, bio sam u krivu. 100 EUR sam napisao uzimajući za reper nešto što ja kupujem i koristim. Ipak u jednom sam u pravu: isplati se voziti Fiat-Alfa-Lancia.
[ njoba @ 02.12.2010. 12:11 ] @
Nisi pogresio 250 e je navodno original set kvacila. Proverio sam jos na par mesta moze da se nadje i za 120 e.
[ etjen @ 02.12.2010. 12:33 ] @
za Reno 1.5 dci je u ovlašćenom servisu originalni set kvačila oko 180 Eura a Valeo je oko 150 Eura
[ vladd @ 04.12.2010. 15:38 ] @
Moramo da definisemo sta je "set" kvacila, posto se kod nas prodaju parcijalni paketi.

Negde je "set" lamela i korpa, negde lamela korpa i druk lager, a na zapadu se mogu naci paketi i sa srafovima..zamajcem..za duplo vise novca..

Poz
[ etjen @ 04.12.2010. 16:11 ] @
ova cena što sam ja stavio je sa lamelom, korpom i druk ležajem
[ njoba @ 04.12.2010. 16:19 ] @
Ne znam sta konkretno ulazi u set za kvacilo kod ovih sto sam ja pitao ali predpostavljam da ulazi lamela, korpa i druk lager.