Nikada nisam vozio C4, a nikada cak nisam ni bio vozen. Niko od mojih prijatelja nema taj auto, a i po forumima je slabo zastupljen mada ih na ulici ima dosta. Sve to znaci da nemam predstavu o tome kakav je to auto.
Medjutim, prelistavao sam malopre najpoznatije online oglase kod nas i za oko mi je zapalo da ima dosta primeraka citroena C4 starih 2-3 godine presli oko 100-150 000 Km, dezel 1.6 za 7000 Eur i manje. Nijedan auto u toj klasi se u tolikom broju ne nudi po toj ceni pa cak ni alfa 147.
Moje pitanje je, sta fali tom C4? Da li je u pitanju napouzdanost ili preskupo odrzavanje ili preskupi kvarovi ili slaba servisna mreza ili...?
Hvala
EDIT: Takodje, primetio sam da u ponudi gotovo da i nema benzinskih motora, a i ono sto ima je najcesce skuplje od onih sa dizel motorima. Interesantno...
[Ovu poruku je menjao tdusko dana 07.12.2010. u 19:48 GMT+1]
[ vidan kv @ 07.12.2010. 19:55 ] @
Od svih razloga koje si naveo nije tačan ni jedan!....jednostavno C4 nije popularan auto....u ovom seljačkom mentalitetu vozati bilo koji Citroen ne znači NIŠTA tj nema tu "težinu" kao kada provezeš VW(Mecu,Bembaru,Audija da i ne pominjem)....zato još uvek imaš u oglasima GII koji košta tri soma evra(i budala koji su spremni to da plate)....još uvek postoji i predrasuda o tome kao su "francuzi" skupi za održavanje što je daleko od istine.Poredeći sa cenama ostalih vozila u toj klasi razlika možda i postoji ali je i činjenica da su od pojedinih modela daleko pouzdaniji.......servisno-prodajna mreža je solidno pokrivena a ozbiljniji problemi koji se javljaju nisu ništa neuobičajeniji nego na drugim vozilima....ko ne veruje neka po forumima prelista postove na temu Stilo-elektronika,A6-turbina ili Passat TDI PD-dizne.......mislim da ko god da se odluči na kupovinu nekog Citroena neće pogrešiti.... .....pozzzz!
[ Stoj @ 07.12.2010. 20:14 ] @
Mislim da je Vidan dao dobro objašnjenje.Kod nas jednostavno citrojen nije na ceni.Mi mislimo da samo Nemci znaju da prave kola.A ja Naj...bo sa audijem A6 2.5tdi koji me rasturio od kvarova.A kod nas audija dižu u nebesa.A znam puno ljudi koji voze A6 bez obzira dali je dizel ili benzinac i svi se žale na kvarove.Kod njih nema puno sitnih kvarova,već kada se pokvari tu rikneš odma 1000-2000evra.ABS im je glavna mana kod svih.A kod dizela turbo.Kod 2.5 tdi i Boš pumpa.Kod francuza nisam čuo da ima tako drastične kvarove ali kod nas se manje cene.
[ tdusko @ 07.12.2010. 20:29 ] @
To je manje vise ono sto sam i ja pretpostavio. Los imidz povezan sa brojnim predrasudama i kontraverznim izgledom. Sve sto sam ja uspeo po forumima da nadjem su pominjanje dizni od 400eur/komad kao i blago patoloski strah od vecine da ce elektronika otkazati svakog trenutka. Koliko sam uspeo da provalim, najcesci je motor 1.6 HDI od 90 Ks koji nema plivajuci zamajac (?) i koji je inace jedan od najrasprostranjenijih motora. Ima ga kojekude po fordovima, peugeotima, mazdama(?)... tako da tu ne bi trebalo biti iznenadjenja. Delova bi trebalo da ima svuda.
Trenutno vozim astru g 2.0 dti i u februaru ce biti 2 godine od kako sam ga kupio. Sobzirom da ce tada biti vec 11 godina star krenuo sam da razgledam sta bi to sledece moglo da dodje u obzir i C4 kupe mi je bas zajahao za oko. Ako je neko imao priliku da vozi astru G i C4 bilo bi super da ih uporedi. Na papiru ovaj 1.6 HDI sa 90 KS i moj DTI sa 102 KS su skoro identicni.
[ vaske2 @ 07.12.2010. 20:32 ] @
Ne radi se ovde ni o kakvom seljackom mentalitetu i nepopularnosti Citroena samo kod nas,jednostavno c4 nije nesto posebno popularan ni u samoj Francuskoj sto zbog svog avangardnog dizajna sto zbog velikog gubitka pri kupovini novog vozila koji je procentualno kod c4 naj veci u klasi.Naj nizu cenu u Srbiji odredjuje naj niza nabavna cena preko, sto znaci da nije cenjen nigde,a ne samo u zemlji Srbiji.Sto se tice odrzavanja...tu ste potpuno u pravu,nema neke razlike u odnosu na konkurenciju i apsurdno je ocekivati da je jeftino jer kod novijih vozila nema vise jeftinog odrzavanja i delova za 10e.Sto se tice izgleda samog auta...meni licno je sasvim ok i uvek bi ga pre vozio nego Fiat Stila npr.
[ Stoj @ 07.12.2010. 20:48 ] @
Meni isto nije jasno zasto je audi A6 tako skup a nenormalno se kvari.pojma nemam o cemu se tu radi.Brend je strava koliko utice na ljude.
[ sasa022 @ 07.12.2010. 22:11 ] @
C4 Coupe 1.6HDi sa 3 vrata su bili venovi,povoljno se nabavljaju na aukcijama,pa im je i krajnja cena kod nas takva kakva je.
[ tdusko @ 07.12.2010. 22:33 ] @
Te uvozne bele nisam ni gledao niti sam mislio na njih. Mislio sam na domace od vlasnika sa full istorijom za manje od 7000 Eur i oko 100-150000 Km predjenih sa 3 ili 5 vrata.
Nadjoh sad da C4 ima najmanji koeficijent otpora vazduha od svih auta u klasi cW 0,28.
[ makis @ 07.12.2010. 22:50 ] @
U toj klasi imaš i Megana. Recimo 1.5DCI 80KS.
[ etjen @ 07.12.2010. 22:50 ] @
pa vidi, sad ti je nov oko 10000 Eura.
Mada mi je ipak čudno da ako je km prava cena bude 7k za dizela.
Pozovi, proveri. Često to kad napišu full istorija nema veze sa životom
A i otkud znaš da su domaći(ako pod tim podrazumevaš da su kupljeni kod nas)
Kao po pravilu, kod nas fizička lica slabo kupuju nove dizele, a posebno đto ih ne prodaju posle tri godine (to je još ređe)
Sve u svemu ako ima jedan u tvom opisu takav zaista na prodaju za 7 soma, ''kapa''!
[ Zarko Silic @ 07.12.2010. 22:59 ] @
Ovo pitanje, mozda malo modifikovano, "Zasto je citroen najjeftiniji polovnjak u klasi", moglo je da se postavi i pre 30, pa i vise godina.
Razlozi su brojni, a najveci krivac je, svakako, sam Citroen.
Sa podatkom o relativnom keficijentu otpora vazduha (Cx ili Cw) manipulise se u medijima vec nekoliko decenija. Mnogo vazniji podatak je vrednost apsolutnog koeficijenta otpora vazduha (Ca), medjutim, proizvodjaci vesto izbegavaju ovaj podatak pa tako dolazi do paradoksa gde na primer stara Fiat Regata ima Cx od 0,38, a Ferrari Mondial 0,45. Zbog toga je vazniji podatak o Ca.
Svojevremeno je poznati italijanski konstruktor dizajner, Djudjaro rekao da sve sto ide ispod 0,30 drasticno narusava ergonomiju automobila i bio je u pravu.
P.S. Peugeot 308 ima Cw 0,27, a Audi A2 cak Cw 0,25. Zanimljiv je podatak da pojedini modeli iz devedesetih imaju manje vrednosti od ovih danasnjih. Na primer Opel Calibra ima Cw od 0,26, ili Opel Vectra hecbek od 0,29 kao sto je na primer ova:
[ tdusko @ 07.12.2010. 23:06 ] @
@Etjen
Pa pazi, ako napise da je kupljen nov u tom i tom salonu u Beogradu i da je prvi vlasnik ne trebam da budem James Bond da bih mogao to da proverim. Ne verujem da bi se neko zezao sa takvim stvarima. Takodje, oko kilometraze. Ako je auto 2007 godiste i ako napise da je presao 130 000 zasto mu ne bi poverovao? Na kraju krajeva, da li je to sto pise u oglasu tacno ili ne nije uopste bitno za ovu pricu. Bitno je da isto tako to pise i za astru H, golfa V, ford fokusa... pa bez ulaska u diskusiju da li su podaci tacni ili ne vidi se da je C4 jeftiniji za 1000+ Eur od nekih.
@Makis
Tacno je da je megan isto povoljniji (mozda cak povoljniji i od C4) od ostalih ali noviji model od tog postoji vec 2 godine. C4 o kome pricamo je ipak aktuelni model.
[ DrJekyll @ 07.12.2010. 23:30 ] @
Citat:
Stoj
Meni isto nije jasno zasto je audi A6 tako skup a nenormalno se kvari.pojma nemam o cemu se tu radi.Brend je strava koliko utice na ljude.
Zato sto ga je vecina kupila za 7-8 hiljada evra i 450 hiljada kilometara, i onda ocekuju da se ne kvari narednih 15 godina jer dali su "puno" za auto.
Citroen je kod nas jeftin zato sto je i u evropi jeftin, prica sa balkanskim mentalitetom ne stoji.
[ etjen @ 07.12.2010. 23:30 ] @
pa, ako tako piše onda OK. Ali ako neko nudi auto nakon 3 godine za pola svoje vrednosti kao novog (ako ne i više) onda nešto debelo ne valja sa istim.
Ja auto koji sam platio 16 ili slično kila eura, sigurno nakon tri godine ne bih davao za 7 a da sam zadovoljan sa njim..
Nešto mi neverovatno da ima puno takvih po oglasima (ne kažem da ti izmišljaš, nego mi je prosto nelogično)
Jedino ako je C4 sa dizel motorom koštao kao nov oko 12k u šta čisto sumnjam...
C4 je solidan i vrlo lijep auto, motori su odlicni mada je njegova limarija razocaravajuce njezna... limari kazu papir...
Obratite paznju kad gledate bilo koji primjerak iz ove pozicije npr:
Iako nije udaran izgleda da je prednji blatobran (vi kazete krilo) iskocio napolje u odnosu na vrata a u stvari i jeste, jer je stub toliko los da se posle samo godinu dvije krivi... Ako ne vjerujete, probajte na bilo kojem C4 da otvorite prednja vrata skroz i onda posmatrajte stub na kojem su sarke, vrata vrlo malo nategnite jos u pravcu otvaranja i vidjecete da se cijeli stub vrata pomjera kao da je od kartona...
Slažem se. Sve je stvar veoma mnogo faktora, od ličnih afiniteta do onih materijalnih.
[ jnk @ 08.12.2010. 01:18 ] @
c4 je jeftiniji od svih u klasi i kad je nov pa ne vidim razlog zašto samo iz tog razloga ne bi bio jeftiniji i kao polovan. I nije istina da se ne prodaje kod nas ima ih u velikom broju. A da je isto tako i najlošiji u klasi(golf 5, ford focus, opel astra, reno megan...) i to je istina. Preko rupa se trese kao nenormalan, ne leži baš kao ostali, jedino mu je enterijer simpatičan. Nije loš automobil ali to što je jeftiniji tih hiljadu evra ima realnih opravdanja.
Naravno u ovakvim raspravama se argumenti ne vrednuju već će ljubitelji sitroena pričati jedno, ljubitelji nemaca drugo, a ljubitelji japanaca treće i to je to.
[ tdusko @ 08.12.2010. 08:42 ] @
Citat:
etjen: pa, ako tako piše onda OK. Ali ako neko nudi auto nakon 3 godine za pola svoje vrednosti kao novog (ako ne i više) onda nešto debelo ne valja sa istim.
Ja auto koji sam platio 16 ili slično kila eura, sigurno nakon tri godine ne bih davao za 7 a da sam zadovoljan sa njim..
Nešto mi neverovatno da ima puno takvih po oglasima (ne kažem da ti izmišljaš, nego mi je prosto nelogično)
Jedino ako je C4 sa dizel motorom koštao kao nov oko 12k u šta čisto sumnjam...
Koliko se secam ovde nije dozvoljeno stavljati linkove na polovne automobile ali evo vec kad je tvoj prosao dodacu ja ova dva. Cisto da vidis nasta sam mislio.
ovaj dizel je garantovano uvoz. (prvi vlasnik u Srbiji)Zato je i pokrio tablice da se ne bi videlo da je nov broj. A i zadnja klupa je naknadno postavljana (verovatno bio van, što se vidi i po izakanom gepeku)
Benzinac je bolji, mada je on 2006 godište. Deluje mu farban branik i prljav enterijer.
Pogledaj one linkove što sam ja ostavio, nisu za džabe oni po 9000 i više.
Ne shvati me pogrešno, ja bi voleo da možeš da uzmeš dobar auto tako jeftino, ali iz mog iskustva (koje nije malo) ja znam da to nije moguće.
Jedno su slike i opis ispod slike a druga priča je kad odeš uživo da vidiš taj auto.
[ Zarko Silic @ 08.12.2010. 10:25 ] @
Citat:
tdusko: Koliko se secam ovde nije dozvoljeno stavljati linkove na polovne automobile ali evo vec kad je tvoj prosao dodacu ja ova dva. Cisto da vidis nasta sam mislio.
Ovo je blagi uzas od automobila ako za predjenih 100.000 km u 4 godine voznje ovako izgleda sto govori samo o tome kakav je bio prethodni vlasnik, ili o tome da nesto sa podacima kojim se predstavlja nije u redu pa ne treba ni da cudi cena koja se trazi za njih.
Ako se vec daje 7000 eura, treba kupiti novo vozilo u nizoj klasi jer sa ovim C4 buduceg vlasnika mogu da strefe nesagledivi problemi.
I nije tacna konstatacija da Citroeni popravljaju i odrzavaju kao drugi auti poput recimo VWa. Odrzavanje i popravka C4, ukoliko je kojim slucajem bio havarisan predstavlja nocnu moru i za servisere i za vlasnika. Konstantna nocna mora sve dok se ne proda za "sitne pare" kao sto je to slucaj u ova dva primera sa sajta.
[ tdusko @ 08.12.2010. 11:38 ] @
Citat:
zarsilic:
I nije tacna konstatacija da Citroeni popravljaju i odrzavaju kao drugi auti poput recimo VWa. Odrzavanje i popravka C4, ukoliko je kojim slucajem bio havarisan predstavlja nocnu moru i za servisere i za vlasnika. Konstantna nocna mora sve dok se ne proda za "sitne pare" kao sto je to slucaj u ova dva primera sa sajta.
Zasto nocnu moru? Ajmo malo otvorene diskusije koju moze svako da razume. Da li krilo, far, branik, sofersajbna, vrata... za C4 kosta mnogo skuplje od golfa/astre/... ili nema otpada gde se to moze u neko normalno vreme naci ili nema servisa gde se moze to popraviti ili... ?
[ tdusko @ 08.12.2010. 11:47 ] @
Citat:
etjen: ovaj dizel je garantovano uvoz. (prvi vlasnik u Srbiji)Zato je i pokrio tablice da se ne bi videlo da je nov broj. A i zadnja klupa je naknadno postavljana (verovatno bio van, što se vidi i po izakanom gepeku)
Benzinac je bolji, mada je on 2006 godište. Deluje mu farban branik i prljav enterijer.
Pogledaj one linkove što sam ja ostavio, nisu za džabe oni po 9000 i više.
Ne shvati me pogrešno, ja bi voleo da možeš da uzmeš dobar auto tako jeftino, ali iz mog iskustva (koje nije malo) ja znam da to nije moguće.
Jedno su slike i opis ispod slike a druga priča je kad odeš uživo da vidiš taj auto.
Ma ne mislim ja da kupim dobar auto za male pare nego samo pitam zasto je jeftinij od ostalih. Ne kazem ja da bih kupio ove sa linkova ali cinjenica je da astru ne mozes ni bez motora da kupis 2007 godiste dizel za 6500-7000. Ni iz uvoza, ni od prvog vlasnika, ni od drugog, ni lupanog, ni farbanog. O golfu da ne pricamo. Pretpostavljam ja da postoji razlog za to ali nisam znao koji je pa sam otvorio temu. Za sada su mi ljudi rekli da je nepopularan, da ima nekvalitetan lim, da je odrzvanje "nocna mora" itd. Ne pokusavam ja da ubedim sebe da je to do jaja kupovina i da cu da potrcim da ga kupim nego eto, interesuje me. Inace, auto cu mozda menjati tek za par meseci, a sad samo onako razgledam.
[ etjen @ 08.12.2010. 12:06 ] @
ono što sam ja čuo to je da mu je elektronika nepouzdana.
Poznaniku je u garanciji crkao onaj veliki displej što pokazuje km.
Mislim da su cene delova manje više za sva nova vozila iste, tu nema neke razlike.
Jeftiniji je jer je verovatno i prilikom kupovine kao novog jeftiniji od konkurencije.
Ne verujem da je nešto drugo u pitanju (tipa potcenjen model i slično) jer ga ima dosta na ulicama.
Po meni je čak u prednosti u odnosu na nevedene automobile jer se manje krade...
[ codeNO @ 08.12.2010. 13:50 ] @
Aj ovako, ne bitno koji je auto u pitanju.
Sta se sve menja posle 100-150k kilometara na autu. Sada automobili tih godista izlaze iz fabricke garancije i prepusten si sam sebi. Ovo je kilometraza gde se menjaju kaisevi na motoru, tj veliki servis ti ne gine, plocice na diskovima, (mozda lamelu) i nadam se nista vise.
Vlasnici koji imaju auto malo duze sigurno su prosli te zamene (ako nisu zaobidji)
Ovo opet ne mora da bude pravilo ali ako vec uzimas po povoljnijoj cene proveri i ovo da ne bude isto kao da si kupio onaj od 9000 ciji je vlasnik sve vec zamenio.
[ jnk @ 08.12.2010. 14:00 ] @
Ne formira se cena samo na osnovu pouzdanosti. Francuski automobili generalno važe za manje pouzdane od nemačkih ali to danas ništa ne mora da znači, ja sam sa golfom 5 prešao 60k km a nisam sastavio 10k km da nisam imao neki problem a uzeo sam ga novog. Novi delovi koštaju približno kao i kod svih drugih automobila iste klase samo su nemci u prednosti jer ima mnogo više auto otpada i možeš nabaviti polovne.
Ok kupovina je kada nađeš primerak u odličnom stanju za koji si pouzdano siguran da ima proverenu istoriju i naravno za ok cenu. Kada je nešto suviše jeftino u odnosu na ostale onda je 99% nešto prećutano.
[ Stoj @ 08.12.2010. 17:22 ] @
Ja sam mog audija kupijo sa 110 000km a počeo da se kvari na 160 000km.do 240 000km se sve pokvarilo što je moglo da se pokvari na jednim kolima.
[ DrJekyll @ 08.12.2010. 22:14 ] @
Pa to i nije tako lose.
Pogledaj onu temu toyota corolla, sta su oni sve izmenjali do 200 000km...pa jedino krov i stakla nisu menjali.
A na drugim temama pricaju kako toyote guraju 500 000km bez problema, eventualno da se zameni ulje ponekad..
[ etjen @ 08.12.2010. 22:28 ] @
tih priča kako prelaze razni po 500 'iljada bez da je nešto pipno mi je pun.
Ako pređu 250 a da ne diraju motor i okolne agregate, vrh! Koji god auto.
[ Nocni @ 09.12.2010. 01:30 ] @
^^ Nije tacno...
Ima dosta auta koja prelaze 500.000 bez ikakvih problema... vecinom su benzinci u pitanju... da ne nabrajam sad... ali imas u komsiluku vjerovatno golfa2 gti sa 8 ventila ili audi 100 2,8 V6... svaki taj je mogao glatko i mnogo vise od 500.000... sa mercedesom je slicno a i sa japancima... naravno nece moci nijedan toliko da predje ako se vozi na plin...
I ranije smo postavljali ovaj film gdje rastavljaju mercedesov motor posle milion kilometara...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.12.2010. u 02:49 GMT+1]
[ tdusko @ 09.12.2010. 07:17 ] @
^ Sta je ovo sto pokazuju od 2:00 pa narednih 30-ak sekundi? U starijim motorima to nisam vidjao
[ swordfin @ 09.12.2010. 08:34 ] @
Moj zubar kupio novog C4 (benzinac) pre 2 godine i prodao ga pre mesec dana u korist i30. Kune se da vise nece nikada Citroen da kupi.
Dobar drug, carinik, C4 1.6 HDI, mislim da ima 90ks ali nisam siguran, odlicno upucen u nabavku kola ;). Pljuje ga, vozi po majstorima i spustio cenu bas puno, ali ne uspeva da ga proda. Naravno, u rezervi ima A6, ovo je hteo da uzme za po gradu.
Ovo ne mora nista da znaci, ali od 2 coveka koja znam da su imala nov i 2 godine star C4, oba pljuju po njemu. Ne verujem da tu bas nema nicega.
Btw, ne bolujem od marke automobila ali posle njih dvojice, ne bi uzimao C4.
[ Zarko Silic @ 09.12.2010. 09:33 ] @
Citat:
etjen: tih priča kako prelaze razni po 500 'iljada bez da je nešto pipno mi je pun.
Ako pređu 250 a da ne diraju motor i okolne agregate, vrh! Koji god auto.
90% TDI motora prelazi lako preko 500.000 km bez otvaranja motora. Svakodnevno se srecem sa kilomerazama od preko 300.000 na satu.
U extremnim slucajevima one su znatno vece od 500.000 km.
Jedini je uslov da se pridrzavaju uputstva i da serviseri koji rade redovan servis nisu prepametni.
Stoj: Ja sam mog audija kupijo sa 110 000km a počeo da se kvari na 160 000km.do 240 000km se sve pokvarilo što je moglo da se pokvari na jednim kolima.
To ti samo mislis da je 110.000 km.
[ etjen @ 09.12.2010. 09:39 ] @
nocni ovo što si ti postavio kao primer su idealni uslovi. Moj komentar se odnosio na svakodnevne uslove. I pri tom ne kažem da sam motor neće preći 300 hiljada i više, već mi najviše smetaju komentari tipa što je drjekyll ironično rekao da prelaze boga oca a ne pipaju ništa. To je jednostavno netačno.
U normalnoj ekpsloataciji crći će neki propratni agregat makar(alanser, alternator). A vrlo verovatno da će i sam motor morati da se otvara.
Naravno, postoje izuzeci ali to nama smrtnicima pretstavlja samo urbanu legendu.
Ako motor i izdrži, raspadne se ceo auto.
Mislim, nadam se da razumeš šta hoću da kažem. Uvek postoje iznimci, ali ja znam gomile ljudi koji su prešli puno koilima ali svaki je nešto radio, nigde nije bilo da nije pipnuo ništa(ako su iskreni)
Evo i čuveni motor još čuvenije cozmove Toyote je bio otvaran na oko 200 000 iako je čovek održava po knjižici i prvi je vlasnik...
Eventualno kada auto može preći veće km bez otvaranja je ako za prve 3 godine pređe tu veliku km (npr. non stop taxi) Tako da je ceo auto još uvek relativno nov, ali naknadno kreće haos onda.
I da, slažem se da benzinci prelaze više. Lično, imam daleko više poverenja u benzince.
Pogledaj onu temu toyota corolla, sta su oni sve izmenjali do 200 000km...pa jedino krov i stakla nisu menjali.
A na drugim temama pricaju kako toyote guraju 500 000km bez problema, eventualno da se zameni ulje ponekad..
Netacno ako gledamo ko je prvi ako drugi, treci ili cetvrti vlasnik: Ja sam presao 230.000km kao prvi vlasnik za 20 godina i osim komutatora na motoru nista nisam pipao. Zamenio amortizere, kugle i jedan homokineticki... i to je sve (sto se tice limarije, tesko da ces naci auto kome posle 20 godina nije potrebno pregledati rubove i sajtne i zameniti po potrebi, pa cak i iz prevencije kao sto sam ja to uradio). Sve skupa, za nekih 20 godina oko 1000 evra za popravke (tu racunam i rubove i sajtne), ne racunajuci potrosni materijal koji se podrazumeva za redovne servise. To je oko 50 evra godisnje ili maltene 400 dinara mesecno mi je odlazilo na "amortizaciju vanrednog odrzavanja" sto je apsolutna smejurija od cifre. Neki savet majstora po pitanju mog motora je da ce zamena dihtunga glave i gumica ventila biti potrebna na nekih 350.000 do 400.000km (ako auto uopste ostane kod mene do te kilometraze, mislim da nece, jer planiram novi). Tako da je sasvim realno da predje veliku kilometrazu bez pipanja ako je u pitanju prvi vlasnik i redovno odrzavanje po servisnoj knjizici.
Ostali na temi nisu prvi vlasnici pa je i logicno da menjaju mnogo vise delova jer drugo je kad si prvi vlasnik a drugo kad je njih troje vozilo auto pre tebe... te je normalno da ce i najpouzdaniji automobili da se vise kvare i propadaju, nikakva nauka to nije.
Sto, da napomenem, vazi ZA SVAKI AUTO pa i za Yugo! Kod prvog vlasnika, cak i Yugo ako se odrzava redovno ima da traje i da ide bez vecih kvarova da ne bude hvaljenje jedne marke. Znam prve vlasnike mnogo razlicitih marki kojima automobili traju preko 15 godina bez ikakvih vecih ulaganja jer su vrlo pedantni u odrzavanju.
A sto se tice samog C4, dvojica komsija imaju 1.6hdi i oni su prvi vlasnici, jedan je kupljen 2007. drugi 2008. i nijedan problem nisu imali do sada. Ne znam kilometrazu, mogu ih pitati, ali koliko vidim ne cuju se, pale na pola kljuca, izgledaju i dalje tip-top (iako se ne garaziraju) i dosad nisu imali nijedan problem sa elektronikom ili slicno.
[ cozmo_im @ 09.12.2010. 09:47 ] @
Citat:
etjen:
Evo i čuveni motor još čuvenije cozmove Toyote je bio otvaran na oko 200 000 iako je čovek održava po knjižici i prvi je vlasnik...
Ako mislis na moj motor - nije otvaran... ako si mislio na nekog drugog, izvinjavam se.
[ tdusko @ 09.12.2010. 09:51 ] @
Ma motor kao motor je najmanji problem. Ja nemam dilemu da bi moj 2.0 dti kome sada na satu pise 150 000 presao jos 3 puta toliko kada bih ga ja vozio. Medjutim, probleme prave senzor radilice, bregaste, protokomer, sistem za ubrizgavanje, ventili na turbini, genijalne remenice sa gumenim telom, ventilator hladnjaka, termostat... Sve su to stvari koje ostavljaju na putu. Neke od njih se mogu preduprediti, a neke nazalost ne.
Interesantna je stvar da smo kod mene u firmi dvojica kolega i ja u istoj godini kupili 3 turbo dizel polovnjaka. Ja astru G 2.0 dti, drugi alfu 147 1.9 JTD i treci astru G 1.7 Dti. Sva trojica smo u prvih 20 000 koriscenja zamenili po senzor radilice, neki ventil turbine, protokomer, termostat i remenicu na radilici. Svoj trojici motori ne trose ni gram ulja, normalno pale, rade, vuku, odrzavaju se redovno po propisu i preci ce jos ohoho svaki. Medjutim, svaki od nas se svakodnevno pita sta je sledece? Ovom jednom senzor radilice crko u Budimpesti i nije hteo da upali uopste, a meni u Grckoj na moru letos samo sto sam uspeo nekako da se dovucem kuci u havarijskom rezimu.
[ etjen @ 09.12.2010. 09:51 ] @
mislio sam na tvoj motor. Menjao si gumice ventila (na to sam mislio kad sam rekao otvaran)
Meni samo smeta kada ljudi pričaju da nisu ništa pipnuli a auto prešao 500 hiljada (na primer)
To ne može biti tačno.
Pipaćeš nešto, ako ne sam motor onda sve oko motora. Brizgaljke, karburator, agregate... šta god.
sad videh tduskov komentar i potpuno se slažem. To je to o čemu pričam. U normalnoj eksploataciji crkne 100 sitnica oko motora. Šta meni znači što motor može da ide još 100 hiljada ako mi crkne pumpa visokog pritirska na primer...
[ cozmo_im @ 09.12.2010. 11:01 ] @
Citat:
etjen: mislio sam na tvoj motor. Menjao si gumice ventila (na to sam mislio kad sam rekao otvaran).
Nisam. Hteo sam, ali su rekli da nema potrebe (stabilizovala se potrosnja ulja na oko 1 litre na 5000km).
Sto se tice modernih motora, veci su problem senzori i elektronika nego sama mehanika.
Kolega na Ibizi 2006. izmenjao senzor na radilici, EGR, protokomer, bobinu... a nije presao ni 58.000km! A motor kao motor, mehanicki, je u odlicnom stanju....
Kod motora starije generacije, kao sto je moj, sve se svodi na ciscenje karburatora jednom u 3-4 godine, eventualno crkne komutator ili termostat... sto je mnogo manje stvari za rizik nego na novim motorima, prosto je sve mehanicki maltene...
Najveci problem je ustvari trka oko manje potrosnje i emisije izduvnih gasova, motori se opremaju gomilom senzora i softverskih upravljackih jedinica, dovoljno je da nesto od toga crkne i eto skupe popravke koja izbacuje auto iz stroja.
I nove Toyote zbog toga su mnogo manje pouzdane nego one stare.
[ etjen @ 09.12.2010. 11:11 ] @
izvinjavam se onda. Bio sam ubeđen da sam negde pročitao da si menjao gumice.
Inače, istina. Mislim da nijedan noviji auto ne može da prismrdi starijem u istoj klasi po dugotrajnosti. Elektronika ubi sve
[ vaske2 @ 09.12.2010. 11:18 ] @
zarsilic&90% TDI motora prelazi lako preko 500.000 km bez otvaranja motora. Svakodnevno se srecem sa kilomerazama od preko 300.000 na satu.
U extremnim slucajevima one su znatno vece od 500.000 km.
U vecini slucajeva jeste tacno ali postoje i izuzeci.U firmi gde radim pre par godina kupljena su 3 nova automobila na kojima redovno pratim kilometrazu i proces odrzavanja samih vozila.Radi se o Pasatu tdi,Skodi Superb tdi i Pezou 406 koji je kupljen 2-3god. pre 1,8 benzincu.Od ova tri automobila naj bolje se pokazao Pezo kome jos uvek nije otvaran motor,a presao je vec 700hkm i imao je vrlo malo propratnih kvarova,a na putu nije ostavio nikad.E kod ova 2 "nemca" dolazimo do apsurda...Skoda gazi 492hkm i do skoro nije imala znacajniju potrosnju ulja ali je na poslednjem servisu receno da je turbina blizu zamene,dok se Pasat prakticno vise i ne vozi jer firma nece vise da placa skupe popravke kojih je bilo milion otkako je kupljen.Na 120hkm je pukao klip iz cista mira i od tada nastaju vezani kvarovi jedan za drugim kao na pokretnoj traci.Za ovih nekoliko godina na popravke je dato...pa bezmalo jos jedan Pasat.Napominjem da sva tri automobila voze profesionalni vozaci i odrzavaju se iskljucivo u ovlascenim servisima.
[ vladd @ 09.12.2010. 11:31 ] @
Ja mislim da neki termini vise lice na urbane legende, o kojima se raspredaju bajke.
Ocigledno je da se automobili prave komercijalno, za prodaju, za zaradu svih u lancu upotrebe automobila, a da je korisnik krucijalni izvor srestava za sve "upetljane" u auto biznis.
"Puno prelazi", "ne pipa", "bez problema", je grupa problematicnih termina.
Nekada je bilo moguce, priblizno rezimima nekih "profesionalnih" vozila, kamiona i radnih masina, odrzavati automobil, sklopovi su bili jednostavni, set alata je bio dostupan, redovni pregled, dotezanje srafova, briga oko potrosnog materijala je bila moguca aktivnost korisnika.
I odredjena pouzdanost, dugotrajnost, upotrebljivost cak pokatkad i u slucaju zapustanja odrzavanja jednostavnih sklopova.
Noviji automobili, u spletu ekonomisnosti i bezidejnosti autoindustrije, prepuni snage, su u velikoj meri izbijeni iz ruku korisnika, preseljeni su u servisnu mrezu, sklopovi su sve vise integralni ne go elementarni, cene sklopova su bezobrazno velike(primer VW ABS-oko 1000€, DPF limeni sklop oko 1300 evra, zarad ekologije, ECU oko 100 evra, razni elementi, ventilatori, kompresori, turbine, po nekoliko stoina evra)
To sto smo "naviknuti", bezizlazom, na te cene, ne znaci da su normalne, i da ti sklopovi vrede tog novca.
Pad cene polovnog vozila, uzima zdravu predpostavku, da su neki jezivo skupi sklopovi pri kraju radnog veka. Vozilo ne moze da ima visoku cenu(odnosno prevarno moze, kraci period, dok se iskustveno ne dozivi), ako su u izgledu finansijski "teske" popravke, sklopova koji su projektovani sa radnim vekom nesto vecim od garantnog roka.
Sta je od toga u doticnom C4, i koliki je uticaj nisam istrazivao, ili je neki drugi kiks u pitanju, ali je pad cene, za potencijalnog kupca dobar signal za istragu uzroka.
Poz
[ Nocni @ 09.12.2010. 12:04 ] @
^ ECU nije 100 €... vec, recimo za golfa, zavisno od modela oko 1.450€... Turbina nije "nekoliko stotina" vec, recimo za golfa, zavisno od modela oko 1.500€... Remont turbine je nekoliko stotina ali ona nikada nije posle remonta ni 30% dugotrajna i dobra kao nova...
Uvijek je bolje zamjeniti turbinu nekom "sabackom" linijom nego je remontovati...
[ vladd @ 09.12.2010. 12:15 ] @
I sad, zamislimo baksuza, koji je kupio zeljenog G5, starog 3-4 godine, presao samo "168000km", ili realno 268000km, placenog 8-9000evra, kojem sledi 4500-6000 evra zamene nekoliko delova, ukljucujuci i ecu, kada je vec baksuz.., plus redovni servis za polovnjaka, nove gume, kaisevi, vodena pumpa...
A motor "neotvaran", bez "problema"...samo povremeno izgubi snagu
Bolje da je uzeo novog!
Poz
[ Zarko Silic @ 09.12.2010. 16:40 ] @
Citat:
Nocni: ^ ECU nije 100 €... vec, recimo za golfa, zavisno od modela oko 1.450€... Turbina nije "nekoliko stotina" vec, recimo za golfa, zavisno od modela oko 1.500€... Remont turbine je nekoliko stotina ali ona nikada nije posle remonta ni 30% dugotrajna i dobra kao nova...
Uvijek je bolje zamjeniti turbinu nekom "sabackom" linijom nego je remontovati...
I da i ne.
Sve se to nabavlja za nekoliko puta manje iznose. Na peimer ECU za 150, nova originalna turbina za 350 do 400 i tako dalje.
Osim vlasnika VAGa tesko da jos koji vlasnik nekog drugog proizvodjac ima ovakve privilegije.
[ Nocni @ 09.12.2010. 17:14 ] @
Ove cijene koje sam ja pominjao su za nove djelove.
Nova originalna turbina nema za 350 do 400 ni u kakvim kombinacijama...
Motorna centrala, naravno 10 puta je jeftinija polovna nego nova kao i ostali polovni djelovi...
[ vladd @ 09.12.2010. 17:29 ] @
Daleko je sunce Ebay-a
Dok nas ogreje, tamosnje cene idu X 2.
A nekako se potrefi da svega ima, a onda kada zafali konkretan deo, ee bas to je nestalo, nema, da se naruci traje danima...
E sad, ako se VAG vlasnici zabavljaju potragama i snalazenjem, kako li je tek suzen prostor, i smanjen broj opcija za C4
Poz
[ Zarko Silic @ 09.12.2010. 19:50 ] @
Citat:
Nocni:
Nova originalna turbina nema za 350 do 400 ni u kakvim kombinacijama...
Zarko, ovo je turbina od golfa 3 a mi smo pricali o golfu 5... Od G5 nema nova turbina ni za 1.000 eura a ne za 350 ili 400...
Citat:
vladd: I sad, zamislimo baksuza, koji je kupio zeljenog G5...
Ja sam bas od ovoga tipa koji prodaje kompjutere sto je Zarko stavio link, kupio do sad 5-6 ecu-a... svaki je bio ispravan... vrlo je korektan i hoce da salje robu i kod nas... Tu ima jedan problem, bolje je da posalje nekome vasem u inostranstvu, pa taj neko po autobusu ili na drugi nacin da donese, nego da salje direktno kod nas, jer kad nas carinik ili jos gore policajac vidi pozadi 6 sarafa, oce to i da otvori, da vidi sta ima unutra... kada ga oni "strucno" otvore moze direktno da ide u smece... Posebno za bosch edc16 ili edc17 je vrlo komplikovano otvaranje...
[ Zarko Silic @ 09.12.2010. 20:24 ] @
Citat:
Nocni: Zarko, ovo je turbina od golfa 3 a mi smo pricali o golfu 5... Od G5 nema nova turbina ni za 1.000 eura a ne za 350 ili 400...
Ali nebitno, Citroen je po pitanju odrzavanja neuporediv sa VAGom i Vladdova konstatacija je na mestu: ako za VAG treba "lutati" kako li je tek onda sa Citroenom.
[ Nocni @ 09.12.2010. 21:06 ] @
Ajde necemo se raspravljati sta znaci "reparaturteile" i zasto je u ovlascenom servisu nova turbina za 1.9 tdi 1.350 € pod uslovom da se vrati stara...
Kad se kaze golf 5 onda to ne znaci da je to obavezno 1,9 tdi... da ne pominjemo sad cijene turbina na drugim motorima, bilo benzincima, bilo dizelima...
Sa ovim "ako treba za vag lutati kako li je tek sa citroenom" se slazem... za neke kvarove citroen moze biti parkiran i vise nedjelja, cak se desi i da ovlasceni servis ne zna sta ce, kao kad su kvarovi automatskog menjaca u pitanju... a za golfa se djelovi nadju cim se okrene par brojeva...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.12.2010. u 22:40 GMT+1]
@Noćni napisao si na prethodnoj strani da ni jedan motor neće dostići svoj maksimalan mogući vek trajanja ako se vozi na plin. Zar nije svuda provlačeno da plin povoljnije utiče na vek motora u odnosu na benzin - manje agresivni produkti sagorevanja i sl...
[ Nocni @ 11.12.2010. 19:06 ] @
^^ Vidi, ovo sto kazes "maksimalan moguci vek trajanja" je vrlo diskutabilno... onaj mercedes sa prethodne strane moze da ide na onim valjcima vjerovatno jos jedan milion kilometara... koliko ce nesto da traje zavisi od mnogo parametara a ne samo od goriva...
Ja o plinu kao gorivu imam vrlo ruzno misljenje i on definitivno veoma lose utice na mnoge djelove samog motora, izduvnog sistema pa i same elektronike vozila... svako ko je gledao otvoren motor posle duze voznje na plin znace o cemu pricam i ovo sto kazes "da je svuda provlaceno da plin povoljno utice na vek motora" si mogao da procitas jedino na sajtovima servisa koji ugradjuju plin u vozila ili na sajtovima proizvodjaca plinskih uredjaja koji su najcesce Italijanski... Trebalo bi da se diskutuje o tome koliko smrdi plin i kako utice na putnike u vozilu ako auspuh ima po neku rupicu i ako nije idealan...
U zemljama u kojima ljudi zive normalno i gdje su plate po par hiljada kao sto je Njemacka, broj vozila sa ugradjenim plinom je 0,XX %... a po toj prici sa reklame i tamo bi ga trebalo ugradjivati da bi se produzio vijek motorima...
[ HoT_Steppa @ 11.12.2010. 19:32 ] @
Mi imamo jednu boljku a to je kad ugradimo plin zaboravimo na benzin. Da vozimo kako je predvidjeno, 10-20 % kilometraze periodicno na benzin motori bi duze trajali i bilo bi manje problema u globalu. Mi smo ti k'o u vicu:
Dođu Mujo i Haso na benzinsku pumpu u Nemačkoj i pita ih radnik: -Dizel? Super?
Kaže Mujo: Vaser! (Voda)
Gleda Nemac u čudu, ali svejedno natoči vode do vrha. Mujo izvadi neku tabletu i ubaci u rezervoar, sedne u auto, upali i ode. Nemcu pala vilica. Sutra, ista situacija, opet Mujo traži vodu, Nemac natoči, Mujo ubaci tabletu i ode. Treći dan, Mujo dolazi na pumpu, traži vode, ali dolazi mu neki gospodin u odelu i kaže:
- Čuo sam da imate neke posebne tablete. Ja sam direktor ESSO-a i spremni smo vam dati milion evra za njih!
Kaže Mujo: Ili tri milona ili ništa od posla.
Nemac izbroji tri miliona, Mujo mu da bočicu tableta i ode. Ulazi Mujo u kola, kad ga pita Haso:
- Je li Mujo, kako ćemo se mi sad voziti?
- Pa na plin, k`o i dosada! - reče Mujo i upali kola.
:D
[ Nenad Vranjanac @ 11.12.2010. 19:40 ] @
meni je za c4 zanimljiv podatak njegova masa - 1050kg. prosečan auto c segmenta ima preko 1250.
sad zavisi da li na ovo treba gledati kao na prednost ili manu.