[ Kosta ******um Rex Persia @ 13.12.2010. 02:44 ] @
Pozdrav. Imam jedno pitanje,koje vidite i iz naslova teme.

Znam da je,verovatno,moguće promeniti fabrički četvorostepeni menjač u petostepeni manuelni.Za sada ništa konkretno mi ne pada napamet,jer ionako trebam mnoge druge stvari na autu da sredim,pre nego što ovo pitanje uzmem u neko ozbiljno razmatranje,pa sam samo radoznao.

Dakle,šta se dobija a šta gubi promenom menjača ? Jer,koliko znam,trebala bi da opadne potrošnja goriva sa petostepenim menjačem i da vožnja bude udobnija u svim stepenima prenosa. Da li sam u pravu ?

[ milovanmaric @ 13.12.2010. 07:48 ] @
Nesumnjivo je da ces rasteretiti motor kad je u petoj brzini, te ce motor verovatno biti tisi pri toj brzini u 5 nego pri toj brzini u 4.

Sto se tice udobnosti, sem eventualnog smanjenja buke u kabini pri vecim brzinama, nesto drugo i neces mnogo osetiti, vozilo ce se ponasati i kao pre zamene menjaca, nista nece biti mekse u krivinama ili stabilnije, ako je to sto posmatras pod terminom udobnije voznje.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 13.12.2010. 08:10 ] @
A sto se tice potrosnje goriva,cuo sam da ce pasti na ispod 6 litara na otvorenom putu,na negde oko 5.85 ? Prvenstveno je to ono sto zelim da postignem time.

I da,da li neko zna gde mogu da kupim taj petostepeni menjac za moj auto,a da je ispravan i u dobrom stanju ?
[ vladd @ 13.12.2010. 09:52 ] @
Nece potrosnja zbog menjaca, tako lako "pasti".

Petostepeni menjac malo promeni obicaj vozaca, i nesto smanji krstareci broj obrtaja.

Za tu "akciju", motor treba da ima dovoljno snage i obrtnog momenta, da u petoj odrzava brzinu. Ako mu nedostaje snage, svaki vetric ili blagi uspon, ce proizvesti pritisak na pedalu gasa.

Ako zelis rasterecenje motora, sinteticko ulje je prvi korak.

A na potrosnju najvise utice podesenost motora, dobri filteri, ispravni delovi, i nacin voznje.

Poz
[ borkostar @ 13.12.2010. 11:46 ] @
Ako taj ispravan polovan menjac kosta sa ugradnjom otprilike 100-120 e
Potrosnja se smanji za recimo pola litre na 100km u odnosu na 4-stepeni menjac
Pocece da ti se isplacuje zamena menjaca tek posle jedno 20 hiljada kilometara
Pa ce da pocne da krci sinhron ili nesto sasvim trece
Bolje zadrzati taj stari menjac ukoliko je dobar
[ DrJekyll @ 13.12.2010. 11:48 ] @
Posto bas imas zelju da dovedes auto u red, najbolje ces proci ako prodas taj auto (naci ces neku paljevinu sigurno koja ce dati 3000e za dvojku sa 50k km), i onda kupis neki punto, korsu 2002god. i krenes polako njega da sredjujes, jer to vec ima smisla.

Da je taj golf neki limited edition pa i da razumem, a ovako radi se o 25 godina starom, osnovnom modelu, sa najslabijim motorom koji pri tom nije ni nemac, nema klimu, servo, abs, itd.

[ DrJekyll @ 13.12.2010. 11:50 ] @
Posto bas imas zelju da dovedes auto u red, najbolje ces proci ako prodas taj auto (naci ces neku paljevinu sigurno koja ce dati 3000e za dvojku sa 50k km), i onda kupis neki punto, korsu 2002god. i krenes polako njega da sredjujes, jer to vec ima smisla.

Da je taj golf neki limited edition pa i da razumem, a ovako radi se o 25 godina starom, osnovnom modelu, sa najslabijim motorom koji pri tom nije ni nemac, nema klimu, servo, abs, itd.

[ milovanmaric @ 13.12.2010. 12:05 ] @
Citat:
Kosta ******um Rex Persia: A sto se tice potrosnje goriva,cuo sam da ce pasti na ispod 6 litara na otvorenom putu,na negde oko 5.85 ? Prvenstveno je to ono sto zelim da postignem time.

I da,da li neko zna gde mogu da kupim taj petostepeni menjac za moj auto,a da je ispravan i u dobrom stanju ?



Potrosnja, to je diskutabilan i rastegljiv pojam ko zvaka, zavisi ama bas od svacega od stanja motora, trapa, guma, goriva, stila voznje, tereta, uslova puta, tako da u nekoj finalnoj racunici svejedno je da li trosi 5.85l ili 6l na sto km predjenog puta, ako je auto u losem stanju, pa na razne delove i servise ti odnosi novce, benzin je tu najjeftinija stavka. Znaci, pre svega preventiva i vodjenje racuna o servisnim intervalima, ulja, maziva, kaiseva, filtera, svecica, kablova i jos kojekavih drugih sistema. Posto pratim tvoj post o njegovoj generalci utegni ga, koliko je to moguce za njegovo godiste, pa polako.

Sto se tice menjaca, mozda se javi neko iz tvoje okoline, ko zna da negde ima neki golf na cerupanje, ili menjac u solidnom stanju. Ja znam par tih odpada koji dovlace strance, pa ih cupaju na delove, tako da nesto bi mozda i mogao naci, ali opet, vidi sa tvojim majstorom oko toga, mozda zna nekog.
[ codeNO @ 13.12.2010. 12:18 ] @
1.3 motori nisu posedovali 5tu brzinu nego 4+E (Economic). Kasnije je E izbaceno u modelima iz 89 do 91 i zove se samo 5ta brzina. Odnos E i 5 kod drugih motora nije ista i zato treba paziti ako se budes upustao u ove price koji ces menjac uzeti. Iz slike ces videti kolika je bila fabricka potrosnja i sta ces time dobiti. 4 koju sada imas u auto u uputstvu lepo kaze da moze se prebaci jos pri 40km/h ako je u pitanju ravnica i sve tako mozes da sa njom vozis do max brzine. E ili 5 je sluzila samo za voznju po autoputu na dugim relacija gde je snizavala broj obrtaja i potrosnju.

[ tamindus @ 13.12.2010. 13:20 ] @
Koliko ja znam taj 5-stepeni iz golfa ne može na taj 1.3 motor.Ima tu previše mehaničkih prepravki da bi isplatilo.Da je 1.6 druga priča.
[ vladd @ 13.12.2010. 13:53 ] @
Uzgred, taj menjac s 4 brzine i 40000 km u zupcanicima, je pravo blago.

Polovni menjac sa manje od 300000km ces tesko naci, i jos da je besprekorno sredjen..

Poz
[ Kosta ******um Rex Persia @ 13.12.2010. 22:47 ] @
Ok sve to,ja ovo i ne razmatram toliko ozbiljno,jer mu treba prvo jos sredjiovanje,pre nego što uopšte budem i uteo u neko ozbiljno razmatranje promenu menjača,ali ako vi mislite da je nemoguće naći dobar očuvan menjač koji je prešao manje od 75000 km,onda ne znam ni da li mi se isplati da menjam ovaj moj.

Ali baš je bučan kada pređe 110 km na sat,i to mi smeta kada vozim na ravnim deonicama.

Dakle,tamindus,ti misliš da za ovaj moj motor ne može da se ugradi petostepeni menjač ? Kakve su to prepravke potrebne ? Pitam jer sam radoznao.Nesto sam načuo sa VW foruma da ako se ne pazi,može se imati veća šteta nego koriost,tj da se smanji efektivan vek motora za 15 do 20 %...

Tako,da ako bih se odlučio za ovo,nekad u budućnosti,moraću da dobro razmislim.Imate li još neki savet možda ?
[ codeNO @ 13.12.2010. 23:11 ] @
1.3 nikada nije imao 5 brzina, vec 4+E. Ako ugradis menjac od drugih golfova naprezaces motor. 5. brzina i E nemaju isti odnos u menjacu. Zato prema katalogu sa 4 manje trosi po gradu nego 4+E jer je menjac sa 4tom razvucen kao sto je napisano u prethodnom postu.

Da, mani se ove price i bolje sredi nesto drugo na autu nego sto sipas iz supljeg u prazno
[ vladd @ 13.12.2010. 23:58 ] @
Da ponovim n-ti put. Ako sacuvavas dotican auto, ne pravi izlete u vanserijske varijante.

Nega motora je i sa sintetickim uljem, produzava vek, za vise nego sto ga 4-oro stepeni menjac "skracuje". Veci je problem hladni start, i lokalna pregrevanja, zapekle karike, osteceni dihtunzi.

Naravno, filteri moraju da budu dobri, i za ulje i za vazduh, dzaba dobrog ulja, ako se napuni peskom iz vazduha. Imaces odlicnu smirglu u motoru.

Redovni pregledi, nedeljni, mesecni, sezonski su korisniji za to vozilo, i po pitanju funkcije, i po pitanju potrosnje.

Mislim da te korektno usmeravamo, ako vec moras i mozes da investiras u to sto imas.

Poz
[ Kosta ******um Rex Persia @ 14.12.2010. 01:42 ] @
Da,hvala na tome,zaista je sve korektno bilo.Zadovoljan sam vašim savetima.

Što se tiče filtera,zamenjeni su kada i ulje,kada sam o tome govorio na glavnoj temi.Tako da je to sve pod konac.
[ HoT_Steppa @ 14.12.2010. 07:33 ] @
Citat:
Ako taj ispravan polovan menjac kosta sa ugradnjom otprilike 100-120 e
Potrosnja se smanji za recimo pola litre na 100km u odnosu na 4-stepeni menjac
Pocece da ti se isplacuje zamena menjaca tek posle jedno 20 hiljada kilometara
Pa ce da pocne da krci sinhron ili nesto sasvim trece
Bolje zadrzati taj stari menjac ukoliko je dobar


Da, ali moze i ovako da razmislja: ako treba da menja set kvacila onda u svakom slucaju mora da plati skidanje menjaca pa kad je vec skinut onda moze i da ga zameni za petostepeni. Petostepeni ne znam koliko kosta, ali neka bude recimo 80-100 evra. Svoj ispravan cetvorostepeni moze da proda za recimo 50-60 evra. Dolazimo do razlike od 30-40 evra sto je prihvatljivo za ovakav poduhvat.
Potrosnja na otvorenom moze da se smanji i do 1 litar/100km.
Samo nadji provereno dobar menjac.
[ vladd @ 14.12.2010. 09:53 ] @
To je previse simplifikovano teoretisanje.
Ne moze da smanji potrosnju za 1 litar, moze da smanji broj obrtaja za par stotina obrtaja za brzinu preko100km/h( a razlika na karburatoru za par stotina obrtaja zasigurno nije 15% potrosnje), ali s obzirom da nema dovoljno snage, moguca su cesta vracanja u cetvrtu brzinu, koja je u tom slucaju nepovoljnija za "potrosnju".

Realno ce povecati potrosnju. Realno je 99,99% menjaca, polovnih, u znacajno losijem stanju od ovog na vozilu.

Taj auto se, inace, ne vozi preko 100km/h, iz razloga godina,...a i nema potrebe.

Poz

P.S.

Verovatnoca da nadje perfektan i odgovarajuci menjac, je jako mala
http://scirocco.org/gears/
[ HoT_Steppa @ 14.12.2010. 10:39 ] @
To vec zavisi od ljudi kojima veruje da li ce ga preci ili ne, ako uopste ima pouzdane mehanicare koji mu rade. Ubacivanje petostepenog menjaca ne dize cenu pri preprodaji ali je definitvno ubrzava. Peta brzina se odavno gleda kao standard pa i kod vozila ovog godista.

Ja sam nesto slicno uradio na Ford Escortu i smanjio sam (zbog smanjenja broja obrtaja) potrosnju na otvorenom za 1 L.
[ vladd @ 14.12.2010. 11:23 ] @
Preprodaja nije stavka. Remontovani menjac moze da bude ok, ali i ne mora, ako je kuciste raubovano. 5 brzina nije nikakav "standard", vec prilagodjavanje motora i predvidjenog nacina voznje.
Tehnicki, pre bi se moglo reci da je 4 brzine standard, ionako na novijim menjacima 5 brzina "visi" izvan kucista.

Kako je rasla snaga tako su rasle i potrebe i prilagodjenja.

Morali bi za pocetak da saznamo oznaku postojeceg menjaca, pa da se prema snazi motora napravi odabir, gde bi odredjen prenosni odnos mozda, u nekim situacijama, doneo neku minimalnu ustedu.

Za tog forda ne znam, ni sta je bilo ni sta je sada, ni koji je motor, medjutim, u asortimanu menjaca, sa linka, prve tri brzine su najcesce identicne(najvise je razlika druge brzine, ali i namene, dizel-benzin), tako da odnosi 4-5-a ne daju neke benefite, a snaga motora je presudna da izdrzi odnos 0,75 ili 0,71.

Moze da baci pare i vredan menjac, i da poveca potrosnju, ako mu zapadne menjac sa odnosom u cetvrtoj 1,13, umesto 0,91 li 0,97.

Nije to bas tako "prosto", ubaci "petu" i ustedi silne parice

Poz
[ milovanmaric @ 14.12.2010. 15:05 ] @
Citat:
vladd: Preprodaja nije stavka. Remontovani menjac moze da bude ok, ali i ne mora, ako je kuciste raubovano. 5 brzina nije nikakav "standard", vec prilagodjavanje motora i predvidjenog nacina voznje.
Tehnicki, pre bi se moglo reci da je 4 brzine standard, ionako na novijim menjacima 5 brzina "visi" izvan kucista.

Kako je rasla snaga tako su rasle i potrebe i prilagodjenja.

Morali bi za pocetak da saznamo oznaku postojeceg menjaca, pa da se prema snazi motora napravi odabir, gde bi odredjen prenosni odnos mozda, u nekim situacijama, doneo neku minimalnu ustedu.

Za tog forda ne znam, ni sta je bilo ni sta je sada, ni koji je motor, medjutim, u asortimanu menjaca, sa linka, prve tri brzine su najcesce identicne(najvise je razlika druge brzine, ali i namene, dizel-benzin), tako da odnosi 4-5-a ne daju neke benefite, a snaga motora je presudna da izdrzi odnos 0,75 ili 0,71.

Moze da baci pare i vredan menjac, i da poveca potrosnju, ako mu zapadne menjac sa odnosom u cetvrtoj 1,13, umesto 0,91 li 0,97.

Nije to bas tako "prosto", ubaci "petu" i ustedi silne parice:D

Poz


Potpuno se slazem sa ovim stavom, polovan menjac nadjen negde je macka u dzaku, a ako mu je bas i stalo da stavi 5-bryinca ili 4+E, mozda nadje neki u Nemackoj gde smeta coveku u cosku garaze te ga dobije gratis, ako bude isao tamo oko Nove godine, kao sto je cini mi se rekao da ide.
[ Kosta ******um Rex Persia @ 14.12.2010. 15:46 ] @
A može li neko stručno da mi objasni kakav je to menjač 4+E, jer to baš ne razumem najbolje ?

Što se tiče Nemačke,da,idem tamo 27.decembra i ostajem do 15 januara,dovoljno vremena da kupim neke sitnice makar za moj auto.A pošto je tamo polovna oprema za kola daleko povoljnija nego u Srbiji,ko zna šta ću naći.

Ali svakako nemam nameru da rizikujem previše.JEDINO ako budem našao PROVEREN menjač,iskljucivo tada cu ga staviti,drukcije nikako.