[ milanm2 @ 14.12.2010. 21:26 ] @
Gde mogu da nadjem krivu obrtnog momenta i slicne karakteristike i da procitam vise o motoru sa 1.25 kubika (benzinac) koji se ugradjuje u i20? Nikako da nadjem po netu |
[ milanm2 @ 14.12.2010. 21:26 ] @
[ Nebojsa Milanovic @ 14.12.2010. 22:00 ] @
Radi se o jednom od najboljih, ako i ne najboljem motoru u klasi.
Ne treba da gledaš krive jer često nisu tačne, pouzdanije je, naravno ako imaš dovoljno iskustva, da provozaš auto i posle jedne bolje vožnje krivu momenta možeš i sam aproksimativno da nacrtaš. Po karakteristici snage ovaj motor podseća na turbo-motore jer vuče vrlo dobro već od 1700-1800 obrtaja i zadržava momenat sve do nekih 4500 kada lagano počinje da pada. Realna snaga po testovima je preko 80KS, nešto je jači od takođe odličnog Fordovog 1,25 16V. Nešto je i bučniji od njega jer je skroz aluminijumski, ali je zato veoma lak (najlakši u klasi, samo 82kg). Max. snaga je na 6000, redline počinje na 6500, ali u vožnji nema potrebe ići preko 5000 za jaču, a preko 4000 za svakodnevnu vožnju. Par crtica: 1. Four valves per cylinder with double overhead camshafts 2. Silent type timing chain instead of conventional (wet type with constant lubrication) 3. All aluminium block which is made of high pressure casting 4. Roller swingarm and hydraulic lash adjuster 5. Long reach spark plugs 6. Stretch type belts which will never give "morning sickness" due to less tension 7. Euro 4 & 5 ready engine 8. Compession ratio of 10.5:1 9. Knock sensor 10. Differentially programmed intelligent injection Sve preporuke za taj motor. [ milanm2 @ 14.12.2010. 22:17 ] @
Imam auto vec nekih 3 meseca. Na njemu postoji indikator promene stepena prenosa. E sad tamo strelica pokazuje visi stepena kad dodjem do nekih 2200 obrtaja. I onda kad ubacim u visi stepen broj obrtaja pada tako da ga mahom vozim od 1800 do 2200 obrtaja po gradu. Da li je to u redu ili bi trebalo da ga pustim da se vrti na visim obrtajima a sa manjim stepenom prenosa?
[ sasa022 @ 15.12.2010. 00:49 ] @
Za laganu voznju uz lagano ubrzanje idu nizi obrtaji i visi stepen prenosa.
Za ostriju voznju - visi obrtaji i nizi stepen prenosa. [ Nebojsa Milanovic @ 15.12.2010. 18:34 ] @
To što je indikator promene stepena prenosa tako podešen upravo govori o onome što sam rekao gore.
Taj motor sasvim lepo povlači već od 1700-1800 rpm (što je za motor sa max. snagom na 6000 rpm vrlo nisko), i zato ti indikator već na 2200 rpm savetuje promenu naviše. Ako želiš da ga voziš ekonomično poštuj tu indikaciju promene, ali taj motor je i inače najekonomičniji u klasi. Imaš na netu dosta o tome na koje sve načine je to kod njega postignuto, najsavemenijom konstrukcijom, olakšavanjem pokretnih i nepokretnih delova, upotrebom specijalnih antifrikcionih finiša i premaza u unutrašnjosti itd. Naravno, kada ti treba jače i duže ubrzanje slobodno ga pusti duže. [ milanm2 @ 15.12.2010. 20:13 ] @
U redu, puno hvala. Mnogo ste mi pomogli.
Jos samo jedan podatak. Prosecna potrosnja uz voznju po gradu i voznju autoputem uz postovanje ogranicenja brzine se krece od 6.3 - 6.6 litra na 100 km. Medjutim sad mi je po gradu trosio oko 8.8 litra. Pretpostavljam da je to zbog hladnog vremena i zato sto sam ga cesto puta vozio na kracim relacijama tako da nije imao priliku da se zagreje. Najverovatnije da dok ne postigne radnu temperaturu radi pod vecim ler gasom i tako vise puta u toku dana zbog kracih relacija voznje. Da li sam za ovo u pravu i da li je prosecna potrosnja ok? [ vladd @ 15.12.2010. 21:51 ] @
U gradu moze da bude potrosnja van svih okvira. Sracunaj samo koliko si "presao" kilometara i za koje vreme. Obicno se 60-80% vremena stoji u gradu, gorivo ide, a kilometraza 0.
U gradu je tacnije meriti potrosnju na 1 sat, nego na broj predjenih km. Poz [ milanm2 @ 15.12.2010. 22:04 ] @
Pa u pitanju je grad Nis :). Tako da nije velika guzva u saobracaju sem u spicu. Mada ja malo zustrije vozim posto je auto nov a ide fino :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|