[ Golf 7 @ 16.12.2010. 17:08 ] @
Posto sam video da nema ove teme odlucio sam da je napravim.
Za sta sluze ovi dugmici oko menjaca onaj levi i onaj ispred a za ovaj okrugli znam.
http://www.postimage.org/image.php?v=aVsHmVS
[ sasa022 @ 16.12.2010. 19:28 ] @
Ovakve teme vec postoje na forumima koji se bave "velikim tockovima"... - lepo je objasnjeno funkcionisanje rucice menjaca i uloga svakog dugmeta / prekidaca na svakom modelu menjaca posebno.

Posto ne vozim kamion,nisam siguran koliko precizno bih objasnio funkcije.
Ukratko - na ovoj MAN-ovoj rucici,sa prednje strane je prekidac za polovljenje brzina,sa leve strane je prekidac za izbor 1-4 i 5-8 brzine.
[ ilicdarko @ 16.12.2010. 19:51 ] @
Dugme na menjacu je da mu zadas brzinu unapred odnosno da ga pripremis za uzbrdo itd.. a leptir dugme je popularno zvani sper brzina sa kojim ides prvih cetiri brzine zatima prebacis sper dugme pa onda ides ispocetka jos cetiri brzine.
[ Golf 7 @ 16.12.2010. 20:12 ] @
Citat:
sasa022: Ovakve teme vec postoje na forumima koji se bave "velikim tockovima"... - lepo je objasnjeno funkcionisanje rucice menjaca i uloga svakog dugmeta / prekidaca na svakom modelu menjaca posebno.

Posto ne vozim kamion,nisam siguran koliko precizno bih objasnio funkcije.
Ukratko - na ovoj MAN-ovoj rucici,sa prednje strane je prekidac za polovljenje brzina,sa leve strane je prekidac za izbor 1-4 i 5-8 brzine.


Samo me zanima sta znaci to polovljenje brzina.
[ ilicdarko @ 16.12.2010. 20:45 ] @
Pa na vecini kamiona da bi se rasteretio pri polasku odnosno uzbrdicama ima to plovljenje brzina ide prva ,prva ipola,druga druga i pola itd. zato kad kamioni krecu cujes da menja brzine do beskraja.
[ Golf 7 @ 17.12.2010. 13:57 ] @
Citat:
ilicdarko: Pa na vecini kamiona da bi se rasteretio pri polasku odnosno uzbrdicama ima to plovljenje brzina ide prva ,prva ipola,druga druga i pola itd. zato kad kamioni krecu cujes da menja brzine do beskraja.



Aha hvala
[ 3way @ 18.12.2010. 00:06 ] @
Kad smo vec kod ovoga...
Cemu sluzi dugme na menjacu autobusa?
Jel to isto ovo upola ili neki drugi fazon?

Takodje, zanima me 'rucna kocnica' na autobusu.
"Majstor" pored menjaca ima rucicu cijim povlacenjem usporava autobus. Kako to radi. U stvari, kako se to zove, lako cu ona naci kako to radi....
[ sasa022 @ 18.12.2010. 01:32 ] @
@3way

Ono sto trazis se zove RETARDER ( i intrader )
[ Golf 7 @ 19.12.2010. 10:01 ] @
Kad sam vec otvorio ovu temu oko kamiona da vidim koji je po vama najbolji kamion meni je licno MAN TGX i DAF XF.

[Ovu poruku je menjao Golf 7 dana 19.12.2010. u 21:33 GMT+1]
[ Golf 7 @ 22.12.2010. 21:13 ] @
Evo jos jedno pitenje rijec je o Volvo I-Shift menjacu samo me zanima na koji princip radi i sta znace ova slova na njemu:R,N,A,M a kod nekih ima i L i sta znaci ovo dugme E/p i sa strane mijenjaca +/- (koji se na ovoj slici ne vidi). (Na ovoj slici ovog mijenjaca nema tog slova L)


http://www.google.ba/imgres?im...429,r:2,s:0&tx=96&ty=0

[ ilicdarko @ 22.12.2010. 21:29 ] @
Volvo ima taj novi tip menjaca zbog lakseg upravljanja i vece ekonomicnosti kamiona. R-hod nazad, L-kratke brzine, A-automatsko menjanje brzina, M-manuelno menjanje odnosno preko +/- vise nize brzine E/p kpolazak iz mesta na uzbrdici. Inace Volvo zahteva kada kupite kamion sa ovim menjacem od njih da vozac ide na kurs za upotreu ovog menjaca jer uz pravilno rukovanje veca je ekonomicnos kamiona i duzi vek trajanja. Menjac koliko sam ja shvatio radi isto kao manuelni menjac jedino sto bi radio sa pedalom kvacila on radi sam uz pomoc vazduha.
Pozdrav od DOKTORA.
[ Golf 7 @ 23.12.2010. 11:15 ] @
Hvala
[ Golf 7 @ 25.12.2010. 15:35 ] @
Citat:
Golf 7: Evo jos jedno pitenje rijec je o Volvo I-Shift menjacu samo me zanima na koji princip radi i sta znace ova slova na njemu:R,N,A,M a kod nekih ima i L i sta znaci ovo dugme E/p i sa strane mijenjaca +/- (koji se na ovoj slici ne vidi). (Na ovoj slici ovog mijenjaca nema tog slova L)


http://www.google.ba/imgres?im...429,r:2,s:0&tx=96&ty=0


I samo jos nesto na prednjoj strani menjaca nalazi se dugme sto se na ovoj slici ne vidi za sta ono sluzi.
[ Nocni @ 25.12.2010. 21:25 ] @
Ovo sa strane je za odabir brze ili spore brzine (kad je prazan moze da se krece 5-tom) a sa prednje strane je da polovis brzine... kad se pritisne da se prepolovi ne desava se nista do sledeceg odvajanja kvacila i tada on sam prepolovi na vise ili na manje... sa tim se mogu dobiti idealni obrtaji motora u svim uslovima... ovo radi kada nije u automatskom rezimu...
Kod tih novih kamiona automaski rezim je toliko napredan i usavrsen da se manuelni mod koristi jedino u nekim ekstremnim uslovima (snijeg, led i sl).
Ima niz pomocnih podesavanja... kretanje na uzbrdici na klizavom putu je ranije bilo problematicno sad je to usavrseno do maksimuma... ostalo je nekadasnje pravilo da ni policija ne smije zaustaviti kamion na uzbrdici...
Za te nove kamione bolje je imati mladje sofere jer se oni stari koji su se navikli da voze stare kamione koji su imali menjace "na samaranje" tesko navikavaju na novu tehnologiju...

Golf 7, ovo sto si pitao koji je vama najbolji... mislim da nema na ovom forumu nekih znalaca kad su u pitanju kamioni... ali i po meni je najbolji takodje MAN i to samo iz price drugih a ne iz licnog iskustva...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 25.12.2010. u 22:43 GMT+1]
[ SOPER @ 29.12.2010. 21:33 ] @
Sta znaci slovo "C" na rucici menjaca ovog kamiona
ovo je mercedes atego 1224
http://postimage.org/image/1vmsqr8ys/
[ Golf 7 @ 04.01.2011. 20:59 ] @
Citat:
SOPER: Sta znaci slovo "C" na rucici menjaca ovog kamiona
ovo je mercedes atego 1224
http://postimage.org/image/1vmsqr8ys/


Koliko ja znam to je brzina pri kojoj se kamion penje po velikom brdu kada je natovaren.
[ ilicdarko @ 15.01.2011. 13:35 ] @
Imao sam prilike da probam, vozim razlicite kamione razlicitih proizvodjaca i razlicitih godista sa raznim menjacima, od klasicnih sestostepenih koje je ugradjivao Fap u svoje kamione u koperaciji sa Mercedesom, do novih I-shift menjaca kod Volvoa. Rasprava neka o tome koji je dobar a koji los kamion je razlicit uglavnom se kod nas sve vrti oko Mercedesa,Volvoa i MAN-a. Kod novijih kamiona menjaci su ugradjeni u zavisnosti od tezine, kao kod Atega koji ima C brzinu (polazak pod punim opterecenem uzbrdo ili duge situacije gde vozac predpostavi) koja se retko koristi pa do manuelnih, poluautomatskih, automatskih menjaca kod teskih teretnih kamiona. Recimo volvov I- Shift menjac moze da radi u automatskom ili poluatomatskom rezimu rada ali je bolje- lakse kad on radi sve sam jer je tada najekonomicniji i tacno prebacuje brzine kad treba ( u zelenom polju obrtaja,zna kad i koliko brzina da brebaci u zavisnosti od tezine tereta itd) i dok kad sam prebacujes brzine u poluautomatskom rezimu nemozes nikad koliko god se trudio da prebacujes kao menjac sam i samo trosis gorivo za dzabe. Man Ima svoje automatske manjace koji rade super ali ja najvise volim Mercedes poluautomatski menjac koji radi super gde sa mlim dzojstikom koji je na sedistu u naslonu za ruku menjas brzine bez problema ( dajes mu preticanje brzina nesto slicno starijim manuelnim menjacima kad se dele brzine na sporiju i brzu) a i sto se tice udobnosti i same voznje mercedes je za mene Prvi ali stvar ukusa.Stari recimo volvovi ili mercedesovi manuelni menjaci menjaci su imali podelu brzina 6+6 itd. i to je bila umetnost voznje jer tada radis ovo moderno da budem iskren lakse je za voznju ali je dosadnije. Da objasnim manuelni menjac sa deljenjem brzina. Recimo na rucici menjaca sa boka se nalazi prekidac koji deli brzine na sprije i brze, recimo ubacite u prvu prekidac je u polozaju jeda i vozilo krece prvom sporijom, u sledecem koraku prebacite taj prekidac u polozaj dva bez pomeranja rucice menjaca nego samo stisnes i pustis kvacilo on je u prvoj brzoj, zatim vracas prekidac u polozaj jedan pomeras rucicu menjaca u drugu brzinu pustas kvacilo i onda si u drugoj sporijoj, pomeris prekidac u polozaj dva stiskas i pustas kvacilo bez pomeranja rucice menjaca onda je druga brza i u krug. Ali na rucici menjaca ima jos jedan prekidac koji je sa prednje strane rucice i izgleda kao jezicak to je prekidac za prebacivanje u dalje brzine.Menjaci na kamionu su poredjani kao i na svakom autu u H a posto je mnogo brzina malo ih je tesko staviti sve jednu do druge, zato sa prekidacem za deljenje brzina (sporija - brza) idete prvih 3 odnosno sest brzina (zavisi sa koliko je brzina menjac) menjate kao kod kola i kad recimo dodjete do seste brzine prebacite taj jezicak u drugi poloza vracate menjac gde je bila prva brzina spora, tu je sad sedma spra i sve ispocetka do kraja. Odnosno recimo ima menjaca sa 12 brzina ima predjno 6 brzina klasicno ali ima samo prekidac za prebacivanje brze i sporije brzine i to je to. Izgleda komplikovano ali u principu je jako jednostavno kada vidite kako se to radi i kojom brzinom kada se uvezbate se menjaju brzine.

http://www.youtube.com/watch?v=NlUk7WELJOQ

Nadam se da sam malo objasni menjace.
Pozdrav od doktora
[ Backy @ 22.01.2011. 13:09 ] @
Citat:
SOPER: Sta znaci slovo "C" na rucici menjaca ovog kamiona
ovo je mercedes atego 1224
http://postimage.org/image/1vmsqr8ys/


tzv. "crawler gear", služi za kretanje natovarenog kamiona na uzbrdici.

na ovom videu se vidi praktična primena (premotati na oko 1 minut)
[ PEULJE @ 14.01.2012. 12:45 ] @
Najveće dugme na menjacu(ovo napred sto stoji) sluzi da razdvoji prve 4 brizne od druge 4( znači saltas 1,2,3,4 brzinu koje idu u H zatim prebacis prekidac u drugi polozaj i saltas 5,6,7,8 po istom tragu)
Drugo dugme(ovo sa strane sluzi da prepolovis brzinu,zo je potrebno koristiti kad je akmion natovaren i sluzi da rastereti motor(dakle ides 1 pa zatim 1brza,pa zatim2 spora,apa druga brza,pa 3 sxpora i tako neizmenično..
Treće dugme(ovo okruglo) ono je elektronsko kvačilo tj kad stisnes njega ne moras stiskati npozno kvačilo i tako šaltas samo u voznji...to je kao neka vrsta poluautomatika i iskreno samo smeta i pravi pometnji jer je totalno nepotrebno...Nadam se da uspeo jasno da objasnim,a mozda je i neko pre mene objasnio ne znam jer sam novi na forumu ;)
I na kraju C brizna na nekim kamionima tj menjačima sluzi za extremna optreećenja...zo je najsporija brzina na kamionu tj sporija je i od 1 i ona se obično nalazi na gradjevisnkim kamionima i kamionima koji nemaju redutkor za polovljenje brzina( rzina c je standardan na svim Eaton Fuller menjačima koji ugradjivani na starije Manove i Rabe...)