[ kisr86 @ 18.12.2010. 11:25 ] @
Prijatelji,imam jednu dilemu pa me interesuje šta mi vi preporučujete (kao stručnjaci)!!

Imam Golf IV,66kw,2001,230000km...menjao sam karike koje nisu bile za menjanje i došao do zaključka da su mi ovalne hilzne (nije pregrevan,troši malo ulja...)...
Ono što mene interesuje je da li je to dobro i koliko je dugotrajno,šta mislite o tome?!
[ goat @ 18.12.2010. 12:14 ] @
a zašto si ih menjao ako nisu bile još za zamenu???

hilzne su ovalne ali ima kvantitativna veličina koja "kaže" koliko?.... jesil' čuo nekad za "subitor" ili taj što ti je rekao da su ovalne!???

to se neko igrao sa tim motorom!???
[ kisr86 @ 18.12.2010. 18:00 ] @
Karike sam već kupio jer sam merio kompresiju i bila je 12-13 bar,ćale mi je mehaničar pa sam kupio i zamenio karike.Kada smo skinuli stare,stavili smo u hilznu i uvideli da "ne zevaju" mnogo. Nismo imali instrument za merenje hilzne i nismo merili misleći da će proći sa karikama.
Problem nisam rešio i došli smo do zaključka da su hilzne.Hteo bi na proleće da rasturim motor i da ga uradim (karike,glavu,hilznovanje...),naravno pre toga ću proveriti da li su i koliko ovalne i konsultovati sa majstorom za glavu.Auto mi teško pali hladan (loša kompresija)!!!

Ako budem morao da hilznujem,da li mislite da je to dobro ili da ga bušim na specijalu (šta je bolje)?!
[ vladd @ 18.12.2010. 20:30 ] @
Bez mernog instrumenta tesko da ces moci nesto ispravno da zakljucis.

takodje je moguc nagoreli ventil, ili nesto trece... da ne spominjem....
Ako se meri kompresija, a sumnja se na karike, dolije se malo ulja i ponovo meri. Ako ima razlike, onda se proveravaju precnici hilzni, i menjaju karike...

Poz
[ goat @ 19.12.2010. 12:14 ] @
najpre trebaš nabaviti merne istrumente... npr, mikrometar, subitor i merne trake-listove... (mikrometar i subitor ima svaka malo ozbiljnija metalostrugarska radionica npr.)...

.... pronađi neko upustvo za popravku gde ćeš moći naći dozvoljena odstupanja mera (tolerancije)...
... onda uradi merenje hilzni i klipova... hilzni se meri prečnik (tri mesta u dnu, sredini i vrhu) i meri se ostupanje od kružnosti - ovalnost ... izmeri klipove (prečnik na mestima prema upustvu... u vrhu klipa i na suknjici..), širinu kanala karika na klipu..

ako su samo hilzne loše (u merama van dozvoljenih) onda ide hilznovanje..
ako su hilzne i klipovi loši onda idu novi klipovi i razbušivanje hilzni.

merio si kompresiju posle zamene karika i pređenih 2000-3000 km?
[ Zarko Silic @ 19.12.2010. 15:31 ] @
@kisr86,

A zasto bi to sve radili?

Sta ne valja sa autom?
Kada upali, da li normalno vuce?
[ kisr86 @ 19.12.2010. 21:57 ] @
Da auto lepo vuče,jedino imam problem na/oko 3000 obrtaja kao da isključi (osetim trzaj) turbinu i onda neće da ide (jako loše) dok ne ugasim auto i ponovo upalim!!!
Troškari mi ulje (ne mnogo),ali loše pali svi grejači su ispravni i pokušao sam da skinem džek sa senzora za toplotu da bi mi držao grejače duže....LOŠE PALI!!!
[ komosarz @ 19.12.2010. 22:42 ] @
Dao si isuvise malo podataka za tako ozbiljan kvar.Necu da ti stajem na muku,ali recimo da je moj stari soj starih majstora koji je zavrsio davno svoj majstorluk(77 mu je godina),ali i dan danas imam mjerni instrument za mjerenje cilindara i vjerovatno znas sta cu ti reci...Ali posto je forum da se ikako pomogne pokusacemo svi.Hilznovanje je najjeftinija reparacija motora ako hoces iole da imas "motor" u buducnosti,ali samo pod uslovom da su hilzne od kvalitetnog materijala...Ako nadjes kvalitetan materijal navozaces se ,a ako ne ...
Nije mi jasno zasto ste odmah poletjeli da stavljate nove karike. Nije dovoljno samo izmjeriti kompresiju na brzaka.Kao prvo trebali ste odvesti auto na dijagnostiku,pa tek onda izmjeriti kompresiju(sa sipanjem ulja u cilindre) da ustanovite da slucajno nisu u pitanju ventili.Posto ti je otac "automehanicar" vjerovatno ce ti rjesiti problem.Bez ljutnje,veliki pozz...
[ vladd @ 19.12.2010. 23:05 ] @
Nesto tu drugo ne stima, nema to veze sa karikama i kompresijom. Spreman sam da posumnjam da je dobro izmerena kompresija, sa tom kompresijom, nebi se dogodilo da auto "dobro vuce".

Prece tu biti standardni problemi ALH(predpostavljam, u Srbiji to nije obicaj da se kaze oznaka motora, TDI je TDI, nema veze oprema), stoga pre mogu da sumnjam na EGR, wastegate, kombi ventil, vakuumska creva, ili cak MAF senzor.

Zbog loseg paljenja, na prvo mesto EGR, vakuumi, pa ostalo...

Poz
[ vilil1 @ 19.12.2010. 23:57 ] @
Citat:
kisr86: Da auto lepo vuče,jedino imam problem na/oko 3000 obrtaja kao da isključi (osetim trzaj) turbinu i onda neće da ide (jako loše) dok ne ugasim auto i ponovo upalim!!!

Za ovo obavezno idi kod nekoga na dijagnostiku, jer moze svasta da bude, kao sto ti je @vladd i napisao. ALI...moras naci dobrog, pravog majstora, koji ce da se posveti problemu. Koji ce da odvoji par sati, koji ce da ispita rad motora i u mestu i u voznji. Koji ce iscitati sve, ali bas sve parametre...

Inace, vecina ce videti gresku, i reci ce menjaj to i to, jer im je to najlakse, ali ne mora da znaci da je tu kvar. Recimo, pokaze mu gresku protokomera, njemu je najlakse da ti kaze da ga menjas, a sta ako se ispostavi da kontakt nije dobar, ili slicno...

Budi siguran da ce dijagnostika pokazati pravi kvar, samo treba biti uporan.
[ kisr86 @ 22.12.2010. 11:56 ] @
Bio sam kod majstora za dijagnostiku zbog ovog što mi isključuje turbinu,stavili smo ga na komp i prijavio mi je grešku "senzor pritiska turbine"... Rekao mi majstor da se to nalazi iznad motora (pokazao mi je) povezano sa mnogo crevca ili da probam da zapušim EGR ventil.

U vezi hilznovanja,drugar ima isti motor TDI 66kw (ALH kao moj) i mogu vam reći da bolje ide od mog auta (s'tim što je moj karavan,a njegov limuzina)!!!
Kada smo menjali karike obradio sam i glavu (ali to sve je radio neki majstor kad sam tek kupio auto) i on je negde nosio glavu.
[ vladd @ 22.12.2010. 14:16 ] @
E pa taj "senzor pritiska" sto javlja na dijagnostici, to bi trebao da zamenis, remontujes ili ocistis odusni ventil, ili "wastegate"

Provera vakuuma, i zamena, ako pomaze ciscenje(kratkorocno) EGR ventila.

Moze da bude auto nov u sa kompresijom kolikom hoces, ako EGR ne radi kako treba, budi srecan ako upalis motor.

Sredi ti protok vazduha, upravljacke vakuume i ostalo sto ide uz to, pa onda proveri "kako ide".

Poz
[ kisr86 @ 25.12.2010. 23:08 ] @
Pitao sam majstora koliko hilznovanje,rekao mi od 8500 do 9500 rsd (MAXLE hilzne i karike),kaže da su najbolje na tržištu (100 000 do 150 000 km). Šta mislite o tome?!
Za to što mi isključuje turbinu kaže mi majstor da moram da očistim turbinu (sipao sam 6 meseci D2),krilca su mi "začađila"!!! O.o
[ kisr86 @ 25.12.2010. 23:11 ] @
Pitao sam majstora koliko hilznovanje,rekao mi od 8500 do 9500 rsd (MAXLE hilzne i karike),kaže da su najbolje na tržištu (100 000 do 150 000 km). Šta mislite o tome?!
Za to što mi isključuje turbinu kaže mi majstor da moram da očistim turbinu (sipao sam 6 meseci D2),krilca su mi "začađila"!!! O.o
[ milovanmaric @ 26.12.2010. 09:32 ] @
Ne zelim da ispadne da popujem i da te sad nešto kritikujem, zašto si ovo ili ono, ali brate

Citat:
vladd: E pa taj "senzor pritiska" sto javlja na dijagnostici, to bi trebao da zamenis, remontujes ili ocistis odusni ventil, ili "wastegate"

Provera vakuuma, i zamena, ako pomaze ciscenje(kratkorocno) EGR ventila.

Moze da bude auto nov u sa kompresijom kolikom hoces, ako EGR ne radi kako treba, budi srecan ako upalis motor.:)

Sredi ti protok vazduha, upravljacke vakuume i ostalo sto ide uz to, pa onda proveri "kako ide".

Poz


mislim da ti je vladd dao predlog koji moraš i da sprovedeš u delo, jer si zbog

Citat:
kisr86:
Za to što mi isključuje turbinu kaže mi majstor da moram da očistim turbinu (sipao sam 6 meseci D2),krilca su mi "začađila"!!! O.o


delom zbog toga, a delom iz ko zna kojh razloga motor doveo do stanja da liči da je na izdisaju. Zbog čega si sipao D2?

I još nešto, daješ podatke na kašičicu, vodiš istovremeno temu o istom autu,

http://www.elitemadzone.org/t4...enje-lampice-za-ulje-kod-golfa
[ kisr86 @ 27.12.2010. 09:57 ] @
Vladd- hvala na korisnom predlogu,pozabaviću se baš EGR ventilom i vakumom pre bilo kakvog rada motora!

milovanmaric- pogledaj malo bolje da li se radi o istom autu!!!

Da li neko zna koliko košta i kako se proverava taj "ventil turbine"?!
[ vilil1 @ 27.12.2010. 10:41 ] @
Citat:
kisr86: Da li neko zna koliko košta i kako se proverava taj "ventil turbine"?!

Ja ti napisah kako. Odes kod nekoga koji ce da korektno uradi dijagnostiku. Ti si otisao kod nekoga koji je samo procitao gresku, i onda je doneo neki svoj zakljucak. Mozda je u pravu, mozda nije. Zato se uradi dijagnostika kako treba. Za taj problem, cini mi se, ima nekih desetak, ili nesto vise, parametara koji su bitni. I moraju se iscitati prilikom rada motora i u mestu, i u voznji. Uporediti sa granicnim vrednostima i naci gde je problem. Treba sve proveriti, od protokomera, preko "ventila", pa do paljenja.

Ili, mozes redom, kupi deo pa zameni, pa ako nije tu kvar, kupi drugi pa zameni, pa treci...

Nego dundjerima je lakse da ti uzmu 10e za "dijagnostiku" od par minuta, nego da ti naplate malo vise ali da ti zavrse posao.

[ vladd @ 27.12.2010. 12:22 ] @
Upravo tako. Nekoliko slozenih komponenti je u petlji regulacije, nesto preko vakuuma, nesto preko ECU-a, neki se parametri prosto moraju izmeriti dijagnostikom, da bi moglo da se pristupi popravci, ili cak daljnjoj kontroli, parametara kojih nema na ocitavanju.

Prosto ocitavalje broja greske, i njegovo znacenje, je nesto sto dunsteri misle da je gotova prica.

Prosta zamena ponekad moze da pomogne, ako korisnik ima srece. Najcesce je ozbiljan pregled, uvod u ozbilno preispitivanje opreme motora, i jedna vrsta generalnog pregleda..

Ali, to mora da uradi majstor, koji zaista razume kako radi CEO sistem opreme motora, a ne pojedinacni, "iskustveni", da ne kazem statisticki pokusaji zamene dela koji "obicno" strada.

Poz