[ Horvat @ 22.12.2010. 15:39 ] @
Citat:
Ne zna se cena za nove tablice
22. decembar 2010. | 13:54 | Izvor: FoNet, Beta
Beograd -- Iako izdavanje novih registarskih tablica počinje za manje od 10 dana, još se ne zna kolika će biti njihova cena.


Ministar unutrašnjih poslova Srbije Ivica Dačić potvrdio je da će od 1. januara 2011. godine početi izdavanje novih registarskih tablica, vozačkih i saobraćajnih dozvola.

Ranije je najavljeno da će ukupan trošak izdavanja tablica, saobraćajne dozvole i registarske nalepnice biti oko 40 evra.


Načelnica Uprave za upravne poslove Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije Zorica Lončar Kasalica kaže da još nije poznato koliko će koštati nove tablice i saobraćajne i vozačke dozvole, koje će početi da se izdaju posle Nove godine, jer je u toku formiranje cena.

Ona je rekla da će cene tablica i saobraćajnih dokumenata biti "malo više nego što su bile do sada".


Nove tablice će, precizirala je Kasalica, vredeti sedam godina, a one građane koji budu želeli da sami biraju kombinaciju slova i brojeva posle oznake grada, to će koštati više.

Dačić je rekao da za izdavanje novih dokumenata ne postoje posebni rokovi već da će se oni izdavati po isteku važećih.

Prema njegovim rečima, vozačka i saobraćajne dozvole će biti po evropskim standardima, kako srpskim vozačima u budućnosti ne bude potreban zeleni karton za putovanje u inostranstvo.

"Ta dokumenta su neophodna ako želimo da idemo dalje. Na registarskim tablicama, vozačkim i saobraćajnim dozvolama do skoro su pisala imena različitih država. Kad građani Srbije odu u inostranstvo, oni koji treba da ih kontrolišu moraju da imaju sve na papirima da bi znali šta je to Savezna republika Jugoslavija, Državna zajednica Srbija i Crna Gora, Srbija", istakao je Dačić.

izvor


Citat:
Skuplja i zelena karta
Još jedan udar na džep vozača predstavlja i nedavno podizanje cene takozvane zelene karte sa 1.000 na 2.000 dinara, neophodne za vozila koja putuju u inostranstvo. Ako se vozilom domaće registracije putuje u inostranstvo, potrebna je zelena karta osiguranja koja u inostranstvu predstavlja isto što i polisa osiguranja u Srbiji.

izvor

[ dejanet @ 22.12.2010. 15:52 ] @
Zvao sam agenciju koja mi to zavrsavala ranije, nemaju pojma ni kada, ni koliko, kazu objavice 'koferce' na tv-u..

A i ovako je skuplje po starom jedno par hiljada u odnosu na proslu godinu, plus 5 hiljada..
[ Izvoljski II @ 22.12.2010. 16:50 ] @
znaci dogodine fajront.

Ovih 40 evra za tablice + Telekom bice dodatna i poslednja inekcija bankrotiranoj drzavi.
[ 101010 @ 22.12.2010. 18:16 ] @
Najavljen je i skok cena obaveznog osiguranja...

Citat:
Osiguravajuća društva najavljuju povećanje cene obaveznog osiguranja za motorna vozila, u proseku za 50 evra.
Osiguranje poskupljuje
[ vlada131 @ 22.12.2010. 18:33 ] @
Citat:
Izvoljski II: znaci dogodine fajront.

Ovih 40 evra za tablice + Telekom bice dodatna i poslednja inekcija bankrotiranoj drzavi.


Neće, polako, tu je i EPS
[ Nabukodonosor @ 25.12.2010. 11:43 ] @
Citat:
Prema njegovim rečima, vozačka i saobraćajne dozvole će biti po evropskim standardima, kako srpskim vozačima u budućnosti ne bude potreban zeleni karton za putovanje u inostranstvo


Jel zna neko kada ce se deliti biometrijske dozvole? Jel ima neko informaciju kada to pocinje?
[ Danilo Cvjeticanin @ 25.12.2010. 11:48 ] @
Jos nista se ne zna, navodno od "2011" a kada ce biti samo nebo zna.
[ Izvoljski II @ 25.12.2010. 14:35 ] @
pa ja sam razumeo da ce se pri sledecoj registraciji menjati tablice na autu pa samim tim i dozvola saobracajna.

Sto se tice vozacke to nisam razumeo. Svakao po isteku iste, ali da li se moze i pre zameniti ?
[ error-exe @ 25.12.2010. 15:13 ] @
Evo vam pravilnici o saobraćajnoj tablicama i vozačkoj dozvoli

pravilnik_motornavozila je podeljeno na tri dela pošto ima dosta slika i prelazi limit...

pravilnik_motornavozila-1.pdf
pravilnik_motornavozila-2.pdf
pravilnik_motornavozila-3.pdf

izvor
Službeni glasnik RS”, br. 41/09 i 53/10

i o vozačkoj dozvoli

pravilnik_vozacke_dozvole.pdf


izvor

Službeni glasnik RS”, br. 41/09 i 53/10





sve zajedno
[ Nabukodonosor @ 25.12.2010. 15:36 ] @
Kako ce biti regulisane kategorije, posto u novoj dozvoli vidim da na poledjini pisu ove nove kategorije. Ako ja npr. imam B, C i E, koje su to kategorije po novom zakonu? I ako imam npr. za B sada da li to znaci da automatski imam i za B1?
[ mycontrails @ 26.12.2010. 03:59 ] @
Da li neko zna koji je redosled izdavanja brojeva? Da li se ide od 001AA do 999AA pa se prelazi na 001AB-999AB ili ima neka druga fora? Deluje mi na onom snimku na B92 da je dosta kombinacija preskočeno. Možda je i varka...
[ Izvoljski II @ 26.12.2010. 12:49 ] @
000AA
...
999AA
000AB
...
...
999AZ
000BA

to je evropsko pravilo. Mada recimo u Italiji gde nema oznake grada tj opciono je drzava svakoj provinciji izdaje odredjeni set brojeva pa se ipak zna odakle je ko.

Npr Milanu se posalje set CC000AX-CC999AX
[ igorko @ 26.12.2010. 17:51 ] @
Citat:
Nabukodonosor:  I ako imam npr. za B sada da li to znaci da automatski imam i za B1?


B kategorija po starom se menja sa B, B1, BE, F, AM i M, po novoj kategorizaciji.
[ deki77 @ 26.12.2010. 19:11 ] @
Ja sam slusao na b92 da ce biti moguce i odabrati posebnu po zelji tablicu.Cena kazu od 50000din pa..100000.

[ djordje1979 @ 26.12.2010. 19:13 ] @
Citat:
igorko: B kategorija po starom se menja sa B, B1, BE, F, AM i M, po novoj kategorizaciji.

Menjacu svoju B kategoriju za 6 novih :P Jel moze za nas sa jeftinijim ulaznicama neko objasnjenje.
[ Tyler Durden @ 26.12.2010. 19:40 ] @
Citat:
deki77: Ja sam slusao na b92 da ce biti moguce i odabrati posebnu po zelji tablicu.Cena kazu od 50000din pa..100000.


Porez na budale.
[ StORM48 @ 26.12.2010. 20:57 ] @
Mene mnogo više zanima na šta se odnosi ona "zamena posle 7 godina"?

Kao "nabavili su neku mnogo dojajnu 3M reflektujuću 7-slojnu foliju, koja je dugotrajna nešto nedaj-Bože, pa će tablice trajati čak 7 (!!??) godina, nakon čega je obavezna zamena".

WTF bre?
Mnogo dobar fazon da se pare uzimaju redovno, bez obzira da li ima opravdanja. Do sada su se tablice menjale samo u slučaju gubitka, krađe, oštećenja...
No, valjda bih trebao da kažem "ćuti, hvala bogu da je 7, moglo je 3 da bude". Koja bagra!

Pozdrav
[ barcode @ 26.12.2010. 21:09 ] @
I cip u licnoj karti sada traje samo 5 godina :)
[ StORM48 @ 26.12.2010. 21:38 ] @
Za to znam, već sam navikao.
Aj što ima rok trajanja ko jogurt, nego što mi nije jasno zbog čega se fizički menja? Mogli su lepo da kažu "produženje se naplaćuje" xxxx dinara (koliko bi zamena i inače koštala), ali da ništa ne menjaju, nego samo upišu novo trajanje i promene eventualno fotku, podatke itd. Ludo je što pasoš traje 10, a LK 5. Ustvari, ludo je što uopšte imamo tih dva miliona dokumenata. Ja bih uveo obavezan pasoš i saobraćajnu. A sve se lepo upiše u pasoš (vozačke kategorije, identifikacija, ovo ono...) i to je to

Ili barem spajanje lične i vozačke, pa ko ima vozačku, ne treba mu lična. Ili tako nekako.

Međutim, ko bi onda plaćao (i za šta?) ovoliku birokratiju?

Pozdrav
[ Nabukodonosor @ 26.12.2010. 23:57 ] @
A ko kaze da se fizicki menja? Oni?
[ StORM48 @ 27.12.2010. 00:21 ] @
Nemam pojma.
Samo pretpostavljam, poučen svim dosadašnjim iskustvima političkih mudraca.

Pozdrav
[ mycontrails @ 27.12.2010. 23:05 ] @
Srpska glupost, nove tablice imaju i srpska slova i X, Y, W... a među ovim napravljenim za Kraljevo se nalazi i KV 010 EĆ. Ladno Ć! Ć! Ja volim Ć ali mu nije mesto na tablicama. Užas. Zamislite npr. ŠI-123-XĐ. Ima i FĆ. O Bože.

I povrh svega, izgleda da ne ide 001AA-999AA, 001AB-999AB,... nego 001AA, 001AB...; Ovi dijakritici u desnom delu registracije su... glupost za nepoverovati.

http://www.novosti.rs/vesti/na...313095-Nove-tablice-sa-folijom
[ Horvat @ 27.12.2010. 23:54 ] @
Citat:
Za razliku od starih, nove tablice imaju višeslojnu sigurnosnu foliju sa najvišim stepenom zaštite koji se ne mogu kopirat

a ko ih kopira inace?:D

Citat:
niti ukloniti a da se ne unište

ovo mi nije jasno
ne smes farbati kola jer pri skidanju tablice ces je unistiti - moras uzeti novu?
ili te neko od nazad poljubi i ulubi tablicu - ozulja foliju?

Citat:
Novitet je što se mogu naručiti i tablice po izboru,

ovo nije novitet i "stare" tablice si mogao naruciti broj po izboru (pa tako imamo raznih 5 petica, 4 cetvorke i slicno)

Citat:

I povrh svega, izgleda da ne ide 001AA-999AA, 001AB-999AB,... nego 001AA, 001AB...; Ovi dijakritici u desnom delu registracije su... glupost za nepoverovati.

koji ti je izvor za ovo?
kao i za to da ce biti i kukice i kvakice i xyqw?
[ Slobodan Milivojevic @ 27.12.2010. 23:59 ] @
Ok, dobijem novu tablicu recimo PI 123 BĆ a neko drugi PI 123 BC, kako ja tacno placam parking SMS-om?
[ mycontrails @ 28.12.2010. 00:04 ] @
Pogledajte link koji sam postavio. Ako kliknete sliku, uveličaće se pa se može videti i kako ih slažu i koje su kombinacije u igri. Kako će se plaćati parking sms-om, sumnjam da to trenutno bilo ko zna. Kakva će biti razlika između VŠ123ĆW i VS123CW još manje.

Ponavljam link.

http://www.novosti.rs/vesti/na...313095-Nove-tablice-sa-folijom
[ Horvat @ 28.12.2010. 00:09 ] @
nisam znao da moze da se uveca slika
stvarno ima i kukice i kvakice i wqxy :D:D

a za slaganje ti nije dobro zapazanje
vidis da su "stosevi" tablica poslagani jedni na druge pretpostavljam sa istim zavrsnim slovima (ne verujem da su samo 3 tablice tamo stavljene,pa da je 010 - ab, 010 - ac, i 010 - ad, primera radi, vec da je 010 - ee, 011 - ee, 012 - ee...)

a za sms, moraces koristiti nasa slova pri kucanju sms-a :P
[ mycontrails @ 28.12.2010. 00:17 ] @
Kako god da ih slažu, ovaj registarski frankenštajn je jeziv.
[ error-exe @ 29.12.2010. 18:07 ] @


vozacka 1200 din
saobracajna 800 din
reg. tablica 2000 din
nalepnica 400 din


izvor tv beogradska hronika 29.12.2010.
[ Nabukodonosor @ 29.12.2010. 18:23 ] @
A najbolje od svega je sto vozacke dozvole necete moci da zamenite ako vam nisu istekle stare, pa ako vam je npr. potrebna ova biometrijska dozvola kao preduslov za neki posao u inostranstvu necete moci da je dobijete ako vam stari model nije istekao. Juce mi rekose u MUP-u. Zaista predivna ideja. Mora da je neki genije iz vlade smisljao.
[ Slobodan Miskovic @ 29.12.2010. 18:42 ] @
A zasto bi biometrijska dozvola bila uslov za posao u inostranstvo kad se ova stara prihvata svuda (preko medjunarodne).
[ Nabukodonosor @ 29.12.2010. 18:53 ] @
Ne prihvata se nigde. Ajde probaj da je zamenis za npr. italijansku dozvolu. A bez te italijanske dozvole ne mozes da radis nigde gde je preduslov dozvola.
[ Slobodan Miskovic @ 29.12.2010. 18:57 ] @
Ja zamenio sa Bugarskom najnormalnije. Ne vidim u cemu je problem. A i zasto bi zamenjivao, kad imas medjunarodnu.
[ Nabukodonosor @ 29.12.2010. 19:01 ] @
Dobro brate.
[ Wi-Fi @ 29.12.2010. 19:20 ] @
Citat:
Nabukodonosor: A najbolje od svega je sto vozacke dozvole necete moci da zamenite ako vam nisu istekle stare, pa ako vam je npr. potrebna ova biometrijska dozvola kao preduslov za neki posao u inostranstvu necete moci da je dobijete ako vam stari model nije istekao. Juce mi rekose u MUP-u. Zaista predivna ideja. Mora da je neki genije iz vlade smisljao.

Iscepaj/operi staru i dobices novu. Prosto und jednostavno
[ mmix @ 29.12.2010. 19:38 ] @
Jeste vio sigurnoi za to Š, Ć i slicno?

Ja mislim da to nije za raju vec samo za specijalne tablice koje ne izlaze van teritorije Srbije (panduri, vojska i slicno).

[ Nabukodonosor @ 29.12.2010. 19:46 ] @
Citat:
Wi-Fi: Iscepaj/operi staru i dobices novu. Prosto und jednostavno


To mi je odmah i palo na pamet i to cemo verovatno i da uradimo. Nema drugog resenja.
[ deki77 @ 29.12.2010. 20:49 ] @
Citat:
Nabukodonosor: To mi je odmah i palo na pamet i to cemo verovatno i da uradimo. Nema drugog resenja.

nek ispadne u blato,kazan od rakije,cvaraka..etc
[ fanfon @ 29.12.2010. 21:16 ] @
Ja ne mogu da verujem da jebenu nalepnicu naplacuju 400 din, a mora se svake godine uzimati nova. Pa njeno stampanje ne kosta na veliko ni 30 dinara.
[ cozmo_im @ 29.12.2010. 21:23 ] @
Jos ako ne daj boze nekom kamen zvizne soferku pa mora da menja... mora i nalepnicu.
[ JankoNIS @ 29.12.2010. 22:35 ] @
E, ako ti kamen zvizne soferku, bas ces da se zasekiras za tih 400 dinara!
[ mmix @ 29.12.2010. 23:50 ] @
Pa hoces ako imas osiguranje za stakla.
[ Horvat @ 30.12.2010. 12:08 ] @
a za koji k ce im te ebene nalepnice :S:S

al zasto bi uopste i menjao vozacku dozvolu,ova je odlicna (i jbli ih 1200 dinara :S:S)

@mmix, policjoti i ostala banda imaju drugacije tablice, ne iste kao civilne, tako da tesko da su one sa kukicama i kvakicama samo za njih
[ Kovacevic Vladimir @ 30.12.2010. 12:39 ] @
Prosto ne mogu da verujem da je neko izdao naredbu: po a-be-cedi, pa ovi ubacili u kompjutOr...i štampaj, štancuj, sa sve Š, Ć, Č, Đ...

Možda je to za traktore, motokultivatore i ostale pokretne mašinerije.

Za nalepnice...
Stara priča. Ako su hrvati, slovenci priznali da su im nalepnice totalni promašaj, onda to "odmah odbaci...šta će nam oni soliti pamet..."

Pozdrav
[ deki77 @ 30.12.2010. 12:48 ] @
Citat:
Horvat: a za koji k ce im te ebene nalepnice :S:S

al zasto bi uopste i menjao vozacku dozvolu,ova je odlicna (i jbli ih 1200 dinara :S:S)

@mmix, policjoti i ostala banda imaju drugacije tablice, ne iste kao civilne, tako da tesko da su one sa kukicama i kvakicama samo za njih

Zato da..:
-Kada krenes malo u komsiluk u Madjarsku,da te njihova Policija vrati.Jer cim nemas ispravan(tehicki) auto nemozes da vozis.A to jelte,sve pise na nalepnici.Tj nemozes je drugacije ni dobiti.
-Da ako odjavis auto ili ti je auto teh.neispravam mozes samo da ga slepas.
-Da nemozes da parkiras auto ako nema nalepnicu.Na javne parkinge.. etc.(tako je bar na zapadu).Auto koji je odjavljen ili nema nalepnicu moze samo da stoji u garazi ili privatnom dvoristu,parkingu.
-Sto kada kupujes prodajes auto ista ta nalepnica je dokaz o teh. ispravnosti vozila.A ne sklepanju iza kuce.(Mada i do ovog ima jos dosta dugo da se radi)uz price da je auto ko casa ne udaran...bla bla!!!
-Sto zaostajemo nekih 30god. za zakonima(zavodjenju reda)..
..itd
[ deki77 @ 30.12.2010. 12:56 ] @
Evo i izjave Dacica
Citat:
Dačić: Rok za zamenu vozačke dozvole - 2014.godina

Ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić izjavio je danas da rok za zamenu starih vozačkih dozvola istice 2014. godine a da građani nove registarske tablice, kao i saobraćajne dozvole mogu izvaditi po isteku važećih
Dačić je ponovio da od 1. januara 2011. počinje zamena tablica kao i saobarćajnih i vozackih dozvola i da će to, uz registracionu nalepnicu ukupno koštati 4400 dinara.
On je precizirao da će registracione tablice važiti sedam godina i da je njihova cena 2.000 dinara, a da će nove vozačke i saobraćajne dozvole koštati 1.200 i 800 dinara.
Prema njegovim rečima, vozačke i saobraćajne dozvole biće izrađene po evropskim standardima, a važiće deset, odnosno sedam godina.
Dačić je dodao i da će građani registracionu nalepnicu, koju dobijaju jedanput godišnje prilikom registracije vozila, plaćati 400 dinara.
On je naveo da se prilikom formiranja tih cena išlo na to da se što je moguće manje optereti budžet građana.

[ Horvat @ 30.12.2010. 13:26 ] @
@deki ma daj, kao to je dokaz da ti je ispravno vozilo ;),jedino dokaz da si prosao tehnicki pregled,isto kao i sto pise u vozackoj, a ako sumnjaju, nek ti traze saobracajnu
glupost

moja vozacka traje do 2015., zasto bih je ja menjao 2014.?!?!
[ BluesRocker @ 30.12.2010. 13:57 ] @
Citat:
Horvat: moja vozacka traje do 2015., zasto bih je ja menjao 2014.?!?!

Moja važi do 2041. a izvadio sam je pre 13 godina (beše za $14 imaš pravo 3 puta da polažeš testove, 3 puta vožnju i još ti u cenu uključena izrada vozačke, i ne moraš da ideš u auto školu :)) :P
[ 3way @ 30.12.2010. 14:10 ] @
Citat:
Horvat:
moja vozacka traje do 2015., zasto bih je ja menjao 2014.?!?!


Nadam se da ne mislis da ces dobiti logican odgovor na ovo pitanje :)
[ Horvat @ 30.12.2010. 14:23 ] @
@blues, wtf?!

@3way, pa cek, je l lepo pise da vazi do 2015.? pise,onda,molim lepo
isto tako je i sa pasosima bilo ;),kao vazice jednu godinu,pa onda jos jednu...i tako dodjosmo do 2011. dokle verovatno je verovatno stari pasos vazeci nekim osobama, do 2012. (verovatno) nije nikome
+ne znaju da se organizuju
[ Tyler Durden @ 30.12.2010. 15:13 ] @
horvat, ubijas brate......
[ BluesRocker @ 30.12.2010. 16:04 ] @
Citat:
Horvat: @blues, wtf?!

američka :)
[ Horvat @ 30.12.2010. 16:32 ] @
ozbiljno do '41.?
to je super (i jos nije puno sta sve dobijas za tu lovu)
[ djordje1979 @ 30.12.2010. 17:17 ] @
Citat:
BluesRocker: Moja važi do 2041. a izvadio sam je pre 13 godina (beše za $14 imaš pravo 3 puta da polažeš testove, 3 puta vožnju i još ti u cenu uključena izrada vozačke, i ne moraš da ideš u auto školu :)) :P

Hoces da kazes da niko zivi u ameriki ne mora da ide u auto skolu?
[ mmix @ 30.12.2010. 18:56 ] @
Ne mora, ali ides ako hoces da naucis a nema ko da te nauci. Sad to ide od drzave do drzave, negde smes da te uci stariji ako imas L na kolima, negde moras da polozis teorijski test da dobijes "learner's permit", itd. Ali u osnovi nema ove namestaljke sa casovima kao kod nas.

[ 3way @ 31.12.2010. 10:46 ] @
Citat:
Horvat:
pa cek, je l lepo pise da vazi do 2015.? pise,onda,molim lepo


Pusti ti to sto pise, ovde odavno nema logike
[ Nabukodonosor @ 31.12.2010. 11:53 ] @
Cekajte, MUP-u su mi rekli da ne mogu da izvadim novu dok mi ne istekne stara a onda ovo tele Dacic kaze da je rok da se stara zameni do 2014. Sta je od ovoga dvoje tacno?
[ RonJ @ 02.01.2011. 16:58 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Cekajte, MUP-u su mi rekli da ne mogu da izvadim novu dok mi ne istekne stara a onda ovo tele Dacic kaze da je rok da se stara zameni do 2014. Sta je od ovoga dvoje tacno?


Tacno je i jedno i drugo.Mislim da da je ovo prvo receno da nebi narod odma navalio na saltere da menja vozacke(znamo sta je bilo sa pasosima,navalio narod kao da im zivot zavisi od pasosa a sad i nedolaze da ih podignu), a onda kontaju kasnije da dozvole promenu.
[ vidan kv @ 04.01.2011. 20:03 ] @
Ovako........čekao sam 20-ak dana papirče na kome piše da je vozilo Euro3(3200din)......prevod italijanskih dokumenata(1000 din).....pun entuzijazma izvršim tehnički pregled i zaputim se po nove tablice,dozvolu,nalepnicu(nema veze što mi je to izbilo još 3500din)......ALI....."ljubazna Šalteruša" me je dočekala rečima "kako danas,praktično,ne rade jer su dobili neprecizna uputstva po pitanju novih propisa,kako je zbog toga došao neki jajoš iz inspektorata,kako ne znaju ni stopu poreza koju treba da obračunavaju;kako nisu sigurni ni da li će sutra početi sa izdavanjem novih tablica i dokumenata i NE RAZUME ljutnju nas okupljenih jer im je,zaboga,danas prvi radni dan po prazniku”......onako,pupišan,samo pomislim da je za par dana ponovo praznik,da je u ponedeljak već prošla trećina meseca i da će,makar onda,imati ”precizna uputstva o primeni novih propisa”.........tuga,brate,tuga......
[ rale2rale @ 05.01.2011. 07:27 ] @
Mene recimo zanima na koji način će da štampaju saobraćajne dozvole, na plastici!

Ili su nabavili za svaku pol. stanicu aparte ili će da se rade centralno kao sa pasošima, ali tada to ispod 15 dana čekanja neće da bidne !!!

Evo da dopunim i istovremeno odgovorim!!!

Kako do nove vozačke dozvole

Prvi dan dugo najavljivanog izdavanja novih vozačkih dozvola i registarskih tablica stvorio nove nedaće ispred šaltera policijskih stanica
Prošlogodišnji rediovi za dokumenta su taman otišliu zaborav, da li preti opasnost da se ponovo pojave Foto Ž. Jovanović

Tek što su iz sećanja iščilele kolone čekača za biometrijske pasoše i lične karte, izdavanje novih vozačkih dozvola i registarskih tablica već prvog dana primene novog pravilnika stvorilo je i nove šalterske traume. „Politici” su se juče javljali oni koji su osetili na svojoj koži pohod na vozačke isprave i žalili su se da ni uprkos višečasovnom čekanju nisu uspeli čak ni da predaju zahtev za dokumenta i oznake.

Bojan Tomić je već u osam časova bio u OUP Palilula, kako bi zamenio vozačku dozvolu kojoj je juče isticao „rok trajanja”. Bio je prvi u redu. Tada su krenule četvoročasovne uzaludne muke.

– Najpre su me na jedinom od četiri terminala koji je radio pitali zašto nisam u decembru predao zahtev. Nisu znali koji su iznosi taksa i na koje račune treba da ih uplatim. Kada smo to doznali, bezuspešno su nekoliko puta uneli moje podatke. Računar ih nije prihvatao. Sedam službenica okupilo se za kompjuterom, zvali su čak i informatičku službu MUP-a – objasnio je Tomić pozivajući našu redakciju.

Posle dva sata od dolaska, dočekao je fotografisanje. A onda...

– Nisu uspeli da sliku i potpis spoje sa mojim zahtevom u računaru. Oko 10.30 rekli su mi da u program još nije uneta baza podataka vozača i vozila i najavili da će za 20 minuta rešiti problem. Tek posle 12 sati rekli su mi da ne mogu ništa da preduzmu, niti da mi bar izdaju potvrdu da čekam novu dozvolu, kako bih mogao da vozim – rekao je Tomić.

Za to vreme, oko 30 ljudi je prodefilovalo kroz stanicu. Neki su odmah odustali od čekanja, a oni koji su istrajali takođe su ostali „kratkih rukava”.

– Sad ne postoji nijedan dokaz da sam bilo šta podneo, jer ništa nisu uneli u računar. Moraću opet da idem za koji dan, a do tada jedino da vozim na divlje ili da ne sedam za volan – zaključuje Tomić.

I nove registarske tablice dugo su najavljivane. Celodnevna odiseja čitaoca Nenada Gutića iz Starih Banovaca pokraj Beograda kazuje da je i njihovo izdavanje doživelo „porođajne muke”. Ovaj doktor koji radi u Apatinu uzeo je slobodan dan da registruje kola kako bi otišao na godišnji odmor.

– U agenciji za registraciju nisu znali da li da mi daju papire za produženje starih ili vađenje novih tablica. Zvali su policijsku stanicu Stara Pazova gde im je rečeno da može da se produži važenje postojećih oznaka, pa su mi izdali dokumentaciju i obavili tehnički pregled po starom. Kad sam došao u stanicu, ispred mene je bilo desetak ljudi, svi su čekali da završe isti posao. Čim sam došao na red, službenik je svima rekao da moramo u agenciju da doplatimo za vađenje novih tablica jer stare ipak ne mogu da se produže. Otišao sam, doplatio, vratio se u stanicu, gde su rekli da nemaju čitač. Preporučili su nam da zovemo sutradan i pitamo da li je stigao. Kasnije sam čuo da su ljude koji su bili pre mene u redu za vreme prvog „boravka” zivkali na kućne brojeve da ih obaveste da moraju ponovo u agenciju – prepričava Gutić.

I dok ovaj Banovčanin razmišlja da li će ga famozni čitač sprečiti da ode na skijanje po Zlatiboru, vozačima koji su u žurbi ostaje da se nadaju da mantra „Sistem je pao – dođite sutra”, koju šalterski službenici u policiji često ponavljaju neće i ove godine biti najslušaniji refren u redovima za nova dokumenta.

S namerom da pronađemo odgovore za naše čitaoce, kao i da se raspitamo da li ima meteža, pozvali smo nekoliko policijskih stanica. Na Paliluli su u telefonskom razgovoru rekli da je „bilo gužve zbog pada sistema”, na Voždovcu su nas uputili na broj telefona koji je besomučno zvonio bez odgovora, baš kao i u OUP Vračar i OUP Savski venac. Jedino su u Lazarevcu rekli da se ne zna kada će početi izdavanje dozvola i tablica jer je nastao problem sa kompjuterskim programom, uz savet da se pozove pre nego što se pohita ka šalteru.

A u holu OUP Stari grad, slika oko 14 sati bila je nalik onoj koju je video Bojan Tomić na Paliluli. Dok je desetak građana čekalo, sa druge strane šalterskog stakla nekoliko zaposlenih sjatilo se ispred ekrana monitora. Konsultovali su se i mrštili pred kompjuterom. Za one sa druge strane stakla to je značilo samo jedno: potpunu neizvesnost.

http://www.politika.rs/rubrike...o-nove-vozacke-dozvole.sr.html

[Ovu poruku je menjao rale2rale dana 05.01.2011. u 09:19 GMT+1]
[ vidan kv @ 05.01.2011. 20:36 ] @
.........posao završio....al samo trećinu.....put Srbije u EU a preko novih tablica košta 3600 din+Adm.Taksa(sa naznakom Nove Tablice) 2520din=6120din!?!....ostaje mi da ujutru predam sve papire u SUP uz napomenu DA NE IZDAJU NOVE TABLICE jer ih NEMAJU a biće za 10-ak dana a do tada se vozi na potvrdu....ako se i to ne promeni do jutra........u suštini sam,za sada dobro prošao....oni koji su poranili dva-tri puta su ih vraćali zbog manje obračunatih para(nalepnicu naplaćuje MUP RS 185din i 215 din nije naznačeno ko,samo ima tekući račun(980-333-07)) i tih 215 din je pravilo najveću za.ebanciju........pozzz!
[ bojanvet @ 05.01.2011. 20:50 ] @
Mislim da ona gospodja koja radi na salteru dozivi orgazam kada te vrati zbog bilo cega! Tako da je gotovo tek kad uzmes saobracajnu i tablice!
[ Horvat @ 05.01.2011. 21:06 ] @
Citat:
vidan kv: DA NE IZDAJU NOVE TABLICE jer ih NEMAJU

pa ovi stvarno nisu normalni...
godinu dana vec trube kako je SVE SPREMNO i u zin-u i u fabrici tablica u (cini mi se) somboru
I DA KAD SE DOBIJE ZELENO SVETLO ce punom parom stancovati ovo

i onda procitas ovako nesto
...

tuga

Citat:
3600 din+Adm.Taksa

ahahahahahhahaha, pa ovo je neka crna komedija, kad ce kraj filma?
[ mycontrails @ 06.01.2011. 01:24 ] @
Danas su u NS delili 016AF, 016AG, 016AH i tako redom... izgleda da je to stvarno i redosled. Ne dele se po slovima nego po brojevima.
[ mmix @ 06.01.2011. 09:10 ] @
Ladno bez blama koriste Š, Č, Ć, Đ, Ž. Ortak dobio AŠ, kad je pitao kako on sad da plati parking SMSom dbio je trademark odgovor "to nije nas problem"

Bas me interesuje i samo na koji nacin oni misle da u Srbiji funkcionisu OCRovi tablica koje planiraju da postave sirom zemlje? Kao moci ce na poluzapraljanim tablicama da razaznaju CC, CČ, CĆ, ČC, ČČ, ČĆ, ĆC, ĆČ i ĆĆ i sve ostale kombinacije sa kukicama naspram kombinacija bez kukica?

U cemu je fora sa ovim? Ne "daju" nam da koristimo cirilicu pa cemo mi da se osvetimo zdravom razumu? Grcka koja je imala svoj alfabet kad cirilo i metodije nisu bili u hiljadugodisnjem planu su se standardizovali na Latin1 tablice, Bugari isto, ali ne mi, mi smo tako je*eno posebni.
[ Slobodan Miskovic @ 06.01.2011. 09:33 ] @
U Bugarskoj je to reseno veoma jednostavno. U upotrebi su samo slova koja su prisutna u latinici. Recimo za Sofiju je oznaka C ili CA, sto je na cirilici S ili SA ali su ispostovane sve stvari koje se ticu prakticnosti i upotrebljivosti...
[ Shadowed @ 06.01.2011. 09:46 ] @
Citat:
mmix: Ladno bez blama koriste Š, Č, Ć, Đ, Ž. Ortak dobio AŠ, kad je pitao kako on sad da plati parking SMSom dbio je trademark odgovor "to nije nas problem"

Nije opravdanje za njih, ali mislim da moze da resi to. SMS bi trebalo da podrzava nasa slova ali ih telefoni nemaju. Zato moze da prikaci tel. na komp i napravi u drafts-u template pa da radi copy/paste kad treba da salje.
Kao sto rekoh, nije da tako treba, al' kad su ga vec za'ebali bar nekako da sebi resi problem.
[ RonJ @ 06.01.2011. 11:13 ] @
Ja na mom telefonu imam nasa slova, u podesavanjima za poruke prebacim Writing language srpski i imam sva slova.Al da su us***i motku sa ovim slovima na tablicama ,jesu.
[ Nabukodonosor @ 06.01.2011. 15:10 ] @
Pa zar nisu i do sada bila u upotrebi slova sa kukicama?! Ne razumem u cemu je problem.
[ Horvat @ 06.01.2011. 15:12 ] @
nešto se mislim, nije za vršac oznaka oduvek VŠ? (ako ćemo već za parking da se bunimo)
@nabuko, pa što su i qwy stavili,a i čćšđž?
[ mycontrails @ 06.01.2011. 17:32 ] @
@ Horvat: Bila je oznaka za Vršac VŠ ali nije bilo oznake VS za Vrbas. Tako da si mogao da otkucaš poruku sa VS i da parking servis prihvati to kao plaćen
parking za tu registraciju.

Meni je potpuno tragikomično kako su preskočili Q da ne bi dolazilo do zabune sa O i onu nulu osakatili da ne stvara istu zabunu a sa druge strane imamo CČĆ, SŠ i DĐ. Luda kuća, potpuno :)

[Ovu poruku je menjao mycontrails dana 06.01.2011. u 19:15 GMT+1]
[ vlada131 @ 06.01.2011. 17:33 ] @
http://www.b92.net/info/vesti/..._category=12&nav_id=484120

Citat:
Parking sa novim tablicama
6. januar 2011. | 16:34 | Izvor: B92
Beograd -- Vozači koji u svojoj novoj registrarskoj tablici imaju latinična slova đ, š, č, ć ne mogu SMS-om da plate parking.

Posebne muke muče i one koji u svom mobilnom telefonu nemaju tastaturu koja podržava latinična slova. U Parking servisu priznaju da se softver tek uhodava, ali kažu da će problem ubrzo biti rešen.

Nove tablice, nove vozačke muke. Posebno ukoliko u registraciji imate š, ž, đ, ć, č. Ova latinična slova naš parking servis ne prepoznaje.

Kada u poruci otkucate svoju novu registracionu tablicu i pošaljete korisničkom servisu Parking servisa, stiže vam odgovor da ste nepravilno uneli broj registracije i savetuju vas kako da platite uslugu parkiranja.

Dodatne muke muče i vozače koji žive u zoniranim delovima Beograda. Njihove pretplatne karte za 2011. važe za stare registratske tablice.

Nove tablice važe sedam godina, a novinu u odnosu na stare predstavlja i to što se, uz doplatu, mogu birati posebna slova i brojevi. Troškovi za nova dokumenta ukupno iznose 4 400 dinara, dve hiljade za tablice, 800 za saobraćajnu dozvolu i 400 za nalepnicu uz još 1200 ako menjate i isteklu vozačku dozvolu.
[ mmix @ 06.01.2011. 19:10 ] @
Ako ti uvale ove krnje tablice sa kukicama i neko ih "ukrade" prvo vece jer dobijas nove ili ti opet rade dodeljeni broj?
[ Nabukodonosor @ 06.01.2011. 19:42 ] @
Pa dobro, uradice se samo update softvera za parking servis da prepoznaje nasa slova i kraj problemu. Ne vidim cemu drama.
[ mmix @ 06.01.2011. 20:09 ] @
Ma da, Srbija je Svet™ i niko nikad nece kolima izadji iz zemlje. Nismo krivi mi, kriv je svet sto nece da uci ni ciriliciu ni nase latinicne kukice. Al stvarno mi nije jasno zasto tako na pola, ako cemo vec da guramo prstu u oko drugima i da teramo inat zasto uopste latinica? Zasto ne full-blown cirilica? U cemu je razlika izmedju "Ko je*e strance sto ne znaju cirilicu" i "Ko je*e strance sto ne znaju latinicne kukice"?
[ Nabukodonosor @ 06.01.2011. 20:16 ] @
Nesto nisam primetio da se nemci ili svedjani libe da ubacuju svoja slova sa onim duplim tackama iznad i slicnim zajebancijama.
[ ventura @ 06.01.2011. 20:29 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Nesto nisam primetio da se nemci ili svedjani libe da ubacuju svoja slova sa onim duplim tackama iznad i slicnim zajebancijama.

Nemci lagano izbacuju specijalne karaktere iz upotrebe:
http://en.wikipedia.org/wiki/German_orthography_reform_of_1996
[ jablan @ 06.01.2011. 20:39 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Pa dobro, uradice se samo update softvera za parking servis da prepoznaje nasa slova i kraj problemu. Ne vidim cemu drama.

Samo kažeš "apdejtu, uradi se!" i on se uradi.
[ bakara @ 06.01.2011. 22:01 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Pa dobro, uradice se samo update softvera za parking servis da prepoznaje nasa slova i kraj problemu. Ne vidim cemu drama.

Mogu oni i to da urade, samo sto poruka sa nasim karakterima ne ide kao obican sms...
[ Nabukodonosor @ 06.01.2011. 23:02 ] @
Pa u cemu je problem da softver na drugoj strani prepozna nas karakter ma kako on izgledao kad stigne tamo?
[ Predrag Supurovic @ 07.01.2011. 08:23 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Pa dobro, uradice se samo update softvera za parking servis da prepoznaje nasa slova i kraj problemu. Ne vidim cemu drama.


Neće to ništa rešiti. Ljudi imaju razne mobilne telefone i na nekim je praktično nemoguće pisati našim slovima.
[ Odin D. @ 07.01.2011. 09:22 ] @
Citat:
Neće to ništa rešiti. Ljudi imaju razne mobilne telefone i na nekim je praktično nemoguće pisati našim slovima.

Zato ce se donjeti zakonska uredba kojom ce svi vlasnici automobila uz nove tablice morati kupiti i specijalni sms-parking telefon, nabavljen vrlo povoljno na nekom tenderu po sledecim biznis-modelu:



Nista novo, vec vidjeno. Milijardu puta.
[ vlada131 @ 12.01.2011. 21:21 ] @
Citat:
Rešen problem naplate parkinga

Vlasnicima novih registarskih tablica koje imaju slova š, č, ć, ž, đ omogućeno plaćanje parkinga. Poslati SMS poruke sa slovima koja su najbliža "problematičnim" znakovima.

Problemi vlasnika novih registarskih tablica sa latiničnim slovima š, č, ć, ž i đ prilikom plaćanja parkiranja u Beogradu slanjem poruke sa mobilnog telefona su otklonjeni. U "Parking servisu" tvrde da teškoća više nema, i da vozači treba da šalju poruke sa slovima koja su najbliža "problematičnim" znakovima, a na isti način će dobiti i povratnu poruku.

Direktor Sektora parking kontrole "Parking servisa", Radenko Vuković objašnjava da će povratna poruka operatera, takođe, sadržati znakove koji odgovaraju slovima sa "kvačicom". Tako će umesto đ, dobiti d, umesto š - s, č - c, ć – c, ž – z. Prema njegovim rečima, u roku od desetak dana sa operaterima u Srbiji će biti rešen taj problem, pa će korisniku poruka biti vraćena onim slovima koja je i naveo.

– Mi ne možemo naterati ljude da kupe nove telefone koji imaju te latinične karaktere - dodaje Vuković. - Oni čije tastature nemaju karaktere š, č, ć, ž i đ, dobiće uputstva na koji način bi trebalo uneti slova. Na primer, umesto slova š uneće sh ili slično.

On dodaje da od 1. januara, kada su uvedene nove tablice, kontrolori "Parking servisa” proveravaju plaćanje parkiranja, da ne bi došlo do greške i kažnjavanja onih koji su tu uslugu već platili. Takođe, navodi da su ranije postojale četiri oznake sa latiničnim slovima š i č, i to oznake za Šabac, Čačak, Vršac i Kruševac pa nije bilo zabune. Tada je korisnik u poruci mogao navesti ČA ili CA.

Izvor - NovostiOnline


http://www.b92.net/automobili/...11&mm=01&nav_id=485233
[ Horvat @ 12.01.2011. 23:46 ] @
sto je resenje...

btw, a sta se desava kada odete u inostranstvo s ovakvim tablicama i pozelite sms-om da platite parking?
[ jnk @ 13.01.2011. 08:07 ] @
Ne znam koja inteligencija je birala fontove na novim tablicama ali recimo slovo Đ se već sa 3 metra razdaljine ne razlikuje od slova D.
[ Kovacevic Vladimir @ 13.01.2011. 08:59 ] @
Ne sviđaju mi se još od početne ideje.
Imalo se izbora upoređivanjem ostalih (sveCkih) tablica...ali jok!

Estetika nam je "jača strana", očigledno.
Ali...ovako je sve u stilu unikata/originala koji niko neće želeti da kopira.

Citat:
Horvat:btw, a sta se desava kada odete u inostranstvo s ovakvim tablicama i pozelite sms-om da platite parking?


Sva pitanja u vezi nejasnoća glede boravka van granica zemlje, autore nisu interesovala, jer oni i tako ne idu van svojim (ličnim) automobilima.

Pozdrav
[ Wi-Fi @ 13.01.2011. 15:00 ] @
Citat:
Horvat: sto je resenje...

btw, a sta se desava kada odete u inostranstvo s ovakvim tablicama i pozelite sms-om da platite parking?

Ako hoces u inostranstvo, iskesiraj 50k+ za "posebne" tablice i eto, nema problema. Samo treba misliti unapred. Ili ne placati parking
[ milivoje t @ 15.01.2011. 15:26 ] @
Citat:
Ovo je kratki traktat o besmislenom rešenju izgleda novih srpskih registarskih tablica motornih vozila, sa naglaskom na najznačajnije i nepremostive nedostatke

Autor ovog teksta nije ni profesionalac ni stručnjak iz oblasti saobraćaja već je tehničko lice (inženjer i dugogodišnji programer) koje je koristeći svoju logiku i rasuđivanje došao do nepobitnih zaključaka a pri tome je dao sebi pravo da u nekim situacijama iznese i svoj lični stav. Ovaj tekst je pisan bez ikakvih pretenzija i možete ga shvatiti i koristiti po svom nahođenju...

1.dimenzije tablica su povećane ali dimenzije slova i brojeva su smanjene. To je dovelo do toga da je smanjena udaljenost sa koje se tablica može jednoznačno identifikovati. Svedoci, policajci, kamere, neće biti u stanju da sa istim stepenom uspešnosti identifikuju nove tablice. O važnosti da se tablica uspeđno uočava sa što veće daljine ne treba trošiti reči.

2.smanjen broj ukupnih kombinacija unutar jednog registracionog područja. Stare tablice (oblik BG 111 222) imale su kapacitet od tačno 999 hiljada kombinacija po području. Nove tablice (oblik BG 123 XY) imaju kapacitet oko 700 hiljada (uvođenjem u opticaj latiničnih slova “sa kvačicama“ ali i uvođenjem slova iz engleskog alfabeta neprirodnim i naknadnim improvizovanjem došlo se do magične granice od milion kombinacija, ali su se time otvorili ogromni problemi od kojih je najbezazleniji da tablica sadrži kombinaciju XŠ, ĆW, ĐY itd (oko 2% novih tablica će imati ovakve glupave kombinacije slova). Ako je razlog za uvođenje novog sistema tablica bio taj što se u BG registracionom području došlo do iskorišćenja svih kombinacija, veoma jednostavno rešenje bi predstavljala prirodna modifikacija dosadašnjeg šestocifrenog sistema zamenom jedne (a možda i dve) od postojećih cifara slovima (niz od deset cifara 0-9 bilo uvećan i za još nekoliko slova. Svako novododato slovo, donelo bi oko 100 hiljada novih kombinacija, što za BG područje znači odlaganje iscrpljenja svih kombinacija za više od godinu dana. Dakle, ako bi se uvela samo „jasna i nedvosmislena slova“ a to su na primer (E,R,T,P,A,H,J,K,V,N,M) dobilo bi se novih kombinacija za najmanje 12 godina, Na primer, tada bi postojala tablica BG H11-111 ali postojala bi i tablica BG 111-111 )

3. „evropske dimenzije“ tablice su iskombinovane sa latiničnim slovima „sa kvačicama“ (Č,Ć,Š.Đ,Ž). Ako teramo „evropljane“ da gledaju u, za njih, nerazgovetne simbole koji uz to sadrže i njima gotovo identične parnjake (slova C, S, D, Z), koji je razlog zbog kojeg nije korišćeno ćirilično pismo? Zašto je nekom Grčkom cariniku lakše da rastumači slovo Ž od slova Ž ?

4.uvođenjem latiničnih slova „sa kvačicama“ (Č,Ć,Š.Đ,Ž) koja se jako malo razlikuju od svojih parnjaka (C, S, D, Z) otvorili su se sledeći problemi za sve tablice koje sadrže jedan ili dva bilo koja slovna znaka iz ove grupe znakova (Č, Ć, Š, Đ, Ž, C, S, D, Z) a to je oko 20% svih tablica. Svi oni koji budu imali ove slovne znakove na svojim tablicama, moraju biti svesni da su u opticaju i njima gotovo identične tablice ("parnjaci"), sa razlikom u jednoj sitnoj „kvačici“ koja lako može biti zanemarena u bilo kojoj tački prenosa i obrade informacija, što može dovesti do krupnih problema.
4A)ako kamera (o uvođenju u funkciju kamera koje snimaju saobraćaj i snimaju prekršioce saobraćajnih propisa se mnogo govori u poslednje vreme) snimi neko vozilo u kršenju saobraćajnih propisa, sa kolikom se sigurnošću može govoriti o ispravnom identifikovanju i razlikovanju slova C od Ć ili od Č, itd ? Da li će se umesto automatskog postupka identifikacije tablice na osnovu fotografije ipak morati zadužiti neko ko će svojim očima kontrolisati rad skupog softvera ? Koliko će puta doći do situacije da je prekršajna prijava stigla na pogrešnu adresu i pogrešnoj osobi, ili da nije stigla onoj osobi kojoj je namenjena. I da li će dolaziti do situacija kada će se na sudu dovoditi u pitanje da li je krivično delo učinilo vozilo sa tablicom CĆ ili CČ ili CC itd, i koliko će se „nedužnih“ bahatih vozača izvući bez kazne?
4B)problemi sa plaćanjem parkinga putem SMS poruka. Velika većina mobilnih telefona ne podržava slanje poruka koje sadrže slova „sa kvačicama“. Veliki broj ljudi ni ne zna da piše poruke koje sadrže takva slova. Dolaziće do problema da neko ne moze uplati parking u 1. ili 2. zoni zato što je njegov „parnjak“ to već učinio ranije tog dana u toj istoj zoni. Može se javiti problem da i pored uredno uplaćenog parkinga ipak budete kažnjeni jer vaš „parnjak“ to nije uradio...Naravno, moguće je i obrnuto, da ne dobijete kaznu iako niste platili, jer je „parnjak“ to učinio umesto Vas... Naravno, verovatnoća za pojavu svega ovoga navedenoga je veoma mala, ali ipak postoji i izvesna je.
4C)Problem sa ulaskom u neku stranu zemlju ako je nekim slučajem „parnjak“ sa sličnim tablicama u toj zemlji (ili na primer u celoj Evropskoj Uniji) ostao ubeležen u njihovim dosijeima. Na primer, vozilo sa tablicom BG 123 AČ nije platilo saobraćanu kaznu za učinjeni prekršaj (na šta je dužan da uradi pre izlasku iz, na primer Grčke). Tom vozilu se automatski zabranjuje ponovni ulazak u Grčku dok se ne izmiri kazna zajedno sa kamatom i sudskim troškovima. Naravno, Grci ne znaju razliku izmedju C, Ć i Č, i u krajnjem slučaju ni ne znaju na svom kompjuteru da pronađu način za upis slova Č u svoju bazu podataka (kao što ne bi ni 99.99% Srba znalo da napravi razliku između nekih grčkih slova a kamoli da zna da ih otkuca na tastaturi). Dakle, pri ulasku vozila BG 123 AC ili BG 123 AĆ u Grčku ni krivim ni dužnima, sigurno će nastati komplikacije.
4D)Ako je negde u Evropskoj uniji na primer, ukradeno vozilo sa tablicama BG 123 AČ i krađa uredno prijavljena, zbog nemogućnosti softvera, nepoznavanja latiničnog pisma srpskohrvatskog jezika od strane nekog italijanskog, francuskog ili holandskog policajca (što je sasvim normalno) svaki prelazak granice u nekoj od zemalja EU, vozila sa BG 123 AC i BG 123 AĆ tablicama biće propraćen velikim komplikacijama. Napomena je da se novi format tablica radi kako bi bio „evropski“


Ovaj problem sa postojanjem međusobno veoma sličnih tablica statistički ne bi trebao previše često da se javlja ali sigurno je da će se javljati. Suština je da u starom sistemu verovatnoća pojave ovakvih problema bila daleko, daleko manja, praktično zanemarljiva.
Skrenuo bih pažnju na činjenicu da su i u starom sistemu korišćena latinična slova "sa kvačicama", ali su se ona koristila samo u oznaci registracionog područja (ŠA – Šabac, KŠ – Kruševac, ČA – Čačak, VŠ – Vršac... i da nisu postojala registraciona područja sa istim slovima bez kvačica – nije bilo područja CA, KS, VS...) pa je identifikacija i u zemlji i u inostranstvu bila apsolutno jednoznačna.

Ilustracija za ovu temu i pitanje - koja su ovo dva poslednja slova na tablici ? (fotografija je slikana po danu, aparatom od 3 MPx, udaljenost od 4.5 metra, iz slobodne ruke. Snimljeno vozilo stoji parkirano a tablica nije zaprljana.




Da li je u pitanju CĆ ili CČ ? Prosudite sami. Kakva bi se informacija mogla izvući kada bi tablica bila malo zaprljanija, da nema dnevnog svetla i da je vozilo u pokretu ?


5.Neoriginalnost. Po formi, nove tablice su identične hrvatskim i makedonskim, ali i hrvatske i makedonske imaju mnogo veći font pa su stoga razgovetnije i uočljivije. Po kombinatorici, nove srpske tablice, imaju isti broj kombinacija kao hrvatske, makedonske i crnogorske tablice a samo Beograd (jedno registraciono područje) ima više vozila nego Crna Gora i Makedonija zajedno. Tu treba pomenuti i Zagreb koji je dva i po puta manji od Beograda i ima dva puta manje vozila. Samim time, sistem koji je dobar i dovoljan za države od 1, 2 ili 4.5 miliona stanovnika ne može biti dobar i dovoljan za državu od 8 miliona stanovnika. Ako se već insistiralo na novoj formi tablica, trebalo je razmotriti sisteme zemalja sa sličnim i većim brojem stanovnika i vozila od Srbije – počevši od Bugarske sa sjajnim ćirilično-latinično neutralnim slovnim znacima. Bugarske tablice sadrže samo one slovne znake koji postoje i u ćirilici i u engleskom alfabetu (dakle soba E, T, O, P, A, H, J, K, C, B, M) Time su ispoštovali svoje pismo (ćirilicu) ali i učinili tablice „internacionalnim“. I Bugari imaju registraciona područja (oko 26 koje se identifikuju sa 1 ili 2 slovna znaka iza kojih slede 4 cifre i 2 proizvoljna slovna znaka). Drugi primer je Rumunija sa oko 45 registracionoh oblasti sa dva broja i tri slova (oblast Bukuresta iznimno, ima povećan broj kombinacija tri broja i tri cifre a oznaka oblasti ima jedno slovo „B“). Takođe, dobar primer je i Grčka, koja takođe ima registraciona područja i uz to ne koristi sopstveno pismo (grčki alfabet).

6.Tvorci nove forme tablica imali su dovoljno vremena (uvođenje novih tablica je odlagano više puta) i imali su punu slobodu a došli su do već viđenog, i napola prepisanog rešenja (od Makedonaca smo preuzeli i da sitnim slovima bude prisutan i ispis registracionog područja, što ničemu ne služi a uvredljivo je za ćirilicu). Sada imamo tablice koije smo poslednji uveli a liče na neke druge i uz to ne vrše posao dovoljno dobro (posao jednoznačne identifikacije) i nisu dovoljno uočljive.
Tvorci nove forme tablica su mogli da smisle tablicu sa dovoljnim brojem kombinacija koji bi mogao da traje dovoljan broj godina, ili mogli su da ravnomernije definišu registraciona područja – ovako registraciono područje Beograd (BG) i registraciono područje Bogatić (BĆ) su dimenzionisani kao jednaki (imaju isti maksimalni kapacitet – Bogatiću je to dovoljno za 1000 godina a Beogradu ni za 10)! Takođe, istovremeno postojanje registracionih područja BČ (Bečej) i BĆ (Bogatić), zatim VS (Vrbas) i (VŠ Vršac) kao i (SA Senta) i (ŠA Šabac) dovodi do još veće konfuzije i većih problema sa novim formatom. Stiče se utisak da je glavni motiv ovođenja novih tablica bio omogućavanje da što više lokanih parajlija dobije tablicu sa imenom svoga mesta i brojem 001 („ja sam broj jedan“), 007 („ja sam Bond, Džems Bond“), 666 („ja sam opasan“), itd...

I kao zaključak na sve ovo stiče se opravdani utisak da stručni ljudi nisu bili uključeni u ovaj posao. Nisu bili konsutovani dizajneri koji bi mogli da daju svoj pečat i da učine da nova tablica bude lepša. Naravno da nisu konsutovani ni matematičari i softverski stručnjaci koji bi dali svoje mišljenje jer je sasvim očigledno da bi svako od njih nakon 10 sekundi razmišljanja došao do zaključka da će usvojeni sistem veoma brzo dovesti do brojnih problema. Takođe, nisu konsultovani ni saobraćajni stručnjaci koji bi ukazali na problem slabe uočljivosti. I naravno, nisu konsultovani ni (ovde bi trebao reći - reč ekonomisti ali ću je ostaviti za kasnije) ljudi koji bi pošteno sagledali ekonomsku stranu celog poduhvata i zaključili da je bolje da tablice menjamo svakih 50 godina umesto na 7 jer je to pogodnije za vlasnike vozila u Srbiji. Pa ko je onda ovo smislio ? Verovatno neki značajni amater, koji je time što se onomad vozio po susedstvu i video nekoliko tipova tablica, pomislio da to može i on da uradi. I seo je i uradio najbolje što je znao. U stvari, siuguran sam da je konsultovan neki ekonomist (sada ta reč ovde ima svoj smisao) koji je sa druge strane sagledao ekonomsku stranu ovog poduhvata i školski pravilno zaključio da se veći profit može napraviti ako se za 50 godina tablice promene 7 puta , tj. na svakih 7 godina [smilie=mad0270.gif] A nas će to, kao po običaju jako skupo da košta.

A samo da napomenem da tablice nakon sedam godina ne menjaju ni bogati Englezi (njihov sadašnji sistem tablica je uveden 2001 godine sa procenjenim iscrpljivanjem broja kombinacija oko 2051. godine a uz to imaju 10x više vozila od Srbije) ali ni bogati Nemci, Francuzi, Italijani, Španci...

Informacije o formama registracionih tablica za priličan broj zemalja u Evropi i svetu moguće je pronaći ovde http://en.wikipedia....stration_plate.
Da je neko hteo i želeo dobro da odradi posao, bilo bi mu lako da dođe do neophodnih informacija i da za 1 sat postane magistar, doktor, profesor ili primarijus nauke o registarskim tablicama.

Negde neki forumas...
[ Nabukodonosor @ 15.01.2011. 15:41 ] @
Ajde ne dramite vise. Yebale vas tablice. To nam je najveci problem u drzavi.
[ Ivan Dimkovic @ 15.01.2011. 16:00 ] @
Pa kako stvari stoje, na sve druge probleme ce ljudi uskoro imati jos jedan :-)

Ako je neko zveknuo nekog nesrecnika uvece i pripalio i ima slicne table i auto a svedoci nisu dobro prepoznali sta pise (razlika u "kvacici") ... srecno sa objasnjavanjem sa murijom :)
[ serbolicious @ 15.01.2011. 19:51 ] @
Citat:
Ajde ne dramite vise. Yebale vas tablice. To nam je najveci problem u drzavi.


Pa sigurno da imamo dosta znacajnijih problema od ovoga, ali to nije razlog da ih jos i vise gomilamo.
[ vidan kv @ 15.01.2011. 20:57 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Ajde ne dramite vise. Yebale vas tablice. To nam je najveci problem u drzavi.
.....zemljače....predao sam u petak u 8:00h za nove tablice a na šalteru mi "ladno" kažu "dođite u utorak posle 18h da ih preuzmete"..!!??!!..jel misliš da to nije problem?Ne izdaju nikakve potvrde ili bilo šta slično već samo savetuju "vozite slobodno,neće policija da vas zaustavlja"....i to nije problem?.........
[ Nabukodonosor @ 15.01.2011. 23:41 ] @
Nisam mislio da to nije problem...zemljace. Administracija je uvek bila problem....SVUDA. Mislio sam na ovu dramu oko estetike tablica.
[ cozmo_im @ 16.01.2011. 20:05 ] @
Citat:
[url=/p2786160]Ako je neko zveknuo nekog nesrecnika uvece i pripalio i ima slicne table i auto a svedoci nisu dobro prepoznali sta pise (razlika u "kvacici") ... srecno sa objasnjavanjem sa murijom :)


Udarila ga bela Opel Astra BG-623-ŠĆ. Ima 10 ocevidaca.

Oni prijave BG-623-SC. Kad ono tamo kamion sleper.

Tesko ce dolaziti bas do takvih situacija, mala je verovatnoca da IDENTICAN automobil ima, naprimer, BG-623-ŠĆ i BG-623-ŠC ili BG-623-SC...
[ mmix @ 16.01.2011. 20:23 ] @
Pa nece biti, sleperi imaju drugacije tablice po novom, ne?

Uostalom bice pre bakuta neka tipa "ne razumem ti se ja u aftamabile, shinko, al baba oko sokolovo videla tablicu"


Ali zezanje sa strane, ovo ce itekako biti problem jer ce spreciti bilo kakav traffic management u Srbiji baziran na optickom ocitavanju tablica (mozda je to nekom i bio cilj). Neko prodje kroz crveno, ocita ga kamera/oeprater ofrlje zbog slicnost, i tebi stigne kazna/poziv za sud, pa idi kod sudije i izgubi pola/ceo dan u sistemu dokazujuci da nisi ti. Dovoljno smaranja, sve i da je ultralako dokazati (tipa ti vozis sleper a fica proso krz crveno). Jbg, eto novog izvora korupcije "evo 200g kafe, daj mi tablice koje nemaju S-olike, C-olike, Z-olike i D-olike oznake"

A naj, naj, najsmesnije (ili najtragicnije u zavisnosti od ugla posmatranja) u celoj prici je sto su oni isekli nulu na dva dela da bi se lakse OCRovala . Treba stvarno imati takav mozak, ja sam siguran da je njima u glavi super.

[ 101010 @ 16.01.2011. 21:32 ] @
Bezveze, samo jos jedna provokacija zdravog razuma u nizu.
Upravo gledam BG xxx-ĐW tablicu, sto znaci da je maksimum 1156000 kombinacija. Nasuprot nesto manjem broju koje su omogucavale dosadasnje tablice koje su se potrosile za BG registraciono podrucije.

Time ove tablice gube poslednje razumno opravdanje. Tragikomika, od genija koji je u minut do 12 skapirao da 6 godina planirani format ne sadrzi dovoljan broj kombinacija za broj automobila u opticaju, pa onda umesto izmene celog formata ili npr. samo zamene jednog broja slovom ubacise sitne srpske dijakritike i naprave zurku.
Ustvari jedino me nervira pljacka u iznosu od 7000 din za parce lima, sa druge strane potrudicu se da dobijem xxx-ČE tablu :D.
[ a1200 @ 16.01.2011. 21:48 ] @
Citat:
Ali zezanje sa strane, ovo ce itekako biti problem jer ce spreciti bilo kakav traffic management u Srbiji baziran na optickom ocitavanju tablica (mozda je to nekom i bio cilj).

Naravno da je bio cilj, samo ne zbog OCR-a, nego zbog proste cinjenice: zasto posao odraditi do kraja i uzeti samo jednom pare, kad za par godina mozes da potegnes taj argument i opet pokupis lovu na istom poslu izrade i menjanja tablica. Kad pogledas, genijalno - tj. vec vidjeno u ovoj lopovskoj zemlji, gde se svaki posao (posebno onaj nekako vezan za drzavu) radi po par puta (uvek na stetu gradjana /budzeta).

...
Ja se sa druge strane pitam, zasto nisu koristili hex.... stave lepo 6 polja sa karakterima od 0-9 i A-F i tako imaju tablicu koja je lako citljiva preko OCR-a, a ima 16 777 216 kombinacija za svako mesto...
[ Ivan Dimkovic @ 16.01.2011. 21:52 ] @
Citat:
mmix
Ali zezanje sa strane, ovo ce itekako biti problem jer ce spreciti bilo kakav traffic management u Srbiji baziran na optickom ocitavanju tablica (mozda je to nekom i bio cilj).


Kamo lepe srece da je tako (IMHO, protiv automatic traffic management-a se treba boriti svim sredstvima ;-) - medjutim pravi razlog je verovatno blizi onome sto je a1200 napisao.

Sto uzeti lovu jednom, kad mozes vise puta... pogotovu kada je lova sa cuvene "The Sise"....

Citat:

A naj, naj, najsmesnije (ili najtragicnije u zavisnosti od ugla posmatranja) u celoj prici je sto su oni isekli nulu na dva dela da bi se lakse OCRovala . Treba stvarno imati takav mozak, ja sam siguran da je njima u glavi super.


Ja sam pre siguran da je njima u novcanicima sada super ;-) Toksicna kombinacija nekompetencije i zelje za drpanjem love... kud ces gore.

Citat:
cozmo_im

Oni prijave BG-623-SC. Kad ono tamo kamion sleper.

Tesko ce dolaziti bas do takvih situacija, mala je verovatnoca da IDENTICAN automobil ima, naprimer, BG-623-ŠĆ i BG-623-ŠC ili BG-623-SC...


Mnogo veca nego sto mislis... recimo Zastava Zunto, ne tako redak automobil - ne bi uopste bilo neverovatno da se poklopi.
[ dejanet @ 16.01.2011. 22:08 ] @
Citat:
Upravo gledam BG xxx-ĐW tablicu, sto znaci da je maksimum 1156000 kombinacija. Nasuprot nesto manjem broju koje su omogucavale dosadasnje tablice koje su se potrosile za BG registraciono podrucije.

Yep, tako je to kada "genije" (mladi autor ovog zakona) radi copy paste formata tablice iz nekog sela podno Schwarzwald-a.

No nije to prvi ni poslednji slucaj, npr. do pre neku godinu je u turistickom vodicu za Srbiju pisalo da je najbolji nacin putovanja kroz Srbiju vozom..
[ Horvat @ 16.01.2011. 22:54 ] @
Citat:
101010: Nasuprot nesto manjem broju koje su omogucavale dosadasnje tablice koje su se potrosile za BG registraciono podrucije.

moze neki info u vezi ovoga?
ono da u proseku svaki drugi stanovnik bg-a ima vozilo,wtf?!
nije ni cudo sto je krkljanac onda u bg (bez vozila sa strane)
ako je vec tako,sta nisu uveli dodatne oznake za neke opstine u bg, ubacili su za gomilu sela oznake, a za ovo nisu mogli?
[ Zeleni zub @ 17.01.2011. 00:40 ] @
Ima dosta vozila po unutrasnjosti koja su kupljena na lizing te imaju BG table. Znam da su kad su potrosili sestocifrene kombinacije presli na petocifrene brojeve i bas me je zanimalo sta ce biti kad i njih ispucaju :)
[ pantic68 @ 17.01.2011. 04:33 ] @
Citat:
Zeleni zub: I Znam da su kad su potrosili sestocifrene kombinacije presli na petocifrene brojeve i bas me je zanimalo sta ce biti kad i njih ispucaju :)

Nema toliko, broj stanovnika se smanjuje a još više broj auta po stanovniku, pa ja sam nekad imao pun plac :) Bez zezanja ljudi bacaju ispravne aute u sekundarne sirovine neće da registruju da bi stajao jer ništa drugo i ne može na ovu cenu goriva i apetita plavaca. Nije merodavna gužva u centru beograda, gužva je i u centru šapca, izukrštaju jednosmerne, semafore ušteluju da čekaš na svaki i eto gužve.
[ Horvat @ 17.01.2011. 11:56 ] @
@zeleni zub, pa ja dajem predlog, neka urade ko u slovackoj, nek stave vise slova za isti grad (bratislava ima jedno 5-6,a sigurno nemaju 5-6 miliona vozila) i mirna backa
al ne,oni su dali selendrama koje "imaju" par hiljada stanovnika registarske tablice, how cool is that
[ a1200 @ 17.01.2011. 15:37 ] @
Barem nesto korisno - naravno ako se bude primenjivalo i kontrolisalo... usta sumnjam.

Citat:

Vitorović: Nove taksi tablice za manje "divljaka" na ulicama
Politika - Pre 28 minuta

Uvođenje posebnih registarskih tablica za taksi vozila na teritoriji Beograda, koje važi od 1. januara, najefikasniji je način za eliminaciju nelegalnog taksi prevoza u gradu, rekao je danas predstavnik Sindikata taksi vozača i autoprevoznika "Nezavisnost" Branko Vitorović.

Prema njegovim rečima, posebno označavanje taksi vozila, koje će se ogledati u slovima "TX" nakon trocifrenog registarskog broja, omogući će i razlikovanje legalnih taksista od "divljaka", što je veoma važno za građane, inspekciju koja obavlja kontrolu i saobraćajnu policiju.

"Pogledom na krovnu oznaku, a zatim na registarsku tablicu, svi će moći da utvrde da li je reč o taksisti koji vožnju obavlja na legalan način ili ne", rekao je Vitorović Tanjugu, ističući da to ima posebnu važnost za građane, koji cu često bili izloženi neprijatnostima sa nelegalim taksistima.

Vitorović je naveo da su dosadašnje krovne oznake, koje su korišćene kao dokaz o legalnom poslu, bile masovno zloupotebljavane, ali da niko nije sankcionisan za to.

"Kada je reč o novim tablicama, može se pokušati i njihova falsifikacija, ali to više neće biti prekršaj već krivično delo, pa će u skladu sa tim biti i veće i oštrije kazne", objasnio je Vitorović.


On je dodao da se, nakon uvođenja novih tablica, za legalne taksiste očekuje povećanje prometa od tri do pet odsto, budući da više neće biti "divljaka" koji će im uzimati deo posla.

"Među taksistima ima i onih koji tu novinu prihvataju sa dozom zadrške, prvenstveno zbog straha da kasnije neće moći da prodaju označene automobile, ali svakako ne bi trebalo da zanemare povećanje procenta zarade, koji će taj problem marginalizovati", naveo je Vitorović.

Veoma je bitno da u celoj toj priči ne postoje izuzeci, već da se ona dosledno sprovede, zaključio je Vitorović, dodajući da su svi taksisti koji su registrovali svoja vozila od 1. januara dobili nove tablice, a cena registracije ostala je ista.

http://vesti.krstarica.com/?ru...caab359c905e560dac06b5fad93b58
[ NoneVi @ 17.01.2011. 16:16 ] @
Citat:
a1200: Barem nesto korisno - naravno ako se bude primenjivalo i kontrolisalo... usta sumnjam.


http://vesti.krstarica.com/?ru...:+Nove+taksi+tablice+za+manje+"divljaka"+na+ulicama&lang=0&dan=17&mesec=01&godina=2011&sifra=40caab359c905e560dac06b5fad93b58



Samo mi nije jasno da li to znači ograničavanje broja taksista na 1000 po registracionoj oblasti.
Inače ovo je uvedeno u BiH i čini mi se da šljaka (sa moje tačke gledišta koji je tamo praktično turista)
[ a1200 @ 17.01.2011. 22:08 ] @
Vidis :) U opste nisam primetio tu malu nelogicnost :)

Valjda nisu ni oni ciji je to posao... bas me zanima kako ce to da reshe (mozda taksisti nemaju oznaku mesta ili ce se koristiti sva slova i brojevi za njihova 3 preostala polja)... who knows :)

Edit:

sa: http://srb.time.mk/read/28744bb28e/b619d1944e/index.html

E stvarno, ja ne znam kako su oni ovo zamislili.... danas pogledam taksisti karticu, a ono pishe taksista br. 5000+ :)
Koji stepen (ne)kompetencije. Prosto ne mogu da verujem... mora da postoji neko racionalno objasnjenje?!


[Ovu poruku je menjao a1200 dana 17.01.2011. u 23:29 GMT+1]
[ dule_ns @ 18.01.2011. 08:30 ] @
Citat:
a1200: Vidis :) U opste nisam primetio tu malu nelogicnost :)
...


Meni je to prvo što je palo na pamet.

a pazite ovaj slučaj:

Moj rođak ima položenu B kategoriju, i može bez ikakvih ograničenja da vozi. Pre mesec dana je polagao za kamion i položio (ne znam tačno koja kategorija) i hteo je da sačeka ovu godinu da odmah dobije novu dozvolu. Kada je bio na lekarskom pregledu našli su mu da ima neke probleme sa srcem, ništa ozbiljno, al dovoljno da ima ograničenje (ovo je imao i kad je polagao za B, al nije bilo važno). Elem, otišao on u SUP i posle nekoliko sati čekanja kažu oni njemu da ne može da ima dozvolu gde će B biti bez ograničenja a (valjda) C sa ograničenjem. OK, pita on, šta da radim. Odgovor: dođite kroz dva dana, rešićemo. Došao kroz dva dana, ništa novo. Kaže on njima da mu daju i ograničenje na B kategoriju, odgovor lakonski: A, pa ovo je ozbiljna stvar, ne može to tako kako ti hoćeš. Išao je još par puta, poludeo je, ima posao koji ga čeka, položio je, al neće da mu daju dozvolu.

Ako neko zna rešenje, aj nek napiše.
[ mmix @ 18.01.2011. 08:47 ] @
Priceless.

to je to, to je nova hrabra nepotisticka Srbija u cijoj javnoj sluzbi je zaposlen nestrucan, nesposoban i ocigledno ne bas inteligentan podmladak "elite". Kad jedna biblioteka preko veze zaposli coveka sa srednjom poloprivrednom na projektu digitalizacije i katalogizacije starih fondova onda mozes misliti ko sve radi u drugim javnim sluzbama gde ima neke love da se uzjarmi. Ne znam sto se cudite.

[ X Files @ 20.01.2011. 06:20 ] @
Novi biseri, ne mos' pohvatati sve.

Na novim tablicama stari grb Srbije

Citat:

Ivica Dačić tvrdi da iako je grb promenjen u novembru, a nove tablice počele da se dele u januaru, nije bilo moguće napraviti izmenu na tablicama. "Lično sam tražio da se na novim registarskim tablicama nalazi novi, izmenjeni grb, ali to nije bilo moguće jer je Zavod za izradu novčanica već odštampao više od 800.000 tablica sa starim štitom i ocilima. Da smo te tablice uništili ili povukli šteta bi bila oko 4,5 miliona evra. Međutim, kada se one podele građanima Srbije štampaćemo nove registarske tablice na kojima će umesto štita sa ocilima biti kompletan novi grb Srbije", kaže Dačić.

Odmah patch-evi.
[ petkons @ 20.01.2011. 07:52 ] @
eee, da nam samo izdrže tablice sedam godina, bilo bi lepo, al izgleda da će za godinu-dve jovo-nanovo...
[ jnk @ 20.01.2011. 08:00 ] @
Ovo za taksiste mi se sviđa. Sutra kad budu prodavali kola lepo znaš da ga ne kupiš.
[ mmix @ 20.01.2011. 08:13 ] @
A oni ne znaju za jadac? Odjavi vozilo sa taksija i uzme nove tablice. Da 40e i proda auto koju mi inace niko ne bi kupio.
[ RonJ @ 20.01.2011. 09:35 ] @
Citat:
X Files: Novi biseri, ne mos' pohvatati sve.

Na novim tablicama stari grb Srbije


Odmah patch-evi.


Pa i na pasosima i licnim kartama je stari grb sad sledi i njihova zamena
[ X Files @ 20.01.2011. 09:50 ] @
Citat:
Pa i na pasosima i licnim kartama je stari grb sad sledi i njihova zamena

Al' ne zaboravite cime se menja:
http://www.elitemadzone.org/t4...-papagaj-umesto-dvoglavog-orla

( mozda je ovako i bolje :D )
[ vlada131 @ 20.01.2011. 11:45 ] @
Povećavaju se i cene tehničkog pregleda:

Citat:
Tehnički pregled više od 4.000 RSD?
20. januar 2011. | 10:13 | Izvor: Novosti
Beograd -- Vozači u Srbiji još nisu odahnuli od povećanja troškova za nove tablice, saobraćajne i prvu pomoć, a uskoro ih očekuju i veće cene tehničkog pregleda.

Novi pravilnik o tehničkom pregledu, koji će biti donet u skladu sa novim Zakonom o bezbednosti saobraćaja, u izradi je, a u Udruženju tehničkih pregleda Srbije veruju da bi mogao biti obnarodovan već krajem januara.

“Izvesno je da će cene tehničkih pregleda biti više nego dosadašnje, a verujem i da će vozila starija od 15 godina, svakako, ići dva puta godišnje na redovan, obavezujući tehnički pregled”, kaže Trifun Stojanović, predsednik IO Udruženja tehničkih pregleda Srbije.

Ukoliko bi pravilnik bio usvojen, vlasnici mopeda bi za tehnički pregled plaćali 2.360, a motociklisti 3.540 dinara.

Cene tehničkih pregleda za automobile, koje su sada u rasponu od 750 do 2.500 dinara u zavisnosti od firme koja obavlja tehnički pregled, bile bi formirane prema kubikaži vozila.

Tako bi vlasnik automobila do 1.500 kubika plaćao 4.130 dinara, a za vozilo do 2.500 kubika cena bi bila 4.720 dinara.Najviše bi plaćali vlasnici vozila preko 2,5 litara radne zapremine - 5.310 dinara.

Cena tehničkog pregleda za kamione određivala bi se prema nosivosti. Za kamione nosivosti veće od sedam tona tehnički pregled koštao bi 14.160 dinara.

Vlasnici motokultivatora bi plaćali 2.360, traktora 3.540 dinara (i još toliko za svako priključno vozilo).


http://www.b92.net/biz/vesti/s...01&dd=20&nav_id=487097
[ RonJ @ 20.01.2011. 12:36 ] @
Evo sad citam izjavu ministra "Zavod za izradu novčanica već odštampao više od 800.000 tablica sa starim štitom i ocilima. Da smo te tablice uništili ili povukli šteta bi bila oko 4,5 miliona evra."

E sad prostom matematikom 4.5mil/800000=5.6e po tablici ili oko 600din a nama se prodaju po 2000.
[ error-exe @ 28.01.2011. 09:07 ] @
Citat:
RonJ: Evo sad citam izjavu ministra "Zavod za izradu novčanica već odštampao više od 800.000 tablica sa starim štitom i ocilima. Da smo te tablice uništili ili povukli šteta bi bila oko 4,5 miliona evra."

E sad prostom matematikom 4.5mil/800000=5.6e po tablici ili oko 600din a nama se prodaju po 2000.



pa kosta ali je 1001 din MUP u tj harac drzavi a 999 din zavodu za izradu znaci sa pdvom ti dodje kolko si ti sracunao ....... budjetlije moraju od negde da prime platu za svoj nerad cast pojedincima ne generalizujem ali budjetutu mora od negde da kane .....
[ marre79 @ 30.01.2011. 00:09 ] @
Da li prvo treba da se odjave stare tablice pa tek onda ides za nove znaci ono ajde uplati harac od x din (RSD) odi na taj i taj salter pa tek onda idi za braj na taj i taj salter u tolokio i toliko sati pa za y dana dodji po nove .... konkretno me Nis zanima ali mislim procedura je valjda svuda ista ....
pozdrav
[ rafiki @ 30.01.2011. 17:49 ] @
Citat:
marre79: Da li prvo treba da se odjave stare tablice pa tek onda ides za nove znaci ono ajde uplati harac od x din (RSD) odi na taj i taj salter pa tek onda idi za braj na taj i taj salter u tolokio i toliko sati pa za y dana dodji po nove .... konkretno me Nis zanima ali mislim procedura je valjda svuda ista ....
pozdrav

Ne odjavljujes stare tablice, nego ih predajes na salteru zajedno sa svime ostalim sto ti treba za registraciju (saobracajna, potvrda sa tehnickog, polisa osiguranja, uplatnice...). Nove tablice i registracionu nalepnicu dobijas odmah, a novu saobracajnu tek za mesec dana.

BTW, zadrzavanje na salteru je krace nego sto je bilo ranije, bar po mom iskustvu.

Pozdrav
[ Horvat @ 30.01.2011. 19:48 ] @
ima neko info, koliko se bune ovi sto se bave medjunarodnim prevozom?
njima bukvalno posao staje na mesec dana dok ne dobiju novu vozacku
[ NOVISAD @ 02.02.2011. 21:02 ] @
Mene vise zanima kako ce se te tablice pokazati u praksi. Mnogi pricaju da nas ni sa saobracajnom nece pustati preko grane, ali ostaje da sacekamo i vidimo.

A drugo sto sam hteo da prokomentarisem, a da neko ne misli da podrzavam izgled i odradjeni posao sadasnjih tablica.
1) Dosta ljudi dize frku oko latinicnih slova i slicnih. Pa i do sada su postojale tablice sa nasim latinicnim slovima (npr. Sabac i Cacak) i islo se normalno sa strane. Takodje ni slova W, X, Y i Q ili koja se vec koriste nisu nepoznata strancima (iako su nama totalno nepotrebna).
2) Cirilicna oznaka grada ispod grba (opet suvisno na nasim tablicama) - nesto slicno postoji i na makedonskim tablicama, a bas nesto nisam cuo da ih je neko zbog toga terao da menjaju tablice.
3) Neka me neko ispravi ako gresim, ali mislim da i Nemci imaju tablice sa svojim slovima sa umlautima.
[ RonJ @ 03.02.2011. 10:26 ] @
Citat:
NOVISAD
1) Dosta ljudi dize frku oko latinicnih slova i slicnih. Pa i do sada su postojale tablice sa nasim latinicnim slovima (npr. Sabac i Cacak) i islo se normalno sa strane. Takodje ni slova W, X, Y i Q ili koja se vec koriste nisu nepoznata strancima (iako su nama totalno nepotrebna).


Da ali pre nisi imao Sentu(SA) ili Vrbas (VS),ako neki stranac registraciju VŠ 123 ČČ upise kao VS 123 CC ili ŠA 123 ĆĆ kao SA 123 CC onda nastaje problem.
[ NOVISAD @ 03.02.2011. 21:00 ] @
E o tome nisam razmisljao, moram priznati Onda samo onaj prvi deo poruke neka mi se racuna
[ dule_ns @ 04.02.2011. 08:10 ] @
Citat:
NOVISAD: E o tome nisam razmisljao, moram priznati :) Onda samo onaj prvi deo poruke neka mi se racuna :D


Nije problem što ti nisi razmišljao. Problem je što ni oni koji su doneli ta pravila nisu razmišljali.
[ NOVISAD @ 06.02.2011. 12:37 ] @
A nigde ne mogu da nadjem da li je neko dobio novu saobracajnu i isao u inostranstvo sa novim tablicama i dokumentima? Odn. da li je u praksi to izvodljivo, posto sam cuo da nece ni sa saobracajnim pustati..
[ milivoje t @ 06.02.2011. 15:18 ] @
Zasto ne bi mogao u inostranstvo sa novom saobracajnom ? Ti to verujes u neke price ili iza takvog isljenja stoji neka logika.
[ Horvat @ 06.02.2011. 19:45 ] @
pa ako je neko dobio moze
al posto se na saobracajnu cekalo nekih mesec dana, mali broj ljudi je dobio saobracajnu
(cekalo zato sto sad strajkuju, pa ga mozes duvati samo)
[ bakara @ 06.02.2011. 20:13 ] @
Ja bih bas ovih dana trebao da dobijem saobracajnu.
Rok je 20 dana a u praksi oko 12-14 dana za izdavanje.
[ Nabukodonosor @ 11.02.2011. 21:51 ] @
Danas slusam diskusiju da ce izgleda sledece godine (verovatno cekaju da svi uzmu nove tablice) da se menjaju tablice, jer su ih zajebali. Naime, na njima je grb vojske srbije, a treba da bude dvoglavi orao ili papagaj, ne znam sta je ono. Naravno, o trosku gradjana. Bas me zanima dokle ce da im prolaze te diskusije, i kada ce narod da uzme motku u ruke.
[ NOVISAD @ 21.02.2011. 17:28 ] @
Mozda nije pitanje za ovu temu, ali kad sam vec ucestvovao u njoj postavicu ga ovde.

Dakle, jos prosle godine su rekli da ce prestati da vaze i budu u upotrebi ekonomske tablice. E sad, ja sam video vec par automobila sa tablicom istog formata, a na kraju uspravno pise 11 (verujem da je to kao i ranije oznaka za godinu). E sad, zanima me da li je moguce da neko i dalje ima mogucnost da vozila registruje tako ili te tablice sada imaju drugacije znacenje?
[ Kovacevic Vladimir @ 15.03.2011. 19:32 ] @
Nove tablice sam platio, zna se i pošto...

Okviri za tablice su po nekom sistemu zatvaranja donje lajsne, a cela tablica je u okviru po 2-3 milimetra sa svake strane.

Po Zakonu, Policija može kazniti vozača, skinuti tablice i isključiti iz saobraćaja, onog vozača/vlasnika, koji je probušio i "zašrafio" tablice.
Za lopove i mangupe "dušu dalo..."sa dva-tri poteza izvađena tablica.

Šta savetujete za osiguranje, a da se tablica ne buši?

Pozdrav
[ a1200 @ 15.03.2011. 20:12 ] @
Usrafis neku metalnu plocu (oblika tablice), a zatim tablicu zalepis na nju nekim extra lepkom :). Ono sve sa onim plasticnim ramom... pa ako hoce neko da je odvali - moze, ali to moze i sa srafovima :)
Posle ce biti malo zeznuto skidanje :) ali sta je tu je (idelano bi bilo ako tu metalnu plocu mozes da zasrafis sa druge strane, unutar karoserije, tako bi mogao kasnije lakse da skins tablicu :))
[ mmix @ 15.03.2011. 20:27 ] @
Uzmes selotejp, ekrenes ga na stranu bez lepka i obmotas oko kaziprsta tako da napravis krug. Iseces seltep i visak dolepis tako da krug bude kompletan. Onda to skines sa prsta i lepljivom stranom zalepis za zadnju stranicu tablice. Sad kad budes prisloniuo tablicu na branik druga strana lepljivog obruca ce se zalepiti za branik. Hehe

Mada zezanje na stranu, kad bi iskoristio neku siru traku sa jacim lepkom siguran sam da bi drzala dovoljno dobro da ne ispadne tokom truckave voznje.
[ Kovacevic Vladimir @ 15.03.2011. 21:08 ] @
@mmix

Traka nije dobra ideja, jer je okvir sa unutrašnje strane sav u nekim prorezima, rupama, tako da nema dovoljno ravne površine da tu lepljivu traku drži.
Osim toga lepak na trakama lako menja svojstva na visokim teperaturama.

@a1200

Ideja je dobra.

Pozdrav
[ mmix @ 15.03.2011. 21:19 ] @
Zavisi od trake bogami. selotejp je njesra naravno, ali neka pakirna traka sa 7-8cm sirine ce itekako da drzi. A i koje ti visoke temperature ocekujes na braniku
[ DrJekyll @ 16.03.2011. 16:59 ] @

Mislim da je najbolje da se ugradi neki sef na branik, doduse nisam to nikad video ali ima kod kineza sigurno.

[ Kovacevic Vladimir @ 16.03.2011. 17:31 ] @
Citat:
mmix: A i koje ti visoke temperature ocekujes na braniku


One paklene, letnje, kada se i asfalt topi, a plastika omekša, a auto po ceo dan (mukica) na parkingu bez imalo hlada.

@DrJekyll

Ovo je najbolje do sada, samo...jel' siguraš da Kinezi to imaju?
Nemoj da se sramotim.

Pozdrav
[ 1878 @ 16.03.2011. 17:51 ] @
pa nisu bre oni plasticni ramovi za tablice bas tako laki za pokidati, pod uslovom da se lepo usrafe i da se tablica pravilmo zavuce unutra.
mozda su cak i nemoguci za rukama pokidati, a jbg. pajserom moze, al' pajserom moze gde god da ih stavis - npr. u kabinu iza soferke.
moze pajserom da ti razbije soferku i odnese tablicu.

a koji auto imas?
je l' ima napred i pozadi dovoljno ravne povrsine, i po sirini i po visini, da tablica, tj ram, lepo stane?
[ Kovacevic Vladimir @ 16.03.2011. 19:09 ] @
@1878

Sve štima, ali je problem što je:
- tablica u okviru/ramu pokrivena samo sa 2-3 mm sa svake strane
- tablica se može pomerati levo-desno, gore-dole, baš za ta 2-3 mm i time se praktično jedna lajsna eliminiše.

Dovoljno da se šrafcigerom odmakne plastična lajsna (gornja ili donja) i "uđe" pod tablicu, koja se uz blago savijanje izvlači, jer bočne strane onda ne znače ništa.
Ni tablica, niti plastični ram neće biti oštećeni...nije potrebna sila, samo malo veštine.

Ispade, bre, da pišem Tutorijal, a samo zbog toga što nema dva šrafa sa osiguračem, pa neka se malo zaustavi i oteža lopovu posao!

Pozdrav
[ petkons @ 18.03.2011. 10:27 ] @
Pozdrav

Da li neko zna koliko dugo mogu da se vozim sa onom potvrdom koja se izdaje dok se ne dobije saobraćajna dozvola?

Posle celodnevnog čekanja u januaru sam predao dokumentaciju i dobio nove tablice (ĆŽ, bolje da nisam :) ) i tada su mi rekli da dođem za mesec dana. Sačekao sam malo više, i otišao danas po saobraćajnu, dobio broj i čekao (u Novom Sadu se čeka i za izdavanje saobraćajne, ne znam kako je u drugim gradovima), da bi ustanovili da nije upisana maksimalna dozvoljena težina putničkog vozila. Kažu, tad nije trebalo, a sad po novom treba ??? Mislim, koliko novih stvari mogu da izmisle. I onda opet do servisa da mi upišu težinu i overe pečatom. Ponovo nazad u red, i kad sam opet predao, kažu da dođem za četiri-pet dana po saobraćajnu. Već mi ih je dosta, nemam nameru da idem po saobraćajnu do septembra najmanje, voziću se na potvrdu, pa me zanima ima li u nekom zakonu trajanje te potvrde. Nisam našao ništa da se ikakva potvrda spominje.

Hvala.
[ NOVISAD @ 20.03.2011. 08:51 ] @
Mislim da sam citao negde da je rok 30 dana, od dana izdavanja.

Mene zanima, posto sam cuo price, da li je istina da su ljude vracali sa granice zato sto su imali nasa slova sa kvacicama (ja sam konkretno cuo pricu za Đ)?