[ petar-popovic @ 23.12.2010. 20:54 ] @
Cest kvar na ovim motorima je to sto se auto u ne odredjenim intervalima jednostavno ugasi. Kad auto prikljucite na dijagnostiku on javlja gresku P0251 - Spill Valve Malfunction (Injection Pump) ili P0370 - Pump Position Sensor Invalid Signal.Motorni kompijuter prijavljuje ove greske iako kvar nije u njima. Problem se nalazi u visoko naponskoj jedinici koja se nalazi na zadnjem delu motora, kod bos pumpe, gde se usled vibracija i toplote razleme kontakti na stampanoj ploci. Popravka u nekom servisu ili zamena ove jedinice kosta par stotina eura. Uz malo poznavanje mehanike i lemljenja mozete te pare sacuvati. Ovako sam ja to uradio na mojoj astri: Skinuo sam kuciste filtera zajedno sa crevom,da bi bilo pristupacnije, moze i iz kanala, raskacio dzek i odvio cetiri srafa M6 sa kojima je pricvrscena. Uzeo tanji srafciger i pazljivo odlepio poklopac sa donje strane jedinice.Zatim uocio kontakte koji su pravili problem, i zalemio ih ponovo, namazao silikon otporan na temperaturu i vratio poklopac nazad. Sacekao nekih sat vremena i onda sve vratio nazad. Postavicu i neke slike. Nadam se da sam nekom pomogao.
[ Zarko Silic @ 23.12.2010. 21:55 ] @
Takve slike postoje na netu odavno, a popravka je po principu drzi vodu dok majstori odu, usta ces se vrlo brzo i sam uveriti.

Ozbiljna reparacija je neuporedivo slozenija i naravno skuplja.
[ petar-popovic @ 24.12.2010. 08:09 ] @
Videcemo.A ko radi te ozbiljne reparacije, i po cemu se to razlikuje od ovoga sto sam ja uradio?
[ vladd @ 24.12.2010. 09:05 ] @
Lemljenje hladnih lemova ce drzati vodu, dovoljno dugo. Medjutim, hladan lem je kvar koji se desava u prvih par meseci koriscenja lemljene komponente, ili nakon duugog raubovanja sklopa.

Sto znaci, obicno kod automobila, kada se pojave hladni lemovi, ostatak uredjaja je u solidno izraubovanom stanju.

Hladan lem se kvalitetno popravlja(ko zna neke trikove lemljenja), ali ostatak urredjaja je za osluskivanje i ocekivanje kvara.

Poz
[ Zarko Silic @ 24.12.2010. 09:54 ] @
Citat:
petar-popovic: Videcemo.A ko radi te ozbiljne reparacije, i po cemu se to razlikuje od ovoga sto sam ja uradio?


Mali broj majstora zna sta se radi i sta se prilikom reparacije menja u tom kompuretu pumpe da bi se sprecili dalji kvarovi, i takve podatke cuvaju kao svoju tajnu jer od toga zive i ne verujem da ces na NETu pronaci bilo sta korisno sto ce ti posluziti.

U Nemackoj, primera radi, za reparaciju uzimaju od 200 do 250 eura i daju garanciju od 1 do 2 godine. Ni za nov se ne dobije toliko garancija.

Ja sam licno uradio vise stotina ovakvih komputera za poslednjih desetak godina a staistika popravke izgleda ovako:

1. Ako niko nije prethodno dirao, procenat uspesnih popraki je 95% (od 20 samo 1 ne moze da se popravi).

2. Ako je neko prethodno lemio (slicno kao sto si ti uradio) procenat uspesnih popravki je 1 od 5 donetih. Znaci 20%

I naravno, cena reparacije ukoliko je neko vec radio, 2 puta je veca.

Cena nove elektronike je od 600 do 900 eura u zavisnosti gde se kupuje; orjentacije radi sa garanciom od 6 meseci (bar je tako bilo do sada).
[ vladd @ 24.12.2010. 13:58 ] @
Malo su to "majstorske" pricice.

Pa sta misle, da su izmislili lemljenje

Razlikuje se kopanje i ludovanje po stampi nekoga ko nema pojma, i nekoga ko zna sta radi.

Lemljenje, prelemljavanje hladnih lemova, nije nikakva nauka, vise je pomalo vestina, treba znati par sitnih, da ne kaze trikova, ali higijenskih pravila

Lemilica mora da je dobra, vrh, i kalaj. Nikakve maze, koje se ne mogu naknadno pouzdano ukloniti. Mesto se dodatno razlemi, ocisti od starog kalaja(pumpicom ili pletenicom), i nanese nov kalaj, adekvatnom temperaturom.
Zbog osetljivosti lokacije, i samog uredjaja, ne treba ni u jednom detalju odstupiti od "kvaliteta" rada.

Ni od kvaliteta lemilice, vrha, kalaja, i pazljivog prelemljavanja(odredjeno vreme grejanja, i dodavanje odredjene kolicine kalaja, ni prevelike ni premale, i obezbedjivanja da kalaj "slije" sve povrsine koje se leme).

Nakon toga, ne postoji ni majstor ni majstorcina, koji moze da uzme dotican zahvat kao razlog nekakvog "veceg kvara", u usta, ili da izmislja price ili da se valja po patosu.."ko je to cackao pre majstora"....da bi naduvao cenu

Poz


[Ovu poruku je menjao vladd dana 24.12.2010. u 15:18 GMT+1]
[ petar-popovic @ 24.12.2010. 14:17 ] @
Hvala vladd sto me podrzavas. I ja takodje mislim da su to samo majstorske price pomocu kojih ljudima otimaju pare.Za zamenu neke diode ili neke druge komponente koja kosta par eura uzimaju i do 100eur. U vecini slucajeva popravke se svode na zamenu vizuelno izgorelih komponenti. Jednom sam odneo ECU od astre 1.6 8V u jednu poznatu radnju koja se bavi reparacijom ECU,vracanjem kilometraze i sl. Gde su majstori rekli da je sve u redu i da kvar trazim na drugom mestu. I tako ja izgubio ceo dan trazeci kvar. Medjutim problem je bio u ECU gde se EPROM obrisao iz nekog razloga ,a oni to nisu mogli da utvrde. Sva sreca pa im nisam mnogo verovao na rec inace bih izgubio jos ko zna koiko dana. Odem u Sabac i kupim polovan ECU sa kljucem i imobilajzerom , namontiram i to je to. Ovo je slika moje Visokonaponske jedinice.
[ Zarko Silic @ 24.12.2010. 14:48 ] @
Reparacija elektronike je ozbiljan posao.

Ovo sto vi pricate o hladnom cinu je smejurija i posao na nivou sedmogodisnjeg deteta.

U ovo sto ja kazem vrlo brzo ce te se uveriti kada vam se vrate nazad isti ovi moduli koje ste "strucno zacinovali".
Svi spojevi uredno zacinovani, a modul ne radi.


Problem je samo u tome sto za ovaj deo ne postoji sabacko resenje.
[ vladd @ 24.12.2010. 15:52 ] @
Koliko sam ja shvatio, sa net-a, i ono sto nude kao uslugu(profesionalnu, za max 100 funti) je problem(fabricka konstrukcija je losa) velikog elektromagneta koji proizvodi velike udare i mehanicke i strujne.

Kao takav, postoje dve vrste kvarova, hladni lemovi, i crkavanje drajverskog sklopa. Drugi kvar povecava zahtev za strucnost onoga ko popravlja, ali zasigurno nije nepopravljivo ili neuradljivo. Neki nervozan hobista moze da uradi(isprojektuje i proizvede) celu plocu, a na ovom forumu ima bar nekoliko njih koji to mogu.

Elem, to je manje bitno, modul je star, poznat je kvar(priznata losa konstrukcija), i majstori proizvode parice, na popravkama.

Prostije zahvate mozemo da "pustimo" u "siroku potrosnju", a za slozenije mozda nije vreme, dok neko ne ulozi nesto truda u skidanje seme.

Inace, sve sto je napravljeno, i masovno prodato, moze da se poravi, pa i na ES forumu, uz uputstva.

Ne verujem da ovakva(prosta) plocica moze da bude predmet velike mistifikacije, moguce je da postoje neki problemi oko nabavki pojedinih komponenti.
Ali zasigurno su problem prevelike mistifikacije, i prevelika cena za popravku doticnog sklopa. Kriza malo cini svoje

Poz

[ Nocni @ 24.12.2010. 17:14 ] @
Citat:
petar-popovic: ...I ja takodje mislim da su to samo majstorske price pomocu kojih ljudima otimaju pare.Za zamenu neke diode ili neke druge komponente koja kosta par eura uzimaju i do 100eur. U vecini slucajeva popravke se svode na zamenu vizuelno izgorelih komponenti.


Ti si smijesan sa ovim sto tvrdis... prvo, niko nikome nije otimao pare a drugo, kad dodjes kod majstora ne placas ti zamjenu diode nego placas znanje a moze se uzeti i par hiljada eura bez zamjene ikakve diode... Ja sam svojevremeno za 0,5MB podataka u Italiji koji su stali na flopy disketu platio 7.000 eura...
Radilo se o specijalnim fontovima i brojevima koji su mi bili potrebni a bili su namjenjeni za gravograf cnc masinu... Meni to nije bilo skupo a neko je to vjerovatno napravio za par sati...
Ponuda i potraznja direktno odredjuju cijenu neke usluge...

edit: Sto se tice monopola, pogledaj u firmi u kojoj radis kolike su fakture za servisiranje jednog aviona i sta je tacno odradjeno na tom servisu pa ce ti biti jasno ko je medju onima koji kako ti kazes "otimaju pare" ... radi ostalih, da napomenemo da se na ono sto je kostalo 5.000 ili jos i manje, samo doda nula i naplati se 50.000 taj servis...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 24.12.2010. u 19:23 GMT+1]
[ vladd @ 24.12.2010. 18:16 ] @
Pa nije bas ni preterivanje. Znanje moze da bude na nivou srednje skole, a moze da bude na visem nivou. Ali to ne zneci da treba da bude precenjeno, naravno ni podcenjeno.

Cinjenica je da majstori ponekad ubodu premiju, sa lakim kvarom, ili je sami naprave, "sireci posao", u odredjenom broju slucajeva.

Ovo je jedan od "prevarnih" sklopova, auto industrije, na koji su se majstori zaista nadovezali. Taj deo, komponentu po komponentu, ne vredi 50 evra, ali neka vredi i 100. Projekat neka kosta 100000 evra, pameti i znanja projektanta, i gde smo u "proizvodnji", znanje kosta manje od 1 evra po uredjaju..i gde je tu opravdanje..

Naravno, situacija sa majstorima je losa, sto ne iskljucuje da ima i korektnih i odlicnih, ali o njima nije rec..

Ne vredi znanje 100 evra, majstorisko, po komadu, da se razumemo, ako inzenjer mora da radi 22 dana za 400-600€, ispada da je dnevnica bruto 30-50evra...

Sa trece strane, neuporediva je cena maloserijskih komponenti, softvera,ili namnskih podataka.

Ovde je rec o nekim DIY zahvatima, koje korisnici vozila bezbedno rade, za sve brendove automobila, prenose iskustva na net, podatke, postupke i seme..

Druga bi prica bila da majstori, osim srednje skole, imaju i licencu i sertifikat za marku vozila kojom se bave..takvi su gotovo nepostojeci, srazmerno ukupnom broju..

Pa kada vec nisu sertifikovani, cemu ekskluzivna cena.

No nije tema poslovanje servisa, ako profesionalne firme po engleskoj, servisiraju doticnu spravu za 100 funti, koji ti "majstor" ima prava da naplati paru vise?

A diy je posebna prica, nekada se ustede pare, a nekad zabrlja, nekome je dosadno, a ima neke uslove, a neko mahnito stedi, po svaku cenu...

Poz

P.S.
Npr:

http://www.ecutesting.com/vauxhall_astra_combo_1_7_dti_e.html
[ vaske2 @ 24.12.2010. 19:29 ] @
Kod mog majstora se pomenuti kvar od pre par meseci resava za 50e i on licno daje garanciju na izvrsenu popravku.Do pre 3 meseca ovo je za njega odradjivao Ilija Burin u Sapcu za sumu od 200e(ova cena je od pre jedno godinu dana),dok je pre par godina pomenuti Bosch servis za istu popravku(2 hladna lema)naplacivao i celih 600e.
[ Nocni @ 24.12.2010. 19:50 ] @
Kvar na tom modulu se ne sastoji iz 2 hladna lema i Burin nije naplacivao 600€ za 2 hladna lema nikome...
Ne znam poznajes li covjeka i jesi li sta radio sa njim ali ovako ga blatiti nema nikakvog smisla...
Ako ti nije problem da napises kako se zove i preziva taj tvoj majstor od koga si cuo te price a i inace da se zna gdje se ovo moze popraviti za 50€ ...
[ petar-popovic @ 24.12.2010. 20:04 ] @
Tako je, ovo je bio DIY projekat i to uspesan. Ja nisam menjao neki 50-to pinski procesor pa da mi za to trbaju neki posebni uslovi. Ovo sto sam ja radio je bilo za mene licno tj za moj auto. Kome sam pomogao bice mi drago a ostali(nazovimo ih saboteri) me ne zanimaju.
[ Nocni @ 24.12.2010. 20:28 ] @
Je li ti mislis da je nama krivo sto ti sam popravljas svoj auto pa nas nazivas saboterima? Pa nazvao si tako Zarka i mene a mi na ovom forumu u par hiljada postova, sto javnih sto privatnih, pomazemo nekom da popravi auto...
Nije ti neko opravdanje to sto imas samo 2 posta na ES-u... nebi trebao ovako da se ponasas iz prostog razloga sto nisi u pravu... Sa ta 2 lema taj modul nisi popravio... nama nije drago zbog toga i vise bi voljeli da si ga popravio i da te nece ostaviti negdje na putu a ti imas problem to da shvatis...
Uopsteno, koji mislis da bi bili razlozi da je nekome krivo sto si sam radio oko svog auta? Ovo s obzirom da takvo diskutabilno "upustvo" za popravku te elektronike postoji na internetu vec godinama... ili si mozda ti tek sada izasao na mrezu kad si se na ES registrovao prije par mjeseci...
[ vaske2 @ 24.12.2010. 21:02 ] @
Citat:
Nocni: Kvar na tom modulu se ne sastoji iz 2 hladna lema i Burin nije naplacivao 600€ za 2 hladna lema nikome...
Ne znam poznajes li covjeka i jesi li sta radio sa njim ali ovako ga blatiti nema nikakvog smisla...
Ako ti nije problem da napises kako se zove i preziva taj tvoj majstor od koga si cuo te price a i inace da se zna gdje se ovo moze popraviti za 50€ ...


Ne mislim da je blacenje nekoga to sto sam izneo cenu popravke,a svog majstora cu preporuciti svakome ko mi se obrati preko pp.
[ petar-popovic @ 24.12.2010. 22:06 ] @
Pa ni ja ne vidim razlog zasto bi nekom bilo krivo. Zarko je rekao" drzi vodu dok majstori odu". Ja to shvatam kao prozivku. Nisam ovde dosao da se raspravljam ni sa kim. A razlog zasto imam samo 2 posta je to sto vise vremena provodim u garazama, sto tudjim sto u svojoj. Za resavanje ovog problema sam cuo od prijatelja koji radi u opelovom servisu na kumodrazu. Koji je i sam tako popravio desetak automobila bez reklamacije.
[ Nocni @ 24.12.2010. 22:59 ] @
OK, ti provodis vrijeme u garazi a mi ne... Evo ispade da ne znamo o cemu se ovdje radi i da nismo popravljali te elektronike nikada
Sa ovim sto si rekao da je taj iz opelovog servisa popravljao na isti nacin kao ti si ujedno rekao da je ovo sto mi tvrdimo netacno i da mi lazemo...

Ako nesto mrzim to je da majstor iz ovlascenog servisa zakazuje musterijama da dodju kod njega popodne da im on to popravi jeftinije... kao sto radi taj tvoj iz Kumodraza... to je po meni sramotno... nek otvori svoj servis pa nek radi a ne da lovi musterije na radnom mjestu... Vidis mi to gledamo iz razlicitog ugla... sa strane musterije je mozda dobro sto im on zakazuje kuci popravku elektronike pumpe ali po meni mu treba odma dati otkaz... pa nek radi samo kuci...

Ovo me je podsjetilo na onog magarca koji je otisao iz ovlascenog servisa sa tudjim autom da se vozi 200 km/h a znamo da prilikom popravke klime ne mora da se izlazi van servisa sa vozilom... jos je zvao svakog koga poznaje da ga provoza... taj "majstor" nije znao da je kamera kod retrovizora...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 25.12.2010. u 00:42 GMT+1]
[ petar-popovic @ 25.12.2010. 08:17 ] @
Ko je rekao da on to radi kuci tj da radi bez znanja vlasnika servisa?
[ vladd @ 25.12.2010. 11:19 ] @
Mislim da je pomalo doslo do nesporazuma, niko se nije postavio na pravo mesto.

1. Cinjenica da ima ozbiljih majstora, ali su retki, i zasluzuju pohvalu.

2. Cinjenica da ima dripaca, i u privatnim i u ovlascenim servisima.

3. Fakat da ima korisnika, koji nisu "majstori", ali se u neku problematiku razumeju malo vise od bilo kog majstora.

4. Postoje korisnici, koji svasta pomalo ceprkaju, i nadaju se da imaju znanje.

5. I moja ciljna grupa, na koje mislim, su oni koji omaju neka znanja, samo im fale pojedine informacije, da mogu da urade jednostavniji posao.

Zare je mislio na one br.1, i uporedio ih sa br.4 i u pravu je, ali postoje neki izuzeci, varijante, kada i br. 3 i br 5. mogu da pouzdano savladaju prostiji kvar.

Poz