[ bttp @ 28.12.2010. 14:56 ] @
Moj utisak je da u najmanje 90% slučajeva u situacijama gde saobraćajac "reguliše" saobraćaj, on više smeta nego što pomaže. Štaviše, recimo na Slaviji, kada je najgora gužva, saobraćajac jednostavno odustane od daljnjeg "regulisanja", pomeri se u stranu i pusti da saobraćaj teče svojim tokom.

Bezbrojni su primeri gde saobraćajci stoje skrštenih ruku na uglu raskrsnice u kojoj je u toku zastoj sa najmanje dva saobraćajna prekršaja u toku (nedozvoljeno skretanje, zadržavanje u raskrsnici, nepropisno zaustavljanje/parkiranje), i nikom ništa.

Koja je uopšte obuka potrebna za regulisanje saobraćaja u Beogradu, osim poznavanja propisa?
[ Wi-Fi @ 28.12.2010. 15:26 ] @
Na to pitanji ocigledno ni oni ne znaju odgovor
[ StORM48 @ 28.12.2010. 15:30 ] @
Ja oduvek imam isti utisak.
Kad god vidim sr*nje na nekoj raskrsnici (posebno kada je na Slaviji) u 99% slučajeva pogodim da "garant pandur reguliše saobraćaj". I ono stvarno - "reguliše" čovek - vrlo efikasno produkuje neviđenu gužvu.

A s druge strane, moram da primetim da se i sugrađani ponašaju blago retardirano kad na nekoj većoj raskrsnici rikne semafor, zbog čega ponekad poželim da dođe saobraćajac. Nisam brojao, ali ruku u vatru bih mogao da stavim da 80% njih pojma nema kako se prolazi kroz neregulisane raskrsnice, na kojima znakovi nisu raspoređeni. Očaj živi.

Pozdrav
[ madcama @ 28.12.2010. 16:08 ] @
Upravo tako. Velika vecina vozaca ne zna kako da se ponasa kad vidi saobracajca da regulise saobracaj. Kao i pesaci.

PS U Valjevu imaju izreku kad hoce da napakoste Beogradjanima: Dao Bog da ti valjevski saobracajac regulisao saobracaj na Slaviji.
[ zveljko @ 28.12.2010. 18:20 ] @
Hahaha, koliko sam se samo puta ovo zapitao, i pomislio isto :D
Mada opet, kada pogledas pandur ni ne bi bio na toj raskrsnici da tu nema(nije bilo) guzve, mozda je pre njega bio jos veci kolaps, pa on malo "prerasporedjuje" : )
[ ctrl alt del @ 28.12.2010. 20:21 ] @
Skoro svaki dan prolazim Slavijom pravcem Maršala Tolbuhina (ili kako se već sad zove) - Nemanjina i nazad. Nizbrdo uvek prođem relativno brzo bez obzira na intenzitet saobraćaja koji je već u kružnom toku. U povratku me međutim u 90% slučajeva sačeka drug plavi na raskrsnici sa Bul. Oslobođenja koji nas zadržava dok se kružni tok u potpunosti ne zapuni i tek onda pušta... Tada kreće trka ko će pre da se isključi u svoju ulicu.
Mislim da su kružni tokovi i napravljeni da bi se saobraćaj odvijao prirodno po svojim zakonitostima i da tu nema mesta za OSL izuzev u slučaju da dođe do nekog sudara i sl. Najviše me nervira kad nas dvadeset drži zatvorene u toku dok se niz Bul. Oslobođenja spuštaju tri vozila u razmaku od po dvadeset metara.

PS Ko da su iz Valjeva na praksi...
[ Danilo Cvjeticanin @ 29.12.2010. 09:39 ] @
Pre par dana sam bio u Beogradu. Bas na raskrsnicama gde su bili saobracajci, bio je totalni haos. Skroz su se pogubili, pomesali su gde treba da bude semafor a gde saobracajac. Uvek vise volim da vidim da saobracajci regulisu saobracaj, ali u Beogradu izgleda ih neko izvlaci iz bubnja i postavlja ih kako hoce, samo prave haos!
[ nalickana @ 29.12.2010. 10:18 ] @
90% vozača je bezobrazno i proći će kroz raskrsnicu iako vidi da će blokirati drugu ulicu. pre neki dan sam čekala u busu pola sata da bus prođe raskrsnicu makedonske i takovske, jer su vozači u takovskoj redovno blokirali makedonsku. mislim da su saobraćajci korisni baš za takve situacije.
[ bttp @ 29.12.2010. 10:44 ] @
Izvini a gde se to Makedonska ukršta sa Takovskom? Ili su to neka nova imena sa kojima nisam upoznat.

Isto tako ti saobraćajci su očigledno neodlučni u svom poslu. Kada zaustavljaju saobraćaj iz jednog pravca da bi pustili drugi, uvek im nekoliko automobila "prođe kroz crveno" na šta ili ne reaguju ili gestikuliraju i pište u stilu "šta radiš čoveče, vidiš da zaustavljam" dok mu vozač odmahuje u stilu "izvini brate drugi put neću". Nikad saobraćajac koji reguliše saobraćaj nije kaznio vozača koji nije poštovao njegov stav.

I zašto su oni postrojeni duž glavnih saobraćajnica u gradu, stojeći sa strane i blenući u saobraćaj? Čemu to i ko to plaća?
[ StORM48 @ 29.12.2010. 10:47 ] @
@nalickana
Hoćeš reći - "bili bi korisni", kad bi reagovali?
Svaki dan gledam blokirane raskrsnice, na očigled prisutnih saobraćajaca. Zaustave i "prekorno legitimišu" svakog 15.000-og, puštajući ga posle 4 sekunde drila

A kad smo već kod toga, ništa gluplje nisu mogli da smisle nego one roze mreže koje "hvataju" vozače. Kao - "e sad ne smete tu da se zaustavite". Kao da su zaustavljanja u raskrsnici do sada bila dozvoljena... debili.

I na kraju se sve svodi na pitanje POŠTOVANJA i SPROVOĐENJA zakona, a ne izmišljanja rupe na saksiji (čitaj: donošenja novih zakona i propisa), jer ako se ne poštuju - sve jedno je kakvi su. Milion puta je izneseno mišljenje da novi ZOBS nije bio uopšte potreban. Trebalo je pooštriti kazne i samo dosledno sprovoditi postojeći, što nikada nije činjeno. Ne znam onda na koju foru će da sprovedu novi? Ako ga budu sprovodili kao i stari (što će reći - nikako), totalno je nebitno da li je zakon nov ili star.

@bttp
Pretpostavljam da je mislila na Lole Ribara - mnogi ne kontaju da to nije ista ulica.
A ovo što pominješ za "blejanje" je isto tačno - oni sami pojma nemaju da su u obavezi da zauzmu iz svih uglova vidljivu poziciju, a ne da vozači trebaju da sanjaju gde se (i da li se uopšte) pandur nalazi na raskrsnici.

Pozdrav
[ bttp @ 29.12.2010. 10:53 ] @
Mislim da se ni ta Lole Ribara odavno više ne zove tako, a kako se sad zove moraću da pogledam na mapi pa javim :)
To je Svetogorska, kao što sam i mislio ali nisam bio 100% siguran, pa rekoh da ne lupam i ja pre nego proverim :)
[ nalickana @ 29.12.2010. 11:06 ] @
dva bela goluba = lole ribara = makednoska = svetogorska. navikla sam na ime makedonska. :S
[ StORM48 @ 29.12.2010. 11:15 ] @
@bttp
U pravu si. Znam da se tako zove, nego po navici napisah. Ja mislim da još uvek stoji svih 162 naziva na tablama - kao, da bismo znali kako se sve (nije) zvala

@nalickana
Hehe, i dalje nisam siguran šta sa čim povezuješ, ali Makedonska i dalje postoji, na istom je mestu, ali se ne ukršta sa Takovskom. Taj deo koji se ukršta sa Takovskom se zove Svetogorska i proteže se istim pravcem, praktično sve do zgrade Politike. A od semafora kod politike, pa do trga je Makedonska. Znači, relativno mala ulica.

Nebitno za temu, btw.

Pozdrav
[ bttp @ 29.12.2010. 11:46 ] @
Citat:
nalickana: dva bela goluba = lole ribara = makednoska = svetogorska. navikla sam na ime makedonska. :S

Pogrešno. Treba da proveriš činjenice pre nego što ih usvojiš i kreneš da širiš dezinformacije. Svetogorska se proteže od Takovske do Radio Beograda.

[ nalickana @ 29.12.2010. 12:14 ] @
smarate. koja je tema?
[ bttp @ 29.12.2010. 15:06 ] @
Jel zna neko koji je posao ovih? Za mene je to million dollar question :)

[ mmix @ 29.12.2010. 17:59 ] @
zar nisu to GSPovi operativci?
[ bttp @ 29.12.2010. 19:59 ] @
Šta rade, paze da tramvaji idu po šinama a trole po trolama? :)
[ mmix @ 29.12.2010. 20:31 ] @
interna kontrola, sta ja znam. Proveravaju da li je bus na liniji ili je vozac prodao gorivo i loce sa ortacima u kafani? i slicno.
[ dexxx @ 29.12.2010. 20:46 ] @
A oni panduri koji stoje na Gazeli pa u jutarnjem špicu zaustave ceo nadvožnjak za uključenje na most iz Bulevara Vojvode Mišića... kolona se protegne odozgo pa dole do pola Sajma. I onda kad svi legnemo na sirene, mjmun se "probudi" pa pusti da se uključimo na Gazelu. Kad god nisu tu, saobraćaj funkcioniše savršeno.
[ yolja624 @ 30.12.2010. 05:44 ] @
I ja sam primjetio da generalno ne umiju da regulisu saobracaj. Ali regulisanje saobracaja i nije, u sustini, jednostavna rabota, koliko god to izgledala.

Jedna recenica mi upala u oci:

Citat:
Kad god nisu tu, saobraćaj funkcioniše savršeno.

Sta je starije, kokos ili jaje? Pa druze, zasto bi pandur izlazio na praznu raskrsnicu koja savrseno funkcionise. Slijed dogadjaja ide ovako - u spicu, kad marva od vozaca zaboravi pravilo desne strane, znakove, propise... ne vidi semofore, onda na put postave onog kog ti zoves majmunom. A da majmuna nema, onda bi ta raskrsnica licila na raskrsnice u Nju Delhiju, Istambulu, Dzalalabadu i ostalim ekskluzivnim mjestima, gdje pravo jaceg ima pravo prvenstva. U istim gradovima ni jedno auto nije ofrabano jednom bojom, posto ih stalno krpare, a ostecenja nastaju jer se medjusobno gurkaju na tim istim neregulisanim raskrsnicama.
To mozda njima ne smeta, ali kod nas to bi dovelo do izvesne pometnje.
[ bttp @ 30.12.2010. 12:23 ] @
Citat:
mmix: interna kontrola, sta ja znam. Proveravaju da li je bus na liniji ili je vozac prodao gorivo i loce sa ortacima u kafani? i slicno.

Ako im je to stvarno posao (mada postoje i kontrole na okretnicama, not to mention da tramvaj ne možeš da parkiraš ispred kafane), mnogo bolje i jeftinije bi im bilo da stave GPS trasnspondere na vozila umesto da vrše fizičku prismotru.

Citat:
yolja624: I ja sam primjetio da generalno ne umiju da regulisu saobracaj. Ali regulisanje saobracaja i nije, u sustini, jednostavna rabota, koliko god to izgledala.

Niko ne kaže da je jednostavno, ali da li je to argument da na kritičnim tačkama saobraćaj regulišu potpuno neumešni ljudi? Imamo li mi uopšte ijednog kompetentnog saobraćajca? Mislim da bi trebalo raspisati konkurs :)