|
[ Azra @ 29.12.2010. 08:22 ] @
| Pozdrav svim clanovima,
procitao sam sve komentare vezano za OBRTOMER ali nisam nasao resenje mog problema
Imam Audi 80 jaje 1989 1.8S
u toku voznje mi se auto ugasio i nisam mogao da ga upalim .Odslepovao kod majstora i on skinuo zicu koja ide od bobine prema obrtomeru i upalio motor bez problema...
Interesuje me:
da li je obrtomer jedini i glavni uzrok da se auto ugasi ( i sad kad spojim zicu od obrtomera na + bobine motor se ugasi)
i zasto se motor gasi
da li se obrtomer moze popraviti ( ili se mora menjati cela instrument tabla) pisali u komentarima o zamnei pojedinih kondenzatora)
Hvala |
[ vladd @ 29.12.2010. 10:29 ] @
Moguce je da je obrtomer crkao, ali je moguce i da je signalni kabl, koji je skinut sa razvodnika, negde ustinut na masu.
S obzirom na princip rada obrtomera, da je relativno prost brojac impulsa, lici mi da je doticni kabal negde sproveo signal na masu.
Obrtomer, instrument tabla, mogu da se popravljaju, koga ne mrzi to da radi, mislim da je jeftinije naci polovnu ispravnu.
Poz
[ Azra @ 12.01.2011. 22:50 ] @
Jos nisam resio problem ali sam ustanovio sledece:
skinuo sam instrument tablu ( zuti i plavi konektor) i spojio kabl ljubicaste boje na bobinu i motor se ugasio
znaci nije do obrtomera odnosno nije pokvaren
e sad, sa table NE izlazi ni ti jedna ljubicasta (lila) zica a iz snopa kablova upravo ta ljubisasta ide na bobinu i ona je tu i bila zadnje 3 godien i sve je radilo OK
Moj zakljucak je da kabl od instrument table ide NEGDE pa odatle na bobinu
Za to "NEGDE" kazu mi da je neki modul koji obradjuje signal, pitanje : GDE SE NALAZI TAJ MODUL ? posto ne mogu pratiti ljubicastu zicu jer ulazi u snop koji ide ispod kutije sa origuracima (meni nedostupno)
Dodatni problem je taj sto je nekada raniji vlasnik skinuo orginalni komutator i razvodnik i sve je napravljeno KLASICNO ( bobina, razvodnik razv ruka platinska dugmad kondenzator ..
ako neko ima neku ideju bio bih zahvalan
[ vladd @ 13.01.2011. 10:08 ] @
Od pocetka je licilo na budzevinu.
Preporuka je da, ako mozes, vratis kako je bilo, komutator i beskontaktni davac, da se oslobodis razvodnika sa platinama. U tim godinama, samo je izvor problema.
Kakvu je kombinaciju izveo majstor, moraces da pitas ranijeg vlasnika, ili da skidas kutiju sa osiguracima i ispratis kabal.
Probaj da nadjes semu na netu, moguce je ispratiti zice po boji, na semi, i eventualnu promenu boje zice istog signala.
Najverovatnije je majstor radio tehnikom, seci - uvrni - izoluj, taj spoj ima otprilike trajnost 3-5 godina.
Poz
[ Azra @ 13.01.2011. 18:37 ] @
Hvala na odgovoru i savetu
Sve sto si napisao potpuno se slazem i gledacu da sve vratim na orginal (ali kod pravog majstora),
ali za to ce mi trebati vremena i "vremena"
poz
[ vladd @ 13.01.2011. 19:15 ] @
Seme bas nesto i nisu previse javno pristupacne na netu, moguce da ih ima preko torenta, ali to moras sam da odradis.
U krajnjoj liniji nije lose da imas te podatke, ako ne planiras skoru prodaju vozila.
Poz
[ Azra @ 16.01.2011. 17:09 ] @
nakon par dana muke sa trazenjem shema i ispitivanju kablova, problem je resen
"Obrtomer ponovi radi !!! "
definitivno je kabl (ljubicaste boje) koji je vezan na bobinu bio u kontaktnu sa masom
nasao sa koja zica ide od instrumenta i zutog konektora na drugi konektor i istu presekao( jer vodi na masu) i prespojio sa drugim kablom na bobinu i obrtomer radi.
sto se tice komutatora i beskontaktnog davaca i da se oslobodim razvodnika sa platinama, to ce sacekati toplije vreme i "vreme".
@ vladd
Hvala na podrsci i savetima.
[ pantic68 @ 16.01.2011. 17:33 ] @
Citat: Azra:
sto se tice komutatora i beskontaktnog davaca i da se oslobodim razvodnika sa platinama, to ce sacekati toplije vreme i "vreme".
Stara izreka kaže ne popravljaj što nije pokvareno. Ja sam svojevremeno kupio polovan motor za auto i sa platinama i svećicama koje su bile na njemu prešao 50-100K otprilike, samo sam ulje i filtere menjao. Kad sam ga prodao nekom drugaru on reši da reda radi sve promeni i posle toga je na svakih nekoliliko meseci morao da menjao opet. Hoću da kažem da ako su kvalitetne platine, glatki bregovi na razvodniku i odgovarajuća bobina to služi I ne crkava naprasno kao komutator, uvek možeš da ih malo prošmirglaš i ušteluješ da bi se dovukao iz zabiti u kojoj se po marfijevom zakonu uvek desi kvar.
[ Azra @ 16.01.2011. 17:48 ] @
Citat: pantic68: Stara izreka kaže ne popravljaj što nije pokvareno. Ja sam svojevremeno kupio polovan motor za auto i sa platinama i svećicama koje su bile na njemu prešao 50-100K otprilike, samo sam ulje i filtere menjao. .
verovatno si u pravu jer i ja sam do sada presao oko 20K sa platinama i klasicnom bobinom, dok nisu pocele muke sa obrtomerom..
jedino sam danas primetio kad je sve bilo zavrseno da mi na leru broj obrtaja varira (kazaljka skace od 800-1000) a kad malo pojacam gas sve je ok
da li da sumnjam na svecice i kablove ?
kapa ruka kondenzator i platine su stavljeni novi pre 2 meseca
[ vladd @ 16.01.2011. 18:24 ] @
Princip rada , odnosno obrade signala je "diodna pumpa", koja puni kondenzator na odredjen napon, zavisno od broja impulsa. Taj napon se meri i prikazuje kao "broj impulsa", ili obradjen(broj impulsa ili napon, podeljen sa nekom konstantom), "kao broj obrtaja".
Variranje u nekoj meri moze da pristigne od razvodnika, kao uzrocnika, ali je prisutno na svim turazama, a narocito na visim.
Verovatno je kondenzator malo promenio vrednost, ili kazaljka(odnosno pokazivac obrtaja) nema adekvatno prigusenje.
To su dva uzroka variranja, necist signal(moguce i izazvan losim masama), ili starost instrumenta.
Ili je ceo sistem u redu, a motor sam varira sa lerom i menja broj obrtaja
Poz
[ Azra @ 17.01.2011. 09:05 ] @
Citat: vladd:
Variranje u nekoj meri moze da pristigne od razvodnika, kao uzrocnika, ali je prisutno na svim turazama, a narocito na visim.
Poz
variranje kazaljke je samo na malom broju obrtaja, odnosno na leru, sve preko 1000 o/min je u redu i kazaljka prati promenu br.obrtaja
verovatno nije dobro podesen razvodnik na malom broju obrtaja
[ vladd @ 17.01.2011. 13:05 ] @
Podesenost razvodnika nema puno veze sa radom obrtomera. Zamisli to kao jedan obican taster(sto platine za obrtomer i jesu), koji se ukljucuje i iskljucuje, periodicno. Svako otvaranje platina je jedan impuls, a sledeci dolazi nakon sledeceg zatvaranja- otvaranja platine.
Pri malim obrtajima, impulsi su retki. Ne verujem (ali nije ni nemoguce) da je zazor na platinama toliko mali, da impuls traje prekratko.
Kondenzator, eventualno, moze da pravi problem, ako probija na masu, ili je prevelik, za takvu detekciju obrtaja, kada su retki, slabi i uski signali. Ali bi tada drzao konstantno pogresan(manji) broj obrtaja, ne bi varirala kazaljka.
Variranje obrtaja znaci da varira napon, "napravljen" od impulsa, ili kazaljka nije dobro prigusena, iz nekog razloga, najcesce starosti, pa detektuje talasnost napona, koja je veca kada su manji obrtaji(odnosno manje impulsa)
Podesenost razvodnika nema uticaja.
Poz
[ stefan audi 80 @ 13.11.2014. 22:24 ] @
imam audi 80 1.8s,citao sam ovo pa me zanima ne radi mi obrtomer koja zica ide na bombinu,tj ne znam dal je isto ko kod njega sto je problem,probao sam drugi sat isto nece da radi.pa me zanima koja je zica ta ljubicasta ili lila,koje je ona boje u zutom budziru,hvala unapred.
[ vladd @ 16.11.2014. 10:25 ] @
Mozes po netu naci elektricne seme, sa oznakom boje zice. Mislim da su i autoelektricari zaboravili boju.
Uglavnom, zica moze da se ispita, da se nadje konektor ili prikljucak od obrtomera i omski proveri(otkacen accu da ne zvekne ommetar), zatim ta zica ne treba da je pod naponom, i kao poslednje, prikacis pa probas(naravno uslov je da nije pod naponom neprikacena, da se ne pravi kurslus).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|