[ PedjaZ @ 29.12.2010. 19:31 ] @

-----motor-----
---------------
4___3___1___2

Ovako pise na kablovima (4-3-1-2)
Zamolio bi nekoga da pogleda kako idu kablovi na razvodnik paljenja?

Na internetu sam nasao svakakve kombinacije pa zato pitam da li moze neko da zaviri ispod haube
Hvala.

[ cozmo_im @ 29.12.2010. 21:21 ] @
Dok neko ne "proviri" obicno na razvodniku (na kapi) pisu oznake gde se koji kabl kaci (brojevi)... osim ako nije neko stavio neku aftermarket razvodnu kapu...
[ PedjaZ @ 29.12.2010. 23:44 ] @
nasao najzad nesto pa cu da proverim

oznaka nema na kapi
[ ubimestruja @ 30.12.2010. 00:07 ] @
1-3-4-2
[ PedjaZ @ 30.12.2010. 06:27 ] @
mozda nisam bio dovoljno jasan

Koja svecica ide na koje mesto na razvodnoj kapi?
Da li je kao na toj slici - svecica kod desnog fara ide gore do motora, do levog fara ide dole...
Probacu skicu da postavim
[ vladd @ 30.12.2010. 19:46 ] @
Najverovatnije je 1342.

Cilindar 1 je kod zamajca...pa redom do 4

Podesi oznaku za paljenje na zamajcu, da bude blizu markera na bloku, kao za stelovanje paljenja.

Skini kapu razvodnika, i konstatuj poziciju razvodne ruke, koja u tom trenutku pokazuje paljenje na cilindru No 1.

Pozmatraj pri verglanju da li se ruka razvodnika krece u smeru kazaljke na satu, i u tom slucaju dobices raspored kablova kao sto si nacrtao.


431243124312 je u stvari konfiguracija 1243.., krece se od markiranog cilindra br 1, referentnog za paljenje(vazna je njegova GMT), a u tom slucaju bi se razvodna ruka kretala suprotno kretanju kazaljke na satu


Poz
[ PedjaZ @ 31.12.2010. 07:07 ] @
Poceo sam da zaustavljam ljude po parkinzima i da im zavirujem pod haubu,
ali koliko kola -toliko kombinacija.
Probacu to sto si predlozio.
Hvala
Ako neko ima slicnog campusa '93 od 1108 kubika
br.motora C1EP7...
neka se slobodno ukljuci

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 31.12.2010. u 12:31 GMT+1]
[ borkostar @ 31.12.2010. 11:55 ] @
moze ti pomoci i neko sa reno 4 ili i petica 1.4, isto je
A covek ti je lepo objasnio
[ PedjaZ @ 02.01.2011. 15:45 ] @
hvala na objasnjenju ali nije pomoglo.
Okrecem motor da vidim oznaku na zamajcu.
Nadjem gde ide prva svecica
Ispadne kao na skici.
Razvodna ruka se okrece u smeru kazaljke na satu,
ubodem kablove redom 1.3.4.2
Krenem da verglam-puca ko blesav.
Znaci da nije to!
1.2.4.3 nije i zanemarite te oznake u prvom postu jer to pise na kablovima a iste su duzine pa su mozda i oni pomesani bili

Moze neko u autodati bar da proveri po toj oznaci motora?
[ borkostar @ 02.01.2011. 16:23 ] @
Ja ne shvatam gde je tvoj problem i pitam se dali imas problem?
Ti nisi napisao da imas!
Jel ti nemozes da upalis auto vec par dana
Ako puca a kablovi su 1 3 4 2 onda si pomerao razvodnik i rastelovao paljenje a ja sam video i vise vrsta razvodnika na 1.1 od kojih neki modeli(vakum pumpica) stoji skroz na kontra strani
A i pitanja su ti bas nelogicna
Reci bre sta te muci
[ vladd @ 02.01.2011. 17:43 ] @
To je prost motor, i slicnih ima na sijaset vozila.

Problem zasigurno nije u poziciji kablova, odnosno rasporedu.

Kondenzator, razvodnik, zazor platina, pomerena osovina za pokretanje razvodnika..sve je to verovatniji uzrok "pucajuceg" ponasanja.

Mora se odraditi procedura inicijalnog podesavanja, kao da je rasturan motor. Od pozicioniranja zamajca, provera prvog klipa da je u GMT, polozaj pogonske osovine razvodnika, i pozicija razvodne ruke, koja mora da bude na poziciji kontakta kabla za prvi cilindar.

Nakon toga, podesavanje ugla predpaljenja, na 8 stepeni, moze i nesto manje(za prvo startovanje motora, naknadno podesavanje se podrazumeva), podesavanje zazora platina, 0,4mm, ponovna provera momenta paljenja, i tek tada pokusati sa paljenjem motora.

Poz
[ PedjaZ @ 02.01.2011. 19:56 ] @
Auto je palio, doduse malo teze zimi ali je palio.
Ja sam samo podesio zazor na svecicama/bio preko 1mm i svecice nisu bile dovoljno pritegnute/, ocistio razvodnu kapu spolja i iznutra ali prilikom vracanja sam pomesao kablove.
Ostalo nista nisam dirao!
Razvodna kapa i ruka, kao i kablovi su u nesto losijem stanju ali je PALIO.
Autodata za taj motor kaze isto 1-3-4-2 samo im kec na razvodnoj kapi nije bas lepo oznacen.
Sta mu je sada, ja stvarno ne znam pa zato pitam vas.
[ veselinovic @ 02.01.2011. 20:42 ] @
Pazi, Vladd ti je objasnio proceduru, posto se kod nekih automobila rotor moze staviti u proizvoljan polozaj, mozda je nekad neko okrenuo rotor pa ne vrijedi gledati u druge motore.
Zamajac na 0, treba da je paljenje ili na 1 ili na 4 cilindru. Koji je tacno mozes odrediti po markeru na bregastoj, ali mozda je lakse probati te dvije kombinacije.
Posto si jednu ( paljenje na 1. cilindru probao bezuspjesno) onda je to gdje je bila 1 svjecica u stvari 4 svjecica, pa onda idi redom, u smjeru okretanja rotora 2, 1 i 3.
Upalice kao i prije.
Poz.
PS na svim motorima koje sam imao priliku vidjeti paljenje je upravio 1-3-4-2. Nemam pojma zasto, ali je tako.
[ borkostar @ 02.01.2011. 21:10 ] @
Na renou 5 nemozed na vise od jednog nacina ubosti razvodnik u leziste
[ stewuss je @ 02.01.2011. 22:52 ] @
Razvodna kapa ima zub koji naleze na osnovu razvodnika, tu je prvi kabel (za prvi cilindar, onaj do zamajca), redosled kablova 1 - 4 - 3 - 2, cetvrti je do pumpe za vodu. Kad rasporedis kablove proveri zazor platina (mislim da je 0.4mm) pa da vidimo da li pali.

Poz

P.S. Mozda si od svog tog namestanja kablova pomerio i razvodnik, proveri da li se lako okrece levo - desno, te da moras i predpalenje stelovati.
[ vladd @ 02.01.2011. 23:33 ] @
Namesti marker na zamajcu, blizu tacke paljenja, skini kapu razvodnika i vidi gde se nalazi ruka razvodnika. Tada je razvodna ruka prema prikljucku kabla prvog cilindra. Proveri da nema labav hod(previse), desava se da pukne stift, pa se slobodno okrece, nezavisno od pogonske osovine(one ispod razvodnika)..

Ako si samo par zahvata uradio, moguce je da si poremetio platine ili razvodnu ruku.
Ako si skidao kablove sa kape, moguce je da si kapu okrenuo za 180 stepeni, ako je u (bas) losem stanju.

Proveri da nesto nije upalo u razvodnik, nema tu mnogo mesta i mogucnosti za gresku.

I kao poslednje, probaj sa nekim drugim svecicama, a dok budes skidao kablove sa svecica, proveri da nisi slucajno pokidao kontakt kabla sa buksnom koja ide na svecice...ako si vukao za kablove pri skidanju.

To su otprilike sve opcije( i mogucnosti greske), koje treba proveriti, motor mora da upali i sa nesto losije nastelovanim paljenjem, bice samo nemiran u radu...

Poz
[ veselinovic @ 03.01.2011. 09:18 ] @
Vladd,
opet podvlacim.
Kada je na zamajcu 0 paljenje moze biti na 4. ili 1. cilindru. Na kojem od ta dva zna bregasta osovina.
Poz.
[ vladd @ 03.01.2011. 11:30 ] @
Da ne bi bas skidao poklopac ventila, moze da okrene radilicu za jos jedan krug i obavi proveru(pozicije razvodne ruke-jednom mora da pogodi "prvi")..ne mora "iz prve" da bude na prvom. To sam mislio da se podrazumeva
Lakse je tako proveriti, na ovoj hladnoci..

Ako skida dekl, onda klakalice na cetvrtom moraju da su "na vagi"..

Licno mislim da je problem sa razvodnikom..treba mu remont i nesto novih delova...

Poz
[ PedjaZ @ 03.01.2011. 18:18 ] @
danas se smrzavao pa da vam prenesem utiske.
Sve u svemu, treba ce mu majstor ili neka vracara posto ne znam sta vise da probam.


*preko telefona kucam pa mi je lakse sliku da postavim*

[Ovu poruku je menjao PedjaZ dana 03.01.2011. u 19:59 GMT+1]
[ edi maj @ 03.01.2011. 19:20 ] @
Ako su ti 1. i 4. klip istovremeno u GMT onda oni moraju biti jedan naspram drugog na razvodnoj kapi a ti si ih u svim kombinacijama koje si naveo stavljao jedan do drugog, znači raspored ti mora biti ili 1 - * - 4 - * ili 4- * - 1 - *.

Ovo si zakomplikovao, mislim, bez potrebe. Kada već znaš da je 1. i 4. cilindar u GMT kada je zamajac na 0, onda znači da svjećica na jednom od njih treba da upali. Tamo gdje se u tom momentu nalazi ruka razvodnika spoji prvi cilindar, a kontra njemu 4. Zaverglaš i vidiš da li auto reaguje. Ako ne, samo zamjeni mjesta 1. i 4. kablu. Ako nije ranije, tog momenta auto bi morao reagovati. Zatim se poigraj sa 2 i 3 i to je to.

Na kraju krajeva, s obzirom da znaš da su 1. i 4. klip istovremeno u GMT, imaš samo 4 kombinacije.

Kada je zamajac na 0, tamo gdje je ruka razvodnika staviš kabl prvog cilindra i probaš kombinaciju, u smijeru okretanja ruke razvodnika, i uvijek počevši od tog mjesta:

a) 1 – 3 – 4 – 2
b) ako ne ide, zamjeniš 2 i 3 dakle: 1 – 2 – 4 – 3
c) ako ne ide, zamjeniš 1 i 4, dakle: 4 – 2 – 1 – 3
d) ako ne ide, zamjeniš 2 i 3, dakle 4 – 3 – 1 – 2

I nema dalje.
[Ovu poruku je menjao edi maj dana 03.01.2011. u 20:50 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao edi maj dana 03.01.2011. u 21:58 GMT+1]
[ vladd @ 03.01.2011. 20:54 ] @
Pa pucace, dok ne postavis kablove redosledom 1-3-4-2.

Gledajuci kapu odozgo, prvi(originalno) treba da bude na gornjoj poziciji, ali nije problem ako je pomeren 180 stepeni. Osim ako ne smeta ostalim prikljuccima za razvodnik...

Prvi cilindar je do zamajca.

Odsrafis svecicu i dovedes klip 1 do gmt, ali cilindar 1 treba da je u taktu kompresije. Razvodna ruka treba da je vertikalno, prema gore ili prema dole.

Ako nije, skini razvodnik i demontiraj ga. Moguc je kvar, pucanje stifta u dnu razvodnika, i zakretanje.

To si trebao da proveris kada skines kapu, kako se ponasa osovina, pomeranjem razvodne ruke, da nema mozda veliki hod.

Kombinacija 1432 nece upaliti motor...

BTW, ne zanima te kako je kod drugih, razne varijante su motora , razvodnika i sl, bile u igri, plus majstorska aktivnost...

Najbolje je da situaciju privedes originalu...



Da te ne zbuni, C1C i C1E imaji iste bregaste...




Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.01.2011. u 22:41 GMT+1]
[ Nocni @ 04.01.2011. 00:19 ] @
Citat:
PedjaZ: danas se smrzavao pa da vam prenesem utiske.
Sve u svemu, treba ce mu majstor ili neka vracara posto ne znam sta vise da probam.



kakva tema... citam ovo i ne vjerujem... probao si 10 kombinacija a nigdje nema 1-3-4-2

To gdje ti pokazuje ruka nek ti bude 1 i idi onda u smjeru kazaljke na satu postavi 3, 4 i 2... zar je to tako tesko? A ti dosao do zakljucka da ti treba vracara

Odstampaj ovo sto ti je napisao @edi maj i postavi taj papir na poklopac filtera za vazduh to ti je sve sto ti treba
[ PedjaZ @ 04.01.2011. 01:14 ] @
E pa vidis.
Kre*ten!
Da sam odstampao, resio bi do sada. Ovako ja na telefonu pogledao poslednji post, a tamo pisalo 1.4.3.2 i ja ko blesav spajao tim redom bez imalo razmisljanja.
Sutra probam...
Hvala
[ PedjaZ @ 05.01.2011. 15:30 ] @
*oznaka na zamajcu se poklopi sa markerom
*razvodna ruka pokaze CETVRTI cilindar /ruka je okrenuta ka zamajcu/
*u smeru kazaljke na satu idu redom 2, 1, 3

Dakle, kombinacija je 1,3,4,2 ali prva svecica se spaja na onom izvodu kape, blize vodenoj pumpi, a ne kao na Renou4 ili na nekim peticama koje sam video.

Hvala svima na pomoci i strpljenju
[ vladd @ 05.01.2011. 16:19 ] @
Znaci radi!!

Da si pazljivo citao, primetio bi, spominjali smo, pomalo, da razvodna ruka moze da pokaze i prvi i cetvrti cilindar, ako je marker zamajca vidljiv.

S tim sto se paljenje steluje na PRVOM, kada je prvi cilindar u taktu kompresije(moze prstom da se proveri na otvoru kada se skine svecica, da se ne skida pokopac ventila), na nekih 8 stepeni..

Citat:
PedjaZ
Dakle, kombinacija je 1,3,4,2 ali prva svecica se spaja na onom izvodu kape, blize vodenoj pumpi, a ne kao na Renou4 ili na nekim peticama koje sam video.


I na ovo si upozoren

Srecno sa makinom

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 05.01.2011. u 17:40 GMT+1]