[ X Files @ 10.01.2011. 07:39 ] @
Imam neku LG veš mašinu, valjda 6-7 godina, u koju sam vremenom uložio skoro pola njene vrednosti (kaiš, prirubnica, servisiranje elektronskog modula)...

Juče nije htela da odradi poslednjih 11 minuta, a to je vreme za ispuštanje vode i centrifugu.

Ok, jedva otvorim filter, izvadim tonu kamenca. Zatim okrenem mašinu naopako (kao i 4 puta pre toga, za tih nekoliko godina). Sva creva nabijena naslagama kamenca (što zalepljeno, što nagomilano u prečniku) i "glinom", za desetku.

Usput, na spoju do buksne izgorela i jedna od tri žice koja valjda služi za centrifugu.

Koliko sam amaterski mogao, očistim kamenac iz creva i oko pumpe, zamenim buksnu i popravim spoj, pustim nekoliko ciklusa punjenje/centrifuga da sve te ostatke izbaci napolje ponovo kroz filter i odvodno crevo.

Mašina radi.


E sada, kako da ubuduće održavam mašinu da ne dolazim u situaciju kao što je ova? Da li sve ovo znači da u nekoj razumnoj periodici treba ponoviti ovaj postupak preventivno ili sve to prepustiti majstorima da očiste stručnije od mene?

(Ranije sam imao i velikih problema sa kamencom u bojleru, pa sam se "naučio" da ga barem jednom godišnje očistim. Od tada nema problema.)


Odnedavno (na drugoj lokaciji) imam i kombinovanu mašinu za pranje i sušenje veša Gorenje, pa me takođe zanima kako najpametnije postupiti kada je u pitanju preventivno održavanje ovog uređaja.
[ fossil_037 @ 10.01.2011. 07:55 ] @
u sustini nista ne postizes odrzavanjem vremenom se hvataju i naslage od praska mozda da dodas pri svakom pranju po malo sode bikarbone u prasak . pozZ
[ Java Beograd @ 10.01.2011. 08:47 ] @
Nema tu "održavanja". Ovo šta si uradio sad, uradi opet posle dve-tri godine i to je to. Naravno, nadamo se da će žice i buksne biti u redu.

Ako zoveš majstore oni će da urade nešto slično ovome šta si uradio ti, ali "profesionalno" tj. manje, aljkavije i nepotpuno. I naplatiće 50-tak EUR.
[ gti2 @ 10.01.2011. 16:38 ] @