[ Kovacevic Vladimir @ 14.01.2011. 18:36 ] @
Vidim na bezinskim pumpama da toče samo bezolovni benzin.

Za Yugo 55 sam koristio MB 95 i 98.

Kažu momci, da toga više nema po celoj Srbiji i da će se koristiti od sada samo bezolovni benzin.
Ima na ponudi i neki aditiv (tečno olovo, valjda), koji se može dosipati u rezervoar za ove naše oldtimere...

O čemu se tu radi?

Da li će Yugo dobro "podnositi" bezolovni benzin na duži period upotrebe?

Pozdrav
[ cozmo_im @ 14.01.2011. 19:09 ] @
Ama bas nista mu nece biti. Sipaj i vozi.
[ fanfon @ 14.01.2011. 19:47 ] @
S obzirom na kvalitet goriva koje je taj jugo trosio u prosle 2 decenije preradio bi i blatnjavu vodu :) Slobodno sipaj bezolovni
[ Kovacevic Vladimir @ 14.01.2011. 20:31 ] @
Citat:
fanfon: S obzirom na kvalitet goriva koje je taj jugo trosio u prosle 2 decenije preradio bi i blatnjavu vodu Slobodno sipaj bezolovni


Pa...bilo je svega.
Od crvenog Shell-a iz Mađarske do "obogaćenog" gasolina!

Ali, od "generalke" strogo vodim računa, pa zato pitam i za taj aditiv.
Taj bi, valjda trebao malo da ga "zamasti" i doda koji oktan?

Pozdrav

[ codeNO @ 14.01.2011. 20:45 ] @
Ako si iz bg znam tri mesta gde jos ima MB95
[ etjen @ 14.01.2011. 20:46 ] @
slobodno sipajte BMB. Ako i dodajete aditiv, dodajte jednom u pet, šest sipanja punog rezervoara.
Ljudi su godinama vozili samo na plin i ništa posebno im se nije desilo na samom motoru. (a u plinu nema olova takođe)
[ Kovacevic Vladimir @ 14.01.2011. 21:23 ] @
Hvala Vam momci!

Pozdrav
[ vladd @ 14.01.2011. 22:37 ] @
Na nekim laboratorijskim testovima, vrlo specificnih motora, sa specificnim opterecenjem se pojavila mikroerozija na sicevima ventila. A onda je nastala "urbana legenda" od komarca napravljen dinosaurus, cak ne ni magarac.

Koriscenjem bezolovnog, mozs ocekivati doticnu eroziju , pod punim gasom, nakon 500000km.., ako ista ostaloa prezivi.

Elem, ne dolivaj nista, posle generalne prati ulje, tecnost za hladjenje, dotezanje glave, i vozi sa uzivanjem....o uljima(kvalitetu) necu da pricam..zgadicu neke

Poz
[ Kovacevic Vladimir @ 15.01.2011. 06:39 ] @
Imam pređenih 12000 posle generalne, tako da su sva ta kontrolna podešavanja završena.

Još od '959.g. sa sa motorima, posle u Fiat-ima...sada sa Yugo 55.-icom od '89. g.
Imao sam princip:
- zamena ulja i filtera, ispiranje motora na 2000 pređenih km., posle na 5000 km...bez obzira na uputstvo proizvođača (10000 km.).
- nisam se "vezao" za jedno ulje, nego menjao (Castrol, Valvoline, neka Engleska u konzervama).
- koristim isključivo NGK svećice, silikonske kablove...i obavezno čistim kontakte u razvodnom el. sistemu.

Na kvalitet goriva ne mogu da utičem, ali se sećam razlike u vožnji i potrošnji, kada god sam sipao gorivo van granica SR.
Čak su i u CG uvek imali bolje gorivo (uvozili iz INA-e).

Pozdrav
[ vladd @ 15.01.2011. 10:31 ] @
Tebi vise ne treba ni jedan savet

Poz
[ pantic68 @ 15.01.2011. 11:01 ] @
Bezolovni ili ne oktanska vrednost mu je ista. Stvar je u tom što se u bezolovnom benzinu za povećanje oktanske vrednosti (povišenje tačke paljenja i eliminisanje samopaljnje, detonacije) koriste ciklični ugljovodonici koji tokom normalnog sagorevanja proizvode neke supstance štetnije od olova. Medjutim njih je kao organska jedinjenja moguće u katalizatoru sagoreti do kraja, u ugljendioksid i vodu dok olovo ostaje olovo i pravi naslage degradirajući funkciju katalizatora.
[ Nocni @ 15.01.2011. 11:17 ] @
http://www.elitemadzone.org/t413046-0#2724962
[ jnk @ 15.01.2011. 12:14 ] @
Ako si nostalgičan imaš mb95 i dalje u katićevoj na slaviji.

Nego, dobio sam informaciju da za 2 nedelje eko, omv i lukoil dobijaju bmb98.