[ enkkara @ 17.01.2011. 21:00 ] @
Radi se o 1,9 tdi motoru od 77 kw i 77.000 pređenih kilomwra..iznenada mi se upalila lampica u obliku motora, a kad smo prijatelj i ja auto skopcali na dijagnostiku pokazao je gresku na egr venitilu.. pobrisali smo greseke i auto je isao 100 km bez ponovnog pojavljivanja greske.. kasnije se lampica opet upalila!prijatelj kaže da slobodno vozim, a da je ventil moguće očistiti.. auto se ponaša potpuno normalno i ne osjetim nikakvu promjenu na radu motora!obzirom da ću do majstora moći tek za 15-ak dana, zanima me da li da poslušam savjet i slobodno vozim auto ili da potražim majstora u blizini, te da li je problem moguće riješiti čišćenjem..
Hvala..
[ Zarko Silic @ 17.01.2011. 21:31 ] @
Gorivo sunjivog kvaliteta najcesci je uzrocnik kvarova na ovim nasim prostorima. Nije radjena ozbiljna statistika, ali sam siguran da 70% kvarova nastaju zbog loseg kvaliteta goriva. Isto tako sam siguran da je zbog loseg kvaliteta goriva dvostruko smanjen radni vek motora.

80.000 km je po zapadnom kriterijumu jos uvek nov motor, a o problemu sa EGRom ne razmisljaju ni sa 3 puta vecom kilometrazom.
[ Nocni @ 17.01.2011. 21:58 ] @
Nisi rekao koja je greska u pitanju...
Tvoj prijatelj ocigledno nije majstor pa nije ispitao dijagnostikom parametre egr ventila dok vozilo radi, nije izvrsio test i prilicno proizvoljno ti je rekao da vozis slobodno dalje jer misli da je taj ventil na golfu kao kod nekih opela vjerovatno... ne moze se reci napamet ali vjerovatno ciscenje nece pomoci...
Najvjerovatnije je tu pukla sama membrana i trebace ventil zamijeniti ako nije u pitanju nesto sasvim drugo kao npr. problemi sa samim vakuumima ili komandom za povrat dijela izduvnih gasova...
Problem ce biti jos veci ako prijatelj naknadno utvrdi da se ventil mora mijenjati a da je u stvari nesto drugo pokvareno...
Ako ti je rekao da ce ciscenje ventila pomoci zasto ga nije ocistio? To se moze uraditi za 15 minuta jer ventil ima takvu poziciju... tu je naprijed kao na tacni...

[ Milojkovic @ 17.01.2011. 22:27 ] @
Bolje da ide kod majstora da se ne bi desilo ono sto sam video danas.Covek je cistio EGR sa brusilicom na koju je montirao sajbnu sa celicnom cetkom.Dijagnostikom sam mu utvrdio da ima problem sa EGR-om na sta je on pobedonosno odgovorio "Znam to sam ja sam vec sredio"I stavrno kad sam ga izvadio videh da ga je "majstor" bas sredio tako dobro da smo porucili nov a cena prava sitnica 24.750 dinkish.
[ enkkara @ 17.01.2011. 23:35 ] @
nije imao puno vremena te je na moj zahtjev samo izbrisao gresku..znači problem bi baš mogao biti skup :(
[ Nocni @ 17.01.2011. 23:50 ] @
Ima i elegantnih rjesenja za takve probleme... moze se trajno iskljuciti funkcija egr ventila u samoj mapi u fles memoriji motornog compa... tada se nebi morao mijenjati... @zarsilic bi npr. to softverski iskljucio za krace vrijeme nego sto bi taj tvoj prijatelj ocistio ventil...
Ni to nije jeftino ali je trajno rjesenje...
[ enkkara @ 10.02.2011. 14:48 ] @
Samo da javim da je problem riješen. Radilo se o "elektronici" koja se nalazi ispred egr ventila (crna kutija u koju dolaze vakum crijeva i izlaze prema egr-u)-ne znam tačan naziv iako je majstor rekao. nova košta cca 215 eur, ali sam polovnu našao za 80 eura. nadam se da nisam pogriješio što sam ugradio polovan dio. auto sada ne prijavljuje grešku.
[ Milojkovic @ 10.02.2011. 15:11 ] @
Vreme ce da pokaze da li je taj deo ok.