|
[ Kovacevic Vladimir @ 20.01.2011. 07:21 ] @
[ cozmo_im @ 20.01.2011. 07:53 ] @
Nece to sad odmah stupiti na snagu (ovog ili sledeceg meseca), posto po novim pravilima svaki servis za tehnicki mora da ima kamere za nadzor povezane sa MUP-om i novu opremu. Tesko da ce vec krajem januara, pocetkom februara neki tehnicki imati tu opremu:).
Medjutim, oni ce verovatno usvojiti pravilnik i reci da se primenjuje od, lupam, 1. marta ili aprila, pa ko ziv ko mrtav od tih servisa jer je cena te opreme preko 15000 evra (koliko sam ja cuo, a i pisalo je ranije, zato verovatno i ta cena, mora se pokriti nabavka opreme).
Ali da je teski harac - jeste. Sad svi koji imaju stariji auto od 15 god (60% vozaca) moraju godisnje da izdvoje preko 8000 din samo za tehnicki. Znaci da ce broj registracija opasti za sigurno 50%. A onda ce biti suprotan efekat - i pored vise cene bice manjka novca u budzetu. Jer, 8000 din je kompletan remont kocionog sistema (cak i na mom, japanskom vozilu) a sad te pare neko treba da utrosi samo na tehnicki. Ja prvi zelim te novce da ulozim u ispravnost mog vozila a ne da mi neki saban na tehnickom tupi o tome kako mi jedna prskalica baca 5mm vise nego druga.
A vec smo i raspravljali na tu temu... dovoljan je jedan standardizovani tehnicki za sva vozila. Pa ako mator auto normalno prodje taj tehnicki, ne vidm apsolutno nikakvu potrebu da ide opet na tehnicki, pa nece se raspasti u srafice za 6 meseci.
Uostalom tehnicka neispravnost je uzrok manje od 2% saobracajnih udesa u Srbiji, tako da izgovori tipa "bezbednost" padaju u vodu.
[ Kovacevic Vladimir @ 20.01.2011. 08:36 ] @
Taman, do 28. marta, kada stignem na red...to će sve stupiti na snagu.
Razumeo bih višu cenu, kad bi to podrazumevalo otklanjanje (na licu mesta, u servisnoj radionici) eventualnih nedostataka: štelovanje farova, zamenu sijalice, pritezanje sajle ručne kočnice, ev. zamena zadnjih kočionih pakni, "luftiranje" kočnica...
I za taj novac da je uračunat i dodatni tehn. pregled.
Onda bi se imao osećaj saradnje (ovlašćeni servis - vozači) i brige o ispravnosti vozila.
Nemam više teksta...
Citat: cozmo_im:
Ali da je teski harac - jeste. Sad svi koji imaju stariji auto od 15 god (60% vozaca) moraju godisnje da izdvoje preko 8000 din samo za tehnicki. Znaci da ce broj registracija opasti za sigurno 50%. A onda ce biti suprotan efekat - i pored vise cene bice manjka novca u budzetu.
Million % tačno!
Pozdrav
[ SStudio @ 20.01.2011. 09:49 ] @
Ne znam jeli objavljeno negde ali će vlasnici pikapova i kombija imati dodatan namet na registraciju, verovatno nešto kao luksuz ili slično.
I tehnički za cipele pešacima da se uvede, zavisno od broja koji nosi, jer i to će biti luksuz uskoro.
Zbogom pameti....
[ Zarko Silic @ 20.01.2011. 10:10 ] @
Citat: SStudio: Ne znam jeli objavljeno negde ali će vlasnici pikapova i kombija imati dodatan namet na registraciju, verovatno nešto kao luksuz ili slično.
I tehnički za cipele pešacima da se uvede, zavisno od broja koji nosi, jer i to će biti luksuz uskoro.
Zbogom pameti....
Tako je. Rec je o dodatnom nametu, ali samo na vozila vece kubikaze u sta vecina pikapa ne spada. Cilj je bio oporezovati ona vozila luksuzne kategorije, poput Hiluxa i slicnih, koja su preregistrovana na teretna radi izbegavanja placanja seseljeve takse. Vlasnici teretnjaka sa nosivoscu do 3,5 t su na ovakav nacin ispali kao kolateralna steta.
Ipak mislim da ce do odredjenih korekcija u pravilniku ipak doci i da ove "nove" mere nece zaziveti na nacin kao sto se to predstavlja.
[ deki77 @ 20.01.2011. 10:34 ] @
To je samo cena..
Sta sve treba jos uloziti da bi se "prosao" teh. pregled.Pod vidoje nadzorom.Ako uzmemo u obzir da su nam punoletna vozila u vecini.
Da li ce pojedinci krenuti u deranje,pa sve po JUS-u ISO EU standardu.
I brisaci ce biti problem..verujte!!
[ Zarko Silic @ 20.01.2011. 10:51 ] @
Citat: deki77:
I brisaci ce biti problem..verujte!!
Naravno.
Tako i treba da bude.
Brisaci moraju biti ispravni. Mislim da je suvisno objasnjavati zasto.
[ cozmo_im @ 20.01.2011. 10:59 ] @
Auto treba biti ispravan - gume, trap (upravljac), kocnice, elektricni sistem (svetla), brisaci i izduvni sistem.
Ali to je to.
Nego mislim da su ljudi mislili na stvari tipa: e curi ti semering, e imas malo rdje ovde, e ove metlice su ti krace za 2mm, motor vam je malo mastan i slicno, e ova ti baca prskalica ovako, e sirena ti je smesna i tako.
Mislim da ce neki to iskoristiti da se izivljavaju, sigurno. A i da uzmu dodatne novce.
[ deki77 @ 20.01.2011. 11:28 ] @
Ja dobro znam kako se radi u AUT.Gde je pikel 35€.Ali to je samo jeftina cena sta mogu da ti pronadju radnici osposobljeni za nalazenje tackica pod mikoskropom.Tako da za novije automobile dobijete spisak na 2 strane sta sve treba odraditi(naravno kod njih po izuzetno povoljnim cenama materijal+ruke ).Kada budem u prilici da vam skeniram papir,i prevedem sa nemackog..ima da se kr+stite.Razne tackice mikroskopske po haubi...od kamencica mogu toliko da uticu na bezbednost da je pod obavezom farbanje cele haube u visini 400€. Ja ne kazem da treba voziti neispravne aute.Nego su ovo nazovi "od-jednom" zakoni,koji se sire kao virus.Pocev od tablica,saobrac.vozacke,tehnicki...bla bla
Bezbednost je za mene na 1. mestu
Kao i stanje puteva.
[ vladd @ 20.01.2011. 12:20 ] @
Koliko vidim, osim birokratskog izivljavanja, sire se i ulicni neredi, a i poneki birokrata zavrsi karijeru lagodnog i bogatog zivota ..
Da je birokratija u histeriji, to je valjda i vrapcima jasno, od "socijalne" odgovornosti, ostade jos jedna lagarija.
Kada nema privrede, drzava mora bogato da zivi na taksama i haracu.
Ali, takvi debil-inventivni sistemi se sigurno samourusavaju, to im je ishodiste, dolazi do zacepljenja, sve je manje potrosaca i korisnika taksiranih dobara, pa se ukupna kolicina besmisleno ubranog novca smanjuje. Smanjice se, konkretno, broj vozila, ali i kolicina para od akciza, taksi za puteve, smanjice se promet i u saobracaju, ali i po prodavnicama auto robe, servisima...malo im je smanjena prodaja vozila...
A ova birokratija ionako prozivljava poslednji mandat, pa im je svejedno sta ce biti posle, osim ako se ne pojavi neki ostri revansizam...pa se pronadju u sudbini nekog Sanadera, ili ovog aktuelnog predsednika Tunisa...
Poz
[ SStudio @ 20.01.2011. 13:25 ] @
Citat: sve je manje potrosaca i korisnika taksiranih dobara, pa se ukupna kolicina besmisleno ubranog novca smanjuje
Upravo tako kad ne možeš nešto da plaćaš a nije ti sredstvo za preživljavanje, odrekneše se njega.
Odrekli smo se južnog voća, neki cigareta, a vidim da je dosta komšija uključilo nožni pogon nakon poskupljenja benzina.
Ovo će biti još jedan razlog da sirotinja krene pešaka na posao.
Kad se pogleda sve ukupna računica za ovaj početak godine sa svim nametnutim taksama, tehničkim, dažbinama oko novih dozvola i tablica i propisana oprema, može se kupiti solidan yugo za te pare. Barem ovde kod mene.
[ Philus @ 20.01.2011. 21:48 ] @
Novi zakon je cist harach.
Nema veze sa bezbednoscu ili bilo cime.
Svako na tehnickom,moze da vidi,da li je vozilo ispravno,
i da li tako moze jos 12 meseci.
Sama cena tehnickog pregleda je smesna.
4000 din. i vise... za pola sata pregleda.
Nema rada,nema delova,nema ulaganja,samo pregled.
Za 4000 din.,svasta se uradi u jednom servisu za automobile.
I to vise sati rada,a ne pola sata pregleda vozila.
To sto ima neispravnih vozila na putevima,zna se ko je kriv za to.
Nisu krivi ostali ucesnici u sobracaju.
Mislim da je i obavezno osiguranje,veliki harach.
Cena osiguranja je nenormalno velika,
plus i nema vise vrsta.
Zasto bi neko placao punu cenu,ako nije imao udese i slicno,
kao i onaj sto se skoro lupa svaki dan...
Neko ko je tek polozio,najstariji vozaci-penzioneri,
vece sanse za udes itd.
U ovoj zemlji,za prosecan auto,starije od 15 godina,
registracija,osiguranje i tehnicki,ne bi trebalo da predje cenu vecu od 8000din.
Sve ostalo je namet,harach,danak,lopovluk...
Sa druge strane,vozaci su ovce za sisanje,
dokazano godinama unazad...na zalost.
[ pudar @ 21.01.2011. 01:26 ] @
Pa dobro, mora malo da se uvede reda u saobracaju. Da je skupo - skupo je, al' auto je, ipak, luksuz. Ne mora svako ko ima vozacku da ima i auto! Medjutim, dogadjaji iza nas su doneli i komplekse, tako da mora da se zivi iznad svojih mogucnosti(nazalost, auto je postao statusni simbol). To dovodi do toga da gorivo postaje primarno u odnosu na odrzavanje(mooora da se vozi!!!) i onda mozete da vidite potpuno celave sve 4 gume na autu od 7-8 soma. Zao mi je sto je odlozeno "sve 4 zimske", jer ko nema da ih kupi - ne treba da vozi zimi (naravno, mnogi se nece sloziti, ali samo treba biti pametan i imati u vidu da jedan far kosta kao 2 gume!).
Tehnicki 2x godisnje je super stvar(moraces auto da drzis u pristojnom stanju), al' 2x3-4 soma je bas bezobrazluk. Taksisti (i sva vozila za prevoz putnika) su uvek morali na tehnicki na 6 meseci, al' je cifra bila nesto simbolicna 400-500 din(mozda je to, ustvari, pola cene tehnickog?). Kamere su isto dobra stvar, one ce snimati proceduru pregleda(nece kamera da gleda sajtne, al' mora da snimi auto da je dosao i da se ispostovala procedura!) i materijal ce se cuvati. U slucaju da se nesto desi i posumnja se u tehnicku ispravnost, materijal se koristi da tehnicki "opere ruke" ili da popije zatvaranje i krivicnu prijavu.
Elem, prosle nedelje me zaustavi policaj i kad mi je vracao dokumenta, rece, svaka cast - uredno registrovano!? Ja pitam sta to znaci, a on kaze da svaki drugi nije registrovan! I kako da naplatis stetu od takvog ? U privatnoj tuzbi, verovatno, al' posto on nema para ni imovinu, verovatno, ide u zatvor. Sta ti imas od toga? Nista, uzivaj u trosku popravke svog ljubimca zbog bezobzirnosti nekog olosa.
Nije mi jasna jedna stvar - upravo sam se vratio iz Austrije i na ulaznoj HU granici velika guzva (vracaju se ljudi sa praznika) i zagledam malo automobile u koloni - video sam 10-ak golfova 3 i vektri 1 u UZASNOM stanju (truli rubovi, sajtne, vrata, krila, motori cekicaju, purnjaju...),a svi su Nemacke table. Razumeo bih da sam ih video kako ulaze u Srbiju(kupili golfa za 100e, registrovan jos 10 dana, dovezli se do zavicaja i doneli pun auto "djakonija", prodali ga nekom otpadu za 500e, isplatili put i vratili se sa zetom i cerkom nazad), a da ga vracaju u D !? Kako su ta kola registrovana i na kom su tehnickom oni prosli (pa taj proces dezintegracije limarije vozila je visegodisnji!)
U Beogradu(verovatno i ostalim vecim gradovima) se vozni park malo upristojio, ali ostatak Srbije je u ocajnom stanju. Ne mislim samo na starost, nego na stanje automobila (ja pred elektronikom dajem prednost mehanici, ali, ako je star, sto mora da bude truo do prozora?). Pozdrav...
[ cozmo_im @ 21.01.2011. 07:22 ] @
Citat: pudar:
Tehnicki 2x godisnje je super stvar(moraces auto da drzis u pristojnom stanju),
Tehnicki 2x je stupidarija zesce vrste. Auto je ili ispravan ili ne. Jedan tehnicki je dovoljan da to utvrdi, ali normalan tehnicki.
[ SStudio @ 21.01.2011. 08:04 ] @
Citat: Da je skupo - skupo je, al' auto je, ipak, luksuz.
#%&$%^ državu gde je auto luksuz
[ deki77 @ 21.01.2011. 08:37 ] @
Citat: cozmo_im: Tehnicki 2x je stupidarija zesce vrste. Auto je ili ispravan ili ne. Jedan tehnicki je dovoljan da to utvrdi, ali normalan tehnicki.
Oni su to utvrdili na osnovu stanja nasih puteva i goriva..
[ Nekilee @ 21.01.2011. 09:20 ] @
automobil luksuz??? racunar luksuz? struja luksuz? hrana? vazduh? u srbiji je zivot luksuz :)
ovo je nista drugo nego harac, nema racionalnog objasnjenja. niko ne moze da me ubedi da je yugo 2002. bezbedniji od rolce royce-a iz 1990. i da RR treba 2 tehnicka, a yugu jedan. ok dva tehnicka, ali drugi neka bude besplatan. sto se cena tice, skroz su nenormalne i sto je vec nekoliko njih reklo, prepolovice se broj registrovanih vozila. ja prvi necu da registrujem, ostavicu te pare i polako cu godinu dana za te pare da lickam neregistrovan auto, dok ova ekipa ne ode...samo ko ce ih naslediti? :)))
sto se tice nameta treba da se oporezuje po kataloskoj vrednosti vozila, s tim da imaju olaksice automobili sa visim ekoloskim standardom, manje kubikaze, hibridnim pogonom, jedini automobil u viseclanoj porodici...
[ Philus @ 21.01.2011. 10:07 ] @
Sve same gluposti od nasih politicara.
Treba im para za budzet,i to je to.
Ako ima na putu, neregistrovanih ili neispravnih,
zna se ko to treba da regulise.
To sto oni ne rade svoj posao,nije moj ili neciji problem.
Tehnicki moze biti svakog meseca,ako je besplatan.
Ja ne brinem za tehnicku ispravnost mog vozila,vec za ovaj harach.
Za sve cetiri zimske gume,to je vec bezbednost.
Moj auto,ima odavno sve cetiri zimske gume,ja nisam cekao zakon.
Ali ovaj tehnicki je cista kradja. Ako misle na bezbednost,neka bude besplatan.
Polovni automobili,polu ispravni,koji stizu ovde od preko,uglavnom zavrse za delove,
a i ne mogu se registrovati.
To sto je vozni park u Beogradu ok,a u ostatku Srbije nije,
ostatak Srbije je siromasan u odnosu na Beograd.
Kad bi se svi nameti,porezi,akcize i harachi,
ravnomerno rasporedjivali po celoj Srbiji,vozni park,bio bi isti.
Zasto bi auto bio luksuz?
Auto stariji od 15 god.,jos luksuz?
Jadna li je takva drzava kada je to luksuz...
Ima dosta sumnjivih automobila na putavima,ali za to je kriva
policija.
Ne mogu svi imati nove automobile,za to je kriva drzava.
Ili oni da pomognu gradjanima,ili da cute.
A ne glupi harach.
Opet,vozaci su krivi za to.
Cute,mozda ostave negde komentar...i to je to.
[ pudar @ 21.01.2011. 13:25 ] @
Jedan ozbiljan tehnicki godisnje je sigurno dovoljan u drzavama gde zive savesni ljudi, ali ovde treba jedan nedeljno. Neki Zika, kad se vraca svojim "kvantas" karavanom sa pecanja, osine o ledinu i pritom pokida nosace balans-stangle i osteti viljusku i utera tocak 5cm ka kabini. Kako ce da primeti kad je stalno pijan!? Ko ce njemu da ukaze da nesto ne valja? Majstor? Pa nisu se videli od 2002! I sa takvima se mimoilazimo na putu!? E moj Ziko...
Nisu svi poznavaoci automobila i njegovih sklopova,tako da nije uvek moguce pravovremeno prepoznati problem( moja tetka ne moze da provali da li joj kocnica "hvata" 2 cm nize nego prosle nedelje,a sa vecinom je isti slucaj). Ljudi koji manje voze,redje posecuju servis i svasta moze da se promeni za godinu dana. Zato je na 6 meseci sasvim ok.
E sad,da li je jugo 2002 ispravniji od Rolsa? Moje misljenje je da je jugo trebalo zabraniti (i unistiti sve alate) jos 80-ih,tako da glas ide Rolsu.
Tacno je, jadna je drzava i zato je sve luksuz. I meni je stvarno muka sto je telefon, pas, kvadrat kuce, 2 kubika vazduha vise u kabini i sl. luksuz i ozbiljno razmisljam da napustim trajno ovaj prostor,ali STVARNO ima mnogo krntija na ulicama i treba malo reda(nije bitno da li je 1930,1963 ili 2001). Ima mnogo onih koji kupuju jeftine(stare) automobile koji ce da im "posluze" dok su registovani (prakticno,da ga "satru" i u kantu). E u tom "satiranju" prolaze i kroz poslednju fazu "iskoriscavanja" koja je i najopasnija. Mesec-dva moze bez antifriza, ulja u menjacu i podizaca prozora, ali bez guma, svetlosne signalizacije, trapova i kocnica? Ma 'ajte,molim vas!
[ vaske2 @ 21.01.2011. 16:58 ] @
[ Philus @ 21.01.2011. 17:19 ] @
Sto se mene tice,
moze i jednom mesecno,
ali ne o trosku vozaca.
Besplatno.
Jednom godisnje,mozemo da platimo,
ali i po niskoj ceni.
Ne vecoj od 1000 din.
Sve preko toga,otimanje.
Meni se smuci kad vidim kao automobile
tj. gomila gvozdja na putu,
ali to je cista krivica saobracajaca i ostalih.
Cak sam video,kada su bili pored puta,
jedna takva kanta prodje pored njih,
a oni...nista.
A za korupciju na tehnickom pregledu,necu ni da pricam.
Jedan primer je dovoljan. Kanta na putu,a registrovan...
Kako to??
Sve moze da se resi preko noci,
ali ipak mi pricamo o harachu,na 6 mes.
Treba vladi pare,i udara tamo gde ima.
Kad nismo slozni,shishanje...
[ Kovacevic Vladimir @ 21.01.2011. 19:49 ] @
Ne znam ni odakle da počnem, kada je toliko besmisla na jednoj običnoj "pojavi" u vidu tehničkog pomagala za saobraćaj putnika i transport robe.
To (motorno vozilo) je izmišljeno iz potrebe i bazira na upotrebi izuma - zvanog TOČAK.
Ima i svoju luksuznu varijantu, koja je u izvesnom smislu isto - potreba, ali i to je normalno.
Kada bi se želelo odrediti šta je luksuz , moglo bi se oporezovati sve što je u vlasništvu preko jednog vozila.
Za jedno vozilo, bez obzira na kategoriju, model, marku...itd. ne bi trebalo da se plaća ništa.
Porez se platio prilikom kupovine, preko cene goriva, putarine i ostalih ugradnih delova u redovnom održavanju.
Kada je bilo preporučeno, da se ugrađuje plin u auto...mogli su stimulisati vozače besplatnim Atestom i promenom podataka u saobr. dozvoli.
Kada su uveli obavezu za sve 4 zimske gume, mogli su napraviti zamenu starih guma, sa doplatom za nove.
ect. Spisak bi mogao biti poduži, u smislu - šta se sve moglo
Da su želeli da unaprede saobraćaj i bezbednost, sasvim bi drugim tokom išla opšta saobraćajna kultura i rezultati bi bili smisleni, pa i da se uzme neka kinta, vozači bi imali drugi utisak, suprotan ovim utiscima iz prethodnih postova.
Pozdrav
[ Philus @ 22.01.2011. 17:09 ] @
Samo se uzmu zakoni iz normalnih zemalja,
i obrnes. Dobije se,zakoni u Srbiji.
Osim vece pobune,ne vidim nista sta ce promenti u vezi
saobracaja.
A pobuna,gradjanaska neposlusnost ili bilo sta slicno,
ovde je to misaona imenica...
Ako se malo dublje pogleda,
u Srbiji,nema nikakav sindikat,udruzenje,
ili bilo sta slicno,sto ce organizovati vozace,
za bilo kakav protest.
To znaju i oni od gore,zato i to rade,moze im se.
[ Nikola M @ 23.01.2011. 01:24 ] @
Što se mene tiče, po ozbiljnosti ovo sa tehničkim pregledom mu dođe negde istog ranga kao i onaj zakon o poštanskim sandučićima...
[ Philus @ 23.01.2011. 14:56 ] @
Bas tako.
A mozda i gore...
Sanducice necemo menjati na 6 meseci,
dok tehnicki,mora.
Sanducici mozda i ne prodju,
ali tehnicki...
Vozaci su rupa bez dna.
Moze gorivo da bude i 200din.,
tehnicki 8000din. itd.
I dalje ce biti po starom,sve ce se placati.
Kada se stigne ispred tehnickog pregleda,
ukljuci se Carmina Burana,pa na kanal...
i na blagajnu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|