[ rajco @ 20.01.2011. 10:10 ] @
Troumim se :) između tri auta iz naslova teme(Focus 1.8tdci, Megane 1.5dci i Stilo 1.9jtd). Minimalno godište koje sam gledao je 2003 a cena negde oko 4500-5000e. Znam da ne mogu da generalizujem ali za koji bi se vi auto odlučili i ima li nešto što bih trebao da znam a da je karakteristično za te modele. Što se tiče izgleda Megan mi je favorit, ali u to ne moramo ulaziti jer je ipak suviše subjektivna kategorija.
[ djricky @ 20.01.2011. 15:49 ] @
sta god da kupis, za***o si se

ja vozim Stila vec 2 godine, i prezadovoljan sam... mala potrosnja, pristupacni delovi, sad vec legendaran motor...

za moj ukus dCi je malo spor... a Ford mi ima previse nemacki "shmek"...
[ HoT_Steppa @ 20.01.2011. 19:48 ] @
Focus naravno.
[ sasa022 @ 20.01.2011. 21:32 ] @
Lancia Lybra 1.9 jtd
[ rajco @ 20.01.2011. 21:32 ] @
Ovakav odgovor mi malo znači, valjalo bi više argumenata.
[ MatezYU @ 21.01.2011. 14:54 ] @
Megan ima veoma simpatican nacin zamene sijalice u faru :)
[ inobradovic @ 21.01.2011. 16:40 ] @
bas ste pomogli coveka, alo moderatori gde ste .
ja sam megana, jednina mana koju znam je alternator ona remenica zeza ali se zameni za 20min.
imao sam bravo i nervirala me ona plastika sto je zveckala i dosta je bio neudoban
[ mozdasamjaamozdainisam @ 21.01.2011. 16:57 ] @
Imao Stila, trenutno imam Megana. Oba benzinci doduse. O focusu ne znam apsolutno nista (samo sam se jednom u istom vozio).

Oba imaju gotovo identicne mane (pogotovo u vidu elektronike / senzora). Krajnje su osetljivi na to (senzor za airbag se svako malo pali, pa kod megana senzor za pritisak u gumama i slicno). Sve to moze da se iskljuci preko kompa, ali nije to poenta.

Cini mi se da je Stilo bio malkice 'cvrsci' / robustniji. Megan je bas previse mekan, sundjerast. Jeste udobniji za nijansu od Stila. Sto se izgleda tice i sam si rekao, to je subjektivno. Meni je licno Stilo bio lepsi, kako spolja, tako i iz unutra.

O motorima (benzincima) - ni sa jednim nisam imao vecih problema. Redovni servisi i to je generalno to. Megan jedino ima 'blesavu' konstrukciju zadnje osovine, pa se ne moze raditi poravnjanje tockova (ne znam kako se zove?! sa laserima, da su svi tockovi 'pravi'). Nego ako krene da ti celavi gume, mora da se menjaju gumice nosaca osovine :( ne znam kako je kod Stila sto se toga tice, ali je uvek ravnomerno gazio gume.

Vozio sam jedno vreme (od posla) Megana sa 1.5DCi-em. Mislim da je dosta 'lenj' motor. Nema zivahnosti, poleta - ni u jednom rezimu rada (visoki / niski obrtaji). Sa druge strane, to te 'nauci' da vozis opustenije.

O 1.9JTD-u sam cuo vecinom pozitivne kritike. I sam motor je jaci, pa verujem da je dosta zivahniji od 1.5.

Eto, ako te nesto jos zanima - pitaj.

[ veljadj @ 21.01.2011. 20:55 ] @
Vozim Megana 1.5dci 100ks sad ce u martu godinu dana.Moj je karavan ali to valjda nije bitno.Auto nije nimalo lenj,lepo prima gas i lagan je i prijatan za voznju.Veoma je mali potrosac,nikada ne prelazi 5l bar po mom stilu voznje.Letos mi je do mora uhvatio prosek od 4,3litre.Neki kazu da laze board ali ja sam ga tankirao pun-pun i to je ta potrosnja.Nisam imao neke vece investicije,radio sam veliki servis u neovlascenom servisu samo kaisevi,spaneri i pumpa 300 evra sa rukama.Prednji trap je boljka svakog Megana po ovim nasim rupcagama kao i nosaci motora.To je to ukratko ako imas neko pitanje raspolozen sam da ti pomognem.
[ HoT_Steppa @ 27.01.2011. 09:20 ] @
Citat:
rajco: Ovakav odgovor mi malo znači, valjalo bi više argumenata.



http://www.whatcar.com/car-rev...ocus-hatchback/summary/23517-5

http://www.whatcar.com/car-rev...gane-hatchback/summary/23745-5

http://www.whatcar.com/car-rev...tilo-hatchback/summary/23683-5
[ vladd @ 27.01.2011. 14:49 ] @
Nasao si "engleze" da porede forda, francuza i italijana..

I tako, po preporukama, sa Fordom se dobija osmeh na licu i dovoljno prostora za noge, iako je "small...car"

Dok Stilo nema "imidz"..iako je rock jeftin

A Renou dileri aljkavi


To su sve jako vredni parametri za odluku o kupovini kola uz limitiran kucni budzet



Poz
[ HoT_Steppa @ 27.01.2011. 15:20 ] @
Pa ako hoce jos, neka cita nase stare teme, prezvakano je ovo vec 100 puta
Cene kod nas i nisu toliko razlitite, tako da cena nije na strani Stila. Ford i jeste najzabavniji od ova 3 modela za voznju.
[ sasa022 @ 27.01.2011. 15:26 ] @
FOCUS - http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=357776
http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=170729

STILO - http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=347091
http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=255441

MEGANE - http://www.b92.net/automobili/komentari.php?nav_id=305198

ASTRA II - http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=171178

LYBRA - http://www.b92.net/automobili/polovnjak.php?nav_id=277094
[ Java Beograd @ 27.01.2011. 15:34 ] @
Citat:
HoT_Steppa: Pa ako hoce jos, neka cita nase stare teme, prezvakano je ovo vec 100 puta ;)

Čuj "100 puta". Ma ako nije 1.000 - nije ni jednom

Tipične teme na auto zone i tipični odgvori:

Pokretač teme: "Preporučite mi auto do n.000 eura." Prvi odgovor: "A što ne dodaš samo još 2.000 i za n+2.000 EUR kupiš nešto"
Pokretač teme: "VW ili Reno, ne mogu da se odlučim" Prvi odgovor: "Subaru impreza je mnogo bolja od ta dva"
Pokretač teme: "Da li da ugradim plin" Prvi odgovor: "Prodaj taj auto i kupi dizela"
Pokretač teme: "Treba mi pravna pomoć, načinio sam saobraćajni prekršaj" Prvi odgovor: "Daboga u paklu goreo kad si bio bahat i nepažljiv"






[ vladd @ 27.01.2011. 16:14 ] @
Pa ako bi se gledalo po servisnoj mrezi, onda ne bi ni bilo dileme, Ford otpada na jedan!

Prosto su iznenadjujuce osobine koje se inputiraju Fordu, nekakve lepote, osecaji i imaginarna cuda, a osim drzaca za case nista konkretno, mislim tehnicki, neke izrazite prednosti, tehnicka resenja, jeftinoca odrzavanja...zero!

E sad, ako neko zeli da investira u osecanja, to je druga prica, onda nema dileme oko kupovine, ako bas i ne oseti sve navedene lepote, onda mora da nesto nije u redu sa vlasnikom...

BTW, ako zeli "zabavu" u voznji, eto Alfe, sama se javila, a i povoljna je sa cenom..

Poz
[ Zarko Silic @ 27.01.2011. 17:37 ] @
Citat:
vladd

BTW, ako zeli "zabavu" u voznji, eto Alfe, sama se javila:), a i povoljna je sa cenom..


Da,
zabava u voznji, sa posebnim veseljem.

Alfa jeste jedno od najjeftinih vozila na placevima, ali su neopisivi krsevi. Vec sam rekao u jednoj od susednih tema da mi nije jasan poriv osobe koja uopste moze da kupi takve automobile.
Vecinu ne bih uzeo ni dzaba da mi daju (a da kasnije moram da ih vozim).

Mnogo bolji Stilo moze da se kupi za slicnu cenu.

Ako se gleda Focus onda to treba biti verzija sa 16 TDCI motorom.
[ Milojkovic @ 27.01.2011. 20:04 ] @
Nova Alfa ili novi Fiat, ja bih se ipak odlucio za Alfu.
[ HoT_Steppa @ 27.01.2011. 20:07 ] @
Citat:
zarsilic

Ako se gleda Focus onda to treba biti verzija sa 16 TDCI motorom.


Onda godiste tek od 2004. i Focus mk2 jer u prvu generaciju nije isao taj motor.
[ vaske2 @ 27.01.2011. 20:44 ] @
Citat:
Milojkovic: Nova Alfa ili novi Fiat, ja bih se ipak odlucio za Alfu.


Pogotovo fenomenalno izgleda 159-ka,pored nje i jedan Vw Passat izgleda smesno...
[ Zarko Silic @ 27.01.2011. 20:52 ] @
Alfa Romeo je kao pozoriste u kuci.


Svi ga vole, ali ne u svojoj kuci.
[ Milojkovic @ 27.01.2011. 21:18 ] @
Uh ala bi me obradovalo jedno takvo pozoriste Alfa 159 u crnoj boji......:)
[ Nocni @ 27.01.2011. 21:59 ] @
Dobra je alfa... imaju neke nove turbo motore 1.7 sa 200 konja... to treba isprobati... kazu da se nista poznato do sad tako rado ne odaziva na gas kao taj motor... kod alfe romeo se uvijek, barem kod mene, mijesaju emocije i ona se kupuje srcem... dobra je ona alfa brera a ta 159 mi se svidja karavan... sportwagon



[Ovu poruku je menjao Nocni dana 27.01.2011. u 23:31 GMT+1]
[ b.milan @ 27.01.2011. 22:35 ] @
Fiat Stilo 1.9jtd (115 ks, 5 vrata, 2002 godiste) sam vozio pune cetiri godine - kada se podvuce crta, nisam se pokajao ni u jednom trenutku, cak i kada sam imao par neprijatnosti sa elektrikom. Problemi sa elektrikom su karakteristicni za vozila proizvedena 2002-2003. godiste, ali to su vise neke sitnice koje se lako mogu prevazici. Voznja u gradu je pravo uzivanje (sjajni City servo), na autoputu ima dosta snage, ali je malo bucniji a buka postaje dominantna na svim brzinama preko 140 km/h. Moze i do 180-190km/h ali to vise nije prijatan dozivljaj. Ogibljenje je mekano, mozda malo vise nego sto bi trebalo.
Motor je fenomenalan, odrzavanje veoma povoljno. Prtljaznik je 340 litara. Nekome je to dovoljno a nekome nije.


Renault Megane 1.9dCi (130 ks, karavan, 2007 godiste) vozim vec godinu dana. Vozne osobine natprosecne, veoma brz i udoban. Prostora u kabini ima primetno vise nego u Stilu, narocito za putnike pozadi. Iako ima 130 ks, malo je tromiji od Stila, ali kada se zaleti onda ga je tesko stici. Verovatno je to zbog drugacijeg odnosa brzina u menjacu. Na autoputu je fenomenalan - zvucna izolacija je odlicna a 130 ks ga lako zalete do 160 km/h a obrtomer je jos uvek ispod 3000 o/min
Menjac je veoma precizan, 6 brzina. Nisam ga terao preko 180 km/h ali i tada je imao jos dosta snage u rezervi. Potrosnja je identicna kao u Stilu (po putnim kompjuterima Stilo je pokazivao 10% manju potrosnju ali s obzirom da sam precizno vodio evidenciju utroska goriva, zakljucak je da je Stilov kompjuter tacno za toliko i lagao).
Troskovi odrzavanja su veci nego za Stila, (recimo za najmanje 20-30%) sto nije bas pohvalno. Za sada sam jedini kvar imao sa motorom brisaca - crkao je (na autu starom 3 godine) a zamena me je kostala 200 evrica !
Megane karavan je po meni mnogo lepsi od petovratne limuzine sa neobicnim zadnjim krajem. Motor 1.5dCi je znacajno slabiji i uopste ne moze da primirise motoru 1.9JTD iz Stila. Koliko znam, karavan ima nesto tvrdje ogibljenje od limuzine/hatchback-a i gotovo kao neko nemačko vozilo što doprinosi dobrom ležanju na putu. Sve pohvale za to.

Ford Focus - to je auto kojeg sam u stvari i zeleo da kupim ali sam se jednom iz kupovine vratio sa Fiatom a drugi put sa Renaultom. Smatram da je kvalitetniji i bolji i od jednog i od drugog, ali je i malo skuplji. Da li se isplati uzeti slabije opremljeni Ford sa slabijim motorom ili Fiat ili Renault - sada vise nisam siguran.
Pre Stila vozio sam Forda Eskorta V (1600 16v, 90 ks 3 vrata), i jos uvek se sećam sjanog osećaja kontrole i upravljivosti koje mi je pruzio Ford. A tu je bio i nemacki kvalitet i pouzdanost.

Moja bi preporuka ipak bila Fiat Stilo 1.9JTD (ali ne sa motorom od 80 ks nego obavezno sa motorom od 115 ili 120 ks). Preporuceno godiste 2005 i mladje. Ja sam proslog maja prodao Stila 2002 godiste (u perfektnom stanju) za 4300 e. Kod najmladjih Stila dizel motor se zove Multijet, i ono sto znam je da mu je odrzavanje za mrvicu skuplje, ali to je zanemarljivo, jer i JTD i Multijet motori prelaze 300-400 hiljada kilometara kao od šale.



[ veljadj @ 28.01.2011. 08:24 ] @
Svaka cast na opisu sva tri automobila.
[ vladd @ 28.01.2011. 10:37 ] @
Odlicni opisi, iskustveni i realni.

Sa druge strane rasprava o Focusu zanemaruje jednu realnu cinjenicu. Od 2004-e godine, kao serija "MK2", doticno ime "Ford Focus" se pravi u pet modela karoserija i poseduje kombinacije 10 motora(realno 11, ali za Srbiju je 2,5L manje interesantan).
Naravno, dok su novi, cene se krecu od nesto preko 10k€, do preko 20k€. Sto nije problem, naravno, razne karoserije, razne opreme, razni motori.

Zvrcka lezi u "polovnjacima", posto SVI od reda "drze" cenu, jerbo se isto zovu..i onaj smrlja koji bi trebao realno da kosta 3000 evra i onaj zmaj koji realno, kao polovnjak treba da bude oko 10k€.
U pricama i "ocenama", imaju jednake vozne osobine, jednake osmehe na licu vozaca, jednake ogromne gepeke

I postoji velika verovatnoca, "gledanja mesa a jedenja kupusa", i to kupusa po ceni mesa

Zato je pri kupovini Forda Focusa, neophodno uzeti poprilicnu gomilu cinjenica u obzir, prosto, neki Focusi nisu ni blizu Stila ili Megana, a oni drugi, takodje, imenom, Focusi, su daleko iznad..

Resenja je u pocetnoj ceni, konkretnog "Focusa"(onog koji bi bio kupljen), s obzirom na poprilicno "nenormalnu" paletu, pod jednim zajednickim imenom, jednim modelom, jednom verzijom, i jednim "restajlingom".


Poz



[Ovu poruku je menjao vladd dana 28.01.2011. u 11:52 GMT+1]
[ Nocni @ 28.01.2011. 11:12 ] @
Citat:
veljadj: Svaka cast na opisu sva tri automobila.

A gdje ti vidis opis forda fokusa ovdje?

Sto se teme tice... niko ti ne moze odgovoriti na ovo pitanje i kad je auto staro 8 ili 10 godina mora da se isproba konkretan primjerak pa da se vidi sta je bolje ocuvano i sta je u boljem stanju od konkretnih ponudjenih modela...
Moze da bude najbolji ford, moze stilo a moze i reno... treba ti iskusan majstor koji ce detaljno da pregleda vozilo prije kupovine... Niko ozbiljan sa foruma ti nece reci "kupi forda jer je najupravljiviji, kupi stila jer se lako odrzava ili kupi renoa jer je najudobniji" to je pogresno... mnogo je bitnije je li auto udaran i je li ga vozio neki gospodin ili neki nepismeni magarac... kako je odrzavan i koliko je ocuvan konkretan primjerak itd... onaj ko te drugacije savjetuje grijesi...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 28.01.2011. u 12:25 GMT+1]
[ vladd @ 28.01.2011. 16:17 ] @
Citat:
b.milan
Ford Focus - to je auto kojeg sam u stvari i zeleo da kupim ali ....


To najlepse opisuje situaciju na trzistu, za koju sam dao deo pojasnjenja. Ko je probao i video, zna na sta je naleteo.

Svi gledaju RS, x-max, ili sedana, ili cak kabrio i cuda od motora, a na pjaci sanducari, sa malim motorom, uglavnom raspali... a cena ..pa onako, da moze preprodavac napolju da kupi jos dva-tri..do pet... takvih...

Uostalom, kada se pogleda paleta..nekako oni sa kraja strane, ne vidim zasto bi ti modeli bili uporedljivi sa onima s pocetka strane..nebo i zemlja, tu bi se tek postavilo potanje, da li uzeti Fokusa ili Fokusa, s tim sto bi ovi sa pocetka strane pre "facelifta", otpali kao kruska...
Jos ako se doda 1.4 motor, siromasna oprema....bezanje glavom bez obzira
Ipak to "ime" proslavlja deset godina egzistencije, bez jasnih i znatnih "promena" u imenu. Cak i Golf tegli breme brojki, i gura prema sedmici..ali fokus..sramota ih, valjda

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(international)

Pa uz mesavinu fordovog mentaliteta, "ma kakve robe i bilo kakvih kupaca", kada se doda balkanski mentalitet preprodavaca, u razmeri 1:1, pa sve doobro izmucka, dobija se kupovina Stila

Poz

P.S.

Uraditi copy- paste link
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus_(international)

inace otvara drugu stranicu, koja nije u vezi sa tekstom



[Ovu poruku je menjao vladd dana 29.01.2011. u 11:31 GMT+1]
[ m4rk0 @ 31.01.2011. 17:40 ] @
Vezano za stilo 1.9 m/jtd


Prednosti:

1. Prepun opreme (pored standardnog dual serva, el podizaca, abs, asr, 6xairbag, 6 zvucnika, grejaca stakala i retrovizora.., u dynamic opremi moze posedovati i kozni volan/rucica menjaca, prednji i zadnji naslon, digitalna dvozonska klima, 16" alu felne, tonirana stakla.. a u full verziji cak i sledece: mf volan, kozna sedista sa digitalnim komandama i grejanjem, senzori za kisu i svetla, parking senzori, tempomat, 7" navigacija, 17" alu felne, ksnenoni, krovni spojler, pragovi, panorama krov... Znaci ima dosta opreme i u osnovnoj (active) verziji, a da ne pricamo o "bogatijim" verzijama. U toj klasi, po tom pitanju mu ne moze nijedan automobil ni da prismrdi.
Takodje poseduje dosta korisnih sitnica: brojne pregrade, odlicno osvetljenje enterijera, mini-frizider, prostor za case napred i nazad,

2. Jedan od najkvalitetnijih motora ikada napravljenih. Jtd motori su prakticno neunistivi. Mjtd su jos savremenija verzija sa jos vise snage i uz jos ekonomicniju potrosnju.

3. Dosta snazan i startan. Do 100 za oko 10-11s, a multijet verzije od 140-150 KS i za ispod 10s. Verzija 1.9jtd (koju i ja posedujem) po fabrici max ide 192h, mada sam ja (i to GPSu) isao i preko 200 sa 4 ljudi u njemu. Mjtd verzije idu i preko 200.

4. Mala potrosnja. Za automobil tezine 1.3t cija kubikaza dostize 1.9 a konjaza 150ks, potrosnja na otvorenom od 4.5l i u gradskim uslovima od 7l je fascinantna.

5. Lep izgled. Pogotovo verzija sa 3 vrata IMHO ima prelep izgled. Evo na pr verzije sa pragovima i panorama krovom:
http://is02.thegumtree.com/image/big/29881858.jpg


Mane:

1. Los kvalitet plastike u unutrasnjosti koja ume da krcka.
2. Cesto pregorevanje sijalica. Vezano za pregorevanje, kada treba zameniti sijalicu u faru, bolje oterati kod majstora i postedei sebe muka. Ko je menjao sijalicu u faru i to pogotovo onog ispred vozaca, zna o cemu govorim.
3. S vremena na vreme prijavi gresku iako kvar ne postoji (asr failure, bulb failure i sl)
4. Posebnu paznju obratiti na ispravnost sledecih stavki: EGR ventil, protokomer, plivajuci zamajac, termostat.. Sve to moze da zeza na polovnom stilu a delovi+ruke su preko 100e za svaku navedenu stavku (plivajuci zamajac i 300e).
5. Ako je bucan, proveriti stanje nosaca motora. Buka se eliminise menjanjem onog nosaca motora koji se nalazi ispod akumulatora. Stavlja se modifikovani nosac koji ima dosta vise gume od fabrickog. Cena je 50e.





[ inobradovic @ 16.02.2011. 09:50 ] @
interusuju me vasa misljenja o stilu karavan 1,8 16v 2003god, dali su ispravili te greska u vezi elektonike kojih ima kod modela 2001-2002.
dali ima nekih standarnih mana vredili uzeti ovaj auti ili ne ?