[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 12:13 ] @
Dakle, gledam najavu novog CLS 63 AMG modela:

http://www.autoevolution.com/n...mg-european-pricing-29675.html

Sve super... Novi 5.5l V8 bi-turbo motor (M157, direct injection, start-stop i gomila drugih sitnih poboljsanja inspirisana zelenom mafijom i drzavama koje ucenjuju proizvodjace), 525 konja stock (557 konja sa AMG performance package-om), od 0-100 za 4.4 sec zvanicno (4.1 na nekim nezavisnim testovima, doduse verovatno sa AMG PP-om)

Nije lak.. preko 2 tone... opet, to nije nista novo za CLS AMG.

E sad ide najjaci i najludji deo, Mercedes tvrdi da je prosecna potrosnja po ECE/EU standardizovanim testovima: 9.9l / 100 km i tvrde da su optimizovali potrosnju za oko 30% u odnosu na prosli CLS 63 AMG...

Tu sam malo zastao i poceo da se smejem :)))

Mislim, svima je jasno da proizvodjaci daju vrlo optimisticne cifre sto se potrosnje tice, ali meni je ovo ne optimizam vec... rekao bih cista fantastika (da ne upotrebim neku drugu, prikladniju, rec ;-) Preko 500 konja i mrcina od nesto vise od 2 tone koja ide kao metak, i da trosi ovoliko... sve sve i manji motor i dve turbine ali 30%...

Posto sam laik za motore, htedoh da pitam ovde da li neko ima teoriju... Mislim, jasno je da ako je nesto ipak mereno po ECE normama da ne mogu da lupetaju tek tako, dakle necega ipak mora da ima u ovim ciframa, ne verujem da su nastale tako sto je AMG menadzment igrao bulls*t bingo...

Posle malo razmisljanja kada sam video cifre, moja laicka teorija je vezana za start-stop sistem, koji M157 poseduje... palo mi je na pamet da su nasli nacin da "optimizuju" ECE/EU testove tako da start-stop sistem daje ogromnu ustedu na papiru (puno semafora? simulacija zastoja?) - meni ovo ima najvise logike posto pretpostavljam da:

a) V8-micu bez start-stop sistema dosta ubija gradski rezim voznje
b) Na ECE testovima pretpostavljam da i ovako i onako ne idu preko 120 km/h, dakle izbegava se pun gas i enormni skok potrosnje u takvom rezimu rada koji bi potrosnju povecao za 50+%

Sa tim stvarima se na papiru, po meni, mozda moze stici do 9.9l prosecno za ovakvu zver tako da info ipak bude "tacan" (dakle ne cista laz) doduse potpuno besmislen za bilo koga ko nema nameru da vozi ovo kao invalid... Ili mozda ne?

Sta vi mislite?

Bice interesantno videti realnu potrosnju ove masine, cisto da se vidi koliko je odstupanje od cifri koje proizvodjaci daju... Dok se ne uverim u suprotno, meni 9.9l prosek za ovakav auto zvuci kao apsolutno dovodjenje ljudi u zabludu.
[ Nocni @ 21.01.2011. 12:19 ] @
Uz sve te sisteme i uz normalnu pazljivu voznju bez velike jurnjave, nece prosjecno trositi ispod 15 litara.
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 12:24 ] @
Pa to i ja mislim ;-) Ali me zanima KAKO su uspeli da dodju do 9.9l za ovu azdaju...

Kao sto rekoh, sumnjam da smeju da lupetaju - dakle, garantovano jesu prosli ECE test, ali KAKO - to je ono sto mene kopka ;-)

Motor u (trenutno) mom autu je tehnologija iz 2007 - i sa 1.85 tone, zvanicnih 326 konja proizvodjac tvrdi da je ECE potrosnja 9.6l (i naravno jasno je da to nema blage veze sa realnom voznjom)

Dakle ako uzmemo cifre za tacne, za samo 4 godine je tehnologija toliko napredovala da auto sa preko 60% vise snage i ~15% vise mase trosi samo 3% vise na ECE testu?

Mislim, voleo bih da je tako... ali mi deluje neverovatno, i voleo bih da znam kako su uspeli da "play the system" :)

Ako je u pitanju varanje sistema, nesto mi se cini da bi zakon malo trebalo da intervenise.
[ Nocni @ 21.01.2011. 12:37 ] @
Vec si sam odgovorio i jos si i podvukao... na papiru... matematicki su uradili test na osnovu parametara i radi marketinga nabudzili na 9.9... cudi me da ne stoji 9.95 ili 9.99 kao u prodavnici...
Isto kao sto ta snaga od 557 konja nije najrealnija vec je to uzeta neka tacka sa mape... uvijek se kod tuninga malo dodaje i radi konkurencije a i da se zadive musterije podacima...
Kod njega je sa menjacem koji ima tesko i izmjeriti snagu fizicki jer sa ukinutom blokadom ne razvija punu snagu pa se barata podacima iz same mape... i to a i potrosnju ti Zarko moze preciznije objasniti...

Ovo sto pominjes zakon... nece se niko radi toga buniti jer se od tog auta i ne ocekuje da trosi malo...
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 12:42 ] @
Ako se nastavi ovako, novi AMG/M/RS modeli ce imati "zvanicnu" potrosnju koja je manja od realne potrosnje nekog malog gradskog auta :-)

Da li neko ima iskustva sa tim start-stop sistemima i koliko oni zaista pomazu u smanjenju potrosnje u realnim uslovima? Ja sam vozio novi 520d na nekoliko dana koji valjda ima start-stop ali nisam mogao nikakav zakljucak da donesem jer sam ga vozio najvise na otvorenom + nisam vozio stari pa ne mogu da uporedim.

Vredi li to necemu?
[ Zarko Silic @ 21.01.2011. 12:48 ] @
Ne mislite dobro.

Zaista je neverovatno koliko se potrosnja na novim sistemima moze redukovati a da se ne naruse performanse.

Meni samo nije jasno zasto to do sada niko nije radio i zasto je tek sa BlueMotionom pocela sustinska optimizacija.
[ tdusko @ 21.01.2011. 12:49 ] @
Citat:
Nocni: Vec si sam odgovorio i jos si i podvukao... na papiru... matematicki su uradili test na osnovu parametara i radi marketinga nabudzili na 9.9... cudi me da ne stoji 9.95 ili 9.99 kao u prodavnici...
Isto kao sto ta snaga od 557 konja nije najrealnija vec je to uzeta neka tacka sa mape... uvijek se kod tuninga malo dodaje i radi konkurencije a i da se zadive musterije podacima...
Kod njega je sa menjacem koji ima tesko i izmjeriti snagu fizicki jer sa ukinutom blokadom ne razvija punu snagu pa se barata podacima iz same mape... i to a i potrosnju ti Zarko moze preciznije objasniti...

Ovo sto pominjes zakon... nece se niko radi toga buniti jer se od tog auta i ne ocekuje da trosi malo...


Kapiram ja da je to na papiru, a i Ivan to kapira ali ono sto on ne kapira jeste zasto onda potrosnja njegovog trenutnog auta na papiru nije 7 litara? Ispada da je BMW iskreniji od MB-a pa nije toliko obesmislio to merenje iako kao sto Ivan rece je i to daaaaleko od realne prosecne potrosnje
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 12:50 ] @
@zarsilic - Imas neke cifre iz "prave" voznje?

Mene bas zanima posto ispada po tim ciframa da se u poslednjih 2-3 godine dosta toga uradilo po pitanju potrosnje, a posto nemam auto iz 2010/2011 ne mogu da uporedim nista u "realnim uslovima".

Ako je to istina, onda ce biti zaista zanimljivo i kako cena benzina raste zameniti auto iz 2008 za neki iz 2011 moze imati cak i ekonomskog smisla za one koji puno voze ;-)

@tdusko - moj auto nema start-stop sistem (to su dodali tek u generaciju iz 2010 godine), doduse ima bi-turbo i direct-injection i relativno malu zapreminu u odnosu na snagu tako da se definitivno vidi poboljsanje u odnosu na stariju generciju BMW automobila koji su imali atmosferske motore i konvencionalni sistem ubrizgavanja - oni su za istu snagu trosili vidljivo vise... Cisto primera radi, ja imam trenutno oko 12.1l prosecnu potorsnju, dok sam sa CLK200 koji ima motor starije generacije (i kompresor) imao 10.5l prosecnu potrosnju, a CLK200 je imao 184 konja i bio oko 150 kg laksi - znaci trenutni auto ima preko 70% vise snage, 150kg vise a potrosnja samo 15% veca.... tu je poboljsanje tehnologije vise nego ocigledno ;-)

Ali sad ispada da inovacije iz protekle 2 godine tj. one koje su pocele da se koriste u siroj upotrebi u protekle 2 godine (start-stop, regeneracija kocione sile, otvaranje sistema za hladjenje tek kada se dostigne radna temperatura i sl...) donose jos jedno drasticno poboljsanje... tu mene zanima da li je to stvarno vidljivo u realnoj voznji, ili je u pitanju samo kreativno optimizovanje za neki EU/ECE test...


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 21.01.2011. u 14:01 GMT+1]
[ Nocni @ 21.01.2011. 13:15 ] @
Blue eficiency ili blue motion su sigurno dobri sistemi za nekog novog dizela koji ce trositi kao upaljac ili malolitraznog turbo benzinca kakav je tsi... citava ta filozofija je odlicna............. ALI,
AMG osmak benzinac od 6.208 kubika i 557 konja i preko 2 tone mora da trosi dzabe mu je i start/stop i sve drugo...
[ ventura @ 21.01.2011. 13:18 ] @
Meni lično ti fabrički podaci o potrošnji idu na Q.. I ne znam kako do sada stručna javnost nije smislila neki standardizovani test, ono tipa staza dužine te i te, prosečna brzina tolko i tolko kilometara, potrošnja tolika i tolika... Sve isti uslovi za sve automobile, i onda bi se već dobio neki koliko toliko precizan podatak o potrošnji..

Cenim da je moguće da taj CLS 63 AMG stvarno troši 9.9 litara, nije to sad ne znam kakav sci-fi, ali to je sigurno pod uslovima sličnim ovome:

Top Gear Audi A8 from London to Edinburgh challenge
http://www.youtube.com/watch?v=YVstwJLXpfs

U tom testu je Audi A8 4.0l quatro trošio u proseku 5.8 l/100km, ali i vidi se na koji način se vozi...

Inače, Porsche Cayenne Turbo po deklaraciji na otvorenom troši 8.8 l/100km, ja isti vozio nekih 600km čistog auto puta i to samo 140-150kmh (zbog kazni) i prosek mi je bio nekih 14.5 litara (po konfiguraciji sličan tom CLS-u).. Kako su oni došli do fantomske cifre od 8.8 litara je čudo.. Možda na nizbrdici u leru i to sa ugašenom klimom...

Takođe besmislica oko toga da na otvorenom auto manje troši nego po gradu... Samo da mi je upoznati jednu osobu kod koje je to tačno...


[Ovu poruku je menjao ventura dana 21.01.2011. u 14:31 GMT+1]
[ ventura @ 21.01.2011. 13:24 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:
Da li neko ima iskustva sa tim start-stop sistemima i koliko oni zaista pomazu u smanjenju potrosnje u realnim uslovima? Ja sam vozio novi 520d na nekoliko dana koji valjda ima start-stop ali nisam mogao nikakav zakljucak da donesem jer sam ga vozio najvise na otvorenom + nisam vozio stari pa ne mogu da uporedim.

Vredi li to necemu?

Ne znam da li vredi, ali ja sam svoj ugasio odmah jer iritira (Audi je u pitanju)...
[ Zarko Silic @ 21.01.2011. 13:32 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:tu mene zanima da li je to stvarno vidljivo u realnoj voznji, ili je u pitanju samo kreativno optimizovanje za neki EU/ECE test...


To mu nekako dogje na isto (ne treba ono "ili").

Prvi "samar" sam doziveo krajem devedesetih kada sam radio jedan A8 2,8L sa automatskim menjacem i kada ja bord pokazivao 6,2 L potrosnju pri konstantnih 140 Km/h. Ne znam sta mu sve nisam radio da bih ga uhvatio u lazi, ali avaj, ne mogah. To je bilo tih 6 litara i ni gram vise.

Kod dizelasa, isti slucaj, naprave nekakvo kompromisno resenje sa Boschom, pa nit je Boschu u interesu da greje stolicu zbog picine dlake, nit ovi sto prave auta tako nesto uopste umeju i onda dobijemo resenje koje pokrije na milione vozila; resenje koje funkcionise, ali nije idealno.

Kada neki ficko sedne i dobro zagreje stolicu, rodi se nesto poput BlueMotiona i onda rade fanfare, a konkurencija šizi.

MB je krajem devedesetih i pocetkom novog milenijuma imao kritiku na potrosnju, kada su, ocigledno nastupile opekotine viseg stepena pa je mozda jasno zbog cega je svu svoju paznju usmerio na pronalazenje ficka koji nesto zna da napravi. Radjaju se CDI verzije koje ne trose vec "proizvode gorivo". Ponovo ulazi u trku sa konkurencijom, cak je i prevazilazi.

Ne bi me cudilo da kljuse od 2 tone i 600 KS trosi ispod 10 L i to prosecno.

[ Nocni @ 21.01.2011. 13:34 ] @
Ovaj na filmu je 4.0 TDI a ne 4.2 vidi na filmu na... 04:55 vidi se i kad sipa sa plavim pistoljem...
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 13:44 ] @
Samo jedan komentar za novi CLS63 - njemu je motor 5.5 litarski (prosli je bio 6.2) ali sa 2 turbine... Sta im znaci to "63" u imenu, to vise niko ne zna... doduse ni prosli nije bio 6.3l vec 6.2l ;-)

Znaci kad kazu 30% ustede, oni porede novi 5.5l bi-turbo M157 sa starim 6.2l atmosferskim M156 AMG mootorm.

Novi motor ima manju kubikazu, ali 20-50 konja vise, vise potiska na manjim obrtajima i, navodno, 30% manju potrosnju...

@Ventura

Citat:

Ne znam da li vredi, ali ja sam svoj ugasio odmah jer iritira (Audi je u pitanju)...


Sta je tacno iritantno? Ima veci lag kada nagazis gas kad se upali zeleno ili nesto drugo?

To je ono sto me zanima, koliko su te novotarije uticajne na uzivanje u voznji i koliko zaista stede.

Citat:

Takođe besmislica oko toga da na otvorenom auto manje troši nego po gradu... Samo da mi je upoznati jednu osobu kod koje je to tačno...


Hmm... kod mene to vazi, ali samo u specificnom slucaju poredjenja sa "sporim auto putem"

a) U gradu - ~13-14l
b) Na auto putu, spora voznja (Holandija, recimo) - ~11l, mozda i manje
c) Na auto putu, normalna voznja za DE uslove - ~13l
d) Na auto putu, jurnjava i trkanje sa nekim - puno :)

Znaci, ako ga vozis po auto putu "sportskije", ta prica o manjoj potrosnji u gradu ne pije vodu.. doduse, ako vozis k'o baba onda i ima nekog smisla, bar za moj auto.

E sad, bas tu (grad) bi taj start-stop i sl... imali vidnog dobitka, ako stvarno rade - znaci ako on moze da ugasi pola cilindara (ili vise?) na semaforima, da puni akumulator samo pri kocenju i sl... to mozda donosi fine ustede u gradskim uslovima...?
[ ventura @ 21.01.2011. 13:51 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
Sta je tacno iritantno? Ima veci lag kada nagazis gas kad se upali zeleno ili nesto drugo?

To je ono sto me zanima, koliko su te novotarije uticajne na uzivanje u voznji i koliko zaista stede.

Pa nema tu nekog lag-a, upali se on odmah.. I kako mi je prodavac objasnio tada se ne pali na anlaser već na zamajac (koji ostaje da se vrti).. Ali nervira kad staneš na semafor, on se ugasi.. Pa kreneš do sledećeg, pa se ugasi, pa opet malo ideš, pa se ugasi... A i glup mi je osećaj da sedim sa ugašenim autom na semaforu :)

Citat:
Ivan Dimkovic
Hmm... kod mene to vazi, ali samo u specificnom slucaju poredjenja sa "sporim auto putem"

Pazi, jedno je kada voziš auto od 300+ konja koji ide 250kmh ko od šale i koji relativno normalne brzine na autoputu od 160-180kmh postiže maltene na ler gasu... Onda ćeš kao u tvom slučaju imati otprilike jednaku potrošnju u gradu i na otvorenom... Međutim svaki drugi običan auto će manje trošiti po gradu, samo mu od snage zavisi brzina... Recimo 2.0 motor će već preko 120-130kmh trošiti više nego po gradu, manja kubikaža će i na manjoj brzini to da prešišaju...
[ mirko2109kg @ 21.01.2011. 14:05 ] @
x63 AMG motori se i dalje obelezavaju sa 6.3 (iako su 6.2) cisto iz istorijskih razloga. Taj se motor,u manje ili vise izmenjenom obliku vuce jos is 60-ih,pa kao secanje na te granitne stene ;-) koje su nekada ugradjivali pod haube SEL,SL i slicnih,i dalje se zovu tako.

Inace,koliko je meni poznato,te brojke za potrosnju "za brosure",se odradjuju (gotovo) u laboratorijskim uslovima. Stavljaju se gume koje imaju za cilj smanjenje frikcije,a samim tim i prijanjanja; gase se svi nepotrebni elektronski i sl. sistemi (klima,radio...)... Rece mi tako neki Englez koji je radio u Jaguaru. Ubedjen sam da na raskrsnicama cak ne pale ni migavce ;)
[ tdusko @ 21.01.2011. 14:11 ] @
Citat:
ventura: ...Recimo 2.0 motor će već preko 120-130kmh trošiti više nego po gradu, manja kubikaža će i na manjoj brzini to da prešišaju...


Pa nije to VEC preko 120-130 jer 90% ljudi po auto putu vozi do 120-130 pa zato vecina i kaze da manje trosi na otvorenom nego po gradu. Ja uvek ali uvek vozim 140 Km/h po autoputu i na svakih 20 koje preteknem dodje 1 koji mene pretekne. Ista je situacija na svim autoputevima Evrope gde sam vozio gde ima 2 trake.
[ Slobodan Miskovic @ 21.01.2011. 14:15 ] @
Evo da se slozim se venturom :) ja imam dosta slab auto, 1.6 benzinac sa 105 konja i kada ga na otovrenom poteram na ~140-160Km/h (poslog leta u DE) potrosnja je 13l :) a u gradu je oko 9.5l.
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 14:15 ] @
@mirko2109kg - Pa jeste sve to tako - ali je tako bilo odvek ;-)

Znaci, za par godina imas veliki skok u istim tim lab. uslovima - pitanje je koliko je to onda relevantno za ne-lab uslove.

Na primer, kao sto rekoh moj auto trosi 9.6l u "katalogu", dok u realnoj kombinovanoj voznji dobijas 12l-13l sa 98 oktana.

Da li to znaci da ako kupis CLS 63, imas 9.9l nominalnu potrosnju da mozes imati 13.5l prakticnu realnu, tj. ako je isti "faktor odstupanja"? :)

IMHO, meni to zvuci previse dobro da bi bilo istinito... tj. ja ne bih imao nista protiv da mogu da kupim ovu zver i da ona trosi kao stari Mercedes CLS350 iz 2004... :)

Ko zna, mozda su Svabe nasle neke nove klince koji su stvarno razvalili stvar... sto Zare rece :)

@tdusko,

Yep to je to - upravo je fora u 120 km/h... jednostavno zbog fizike ulozena snaga drasticno skace da bi postigao vece brizne, a time neminovno i potrosnja.

Ja u DE vozim uvek prilicno vise od 120 - pa je potrosnja uvek daleko od kataloske... Medjutim pre koji mesec u Holandiji sam bio totalno sokiran razlikom u potrosnji jer tamo svi voze oko 120 zbog kamera (ono 'urcenje im je da voze 140 :-). Bukvalno sam potrosio 1/4 rezervoara kroz celu NL - cim sam presao granicu i usao u DE nazad, drugi 1/4 se potrosio pre Kelna :) Nebo i zemlja u potrosnji na "otvorenom".
[ ventura @ 21.01.2011. 14:18 ] @
Citat:
tdusko: Pa nije to VEC preko 120-130 jer 90% ljudi po auto putu vozi do 120-130 pa zato vecina i kaze da manje trosi na otvorenom nego po gradu. Ja uvek ali uvek vozim 140 Km/h po autoputu i na svakih 20 koje preteknem dodje 1 koji mene pretekne. Ista je situacija na svim autoputevima Evrope gde sam vozio gde ima 2 trake.

Pa i pri 120-130kmh će ti 2.0 motor trošiti više na otvorenom nego po gradu... Sa manjim motorom ćeš imati još drastičniju razliku..

Ja cenim da oni u katalozima za potrošnju na otvorenom navode vožnju sa brzinom od možda 60 kmh što je besmisleno...
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 14:25 ] @
Ha!

Evo nasao sam:

http://www.vcacarfueldata.org....consumption-testing-scheme.asp

Citat:

Urban cycle
The urban test cycle is carried out in a laboratory at an ambient temperature of 20°C to 30°C on a rolling road from a cold start where the engine has not run for several hours. The cycle consists of a series of accelerations, steady speeds, decelerations and idling. Maximum speed is 31 mph (50 km/h), average speed 12 mph (19 km/h) and the distance covered is 2.5 miles (4 km). The cycle is shown as Part One in the diagram below.

Extra-urban cycle
This cycle is conducted immediately following the urban cycle and consists of roughly half steady-speed driving and the remainder accelerations, decelerations, and some idling. Maximum speed is 75 mph (120 km/h), average speed is 39 mph (63 km/h) and the distance covered is 4.3 miles (7 km). The cycle is shown as Part Two in the diagram below.

Combined Fuel Consumption Figure
The combined figure presented is for the urban and the extra-urban cycle together. It is therefore an average of the two parts of the test, weighted by the distances covered in each part.


Dakle za otvoreno:

Citat:

Maximum speed is 75 mph (120 km/h), average speed is 39 mph (63 km/h) and the distance covered is 4.3 miles (7 km). The cycle is shown as Part Two in the diagram below.

[ Milojkovic @ 21.01.2011. 14:28 ] @
Besmislena stvar je raspravljati o potrosnji i licitirati sa par litara gore dole a kupovati automobil te klase i sa tolikom kubikazom.
Taj automobil voze ljudi koji su zavrsili sve poslove u zivotu ( uspesno) i zele sebe da izdignu iznad mora prosecnih.
Dakle kad pazaris tako nesto bas te briga koliko ce da kosta benzin jer je on za tebe marginalan.
Na pitanje jedne musterije koja je cekala u servisu da mu popravim Yuga jednom liku koji je vozio Mercedes W 140 koliko vam trosi taj vas w 12 od 6000 kubika davne 1994 godine u vreme sankcija lik mu je dao najbolji odgovor koji sam ikada cuo, a glasio je " Sigurno manje od mene, potrosi sve sto naspem"
[ tdusko @ 21.01.2011. 14:47 ] @
Citat:
ventura: Pa i pri 120-130kmh će ti 2.0 motor trošiti više na otvorenom nego po gradu... Sa manjim motorom ćeš imati još drastičniju razliku..

Ja cenim da oni u katalozima za potrošnju na otvorenom navode vožnju sa brzinom od možda 60 kmh što je besmisleno...


Mislim da nisi u pravu. Prosek danasnjih 1.6 benzinskih motora od 100-ak KS u gradu je oko 10l, a isti taj 1.6 na 125 Km/h sigurno ne trosi 10l vec oko 8.
[ ventura @ 21.01.2011. 14:55 ] @
@Milojkovic:
Ne znam koja je cena tog CLS 63 AMG, ali pretpostavljam da je slična ceni E 63 AMG, odnosno reda veličine oko 100 hiljada evra... Lizing rata za takav automobil bi bila reda veličine 1.500 evra, što nije neka nedosižna cifra za gomilu ljudi po zapadnoj Evropi... Recimo softver engineer sa godišnjom platom oko 50k eur može sebi bez problema da priušti ovakav auto ako mu je to ćef.. Čak ne mora ni da bude bogataš ;)

Međutim ako taj isti inženjer godišnje pređe 50.000km (recimo da živi u nekom manjem mestu a radi u gradu), veoma je bitno da li mu auto troši 10 ili 20 litara... Jer za tu razliku u potrošnji može da kupi još jedan dobar CLS.
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 15:22 ] @
Citat:
Milojkovic: Besmislena stvar je raspravljati o potrosnji i licitirati sa par litara gore dole a kupovati automobil te klase i sa tolikom kubikazom.
Taj automobil voze ljudi koji su zavrsili sve poslove u zivotu ( uspesno) i zele sebe da izdignu iznad mora prosecnih.
Dakle kad pazaris tako nesto bas te briga koliko ce da kosta benzin jer je on za tebe marginalan.
Na pitanje jedne musterije koja je cekala u servisu da mu popravim Yuga jednom liku koji je vozio Mercedes W 140 koliko vam trosi taj vas w 12 od 6000 kubika davne 1994 godine u vreme sankcija lik mu je dao najbolji odgovor koji sam ikada cuo, a glasio je " Sigurno manje od mene, potrosi sve sto naspem"


Mislim da stvar uopste nije besmislena iz vise razloga:

- Ti motori donose tehnicke inovacije koje postaju dostupne i manjim motorima, a samim tim i kupcima koji su vise osetljivi na cene goriva, dakle zanimljivo je pratiti razvoj cak i ako vecina ljudi svakako nece kupiti ovakav auto

- Kao sto Ventura rece, vecina tih automobila se na zapadu kupuje na lizing ili varijabilni kredit, malo ko danas tamo kupuje automobil sa kesom (a ako je neko bas bogatas, cenim da ga zanimaju neki drugi automobili ;-)... U tom slucaju mesecna cena bezina za velikog commutera iz vise srednje klase koji moze da priusti ovakav auto je daleko od "nezanemarljive" u ukupnoj mesecnoj ceni koliko takav auto kosta. Da ne pominjemo da cena goriva drasticno skace. Ovaj CLS63 ce se moci imati za ~1500 EUR mesecno lizinga na zapadu kao sto Ventura rece, a onda 500 EUR mesecno bezina za njega nije zanemarljiva stavka.

Primera radi, prosle nedelje je Super Plus od 98 oktana u DE dosao do 1.60 EUR za litar... sa tom cenom ja trosim vise mesecno na benzin nego za otplatu auta verovao ili ne (500-600 km nedeljno vozim)... Koliko god neko bio bogat ili ne, u glavi je malo los osecaj kada skapiras da placas vise gorivo nego ne tako jeftin auto... jos kada se uzme u obzir da je preko 80% cene benzina drzavni harac... pa ono, vrlo bi me zanimalo da im ostavim manje love.

- Manja potrosnja bezina je i veca mobilnost - CLS63 i sl.. nije "sportski auto" za trke, vec nesto sto bi trebalo da bude i koristan auto za prevoz (familije, poslovnih partnera) kao i za povremeno gazenje gasa i jurnjavu uporedivu sa dobrim sportskim automobilima... Ako treba da stignes sa tim autom na neki sastanak znaci da ces morati manje da posecujes benzinske pumpe u svakom slucaju nego sa proslim bez zrtvovanja snage..

U svakom slucaju - ne bi Mercedes smanjivao potrosnju i na AMG modelima da je to tako "beznacajna" stavka - to su davno prosla vremena kada je benzin bio jeftin... Da ne pricamo o tome da bogati ljudi koji jesu zaradili svoj novac (ne nasledili) cesto umeju mnogo vise da ga cene...
[ etjen @ 21.01.2011. 15:23 ] @
kad smo već kod potrošnje na otvorenom i ''zatvorenom''

Meni po gradu troši (po kompu) od 5.2-5.5l u proseku.
Na auto-putu pri brzinama od 130-150 (išao za RS) u proseku od 600km trošio mi je 6.4l
Na Ibarskoj do Kopaonika i nazad (sa sve penjanjem do Kopa) trošio mi je 4.6l

Isključivo ravničarski deo Ibarske, potrošnja 3.6l.

Do Grčke i nazad, sa brzinama od 140-167km/h, sa izuzetkom Makedonije gde je značajno opala potrošnja jer se ceo put vozi strogo po ograničenjima, dakle od 90-120km/h, trošio mi je 6l u proseku.


Iz ovog navedenog se može izvući zaključak da od uslova puta i prosečne brzine, potrošnja značajno varira.

U svakom slučaju meni više troši po auto putu nego u gradu (ako vozim preko 125km/h)
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 15:30 ] @
+ kod ovih bi-turbo benzinaca, potrosnja ume da drasticno skoci ako ga "zgazis" do daske. Mnogo vise nego kod NA motora gde je daleko "linearnija".

Recimo kod mene, ako namestis da ti ispisuje koliko trenutno trosi, ako nagazis do daske, samo napise 49.9l (max koji moze da napise) - sto izgleda prilicno zastrasujuce :) Na svu srecu, nemoguce je voziti auto duze vreme sa punim gasom na javnim putevima.

Pretpostavljam da svi ti ECE testovi uopste ne ukljucuju WOT (pun gas) inace bi svi ti jaci motori jednostavno "ispali" sa grafikona...
[ ventura @ 21.01.2011. 15:35 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
Primera radi, prosle nedelje je Super Plus od 98 oktana u DE dosao do 1.60 EUR za litar... sa tom cenom ja trosim vise mesecno na benzin nego za otplatu auta verovao ili ne (500-600 km nedeljno vozim)... Koliko god neko bio bogat ili ne, u glavi je malo los osecaj kada skapiras da placas vise gorivo nego ne tako jeftin auto...

Pa i sa cenom goriva u Srbiji nije nešto povoljnija situacija (€1.12/litar).. Onaj BMW M3 što sam ti spominjao pre mesec dana, da sam ga kupio godišnje bi plaćao lizing 8.000 evra a gorivo 16.000 evra... Suludo..
[ Nocni @ 21.01.2011. 15:55 ] @
Nemate se sta zaliti... kod nas je euosuper plus od 98 oktana 1.30€ a obican bezolovni 95 oktana 1.26€... eurodizel 1.17€... tako da je u Srbiji prilicno jeftinije... Jos je interesantnije to da je struja u Srbiji isto duplo jeftinija nego ovamo...
[ tdusko @ 21.01.2011. 16:09 ] @
^Ma u Srbiji je za nijansu mozda jeftinije. Ne znam sta je ovo Ventura napisao da kosta 1.12 ali u odnosu na ovo sto ti pises cene su slicne + sto nisam siguran da kod nas i postoji benzin od 98 oktana. Onaj evro premium je oko 1.3, ED je oko 1.16
[ ventura @ 21.01.2011. 16:16 ] @
Citat:
tdusko: ^Ma u Srbiji je za nijansu mozda jeftinije. Ne znam sta je ovo Ventura napisao da kosta 1.12 ali u odnosu na ovo sto ti pises cene su slicne + sto nisam siguran da kod nas i postoji benzin od 98 oktana. Onaj evro premium je oko 1.3, ED je oko 1.16

Bezolovni BMB-95 je 118.4 dinara iliti €1.12 po današnjem kursu (104.95 din za 1 evro)
[ endre85 @ 21.01.2011. 17:35 ] @
Thanks to a whole suite of drivetrain refinements, Mercedes says the CLS63 now avoids the Fed's dreaded gas guzzler tax. The new model is over 30 percent more fuel efficient than its predecessor, but even so, with estimated fuel economy figures of 16 miles per gallon city and 21 mpg on the highway, don't be surprised if your Prius-coveting teenager reacts to your purchase by being even frostier than usual.

Grad
16 mpg ~> 14,405 l/100 km

Auto put
21 mpg ~> 11,23 l/100 km

IZVOR: http://www.autoblog.com/2011/0...-first-drive-review-road-test/
[ mirko2109kg @ 21.01.2011. 18:08 ] @
@Ivan Dimkovic

Moguce,ovi danasnji klinci su chudo ;-) A za faktor odstupanja... Pa ne znam,jedino da ga provozamo neki krug,radi preciznih laboratorijskih merenja :D Mislim da ce to cudo da uveliko da obori u praksi tih "srazmernih" 13 i kusur litara :S
[ jnk @ 21.01.2011. 19:09 ] @
Nikad mi nije bila jasna ta priča da kada imaš dobar auto ne zanima te potrošnja. Bez obzira koji auto imaš čak i ako ti cena nije bitna biće ti bitno koliko često ćeš morati da se smaraš na pumpi. Dok sam vozio dizela na otvorenom putu sam mogao preko 800 km da pređem bez idenja na pumpu, dok sa benzincem ne mogu ni 400 i pored tog finansijskog udara dosta me smara i što češće posećujem pumpu.

ventura: ako ti m3 u proseku troši 16 litara da bi potrošio 16.000 eur na gorivo morao bi da pređeš preko 80k godišnje a u tom slučaju ne vidim zašto bi uopšte gledao m3.
[ ventura @ 21.01.2011. 19:32 ] @
Citat:
jnk
ventura: ako ti m3 u proseku troši 16 litara da bi potrošio 16.000 eur na gorivo morao bi da pređeš preko 80k godišnje a u tom slučaju ne vidim zašto bi uopšte gledao m3.

Taj M3 (E92) je troši realno 25 litara, a ja godišnje pređem oko 50-60 hiljada... Zato sam i zatvorio oči :)
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 19:36 ] @
Citat:

a u tom slučaju ne vidim zašto bi uopšte gledao m3.


Mozda zato sto je "ultimate driving machine" ? :-)

Nije stedljiv ali sto izgubis na benzinu dobijes u raspolozenju... a i to vredi nesto valjda...
[ Zarko Silic @ 21.01.2011. 20:08 ] @
Za razliku od predjasnjih, danasnji savremeni automobili imaju sve vise mozdanih vijuga, sve su pametniji i savrseniji, a sve u cilju da vlasniku vozacu ponunude sto vise.
Na raspolaganju su brojne opcije, do pre samo nekoliko godina, gotovo nezamislive kao sto je na primer izbor sa koliko cilindara vlasnik zeli raspolagati. I to ne samo pri kupovini, vec i pri neposrednoj voznji. Pojava sawer-sleep moda je jedna od opcija koja krasi vozila novije generacije.
Medjutim, sve to ne bi bilo ostvarivo na pravi nacin da ne postoje timovi koji postojece sisteme nadogradjuju davajuci im jos po koju dodatnu vijugu.
Upravo za jednu od takvih vijuga vezuju se brojne nesuglasice i rasprave vezane za potrosnju goriva. Za razliku od, sada vec pomalo starih automobila (u savremenim evropskim zamljama desetogodisnje vozilo moze se smatrati starim), novim vozilima na raspolaganju je daleko veci opseg izmedju minimalne i maximalne potrosnje goriva. Dok je kod starih taj opseg iznosio od +-30 % u odnosu na referentnu prosecnu potrosnju, kod danasnjeg savremenog motora ono iznosi znatno vise i krece se u rasponu od +-50% pa i vise u odnosu, takodje na referentnu prosecnu potrosnju.

Tako se, na primer, moze postici rezim u kome vozilo cija prosecna potrosnja iznosi na primer 15 L na 100 predjenih kilometara, trosi svega 6, ili jos manje. Isto tako, moguce je postici rezim gde ovo isto vozilo trosi 20 i pa vise litara.
Samom vozacu je na raspolaganju sta izbrati: da li 6, ili 25. Da li ce besomucno pritiskati gas, ili ce razborito pristupati voznji. Da li ce kociti, ili ce usporavati, da li ce preticati, ili ce proracunavati, i tako dalje.
Citava problematika je napraviti preciznu kontrolu nad radom motora, a kada se ona ostvari, zadatak preuzimaju majstori softvera koji ce u najboljoj meri iskorostiti ono sto motor potencijalno nudi.
Sudeci po ovoj poslednjoj dekadi, bili smo svedoci i dobrog i loseg sto su softverski timovi ponudili proizvodjacima vozila. Navescu jedan primer vezan za VW i njihiov, cesto osporavani, ali do danas neprevazidjeni TDI. Neprevazidjen ni u najtezim uslovima poput Dakar relija, neprevazidjen ni kao vozilo medju sirokim narodnim masama.
Zasto bas njega spominjem?
Zato sto je on demonstarcija, ili skolski primer kako se sofverskim igrankama mogu postici, normalnom mozgu neshvatljive stvari. Ako je diskusija vezana za potrosnju goriva onda cu spomenuti cinjenicu da je VW svojim motorom u PD izvedbi poslednje generacije (EDC16) napravio jedan presedan. Naime desilo se to da su proizveli motor sa, uslovno receno, slabijim performansama od svog prethodnika (EDC15), a svemu je uzrocnik softverska zavrzlama. Ispostavilo se da vozila novije generacije imaju potrosnju, i pored toga sto im ukupna masa nije promenjena, za jednu do dve litre vise.
Najbolji primer za to je Passat B6 19 TDI sa 105 KS cija se potrosnja goriva, sa ozbiljnom softverskom korekcijom (optimizacijom) moze spustiti za 2 litre bez obzira na rezim voznje sto kod ovog vozila iznosi gotovo 30% manje i predstavlja podatak koji nije za zanemarivanje.

Pretpostavljam da su gosdpoda iz, prvo MBa, a zatim iz AMGa ozbiljno uzeli knjigu u sake i prionuli na posao i ne verijem da bi se igrali i javno mahali podatkom od 9,9 L/100 km tek tako.


[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 21.01.2011. u 23:21 GMT+1]
[ jnk @ 21.01.2011. 21:55 ] @
Ivane onaj ko prelazi preko 60k km godišnje mislim da će više ceniti udobnost serije 5 nego sportske karakteristike m3ojke. Verujem da je nova m3ojka solidno udobna u odnosu na to kako leži ali opet se ne može porediti sa 5icom zbog međuosovinskog rastojanja. Zato ako finansije nisu problem najbolji "kompromis" je m5.
[ ventura @ 21.01.2011. 22:04 ] @
Citat:
jnk: Ivane onaj ko prelazi preko 60k km godišnje mislim da će više ceniti udobnost serije 5 nego sportske karakteristike m3ojke. Verujem da je nova m3ojka solidno udobna u odnosu na to kako leži ali opet se ne može porediti sa 5icom zbog međuosovinskog rastojanja. Zato ako finansije nisu problem najbolji "kompromis" je m5.

Pa kad ti se maltene nov auto nudi za trećinu cene koliko je koštao, vredi razmisliti :)

[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 12:06 ] @
Sve u svemu - ko se prvi bude dokopao CLS63-jke nove, ocekujem izvestaj... jel 9.9l, 13.9l ili 17.9l prosecna potrosnja u realnim uslovima (realni uslovi = odbacivanje dece do vrtica kulturno i civilizovano, a onda gazenje do daske kako ovo i treba da se vozi :-)
[ jnk @ 22.01.2011. 14:46 ] @
da video sam tu m3ojku bila je ok ponuda mada se skoro prodao 2007 m5 sa 20k pravih km za 40k i to je tek odlicna ponuda
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 15:16 ] @
To je super cena... koliko vidim u Srbiji moze prilicno da se ustedi u odnosu na DE, pre neki dan mi Stella poslao link na neki 335i cabrio slican mom, fully loaded, 2008-mo godiste - ako se dobro secam ~32K EUR + cena nije fiksna (dakle 30K ili manje), bice da se neko preracunao sa finansijama :-) Ovde u DE su cabrio modeli jos i dalje iznad 40K (ja sam razmisljao da uvaljam moj i mozda uzmem onaj 1M ali mislim da cu preskociti jer su ga precenili samo tako ovde u EU)

A tek M modeli drze cenu podobro ovde... pretpostavljam da je veci market i ima ljudi koji su spremni da ih plate vise.

40K za M5 sa malo kilometara je super dil. Mada ja iskerno vise volim kupe modele, zato mi ni CLS nije previse interesantan... mada kontam ako neko ima familiju ili zeli veci komfor da M5 ili CLS AMG jesu "najbolje od 2 sveta".

Mada onda se postavlja pitanje zasto ne uzeti neku "obicnu" BMW petardu ili CLS/E za "svakodnevnu upotrebu" a za razliku izmedju toga i M/AMG modela kupiti nesto malo i bolesno za izivljavanje :-) Mada to ima smisla samo ako se kupuju novi M/AMG posto im ocigledno cena u Srbiji pada vrlo ostro...
[ ventura @ 22.01.2011. 15:29 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic
40K za M5 sa malo kilometara je super dil. Mada ja iskerno vise volim kupe modele, zato mi ni CLS nije previse interesantan... mada kontam ako neko ima familiju ili zeli veci komfor da M5 ili CLS AMG jesu "najbolje od 2 sveta".

Ali imaju još mnogo da rade da stignu Audi RS6 ;)
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 15:38 ] @
RS6 je naravno zakon (sto se performansi tice, sto se izgleda tice to je stvar ukusa... meni je recimo CLS 63 AMG daleko lepsi auto ;-), ali sumnjam da ces da ga nadjes za 40K sa malo kilometara ;-)

Recimo jako cesto vidjam M5-tice i E63 AMG-ove ovde (u garazi ispod zgrade dvojica komsija imaju M5-tice) dok RS6 jako jako retko vidjam... auto je ubica, ali je ocigledno prilicna ekskluziva... ili mozda ima vise lozana koji kupe M5 zbog marke...
[ Zarko Silic @ 22.01.2011. 15:50 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: mada kontam ako neko ima familiju ili zeli veci komfor da M5 ili CLS AMG jesu "najbolje od 2 sveta".


a da li si ti bas siguran da su M5 i CLS bas za familiju i za trckanje do zabavista i nazad?
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 16:01 ] @
Pretpostavljam da to zavisi od glave porodice, recimo ja ne bih imao nikakav problem sa tim :-) Mada ako nekom deca treniraju kosarku, CLS verovatno nije najbolji izbor...
[ Nocni @ 22.01.2011. 16:06 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: RS6 je naravno zakon (sto se performansi tice, sto se izgleda tice to je stvar ukusa... meni je recimo CLS 63 AMG daleko lepsi auto ;-), ali sumnjam da ces da ga nadjes za 40K sa malo kilometara ;-)

Recimo jako cesto vidjam M5-tice i E63 AMG-ove ovde (u garazi ispod zgrade dvojica komsija imaju M5-tice) dok RS6 jako jako retko vidjam... auto je ubica, ali je ocigledno prilicna ekskluziva... ili mozda ima vise lozana koji kupe M5 zbog marke...


Meni nikako CLS ne moze da bude ljepsi od RS6... svaki mercedes ima malo nekog gasterbajterskog smeka... u stilu "uspio sam u zivotu vidi me sta vozim"...

Taj RS6 V10 5.0 TFSI od 580 konja je takva azdaja da je to bruka... i vozi se bukvalno kao na video igrici... to sto je karavan daje mu poseban smek koji skorojevici bas i ne kapiraju... najinteresantiji je njegov pogon i kontrola trakcije jer u medju ubrznjima krece "kao iz pracke"...

Nemoj da se neko nadje uvrijedjen jer sam mislio uopsteno... ne zelim da namecem svoj ukus drugima ali mene zabavlja kad neko kaze da mu se ne svidja... cak je izgled tu manje bitan u odnosu na tehnicko savrsenstvo...
[ Zarko Silic @ 22.01.2011. 16:17 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pretpostavljam da to zavisi od glave porodice, recimo ja ne bih imao nikakav problem sa tim :-) Mada ako nekom deca treniraju kosarku, CLS verovatno nije najbolji izbor...


Ne znam kakvi to kosarkasi treba da budu, CLS je na slici mozda mali ali u stvarnosti je prava gromada, ali nisam mislio na to kada sam izrazio sumnju na porodicno vozikanje. Ni jedno vozilo velike snage nije ugodno za suvozaca. Pogotovo za nekog ko sedi pozadi.
[ Srđan Pavlović @ 22.01.2011. 16:24 ] @
Moze i takvo vozilo da se vozi bez cimanja i prijatno za putnike, uz malo paznje...
[ Marko_L @ 22.01.2011. 16:39 ] @
Može, ako uključiš tempomat i polomiš dugme za isključivanje i još staviš graničnik na pedalu gasa za svaki slučaj :)
[ goat @ 22.01.2011. 16:56 ] @
takav podatak od dotične fabrike se ne može uzeti za "šalu"... mada ima tu "kvaka".. nešto što se prećutalo ... a to su uslovi ekspoloatacije (ravnomerna brzina 90-110km/h, vodoravan put, "bakica" za volanom, koja ne žuri i/ili koja sebi i drugima nešto ne dokazuje i pokazuje (kompleksi) i/ili koja brzom vožnjom ne zarađuje hleb )... nije nemoguće da jedan automobil od 2.2 tone težine potroši 9.9l goriva na 100km....

zašto bi se sumnjalo u taj podatak?... jel' zbog njegovih 500 i kusur KS-a? ili zbog 2 tone težine?.... neke plugove nisam primetio iza njega... niti ima padobran za sobom...

1. start-stop sistem je uveden zbog smanjenja potrošnje u uslovima gradske vožnje i nizbog čega drugog.... a jelte smanjena gradsaka potrošnja smanjuje prosečnu
2. sigurno se sećate "fore" sa isključivanjem polovine cilindara na motorima velikih kapaciteta...
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 18:54 ] @
@Nocni,

Kao sto rekoh, debela stvar ukusa... mislim da ces, gde god da gledas, pitanje "Avant" vs. "4-door coupe / sportback" naci za vrlo polarizujuce i sa oprecnim misljenjima - meni se licno Avant forme ne dopadaju uopste estetski, bez obzira da li se radi o Audi-ju, Mercedesu ili nekom desetom ali mi je vrlo jasno da je to stvar ukusa, gde svako ima svoj :) Koliko se misljenja razlikuju moze se videti ovde u DE - ovde Avant modeli slove za "sportskije" od limuzina... koliko ljudi, toliko i ukusa ocigledno. Sto se prakticnosti tice, sa druge strane, tu nema sta da se diskutuje.

Sto se gastosa i "Nouveau riche" skorojevic ekipe tice, cenim da je Mercedes tu odavno prestao da zauzima glavnu ulogu... mislim da ta ekipa kupuje stvari po tome koliko se prica da su "dobre", i tu je IMHO Audi postao jako popularan... naravno, Audi pravi odlicne automobile vec duze vreme, to je ujedno i razlog zasto je vec par godina preuzeo titulu "cock's car" zato sto ta ekipa i kupuje ono sto cuju od ljudi da je dobro... tu ne mozes ama bas nista. Pre Audija je tu ulogu imao BMW M... a pre toga bilo koja Mecka...

Da ne pricamo da je CLS od samog starta u 2004 bio prilicno ne-tipican Mercedes (stavise u Mercedesu su ga interno zvali "Jag-killer" za vreme razvoja) - cini mi se da je bar originalni CLS dizajn prilicno nekonvencionalan i da nije udarao na gastose i sl.. ekipu za koje je idealni Mercedes E ili S klasa koji su uvek bili jako bliski originalnim i uvek konzervativnim Merc crtama.. Ovaj novi CLS je daleko vise blizi dizajnu ostalih modela nego W219 koji je bas odudarao.

IMHO, izmedju CLS63 i RS6 ja bih uzeo RS6, ali ne Avant vec limuzinu - ako bih mogao da biram... mada meni 4 vrata nikako ne trebaju tako da cu ipak sacekati novi M3 hehe :-)
[ Nebojsa Milanovic @ 22.01.2011. 19:44 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: ...tako da cu ipak sacekati novi M3 hehe :-)


Evo onoga do čega sam bio siguran da će doći, tako da sada mogu da prestanem da pratim temu :)

Čekamo nova iskustva ;)
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 19:49 ] @
Eh... nece novi M3 skoro (izlazi tek 2014) - tako da cu morati sa necim da se snadjem izmedju 2013 i 2014 ;-)
[ Srđan Pavlović @ 23.01.2011. 19:06 ] @
Citat:
Može, ako uključiš tempomat i polomiš dugme za isključivanje i još staviš graničnik na pedalu gasa za svaki slučaj :)

Pa pazi, takvi automobili i nisu zdravi za likove sa malom dozom samokontrole, jer ce da zaginu ko jedanput jedan :)
[ jnk @ 24.01.2011. 08:01 ] @
Ivane rs3 je rešenje.
[ Ivan Dimkovic @ 24.01.2011. 10:10 ] @
Hehe, i tu smo opet na pitanju ukusa... RS3 je opasna mala masina, ali mi se nikako ne svidja izgled, koji ce mu djavo 4-voro vrata :-)

Ja bih pre uzeo 1M (RS3 i 1M su i ovako i onako napravljeni da budu skoro pa isti, od cene preko snage pa sve do istog tiraza od 2700 primeraka - lepo je Clarkson rekao, da su nemacki proizvodjaci supermarketi, ovo bi bio cist primer fiksiranja cena ;-)


[ Nocni @ 24.01.2011. 12:11 ] @
Ima i drugih varijanti i mnogo ozbiljnijih sprava koje nisu sa 4 vrata kao RS5 npr. Ali svakako ne treba cekati 2014 kad je kupovina u pitanju... M3 je ipak malo izvikan
[ jnk @ 24.01.2011. 12:15 ] @
Samo što rs3 ima 4x4 i 4 vrata da možeš i sitnu decu da spakuješ a opet da ideš 4.6s do 100, a ko se ne razume u kola misli da voziš audi a3. Oću da kažem rs3 je ekstra praktičan auto za razliku od 1m coupe koji je maltene dvosed. Doduše i cena mu je paklena za hatchback pretpostavljam u Nemačkoj početna 50 hiljada.

[ Ivan Dimkovic @ 24.01.2011. 12:29 ] @
1M i RS3 imaju istu cenu - koja je pljacka u DE: 50K EUR (RS3 je valjda 49500 a 1M je 50500 ;-) - ako je neko sumnjao u kartelizaciju vise ne bi trebao :)

Kontam da RS3 ima vise stvari unutra u standardnom pakovanju (+ AWD koji je mnogo bolji za zimske uslove), mada nisam proveravao... za 1M sam gledao, i u principu za par stvari koje meni trebaju i zimske gume (koristi M tockove, naravno) to me izadje oko 60K EUR ... sto je vec cista pljacka IMHO za nesto sto je glorifikovani 1 ;-)

RS3 je apsolutno prakticniji auto, tu nema sta da se prica + kao sto si rekao, spolja uopste ne odudara od A3 sto je super stvar... ali 1M ima RWD i LSD hehe, sto mozda nije ql za zimu, ali dodjavola sa tim ;-)

Ne ozbiljno, trazio sam test drive od BMW-a za 1M, cisto da vidim koliki je skok u odnosu na moj tune-ovani 335i (lazem... u jednom momentu sam se nalozio bas ;-)... 1M je prilicno laksi od moje mrcine (1450 kg vs. 1850 kg!!!) sto znaci da bi auto morao biti dosta zivlji... ali cena koju traze za njega je jednostavno bolesna, za te pare se moze kupiti mnogo sta bolje i sa malo kilometara.

Citat:
Nocni
Ima i drugih varijanti i mnogo ozbiljnijih sprava koje nisu sa 4 vrata kao RS5 npr. Ali svakako ne treba cekati 2014 kad je kupovina u pitanju... M3 je ipak malo izvikan


Hmmmm... I RS5 i M3 koriste 4+ litarske NA V8 motore, to je bilo lepo u nekom drugom vremenu ali ja bih ipak sacekao twin-turbo varijante na oko 3 litra, ako ni zbog cega drugog a ono da mi racun za benzin ne skoci na 4 cifre u sledecih par godina :-)

I ne, nemoj pominjati GT-R... :-) super je auto (cuj super... to je slaba rec ;-), ali je cena u DE i dalje astronomska + nedostatak upotrebljivih zadnjih sedista je jos veci prob...
[ ventura @ 24.01.2011. 12:37 ] @
Citat:
Nocni: Ima i drugih varijanti i mnogo ozbiljnijih sprava koje nisu sa 4 vrata kao RS5 npr. Ali svakako ne treba cekati 2014 kad je kupovina u pitanju... M3 je ipak malo izvikan :-)

Ja sam inače ljubitelj Audija i kad bi trenutno imao mogućnosti sasvim sigurno bi kupio RS6.. RS4 je takođe fenomenalan auto, ali RS5 mi nekako ne ostavlja neki specijalan utisak... Ono, sve je to super, 450 konja, sigurno je to odličan auto.. Ali nije poput RS6 koji je pomerio granice kad se pojavio... Audi ne bi trebalo da dozvoli da RS5, dakle njihov kupe u najjačoj verziji ima slabije ubrzanje od Poršeovog džipa koji je duplo teži, i na kraju krajeva je džip.
[ Ivan Dimkovic @ 24.01.2011. 15:10 ] @
^ Yep...

Ja mislim da je Audi pri izboru RS5-ticinog motora previse uzeo u obzir E92 M3, zato su i stavili taj motor koji je unutra...

Problem je sto manji twin-turbo motori mogu da izvuku slicne ili bolje performanse + imaju potisak na nizim obrtajima... tako da dolazimo do paradoksa da neki RS3 verovatno moze komotno da ugrozi RS5 u mnogim stvarima, a ne kosta ni izbliza toliko. Bas kao sto i 1M nije bas previse iza M3-jke kako stvari stoje...

Jeste, "puristi" ce uvek vise voleti NA motore koji imaju veci redline i bez "turbo lag-a" (mada danas je pitanje uopste koliko novi turbo motori imaju lag uopste), bas kao sto ima ljudi koji mnogo vise vole V8 zvuk... ali wtf :)

Na kraju krajeva, mogu uvek kao Mercedes, da zadrze V8 a da mu nakace 2 turbine kao na tom CLS-u... :)

@Ventura, btw:

http://www.bimmerfile.com/2011...ed-almost-entirely-un-covered/

Novi M5 - 570 konja... :-) Predvidljivo ruzan, ali videcemo kako ide bavarski porodicni auto :)

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 24.01.2011. u 16:21 GMT+1]
[ Wi-Fi @ 24.01.2011. 16:17 ] @
Ruzan?! F10? E60 jeste ruzan, ali ovaj novi je ok
[ Ivan Dimkovic @ 24.01.2011. 18:48 ] @
Dobro... nije toliko ruzan :-))) Meni BMW-ov dizajn nikad nije bio nesto preterano lep (opet, stvar ukusa ;-) ali su bar kompenzovali te stvari sa onim sto je bitno (bar meni, zato i vozim BMW ;-)

Btw, @Ventura, ti si se bese ono razmisljao da uzmes E Coupe? Znaci sad kad sam se vracao sa posla naleteo mi jedan u E 500-tici... hteo da se trka, sta li... ladno sam ga ostavio u retrovizoru na kraju u improvizovanom drag-raceu (trebalo je malo vremena doduse ;-)... Brate sramota, da im top-of-the-line model sa V8-micom unutra prestigne matori BMW 335i sa OEM tune-om... Definitivno su trebali da izbace AMG model za E kupe, posto ocigledno ovim iz "obicne" Mercedes divizije nije poslo za rukom da naprave dovoljno brz auto :)

Mada kapiram da taj E kupe vecina kupuju zbog izgleda koji jeste kul (ako izuzmemo ona ogavna LED svetla u L obliku)
[ su27killeryu @ 03.02.2011. 11:09 ] @
heheh 9.9 je podatak koji je i meni zapao za oko i samo cu reci..bullsh*t, neka je i direktno ubrizgavanje i start/stop ali nema teorije, i sam vozim V8 koji je nekih 150 KS slabiji od te AMG varijante (ajd to i nema neke veze) ali je i 200 kg laksi (e to itekako ima) i kroz grad nema sanse da ga spustim ispod 17-18 litara i to je bas ono ako ga vozim do 1.500 rpm...mozda bi i moglo kad bih ga vozio samo nocu kad nema guzve heheh al to stvarno necu da testiram, na otvorenom moze da se spusti na 9 i to ako se vozi sestom od 90-100 km/h i to je neki minimum..taj CLS uz sve tehnologije i cuda ne moze na otvorenom da potrosi ispod 8 cak i takve voznje a u gradu ispod 14 takodje nema sanse, snaga nije toliki problem kao tezina, treba mrdati 2 tone a fizika je neumoljiva..

sto se tice razlike izmedju grada i autoputa rekao bih da kod mene tek preko 200 km/h pocinje da trosi vise nego u gradu(bar moje voznje u gradu), u principu sto je veca masina to je potrebno vise km/h da se dostigne gradska potrosnja
[ ilicdarko @ 05.02.2011. 17:03 ] @
Novi sistemi ubrizgavanja su razvijeni tehnoloski neverovatno dobro jer ceo sistem ide preko racunara. Potrosnja koju daje fabrika je prosecna potrosnja goriva proracunata komjuterski spram kolicine usisanog vazduha i ona se radi u idealnim uslovima i cesto je manja od stvarne spotrosnje sto se cesto pise zbog prodaje automobila i fabrika je toga svesna. Ovo vozilo ima razlicitu potrosnju zavisno od naravno kvaliteta goriva kao i od uslova voznje, jer uporedjujuci stare modele sa ovkom i slicnom kubikazom trosili su dvostruko. U nekim idelanijim uslovima i sa stedljivim davanjem gasa potrosnja je nesto veca od fabricke ali sa zustrijom voznjom auto vise trosi goriva a sa gasom do kraja pojede ceo rezervoar kao od sale mislim za nekih 75km (naravno sa skinutom blokadom i gas do kraja svo vreme) i neije samo potrosnja u pitanju. Mercedes AMG proizvodi automobile sa velikim obrtnim momentom koji ne moze da isporuci natockove odnosno na put, kontrola proklizavanja je uvek aktivna bila ukljucena ili ne, i pri zustrijoj voznji kroz krivine spali kocnice sto je neverovatno za ovu klasu automobila ali je tako, sto znaci nije samo potrosnja ali onaj ko ima pare za tako nesto bas ga briga za sve jer je kupio klasu auta i primerak moderne tehnike ovog doba.
Pozdrav od DOKTORA.
[ Nocni @ 05.02.2011. 17:26 ] @
^ Cijenim tvoje ranije postove oko gradjevinskih masina i sl.... ALI
Ovo sto kucas je nepotrebno...
Citat:
ilicdarko: Novi sistemi ubrizgavanja su razvijeni tehnoloski neverovatno dobro jer ceo sistem ide preko racunara.

Ovo je ovako vec 20 i kusur godina...
Citat:
ilicdarko: Ovo vozilo ima razlicitu potrosnju zavisno od naravno kvaliteta goriva kao i od uslova voznje...

Ovo vazi za svako vozilo
Citat:
ilicdarko: Mercedes AMG proizvodi automobile sa velikim obrtnim momentom koji ne moze da isporuci natockove odnosno na put, kontrola proklizavanja je uvek aktivna bila ukljucena ili ne

Moze on sve da isporuci naravno na put i to itekako dobro... to nije auto sa kojim bi se vozilo na opisani nacin i interesantan je tek na autoputu od 150 do 300 i tada su korekcije esp-a minimalne... na suvom putu ih i nema...
Kontrola stabilnosti je "ukljucena i kad se iskljuci" malo cudno zvuci ali je tacno a to je tako jedino iz razloga da nebi neki manijak slomio menjac startujuci bez kontrole stabilnosti... kontrola stabilnosti se iskljucuje po pravilu par puta godisnje a mozda ni toliko, kada treba krenuti po ledu iz mjesta pri brzinama od 5 km/h...

Ajde da ne komentarisemo "spaljivanje kocnica kroz krivine" jer to moze uraditi samo nepismena budala ili neki maloljetnik koji i ne zna da vozi takav jedan auto...

P.S. Ovo "pozdrav od doktora" je takodje prilicno diskutabilno
[ milivoje t @ 06.02.2011. 16:13 ] @
Moze 9 litara potrosnje kada stavis geja da vozi ili pedere u roze majicama sto su istripovali da su vozaci time sto umeju da pritisnu do kraja potenciometar gasa na autoputu. A onda ih auto na krivini stavi na mesto, pa voze kao tetke, ako se ne olupaju.

Na autoputu po ogranicenju stvarno malo trosi. Ali kada se pritisne, potrosnja u nebo. Daleko od toga da posedujem takav auto, ali imam prijatelje koje ih voze, ali kao shoferi.
[ Ivan Dimkovic @ 06.02.2011. 16:33 ] @
Sta znam, ako pricamo o krivinama i uzivanju u voznji kroz iste... nekako mi 2 tone ne idu sa tim.

Jeste Mercedes verovatno uradio sve sto su mogli da CLS bude sto agilniji, ali neki zakoni fizike se tu ne mogu zanemariti - 2 tone su jednostavno 2 tone... no videcemo kad krenu testovi nove CLS 63-jke kako stvari tu stoje.

Vidim da AMG Performance Package dolazi sa LSD-om (IMHO, ovo je sramota da mora da se dokupljuje u 115K EUR "performance" automobilu @#(*&@#() , 40-tak ekstra konjica, keramickim kocnicama, AMG Performance suspenzijom i CF spojlerom... za 6600 EUR (bez poreza) ovo jeste dobra ponuda ali kao sto rekoh - to bi trebalo da bude u baznom paketu... ali jbg, ocigledno su sracunali da mogu da izvuku jos love ovako.

IMHO - ja bih pre za porodicnu voznju uzeo CLS 350 (ili E 350 koji je jos prakticniji) a za zezanje neki TT RS / RS3 / 1M mali screamer - pretpostavljam da bi se doslo na isto u keshu tu negde :)
[ ilicdarko @ 06.02.2011. 17:18 ] @

Ovakav auto se prvo prodaje iskljucivo sa limitom od 250km/h a stace ti takav auto ako sa njim ides samo autoputem a ne i po na nekoj stazu.


Mercedes to je klasa auta ali negovorimo o kontroli stabilnosti nego o kontroli proklizavanja, Ovaj auto ima veliku obrtni momenat koji je prejak za tockove i kada iskljucis kontrolu PROKLIZAVANJA ona je i dalje aktivna i nedozvoljava autu da da ono sto moze jer je auto isto tako dobar i u krivinama a ne samo na pravcu a i ako krenes iz mesta sa jacim startom i iskljucenom kontrolom proklizavanja kocnice trpe veliko opterecenje. Neznam zasto je to tako Mercedes uradio ali je tako.A za menjac se nesekiraj od kontrole stabilnosti a ni od kontrole proklizavanja se nece slomiti on je napravljen za tu silu posebno


Kontrola stabilnosti se ne iskljucuje nego se podesava sto imas u tom autu cini mi se u tri nivoa a kontrola proklizavanja se iskljucuje samo kad ides da ludujes a sa tim autom po ledu nema sanse da krenes iz mesta sa iskljucenom kontrolom proklizavanja.


Kad kazem spaljivanje kocnica mislim na njihovo pregrevanje jer kada ga vozis po nekoj stazi ( ima i krivina a ne samo pravac) dovoljno zustro sto moze da uradi samo neki profi vozac i koji konstantno izvlaci njegov maksimum zbog konstantnog mesanja kontrole proklizavanja njegove kocnise se pregrevaju.


Verujem da je tesko poverovati u ovakvo nesto ali govorimo o ekstremnim slucajevima gde ljudi koriste ovaj auto onako kako bi trebalo i za cega je napravljen jer stace ti takava auto ako neces da divljas sa njim malo ili malo vise,inace auto je fenomenalan klasa za sebe i za voznju je nesto posebno. Sto se tice potrosnje slazem se da je t tako vec "20 godina" ali sam hteo da kazem da je tehnika ubrizkavanja otisla mnogo dalje nego pre i da je sada stepen iskoriscenja tog goriva mnogo veci sto rezultira manjom potrosnjom.

Nisam hteo da naruzim auto licno sam veliki postovalac Mercedesa nego sam naveo samo neke stvari koje se mogu desiti, a ukoliko te zanima detaljnije nesto o ovom automobilu ili nesto nisam naveo lepo napisi da vidimo i razmenimo misljenja da vidimo da li je ovo "POZDRAV OD DOKTORA" stvarno diskutabilno.
[ Wi-Fi @ 06.02.2011. 17:35 ] @
^CLS je besmisleno voziti po stazi... Upravo je napravljen za ku*cenje i autobahn. Za stazu je nesto tipa SLS AMG, CLK AMG Black, SLK55 AMG i sl. ako se vec prica o MB.
Takodje, tih ~600Nm ne bi trebali biti problem
[ Ivan Dimkovic @ 06.02.2011. 17:40 ] @
Ja nisam bas siguran da ce puno CLS63-jki videti stazu da se ne lazemo.

Takav auto kupuju menadzeri i bankari generalno i sluzi im vise za pokazivanje nego za pravu voznju. Kome treba track-mule taj ce sigurno kupiti nesto manje i optimizovano za stazu kao drugi/treci auto, a ne kompromisno resenje za vozenje familije i gazenje gasa koje uz to i kosta ko sv. petra kajgana.

Koja je poenta automobila kao sto je CLS63 po stazi? Imas ogromne kompromise zbog velicine i mase sto ce taj auto uciniti daleko manje agilnim od pravih track automobila - mozes ti njemu da pumpas konjske snage do daske, ali on ce uvek biti kompromitovan sto se tice performansi po krivinama.

Evo prostog primera, vremena na 'ringu:

- C 63 AMG: 8:13
- 1M Coupe: 8:12
- Audi TT RS: 8:09
- Cayman S: 8:06
- E92 M3: 8:05

Necu uopste da navodim prave track zivuljke koje su podobro ispod 8:00...

C 63 AMG je zverina sa 457 konja, a mali TT RS sa 340 konja ima bolje vreme od njega, jer je jednostavno manji i agilniji. Jos je Nordschleife staza koja daje prednost jacim automobilima zbog dosta ravnih delova - u nekoj stazi sa manje "piste" bi TT RS jos vise ubio C 63.

Da ne pricamo o Porsche-u :-)

Pretpostavljam da se Mercedes potrudio da novi CLS63 bude nesto bolji od C63-jke, ali sumnjam da ce to biti nesto da padnes na d00pe jer je taj auto jednostavno pretezak - ni 10000000 laptopova u razvoju, gomila elektronskih trikova i sl... ne mogu od tog auta da naprave track zivotinju.

Sta hocu da kazem... right tool for the right job... CLS je auto za autobahn, a za stazu ipak treba sesti u nesto manje - ako bas mora Mercedes tu tu su SL, SLS... ;-)
[ Wi-Fi @ 06.02.2011. 17:44 ] @
^
+1

Moze i Actros na stazu, ali jbg...
[ Nocni @ 06.02.2011. 17:53 ] @
@ilicdarko,
Nisi ti vozio auto o kojem se radi u temi jer jos nije testiran ni u magazinima... jedino ako si probni vozac mercedesa... tako da ne moras se ponasati na takav nacin... i zbog toga me ne interesuju tvoja "detaljnija objasnjenja o ovom automobilu"...

Sto se tice kontrole stabilnosti ja veoma dobro znam kako radi koji sistem, sta je kontola proklizavanja pa i to ciljano kocenje tockova radi odrzavanja trakcije i stabilnosti zbog kojeg se kako ti rece "pregrijavaju kocnice"... Sa tim autom ne treba divljati i igrati se manijaka, pri vecim brzinama moze... ali kretanje i jurnjava kroz krivine sa iskljucenom kontrolom je kretenizam... Opet ponavljam, kontrola stabilnosti se iskljucuje po pravilu veoma rijetko, par puta godisnje u uslovima snijega i leda pri samom kretanju i pri vrlo malim brzinama... Ovo sto Ivan kaze je 100% u pravu i drugacije se ne moze okarakterisati neko ko divlja sa ovakvim autom osim da je u pitanju seljacina... Dobro je sto je vecina prodatih novih amg mercedesa sa 4 matik pogonom jer su takav trend postavili sami kupci sa svojim zahtjevima sto prije samo nekoliko godina nije bas bio slucaj...

P.S. Prvo sto radi kupac amg-a je da ide sa autom na skidanje te blokade koja je fabricki na 250 km/h... U inostranstvu se vecina tih vozila jos dodatno pojacavaju, vise radi sminke nego sto je to stvarno potrebno... ali kad sjednu bankari na nekom sastanku onda ce o tome da malo prodiskutuju kao da su veliki znalci... Kod nas takva vozila po pravilu kupuju polupismeni novokomponovani vlasnici gradjevinskih firmi i u njima slusaju muziku iz grand parade...


[Ovu poruku je menjao Nocni dana 06.02.2011. u 19:11 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 06.02.2011. 18:42 ] @
Ugasiti kontrolu stabilnosti (cak i kada bi bilo moguce skroz) na necemu sto ima ~560 konja i 800 Nm momenta moze samo:

a) Eventualno profesionalni vozac sa godinama iskustva na stazi
ili
b) Budala koja nece dugo ziveti

Ili sto Nocni pomenu - eventualno par puta godisnje u zimskim uslovima. Sve ostalo je samoubistvo.

Ti AMG Mercedesi su vec neko vreme ubice ako se iskljuci ono sto se moze iskljuciti... To je neminovna posledica Mercedesove (AMG-ove, tj.) filozofije guranja monstruozno jakih motora u serijske modele... odavno je proslo vreme kada je takve automobile bilo moguce voziti bez kompjuterske kontrole trakcije i stabilnosti.

Citat:
Nocni
ali kad sjednu bankari na nekom sastanku onda ce o tome da malo prodiskutuju kao da su veliki znalci...


MADA... nisam bas siguran kako ce se sve to odvijati u buducnosti kada su Audi i BMW krenuli da prave male bombe tipa TTRS/RS3/1M... Sta li ce bankar reci ako ga je na putu do posla prestigao cipovani RS3 ili 1M koji kosta kao pola njegovog CLS 63 AMG-a... Morace da ubudzi 600+ konja u njegov tenk da ostane #1 - ili to, ili ce morati da izbegava krivine i drzi se autobahn-a :-))))
[ milivoje t @ 06.02.2011. 18:46 ] @
Nisam ja mislio da se taj auto tera po trkackim stazama. Uz duzno postovanje tehnologiji i snazi, ali to nije teren za moderne mercedesove serijske autmobile, cast retkim izuzecima. Pricam o krivinama kakve svakodnevno savladjujemo kao vozaci u Srbiji, koje cesto zagrcnu novokomponovane vlasnike autmobila od +300ks, koji misle da je dobar auto=dobar vozac... Autoput je prakticno statisticka greska u kilometrazi koju ljudi prave po srbiji.
Normalno ako se lozite na staze, koje isto ne postoje u srbiji, uzmete neki drugi auto...
[ Wi-Fi @ 06.02.2011. 18:51 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:  Sta li ce bankar reci ako ga je na putu do posla prestigao cipovani RS3 ili 1M koji kosta kao pola njegovog CLS 63 AMG-a... Morace da ubudzi 600+ konja u njegov tenk da ostane #1 - ili to, ili ce morati da izbegava krivine i drzi se autobahn-a :-))))

Ma jok, reci ce da je "tuning za seljake/zabava za sirotinju" i prezrivo odmahnuti glavom
[ Ivan Dimkovic @ 06.02.2011. 19:26 ] @
Ehehe, to su racionalizacije i opravdanja... pretpostavljam da to ipak ne moze da ugusi osecaj da te neki punk nauci voznji po krivinama u duplo jeftinijem autu sa $200 cipom :-)

Mada, videcemo kako ce se ponasati taj CLS 63... C 63 se nije bas proslavio (prvo sam M3 je bio bolji u svemu osim u voznji po pravoj liniji - a sada cak i mnogo jeftiniji TT RS i 1M imaju bolje vreme na 'ringu sto je IMHO sramota za Mercedes AMG zver od 6.2 litra), mada mogu priznati da mnogo dobro zvuci - ima ga komsija ovde i mozes ga cuti kako ulazi u garazu vrlo dobro, V8 je V8 :-)

C 63 ima 1655 kg i 451 konja... dakle, 3.66 konja po kg
Novi CLS 63 ima 1940 kg (zvanicno) i 525 konja - 3.69 konja po kg

Videcemo na sta ce to liciti... ali 'vakat je da sa cenom od 115K EUR i specificnom ciljnom grupom, kako god vreme na 'ringu bilo (ako ga uopste budu i vozili tamo) - prodavace se samo tako :-)
[ su27killeryu @ 06.02.2011. 20:31 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Ugasiti kontrolu stabilnosti (cak i kada bi bilo moguce skroz) na necemu sto ima ~560 konja i 800 Nm momenta moze samo:

a) Eventualno profesionalni vozac sa godinama iskustva na stazi
ili
b) Budala koja nece dugo ziveti



Sta je po tebi onda Jeremy Clarkson? Niti je profesionalni vozac (mozda maalo bolji od prosjeka) a evo ga ziv tolike godine.. a i ja obrnuh 100.000 km sa iskljucenom kontrolom stabilnosti (koja ne da je iritantna nego ubija) pa ni ne ogrebah auto..i to u necemu priblizno jakom (doduse sa fabrickim LSDom, BMW srecom nije mercedes).

Btw koliko doktora na temi samo bi im bolje bilo da nastave medicinom da se bave, nadam se da se u svoju struku razumiju malo bolje nego u auta.
[ Ivan Dimkovic @ 06.02.2011. 20:47 ] @
Hajde polako...

Kazes JK - Eno ti Jeremy Clarkson-a sa C63 AMG-om- kada iskljuci ESP vecinu svog vremena u voznji provodi u pokusaju da kontrolise auto i ispravljajuci svoje greske - sto, na kraju krajeva, i sam priznaje. U TG epizodi gde su testirali C63 mozes videti na sta lici kada Jeremy vozi C63 AMG sa iskljucenom kontrolom stabilnosti - totalni haos koji je i on sam nazvao stalnim pokusajem ubistva od strane auta.

Ocigledno da je voznja novih AMG automobila u takvom rezimu je neupotrebljiva i imaces losije vreme na kraju krajeva i verovatno vise epizoda gde si jedva uspeo da izbegnes da udaris nesto - i samo rizikujes svoj zivot i materijalnu stetu ako iskljucis ono sto se moze iskljuciti. Jos je Jeremy iako ne profesionalni trkacki vozac ipak osoba sa poduzim iskustvom u voznji jakih automobila i pretpostavljam da je imao dosta treninga sa voznjom takvih automobila - neki novopeceni bankar, tipican kupac CLS AMG-a, moze samo da napravi stetu ako iskljuci ESP.

Evo i video klipa:

http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

Idite na 2:40 - cim isljuci ESP voznja se pretvara u najobicniji cirkus. A istu zalbu na C63 hendling ima i Ben Collins (The Stig).

Citat:

Btw koliko doktora na temi samo bi im bolje bilo da nastave medicinom da se bave, nadam se da se u svoju struku razumiju malo bolje nego u auta.


Nema potrebe da se spustamo na licne prozivke - ako ti se ne svidja tudje misljenje, a ti ga opovrgni argumentima. Svako ume da se podsmeva sa drugima, nema potrebe da organizujemo takmicenje u tome.

Citat:

a i ja obrnuh 100.000 km sa iskljucenom kontrolom stabilnosti (koja ne da je iritantna nego ubija) pa ni ne ogrebah auto..i to u necemu priblizno jakom (doduse sa fabrickim LSDom, BMW srecom nije mercedes).


Odlicno - hajde sada procitaj sta sam napisao. NOVIJI AMG MODELI, sa suludom kolicinom snage i obrtnog momenta. Moja opaska o ESP-u se odnosi na njih, ne uopsteno - posto samo oni trpaju abnormalno jake motore bez nekih drugih obaveznih mera kao sto je LSD.

I svakako ne na BMW M (koji jos nisu toliko odlepili pa da isporucuju svoje automobile bez LSD-a + njihova filozofija dizajna M automobila se ne oslanja na cistu snagu motora vec na uklapanje svih komponenti u optimizovan paket).

Ni C63 AMG ni CLS 63 AMG nemaju LSD u osnovnoj ponudi (sta reci, samo ovo dovoljno govori o ciljnoj grupi) - a imaju nenormalnu kolicnu snage koja je, da budem iskren, apsolutno besmislena sa stanovista bilo cega drugog osim cistog qrcenja. I upravo je to razlog zasto je voziti takav auto bez max. kontrola stabilnosti/trakcije samoubistvo u pokusaju.

Obrati paznju - AMG, bez LSD-a (stock)... ne nesto drugo!

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 06.02.2011. u 22:05 GMT+1]
[ Nocni @ 06.02.2011. 22:49 ] @
^Naravno, mozda ne treba ni pisati nista posle ovakvog objasnjenja... Ako se razgovara o CLS 63 AMG onda je nepotrebno objasnjavati kako je neko presao 100.000 sa svojim bmw-om sa iskljucenom blokadom... Prica i polemika bi bila balava kad bi mi sad svi navodili ko je sta vozio ili posjedovao... ko se i kako poprecke sa iskljucenim blokadama trkao sa nekim audijem RS ili sa M3 po brdskim ili kruznim stazama... dosli bi do rasprave oko toga ko je bolji vozac a to ne zelimo jer se ja prvi nikome nebi makao sa puta makar to bio i Ben Collins licno...
Ako taj novi CLS 63 AMG bude priblizno poput starog tipa, a bice, onda se on ne vozi kroz krace krivine na manjim brzinama sa iskljucenom blokadom jer nije ni planiran za tako nesto i veoma ga je tesko kontrolisati... morate priznati da bi bilo smijesno da zapalite i gume i kocnice za pola sata... a ako hocete da ga vozite brzo na taj nacin bez blokade to bi se i desilo kao sto je @ilicdarko vec rekao... auto jednostavno nije za to...
[ su27killeryu @ 07.02.2011. 00:03 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Hajde polako...

Kazes JK - Eno ti Jeremy Clarkson-a sa C63 AMG-om- kada iskljuci ESP vecinu svog vremena u voznji provodi u pokusaju da kontrolise auto i ispravljajuci svoje greske - sto, na kraju krajeva, i sam priznaje. U TG epizodi gde su testirali C63 mozes videti na sta lici kada Jeremy vozi C63 AMG sa iskljucenom kontrolom stabilnosti - totalni haos koji je i on sam nazvao stalnim pokusajem ubistva od strane auta.

[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 06.02.2011. u 22:05 GMT+1]


Ako pratis TG (a pratis cim si dao ovaj link) znas i sam da Jeremy karikira sve moguce i nemoguce..taj auto jeste tezi za voznju ali nije to nista nemoguce..

http://www.youtube.com/watch?v...ft%26aq%3Df&has_verified=1

evo jednog sasvim obicnog vozaca koji je igrom slucaja ostao ziv..

sto se prozivanja tice kad neko sam sebe nazove doktorom imam organsku potrebu da reagujem :)

btw slazem se s tobom maximalno sto se tice filozofije qrcenja..ta snaga je tu nabacana cisto radi brojki
[ jnk @ 07.02.2011. 00:13 ] @
m5 ima 1820 kg pa je dušu dao za stazu, tako da ne vidim zašto cls-a ne bi vodio na trackday ali na nekoj bržoj stazi tipa nirburgring. Naravno mercedes je ipak pravljen za autoban i udobnu vožnju ali nemojte se zavaravati da ne biste uživali vozeći ga po krivinčinama i lokalnim putevima.
[ Nocni @ 07.02.2011. 01:09 ] @
Citat:
su27killeryu:

http://www.youtube.com/watch?v...ft&aq=f&has_verified=1

evo jednog sasvim obicnog vozaca koji je igrom slucaja ostao ziv..

Upravo o tome i pricamo... ako je nekome zadovoljstvo da pali gume oko skvera pri brzini od 50 km/h kao ovaj magarac sa filma onda u redu...

Citat:
su27killeryu:
sto se prozivanja tice kad neko sam sebe nazove doktorom imam organsku potrebu da reagujem :)

Sa ovim se slazem i prvi sam reagovao...
Citat:
su27killeryu:
btw slazem se s tobom maximalno sto se tice filozofije qrcenja..ta snaga je tu nabacana cisto radi brojki

Ovo je tacno samo donekle... na autoputu je taj CLS 63 AMG prava zvecarka i brojke su tamo prilicno realne pogotovo ako je ukinuta blokada sa 250...
[ su27killeryu @ 07.02.2011. 03:42 ] @
Zlo bi bilo da ne ide sa 500 i kusur konja...
[ Ivan Dimkovic @ 07.02.2011. 10:19 ] @
Pa to :)

@jnk,

M5 je M5 ;-) Ne zaboravi da on ima isto vreme na 'ringu kao C63 AMG koji je auto koji je u klasi ispod sto se velicine tice... CLS ce sigurno biti jos veci prasac sto se gabarita tice, primeti da ni starih CLS-ova nema nigde u 'ring vremenima.... siguran sam da postoji dobar razlog ;-)

Ali, da, pretpostavljam da ce nas bankar moci da ode na trackday sa novom CLS63-jkom i da se ne obruka ako zna da vozi, to je verovatno tacno.

Opet, i to je ono sto htedoh da kazem, ako VEC jesi track-rat i imas love, a ako kupujes CLS 63 AMG, onda definitivno imas.. postavlja se pitanje zasto bi prihvatao kompromise...

Tj. zasto za porodicne voznje ne bi uzeo neku "obicnu" limuzinu, a za ostatak izmedju 115K EUR i te limuzine kupio pravi track auto... recimo GT-R ili neki mali Porsche... pazi, 115K EUR je sasvim komotan budzet da mozes da uklopis oba ;-)
[ su27killeryu @ 07.02.2011. 19:27 ] @
ima ga zato po nekim drugim stazama..i nije toliko los (koliko sam mislio da ce biti) :)

251. Mercedes SL 55 AMG 1:18.40 120 '02 476 / 1855 Sport Auto
252. Mercedes CL 65 AMG 1:18.40 120 '04 612 / 2055 Sport Auto
253. BMW M3 Cabrio (e46) 1:18.40 120 '01 343 / 1655 Sport Auto
254. Honda NSX-R (3.0) 1:18.49 119 0 274 / 1281 Sportauto
255. Mercedes CLS 63 AMG 1:18.50 119 '06 514 / 1830 Sport Auto

http://www.fastestlaps.com/cars/mercedes_cls_63_amg.html

[ su27killeryu @ 07.02.2011. 19:35 ] @
da se vratimo na potrosnju

http://pkw.ecar-manager.de/con...=suggest&configstatus=tree

obratiti paznju na zadnja 3 modela.."malo" nelogicno zar ne
[ 101010 @ 11.02.2011. 01:59 ] @
Jedan zabavan test, nije CLS 63 AMG, vec S 65 AMG. Ali ga porede sa u Srbiji veoma popularnim Bentley Mulsanne-om koga smo svi vozili za razliku od AMG-ovih budzevina. Pa je poredjenje blize nasem coveku:

http://www.streetfire.net/vide...eason-16-episode-3_2197686.htm
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 20:28 ] @
Stize polako i konkurencija u klasi porodicnog ubice - nemacki rat u konjskim snagama se nastavlja kao da primirja nije nikad bilo :-)

http://www.topgear.com/uk/car-news/bmw-concept-m5-2011-04-04



Doduse, BMW jos drzi zalivena usta kako o jacini motora nove M5tarde tako i o potrosnji - jedino su zvanicno rekli da ce novi M5 imati 25% ustedu na potrosnji u poredjenju sa starim.

Po netu se suska o 560 do 600 (!) konja - mada, znajuci BMW pretpostavljam da ce cifra biti bliza 560. Kazu jos i da stize sa novim LSD-om koji je pravljen ekskluzivno za F10 M5.

Motor je, za veliku promenu, twin-turbo V8, ovog puta pozajmljen od onih ///Mom Sport X5M/X6M modela. IMHO, prava steta sto se desava ovo sa gorivom i sa zelenim fanaticima - V10 S85 motor u trenutnoj M5-tici je jednom recju... savrsenstvo na 8250 RPM. Ima ga komsija - kad zaurla pali alarme... ono je bolest :)

U svakom slucaju, jedva cekam testove nove M5-tice i CLS63 AMG-a sa novim TTV8 motorom... Bice interesantno videti da li BMW moze jos i dalje da zadrzi stare sportske epitete sa twin-turbo aplikacijom.

@su27killeryu

Citat:

255. Mercedes CLS 63 AMG 1:18.50 119 '06 514 / 1830 Sport Auto


Ovo je Hockenheim Short? Da, nije lose vreme - mislio sam da ce gore da bude. Mada, opet, moj auto u stock varijanti (E93, znaci jos aerodinamicno, strukturno i tezinski kompromitovani cabrio) izvlaci 1:18.82 sa sve onih 200 kg nepotrebnog tereta koje cini krov koji se pakuje. A E93-jka je daleko od metka, osim u M3 varijanti ;-)



[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 05.04.2011. u 21:43 GMT+1]
[ dekster2 @ 05.04.2011. 22:14 ] @
@ivane, Ivane.Gde ode ona strast kada se kupovao sony vaio i ssd.Ode ti u auto industriju,mada kako mi se čini neka kupovina se sprema.
[ jnk @ 05.04.2011. 22:43 ] @
Testdrajvovo sam x6 m koji ima sličan motor što će biti u novoj m5ici. Doduše svega 10 minuta i 3x sam dao pun gas ali bilo je dovoljno da se stekne predstava koja snaga je u pitanju za 2.5 tone automobila. Menjač mu je odličan, ima mnogo bolji filing pri brzoj vožnji nego dsg jer te cimne pri promeni i napravi mnogo lud zvuk. Zvuk samog motora je takođe ludački ali ne verujem da je tako dobar kao neki v8 atmosferac(rs4 ili m3 recimo) ili kao v10 od prethodne verzije. Mislio sam da je x6 m pointless ali totalno sam uvideo poentu tog automobila. Naravno ako imaš mnogo para koje ti ne služe ničemu.
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 22:45 ] @
@dekster2, Hehe promenio sam igracke :)

Jock more za kupovinu :-) Na moj auto u sledecih par meseci stavljam redom: 335is air duct-ove (maglenke lete, koji ce mi ;-), Helix FMIC, tune na 380 konja i Quaife LSD... i ima da ga drzim kod sebe jos jedno 3-4 godine u takvom stanju... vec sam dosta kinte pukao u pojacanja od auspuha do hladjenja ;-)

A zasto?

Zato sto 2014-te izlazi auto koji cu jednostavno morati da kupim pa makar morao da pocnem sad da stedim :)

Btw, mogu da se kladim da ce novi BMW M5 probiti 100K EUR i to u klot konfiguraciji... Cak i 550i probija 6 cifri po prvi put u istoriji u nekim konfiguracijama, sto je nekada samo Mercedes mogao da izvodi... kosooki kupuju i ne pitaju za cenu :(

Znaci cak i ako ga kupis na varijabilni kredit, i drzis ga jedno 3 godine ima da platis deprecijaciju od jedno 40-tak K... brate.... Porodicna limuzina mozda jeste, ali porodica treba da bude dobrostojeca :-)

@jnk - ozbiljno koja je poenta X6 uopste a ne samo X6M? Mislim nisam ironican, vec ja zaista ne kapiram... ne sumnjam da neka svrha postoji cim ga prodaju....
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 23:02 ] @
A ako vam 100K ne bude bilo dosta - mozete da dodate i jos malo...

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=484452

BMW je poslednji koji je dodao opciju keramickih kocnica - Audi ih odavno nudi za RS6, a koliko znam i Mercedes sada to nudi za CLS63. Ovo ukazuje da ce M5 biti ozbiljno brz :) Iako nisam neki preterani ljubitelj toga (mislim da je cist marketing za 99% ljudi koji kupuju te automobile - tj. koji nece nikad videti stazu u zivotu) sto da ne... ko zna, mozda ce da zavrse na nekom polovnom koji ce moci da kupi radnicka klasa bez da zalozi bubreg :-)

Ako nista drugo... bar diskovi ne moraju da se menjaju duuuuuuuuugo vremena :-)
[ jnk @ 05.04.2011. 23:04 ] @
Šta znam ja ne bih nikad uzeo SUV ali ko vidi poentu u x5 može je videti i u x6 jer ima dovoljno prostora za 4 odrasle osobe a pritom čak i ta m verzija uopšte nije neudobna(pusti razmažene novinare) a pritom skroz prkosi fizici jer naginjanje ne postoji uopšte i leži bolje od većine sportskih automobila danas. Svakako da m5 sve to radi bolje ali vole ljudi kad su malo iznad drugih što je i cela poenta suvova valjda.

Nego koji to auto izlazi 2014? Btw svaka čast na tuniranju, ako stavljaš šper pretpostavljam da će da padne neki trackday
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 23:11 ] @
Hmm moguce moguce.... ono sto meni smeta kod tog X6 je besmisleno kriv krov sto po meni nema apsolutno nikakvu funkciju + smanjuje mesto unutra + onemogucava stavljanje kojecega gore ako zatreba + opet je visok sto ga kompromituje aerodinamicki i naravno tezinski...

Ali dobro, to je valjda pitanje ukusa... ne zalazim u to... ocigledno ima jako puno ljudi koji vole te SUV-ove, posto se X5M i X6M, Porsche Cayenne i sl... prodaju samo tako. Ono sto je bitno je da je taj X5M/X6M motor jak ko zemlja i ne sumnjam da ce tek u M5-tici da pruzi sve sto moze ;-)

Za LSD, yep - to je to, steta ne voziti takav auto po stazi :) Birds iz UK nudi relativno pristupacne LSD-ove... i oni totalno transformisu auto: http://www.youtube.com/watch?v=rprWczollCo

Citat:

Nego koji to auto izlazi 2014?


Ovaj: http://motorlounge.com/cars/make/bmw/2014-m3-f32/ :-) Samo LED-are moraju da lete, ima da platim da ih skinu ako treba...

[ jnk @ 05.04.2011. 23:49 ] @
Treba samo paziti sa tim aftermarket šperom moraš menjati navike u svakodnevnoj vožnji, gde auto može da te izbaci iz čista mira zbog lošeg puta i slično. Ja bih išao i na neke kurseve vožnje bar toga ima u de.

Novi m3 ulazi na ferari teritoriju što se tiče brojki ali ostaje bojazan kolko će biti zabavan taj twin turbo u poređenju sa motorima koji se vrte do 9000.
[ dekster2 @ 05.04.2011. 23:56 ] @
Bratee prijatelju,ispuni mi jeednu željuu.
http://motorlounge.com/cars/make/bmw/2014-m3-f32/ brrrrrrrrrrrrr.
[ DrJekyll @ 08.04.2011. 12:55 ] @

Ako je ovo istina, onda dzaba sve to.

http://www.b92.net/automobili/...11&mm=04&nav_id=504168
[ su27killeryu @ 11.04.2011. 20:40 ] @
Novi M5 ce biti jako brz ali ipak nece biti to to..bice preglomazan i pretezak i imace turbo lag (koliko god govorili da ga nema osjecace se na pedali) kao nijedan M do sad (osim ovih dzipova). Da ne pominjem koliko ce mu se time smanjiti pouzdanost i povecati cijene servisa i cega sve ne (OK za vlasnike M5 to nije toliki problem al opet..).

Novi M3 ce takodje biti turbo, jos da stave AWD i slobodno mogu da stave znacku audija :)

jnk za svoju velicinu X6 je jako skucen unutra, pogotovo pozadi..a jedina svrha je pokazati okolini kako imas para da bacis za nesto sto ti ne treba, sto automatski privlaci lokalne sponzorusice koje ce se nadati da ces i na njih tako bacati pare :)
[ su27killeryu @ 11.04.2011. 20:42 ] @
Citat:


nema teorije da ce to Njemci da dozvole :)
[ Ivan Dimkovic @ 11.04.2011. 21:25 ] @
Citat:
su27killeryu
Novi M3 ce takodje biti turbo, jos da stave AWD i slobodno mogu da stave znacku audija :)


Za AWD nisam bas toliko siguran bar kada je M3 u pitanju... M5... ne bi me cudilo uopste (kao strategija da uzmu Audi-ju deo trzista :)

Sto se turbina tice... znas kako, kao i sve u zivotu, nesto gubis a nesto i dobijas... Gubis instant odziv motora, ali dobijas enormnu silu na niskim obrtajima.

Neko ce reci da je to nepotrebno na stazi, gde je precizna kontrola snage na tockovima daleko bitnija - vrlo verovatno (mada... tu je GT-R, kome nije nista 'falilo sa 2 turbine da razbije skoro sve drugo), ali BMW M je ocigledno promenio strategiju i prioritete za svoja vozila. Vecina kupaca M masina ne vidi stazu osim na TV-u... Puristima ce ostati eventualno Porsche GT3 i sl..., posto kontam da ce i Mercedes u sledecih generaciju-dve da penzionise onaj njihov monstruozni 6.2 AMG motor sa ubitacnim zvukom :-)

Takva su vremena... zahvalimo se ceni benzina i zelinim fanaticima.

Inace meni je totalno smesno kad citam auto novinare kako hvale neki turbo auto kako "nema turbo lag"... sto je jednostavno nemoguce. Dajte gas do pola, onda ga pustite malo, pa opet jako... yep... tu je lag, ne moze on nigde da ode, bar dok ne uvedu neki elektromotor da "dovrti" turbinu - ako je to uopste i moguce.
[ Zarko Silic @ 11.04.2011. 21:30 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Inace meni je totalno smesno kad citam auto novinare kako hvale neki turbo auto kako "nema turbo lag"... sto je jednostavno nemoguce. Dajte gas do pola, onda ga pustite malo, pa opet jako... yep... tu je lag, ne moze on nigde da ode, bar dok ne uvedu neki elektromotor da "dovrti" turbinu - ako je to uopste i moguce.


Jeste moguce. Mozda ne sa el. turbinom ali sa "G laderom", da.

Tako rade svi TFSI motori sa G&T sistemom.

P.S. Nisam siguran da novinari turbolagom nazivaju ovo sto si ti opisao.
[ Nebojsa Milanovic @ 11.04.2011. 21:33 ] @
To da turbo motor nema turbo-lag jeste jedna od najsmešnijih izjava tzv. "test novinara", a posebno je zanimljivo da često što je auto više nadpunjen (a samim tim često i ima veći turbo-lag) - oni govore kako ima manji, a iz razloga što su to obično modeli iz više klasi koji jelte - ne smeju da imaju bilo kakvu manu, a kamoli turbo-lag.

A to što i ne razlikuju šta je turbo-lag a šta raspon obrtaja u kojima turbina nema pun pritisak, pa i to zovu turbo-lag, to je posebna priča...
[ su27killeryu @ 11.04.2011. 22:57 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Sto se turbina tice... znas kako, kao i sve u zivotu, nesto gubis a nesto i dobijas... Gubis instant odziv motora, ali dobijas enormnu silu na niskim obrtajima.

Neko ce reci da je to nepotrebno na stazi, gde je precizna kontrola snage na tockovima daleko bitnija - vrlo verovatno (mada... tu je GT-R, kome nije nista 'falilo sa 2 turbine da razbije skoro sve drugo), ali BMW M je ocigledno promenio strategiju i prioritete za svoja vozila. Vecina kupaca M masina ne vidi stazu osim na TV-u... Puristima ce ostati eventualno Porsche GT3 i sl..., posto kontam da ce i Mercedes u sledecih generaciju-dve da penzionise onaj njihov monstruozni 6.2 AMG motor sa ubitacnim zvukom :-)


Instant odziv nije toliko bitan zbog nekog hipotetickog postignutog vremena vec zbog samog osjecaja u voznji..a takva vozila vec imaju sasvim dovoljno snage na niskim obrtajima za bilo sta, 500 Nm iz nekog NA motora od 5000 kubika je sasvim dovoljno :)

Sto bi rekao jedan OK jeste DCT dosta brzi i laksi za voznju od manuelnog ali ako hocu da postignem bolje vrijeme na stazi platicu profi vozaca da odvozi taj krug i bicu jos brzi ali nije u tome poenta :)
[ Zarko Silic @ 12.04.2011. 01:23 ] @
Novinari brkaju dva pojma:

Jedno je "turbo rupa" (nelinearnost prilikom ubrzavanja) sto pogresno zovu turbo lag; logicnije bi bilo da se zove "Turbo hole" ili "Turboloch",

a drugo je vreme odaziva na pritisak pedale gasa gde bi ova pojava trebala da u svom nazivu sadrzi rec "lag".

Ono prvo je svojstveno za motore sa nadpunjenjem, dok se ovo drugo javlja kod svih tipova motora nevezano za vrstu goriva.
[ jnk @ 12.04.2011. 08:29 ] @
Lag u prevodu znači kašnjenje i sve što ima veze sa kašnjenjem a uzrokovano je turbom može se svrstati terminološki u turbo lag. Bilo da je to odziv na gas ili turbo rupa. U novijim turbo motorima turbo rupe i smanjenog odziva na gas praktično nema ali ga ipak onaj ko se udubi može primetiti a pogotovu u odnosu na neki napucan atmosferac.

su27killer: pouzdanost se može samo povećati jer od prošle m5ice verovatno nema nepouzdanijeg m-a Doduše uglavnom se većina kvarova vezivala za menjač koji je sad totalno promenjen i biće sa duplim kvačilom.

Inače nema ništa od awd-a na m5ici. CEO m powera reče da motor neće biti isti kao u x5/6 m nego da će biti jači i "more responsive" jer je to neophodno za m5.

Mene najviše brine fun factor u novoj m5ici jer je činjenica da prelaze na turbo motor i menjač sa duplim kvačilom. Što znači neće biti trzaja pri promeni brzine niti će redline biti na 8250 rpm. A fun factor je nešto najbitnije u ovim automobilima. Kad kažem brine me to je više hipotetički mada može kao polovnjak za 10ak godina.

http://www.m5board.com/vbullet...m5-f10-unveiling-revealed.html
[ su27killeryu @ 12.04.2011. 21:01 ] @
ma znam da se SMG nije bas pokazao sto se tice pouzdanosti ali ista je stvar sa DCTom u M3ci..cak je bio i neki recall cini mi se (softver je nesto zezao), zato ja vozim jos stariji model sa manualcem koji ce pregurati milion sto se transmisije tice, ima i E60 manuelni ali samo za americko trziste i jos nije namijenjen za njega nego su ga samo skinuli ja mislim sa slabije petice tako da je dosta losiji osjecaj nego u E39..

novi M5 ce biti dobar zbog sirove snage i mogucnosti cipovanja na neke monstruozne snage, X5/6 M su samo sa ECUom dizali na preko 700 KS al jbs ti to kad je auto fabricki izbalansiran za njegovu fabricku snagu...
[ Ivan Dimkovic @ 24.04.2011. 22:02 ] @
Btw,

Dokaz da nije sve u konjima ;-)

http://www.bmwblog.com/2011/04...-faster-than-m3-at-hockenheim/

Citat:

BMW 1M faster than M3 at Hockenheim: 1:14.1 minutes


Obratiti paznju - 1M ima 340 konja, M3 ima 420 konja - M3 je tezi, ali i dalje ima veci odnos snage u odnosu na masu od 1M.

1M ima M3 kocnice, tockove, vesanje i LSD.

Ocigledno mu te 2 turbine nista ne smetaju ;-)
[ su27killeryu @ 26.04.2011. 00:53 ] @
da ali zahvaljujuci tome sto je turbo 1M ostvaruje vecu prosjecnu snagu po kg od M3 Ne vozi se stalno na obrtajima na kojima je max snaga.

inace sad su izbacili E63 AMG koji trosi jos 0,1 litar manje a karavan 0,1 litar vise

kako se gadjaju tim brojkama..