[ vlada131 @ 21.01.2011. 18:46 ] @
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/...g-oglasa-za-jugo-pretili-smrcu

Citat:
"Srbi ne znaju za šalu"
Autoru smešnog oglasa za "jugo" pretili smrću
Blic online | 20. 01. 2011. - 12:44h

Autor verovatno najsmešnijeg oglasa ikada sastavljenog za automobil marke “jugo”, Amerikanac iz Los Anđelesa, dobio je zbog uvreda upućenih čuvenom “jugiću” niz pretnji smrću sa adresa iz Srbije.

“Srbi ne znaju za šalu”, rekao je ovaj šaljivdžija čiji je oglas objavljen na poznatom američkom sajtu “Krejglist” obišao svet.


Kada je nedavno sastavio i objavio duhovit oglas ne bi li našao kupca za svog “juga” koga ima još od 1988, 43-godišnji Amerikanac nije ni pomišljao da će time uvrediti mnoge Srbe, koji su ga zasuli uvredljivim mejlovima, u kojima mu čak prete i smrću.


“Prodajem gomilu jugo đubreta. Dizajnirao ga je retardirani inžinjer, a sklopila grupa pijanih radnika. Ima performanse i lakoću rukovanja kao kolica u prodavnici robe za dolar... Održava svoju vrednost kao kuće u predgrađu Alabame. Od ovog auta jača je konzerva koka-kole. Prešao je 38.000 milja, prvi sam vlasnik, imam sve originalne papire iz 1988, nije udaran. Najgora kola koja možete imati... Ponesite 2.200 ili dajte ponudu za ovaj komad .... istorije.


Amerikanac je novinaru rekao da njegove namere nisu bile zlonamerne, već humorističke.



“Kažu da sam još od prvog razreda pokazivao specijalni smisao za humor – ali mnogi Srbi su ovaj oglas doživeli lično”, rekao je novinaru “Politike” u imejl prepisci autor oglasa koji ne želi da mu se pominje ime, jer je, kaže, porodični čovek, a preteće poruke nije shvatio kao zabavne.


“Primio sam zaista mnogo imejlova, i oko polovina je sa rasnim pogrdama (na račun Amerikanaca), vulgarnostima i drugim ružnim rečima, uključujući i pretnje smrću. Srbi ne znaju za humor”, kaže ovaj 43-godišnjak, poreklom iz Izraela.

[ deki77 @ 21.01.2011. 19:26 ] @
dobro da nije pitao gde je Srbija..
mslim RTRD..
dobio je sta je zasluzio.Za njega je bila to sala,drugima je to zivot malog coveka na ovoj kugli zemaljskoj..i maloj zemlji koju oni zovu
Yugoslovakia
[ Srđan Pavlović @ 21.01.2011. 19:27 ] @
Daj da se o necemu pise.
[ milance_kg @ 21.01.2011. 19:32 ] @
A jel' iko primecuje da taj yugo ima dobru cenu za godiste '88 - 2200 USD!
[ Ivan Dimkovic @ 21.01.2011. 19:32 ] @
Citat:

Srbi ne znaju za humor


To za humor je relativna stvar, ali definitivno ne znaju da naprave dobar auto :-)))

Mada... ni Ameri nisu preterano bolji, doduse Ameri ne bi bili toliko uporni u proizvodnji krsha vise decenija :)


[ Marko Medojević @ 21.01.2011. 19:40 ] @
Citat:
vlada131... Dizajnirao ga je retardirani inžinjer, a sklopila grupa pijanih radnika ...


Hahaha!
[ vujo032 @ 21.01.2011. 19:55 ] @
To je neki Srpski zet :)
[ milance_kg @ 21.01.2011. 19:57 ] @
Citat:
vujo032: To je neki Srpski zet :)


Ciji zet, nije vazno, ali pripada narodu koji ceni svoju imovinu :)
[ Count Zero @ 21.01.2011. 20:51 ] @
Bio bi red da neki od datih patriJota kupi dotični primerak i tako mu vrati slobodu i čast.
[ kandorus @ 21.01.2011. 20:58 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=YashirFDaRc
[ Shadowed @ 21.01.2011. 21:02 ] @
Kada bi Ameri tako reagovali na svaku upucenu uvredu, Srbija bi do sada bila ploca istopljene lave.
[ Nedeljko @ 21.01.2011. 21:19 ] @
Obrnuto, kada bi se Amer tako ophodili prema ostatku sveta (ne samo Srbiji), Amerika bi bila ploca istopljene lave.
[ neca @ 21.01.2011. 21:34 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=zE6JaKPblIc

ovaj je bolji :D
[ kandorus @ 21.01.2011. 22:03 ] @
Dobar auto. Tenkovska granata nije uspela da ga raznese. A gume su ostal čitave nakon što je preko njih prešlo 60 tona goropadnog čelika.
[ milance_kg @ 21.01.2011. 22:09 ] @
A sta je ovo?
Parada autosovinista?

Nit je jugo auto, doduse sluzio me lepo, nit ste vi faktor, .... :)

Covek lepo prodaje svoju imovinu uz saljiv naslov, i sta je tu problem?
[ Isak666 @ 21.01.2011. 22:12 ] @
Uvredio je naseg Muhameda.
[ milance_kg @ 21.01.2011. 22:15 ] @
Citat:
Isak666: Uvredio je naseg Muhameda.


E 'bem ga onda kad je svetovni Rastko postao materijalna stvar :)
Doduse odusevio me... cena... haha...
[ Isak666 @ 21.01.2011. 22:23 ] @
Podsetilo me na ekipu sto je odlepila na onog karikaturistu jer je nacrtao Muhameda, pa mu pisali kako ce oni njemu ovo kako ce oni njemu ono.

Tako i ovaj - ubode neku cudnu zicu nekima.
[ milance_kg @ 21.01.2011. 22:25 ] @
Ma pusti decu i nepismene, a ko njih sta ikad pitao :)

p.s.

A ovo oko pijanih, bez zeza -potrefio :)

No, radili su na remontu i sta ja znam, sama proizvodnja za USA je bila preterano kvalitetna :)
[ Pirossi @ 21.01.2011. 22:35 ] @
Citat:
Isak666: Uvredio je naseg Muhameda.

[ milance_kg @ 21.01.2011. 22:37 ] @
Citat:


Nemoj dzumla majstor vise, 'oce da bole kolena :)
[ Isak666 @ 21.01.2011. 22:38 ] @
Citat:
milance_kg:
A ovo oko pijanih, bez zeza -potrefio :)


Pa zato se i ljute jer je potrefio :)))
Pa jos i Amerikanac. Ajao.
Ti ces meni po jugicu ken*ati, on mi decu od'ranio dok si me ti sankcionisao ^%#@!*^(!!

Hebeno.
[ milance_kg @ 21.01.2011. 22:40 ] @
Citat:
Isak666: Pa zato se i ljute jer je potrefio :)))
Pa jos i Amerikanac. Ajao.
Ti ces meni po jugicu ken*ati, on mi decu od'ranio dok si me ti sankcionisao ^%#@!*^(!!

Hebeno.


Imala neka hebena selekcija za ta auta sto ce ici za USA, moj komsija jos vozi komad toga :)

Nije bas tako bilo kako neki zamisljaju, tu se radilo...
Bile se medjusobne prijave za pijanstvo i sta ja znam :)
[ Shadowed @ 21.01.2011. 23:06 ] @
Nedeljko, nisi shvatio moj post.
[ milance_kg @ 21.01.2011. 23:20 ] @
Citat:
Shadowed: Nedeljko, nisi shvatio moj post.

Ako, ako treba pomoci bliznjem svom... nego oko cega se pomazete :)
[ ArtCool @ 21.01.2011. 23:36 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: To za humor je relativna stvar, ali definitivno ne znaju da naprave dobar auto :-)))

Istina, tu su Nemci zakon, ali zato sa pilice ne mogu ni da odapnu

Uvek je neko za nesto,
neko za sajbne i felne neko za jajca i kobaje

A ovaj sugavac Made in U.S.A moze samo da sanja o Americkom kvalitetu, ostala im saka jada od industrije cak su i diku "Cekica" uvalili Cajna-Majna zutima da rokcu 50 litre na 100 km-a hahahaha.

Sad ce neko, da smo mi makar ko pola Ameriku
(bicemo bicemo, kada budemo pljackali sa Jupiteta i Marsa, jerbo su sve pouzimali sa Planete).
[ djordje1979 @ 22.01.2011. 00:27 ] @
Citat:
A jel' iko primecuje da taj yugo ima dobru cenu za godiste '88 - 2200 USD!

Pa zato sto je malo presao, samo 38k :P
[ milance_kg @ 22.01.2011. 00:30 ] @
Citat:
djordje1979: Pa zato sto je malo presao, samo 38k :P


Haha, ali u miljama, haha, nije malo, cek da izracunam... oko 60k, pa dobar je :)
Covek racunao na nas ponos, i pazi sad kad ga kupi - Srbin :)
Ljudi, niste svesni, sa njima ne moze da se takmicite, jednostavno takvi su!

p.s.

A najzdraviji odgovor doticnom bi bio - Ako je djubre, a ti ga baci!
[ 3way @ 22.01.2011. 01:31 ] @
Cit'o sam na sajtu Politike o ovome...
Najsmesniji su mi komentari maloumnika koji spominju Indijance i ostale americke radosti...
[ kandorus @ 22.01.2011. 01:40 ] @
Neočekivano visoka cena za tako stari yugo. Ovde ne bi dobio ni 700-800 USD za to godište. Izgleda da kauboji cene stare automobile.

Evo link pa uporedite cene.



1988 Ford F-250
Oakley, KS
Anti-Lock Brakes| Automatic Transmission| Four Wheel Drive| Power Brakes| Power Steering more details
$5,900
40,089 miles



1988 Buick Century Limited
Topeka, KS
Automatic Transmission| Front Wheel Drive| Power Brakes| Power Steering more details
160,136 miles



1988 Chevrolet K1500
Columbus, KS
$3,994
188,047 miles



1988 Chevrolet Corvette
Hutchinson, KS
$8,990
107,876 miles



1988 Chevrolet K3500
Parsons, KS
271,737 miles
[ smark @ 22.01.2011. 10:19 ] @
Sve je slagao. Kako ga samo nije sramota :D
[ kandorus @ 22.01.2011. 11:41 ] @
Ono što je napisao o automobilu je njegovo lično mišljenje i iskustvo o čemu se može slobodno izjašnjavati. Nezgodno je što pominje nekakve pijane inženjere. Sumnjam da je u to vreme dok je još živeo duh neokaljanog Titoizma inženjer mogao da dodje pijan na posao. Osim toga, 1980-tih inženjer je bio INŽENJER.
[ pantic68 @ 22.01.2011. 11:45 ] @
Nisi razumeo, radnici su pijani a inženjer retardiran.
[ ArtCool @ 22.01.2011. 19:24 ] @
Citat:
pantic68: Nisi razumeo, radnici su pijani a inženjer retardiran.


Amer nasao nekoga da ceni ko je kakav, od zla i smrdezi ne mogu da zive u sopstvenij zemlji ( duh Indijanaca im ne da mira) pa su nasli da ga sire po svetu.

Inace da se nelazemo, (ne znam razloge - tehnicke) ali sve manjkavosti koje su nadjene kod juga su bile stvar nemara i u proizvodnji i u kontroli a jedan deo i u projektovanju.
Cak sta vise mislim da su neke stvari namerno radjene, samo ne znam za cije baba zdravlje...
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 19:42 ] @
Kakav je taj lik sto je postavio oglas to niko ne moze znati posto ga niko i ne poznaje, ali to sto je auto nazvao krsem je gola istina. To sto je on "Amer" ocigledno samo kopka ljude koje pecka nesto u vezi Amera ;-)

E sad ako se neko identifikuje sa tim krsem od auta i preti nekom sto je rekao istinu jerbo se nasao uvredjenim, adekvatan termin je "bad loser" :)

Btw, ne znam sto ljude nesto asocira na Amere, Srbiju i ostali bsh*t... osim ako ne zivite pod nekom stenom, danas su opisi kojekakvih losih ili kontraverznih proizvoda cesto ostri i cesto se pominju retardirani inzenjeri, menadzeri majmuni i sl... :) Cenim da cete naci dosta misljenja da su stvari poput Windows-a, Symantec-ovog softvera, Adobe softvera, itd... itd... pisali retardi :)

Evo recimo ja mislim da su novi TomTom navigatori (GO 1000 Live) toliko bagoviti i bedni da su njihovi inzenjeri verovatno bili pod teskim uticajem kanabisa (TomTom HQ je u Amsterdamu) a menadzeri su ocigledno patili od nekog nivoa mentalne retardacije kada su dozvolili da polu-fabrikat krene u prodaju. Sad bi bilo najjace da krenu da me zovu Holandjani koji su se nasli povredjenim i da mi prete :)

Citat:

Inace da se nelazemo, (ne znam razloge - tehnicke) ali sve manjkavosti koje su nadjene kod juga su bile stvar nemara i u proizvodnji i u kontroli a jedan deo i u projektovanju


Pa to, sam si rekao. Dakle, skrndelj auto... ni vise ni manje, i covek je to samo sumirao u oglasu... kao sto bi to sumirao svako da prodaje apsolutnu krsinu od proizvoda bilo koje vrste, cisto da buduci kupac posle ne tvrdi da ga je doveo u zabludu da je kupio pravi auto :-)

[ Count Zero @ 22.01.2011. 19:51 ] @
A oglas je ko u "Nasrudin hodža prodaje kravu"
Samo da se ne pišmani kao dotični posle "kontraargumenata"
[ Isak666 @ 22.01.2011. 20:12 ] @
[ kandorus @ 22.01.2011. 20:13 ] @
^pantic68

A dobro, radnici ili inženjeri, nije uredu da tako šta napiše o ljudima ako ne zna konkretan slučaj.

Yugo je u svakom slučaju zaslužio kritike. Nikad ga nisam kupio pa neću mnogo ni da kritikujem. Jesam vozio i kakav sam zayeban vozač moralo je da se puši. A da se pušilo pušilo se samo malo manje nego onaj snimak sa tenkom. Na kraju sam 20 kilometara prešao peške. Moj drugar, vlasnik yuga, je vozio nazad i nema boljeg auta. Kad hoće krena, kad hoće stane, kad hoće da gas, sve ko podmazano. Čim ja vozim okolo lete delovi. Dakle ja sam zayeban i razmažen vozač navikao na kaubojske automobile koje možeš da gaziš kao stoku a da ne razmišljaš hoće li se raspasti.

Da li je yugo mogao biti bolji? Mislim da nije i to ne zbog radnika i inženjera već zbog opšteg stanja kako tehnoloških tako i upravljačkih struktura. Yugo je verovatno bio maksimum Zastave. A zašto nije ovo ili ono, pa posle bitke svi su genertali. Dvadeset godina posle yuga zastava je proizvodila samo lošije automobile. Ovaj posao sa Italijanima su trebali da naprave još 70-tih ali to nije bilo moguće u ondašnjim okolnostima.
[ Ivan Dimkovic @ 22.01.2011. 20:22 ] @
Citat:
kandorus
A dobro, radnici ili inženjeri, nije uredu da tako šta napiše o ljudima ako ne zna konkretan slučaj.


Vremena su se prilicno promenila... pogledaj samo ES za pocetak, koliko puta se pominju reci "idioti", "retardi" i sl... pogodovu na Advocacy forumu ;-)

Ljudi sebi odavno daju za slobodu da proizvodjace uredjaja koji im se ne svidjaju nazivaju kojekakvim pogrdnim imenima... nije to nista vezano za Ameriku, i ovde je to sasvim uobicajena stvar... debili iz _____ (ubaci proizvodjaca kola, PC-jeva, softvera) je uzrecica koja je postala deo svakodnevne komunikacije. Ako ti na autu vise puta crkne ista stvar, siguran sam da neces imati puno lepih reci za njegove proizvodjace.

Shvatati to "licno" je potpuno besmisleno - taj lik sigurno nikad u zivotu nije upoznao inzenjera koji je projektovao Yuga, kao sto niko ko pljucka Microsoft, Apple i sl.. proizvode gotovo sasvim sigurno nije upoznao nekog inzenjera koji radi na tim proizvodima...

Dakle, to je danas banalna stvar.

Jedina nenormalna stvar je da neka leva njuska to licno shvati ili, jos ludje, da to shvati kao nekakvu nacionalnu stvar... hajde da je taj neko zaista radio na projektovanju tog krsa, pa da se nadje licno prozvanim... ali neko drugi???

Ono... to nije puno drugacije od onih bradatih ludaka sto spaljuju zastave zato sto je neki casopis objavio karikaturu njihovog bozanstva.
[ Aleksandar Đokić @ 23.01.2011. 04:06 ] @
Citat:
Da li je yugo mogao biti bolji?


ma neee, gde bolji od ovog cistog savrsenstva, mani se, sve je uradjeno do maksimuma, toliko je dobar da 20god kasnije i dalje izgleda potpuno isto
[ pantic68 @ 23.01.2011. 10:31 ] @
Citat:
kandorus: ^pantic68

A dobro, radnici ili inženjeri, nije uredu da tako šta napiše o ljudima ako ne zna konkretan slučaj.

Yugo je u svakom slučaju zaslužio kritike. Nikad ga nisam kupio pa neću mnogo ni da kritikujem.


Ja sam ih imao na servisu i nekoliko komada koje sam dobio kao kusur. Gledajući pojedina tehnička rešenja i ja sam došao do istog zaključka glede inženjera a radnici su posle 91. verovatno bili ludi a ne pijani, zamisli auto kojem posle deset godina donji delovi karoserije, patos i koševi izgube više od 50% lima, rdja ostane da visi na farbi i izolaciji. Kako su to izveli za mene je misterija, da ga nisu farbali uopšte ne bi toliko istrulio. Starije serije su bile znatno kvalitetnije, nije se mnogo zaostajalo za tadašnjom konkurencijom ali od tada je prošlo skoro tri decenije.
[ milance_kg @ 23.01.2011. 10:52 ] @
A uvek se nasmejem kad procitam 'glede', bez uvrede :)

Citat:
A be ce de, mačka prede, a miš mota oko plota, a mačići GLEDE! :)


http://vukajlija.com/glede/7639
[ vujo032 @ 24.01.2011. 12:57 ] @
Mogu vam reći da mnogo svirate Q :)
Vozio sam Yuga 20 godina, i nikad ne mije ostavio na putu.
Doduše za 20 godina sam prešao 100 000 km,
ali da li ze Zastavi ikad desilo ovako nešto:
http://www.promobile.rs/Toyota...-u-motoru-2746-c58-content.htm

http://www.b92.net/info/vesti/...02&dd=11&nav_id=410459

http://angusyoung111.wordpress...-povlaci-novih-430-000-vozila/

http://www.pressonline.rs/sr/v...tomobila+zbog+gre%C5%A1ke.html

http://www.naslovi.net/2010-02...lema-sa-papucicom-gasa/1523947

http://www.vesti-online.com/Ve...ci-vozila-zbog-papucice-za-gas

http://www.rts.rs/page/stories...E%D0%B7%D0%B8%D0%BB%D0%B0.html

http://www.blic.rs/Slobodno-vr...ila-zbog-problema-sa-kocnicama

[ 3way @ 24.01.2011. 12:59 ] @
Kada Z odluci da povuce vozila zbog nekog problema verovatno ce pasti neki meteor ili ce se ugasiti Sunce.

A i ne ide da povuku sva vozila i ostave tek po koji ispravan primerak na ulici...
[ kandorus @ 24.01.2011. 13:31 ] @
Citat:
vujo032
da li ze Zastavi ikad desilo ovako nešto:
http://www.promobile.rs/Toyota...-u-motoru-2746-c58-content.htm

Citat:
Toyota povlači 92.000 Lexusa u Japanu zbog greške u motoru

Xa Xa Xa. Po standardima Tojote ceo motor yuga je greška. Da su yugo povlačili zbog takvih "sitnica" yuga ne bi ni bilo. Možda neka košava ili severac.
[ vujo032 @ 24.01.2011. 14:04 ] @
:)



[ kandorus @ 24.01.2011. 14:32 ] @
A kolko troši? Mislim, ova dugokosa.
[ Kovacevic Vladimir @ 24.01.2011. 17:02 ] @
Ja Yugo 55 vozim već (i još) od '89.g.
Prešao je 160 hiljada, ispravan i pouzdan (nigde nije izneverio), ali....

Mnogo skup auto!

Da bi bio ispravan, svakih mesec-dva ima nekih ulaganja, inače bi se raspao sam od sebe, prirodno.

Motor se mora stalno nadzirati, da se vidi gde koje crevo može popucati, procuriti.
Elektroistalacija se mora prepraviti ako se želi nešto ugraditi jače od običnih sijalica.
Limarija se mora svakih 5 godina zaštiti dobrom zaštitom inače prirodno truli, naročito u zadnjim blatobranima, gde je oslonac zadnjeg vešanja.
Gibanj se obavezno mora ojačati posle 10 godina, jer "vuče doope" po putu, ako se optereti sa 200 kg.
Prednji trap se u svim sastavnim delovima redovno mora menjati, podešavati...jednostavno se "rastrese" na lošim putevima.
Gumeni delovi na zglobovima poluosovina se raspadaju posle par meseci, jer se više ne prave od gume.
Kočioni sistem nemoguće "usaglasiti" da sva 4 točka ravnomerno koče, jer vlaga "učini svoje" pa se stalno nešto mora pročišćavati, menjati cilindri i gumice, razrađivati sistem...
A, onda tek izduvni sistem...svake 2 godine NOV. Loše gorivo, kondenzacija vode, loš materijal...itd.

O zaptivanju ne vredi...tu treba imati strpljena i pronalaziti uporno mesta odakle mu ulazi voda...da li odozdo, ili odozgo, ili sa strane...
Otključava se vrhom bilo kog predmeta (ključa, nožića).

Pozdrav
[ NoneVi @ 24.01.2011. 17:30 ] @
Citat:
Kovacevic Vladimir: Ja Yugo 55 vozim već (i još) od '89.g.
Prešao je 160 hiljada, ispravan i pouzdan (nigde nije izneverio), ali....

Mnogo skup auto!

Da bi bio ispravan, svakih mesec-dva ima nekih ulaganja, inače bi se raspao sam od sebe, prirodno. :p

Motor se mora stalno nadzirati, da se vidi gde koje crevo može popucati, procuriti.
Elektroistalacija se mora prepraviti ako se želi nešto ugraditi jače od običnih sijalica.
Limarija se mora svakih 5 godina zaštiti dobrom zaštitom inače prirodno truli, naročito u zadnjim blatobranima, gde je oslonac zadnjeg vešanja.
Gibanj se obavezno mora ojačati posle 10 godina, jer "vuče doope" po putu, ako se optereti sa 200 kg.
Prednji trap se u svim sastavnim delovima redovno mora menjati, podešavati...jednostavno se "rastrese" na lošim putevima.
Gumeni delovi na zglobovima poluosovina se raspadaju posle par meseci, jer se više ne prave od gume.
Kočioni sistem nemoguće "usaglasiti" da sva 4 točka ravnomerno koče, jer vlaga "učini svoje" pa se stalno nešto mora pročišćavati, menjati cilindri i gumice, razrađivati sistem...
A, onda tek izduvni sistem...svake 2 godine NOV. Loše gorivo, kondenzacija vode, loš materijal...itd.

O zaptivanju ne vredi...tu treba imati strpljena i pronalaziti uporno mesta odakle mu ulazi voda...da li odozdo, ili odozgo, ili sa strane...
Otključava se vrhom bilo kog predmeta (ključa, nožića). :(

Pozdrav


Kao trig u mućkama kad dobije medalju što koristi istu metlu već 20 god. A promenio je samo 15 drški i deset četki. :-)
[ glackop @ 24.01.2011. 19:31 ] @
Citat:


Mnogo skup auto!

Da bi bio ispravan, svakih mesec-dva ima nekih ulaganja, inače bi se raspao sam od sebe, prirodno. :p

Motor se mora stalno nadzirati, da se vidi gde koje crevo može popucati, procuriti.
Elektroistalacija se mora prepraviti ako se želi nešto ugraditi jače od običnih sijalica.
Limarija se mora svakih 5 godina zaštiti dobrom zaštitom inače prirodno truli, naročito u zadnjim blatobranima, gde je oslonac zadnjeg vešanja.
Gibanj se obavezno mora ojačati posle 10 godina, jer "vuče doope" po putu, ako se optereti sa 200 kg.
Prednji trap se u svim sastavnim delovima redovno mora menjati, podešavati...jednostavno se "rastrese" na lošim putevima.
Gumeni delovi na zglobovima poluosovina se raspadaju posle par meseci, jer se više ne prave od gume.
Kočioni sistem nemoguće "usaglasiti" da sva 4 točka ravnomerno koče, jer vlaga "učini svoje" pa se stalno nešto mora pročišćavati, menjati cilindri i gumice, razrađivati sistem...
A, onda tek izduvni sistem...svake 2 godine NOV. Loše gorivo, kondenzacija vode, loš materijal...itd.

O zaptivanju ne vredi...tu treba imati strpljena i pronalaziti uporno mesta odakle mu ulazi voda...da li odozdo, ili odozgo, ili sa strane...
Otključava se vrhom bilo kog predmeta (ključa, nožića).


Kad tad cemo zaliti za Yugicem,jeste da ima niz nedostataka koji su manje vise nebitni u paritetu cena-kvalitet,a ovaj klip mi se nekako nametnuo gore navedenim citatom.
http://www.youtube.com/watch?v...L07AC91A4F65B6CFD&index=47
[ 101010 @ 24.01.2011. 20:22 ] @
Citat:
Kovacevic Vladimir: Ja Yugo 55 vozim već (i još) od '89.g.
Prešao je 160 hiljada, ispravan i pouzdan (nigde nije izneverio), ali....

Mnogo skup auto!

Da bi bio ispravan, svakih mesec-dva ima nekih ulaganja, inače bi se raspao sam od sebe, prirodno. :p

Motor se mora stalno nadzirati, da se vidi gde koje crevo može popucati, procuriti.
Elektroistalacija se mora prepraviti ako se želi nešto ugraditi jače od običnih sijalica.
Limarija se mora svakih 5 godina zaštiti dobrom zaštitom inače prirodno truli, naročito u zadnjim blatobranima, gde je oslonac zadnjeg vešanja.
Gibanj se obavezno mora ojačati posle 10 godina, jer "vuče doope" po putu, ako se optereti sa 200 kg.
Prednji trap se u svim sastavnim delovima redovno mora menjati, podešavati...jednostavno se "rastrese" na lošim putevima.
Gumeni delovi na zglobovima poluosovina se raspadaju posle par meseci, jer se više ne prave od gume.
Kočioni sistem nemoguće "usaglasiti" da sva 4 točka ravnomerno koče, jer vlaga "učini svoje" pa se stalno nešto mora pročišćavati, menjati cilindri i gumice, razrađivati sistem...
A, onda tek izduvni sistem...svake 2 godine NOV. Loše gorivo, kondenzacija vode, loš materijal...itd.

O zaptivanju ne vredi...tu treba imati strpljena i pronalaziti uporno mesta odakle mu ulazi voda...da li odozdo, ili odozgo, ili sa strane...
Otključava se vrhom bilo kog predmeta (ključa, nožića). :(

Pozdrav

Dosadni kvarovi, ali mnogo jeftin auto.

Slicna je prica sa bilo kojim automobilom starim dvadeset godina sto se tice dosadnih kvarova, ali...
Ko ima prilike da uporedjuje cene odrzavanja moze ti reci da sve te silne stvari koje se menjaju na jugu, kada se saberu izadju mnogo jeftinije nego redovan servis i zamenjen po koji element trapa na automobilma 5-6 god. starim.
Jedina stvar koja moze da kosta jesu limarijski radovi i generalka, sto nije vezano za model autombila.

Izduvni sistem (ista prica za sve autmobile), postoje servisi koji daju 2 god. garancije, a izduvi traju bar po 3-4. Zavisi od stila voznje. Npr. kiler servis.
Brava-slomljen cilindar (neko ga nasilno otvarao, kao vecinu jugica), brava treba da se zameni.
[ Kovacevic Vladimir @ 24.01.2011. 23:13 ] @
Citat:
101010
Slicna je prica sa bilo kojim automobilom starim dvadeset godina sto se tice dosadnih kvarova, ali...


Stvar je u tome, što to kod Yuga traje od kada je, kao nov - kupljen.

Jeste da su delovi jeftiniji, ali je tih jeftinih stavki mnogo (da bi bio uvek ispravan i pouzdan), intervencije česte, pa se to pretvori u skupo održavanje.

Citat:
Brava-slomljen cilindar (neko ga nasilno otvarao, kao vecinu jugica), brava treba da se zameni.


Za bravu (način otvaranja) sam pročitao u novinama.
Kako nemam garažu, sutradan odem da kupim nove, malo bolje nego što su fabričke.
Odem kod auto-limara da mi zameni brave. Čovek, bez reči stavi nove, a ja mu usput pričam o razlogu.
Tek tada mi demonstrirao da se i ove otvaraju na isti način: ključ, ili vrh šrafcigera se ne zavlači u bravu, nego samo na "usta" brave (prorez) i blagi okret i klik.
"Bacio si pare... te (sve tri) rade po istom principu" kaže.

Pozdrav
[ 101010 @ 25.01.2011. 02:46 ] @
Ja sam sve gore napisao iz licnog iskustva. Vozio sam kragujevacke kotace. Nije jugo jeftin u ekspoaltaciji (i kada je potpuno ispravan, velika potrosnja goriva), ali mislim da je jos uvek i tako mator najjeftiniji za odrzavanje. Nedavno sam nasao knjizicu u koju sam pisao detalje popravki. Nema cega nema, postanes sa majstorom kucni prijatelj ili sam postanes automehanicar...

U gotovo svim slucajevima zamenski deo je bio jeftiniji nego ruke servisera. I kada stavim brojeve na papir i podvucem crtu, suma silnih popravki punoletnog autmobila (a ista kolicina popravki prati i strance slicnih godina) u toku jedne godine izadje ispod cene redovnog odrzavanja stranog automobila C segmenta 3x mladjeg...

Inace slucajno imam kod sebe jednu bravu za juga, novu, nekoriscenu sa kompletom kljuceva, kupljenu u vremena kada su brave obijane jednom mesecno. I ne otvara se na novcic ili srafciger, upravo probao. Tako se otvaraju kada se prvi put skrcka cilindar, a to je stvarno lako uraditi... Ali nove i ispravne brave, ne.

Ja sam taj problem bio resio ugradnjom centralne brave, a brave na vratima sam potpuno raskacio sa mehanizma za otkljucavanje. Sigurno su izradile par generacija lopova pocetnika...



[ dekster2 @ 25.01.2011. 06:59 ] @
Ima i ovoga.
http://e24.24sata.rs/issue.php...f9e9f2be38f6423d0bf4d64722d55e
[ Kovacevic Vladimir @ 25.01.2011. 08:07 ] @
Off-topic.

@101010

Šta znači to "...skrcka cilindar" ?
Onda, valjda ne bi radila brava ni sa ključem...vrtela bi se bez funkcije.

Brave (moje) funkcionišu. Ključevi uredni. Brava ne prima neki drugi/strani ključ, znači oni klipčići sa oprugicama nisu "zapečeni". Zaključava se i otključava se na okretanje čitavog cilindra na 1/4 kruga.

Za onaj "lopovski" sistem je dovoljno okrenuti spoljni deo cilindra za 2 mm, koliki je neki "prazan hod" - bez ključa u cilindru.
Najbolje probati sa bravom na "gepeku", koja je direktnije vezana za polugu otvaranja.

I nije toliki problem u cilindru, nego u sistemu poluga, koja je u direktnoj, skoro krutoj vezi sa jezičkom cilindra i na najmanji okret pokreće polugu.

Probaj sa bravom gepeka (otvaranje bez ključa) na bilo kom Yugo-u, pa nam javi.

Pozdrav
[ etjen @ 25.01.2011. 09:33 ] @
http://www.zastava-yugo.co.uk/index.html
[ bora61 @ 28.01.2011. 08:34 ] @
Istina uvek vredja.
Jos jedan dokaz da se lako sprdamo sa drugima, ali kada smo mi u pitanju, ne daj Boze.