|
[ Ivan Dimkovic @ 10.02.2011. 18:42 ] @
| Dakle, posle nove godine me sacekalo malo iznenadjenje na pumpi...
Poceli da toce neki E10 benzin, nalepili neke zelene BIO nalepnice :) A i vidim da na nekim pumpama nemaju vise super vec taj Super E10 i Super Plus (98 oktana)..
Raspitam se ja malo cisto iz znatizelje posto vec duze vreme ne tocim super (sa Super+ auto trosi osetno manje pa se ubije razlika u ceni, a dodatni plus je povecana snaga u motorima koji umeju da iskoriste 98 oktana) - to je neki novi EU benzin, nastao pritiscima zelene mafije... Sadrzi 10% bioetanola... Nemci su se opirali 2008-me da to uvedu (5% je bio max) ali je izgleda zelena mafija preovladala - i sada je benzin sa 10% etanola obavezan na svakoj pumpi kako stvari stoje #)@*&@#
Dakle, u tom zecu lezi grm... osecam da ce uskoro da dignu cenu normalnom benzinu, a stara cena ce da stoji za taj "Bio" bezin kao "eto, mozete i dalje da kupujete benzin po istoj ceni, ali mora biti BIO" - ovo garant sledi... #@)I&@#()*&@
A ljudi zapravo sa tim dobijaju LOSIJE gorivo zato sto:
a) Etanol pogorsava potrosnju, zato sto ima manje energije
b) Neki motori mogu biti osteceni sa takvim gorivom
A, takodje, ta "bio" goriva mogu izazvati poremecaje na trzistu hrane kao i dodatno ubrzanje krcenja suma jer ce neki likovi da vide profit u konverziji sume u polja na kojima ce da se "uzgaja" bio-etanol.
Dakle, ako vas put navede u Nemacku - obratite paznju pre nego krenete da tocite gorivo! Ako vasem autu zelite dobro, savetujem da sipate obican benzin a ne tu BIO glupost :-)
|
[ vilil1 @ 10.02.2011. 20:57 ] @
Citat: Bioethanol Fuel Advantages
High quality, potent fuel
Compared to 98-octane gasoline, 104-octane E85 creates higher bhp
Offers greater resistance against knocking
Enables more efficient and optimal combustion
Vidi SAAB i nihove biopower modele, koji koriste E85.
[ Ivan Dimkovic @ 10.02.2011. 21:09 ] @
"Creates bigger bhp" je samo jedan mali deo price koji je zapravo manje bitan jer se ista snaga moze postici i sa manjim oktanskim brojem - moderni motori i ovako i onako imaju adaptaciju mapa u zavisnosti od uslova kako bi uvek postigli istu ciljanu snagu.
Ono sto je bitno - Etanol (bio ili ne) ima manju gustinu energije od benzina. To je fundamentalna limitacija - fundamentalna u smislu da je zakon fizike.
Tacno, mozes postici vecu snagu sa istim motorom (ako ECU to dozvoljava! Sto nije bas cest slucaj) tako sto ces moci da imas vecu retardaciju paljenja (zbog oktanskog broja) ali sama ekonomija je losija zbog manje energetske gustine.
Citat:
In theory, all fuel-driven vehicles have a fuel economy (measured as miles per US gallon, or liters per 100 km) that is directly proportional to the fuel's energy content.[43] In reality, there are many other variables that come into play that affect the performance of a particular fuel in a particular engine. Ethanol contains approx. 34% less energy per unit volume than gasoline, and therefore in theory, burning pure ethanol in a vehicle will result in a 34% reduction in miles per US gallon , given the same fuel economy, compared to burning pure gasoline. Since ethanol has a higher octane rating, the engine can be made more efficient by raising its compression ratio. In fact using a variable turbocharger, the compression ratio can be optimized for the fuel being used, making fuel economy almost constant for any blend. .[21][22] For E10 (10% ethanol and 90% gasoline), the effect is small (~3%) when compared to conventional gasoline,[44] and even smaller (1-2%) when compared to oxygenated and reformulated blends.[45] However, for E85 (85% ethanol), the effect becomes significant. E85 will produce lower mileage than gasoline, and will require more frequent refueling. Actual performance may vary depending on the vehicle. Based on EPA tests for all 2006 E85 models, the average fuel economy for E85 vehicles resulted 25.56% lower than unleaded gasoline.[46] The EPA-rated mileage of current USA flex-fuel vehicles[47] should be considered when making price comparisons, but it must be noted that E85 is a high performance fuel, with an octane rating of about 104, and should be compared to premium. In one estimate[48] the US retail price for E85 ethanol is 2.62 US dollar per gallon or 3.71 dollar corrected for energy equivalency compared to a gallon of gasoline priced at 3.03 dollar. Brazilian cane ethanol (100%) is priced at 3.88 dollar against 4.91 dollar for E25 (as July 2007).
Takodje, bio etanol ima druge probleme - ako je motor napravljen za takvo gorivo oni mogu biti kompenzovani izborom materijala i sl... ali stari motori, dakle vecina na trzistu, ce trpeti manje ili vece posledice zbog samih svojstava takvog goriva.
[ vilil1 @ 10.02.2011. 21:22 ] @
Ivane, bar ti zivis na zapadu i znas kako funkcionise sistem. Sve se svodi na isto. Sa etanolom ces dobiti malo vecu potrosnju, malo vecu snagu.
Ako imas neke olaksice za "zeleni" auto prilikom registracije, odrace te u ceni tog "zelenog" goriva...
Kao sada o etanolu, tako su pricali i o gasu za auto...
Na zapadu nista novo.
[ tdusko @ 10.02.2011. 21:37 ] @
Citat: tdusko: Kad smo vec kod Nemacke, tamo se od danas prodaje nova vrsta benzina koja sadrzi 10% bioetanola. Taj benzin ne moze u sva vozila koja se hrane benzinom da se sipa pa nije lose da ako se neko zaputi tamo da se informise o tome da li u njegov auto moze da se sipa to gorivo ili ne. Pratim malo nemacke medije i oni trube o tome zadnjih dva meseca valjda.
Pocev od oktobra-novembra prosle godine nije mi se deislo da otvorim rtl, ard... naslovnu stranu, a da nije iskakao tekst o uvodjenju novog goriva. Bila je cak i lista vozila koja ne bi trebalo da trose E10. Koliko sam ja shvatio, to je deo plana da se do 20xx(mislim 2020) znacajnije poveca ucesce etanola.
Ivane, jesi li probao da sipas taj benzin u tvoj auto? Bas me interesuje da li se oseca manje snage.
[ marko37 @ 10.02.2011. 21:55 ] @
Nego, jel zna neko koliko se nafte potroši u procesu dobijanja etanola?
[ Ivan Dimkovic @ 10.02.2011. 22:38 ] @
@marko37 - hehehe, spot on :-)
Citat: tdusko
Ivane, jesi li probao da sipas taj benzin u tvoj auto? Bas me interesuje da li se oseca manje snage.
Nisam probao, i nemam neku nameru ;-) Pretpostavljam da bi opadanje snage bilo neznatno ali da bi potrosnja skocila.
Zasto nemam nameru? Pa zato sto ne zelim da skracujem radni vek motoru sa necim za sta nije dizajniran, to mi je ujedno i najveci razlog - kako i ovako i onako kupujem skuplji Super+ neka ekstra stednja mi nije neki veliki faktor, pogotovu kada je gotovo sasvim izvesno da bi se potrosnja povecala.
[ vilil1 @ 10.02.2011. 23:00 ] @
Sa etanolom se ne gubi, vec dobija snaga. Ali, obzirom da je ovo samo 10% etanola, nece se nesto bitnije osetiti niti veca snaga, niti nesto veca potrosnja.
[ vladd @ 10.02.2011. 23:06 ] @
To djubre od goriva je do sada najbedniji pokusaj zelene mafije. Opasno je i za pripremljene motore, a za one druge nema diskusije.
Brinu oni o nafti od dinosaurusa i ozonskoj rupi..a garanciju na vozilo neko moze i da izgubi.
[ Ivan Dimkovic @ 10.02.2011. 23:10 ] @
@vilil1,
Pretpostavljam da E10 Super u EU ima oktanski broj jednak ili manji od Super+ goriva koje ima 98 oktana. Kako sam dosao do tog zakljucka? Nisam mogao da nadjem cifre za EU E10 super - ali australijski E10 benzin ima 3 oktana vise od obicnog - 94 RON (vs. 91 RON za obican) tako da pretpostavljam da je situacija slicna sa EU E10 super-om - znaci 95 + 3.
Ako je to tacno, onda ne vidim kakve bi ekstra dobitke mogao da ima neko sa motorom koji moze da iskoristi Super+ - posto onda oba imaju 98 oktana sa razlikom da Super+ ima garantovanih 98... Sve to uz pretpostavku da motor uopste i dize izlaznu snagu, a ne kompenzuje - sto zahteva da ECU podrzava takav rezim rada (sto nije tako cesto slucaj - mnogo motora nema nikakvih dobitaka sa 98 oktanskim Super+ gorivom - osim ako nisu tune-ovani ili dolaze iz fabrike kao vozila koja traze 98 RON, a to je obicno rezervisano za najskuplje modele).
Sto se potrosnje tice, hmm, sa E85 je situacija ovakva (kakav je E10 super, to cemo tek videti):
Citat:
Based on EPA tests for all 2006 E85 models, the average fuel economy for E85 vehicles resulted 25.56% lower than unleaded gasoline
Verovatno vozila koja su dizajnirana da koriste takvo gorivo imaju manji skok u potrosnji - ali problem su vozila koja nisu uopste predvidjena za takvo gorivo.
A u tom slucaju (vozilo koje nije predvidjeno ni za veci oktanski broj od 95 + vozilo koje nije dizajnirano da prihvata E10) ne samo da nemas dobitak u izlaznoj snazi - vec imas i skok potrosnje + povecano habanje motora zbog hemijskog sastava tog "zelenog" goriva.
[ vilil1 @ 10.02.2011. 23:48 ] @
Ja sam vozio Saab 9-3 biopower, i potrosnja skace od 10-20%, zavisno od nacina voznje. Takodje se oseti i veca snaga kada se sipa samo E85.
E85 ima nekih 104 oktana, oseti se u voznji.
Citat: Ivan Dimkovic: Verovatno vozila koja su dizajnirana da koriste takvo gorivo imaju manji skok u potrosnji - ali problem su vozila koja nisu uopste predvidjena za takvo gorivo.
A u tom slucaju (vozilo koje nije predvidjeno ni za veci oktanski broj od 95 + vozilo koje nije dizajnirano da prihvata E10) ne samo da nemas dobitak u izlaznoj snazi - vec imas i skok potrosnje + povecano habanje motora zbog hemijskog sastava tog "zelenog" goriva.
Ovo bi mogao biti problem, mada ni tih 10% nije nesto preterano mnogo. Oni kazu da nema uticaja, i da ne treba nikakva modifikacija...Ali, verovati njima... :D
[ vladd @ 11.02.2011. 06:30 ] @
Problem je sto nakon nekoliko dana u rezervoaru, taj E85 postaje E75 sa 10% vode, o tada prica o oktanima postaje suvisna, mozemo da pricamo pricu o kavitaciji.
Sve bi to bilo lepo i zeleno, kada gorivo ne bi brzo menjalo karakteristike. Kroz par meseci je gotovo neupotrebljivo.
A tih par oktana mogu da se osete jedino u laboratoriji, ili da Sumaher popravi prolazno vreme za 2 stotinke
[ grozda @ 11.02.2011. 09:47 ] @
Uskoro ce poceti prodaja E10++ goriva koje umesto etanola sadrzi alkohol. Ovo ce biti apsolutno zeleno gorivo i moci ce da se koristi u svim automobilima. Obzirom da sadrzi alkohol i da je veoma cisto BIO gorivo, moci ce da se koristi i za pice :) Sta li sve nece da izmisle, E10, E85 ... sve mi lici na obican marketing.
[ Ivan Dimkovic @ 11.02.2011. 11:15 ] @
Citat:
goriva koje umesto etanola sadrzi alkohol.
:-)
[ marko37 @ 11.02.2011. 11:20 ] @
Navikao čovek na naš prostor, ovde "alkohol" često zna da sadrži i metanol... :)
[ miloshzorica @ 11.02.2011. 15:16 ] @
u brazilu je taj ''alkoholicarski'' benzin dosta zastupljeniji nego u evropi. dosta smanjuje radni vek motoru. iako je petrobras najveca svetska naftna kompanija, brazil nema ni blizu nafte kao okolne zemlje
ja se prosto do imbecilnosti divim toj environmentalist i green gamadi
[ Nocni @ 11.02.2011. 16:39 ] @
Citat: grozda: Uskoro ce poceti prodaja E10++ goriva koje umesto etanola sadrzi alkohol. Ovo ce biti apsolutno zeleno gorivo i moci ce da se koristi u svim automobilima. Obzirom da sadrzi alkohol i da je veoma cisto BIO gorivo, moci ce da se koristi i za pice Sta li sve nece da izmisle, E10, E85 ... sve mi lici na obican marketing.
To ce biti raj za lokalne alkose... skupljace se ispred benzinske pumpe a ne ispred diskonta
Ludilo... ali ne smeta... ipak ovaj forum autozone spada pod "madzone"
[ vilil1 @ 11.02.2011. 20:23 ] @
Citat: vladd: Problem je sto nakon nekoliko dana u rezervoaru, taj E85 postaje E75 sa 10% vode...
Pa da, znaci posle 2-3 nedelje nestaje etanol, a ostaje voda. Za pice verovatno. ;)
Naravno da to nije tako.
Da bi se bolje razumelo -
Citat: Ethanol fuel mixtures have "E" numbers which describe the percentage of ethanol in the mixture by volume, for example, E85 is 85% anhydrous ethanol and 15% gasoline.
http://en.wikipedia.org/wiki/E10_fuel
Anhydrous -
Citat: As a general term, a substance is said to be anhydrous if it contains no water.
http://en.wikipedia.org/wiki/Anhydrous
Nikakvih problema nema prilikom koriscenja takvog goriva, jer su i motor i elektronika prilagodjeni tome.
Najveci problem je to sto je sva ta prica obicna navlaka za zube. Nista manje ne zagadjuje od nekog modernog dizelasa, pa i ti popusti koje daju prilikom registracije se izgube u ceni, potrosnji, tako da cena kostanja po km. izadje otprilike isto, vozio benzinca, plinasa, dizelasa, ili ovog na rakiju.
[ pisac @ 12.02.2011. 17:16 ] @
Citat: miloshzorica: ja se prosto do imbecilnosti divim toj environmentalist i green gamadi Oni bar nešto pokušavaju da učine za budućnost, a da li je dobro ili manje dobro (i da li je pokret pod uticajem drugačijih interesa ili nije) to je drugo pitanje. Gamad je u stvari na drugoj strani. Gamad i štetočine ne razmišljaju o budućnosti (svoje dece) već samo znaju da troše i zagađuju kao da posle njih nikome ništa neće trebati.
[ Ivan Dimkovic @ 12.02.2011. 18:48 ] @
Ne pokusavaju oni nista da urade za buducnost, vec samo da proguraju finansiranje (od poreza, naravno) svojih projekata.
Cela ta ideja "bio goriva" je da se EU poljoprivrednim firmama omoguci dalje finansiranje posle 2012 kada ce CAP (Common Agricultural Policy) verovatno konacno umreti... ovo je samo pripremanje terena. Na kraju ce ukinuti subvencioniranje poljoprivrede namenjene ishrani, ali ce se omoguciti dalje curenje para kroz bio-goriva.
Nema to nikakve veze sa buducnoscu majcice zemljice - vec sa starim dobrim profitom, jedino umotano u zelenu pricicu.
[ Mbit @ 16.02.2011. 21:49 ] @
ma užas, hranu tope u gorivo zarad $, nama prodaju soju, slamu i hormone u svemu i svačemu + stotine miliona gladnih, resursi ograničeni, a promocija bio goriva od strane "EKO" zajednice. Ovo mora da crkne, ali pre toga istočnjaci će da uzmu svoje.
Bio gorivo za traktore se vrlo lako proizvodi i to treba da rade (po meni) samo poljoprivrednici, preko svoji pravih zadruga, ili samostalno, kako bi povećali likvidnost.
A dok ne crkne...
Bio gorivo za SUS motore je samo ono od otpadnog materijala na pr. ulja iz restorana ili prerađenog motornog ulja može i mix. Pre 10-12 godina gledao sam na BBC-Prime inženjera koji nije ograničen resursima, jer živi u Londonu, sakuplja ulje koje je služilo za pečenje u fritezama (u buradima), i vozi se na njega sa par fizičko-hemijskih modifikacija, motor je dizel starije generacije bez modifikacija(tipa golf 1 stari mercedes i sl), ali sportski model automobila, (novi ne mogu na takvo gorivo da idu). Iz auspuha "mirišU" girice, pomfrit...
Postupak proizvodnje dizela iz takvog ulja je izuzetno jednostavan, zahteva par hemikalija koje se nalaze u slobodnoj prodaji, naravno ako vas to više zanima odgovore će te vrlo lako naći.
Najlepše od svega je što se sve to baca, pa što se ne bi bacalo u VAŠE bure, pogotovo ako živite u nekom većem gradu.
[Ovu poruku je menjao Mbit dana 16.02.2011. u 23:12 GMT+1]
[ tdusko @ 06.03.2011. 16:45 ] @
Poslednjih nekoliko nedelja se digla velika prasina oko ovog goriva. Sve cesca se oglasavaju inzenjeri raznih proizvodjaca automobila koji tvrde da je gorivo E10 stetno za motor. Ako sam dobro shvaito, oni tvrde da se zbog 10% etanola odredjena kolicina vode talozi u ulju i da je zbog toga potrebno cesce menjati ulje sto znaci smanjeni servisni interval sto dalje znaci da ce mnogi da pobesne :)
http://www.rtl.de/medien/13180...faehrlich-fuer-alle-autos.html
[ tdusko @ 09.03.2011. 16:40 ] @
Zeleni ne posustaju. Na redu je ogranicenje brzine na autoputevima sto ce posebno "obradovati" pokretaca teme, a i mnoge druge koji uzivaju u brzoj voznji.
http://www.rtl.de/medien/13180...tempolimit-statt-biosprit.html
[ IvoD @ 29.07.2011. 17:11 ] @
Kažu da Ford proizvodi 40.000 motora godišnje na etanol, Brazilci i više a u Evropi najviše Volvo. Može ovo da bude i višestruko isplativo (nekome) http://energoeko.weebly.com/etanol.html
Koliko vidim konverziona jedinica se lako ugradjuje http://www.youtube.com/watch?v=B11fXI67-Q8&feature=related
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|