|
[ pisac @ 12.02.2011. 12:46 ] @
| Imam utisak da mi se auto spustio, ili da je mekši (ili i jedno i drugo). Kad se spuštam ili penjem sa ivičnjaka čini mi se da više propada.
Jel to može da bude do amortizera (pošto su prešli 80 000)? Ili je do opruga, ili nešto treće? Amortizere sam testirao pre 8 meseci, i bili su OK, ali u međuvremenu sam nekoliko puta tovario auto do maksimuma (600kg) a i naletao na dosta rupa i uleglih šahtova. |
[ codeNO @ 12.02.2011. 13:26 ] @
Koliko je star auto, koji je, ko je vozio pre tebe ako je polovnjak, koji su amortizeri - gasni/uljni..jer kod nekih modela opruge traju duze a kod nekih krace...ali opet sve zavisi sta je sve vukao auto. Neko je spominjao ranije da amortizeri traju oko 65k km.(opet zavisi dal je kopija il original ako je original koje je marke i koliku garanciju si dobio na amortizerjer svaki proizvodjac daje drugacije...itd) Ako ti se osetno spustio auto a kazes da su amortizeri ok - onda gledaj opruge
[ pisac @ 12.02.2011. 13:37 ] @
Auto je pre mene vozio testni vozač u fabrici a auto je star koliko i amortizeri, opruge, i sve ostalo. Ne znam koji su amortizeri, valjda uljni. Možda se nije spustio, ali imam takav utisak kada se penjem na ivičnjake pošto znam da malčice zastruže na nekim ivičnjacima na kojima to ranije nije radio. Mada to opet može biti ukoliko je mekši pa više propadne tokom penjanja na ivičnjake. To sa ivičnjacima je postalo problem i pri penjanju i pri silaženju, a za sada mi se nije desilo da zakačim ležećeg policajca ali imam utisak da bi i to moglo da se desi. U vožnji ne primećujem razliku.
[ vladd @ 12.02.2011. 13:48 ] @
Mislim da nije razlog ostro ulazenje u krivine:), ali jeste predjenih 80000 km, pa cak i da se vozilo po svajcarskim putevima, a ne po srpsko- japanskim(samajama).
Star amortizer, odnosno prigusivac, se i primecije pri penjanju na prepreke, ne pravi otpor sabijanju, i ne podize vozilo adekvatno, u kratkom periodu pomranja trapa navise, vec se opruga sabija, i primice tocak karoseriji, radije nego sto podize karoseriju.
Poz
[ pisac @ 12.02.2011. 13:58 ] @
Jel može neko (na PP) da me uputi gde da testiram (samo) amortizere na mašini, ali da bude jeftino. Bio sam pre 8 meseci kod Bobana, ali tamo je skupo za moje kriterijume (jer testiraju trapove u kompletu, neće samo amortizere).
Verovatno jesu amortizeri otišli, ali želim baš da vidim šta će mašina da kaže
[ Nocni @ 12.02.2011. 15:01 ] @
Nisi napisao koji je auto u pitanju ali mogao bi biti focus o kojem smo razgovarali kad si mijenjao plocice...
Amortizeri su vjerovatno oslabili i to nebi bilo previse alarmantno (jer je focus jedan od upravljivijih auta u svojoj klasi sa odlicno rijesenim trapovima) da se ti ne penjes na ivicnjake...
Sa autom se nebi po pravilu nikada trebalo penjati na ivicnjake ili barem ne na one koji nemaju betoniranu "kosinu" za spustanje/penjanje... Shvatam da je problem sa parkingom po BG-u i da je pola parkinga takvih ali bi to trebalo izbjegavati osim ako je u pitanju terenac... Jos ako imas neke niskoprofilne gume onda je dobro i izdrzao tih 80.000...
Trebace tu novi amortizeri a za nase puteve uvijek su pozeljne i dublje gume... Ako si ga tovario po 600 kg moguce da ce trebati i opruge to se lako da ispitati i bez ikakvih aparata samo treba iskustvo...
Pozdrav
[ Zarko Silic @ 12.02.2011. 15:42 ] @
Amortizere treba menjati na svakih maximalno 50.000 km prema zapadnim kriterijumima. Monro preporucuje maximalno 30.000
bez obzira kako se nekom cini da se automobil ponasa.
Za nase puteve, preracunajte sami
P.S. Nas covek ne menja cak i kada procure.
[ vladd @ 12.02.2011. 16:10 ] @
Zamena je jednostavnija, bezbednija i pouzdanija, kao resenje nego neki "govor masine", koji moze nesto da pokaze a nesto i ne. Uglavnom, uz nov amortizer, stizu i nove gumice, pribor, a ne bi bilo lose pregledati sve ostale gume i nosace..
Poz
[ bakara @ 12.02.2011. 17:11 ] @
Evo i ja treba da menjam, pa mozemo zajedno... moj vec udara u svaki ivicnjak...
Nego dajte da napravimo sta se nudi na trzistu od amortizera, posto su za moj auto prilicno skupi.
Ja sam nesto gledao:
-kayaba
-monroe
cene su im skoro jednake pa bih radije birao kayabu, sta se jos uopste nudi, negde sam cuo da postoje i neki optimal (nikad cuo)?
[ etjen @ 12.02.2011. 18:44 ] @
pretpostavljam da si proverio pritisak u gumama?
[ Zarko Silic @ 12.02.2011. 21:01 ] @
Citat: bakara: Evo i ja treba da menjam, pa mozemo zajedno... moj vec udara u svaki ivicnjak... ;)
Nego dajte da napravimo sta se nudi na trzistu od amortizera, posto su za moj auto prilicno skupi.
Ja sam nesto gledao:
-kayaba
-monroe
cene su im skoro jednake pa bih radije birao kayabu, sta se jos uopste nudi, negde sam cuo da postoje i neki optimal (nikad cuo)?
- Bildstein nudi najvise za najmanje para, ili preciznije, uvoznici najmanje zaradjuju.
- Boge i
- Gabriel imaju takodje predstavnike u Srbiji. Mislim da im je poreklo iz Turske.
Treba pogledati cene na Zapadu za odredjeni model i prema tome odabrati jer se moze desiti da pariteti nisu isti sto bi znacilo da "skuplje kos nas" ne znaci automatski i "bolji".
Nije glupavo razmisliti i o ovako necemu:
[ vladd @ 13.02.2011. 01:11 ] @
Mislim da su za standardne amortizere, razlike akademske.
Probao Bilstajni i Gabrijel. Naravno, standardni B4, za koji se tvrdi da je OM kvaliteta. Kod Gabrijela(Turski proizvodjac) nisam nesto sreo vise verzija, ili neke specijalne opcije
Elem, Bilstajn B6 ili B8, malo tvrdji, ili malo kraci, su nesto drugo, bolja izrada, bolje vozne osobine...a dostupni su. Istina, za spustanje su neophodne i druge opruge...
Poz
[ Zarko Silic @ 13.02.2011. 13:09 ] @
Ovaj komplet sa dvozonskim oprugama, ciju sam fotku postavio u prethodnom postu za VW G4 kosta oko 170 eura (sve zajedno).
Za Focusa II je cena oko 260 eura.
Za Bakarinu Mazdu je mnogo skuplje i ne isplati se toliko ulagati. Postoje par tipova kompleta (sa 4 i sa 6 amortizera) ali ni jedan nije ispod 1000 eura. Treba pogledati obicne standardne verzije.
Bilstajn je solidan proizvodjac ali ne mora da znaci da je za sve tipove i sve marke vozila najbolje resenje. Na OPEL i VW lepo cucne.
Ford je po mnogocemu specifican.
Ako mogucnosti dozvoljavaju, uvek treba teziti ka vazdusnim (ne uljnim) verzijama.
[ bakara @ 13.02.2011. 16:28 ] @
Citat: zarsilic:
Za Bakarinu Mazdu je mnogo skuplje i ne isplati se toliko ulagati. Postoje par tipova kompleta (sa 4 i sa 6 amortizera) ali ni jedan nije ispod 1000 eura. Treba pogledati obicne standardne verzije.
Za moju mazdu koliko sam saznao idu iskljucivo gasni amortizeri (i to kako kazu neki veliki sta god to znacilo) i cene su od 6800-7000 din (po komadu naravno) za koje god i gde god sam pitao, tako da mi 260€ za amortizere sa oprugama ne izgleda strasno.
[ Zarko Silic @ 13.02.2011. 21:05 ] @
Citat: bakara: i cene su od 6800-7000 din (po komadu naravno) za koje god i gde god sam pitao, tako da mi 260€ za amortizere sa oprugama ne izgleda strasno.
To nije previse. Drugar je za Ford Escorta Turbo onaj zadnji prcvoljak od amortizera morao platiti nekoliko puta toliko samo zato sto je nekakva nestandardna kerefeka u pitanju.
Zato kazem, treba proveriti i kupiti najpovoljnije.
Na nasem trzistu prilicno su popularni i Alco amortizeri, kao i neki crveni, ne znam im ime; sto donose iz Madjarske za sitne pare (pola od cene ovih o kojima pricamo), ali nisam imao prilike (hrabrosti) da ih isprobam. Kazu da nisu losi.
[ cozmo_im @ 14.02.2011. 07:23 ] @
Ja i nemam neko iskustvo sa Bilsteinom... misli OK su amortizeri, nisu bucni, malo tvrdji, stabilan zadnji kraja auta... ali vec napisah problem sa njima - na velikom minusu se zalede. Ostanu u uvucenom polozaju ako se parkirate na ivicnjak pa vam je tocak uvucen duze vreme. Pomaze samo duza voznja ili da se parkirate negde u garazu. Auto je onda tvrd do bola, a amortizeri rade samo koji 2-3cm gore dole dok se ne "otkrave" (jedno 20 minuta voznje po gradu ili u garazi).
Zasto i kako se to desava ne znam, nit lupaju, nit cure, nit nista. Kazu da imaju neku manu da im ulazi vlaga nekako koja se stegne na minusu.
[ bakara @ 14.02.2011. 18:07 ] @
Citat: zarsilic:
Na nasem trzistu prilicno su popularni i Alco amortizeri, kao i neki crveni, ne znam im ime; sto donose iz Madjarske za sitne pare (pola od cene ovih o kojima pricamo), ali nisam imao prilike (hrabrosti) da ih isprobam. Kazu da nisu losi.
Ja sam od Alco uzimao samo brisace, nisma znao da prave i amortizere....mada slicno je to
[ Mbit @ 16.02.2011. 20:51 ] @
nedavno sam se raspitivao za amortizere i cene, sve ove što ste naveli i još Opitmal nemački proizvođač, dosta popularne cene.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|