[ tosam ja @ 18.02.2011. 18:35 ] @
| Ljudi imam misteriozni problem! Na automobilu fiat tipo 1.4e sa elektronskom tablom ako nesto to nekome znaci,s vremena na vreme podivlja ler gas i tera obrtaje preko 4000.Tako ga drzi neko vreme i onda se sam smiri.U tom periodu jedino mogu da ga obuzdam povlacenjem sauha.Medjutim tada osetno losije radi i lose sagoreva.Karburator sam cistio nije bio mnogo prljav.Creva sam gledao nisu ostecena da bi tu uvlacio fals vazduh.Jedino od starosti su popucale cevcice od vakuma i ona sa zadnje strane ja ne znam sta je to ,slicno termodavacu motora ,srafi se u onu kao granu ispod karburatora,s tim sto iz nje izlaze dve cevcice.Obadve sam sanirao i to mislim da drzi vodu.Dali mozda neko moze imati ideju sta bi moglo da bude u pitanju.Hvala na eventualnim odgovorima |
[ etjen @ 18.02.2011. 19:34 ] @
step motor, tj. motor ler gasa.
Probaj da ga nađeš. Nalazi se na karburatoru, crna kutijica, ulazi u nju češalj sa žičicama.
Izvučeš češalj, malko ga prodrmaš, očistiš kontakte i vratiš. Ume da pomogne.
Ako ne, onda ide nov ili polovan.
Po opisu kvara, miriše mi na to...
[ tosam ja @ 19.02.2011. 08:35 ] @
Na njemu se nalazi ona kao recimo po mojoj logici ler dizna ,ulazi sa bocne strane i povezana je zicom,i jedna crna kutijica mala koja je zakacena na onaj saraf sto je za ler gas i na nju ide crna zica.Drugih zica nema sem one sto je pozadi vezana za masu karburatora.Videcu da to nije ona mala kockica pored ler gasa,probacu i to pa javljam novosti.U svakom slucaju puno hvala na pomoci.
[ etjen @ 19.02.2011. 10:51 ] @
pazi, ne znam kako tačno to izgleda na baš tvom modelu (a možda tvoj model i nema step motor) ali siguran sam da Fiat Tipo ima generalno step motor, kao i drugi Fiati i Lancie.
evo kako izgledaju po googlu step motori za fiat
http://www.google.com/images?u...aq=f&aqi=&aql=&oq=
e sad teško je reći koji je tvoj, ali u svakom slučaju do njega idu žice i češalj, koji se skine prodrma i očiste kontakti
[ tosam ja @ 19.02.2011. 14:07 ] @
Da,video sam kako on izgleda na ovom tvom linku sa googla.Medjutim on to na njemu nema.Znaci jedino da je van karburatora.Na samom karburatoru ga nema.Ima ona crna kockica sto sam ti rekao,(skinuo sam je malopre),to je neki sistem ako znas kako izgledaju oni brzinomeri bezicni na biciklo.E, isto to ima ,okolo je magnet,a zica ulazi u jedan crni deo sa prstenom kao nalik malom mikrofonu.Daj deo sa zicom stoji uz magnet, a kroz sve to prolazi saraf sa oprugom za ler gas.Ocistio sam ga ,vratio nazad i smirio se opet na 800 obrtaja.Mora da je on u nekoj vezi sa tim mada ne shvatam kako funkcionise.Karburator je webber sa dva grla cisto ako to nesto znaci.Videcu dalje sta ce se desavati pa cu da javim ovde.Pozdrav.
[ vidan kv @ 19.02.2011. 21:19 ] @
To što ti imaš je "klasičan" Weber 32/34 TLDE karburator.....u većini slučaja povećanje broja obrtaj je uglavnom posledica "povlačenja" sekundarnog vazduha.Proveri da li ispod prigušnih leptira na karburatoru sve dobro dihtuje.Na prvom mestu proveri prirubnicu(gumu) koja je ispod karburatora.Uvek pukne na donjem delu prema požarnom zidu(tj šoferšajbni) i vuče falš vazduh.Takođe proveri i sva creva podpritiska kao i veliko crevo koje ide od usisne grane ka servo uređaju kočnice....na tom crevu postoji izvod koji daje podpritisak tzv "ekonomik ventilu" a koji se nalazi ispod akumulatora.Proveru možeš izvršiti dok motor radi dodavanjem male količine benzina na sumljivim mestima....počne li da raste broj obrtaja-eto gde zeza(nije potrebno da pišem da treba da budeš JAKO oprezan)....malo mi nije jasno kako ga smiriš povlačenjem sauha?!.....to što radi loše pod sauhom je znak da nevalja tzv "vakumski korektor osiromašenja smeše" a majstori bi rekli "membrana sauha"....nalazi se na prednjoj strani karburatora a gumenim crevcem je povezan sa donjim delom karburatora.Na vakumu postoji šrafče.Kada povučeš sauh(a motor radi) probaj da 1,5-2 kruga odviješ to šrafče i na taj način probaš da dodatno otvoriš leptir sauha.Mada u 90% taj vakum crkne i nema mu leka.Problem,delimično,možeš da rešiš tako što ćeš da pojačaš "sauh gas" pa kada povučeš sauh i motor upali vratiš sauh za trećinu....... btw...taj šraf,koji si čistio,nije magnet nego kontakt za signal na tabli da je povučen sauh....džabe si ga čistio nije u njemu problem.....pozdrav!
[ tosam ja @ 21.02.2011. 07:44 ] @
Da i ja sam to ukapirao u medjuvremenu.Taj deo ,kroz koji ide sraf je u stvari signal za sauh.Medjutim juce je bilo lepo vreme i ja sam se zainatio da vidim o cemu se radi.Skinuo sam kutiju filtera vazduha i ostavio goli karburator.Upalio sam motor vodeci racuna da ne uvuce nesto unutra .Nakon toga sam upalio auto i obicnom krpom sam poceo da ga "gusim" prvo na grlu prema meni a zatim i na grlu prema sofersajbni.I tu sam ukapirao kada ugusim to grlo da se smanjuju obrtaji.Znaci fals vazduh ,ali gde?! Sva creva ispravna.Vakum radi jer drzi kada povucem polugicu i stavim prst na crevu.Guma sto dihtuje na karburatoru vise nego odlicna.Medjutim kada pogledam na onu kutiju filtera vazduha vidim da se blago deformisao obod onog otvora.Nije skroz ravan nego dodje elipsast,verovatno zbog grejanja od motora,a i plastika je tokom vremena izgubila svoja svojstva.Stavih dva kartonska podmetaca ispod onog gumenog i sada radi normalno.Verovatno da je tu vukao fals vazduh,mada me opet buni zasto se ponekada sam smirio.Verovatno se plastika sama od toplote vrati i zatvori taj otvor.Vreme ce pokazati dali je to u pitanju.Sto se mojih optickih mogucnosti tice, mislim da sam sve dobro pregledao.Uglavnom svima hvala na ovim iscrpnim odgovorima,bili su vise nego korisni.Pozdrav.
[ vidan kv @ 21.02.2011. 15:27 ] @
Sigurno nisi rešio problem.Bio bi u pravu jedino ako je filter vazduha bio mnoooogo prljav....kutija iako je deformisana služi da bi uvlačio filtriran vazduh i neodređuje količinu smeše vazduh/gorivo.....pozdrav!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.