[ davidm91 @ 20.02.2011. 17:35 ] @
| cao svima,imam problem sa naglim skokom temperature na autu.Nakon voznje od 5-6 min temperatura skace do malo preko pola,i ne pada.Jedini nacin da se malo spusti jeste malo brza voznja.U cemu je problem sta da radim?
Pozz |
[ milanm2 @ 20.02.2011. 17:38 ] @
Ne radi ti ventilator koji hladi hladnjak :). Ili je otiso sam ventilator ili termodavac.
[ vladd @ 20.02.2011. 17:59 ] @
Da li je proveren nivo rashladne tecnosti?
Poz
[ Zarko Silic @ 20.02.2011. 18:03 ] @
Mozda nivo tecnosti, ali najverovatnije kamenac u hladnjaku.
Bolest koja napada sve hladnjake starije od 8 godina ma koliko se vodilo racuna o rashladnoj tecnosti.
[ cozmo_im @ 20.02.2011. 19:45 ] @
Pa ne mora da znaci da je hladnjak.
Prvo nek proveri da li ima tecnosti, vazduha u sistemu, kako radi termostat... da li su creva tvrda...
Neki voze i 20 godina i vise jedan te isti hladnjak bez takvih problema;)
Prvo to nek isproverava, pa onda nek vidi da li je zapusen hladnjak.
[ Grajic @ 20.02.2011. 19:50 ] @
Koji je jugo 45 ili 55 ,da li imas grejanje u kabini?
[ davidm91 @ 21.02.2011. 16:39 ] @
provericu creva,nivo rashladne tecnosti je u redu.Jugo je 45. Ima dobro grejanje,a kad temperatura skoci ima extra grejanje.tako da mi je to kao alarm,cim osetim da jace greje znam da je visoka temp. pozz
[ cozmo_im @ 21.02.2011. 18:39 ] @
Moguce da je termostat.
[ vladd @ 21.02.2011. 19:00 ] @
Ako je nivo vode korektan, problem je termoprekidac ventilatora.
Najbolje je ugraditi i doticni davac-prekidac, i dodatni rele(malo jaci nego za farove), rasteretiti termoprekidac strujno, a na dodatni rele, moze se ubaciti i paralelna komanda sa prekidaca iz kabine.
Struja je oko 10A, pa termoprekidac brzo degradira.
Poz
[ Grajic @ 21.02.2011. 19:40 ] @
Ventilator hladnjaka ne treba da se pali u voznji pogotovo sad kad je hladno ,verovatno je neispravan termostat pa nekad propusta tecnost a nekad zaglavi pa nema cirkulaciju kroz hladnjak, takoda se tecnost pregreva u motoru a u hladnjaku je niza temperatura pa ne moze ni da se ukljuci ventilator.
[ vladd @ 21.02.2011. 23:25 ] @
Ali u tom slucaju ne bi bilo smanjenja temperature brzom voznjom. Sto se desava, znaci da povecan protok vazduha oko hladnjaka pothladjuje tecnost. Da je termostat los, veca brzina(veci broj obrtaja motora) bi dizala temperaturu.
Ovako je situacija da je termostat dobar, brzo se postize temperatura, ali se ne regulise na potrebnom nivou, ne startuje ventilator, i hladnjak slabije emituje toplotu.
Da je leto, bilo bi kuvanja...
Poz
[ cozmo_im @ 22.02.2011. 07:07 ] @
Meni kad je crkao termostat upravo se to desavalo... dizao je temperaturu nesto iznad pola, grejanje jako a onda regulise kako treba, kad krenes da vozis brze ili na otvorenom (ventilator je radio svo vreme recimo).
Cim sam ga zamenio, problem nestao, zato sam napisao da je mozda termostat. Desava se da brzo otvori, pa sporo zatvori, ostane napola i sl.
[ vladd @ 22.02.2011. 09:06 ] @
Na Koroli ili Zastavi?
Malo su drugaciji sistemi, i raspored senzora. Da je termostat u pitanju, kod zastave ili kuva, ili sporo postize temperaturu, da je zaglavljen-zatvoren, ne bi imao grejanje u kabini, da ima vazdusni ili neki drugi cep u hladnjaku, ne bi pomagala brza voznja.
Cak smanjuje sumnju da je hladnjak spolja zaprljan i zapusen.
Kod zastave su moguci kombinovani problemi, zato je najvaznije proveriti nivo vode, pa zatim ventilator. Termostat se lako menja ili potpuno ukljanja, mada se svi prvo zalecu na njega, a naknadno se pojavljuju ostali problemi.
Poz
[ Grajic @ 22.02.2011. 19:08 ] @
Pusti auto da radi u mestu i prati sta se desava sa temperaturom , neka radi dok ne upali ventilator ili nedigne temperaturu u crveno .Pa napisi sta se desava da ne nagadjamo vise pa cemo onda dati predloge sta dalje.Prati i grijanje kabine dali ce stalno grijati ili ce poceti da duva hladno.Koje je godiste?
[ davidm91 @ 23.02.2011. 20:15 ] @
zamenjen je poklopac na hladnjaku,i izvucen je prekidac u kabini kojim se pali ventilator.U mestu ne dize temperaturu,samo tokom voznje.Od kad je zamenjen poklopac radi dobro,tj ne dize temperaturu.U radu od popravke ima dobro grejanje,nije pretoplo sto je dobro.Nisam siguran mislim da je 92. godiste. pozz
[ mex2c @ 01.03.2011. 09:55 ] @
Pa pošto je motor 45 od 903 ccm i malo drugačije konstrukcije od 1116 tj. 1372 ccm koji imam u Floridi možda moje iskustvo baš i ne važi ali ipak da napišem. Isto mi je išla temp. malo preko pola, nikad da pregreje ali dovoljno da gledam stalno u kazaljku kad stojim u mestu. Menjao sam ovim redom:, hladnjak / malo je cureo al' opet..... da promenim da nije i kamenac itd./, termoprekidač, termostat, termodavač za instrument i....... ništa........izveo sam na kraju prekidač da se zanimam ručno sa hlađenjem motora ali ni on nije mogao da skine temp., jednostavno zakuca je 2 mm iznad sredine i stoji i kad je hladno napolju...kad je vrućina i u gužvi na onda krene malo da mi pomera živce ali nikad ne ode u crveno. Nekad je kad ugasim znao i da izbaci malo vode na posudu. Tako sam ga vozio 50000 km....i onda /na 210000 km/ poče malo da mu curka /originalna/ pumpa za vodu i ja je promenim da ne dolivam antifriz.../ a pumpa je inače 1200 din. original Šangajska/ kad ono...... temperatura sad uvek ispod polovine i kad je tečnost na minimumu....zagledao sam staru pumpu...nit' su peraja nešto istrošena....istog su oblika nit' ima nekog kamenca u njoj itd., slobodno se vrti.......nemam pojma u čemu je razlika ali se motor više ne greje :)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|