[ daba.jovanovic @ 21.02.2011. 23:30 ] @
Ako moze mala pomoc, skoro sam kupio floridu 1.3 EFI benzin bez plina i skoro sam konstatovao da je potrosnja 14L na 100km, kako da to korigujem ako je moguce
[ vladd @ 22.02.2011. 08:58 ] @
U pitanju je najverovatnije, neko curenje goriva. Treba proveriti ceo sistem, od rezervoara do ulaska u cilindre.

Znam i za par slucaja da je ECU bio neispravan.

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.02.2011. u 10:10 GMT+1]
[ daba.jovanovic @ 22.02.2011. 18:32 ] @
Hvala, a jel moze ECU da se ispita nekako i dali moze termostat da zeza
[ vidan kv @ 22.02.2011. 22:04 ] @
Barem u KG ima ko da ti proveri.....da ne bude reklama...u Kajmakčalanskoj,Dragan poznatiji kao "Struja".....pozzz!
[ Java Beograd @ 23.02.2011. 08:05 ] @
Vidi, 14 L na 100 km u uslovima:

- gradska vožnja
- zimi
- sa redovnim korišćenjem sauga
- radna temperatura se ni ne dostigne
- motor nije u idealnom stanju
- "teža noga" na gasu

je sasvim normalna i očekvana potrošnja. Ne može manje, ni makac !

Šta možeš ?
- Doteraš motor u korektno stanje. Svećice, kablove, (ne znam tačno EFI motor) ali ako ima karburator naštelovati
- "Laka noga" na gasu, bez cimanja i turiranja
- Izbegavati nepotrebne ekstra kratke vožnje

Onda bi potrošnja u zimskim uslovima (saug i ostale zimske muke) mogla da se spusti na oko 10 L/100 km

Savet: promeni benzinsku stanicu na kojoj točiš gorivo. Jer ako si platio 28 litara i prešao 200 km, sasvim je moguće da ti je u rezervoar utankano 20 litara.
[ gti2 @ 23.02.2011. 18:56 ] @
Ja za posao koristim pikap verziju sa 1.3 DMB motorom (dvogrli karburator) i potrosnja je 14l gasa sa konstantnih ~150kg u tovarnom prostoru (gradska voznja).Rekao bih da je za putnicku verziju sa modernijim motorom 14l preterano,narocito ako je benzin u pitanju.

Citat:
"Laka noga" na gasu, bez cimanja i turiranja
- Izbegavati nepotrebne ekstra kratke vožnje


Ove stvari ne radim
[ cozmo_im @ 23.02.2011. 20:24 ] @
Za relacije od 6-7km po gadu potrosnja moze da bude i 15l i vise na 100km... bez problema, u zimskim uslovima voznje.

Ako su kratke relacije, gde motor i ne stigne da se zagreje (kao sto rekoh, ispod 10km), ovo moze da bude sasvim uobicajena potrosnja.

Postrosnju je najbolje proveriti na duzoj relaciji, kada je motor na radnoj temperaturi, pa onda traziti kvar.

Usput, pozeljno je proveriti stanje osnovnih komponenti - filtera, ulja, svecica, kablova...
[ vidan kv @ 23.02.2011. 21:02 ] @
Za Yugo 1.3EFI 15 l goriva je premnogo u ma kojim uslovima korišćenja vozila.......u predhodnim postovima si pomenuo termostat i može da se desi da si u pravu pošto postoji mogućnost da termostat "podhlađuje" tj da je zaglavio i vozilo ne može da dostigne radnu temperaturu.S obzirom da se radi o EFI-u senzor T stalno vidi hladan motor i samim tim ga "naliva" gorivom.Druga mogućnost je da je sam senzor T otišao u qu...c te u tom slučaju ECU takođe "vidi" najnižu temperaturu što ošet ima za posledicu da roka gorivo u cilindre....sve u svemu treba mu majstor.....pozzz!
[ daba.jovanovic @ 23.02.2011. 23:51 ] @
Kad sam ga kupio zamenio sam bregastu, karike, spaner, kais, ulje, filter, gumice ventila, ocistio dizne, promenio senzor temperature.
Nosim se mislju da je termostat jer sam stavio karton na hladnjak i otisao na put i on je postigao temperaturu do 90stepeni i kako sam nesto racunao potrosnju mislim da je spala na nesto manje ispod 10L na otvorenom mislim da je i to mnogo za otvoreni put. A benzin sipam na lukoilu ili molu. Hvala na pomoci, a meni ostaje da zamenim termostat pa cu videti sta ce da se desi, jedino nisam zamenio filter goriva a ne znam dali ce to pomoci nesto. A da ne zaboravim stavljene su i nove svecice bosh sa rezistorima i novi kablovi i razvodna ruka
[ komosarz @ 26.02.2011. 11:19 ] @
Vidan ti je dobro objasnio,jos da dodam mogla bi biti u kvaru i lambda(ovo sve pod uslovom da je glava odradjena kako treba ).Promjeni termostat pa probaj auto,ako i dalje bude velika potrosnja idi na autodijagnostiku.