[ fanfon @ 28.02.2011. 11:38 ] @
| Pitanje je sledece:
U slucaju prekoracenja brzine automobilom, kazna oduzimanja dozvole u perodu od 30 dana odnosi se na sve kategorije osudjenog lica ili samo za B kategoriju? Cuo sam pricu da su je lice kaznjeno za takav prekrsaj zabranom upravljanja svim vozilima na motorni pogon. |
[ mozdasamjaamozdainisam @ 28.02.2011. 14:00 ] @
Pa logicno je da ako ti oduzmu vozacku dozvolu - da su ti oduzeta sva prava upravljanjem bilo kakvog vozila.
Nemas za svaku kategoriju 'posebnu' vozacku - nego je vozacka jedna. Zato je 'najgore' profesionalnim vozacima (kamiona, autobusa bilo cega) - jer ako im recimo oduzmu dok su vozili kola - onda ne mogu ni da rade dok im ne vrate vozacku.
Jedini izuzetak su trkacke licence. Ukoliko ti je oduzeta vozacka i dalje mozes da ucestvujes u trkama (iako su na javnim putevima recimo).
[ Mefisto_soad @ 28.02.2011. 15:40 ] @
@fanfon Odnosi se samo za B kategoriju i vozacku ti ne oduzimaju, vec te lepo zapisu da ne smes da upravljas B kategorjiom 30 dana.
Poz.
[Ovu poruku je menjao Mefisto_soad dana 28.02.2011. u 16:59 GMT+1]
[ fanfon @ 28.02.2011. 16:59 ] @
Motociklom je dozvoljeno upraljati? Zabrana se ne odnosi na A kategoriju?
[ Joker @ 28.02.2011. 17:17 ] @
Po starom zakonu zabrana je važila samo za onu kategoriju sa kojom si napravio prekšaj, upisivala se zabrana vožnje te kategorije u vozačku dozvolu, e sad pošto po novoj vozačkoj mogu samo flomasterom da pišu kako će biti reguliasno ne znam. Moguće da će fizički oduzimati dozvolu pa će tako zabrana važiti za sve kategorije.
[ jnk @ 28.02.2011. 20:33 ] @
Prvo je bilo da važi za sve kategorije pa se izgleda promenilo i sad važi samo za kategoriju u kojoj je napravljen prekršaj. Takođe je bila priča da se fizički oduzima pa sad ispada da se ne oduzima već se samo beleži u sistemu i to je to.
[ fanfon @ 28.02.2011. 20:35 ] @
To mislis na novi zakon? Sad vazi samo za kategoriju u kojoj je napravljen prekrsaj?
[ Mefisto_soad @ 28.02.2011. 20:47 ] @
Citat: fanfon: To mislis na novi zakon? Sad vazi samo za kategoriju u kojoj je napravljen prekrsaj?
Da.
Poz.
[ fanfon @ 28.02.2011. 21:17 ] @
Hvala na odgovoru
[ mmix @ 28.02.2011. 21:31 ] @
Propustili ste da ubijete nekog licnim kolima?
Ne brinite, tu je sluzbeni kombi i/ili motor. Treca sreca.
Priceless
[ jnk @ 28.02.2011. 21:32 ] @
Ove informacije su sa drugih foruma pa bi bilo lepo da neko zvanično to i potvrdi.
Vrlo moguće da je to urađeno jer bi mnogo profesionalnih vozača ostalo bez posla jer je danas nikad lakše izgubiti dozvolu(recimo voziš 80 u 3 ujutru na praznom, širokom NBG bulevaru i to je 30 dana bez dozvole i neki poeni). Isto kao što je vrlo brzo nakon uvođenja novog ZLOBS-a uvedena mogućnost da za prekršaje gde je predviđena zatvorska kazna od 15 dana(50 km preko ograničenja u naselju i preko 80 km van naselja) sada moguće platiti novčanu kaznu od 120,000.00 din jer bi bilo malo glupo da se ljudi šalju u zatvor zbog toga, npr. voziš 100 km/h(ograničenje 50) na NBG bulevaru ili 161 km/h na autoputu kod zmaj pumpe(ograničenje 80).
Ajmo sada očekujem napad dežurnih dušebrižnika.
[ mmix @ 28.02.2011. 22:17 ] @
O cemu ti pricas, naravno da treba da ides na robiju ako vozis 100km/h po novobeogradskim blokovima. Jedini razlog zasto su to ukinuli je zato sto tatini sinovi u skupim limuzinama mogu da priuste kaznu al im se ne spava na metalnim krevetima. Nekome sa 300e platom kazna od 1200e je isto sto i duznicka robija, sa zatvorskom kaznom su bar svi divljaci bili pod istim udarom.
A za "profesionalne" vozace, no comment. Duznost svakog drustva bi trebala da bude eliminacija takvog "prefsionalnog" kadra iz saobracajne sluzbe.
[ jnk @ 28.02.2011. 22:27 ] @
Ne. Jedno je divljati u sred bela dana, a drugo je voziti u 3 ujutru 100 km/h na širokom NBG bulevaru sa 3 trake. Jedno je proći u punoj brzini kroz crveno svetlo bez obaziranja levo i desno a drugo je skrenuti desno kroz crveno a da si pritom pogledao da li neko ide.
[ fanfon @ 01.03.2011. 05:49 ] @
Moj primer se iskljucivo odnosi na prekoracenje brzine od 15 km/h van naseljenog mesta
[ jnk @ 01.03.2011. 07:50 ] @
Citat:
Član 44.
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom
od:
1) 120 km/h na auto-putu,
2) 100 km/h na motoputu,
3) 80 km/h na ostalim putevima.
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od
brzine dozvoljene saobraćajnim znakom.
Član 334.
Novčanom kaznom u iznosu od 3.000 kazniće se za prekršaj lice koje
postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:
9) člana 44. i člana 45. stav 1. tač. 1), 2) i 3), vozač koji se van naselja
kreće brzinom do 20 km/h većom od dozvoljene,
Kazna ti je 3000,00 din bez kaznenih poena ili zabrane upravljanja. Za oduzimanje od 30 dana minimum je 21 km/h prekoračenje u naselju ili 41 km/h van naselja.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 01.03.2011. 11:06 ] @
@jnk: da li sam te dobro razumeo, da ti opravdavas ako se samo 'malkice' prekrsi zakon (skretanje desno na crvenom, nakon sto si osmotrio situaciju)?
To sto mozes da 'otkupis' kaznu je kao sto je neko vec rekao, da oni koji imaju pare ne moraju da se preterano cimaju. Semafor ili dva na crveno svaki dan, kao od sale.
Sto se tice brze voznje, tu osudjujem svako divljanje - danju, nocu, prazan ili pun put. Ako ti se divlja, ti na trkacku stazu, pa radi sta te volja. Divljanje po javnim putevima je jedan od vecih debilizama koji postoje.
A ako je zakon zaista takav da ti oduzimaju ne vozacku - nego kategoriju - i to je zesca glupost. Mada, kad razmislis - ako imas recimo A, B i C kategorije - onda mogu 3 x da ti naplacuju kazne. Tako da je vrlo verovatno da je i tako...
[ jnk @ 01.03.2011. 12:06 ] @
Hoću da kažem da to nisu ni približno iste situacije što se tiče ugrožavanja bezbednosti tako da se ne mogu svi prekršioci svrstati u istu kategoriju - potencijalne ubice na drumovima koje zaslužuju robiju(neki svakako zaslužuju). Desi se, pogreši čovek. Da ne pominjem kolko su kod nas skupe kazne u odnosu na evropu i ameriku kada se poredi naš i njihov standard(otprilike su nam iste kazne).
Kao što rekoh ako recimo voziš 71 km/h na ograničenju 50 km/h to je oduzimanje dozvole na mesec dana. Svako ko je ikada vozio automobil zna koliko lako to može da se desi, tako da ne znam koliko je opravdano profesionalnog vozača zbog toga ostavljati bez posla zato što je svoj privatni automobil tako vozio.
[ dule_ns @ 01.03.2011. 13:09 ] @
Citat: jnk: Hoću da kažem da to nisu ni približno iste situacije što se tiče ugrožavanja bezbednosti tako da se ne mogu svi prekršioci svrstati u istu kategoriju - potencijalne ubice na drumovima koje zaslužuju robiju(neki svakako zaslužuju). Desi se, pogreši čovek. Da ne pominjem kolko su kod nas skupe kazne u odnosu na evropu i ameriku kada se poredi naš i njihov standard(otprilike su nam iste kazne).
Kao što rekoh ako recimo voziš 71 km/h na ograničenju 50 km/h to je oduzimanje dozvole na mesec dana. Svako ko je ikada vozio automobil zna koliko lako to može da se desi, tako da ne znam koliko je opravdano profesionalnog vozača zbog toga ostavljati bez posla zato što je svoj privatni automobil tako vozio.
Kome posao od toga zavisi taj nek obrati veću pažnju.
[ Odin D. @ 01.03.2011. 14:02 ] @
@jnk
Smisao saobracajnih zakona i regulative je da se ukine "slobodna procjena" sta je bezbedno, a sta ne, posto dolazimo do toga da ce uvijek biti milioni onih koji ce na sudu poslije udesa pricati: "pa nije bilo bas puno automobila u to doba... pa nije bilo bas usko... pa bilo je samo malo crveno... to uopste nije bilo rizicno preticanje..."
Odnosno, tvoj sistem licnih procjena ostavlja mnogo prostora budalama.
A u sistemu u kojem ima vise od jednog aktera ucesnika - licna procjena nema sta da trazi, nego se uvodi objektivni sistem za sve.
Zamisli kad bi igranje fudbala bilo prepusteno licnim procjenama igraca sta je prekrsaj, a sta ne, sta je faul a sta ne...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 01.03.2011. 16:02 ] @
Upravo sto Odin kaze - zakon je tu i trebalo bi biti isti za sve. To sto kod nas to bas i nije tako je za neku drugu temu.
Sto se tice profesionalnih vozaca - pa bas oni bi morali imati vecu svest sta znaci voziti 71 km/h gde je 50 km/h dozvoljeno. Ako im je vozacka od 'zivotnog' znacaja, onda moraju i da je extra oprezno cuvaju.
U Holandiji je zakon takav, da ti se u odredjenim slucajevima oduzima vozacka (konkretno, brzina veca od 50 km/h ili njihov cuveni clan 5 iz saobracaja koji kaze da je tvoja voznja zivotno opasna po tebe ili druge ucesnike saobracaja) - a kada ode vozacka, odose i sve kategorije sa njom. U tom slucaju si jos uvek pocinio samo prekrsajno delo. Ako te uhvate da vozis dok ti se ne vrati vozacka automatski cinis krivicno delo (kazna zatvorom). I ovde je ne bitno u kakvim te kolima zaustave - moze to da bude neki krs - a moze da bude i Audi S8, pandurima sve jedno...
[ jnk @ 01.03.2011. 16:25 ] @
Poenta je bila da nisu svi koji naprave konkretan prekršaj vozači ubice koji zaslužuju zatvor bez mogućnosti plaćanja kazne.
[ Odin D. @ 01.03.2011. 16:51 ] @
A moja poenta je da kada se poenta zasniva na subjektivnoj procjeni jednog objekta onda tu nema nikakve poente za druge objekte.
Ti ako mislis da je u redu juriti 100 km/h nocu u 3 kroz naseljeno mjesto (jer nema guzve), a isto tako neki pjanac na povratku kuci u to doba moze misliti da je bezbedno pretrcavati ulicu u to doba (jer nema guzve) mozete vrlo lako doci u sukob interesa.
Sto se mene tice - ja bih vas obojicu u zatvor, bez obzira na ishod vasih razmisljanja u 3 ujutro.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 01.03.2011. 18:36 ] @
Citat: jnk: Poenta je bila da nisu svi koji naprave konkretan prekršaj vozači ubice koji zaslužuju zatvor bez mogućnosti plaćanja kazne.
Sa ovim se generalno slazem - ali opet stojim iza toga, da pravila treba da vaze za sve. Pa ako je kazna za prolazak kroz crveno recimo 1 godina zatvora - da to vazi i u 14:00 u ponedeljak - ali da isto vazi i za 03:00 u cetvrtak uvece. A ne od same situacije. U suprotnom - nema pravila.
[ mmix @ 02.03.2011. 08:58 ] @
Citat: jnk: Poenta je bila da nisu svi koji naprave konkretan prekršaj vozači ubice koji zaslužuju zatvor bez mogućnosti plaćanja kazne.
Naravno da jesu. Svako ko prodje kroz srveno svetlo je potencijalni ubica i treba da snosi posledice. Crveno svetlo na semaforu ne znaci "uslovno na desno ako dobro pogledam". Znaci "OBAVEZNO ZAUSTAVLJANJE". Tamo gde postoji procena nadlezno sluzbe da ima mogucnosti za uslovno skretanje tamo postoji i uslovno svetlo na semaforu. Zakon imamo samo ga treba primenjivati.
[ jnk @ 02.03.2011. 10:00 ] @
Jednostavno nije tako. Ako skreneš na desno kroz raskrsnicu a uverio si se da nema nikoga sa leve strane(kao što bi se uverio na raskrsnici gde postoji STOP znak) ti si napravio prekršaj ali nisi napravio potencijalno ubistvo niti si ugrozio bezbednost, dok kad se zaletiš kroz raskrsnicu na crveno ne obazirući se na druge napravio si identičan prekršaj što se tiče zakona, ali si igrao rulet sa svojim i tuđim životom i bio si potencijalni ubica. Slažem se da su propisi propisi i da treba da važe za sve jer samo tako mogu funkcionisati ali se ne slažem da se oba vozača mogu okarakterisati kao ubice na drumovima.
[ Odin D. @ 02.03.2011. 11:44 ] @
Citat: jnk: a uverio si se da nema nikoga
Sve nesrece se desavaju tako sto je neko bio "uvjeren" da se nece desiti nista ako uradi ono sto ne bio smjeo.
Ja jos nisam cuo da je neko proletio na crveno zato sto je bio uvjeren da ce udariti pjesaka ili drugo auto, nego zato sto je bio uvjeren i vjerovao u suprotno.
Zakoni su izmisljeni da bi se narod spasio od "licnih uvjerenja i vjerovanja".
Kad bi svako bio u stanju da kontrolise sebe i zbivanja u svojoj okolini i da procjenjuje sve situacije 100% tacno i razumno, onda saobracajni zakoni i propisi uopste ne bi ni bili potrebni.
Ono i postoje zato sto vecina ljudi nije sposobna da se "uvjeri" kako treba.
Citat: Pijan svaki deseti vozač
Blic - Pre 13 sati
UŽICE - Svakim desetim vozilom na putevima užičkog kraja upravlja pijani vozač, a svaki treći iz te kategorije seda za volan u stanju teške alkoholisanosti, podaci su Policijske uprave Užice, koja je u kratkom roku zatekla dva vozača sa preko četiri promila alkohola u krvi, i koja je od novembra do danas četvoro vozača kaznila oduzimanjem vozačke dozvole - baš zbog vožnje u pijanom stanju. Alkohol najčešći uzrok udesa.
Tokom minulog vikenda saobraćajne patrole policije kontrolisale su na ovom području 646 vozača od kojih je, kako je utvrđeno, 61 bio pod dejstvom alkohola, a alko-testovi su pokazali da su čak dvadesetorica njih vozili u stanju teške, veoma teške i potpune alkoholisanosti, odnosno da su imali od 1,2 do 2,5 promila alkohola u krvi. Svakom od njih određeno je trežnjenje, mera zadržavanja u trajanju od 12 sati.
Da pokazatelji od pre nekoliko dana nisu slučajnost, pokazuje i saobraćajna racija iz noći između 29. i 30 januara. Tom prilikom patrole su zaustavile 189 vozila i u njima pronašle 20 pijanih vozača. U Požegi, takođe nedavno, u 230 kontrola otkriveno je 29 pijanih vozača, dok je u Kosjeriću u 70 pregleda zatečeno 12 pijanih šofera.
Svi ovi pomenuti su kad sjedaju za volan "uvjereni" da su sposobni da ucestvuju u saobracaju kako treba.
Toliko o znacaju "licnog uvjerenja" u saobracaju.
A tebi svaka cast na shvatanju toga.
[ jnk @ 02.03.2011. 14:53 ] @
Ufff pa jel ti staneš na crveno zato što si uveren da je crveno ili po osećaju?? Jel staneš na stop i uveriš se da nema nikog ili šta?? Ne vidim poentu dalje rasprave...
[ Odin D. @ 02.03.2011. 16:15 ] @
Ja stanem na crveno zato sto je crveno i stanem na stop zato sto je stop.
I tu je za mene kraj price.
I onaj sto je proletio kroz raskrsnicu moze pricati "Uvjerio sam se da mogu bezbedno da propicim kroz crveno", a i onaj sto je skrenuo desno moze takodje reci "Uvjerio sam se da mogu bezbedno da skrenem desno jer nije bilo nikoga lijevo", prema tome niko od njih nije manijak, pogotovo kad nikog ne ubiju.
A kad nekog ubiju, onda ti gledaj u pasulj ko od njih dvojice laze ili ko se lose "uvjerio".
Da tebe neko pokupi na pjesackom prelazu kad je tebi zeleno a njemu crveno, jer se on "uvjerio" da moze da prodje na crveno jer mu nikog nije bilo sa lijeve strane, drugu bi ti pjesmu pjevao i mozda bi shvatio smisao zakona.
A dok ima takvih "uvjeritelja" poput tebe, ja ne sljivim zeleno svjetlo dok se ne "uvjerim" da u blizini nema takvih kao ti.
To je sve sto vi vasim "razmisljanjem" postizete - da svaka saobracajna signalizacija gubi smisao i da zeleno svjetlo na semaforu nikom nista ne garantuje.
Pored vas znacenje zelenog svjetla je svedeno na: "Vjerovatnoca da ce te neko ubiti pri prelasku ceste sad je smanjena, ali ne znacajno. Valjda."
[ jnk @ 02.03.2011. 18:35 ] @
Koji smo to mi? Ti očigledno ne razumeš jezik kojim ja pričam i ne ponavlja mi se 10 puta.
[ Nabukodonosor @ 02.03.2011. 19:26 ] @
@jnk
Evo ja razumem donekle srpski, ali jednostavno nije isto kada se "uverava" covek sa 2,3 ili 4 promila alkohola u krvi i trezan covek.
[ ctrl alt del @ 05.03.2011. 07:19 ] @
Citat: jnk: J... Ako skreneš na desno kroz raskrsnicu a uverio si se da nema nikoga sa leve strane(kao što bi se uverio na raskrsnici gde postoji STOP znak) ...
Da sam sudija ovo bih ti uzeo kao otežavajuću okolnost. Video si da je crveno svetlo, znaš šta to znači i svesno prolaziš i kršiš zakon. Tvoje procene tu nemaju šta da traže.
Druga je stvar što bi verovatno bilo pametno generalno dozvoliti uslovno skretanje u desno na svim raskrsnicama kao u SAD, ali onda se kandiduj za poslanika i predloži novi zakon, nemoj da kršiš postojeći uz izgovor da ne valja.
[ lajos80 @ 13.03.2013. 00:03 ] @
Vozio sam radnu masinu koje nikada nije registrovano , zanaci bez tablica sam isao. Kazna je 16000 + 6 poena + zabrana upravljanja motornim vozilom 3 meseca. Imam samo B kategoriju dali ce mi se zabraniti ta kategorija u kojoj sam napravio prekrsaj ili oduzimaju sve?
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|