|
[ mare81 @ 01.03.2011. 20:44 ] @
| Ove zime mi se pojavio problem pri zagrevanju motora na golfu 4! Do sada je drzao temperaturu na 90C ... ali ove zime je spustio na 70C i jednostavno u kabini pri manjim temperaturama ne moze da zagreje.
Pri prvom startovanju motora, nikada da se zagreje sam motor!
Moja pomisao dovodi do termostata, ali mi nikako nije jasno da termostat moze blokirati kada je otvoren ... znam da se termostati kvare tako sto blokiraju dovod u hladnjak i time motor dovode do prokuvavanja.
Ima li neko ideju sta se desava sa mojim motorom, sta da promenim a da proradi?
I da ..... da naglasim da je u hladnjaku antifriz G12, kao sto je i propisano! Antifriz nije menjan 2 do 3god. |
[ Zarko Silic @ 01.03.2011. 20:54 ] @
Nisi nesto dobro razumeo sta su ti rekli.
Termostati obicno, na svu srecu, ostanu otvoreni kada prestanu da funkcionisu.
Ovo ces najlakse ispitati tako sto ces kod poluzagrejanog motora u ovim zimskim danima rukom opipati hladnjak.
Ako je mlak ili topao, menjaj termostat.
Ako je hladanm, trazi gresku na dugom mestu.
[ mare81 @ 02.03.2011. 10:02 ] @
Ja iz iskustva govorim da termostati ostaju zatvoreni kada se pokvare!!! Zato i pitam jer mi se nikada nije desilo da termostat ostane otvoren, kada je pokvaren!!!
Ima li nekog ko ima iskustvo bas ovakvo??
[ vladd @ 02.03.2011. 10:23 ] @
Pa dobro, iskustvo nije pokrilo sve opcije, postoje i slucajevi kada se termostat istegne preko dimenzije, kada nesto otpadne sa njega, tada ostaje otvoren.
Najcesce se prvo zaglavi, pa dozivi zamenu kao "poluispravan" odnosno zaglavljen u zatvorenom polozaju.
VW ionako ima dosta problema sa kvalitetom termostata, pogotovo za nizu klasu vozila, a ekvivalenntni su jos gori.
Zatim postoji problem sa vazdusnim cepom u zoni termostata(kada se pogresno optuzen termostat menja, a novi ne resava problem), kada je termostat izolovan od tople vode, i ne otvara na vreme, pa se motor pregreva.
To se resava sa busenjem rupice 2-3mm na termostatu, da bi se omogucilo opstrujavanje zagrejane vode..
Ima oko VW termostata solidnih igrarija, koje se i ne primetena vreme, ali se naknadnim vecom popravkom prirodno eliminisu, naravno, ako se postuju procedure zamene setova, a ne samo pojedinacnih komponenti..
Poz
[ Java Beograd @ 02.03.2011. 10:46 ] @
Citat: mare81: Ja iz iskustva govorim da termostati ostaju zatvoreni kada se pokvare!!! Zato i pitam jer mi se nikada nije desilo da termostat ostane otvoren, kada je pokvaren!!!
Ima li nekog ko ima iskustvo bas ovakvo?? Tvoje iskustvo je sasvim u redu, ali je nedovoljno.
A ja ti iz iskustva kažem da "termostati", kad se pokvare mogu da ostanu zatvoreni ili otvoreni !
Ranije, stariji tipovi termostata, (moje iskustvo: Zastava 125 PZ ): pokvari se termostat i ostane zatvoren. Rezultat ? Katastrofa ako si na putu, ili bilo gde daleko od kuće ili majstora, a nemaš potreban alat sa sobom, ili neophodno znanje da izvadiš "uložak termostata"). Auto "prokuva", ne možeš da voziš, ostaneš na putu.
Onda se ljudi (i inženjeri su ljudi) dosetili, pa napravili sasvim drugačiji sistem, tj, naopak. (moje iskustvo: Fiatov JTD motor )Tako da danas, uglavnom, kod skoro svih (koliko sam ja čuo)marki i modela automobila i motora, termostat kad se pokvari ostane otvoren. Rezultat: možeš najnormalnije da voziš koliko god 'oćeš, ali se zimi nećeš ugrejati.
[ Nocni @ 02.03.2011. 11:00 ] @
@mare81,
Nikakve rupice ne treba busiti i na taj nacin se ne rjesava nista... nikakva "majstorija" i prepravka fabrike koja se pojavila iz nemastine u nekom vremenu sankcija nije pozeljna... potreban ti je novi termostat...
Ne znam kakvo je to tvoje iskustvo ali kao sto je Zarko vec rekao mozda i 90% termostata ostane otvoreno kad se pokvari na normalnim vozilima, ne racunajuci neka vozila kao lade, dacie, zastave i sl...
[ etjen @ 02.03.2011. 11:00 ] @
još jedan glas za otvoren
Nikad nisam čuo da može da ostane zatvoren, pa to je onda ubistvo za motor, ko bi projektovao tako nešto debilno??
[ mare81 @ 02.03.2011. 23:18 ] @
Samo da javim ...
Kupio, zamenio, jeftino prosao i skontao .... u pitanju je bio termostat!!! Sada sve radi kao podmazano! Hvala ljudi, pomogli ste.
[ vladd @ 03.03.2011. 08:39 ] @
Citat: Nocni: @mare81,
Nikakve rupice ne treba busiti i na taj nacin se ne rjesava nista...
Naravno, u ovom i u masi slicnih slucajeva ne resava, ali ima situacija...cinjenica je treba znanja za definisanje potrebe i trenutka kada je neophodna intervencija...
Druga stvar je "nemastina", bice da je nemastina dobrih i kvalitetnih delova, a kod novih VW-a je termostat uz vodenu pumpu, najslabiji(najmanje kvalitetan, najlosiji, kako god) deo u opremi motora.
VW motori su napravljeni da rade vruci, ali sistemi regulacije i kontrole temperature su im na donjoj granici kvaliteta.
Poz
[ Zarko Silic @ 03.03.2011. 10:01 ] @
Ne bih se slozio sa ovim.
Aftermark proizvodi su ujednacenog kvaliteta kod svih priozvodjaca automobila, a origininlani delovi su skuplji i bolji.
Termostati su jeftina potrosna roba i obicno ne prave problem. Kada otkazu, ostanu otvoreni pa je jedini problem zagrevanje same kabine u zimskom periodu.
Kod pojedinih tipova motora moze da dodje do primetno povecanje potrosnje goriva.
Drugih problema nema.
Sa par desetina eura i za desetak minuta problem je resiv.
Vek jednog termostata je stotinak hiljada kilometara. Uz malo srece traju vise i isto tako mogu trajati i manje nevezano za tip motora i proizvodjaca. Otprilike vazi isto pravilo kao i za vecinu potrosnih mehanickih komponenti poput, recimo amortizera.
Poznati su mi slucajevi gde se termostat menjao na 30.000 km, ali isto tako i slucajevi gde nije menjan nikada a vozilo preslo 200.000.
Na pravilan rad termostata moze se uticati odabirom propisanog rashladnog sredstva. Vrlo cest uzrok otkazivanja poslusnosti termostata jeste prisustvo kamenca u rashladnom sistemu.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 03.03.2011. u 11:14 GMT+1]
[ tdusko @ 03.03.2011. 12:48 ] @
Citat: vladd: Naravno, u ovom i u masi slicnih slucajeva ne resava, ali ima situacija...cinjenica je treba znanja za definisanje potrebe i trenutka kada je neophodna intervencija...
Druga stvar je "nemastina", bice da je nemastina dobrih i kvalitetnih delova, a kod novih VW-a je termostat uz vodenu pumpu, najslabiji(najmanje kvalitetan, najlosiji, kako god) deo u opremi motora.
VW motori su napravljeni da rade vruci, ali sistemi regulacije i kontrole temperature su im na donjoj granici kvaliteta.
Poz
Vladd ako nije 20 puta ponovio ovde na ES-u ovo za vodenu pumpu nije ni jednom ;), a ja sam zvanicno dobio fobiju i ako budem kupovao vagena prvo sto cu da uradim otici cu u servis i zamenicu vodenu pumpu + jednu za u gepek sa sve alatom i uputstvom kako promeniti vodenu pumpu na livadi.
[ stewuss je @ 03.03.2011. 13:26 ] @
+1 @tdusko
I meni je bio odustao termostat i ostao otvoren, te je auto trosio 10L a sada kada je zamenjen potrosnja se znacajno smanjila. Motor je uspevao da ugreje kabinu ali ne nesto jako (meni sasvim dovoljno a putnici... ). Jedino sto je cudno je to da ne drzi temp. vode na 90C nego na 70 - 75C, dok je na proveri termostata odrzavao temp. na 90C. Da li to izvuce grejanje kabine, koje sada odlicno radi? U pitanju je Alfa 156 JTD.
Pozdrav
[ vladd @ 03.03.2011. 16:38 ] @
Citat: zarsilic: Ne bih se slozio sa ovim.
I ne moras, samo ako budes kupovao, obrati paznju, da ne bude previse setnje do radnje i zamena...
Citat: tdusko: Vladd ako nije 20 puta ponovio ovde na ES-u ovo za vodenu pumpu nije ni jednom ...
Kada te auto ostavi na putu(sto nisam doziveo sa mnogo jeftinijim i sirotijim kolima), kada na kraju shvatim koliko je "stednja" oprala mozak auto indusriji, koliko hvalisu macketinu u dzaku, busajuci se u grudi zarad divnih i vrhunskih konstrukcija, a urade takvu stupidariju...malo je 20 puta..
Poz
[ Zarko Silic @ 03.03.2011. 18:10 ] @
Citat: vladd: I ne moras, samo ako budes kupovao, obrati paznju, da ne bude previse setnje do radnje i zamena...
Poz
Pa oveakve stvari kao sto je ova na fotografiji, se i ne kupuju na buvljaku.
U stvari, one se uopste ne kupuju. Ja to obavim kod ovlascenog servisera i ne razmisljam o tome sta je unutra. Cena sa zamenom je takva da se ne isplati prljati ruke.
U zivotu sam promenio svega 2 puta termostat a presao sam vise od milion km (znatno vise) sa raznim autima.
Nisam odavno cuo da je termostat nekome napravio problem; osim nedovoljnog grejenja kabine i povecane potrosnje goriva.
[ tdusko @ 03.03.2011. 18:20 ] @
@Vladd,
Ma razumem te potpuno. Mozda je moj komentar delovao kao zajebancija ali ja sam mrtav ozbiljan. Zamisli kad sam ja iz mecke 123 seo u astru g i prvi put ga gledam na kanalu i vidim da mi je pukla remenica na radilici. Trljam oci i ne verujem: Dal je moguce da su je napravili od gume??? Kaze majstor, e pa to je zbog vibracija ovo ono, al kaze da vidis sto na fijatima to crkava?!?!?!? I dan danas ne mogu da verujem da sam godinama drzao otpad delova i servis starih mercedesa (123,190,124) i nikad mi niko u zivotu nije trazio remenicu da kupi, a nije mi usao auto sa manje od 500 000 predjenih Km.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|