[ peromalosutra @ 02.03.2011. 20:36 ] @
Posjedujem Alfu 146, 1.4TS (2000-to godiste) i vozim ju bez ikakvih problema neke 3 godine, medjutim sada sam poceo uocavati neke sitnice koje bi trebalo popraviti:

- Po ovim temperaturama ne postize radnu temperaturu, po ljeti je sve ok (vjerovatno termostat)
- Centralna brava vecinu vremena (90%) radi ok, medjutim nekad poludi (cini mi se kad su nize temperature, mada desava se i ljeti) i onda ne mogu da zakljucam auto daljinskim ili cak ni kljucem, sva vrata se zakljucaju i odmah zatim otkljucaju pa moram svaka vrata rucno da zakljucavam
- Radi mi samo jedna brzina brisaca i ne radi zadnji grijac stakla, posto se oboje pali sa iste rucice vjerovatno je ona u pitanju posto sam releje i osigurace vec provjerio

Takodje, planiram da u isto vrijeme uradim i redovno odrzavanje:

- promjena zupcastog remena, spanera
- vodene pumpe
- zamjena antifriza, zamjena i provjera svih ulja (ukljucujuci one u mjenjacu, servu i gdje god treba)
- zamjena filtera

Kao i generalna provjera u kakvom je stanju sam auto. Kao sto rekoh, auto vozim 3 godine bez ikakvih problema i zelim da tako bude i u sledecih par godina dok ne kupim neki drugi.

E sad, tema je mozda na samoj granici izmadju Madzone i ovog podforuma, ali ono sto me zanima je kako ja kao obican "user" automobila da najbolje pristupim problemu. Da li otici u jedan servis i nabrojati im ovo sve i prepustiti ostatak brige njima, ili ganjati pojedinacno majstore da sve odrade. Naglasak je prije svega na tome da posao bude korektno odradjen, a naravno realnost je takva da je i cijena bitan faktor.

Inace imam neugodna iskustva sa "zvanicnim" servisima gdje su mi naplacivali obradu/popravak nekog dijela toliko da sam za malo vise novca mogao da dobijem novi originalni dio, sto bih sigurno i uradio da sam bio obavjesten, pa i iz tog razloga postavljam ovdje pitanje.

Takodje, ako neko zna nekog ko bi mi ovo mogao obaviti u BL, neka javi na PP.
[ Nocni @ 02.03.2011. 21:43 ] @
^Nisi ti taj koji treba da odredjuje sta na autu treba raditi a sta ne jer si ti web programer a ne majstor...
Sto se ostalog tice... ako mozes da pojasnis sta ti u stvari pitas... nejasno je ovo "kako pristupiti problemu"... Treba neko da ti predlozi neki servis ili nekog majstora u Banja Luci ili nesto drugo?
[ peromalosutra @ 02.03.2011. 22:38 ] @
U pravu si, ali ja sam taj koji treba da navede simptome koje sam uocio, slicno kako kad dodjes kod doktora, prvo mu ispricas sta mislis da ti fali, a ne legnes odmah na sto. :) Ovdje sam naveo samo onako ugrubo sta bi trebalo raditi kao uvod u moje pitanje.

A samo pitanje se odnosi na minimizaciju troskova bez ugrozavanja kvaliteta samih popravki. Jednostavno nisam do sada imao iskustva sa vecim popravkama na autu, pa me zanima misljenje iskusnijih, da li je bolje da sam trazim majstore koji ce mi popravljati dio po dio na primjer, jedan da mi zamjeni amortizere, u servisu da mi urade samo zamjenu zupcastog remena i vodene pume i sta jos sve ide uz to, kod nekog treceg da uradim ostalo, ili je bolje dovesti auto u servis i reci da srede sve sto misle da treba.

Mislim da je sasvim razumljiv strah od ove poslednje opcije, prije svega zbog cijene takve popravke. Naravno da bi i meni lakse bilo da ostavim auto, dodjem par dana poslije platim i vozim i nadam se da ce jednom i moci tako, ali sada moram malo da se angazujem na tome da dobijem najvise za sumu novca koju mogu da izdvojim.

Dakle, sve u jednom servisu vs. podjela posla na vise manjih etapa/servisa. Ima li neki servis da nudi neki popust pa da je mozda bolje ostaviti da se sve uradi odjednom?
Ovo poslednje naravno na PP, da ne krsimo pravila foruma.

PS: Web programer samo trenutno dok studiram ;)
[ Nocni @ 02.03.2011. 23:37 ] @
Tu treba da se pregleda vozilo i da se utvrdi sta ne valja i sta treba raditi na njemu po listi prioriteta... Treba da se strucno uradi dijagnostika i da se detaljno napise sta treba raditi i kojim redom sa cijenama... npr. prvo zupcasti ako je los, i mali lanac izmedju bregastih, varijator faze i slicno... onda kad se ima cijeli spisak ti mozes odrediti u zavisnosti od finansija sta ce se konkretno raditi... Sto se tice tog twin spark motora na njemu je svaki zahvat skup, pocev od svjecica pa redom sve ostalo...
Pa i nije neko krsenje ako te uputimo na nekog da uradi dijagnostiku jer to nije skupo i vise je to pomoc tebi nego reklama za servis ili majstora... npr.
Katana
[ Zarko Silic @ 02.03.2011. 23:43 ] @
Ako je za utehu, ja do sada nisam video ni jednu Alfu ove generacije (cak i znatno mladje) kod koje sve funkcionise 100%.

Treba da uradis neophodni servis i ono sto ti najvise smeta, a sa ostalim "sitnicama" moze se ziveti.