|
[ iron eddie @ 04.03.2011. 18:33 ] @
| citao sam davno da su pronalazili neke motore, koji mugu da rade na vodu !! imali neko vise informacija ili znanja o tome? ako je to moguce .Ili se svi plase ovih naftnih tajkuna pa i oni koji nesto znaju nesmeju o tome ni da zucnu. |
[ Ivan Dimkovic @ 04.03.2011. 18:48 ] @
I ja sam nacuo isto nesto tako... kazu da ako neko patentira auto na vodu, naftne kompanije odmah kupe patent i sakriju ga!
Zato svi cute i drze svoje pronalaske u apsolutnoj tajnosti - ne zna se cak ni da li postoje... cekaj...
[ Nocni @ 04.03.2011. 19:36 ] @
^
@iron eddie, a zasto mislis da ako neko ima naftnu kompaniju i ima milijarde, mora odma biti "naftni tajkun" i da se od njega treba plasiti?
Po meni je sasvim legalno da otkupljuju i da kriju te pronalaske kako je vec Dimkovic rekao... a i sam naslov teme je cudan, ne vjerujem bas na vazduh da ima motor ali na vodu u kombinaciji sa nekim solarnim momentima vjerovatno ima i ko koga przi ovdje ne zna se... znam samo da nije ni malo lose uzeti novac za eventualni pronalazak takvog nekog motora... nisu to male sume u pitanju...
Eeee ko zna koliko neiskoristenih perpetum mobile-a je sakriveno kod tih Arapa... Seici tajkuni ne daju to nikome... greota... a bas bi se bilo fino voziti na vodu, em sto je dzabe a em jos i zadovoljava euro16 normu o zagadjivanju...
[ Zarko Silic @ 04.03.2011. 19:50 ] @
Citat: Nocni: a bas bi se bilo fino voziti na vodu, em sto je dzabe a em jos i zadovoljava euro16 normu o zagadjivanju...
... jos samo da rese problem korozije i mirna Bačka
[ veselinovic @ 05.03.2011. 08:05 ] @
Citat: zarsilic: ... jos samo da rese problem korozije i mirna Bačka
Pa rijeseno je to. Prave motor od recikliranih flasa za kiselu vodu. Usput, pored euro 16, zadovoljen je i standard EPC 61210, jer ugljen dioksid iz vazduha razlazu na kiseonik i ugljenik. Ugljenik koristi za nabacivanje plastike na istrosene stubline, tako da se motor sam samoregenerise. Visak ugljenika izlucuje u vidu koksa i moze se koristiti u vlastitoj mini visokoj peci za reciklazu potrosenih krajnica kugli i slicno.
Gled'o ja licno na you tube.
:)
Poz.
PS Tek sad vidjeh da nije UMZ. Izvinjavam se :)
[ Predrag Supurovic @ 05.03.2011. 09:16 ] @
Tehnologija koriscenja vode kao izvora energije pogodnog za vozila nije problem. Problem je samo sto nije ekonomicna.
[ mmix @ 05.03.2011. 09:21 ] @
Pa jeste problem bas za vozilo zbog negativnog energetskog bilansa, vozilo kao autonomni sistem mora da ima pozitivan bilans.
[ paterson @ 05.03.2011. 10:02 ] @
Auto na vazduh je već realnost!
No šalu na stranu.
Postoje automobili koji stvarno idu samo uz pomoć komprimovanog vazduha.
http://www.nacionalnaklasa.com/content/view/3003/55/
Citat: Automobil na vazduh - Tata MiniCAT! Ispis
Autor: Nemanja Šarović
Kreirano: Tuesday, 20 March 2007
Poslednja promena: Friday, 23 March 2007
Mala francuska firma, MDI, je razvila motor kojeg pokreće komprimovani vazduh. Ovi motori su počeli da se ugrađuju u indijske automobile koje proizvodi kompanija Tata.
Najveći indijski proizvođač automobila u Indiji, Tata, je potpisao ugovor sa MDI kompanijom, koji će im obezbediti pravo da motore pogonjene komprimovanim vazduhom ugrađuju u svoje automobile. Prvi model, koji će koristiti ovu tehnologiju se zove MiniC.A.T.
MiniCAT je veoma jednostavni, urbani automobil konstruisan tako da bude veoma jeftin za proizvodnju. MiniCat koristi cevnu šasiju na koju su nalepljeni fiberglas paneli. Centralni sistem za upravljanje elektronskim sistemima u vozilu omobućava širok spektar informacija, a zamišljen je kao veoma lak za integraciju sa skoro svim modernim elektronskim uređajima popust sistema za prepoznavanje glasa, GPS, GSM i raznih drugih.
Motor je, ukoliko su podaci tačni, revolucionaran. Sve elektronske komponente u motoru su sposobne da primaju instrukcije putem radio signala, što znači da je potreban samo jedan radio predajnik da bi se upravljalo radom motora. Automobil umesto klasičnog ključa koristi karticu, koja, takođe, emituje radio signal pa je nije potrebno vaditi iz džepa pri pokretanju automobila.
Motor je veoma efikasan, sudeći po informacijama koje daje proizvođač – troškovi su ispod jednog EUR na 100 pređenih kilometara. Autonomija je skoro dva puta bolja od one koju imaju električni automobili – 200 do 300 km ili 10 časova vožnje. Ove karakteristike ga čine idealnim vozilom za po gradu, gde 80% vozača vozi manje distance od 60km. Maksimalna brzina automobila je 110kmč.
Rezervoar komprimovanog vazduha se puni za oko 2 – 3 minuta, a punjenje košta oko 1,5 EUR što je dovoljno za narednih 200-300 km. Kao alternativu, automobil može biti opremljen kompresorom, koji se napaja iz električne mreže i puni rezervoar za oko 3-4 časa. Ulje koje je potrebno da bi motor funkcionisao je na bazi bilja i potreban je samo jedan litar, koji se mora menjati svakih 50000 pređenih km.
Izduvni sistem proizvodi hladan vazduh temperature 0 do - 15 C što ga čini idealnim za rashlađivanje putničkog prostora, ukoliko je to potrebno i bez ikakvog gubitka snage.
Kako funkcioniše ovaj sistem?
U rezervoarima napravljenim od fiberglasa se nalazi 90 kubinih metara komprimovanog vazduha. Pri širenju vazduha, pokreću se klipovi i to obezbeđuje kretanje. Temperatura atmosfere se koristi da ugreje motor i u zavisnosti od spoljne temperature varira i pređeni put. Kako motor ne koristi nikakvo sagorevanje, nema ni zagađenja, a kao što smo naveli, ulje se koristi samo za podmazivanje komponenti motora i ono se menja na svakih 50000 km.
Tata je na bazi ovog motora predvidela proizvodnju četiri modela automobila, a cene će se kretati oko 5500 GBP. Planirani tempo proizvodnje je oko 3000 automobila godišnje.
Citat:
Epohalni izum – automobil na vazduh
Automobilizam
Automobili predstavljaju nešto cega ne možemo da se odreknemo, oni su sastavni deo životnog standarda. Medjutim, njihovo zagadjivanje okoline znacajno utice na kvalitet života, kao i na globalno zagrevanje planete prouzrokovano izduvnim gasovima motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Pronalaženje rešenja koje bi ekološki bilo prihvatljivo traje permanentno vec dugi niz godina, kao alternativa fosilnim gorivima pojavljuju se alkohol, vodonik, elektricna i solarna energija, hidrogen… Ideja je beskrajno mnogo, kao i tehnickih problema koji ne dozvoljavaju da one zažive.
Pre tri godine u Londonu je predstavljen ekološki potpuno prihvatljiv automobil, koji, umesto klasicnih energenata, za pogon koristi komprimovani vazduh. Medjutim, tek se ovih dana pojavila vest da su pocele pripreme za njegovu proizvodnju i to u Indiji.
Po svemu sudeci automobil francuske kompanija Moteur Developpment International (MDI) na kompromovani vazduh bice jedno od najvecih dostignuca ovog veka. Pronalazac, Gaj Negre, razvio je motor sposoban da omoguci automobilu brzinu do 130 km/h koji može da predje 300 km sa jednim punjenjem rezervoara i to sve po ceni manjoj od 60 para (0,10 evra) po kilometru. Koji ne samo da obezbedjuje “nulto zagadjenje”, vec i procišcava vazduh. Automobil ima masu od 720 kg, dug je 3.84 m, širok 1.72 m i visok 1.75 m.
Posebno treba da se istakne da punjenje rezervoara može da se obavi na obicnom kompresoru za pumpanje pneumatika koji se nalazi na vecini benzinskih pumpi, a traje tri minuta. r ezervoar za vazduh može da se za 3-4 sata napuni i putem ugradjenog elektricnog kompresora, za šta je potreban obican mrežni utikac. Princip rada je sledeci: Komprimovani vazduh nalazi se u posebnim rezervoarima, a oslobadjanje, odnosno njegova dekompresija pokrece klipove motora, kako nema nikakvog sagorevanja, nema ni emisije štetnih materija i gasova. Još jedna prednost je i cinjenica da nema zagrevanja motora, tako da je promena ulja potrebna tek posle 50 hiljada predjenih kilometara.
MDI-ov automobil koji pokrece vazduh jedno je od najboljih rešenja za nezagadjujuci urbani prevoz. Buduci da njegova pokretacka moc potice od cistog vazduha, a ne od sagorevanja, izduvni gasovi su prakticno isti taj vazduh cija je temperatura 15 stepeni celzijusa. Ovu veoma važnu ekološku prednost dopunjuje i ekonomska: cena 100 km gradske vožnje manja je od jedne desetine koštanja goriva za obicne automobile.
Premda se projekat razvija u Francuskoj, daleko je poznatiji u Španiji, gde je koncept i nastao.
Poznato je da su ogromni resursi vezani za automobilsku industriju, ali u ovom slucaju situacija je u svemu drugacija i specificna. Iako francuski berzanski eksperti procenjuju da ce inovator Gaj Negre u buducnosti biti jedan od multimilionera, njegova kompanija zapošljava svega 50 inženjera, što je skromno u poredjenju sa hiljadama i hiljadama zaposlenih kod bilo kog evropskog proizvodjaca automobila.
Negre je insistirao na privatnom finansiranju od samog pocetka: “Skoro deset godina mi se bavimo intenzivnim istraživanjem i razvojem, tražeci i odbacujuci ideje i rešenja, placajuci plate sa visokim francuskim socijalnim mdi-8troškovima, a sve to bez prodaje ijednog automobila. Ovo smo uspeli tako što smo sakupili veliki kapital prodajuci licencu za proizvodnju i koristeci investiranje oko 300 malih akcionara koji su verovali u projekat. Veliki broj javnih i komunalnih službi u Evropi obecalo je svoju podršku, ali tek onda kada smo mi dostigli završnu fazu “Aircar”-a, koristeci privatna sredstva.
Mi sve ovo ne radimo iz altruistickih pobuda, vec zato što ce ovaj projekat biti veoma profitabilan i unosan i generisace hiljade radnih mesta i mnoge koristi. Mi smo jedina marka automobila koja je uvela formu licence koja omogucuje malim privatnim preduzecima da ucestvuju u proizvodnji i prodaji automobila.”
MDI je razvio cetiri modela – gradsku verziju, taksi s pet sedišta, pick-up i kombi. Po ceni od oko devet hiljada evra, “vazduhomobil” bi u bližoj buducnosti mogao da postane vrlo popularan.
Izvor: Net Auto
http://www.automobilizam.net/e...%E2%80%93-automobil-na-vazduh/
[Ovu poruku je menjao paterson dana 05.03.2011. u 11:27 GMT+1]
[ nebojsa986 @ 05.03.2011. 10:19 ] @
^
Jel moze jos par ovakvih informacija, meni je tema zanimljiva, zanima me dokle se stiglo sa realnom implemetacijom nekih takvih resenja ali bez naftnih tajkuna, lobija i teorija zavere nego cisto sa strucne strane, dokle se stiglo i da li ima izgleda da se u nekoj skorijoj buducnosti nesto bitnije promeni.
[ paterson @ 05.03.2011. 10:33 ] @
Citat: nebojsa986: ^
.....dokle se stiglo i da li ima izgleda da se u nekoj skorijoj buducnosti nesto bitnije promeni.
Još u prošlom veku je sve već bilo rešeno, a realizovaće se tek posle 21.12.2012 godine.
[ mmix @ 05.03.2011. 11:00 ] @
Auto na kompresovani vazduh nije novotarija, i velika je pompa oko toga a cinjenice ne govore u prilog tom resenju. U osnovi ne placas na mostu ali placas na cupriji, efikasnost ovih automobila je manja od 14% i efikasnost konverzije energije iz primarnog izvora u kompresovani vazduh je neidealna. Na iskoriscenih 100kwh energije potrosis bar 1000kwh primarne energije sa svim svojim pozadinskim problemima, tj posto necete nuklearke za tu energiju mora da se sagori mnogo ugjla. Mnogo bolje i zelenije resenje vec postoji u vidu elektricnih vozila i hibrida.
"There is no such thing as free lunch."
[ nebojsa986 @ 05.03.2011. 11:31 ] @
Citat: paterson: Još u prošlom veku je sve već bilo rešeno, a realizovaće se tek posle 21.12.2012 godine.
Otkrio si cari suptilnog internet sarkazma. Drago mi je zbog tebe. Ako od cele te price nema nista (iz mog posta je ocigledno da nisam upucen) osim zaludnih teza i teorija bilo je dovoljno da to i jednostavno napises.
[ Aleksandar Đokić @ 05.03.2011. 18:21 ] @
[ mmix @ 05.03.2011. 19:07 ] @
[ iron eddie @ 05.03.2011. 20:54 ] @
IDEJA !!! + {experiment x X } = revulucija
sve ideje trbaju da imaju mogucnost za eksperimentisanje da bi postale revolucinarne ili odbacene !
svidja mi se ideja sa
probacu to da izvedem na mojoj "suzi" al kad se prolepsa vreme!
[ mmix @ 05.03.2011. 21:19 ] @
Ideja je konceptualno OK ali je eksperiment pokazao da je losa. Jedini nacin da izvuces bilo kakav pozitivan energetski bilans je da iskoristis eksterne izvore kao sto je gravitacija (na spustu) ili vec akomuliranu kineticku energiju (kroz kocenje), sta god radio za eletrolizu ti treba struja, sto znaci da ti treba mehanika koja pretvara prethodne dve pojave u struju. Fora je sto to vec postoji i koristi se benzin/elektro hibridima, koristiti tu struju i imati novi gubitak da bi proizveo male kolicine HHOa koje ce pride da ti poje*u paljenje jednostavno nije isplativo. Jedini koji tu cuvaju neke pare su prodavci HHO kitova, i oni obicno cuvaju pare lakovernih kojima prodaju kitove.
[ iron eddie @ 05.03.2011. 21:36 ] @
mmx , a dali je benzin eksterni izvor energije,ako on jeste zasto to nebi bio i HHO ?
[ mmix @ 05.03.2011. 22:11 ] @
Zato sto on ne moze da da vise energije nego sto ga sada daje. Da bi generisao struju iz pozitivnog bilansa motora sa unutrasnjim sagorevanjem moras da preusmeris deo energije u generator, samim tim smanjujes snagu koja ti ostaje za pogon. To je npr bolno ocigledno ljudima koji imaju 1400cc kola i klimu, kad upale klimu i krenu uzbrdo ;) Samim tim koristiti tu energiju za deficitarnu proizvodnju struje za proizvodnju HHO smese smanjuje bilans jer je energija koju dobijes nazad iz HHOa manja od one koju si oduzeo od motora.
[ iron eddie @ 06.03.2011. 08:15 ] @
MmX . po ovom tvom primeru znaci da autu treba vise energije,da savlada uzbrdicu,klima kompresor,i sam alternator,normalno i svoju tezinu i ostale parametre. zar ti nije logicno da se onda doda veca kolicina goriva[doda gas] i smanji prenos .
[Ovu poruku je menjao iron eddie dana 06.03.2011. u 09:30 GMT+1]
[ mmix @ 06.03.2011. 08:51 ] @
Ne shvatas sta hocu da ti kazem, ti mozes da spustis stepen prenosa i de predjes brdo ail bez klime bi je proso ali time samo drugacije preraspodeljujes raspolozivu snagu.
Uzmi ovako (cifre su izmisljene ali samo da bi shvatio koncept)
Motor od 100kw ehanicke snage, od toga 20kw pustis na generator koji (zbog mehanizkih gubitaka) generise samo 18kw struje. TO ostavlja 80kw za pogon.
Od 18kw strujne snage dobijas elektrolizom HHO smesu. Zbog neidealnosti elektrolize dobijas kolicinu smese ekvivalentnu idealnoj konverziji od recimo 14kw. Tu smesu ubasics u ulaznu granu i spalis u motoru. Efikasnost motora sa unutrasnjim sagorevanjem je 20% (ostalo se baca na toplotu) tako da od tih 14kw HHO smese dobijes neto 2.8kw emhanicke snage. Plus onih 80 = 82,8kw, da bi dobio 100kw moras da pojacas potrosnju primarnog izvora (benzina). Zakljucak, bolje da si naranio svinje i da nista nisi ni dirao. Ako pak ne oduzimas snagu motoru vec struju generises iz gravitacijje i inercije (recimo dobijes isto 18kw) onda je mnogo bolje da tih 18kw preusmeris u baterije i da ih posle konzumiras kroz hibridni motor, dobices neto veci doprinos od 2.8kw.
Pogledaj samo taj tekst iz HR o HHO. Sta kaze covek "posle 500km jos nisam istrosio ni 1.5l vode koje sam inicijalno ubacio". To treba da ti kaze koliko je doprinos HHO smese u ukupnom odnosu stvari. Neka je potrosio i litar vode (a nije sigurno) to je 1l HHO smese na 40+ litara benzina. Ta njegova prica vozim na rezervi 500km je nebuloza jer je osnovna fizika opovrgaba, vodonik ima 3 puta vecu specificnu energiju od benzina ali nema 40 puta, at best 1kg HHO smese iz 1kg vode moze da zameni max 3kg benzina (oko 4l) za isti energetski izlaz, pod uslovom da se rese ostali tehnicki problemi sagorevanja vodonika u beninskom motoru.
[ autonavodu @ 06.03.2011. 09:10 ] @
Evo uputstva i sema, za one koje vise zanima...
[ mmix @ 06.03.2011. 09:38 ] @
Znate sta, mislim da treba da probate (na svoju odgovornost naravno). Physics and Chemistry be damned, teoreticari konspiracija ionako imaju svoju fiziku i za njih prvi i drugi zakon termodinamike ne vaze.
Samo mi jedno nije jasno u tim vasim teorijama zavere, ako naftni lobi blokira HHO zasto ne blokira i baterijski hibrid? Zasto su dizajneri hibrida, koji su sigurno imali izbor izmedju HHOa i LiIon elektrike izabrali ovu drugu?
[ iron eddie @ 06.03.2011. 18:25 ] @
HEJ MMIX ,sto mi je ova tema izbacena sa foruma oko smatrate da nije za auto prebaciteje u tech
[ iron eddie @ 06.03.2011. 18:46 ] @
mmix kako ti nije jasno zasto naftni lobiji blokiraju sve ,jedva su pustili i elektro -hibridne motore,blokiraju ceo svet jer oko im se industrija automobila skine oni su pukli !!! milioni zaposlenih na pumpama,naftnim poljima,preradjivackim institucijama i ostalim ustanovama sto su vezane za preradu - prodaju nafte ,ce da ostanu bez ovog sadasnjeg posla ,a tajkuni bez priliva novca !a ameri su utome najjaci ,samo im sada ponestaje nafte iz njihovih izvora ,pa tim povodom zavode mir u svetu po drzavama gde nafte jos ima irak,iran sad libija,kuvajt je vec pod njihovom sapom!
[ mmix @ 06.03.2011. 18:54 ] @
To je standardna demagogija teoreticara zavere, ne odgovara na moje pitanje. Zasto uopste (jedva) dozvolise hibride ako su tako omnipotentni?
[ paterson @ 06.03.2011. 18:55 ] @
Citat: iron eddie: a ameri su utome najjaci ,samo im sada ponestaje nafte iz njihovih izvora ,pa tim povodom zavode mir u svetu po drzavama gde nafte jos ima irak,iran sad libija,kuvajt je vec pod njihovom sapom!
Ko kaže da im ponestaje nafte iz njihovih izvora?
A Aljaska? Ona leži na nepresušnom naftnom izvoru. Rusi su se za.ebali što su Aljasku prodali Amerima za bagatelne pare.
Ameri namerno ne troše svoje zalihe nafte kako bi za svoje potrebe iskoristila naftu iz tuđih zemalja.
[ iron eddie @ 06.03.2011. 19:59 ] @
HVALAAAA!SUPER MODERATORU MILANOVICU,interesujeme sta ljudi misle ,uvek postoji sansa da se nadju nekakva korisna resenja!!! videcemo kako ce se ovo dalje odvijati ,mada sam se sada cuo sa genijem za hemiju, on kaze da je vodonik 15-20 puta jaci energetski od fosilnih goriva,ima izuzetno veliki veliki opseg zapaljivosti i prolazi cak i kroz metal pa je zbog toga i izuzetno opasan i tesko kontrolisan kao gorivo za male sisteme
[ iron eddie @ 06.03.2011. 20:08 ] @
MMIX, nisu sve ovo teorije zavere to je rat za profit! to ti je recimo da ti i jos 20-tak ljudi prodajete hleb celom svetu,i imate vasa zitna polja! a onda neko kaze da svako moze da pravi hleb kod svoje kuce i da mu je to i jeftinije i bolje nego da kupuje od vas,sta se desava ? menjas vrste hleba ,pravis kifle ,peciva razna, da zadrzis primat svetske dominacije,ili "UBEDIS" zagovaraca da cuti ,nacina za ucutkavanje je mnogo .
[ HeYoo @ 07.03.2011. 07:16 ] @
Koje ucutkivanje? Mozes slobodno nabaviti neki od tih kitova ili napraviti i sam neki prototip. Nisu tu potrepni bilioni dolara da bi se pokazalo da li je ideja izvodljiva/isplativa.
[ iron eddie @ 08.03.2011. 21:49 ] @
nasao sam i na youtubu hho ima svasta cak i inovacija i prepravki i eksplozija ,hvala ja sam video sta me interesovalo, moze se pogledati i swiss HHO sa obicnom vodom i sodom bikarbonom .VELIKI POZDRAV I HVALA LEPO !!!
[ paterson @ 08.03.2011. 22:11 ] @
Citat: iron eddie: nasao sam i na youtubu hho ima svasta cak i inovacija i prepravki i eksplozija ,hvala ja sam video sta me interesovalo, moze se pogledati i swiss HHO sa obicnom vodom i sodom bikarbonom .VELIKI POZDRAV I HVALA LEPO !!!
Treba biti obazriv što se tiče YOUTUBE, jer "papir trpi sve".
[ iron eddie @ 10.03.2011. 18:37 ] @
hvala ti na upozorenju
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|