[ ex-user @ 05.03.2011. 21:11 ] @
Da li je ova vest tačna?

"U Srbiji će od prvog aprila ove godine moći da se carine samo novi putnički automobili i laka dostavna vozila koja zadovoljavaju Euro 5 norme o emisiji izduvnih gasova. Kako je saopšteno iz Agencije za bezbednost saobraćaja, tada će početi primena ”Pravilnika UN/ECE R.83 serije Amandmana 06” po kome će samo vozila koja zadovoljavaju norme iz ovog pravilnika (Euro 5) moći da se uvezu i ocarine u Srbiji. To naravno ne znači da će kod nas odmah prestati prodaja novih vozila sa Euro 4 motorima, pošto će se uvoznicima omogućiti da rasprodaju lagere vozila koja su uvezli i ocarinili zaključno za 31. martom ove godine. Pravilnik se ne odnosi na polovna vozila, za koja će važiti postojeći neizmenjeni propisi."

Šta to znači, da će biti zabranjen uvoz Dacia Sandero 1.4?

[Ovu poruku je menjao ex-user dana 05.03.2011. u 23:21 GMT+1]
[ cozmo_im @ 06.03.2011. 07:35 ] @
I Punta i raznih ne znam kojih drugih koji su i dalje Euro 4.

Ne znam kakav je recimo onaj 1.4 stari u VW-u...

Bas me zanima, posto je Punto okosnica prodaje novih automobila.
[ ctrl alt del @ 06.03.2011. 09:10 ] @
Cozmo kakva okosnica?

citat:
Od aprila prestaje proizvodnja "punta" u Kragujevcu, a potom će se šest meseci pripremati proizvodnja nova dva modela, "lanča muza" i "fijat idea". To će biti potpuno novi modeli i proizvodiće se u Kragujevcu u seriji od 50.000 do 70.000 primeraka godišnje.

jedan od izvora:
http://www.rts.rs/page/stories...eli+osvajaju+tr%C5%BEi%C5%A1te
[ Zarko Silic @ 06.03.2011. 10:02 ] @
Citat:
ex-user: Šta to znači, da će biti zabranjen uvoz Dacia Sandero 1.4?



To sto je napisano, naravno ne znaci nista, jer kako tumaciti ovu napisanu glupost koju je ovaj novinar protumacio na svoj nacin:

Citat:
To naravno ne znači da će kod nas odmah prestati prodaja novih vozila sa Euro 4 motorima, pošto će se uvoznicima omogućiti da rasprodaju lagere vozila koja su uvezli i ocarinili zaključno za 31. martom ove godine.


On je nesto nacuo ali mu se bas nisu slozile sve kockice u glavi. Kakve veze imaji ogranicenje uvoza zakljucno sa precizno definisanim datumom i neprodati, vec uvezeni kontigenti?


Inace, odavno se diskutuje o ovoj problematici u vladi. Postojali su predlozi da se apsolutno ogranici uvoz automobila na E5 normu i upravo je uvozicni lobi taj koji to pokusava da progura.

Prodavci polovnjaka su njima odavno kost u grlu.


Sta ce od svega ovoga biti, da li ce to i na koji nacin vlada prihvatiti ostaje da se vidi. Najlogicnije bi bilo da se primeni pravilo iz zemalja u okruzenju.


P.S. Prosto receno, sramota je da registracija jednog vozila sa E5 normom kosta samo 150 dinara (nije greska) koliko iznosi ekoloska taksa, manje, od drndavih krseva starih 20 i vise godina.




[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 06.03.2011. u 14:12 GMT+1]
[ cozmo_im @ 06.03.2011. 10:29 ] @
Citat:
ctrl alt del: Cozmo kakva okosnica?


Punto (samo nekih preko 30.000 prodatih Classica) i Dacia (pored Skode) su najprodavanija vozila u Srbiji. I Punto i Dacia i neke Skode imaju Euro 4 motor.

Eto, to je okosnica.

Ako ukinu proizvodnju Punta, ne znam kakvu ce prodaju imati, verovatno - nikakvu. Sve ce ici na izvoz.

Dacia ima Euro 5 motore (1.2 16v, 1.6 16v i 1.5 dci)... ali su i skuplji.
[ Zarko Silic @ 06.03.2011. 12:40 ] @
Izmedju E5 i E4 standarda nije velika razlika.

Mnogi postojeci motori sa E4 normom se mogu transformisati u E5 relativno lakim potezima: korekcijom softvera (odnosno redukcijom snage) kao sto su to ucinili pojedini proizvodjaci sa dalekog Istoka i dodavanjem posebnog partikularnog filtera na izduvni sistem.

Naravno, bez podrske odgovarajuceg goriva, euro 5 normu nije moguce zadovoljiti.


P.S. Mnogi ne znaju, ali na primer Fiat je jos 2000. godine sa svojim osmoventilskim benzinskim agregarima (ca 1100 ccm) vec ispunjavao euro4 normu.
[ Ivan Dimkovic @ 06.03.2011. 13:06 ] @
Pa ta mera je nista drugo nego zadovoljavanje uvoznickog lobija, koja je moguca zato sto Srbija nije clanica EU.

Unutar EU je sasvim legalno prodavati polovna vozila sa Euro 4 normom i "uvoziti" ih u druge EU zemlje - ali to je iskljucivo zbog jedinstvenog carinskog sistema. Naravno, za nova vozila su vec pocele da vaze nove norme (od 01/2011).

U principu cela ta stvar bi mozda imala nekog politickog smisla da Srbija ima jaku auto industriju - pa da se stiti ta domaca industrija, ali posto nema - cela stvar je samo cinjenje usluge jednoj grupi privrednika na ustrb koristi svih ostalih gradjana.

Sto Zare kaze - razlika izmedju Euro 4 i Euro 5 standarda je vrlo mala... ima vise slucajeva gde je samo mala dorada na ECU mapama ucinila motore kompatibilnim sa Euro 5 normom.
[ Wi-Fi @ 07.03.2011. 18:40 ] @
U Srbiji se najvise prodaju polovnjaci a njih ova odluka ne "kaci" (ostaje Euro3 uslov)...
[ sasa022 @ 08.03.2011. 01:18 ] @
A kad u budzetu ponestane para lako ce se doneti uredba "uz saglasnos i blagoslov EU" pa ce biti omogucen uvoz bez gledanja u "neke tamo norme"....