|
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.03.2011. 11:56 ] @
| Pozdrav,
Imam jedno pitanje, ne odnosi se na trziste Srbije, vec na EU (u mom slucaju Holandiju - no i to je manje bitno).
Dakle, pojavilo se nekoliko proizvodjaca koji nude takozvani start / stop sistem u svojim vozilima. Uglavnom se ovo ugradjuje u modele koji su okrenuti strogim zakonima EU o izduvnim gasovima. Na primer cela VW grupacija ima ovo u Bluemotion / Ecomotive / Greenline modelima. Ali i BMW se tu ukljucio, a cini mi se i Audi i Mercedes. Naravno, vremenom ce se i ostali prikljuciti.
O cemu se radi? Kada se ispune odredjeni uslovi, prilikom svakog mirovanja vozila motor se sam ugasi kako bi stedeo gorivo. Nakon sto vozac pritisne kvacilo, motor se sam pali. Uslovi za ovo (stop / start) su izmedju ostalog: da je motor dostigao radnu temeperaturu, da nijedan veci potrosac energije nije ukljucen (recimo klima ili grejac zadnjeg stakla i slicno), da je vozilo u stanju potpunog mirovanja, u leru i da kvacilo nije stisnuto - verovatno ima jos par uslova).
Imao sam prilike da isprobam jedno ovakvo vozilo a zatim i porucio (Seat Ibiza sa 1.2 TDI motorom sa ovim stop / start sistemom). Znam da se ceo uredjaj / funkcionalnost preko racunara moze deaktivirati. Medjutim, ono sto mene zanima jeste, koliko je ovo 'stetno' za sam motor? Znam da je pokretanja motora poprilicno 'zahtevno' i da podosta (ako ne cak i najvise) haba motor. U normalnim (starim) okolnostima, vozilo se palilo generano jednom kada se krene negde. Tek po stizanju na odrediste, motor se gasi. U ovom slucaju, motor se sam gasi / pali. Tako recimo, u gradu - na skoro svakom semaforu ce se motor ugasiti i opet upaliti. Ako ste negde u guzvi, isto itd.
Koliko sam razumeo, motori sa ovim sistemom imaju odredjene (tehnicke) izmene koje prate ovaj sistem. Ne znam tacno sta su izmene. Posto su ovakva vozila relativno nova, jos se ne zna kako ce se ponasati nakon godinu, dve - pet.
Sto se samog utiska / voznje tice, sistem funkcionise besprekorno. Posto je dizel u pitanju, cuje se kada se ugasi / upali sam - ali sem toga, nema apsolutno nikakvih drugih indikacija / nepogodnosti. Bukvalno, dok ja fizicki pritisnem kvacilo i ubacim u prvu brzinu - motor se upalio i spreman je.
Kakvo je vase misljenje o ovom sistemu? Sto se mene licno tice, automobil je na leasing na 3 godine (pod full garancijom dakle) - pa me ne brine previse. Ali ako mi se dopadne auto, mozda cu ga otkupiti nakon 3 godine. |
[ jnk @ 07.03.2011. 12:19 ] @
Kada su antifriz i ulje zagrejani onda je paljenje motora zanemarljivo štetno. Probao sam auto sa tim i sistem je krajnje iritantan i besmislen tako da bih ga uvek ugasio. To je više napravljeno da bi se postigao željeni cilj emisije ugljenika i potrošnje goriva po nekim standardima.
[ Java Beograd @ 07.03.2011. 12:27 ] @
Uzgred, ideja je stara bar 20-tak godina, a isto toliko godina egzistiraju najrazličitiji izvedbeni oblici.
[ Zarko Silic @ 07.03.2011. 12:30 ] @
Ovaj sistem sam imao u svom Unu jos pre 25 godina,
a iskljucio sam ga pre 24 godine i 11 meseci.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.03.2011. 12:47 ] @
Oke, znaci da ne brinem previse da ce delovi koji se staraju o pokretanju motora 'ranije' da se istrose? Znam da ima dodatni akumulator i slicno za ovu zajebanciju. I neminovno je i ranije bilo automobila sa ovim (u tadasnje vreme eksperimentalnim) sistemom, ali u danasnjici postaju lagano standard.
Inace, slazem se da je to vise marketing da bi se postigli odredjeni rezultati sa izduvnim gasovima negoli da je zaista neophodno. Meni medjutim nije zametao taj sistem u probnoj voznji. Videcemo kako ce se pokazati nakon par meseci / godina exploatacije vozila. U svakom slucaju, moze da se iskljuci po potrebi :)
[ vladd @ 07.03.2011. 14:32 ] @
Pa hoce, narocito venac zubaca na zamajcu. Motori se najcesce zaustavljaju u jednom polozaju.
Cesto startovanje zahteva malo drugacije komponente za startovanje, s obzirom na povecana naprezanja, a poznajuci stepen usteda u auto industriji, verovatno su dogradili elektroniku na neizmenjen sistem, pa koliko traje.
Poz
[ veselinovic @ 07.03.2011. 19:51 ] @
Nisam ja neki idiot, ali se stvarno jezim od tzv ekologa i njihovog pogleda na svijet.
Taj sistem definitivno dovodi do problema, prvo odlazi alnaser, i mnogo cesce zupcanik na zamajcu. Ali ajde, to se moze napraviti kvalitetno.
Ali sta sa dodatnim akumulatorom?
Za njega ne treba uprljati planetu?
On se sam samoreciklira na subatomskom nivou?
Taj poboljsani celik na zupcanicima trazi dodatno prljanje i zagrijavanje planete.
I sve to da se ustedi 0.5 litara po satu.
Ma ajde.
Slicna prica postoji za tzv stedljive sijalice-koje uopste nisu stedljive nego vrlo rasipne.
Sve je to lobi auto industrije, ekologa i naftasa.
Jes, pravim start/stop, ali svi dizeli trose vise od G2 1.6D koji je napravljen prije 40 godina.
Ustedim 3 decilitra nafte sedmicno, ali potrosim 30 litara vise, jer imam klimu, motor mnogo jaci nego sto mi treba ...
Izvinjavam se za off ali me povuklo.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 07.03.2011. 22:12 ] @
Veselinovicu, slazem se 101% sa tobom. Medjutim, mene konkretno zanima, da li cu da upoznam i zenu i decu od dealera (mehanicara) ili ih necu gledati 3 godine :-)
Apropo ekologije - postoji barem 4 bolja nacina od potrosnja energije kao sto je danas trosimo. Ali lobi, novac, moc, slava... 'bem li ga - nekome / nekima jednostavno nije u interesu. Bice jednog dana, ali taj dan nije danas.
[ jnk @ 07.03.2011. 22:33 ] @
Misliš automobil na vodu i to?
[ ventura @ 07.03.2011. 23:16 ] @
Ja kod mene u autu imam taj start/stop sistem (audi je u pitanju), i rekoše mi da se motor tada ne pali preko alnasera već da zamajac ostaje da se vrti i da se tako pali.. Primetio sam da ako duže stojim u mestu (par minuta recimo), tada mi se pojavi poruka da auto moram upaliti pritiskom na ključ jer ne može automatski (verovatno je zamajac prestao da se okreće ili šta već)..
P.S. Ja to držim isključeno jer me nervira to stalno paljenje/gašenje na semaforima..
[ mozdasamjaamozdainisam @ 08.03.2011. 15:42 ] @
@jnk: ma jok, nego cist lobby da 'koce' razvoj alternativnih izvora energije dok ne potrose postojece (naftu). Sta bi inace radili sa rezervama nafte (i zaradom na istom) kada bi sada pustili u prodaju auto koji ne trosi naftu.
Dal' je taj alternativni na vodu, sunce, lep osmeh ili stare papuce - totalno ne bitno.
@ventura: sutra tek preuzimam vozilo, pa cu da vidimo koliko ce mi se dopadati ili pak smetati start / stop sistem. U svakom slucaju, znam da se moze deaktivirati ako me bude nervirao :-)
[ ventura @ 08.03.2011. 23:35 ] @
Citat: [url=/p2827849]
U svakom slucaju, znam da se moze deaktivirati ako me bude nervirao :-)
Ne može kompletno :)
Moraš da ga ugasiš svaki put kad sedneš u auto..
[ mozdasamjaamozdainisam @ 09.03.2011. 00:14 ] @
@Ventura, koliko sam razumeo, kod ovog modela (Ibiza 6J) je moguce preko racunara kompletno ugasiti ovaj sistem. Zvuci glupo, ali u odredjenoj memoriji se vrednost prebaci sa 1 na 0 :-) Konkretno, u slucaju da je na vozilo prikacena prikolica, sistem sam iskljucuje start / stop sistem (ne znam zasto, ali tako je). Ono sto moze da se uradi jeste da se sistemu 'kaze' da je prikolica stalno prikljucena.
Inace Ibiza takodje ima dugme da se prilikom svakog startovanja (kljucem) automobila iskljuci start / stop sistem za tu 'sesiju' :-)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|