[ MatezYU @ 07.03.2011. 16:16 ] @
Razmišljam o kupovini univerzalnih guma (leto-zima).

Interesuje me kako su se pokazale univerzalne gume s obzirom da ih jako malo ima u ponudi ovde kod nas na tržištu.
Razlog zašto mi trebaju univerzalne gume je to što jako malo vozim kola, godišnje pređem oko 5000km. Cimanje mi je da idem dva puta godišnje kod vulkanizera i da montiram lenje i zimske gume. Takođe nemam gde da držim drugi set guma. Znam da je daleko bolje rešenje kupiti odvojeno dva seta guma za leto i zimu.
U pitanju je puntić, dimenzija gume 175-65-14

Interesuje me konkretno da li neko ima iskustva sa ovim gumama:

1. SAVA 175/70 R14 ADAPTO MS 84T

2. PIRELLI 175/70 R14 P400 A 84T

3. HANKOOK 165/70 R14 H730 85T XL

Cene su im svima tu oko 5500-6000din.
Gume koje su tiše imaju prednost.
[ deki77 @ 07.03.2011. 18:09 ] @
Citat:
MatezYU:Cimanje mi je da idem dva puta godišnje kod vulkanizera i da montiram lenje i zimske gume.

znaci svaka ti cast..
a sta radis ako ti ne daj boze pukne guma..
omg kakve univerzalne gume..zimske i letnje to je po zakonu
[ cozmo_im @ 07.03.2011. 18:26 ] @
Za Puntica uzmi Winter1 ili slicno i to je to. Ove sto vec imas na njemu vozi kao letnje.

Nemoj uzimati te univerzalne.

Za tvoj auto zimske nisu skupe.
[ MatezYU @ 07.03.2011. 18:30 ] @
Citat:
deki77:
a sta radis ako ti ne daj boze pukne guma..


Još mi se nikada nije desilo da mi pukne guma. Onda bih verovatno kupio drugu.
Dešavalo se da se probuši - onda odem do vulkanizera.

Citat:
deki77: omg kakve univerzalne gume..


Evo ovakve: http://www.sava-tires.com/sava...res/cars/all_season/adapto.jsp
[ vladd @ 07.03.2011. 18:57 ] @
Malo su bolje zimi od letnjih, a leti su losije, ali se ne habaju kao zimske.

Ova zima je malo kasnije pocela(kao da se ruga zakonskim terminima), i u par navrata je iznenadila sluzbe za ciscenje snega, zimska guma je pokazala sve svoje prednosti.

U tim dimenzijama nizsu skupe gume, pa ni felne, ako neces da se druzis sa vulkanizerom, mada je preporuka da ga obidjes, taman u terminima promena guma, i da ponovo balansiras i gume i felne. Sacuvaces trap.

Veruj, mi, da ni ja, kome treba 4x vise novca za gume(225-45/17), nisam razmisljao o all-season gumama, iskljucivo ili letnje ili zimske. Ta, cak ne mala usteda(oko 4000 po gumi, i set manje guma), nije razlog da sebi produzavam trag kocenja i pravim probleme, koji mogu kostati deset puta vise...da ne spominjem nematerijalne stete..


Poz
[ MatezYU @ 07.03.2011. 19:30 ] @
Citat:
vladd: u par navrata je iznenadila sluzbe za ciscenje snega


Uvek ih iznenadi :)

Citat:
vladd:
Veruj, mi, da ni ja, kome treba 4x vise novca za gume(225-45/17), nisam razmisljao o all-season gumama, iskljucivo ili letnje ili zimske.


Znam da je bolje imati set zimskih i set letnjih guma.
Ti verovatno vozis neki sportski auto (sa takvim gumama) i naravno da su ti bitne performanse.
Ja prelazim manje od 5000km godisnje i ne isplati mi se. Takodje zivim u ravnici.
[ cozmo_im @ 07.03.2011. 19:51 ] @
Ma nisi razumeo. Nije stvar u performansama.

Moze auto da ima i 20 konja, problem nastaje kad treba da zakocis, da izbegnes neku prepreku... a to se uvek moze desiti, cak i ako provozas auto samo jednom za celu zimu...

Vozio sam ja sa MS gumama (univerzalne) i ni izbliza to nije kao sa zimskim... jeste malo bolje od letnjih, ali daleko od zimskih.

Mislim zarad tvoje bezbednosti bolje uzmi set zimskih.
[ vladd @ 07.03.2011. 19:58 ] @
Citat:
MatezYU: Znam da je bolje imati set zimskih i set letnjih guma.
Ti verovatno vozis neki sportski auto (sa takvim gumama) i naravno da su ti bitne performanse.
Ja prelazim manje od 5000km godisnje i ne isplati mi se. Takodje zivim u ravnici.


Ma jok, nova Buba, prakticno sasija G4, jedva prebaci 170, ali zato gume mogu 270

Nego felne bile u paketu, cisti sminkeraj...a nevolje stigle kasnije..da sam znao cenu guma kada sam kupovao, skinuo bih felne momentalno i vratio na original...


Poz
[ Zarko Silic @ 07.03.2011. 20:37 ] @
Citat:
MatezYU
Ja prelazim manje od 5000km godisnje i ne isplati mi se. Takodje zivim u ravnici.


Ove gume su idealne za tebe:

SAVA 175/70 R14 ADAPTO MS 84T





kao i za sve one koji ne voze kada ima snega na putevima, Koliko sam uspeo da zakljucim ti spadas u takve.


Osim toga, ovi pneumatici ispunjavaju zakonsku normu (MS) pa te policija ne moze zbog njih kazniti. Nisu za sneg ali su solidne na hladnom asfaltu.

U prve 2 sezone, siguran sam da si sa ovim pneumatikom i sa tvojim Puntom mobilniji i na samom snegu od one Vladdove rakete sa najskupljim 225-45/17 zimskim MS gumama.

Siroki pneumatici su nocna mora na klizavom tlu.

Ja sam prvo 265 pa zatim 245 vozio i znam koja je to muka.

[ Darko Nedeljković @ 07.03.2011. 23:03 ] @
Ja sam vozac svih kategorija sa pola miliona kilometara iskustva, ali pre par dana sam se bas nakupio straha
Bilo je to sad kad je bila poledica, a ja uzeo da preteram drugaru auto zaledjenim zrenjaninskim putem, a on je isto ta prica, 5000km godisnje i nece da menja gume nego vozi m+s. I tako, poledica, svi idu 20km/h, neverovatno za tako malu brzinu ali na svakih 50 metara neko sleteo sa puta - automobili, kamioni, cak i dzipovi! Ja drzim rastojanje 30-ak metara racunajuci da cu kad onaj ispred krene da koci moci da stanem. Vise bi znacilo samo veci rizik, jer uvek se nadje neko pametan da pretekne i ubaci se izmedju, a to je tek rizik u takvim uslovima... Medjutim, na najlaganiji dodir kocnice ukljucuje mu se ABS i auto nastavlja bez usporavanja... Zakocio sam u poslednjem trenutku tako sto pustim kocnicu i zabodem desni tocak u sneg pored puta a zatim pre nego sto auto sasvim stane vratim ga iz snega (jer ako stane tako jednim tockom u snegu nece moci da izadje jer ce se drugi slobodno vrteti na ledu). I tako sam kocio bez upotrebe kocnica na 40km poledice...

Hocu da kazem, ne postoji tako mala brzina, ni tako veliko rastojanje, niti tako iskusan vozac, koje moze bezbedno voziti u zimskim uslovima bez zimskih guma. Ono sto bi za tebe moglo biti prihvatljivo a i da ja mogu preporuciti kao minimum bezbednosti je sledece...
Sada imas 5 tockova, je li tako? Cetiri u upotrebi + jedan rezervni. Potrebno je da nabavis jos samo jedan. Na tih 6 tockova treba da ti budu 4 letnje i 2 zimske gume. Pet svakako uvek moras imati u automobilu, znaci treba naci mesto za skladistenje samo jednog, sto ne verujem da ikom moze biti neresiv problem. Onda leti vozis sa 4 letnje i rezervnim zimskim, a zimi sa 2 letnje, 2 zimske i rezervnom letnjom. Umesto letnjih mogu i te univerzalne, ali zimske neka uvek budu prave zimske. Uvek vodi racuna o tome da ti obe gume na istoj osovini budu isto istrosene, ako je velika razlika moras zameniti obe. Mozes sam menjati tockove, nema nista lakse od toga, samo odvrnes i zavrnes 4-5 srafova. I obrati paznju na smer rotacije, na zimskim gumama obavezno ima strelica, ne letnjim cesto nema. Na svake 2 godine odneses na balansiranje. Zimske gume te tako mogu sluziti 3 ili 4 zime. Nakon toga mozes da vozis na njima i jedno leto dok se skroz ne istrose.
[ Zarko Silic @ 07.03.2011. 23:18 ] @
Citat:
Darko Nedeljković: Onda leti vozis sa 4 letnje i rezervnim zimskim, a zimi sa 2 letnje, 2 zimske i rezervnom letnjom


Ovo vise nece moci. Zakon propisuje sve 4 zimske gume.

Tenutno ova zma je poslednja zima sa 2+2 gume.

Postoje vozaci koji uopste ne voze kada padne sneg i oni su kolateralna steta nastala primenom ovog novog zakona. Oni ne voze svoje vozilo bez obzira kakve pneumatike imali na svom vozilu, odnosno voze samo kada je put suv i kada snega nema na vidiku.

Za njih su ovakvi pneumatici idealni.
[ komosarz @ 08.03.2011. 11:12 ] @
Imam isti auto sa 4 ljetnje i 4 zimske 165/70R14.Ako ne divljas mozes slobodno da vozis i ljeti i zimi sa winterom 165/70,jer ih mnogi i voze i ljeti i zimi bez posljedica.Pusti ono sto kazu slabo koci na mokorm i suvom(kad uopste koce???).To vazi samo za one koji se k....!Ako vec hoces univerzalnu gumu slazem se sa Zarom da uzmes Savu adapto ,ali u standardnoj dimenziji 165/70R14 i bog te veselio.Te gume sam vidio na mnogim kedijima,a cak mi je i prijatelj vulkanizer savjetovao da ih stavim...Pozz
[ dlalic @ 08.03.2011. 14:00 ] @
Upravo tako kako Zarsilic rece. Znam mnoge ljude koji godisnje predju 4-5000km, od toga po zavejanom gradu 0(nula).
Sa kojim argumentima ce te njih ubediti da im treba jos jedan set?
[ MatezYU @ 08.03.2011. 14:06 ] @
Baš tako.
Meni trebaju gume koje će imati bolje performanse leti.
Zimi mi nije toliko bitno, pošto ne vozim po snegu.
Ako se i budem negde uputio u zimskom periodu biće to dani kada neće biti snega, a posao će odraditi i univerzalne gume.
[ vladd @ 08.03.2011. 14:18 ] @
Citat:
dlalic
Sa kojim argumentima ce te njih ubediti da im treba jos jedan set?


Svakako necemo trositi reci na forumu za ovaj "posao", oko ubedjivanja.
Zakon je propisao sta je propisao(imali smo veliku diskusiju o tome), a kazne ce biti dovoljno jaki argumenti za ubedjivanje.

Sa jedne strane.

Sa druge, samo da podsetim, na opstu i drustvenu odgovornost samozive jedinke, koja ugrozava i svoj i tudje zivote, isterujuci neke bube u glavi, i stedeci maksimalno, tamo gde ne treba..i gde je cak opasno..ali to nije tema..

Po zakonu su sve cetiri M+S gume, u odredjenom periodu, ako se ucestvuje u saobracaju. Ako neko zeli da parkira vozilo nekoliko meseci, ne trebaju mu zimske gume.

Poz
[ Darko Nedeljković @ 08.03.2011. 16:08 ] @
U najvecoj zabludi je onaj ko misli da ce ustedeti nabavkom univerzalnih (M+S) guma. Kao sto se vidi iz sracenice, to su gume za sneg i blato a kada temperatura asfalta predje 20 stepeni, one se trose kao lude. To znaci kupovinu seta guma godisnje i gotovo nikada optimalne gume Pogledajmo uporedo koliko se kupuje guma za 3 godine u jednom i drugom slucaju:
1) univerzalne gume 3*4 = 12 guma za 3 godine
2) namenske letnje + zimske gume 4+4=8 guma za 3 godine.
[ dlalic @ 08.03.2011. 16:48 ] @
Go
Citat:
vladd: Svakako necemo trositi reci na forumu za ovaj "posao", oko ubedjivanja.
Zakon je propisao sta je propisao(imali smo veliku diskusiju o tome), a kazne ce biti dovoljno jaki argumenti za ubedjivanje.

Sa jedne strane.

Sa druge, samo da podsetim, na opstu i drustvenu odgovornost samozive jedinke, koja ugrozava i svoj i tudje zivote, isterujuci neke bube u glavi, i stedeci maksimalno, tamo gde ne treba..i gde je cak opasno..ali to nije tema..

Po zakonu su sve cetiri M+S gume, u odredjenom periodu, ako se ucestvuje u saobracaju. Ako neko zeli da parkira vozilo nekoliko meseci, ne trebaju mu zimske gume.

Poz


Ne govorimo o nepostovanju zakona, vec o all-season gumama, koje su dozvoljene po zakonu

Darko, ja imam dva auta. Na jednim imam 2 seta guma na posebnim felnama. Tim autom predjem 90% kilometraze. Drugi auto sluzi iskljucivo za gradsku voznju, kratke relacije od 2-3km i gotovo nikad se ne vozi po snegu. Napravi godisnje 4K km. Da li je racionalno kupovati zimske gume za drugi auto? Ja gume za taj auto bacam zbog starosti a ne zbog istrosenosti i sada, sa jednim setom.
[ vladd @ 09.03.2011. 09:56 ] @
Onda ok, nismo se razumeli, ali za svaki slucaj da se i razjasni, da neko ne izvede pogresne zakljucke da je pravi bunt protiv policije tako sto ce se zimi voziti letnje gume.

All season jesu neka opcija, ali za obe situacije, i leti i zimi, pruzaju mnogo manje performansi.

Predlozio bih, kao medju-varijantu, komplet od sest guma, dve all season, dve zimske i dve letnje. Pa na pogonskim tockovima(najbolje u slucaju prednje vuce i najvece sile kocenja) napred menjati letnje-zimske, a na zadnjoj osovini imati all season, leti je manje habanje, a zimi nesto manje proklizavanje, dok prenje pogonske obezbedjuju zimi bezbedniju voznju i upravljanje, a letnje leti bolju silu kocenja i manje habanje na toplom asvaltu.

Lakse je uskladistiti 2 gume pola godne nego 4.

Poz
[ jnk @ 09.03.2011. 13:10 ] @
Nisu sve all season gume toliko loše kao što su nekada bile. Sigurno nije kao da uzmeš dobre letnje i dobre zimske ali u nekim nezahtevnim automobilima i uslovima možda i nije tako loša solucija.

http://www.goodyeartires.com/tire/eaglef1-allseason/ - štaviše ove su za high performance automobile sa brzinskim indexom W i michelin ima pilot sport all season koje stvarno ne verujem da su loše.
[ Predrag B. @ 10.03.2011. 11:02 ] @
Evo, ja sada idem za svoj automobil da kupim Hankook Optimo 4S H730 (univerzalni pneumatik), koji se na Auto Bild-ovim testovima dva puta pokazao kao najbolji. Čak je i jeftiniji od Save Adapto...
U pitanju je Yugo, kao treći automobil u kući, koji se vozi isključivo po gradu, i koji malo prelazi na godišnjem nivou (oko 5000 km). Imati 8 pneumatika za takav automobil, po meni je stvarno besmisleno... a nije pametno voziti ga tokom cele godine sa zimskim pneumaticima.
[ MatezYU @ 10.03.2011. 11:12 ] @
Citat:
Predrag B.: Imati 8 pneumatika za takav automobil, po meni je stvarno besmisleno...


Upravo tako.
Ajde mi pošalji na PP gde si našao te gume? Tražio sam ali ne mogu da ih nađem nigde.
[ dlalic @ 10.03.2011. 14:32 ] @
I mene to interesuje... i ako ima neki tel, posto mi treba malo redja dimenzija.
Poz
[ jnk @ 10.03.2011. 19:48 ] @
Kod nas je mala ponuda all season guma, verovatno iz razloga da gumari ne bi sami sebi ukidali zaradu na vulkanizerskim uslugama. Kolko vidim u amerikama su baš popularne te gume.
[ vladd @ 11.03.2011. 07:59 ] @
Citat:
jnk: Nisu sve all season gume toliko loše kao što su nekada bile. Sigurno nije kao da uzmeš dobre letnje i dobre zimske ali u nekim nezahtevnim automobilima i uslovima možda i nije tako loša solucija.

http://www.goodyeartires.com/tire/eaglef1-allseason/ - štaviše ove su za high performance automobile sa brzinskim indexom W i michelin ima pilot sport all season koje stvarno ne verujem da su loše.


Problem je, ponovo, u gledanju mesa a jedenju kupusa.
Sve te nove, high tech gume su uglavnom za velika i skupa vozila, ova konkretno je za felnu minimum 17..


A ako krenemo u pricu o punticima, policima i ostalim gradskim minijaturama, sa felnama 13 i 14, pa i 15", onda nekako kvalitet dramaticno opada kako se smanjuje dimenzija felne.

A to je znacajan faktor u odluci koje i kakve gume treba uzimati, narocito kada se zna da su u dimenzijama 13" lose i letnje i zmske gume.

Ne moze se primeniti ista logika, sa tehnicke strane, a sa finansijske, cetiri gume u toj dimenziji(13") kostaju kao jedna(najjeftinija) all-season u dimenziji 17"...

Poz
[ jnk @ 11.03.2011. 09:31 ] @
Pa idem logikom ako postoje performance all season gume onda sigurno postoje i low budget pristojnog kvaliteta.
[ vladd @ 11.03.2011. 12:27 ] @
Lepo bi bilo, ali je klot pasulj i dalje klot

Male dimenzije guma su jos neisplatljive, ili tehnologija nije sama sebe dovoljno isplatila, da bi bila primenjena na celoj paleti proizvoda.

To se i primeti, kod svih proizvodjaca, kada se odabere savremeniji model, i na sarama se vidi razlika, sa koliko truda, paznje i ispitivanja su izradjene, dok za manje i jeftinije gume, sare i materijali deluju unificirano.

Da nije u pitanju ljuti biznis, i da se zaista masta o bezbednosti(a ne samo prazna floskula), imali bi priblizan set sara i na malim i na velikim gumama, a materijali bi bili sa malim razlikama, ipak se ne ocekuje da sa 13" neko planira da vozi 250..

Poz
[ pero_brzi @ 19.11.2012. 10:09 ] @
Nije mi jasno koje su moje gume
195/60R 15 Fulda M+S Kristall Montero2 and
195/60R 15 Hankook Studless ICEBear v440
Zimske ili univerzalne , lepo su se ponasale letoske mada nisam vozio po autoputu do pre nekolko sam ih siprobao na vecim brzinama preko 150 i malo su bucnije a mozda je i do auta.
Zanima me ubuduce da li da vozim na ovim gumama leti iili je to steta , ovima vise nije steta jer su 4 godine stare
[ vladd @ 19.11.2012. 10:19 ] @
Zimske, recimo Hankook za gumu za sve sezone ima oznaku 730, "za saru", sto bi rekli trgovci, mada je materijal gume od veceg znacaja.

Duzi ti je trag kocenja po toplom vremenu, i malo vise "plivaju" po putu pri vecim brzinama, zbog mekanog materijala.
Sa zimskim gumama nije preporucljivo voziti brzo..

Poz
[ Sceka @ 19.11.2012. 14:17 ] @
Ne znam da li je neko pomenuo ali je bitna i sirina gume. Zimski set guma treba da bude uzi od maksimalno preporucene sirine letnjih guma. Ali ne i uze od minimalno preporucene sirine. Kad kazem "preporucene" mislim na ono sto pise u knjizici od automobila koja se dibija od proizvodjaca vozila! Malo se to zanemaruje, kako i obracanje paznje na samu sirinu (kao i visinu, na kraju krajeva) kao i na vrlo bitnu stvar a to je sta proizvodjac/fabrika preporucuje jer to je ono sto je ispitano i pokazalo se da je dobro i pouzdano. To sto je vecina ljudi sklona da na svoj automobil stavlja sire i nize gume od maksimalno preporucene od proizvodjaca vozila svakako da je pogresno iako ne mora da znaci i pogubno.


Pozdrav!
[ tdusko @ 19.11.2012. 14:28 ] @
^Na prvoj strani:

Zarko Silic:
Citat:
Siroki pneumatici su nocna mora na klizavom tlu.

Ja sam prvo 265 pa zatim 245 vozio i znam koja je to muka.
[ Sceka @ 19.11.2012. 14:47 ] @
Previd, izvinjavam se, mislio sam da se odnosi na nesto drugo (samo za kisu) - ali ne smeta to sto sam napisao. :)

Pozdrav!
[ su27killeryu @ 19.11.2012. 16:34 ] @
ma kakve univerzalne, cim cujes da je nesto univerzalno znaj da nista ne valja :) jedino ako ti je cilj samo da ispostujes zakon
[ vladd @ 19.11.2012. 17:01 ] @
Dobre su univerzalne ali nisu bas "univerzalne" ni previse jeftine, da bi se olako isprobavale. Pocesto zavisi od sezone kada se kupuju, pa nekako ispada da se "univerzalne" cesce kupuju zimi, nego leti, posto su znacjno skuplje od letnjih guma.

Elem, pri kupovini gume, osim osnovnih parametara(tehnickih, velicina, nosivost...) ne bi bilo lose razmotriti i nacin koriscenja vozila i prema tome odrediti vrstu i kvalitet guma.

Za neke licne, moze se reci specificne situacije, kakva je moja, jako mi puno znaci da je guma all season, a ne da je bas zimska ili bas letnja, u ovom "prelaznom" periodu, koji se cesto jako dugo produzava. Zatim voznja po gradu, kratke relacije, voznja brzinama ispod 80, navodi na odluku da se ne moraju kupovati gume sa indeksom brzine 240km, sa nekim hajtek dizajnom sare i materijalima buducnosti, po cenama polovnog jugica za jednu gumu..


Tako da postoji "zona"(grupa preduslova) kada je all season, univerzalna, pa jos ako je solidna i dobro prosla na testovima, guma, sasvim odgovarajuci i zadovoljavajuci izbor.

Poz
[ su27killeryu @ 21.11.2012. 03:01 ] @
te univerzalne su po kisi(kad su gume najbitnije) losije i od ljetnjih i od zimskih...po snijegu su krs u odnosu na zimske, po suvom su krs u odnosu na ljetnje

truli kompromis da bi se ispostovao zakon, nista drugo
[ Java Beograd @ 21.11.2012. 07:23 ] @
Do pre samo oko desetak godina 99% automobila u USA i Evropi je imalo All Season gume.

- Zašto ? Zato što su sasvim OK.
- Zašto su skoro potpuno izbačene iz upotrebe ? Zato što se svima u lancu (država - proizvođači - serviseri - vulkanizeri), više isplati da pojedinac kupi 8 guma umesto 4.
- Kako je to ozakonjeno ? Onako kako Svet funkcioniše: lobiranjem i podmićivanjem. Zašto ? Zato što im se može.

- Ako su letnje gume dobre na temperaturi vazduha +35 oC i oko +50 oC temperaturi asfalta, kako mogu biti dobre tokom kišnih i hladnih septembarskih noći (kalendarsko leto), kad temperatura može da padne i ispod 10 oC
- Ako su zimske gume dobre na temperaturi vazduha -15 oC, kako mogu biti dobre tokom toplih martovskih dana (kalendarska zima), kad temperatura poraste preko 15 oC, a asfalt na suncu se zagreje preko 25 oC
- Šta je sledeće ? Letnje, zimske, prolećne i jesenje gume ?
[ tdusko @ 21.11.2012. 11:44 ] @
Citat:
Java Beograd: Do pre samo oko desetak godina 99% automobila u USA i Evropi je imalo All Season gume.

- Zašto ? Zato što su sasvim OK.


Sta to znaci OK? Jel su losije po snegu od zimskih i na toplom asfaltu od letnjih? Ako jesu, eto legitimnog razloga za proizvodnju i kupovinu zimskih i letnjih guma umesto all season. Ako nisu, eto prilike da razotkrijes najvecu gumi-prevaru novijeg doba.

Citat:
Java Beograd:
- Zašto su skoro potpuno izbačene iz upotrebe ? Zato što se svima u lancu (država - proizvođači - serviseri - vulkanizeri), više isplati da pojedinac kupi 8 guma umesto 4.


Moze i tako da se gleda, a moze i na drugi nacin. Mozda ih sada ima manje zato sto ne postoji traznja za njima, a traznja ne postoji zato sto su kupci tako odlucili jer su prepoznali razliku u kvalitetu voznje, a ne zato sto im neko brani da kupuju all season.

Citat:
Java Beograd:
- Kako je to ozakonjeno ? Onako kako Svet funkcioniše: lobiranjem i podmićivanjem. Zašto ? Zato što im se može.


Koliko je meni poznato, all season gume nose M+S simbol i kao takve su u vecini zemalja dozvoljene zakonom u toku cele godine. Tacnije, ne znam u kojoj zemlji zakon pravi razlika izmedju winter i all season gume sa M+S simbolom.

Moje misljenje je da je ovakva situacija bolja nego sto je bila pre 20 godina jer sada postoji veci izbor. Ako ne vozis puno i ne ides u planine i izbegavas sneg, komotno kupis all season. Opet, ako si cesto na snegu i nisi zadovoljan onim sto pruzaju all season onda lepo kupis zimske. U oba slucaja si cist pred zakonom.
[ Java Beograd @ 21.11.2012. 12:33 ] @
Citat:
tduskoSta to znaci OK? Jel su losije po snegu od zimskih i na toplom asfaltu od letnjih? Ako jesu, eto legitimnog razloga za proizvodnju i kupovinu zimskih i letnjih guma umesto all season. Ako nisu, eto prilike da razotkrijes najvecu gumi-prevaru novijeg doba..
Jesu, ali su mnogo bolje od letnjih koje koristiš po hladnoj septembarskoj noći, na planinskom prevoju po vlažnom kolovozu, dok putuješ na more. Koristiš li idealne letnje gume, tu ćeš se skrljati. I šta sad. Koje gume za put na more ?

Moje je mišljenje da su letnje/zimske gume najveća glupost, osim u ekstremnim letnje/zimskim situacijama tj. temperaturama. Tih ekstrema godišnje ima oko 15-tak dana. Pošto si već pomenuo sneg - tu je jasno da bez lanaca ni jednim gumama ne možeš normalno da voziš po snegu.

Da ne bude zabune, ja sam se opremio posebnim kompletom felni i guma letnje / zimske. Ali svejedno mislim da je to glupost smišljena od strane određenih lobija, sve u svrhu otimanja para, otprilike kao i vakcina protiv svinjskog gripa, koja je smišljena od strane farmaceutskog lobija, naravno u cilju otimanja para.

A posebna je priča, koja se takođe plasira, da svakako treba zameniti gume posle nekoliko godina, bez obzira na istrošenost. I sad, evo moj komplet zimkih guma, koji još nisam montirao, za to vreme svakako neće biti istrošen, ali kao treba to da bacim, ili šta ?
[ tdusko @ 21.11.2012. 13:02 ] @
Citat:
Java Beograd: Jesu, ali su mnogo bolje od letnjih koje koristiš po hladnoj septembarskoj noći, na planinskom prevoju po vlažnom kolovozu, dok putuješ na more. Koristiš li idealne letnje gume, tu ćeš se skrljati. I šta sad. Koje gume za put na more ?

Odakle ti ovo? Sa normalnim letnjim gumama i normalnom voznjom neces imati nikakvih problema.
Citat:
Java Beograd
Moje je mišljenje da su letnje/zimske gume najveća glupost, osim u ekstremnim letnje/zimskim situacijama tj. temperaturama. Tih ekstrema godišnje ima oko 15-tak dana. Pošto si već pomenuo sneg - tu je jasno da bez lanaca ni jednim gumama ne možeš normalno da voziš po snegu.

Pa prvo treba definisati sta znaci u ovom kontekstu sneg i sta znaci normalna voznja. Ako se misli na voznju kroz smetove onda sigurno ne mozes bez lanaca. Ako se misli na ugazen sneg onda se sa dobrim zimskim gumama moze normalnije voziti nego sa lancima posto je sa lancima brzina ogranicena na 50 Km/h.
Citat:
Java Beograd
Da ne bude zabune, ja sam se opremio posebnim kompletom felni i guma letnje / zimske. Ali svejedno mislim da je to glupost smišljena od strane određenih lobija, sve u svrhu otimanja para, otprilike kao i vakcina protiv svinjskog gripa, koja je smišljena od strane farmaceutskog lobija, naravno u cilju otimanja para.

A zasto si to uradio? Ako vec smatras da ti nisu neophodne zasto nisi kupio all season?
Citat:
Java Beograd
A posebna je priča, koja se takođe plasira, da svakako treba zameniti gume posle nekoliko godina, bez obzira na istrošenost. I sad, evo moj komplet zimkih guma, koji još nisam montirao, za to vreme svakako neće biti istrošen, ali kao treba to da bacim, ili šta ?

Ni to te niko ne tera. Ako smatras da gume nisu izgubile svojstva slobodno ih stavi. Ukoliko su propisno skladistene i nisu vozene na visokim temperaturama ne gube svojstva godinama. Doduse, zavisi i od kvaliteta same gume.

Jasno je da ne postoji niti ce ikat postojati guma koja ce biti idealna za sve temperature i padavine. A.S. guma je kompromis kao sto su i letnje/zimske gume kompromis.

EDIT: Obrisao prazne redove

[Ovu poruku je menjao tdusko dana 21.11.2012. u 14:17 GMT+1]
[ Vic @ 21.11.2012. 13:29 ] @
Ja sam kupio auto sa letnjim mislen gumama (15 inca). Prve zime sam se zaglavljivao samo tako. Onda sam pre 2 godine kupio Sava Adapto all seasons gume. Nakon 2 godine, definitivno sam prelomio da cu i u buduce uvek kupovati all seasons gume. Zimi su me po najvecim snegovima vozile bez apsolutno i jednog problema, a ni u letnjim i kisnim uslovima takodje nisam imao problema.
[ Java Beograd @ 21.11.2012. 13:41 ] @
Citat:
tdusko: A.S. guma je kompromis kao sto su i letnje/zimske gume kompromis.
E ovako se slažemo. Još da se ižljubimo, na kraju
A što sam kupio dva kompleta ? Zapravo sam kupio auto sa montiranim odličnim zimskim gumama, pa mi je jedino logično bilo da njih vozim zimi, i da kupim novi komplet letnjih. Onda sam kupio i komplet čeličnih felni, pa na njih montirao zimske i tako ... Šta je tu je, zamena leto/zima mi sad prođe lako i jeftino.

Zapravo, samo sam sitna slamčica u bujici koja je pokrenuta daleko od mene
[ su27killeryu @ 21.11.2012. 14:46 ] @
uzmi neke allseason pa ih istestiraj po kiši u odnosu na ljetnje i na zimske...meni je mnogo bitnija moja bezbjednost nego zakon i zato nikad neću staviti M+S na auto
[ tdusko @ 21.11.2012. 15:11 ] @
^Zasto si u koliziji sa zakonom ako stavis a.s. gume?
[ vladd @ 21.11.2012. 18:57 ] @
Citat:
Java Beograd:
A posebna je priča, koja se takođe plasira, da svakako treba zameniti gume posle nekoliko godina, bez obzira na istrošenost. I sad, evo moj komplet zimkih guma, koji još nisam montirao, za to vreme svakako neće biti istrošen, ali kao treba to da bacim, ili šta ?


U Evropi je zabranjeno, ali i u SAD, u dobroj meri(razne drzave u federaciji) da se koriste gume starije od 6 godina.

Sto je i preporuka proizvodjaca, nije hir onih koji zele profit.

Sama guma je umanjene bezbednosti i vidno (sitno)naprsle povrsine, sto ne mora obavezno da znaci i trenutno odvajanje gazeceg sloja(a TO je problem matorih guma), ali svakako nije u punoj formi.

Zato je preporuka da se gume kupuju sveze i voze i trose, da bi bar maksimalno opravdale svoju cenu..

Ko prelazi malo km, neka porazmisli o potrebi da uopste ima vozilo..

Iz tog, jos jednog razloga, odlucio sam na kombinaciju, napred menjam gume zimska-letnja, a na zadnjoj osovini su all season.


Poz
[ su27killeryu @ 22.11.2012. 00:30 ] @
Citat:
tdusko:
^Zasto si u koliziji sa zakonom ako stavis a.s. gume?


ne nego a.s. gume sluze da ne bi bio u koliziji sa zakonom, a to sto su slabijih performansi koga briga


ne moze se napraviti guma koja ce raditi dobro i na snijegu i po vrucini, jer jos nije izmisljena takva mjesavina koja toliko drasticno mijenja svojstva u zavisnosti od temperature
[ vladd @ 22.11.2012. 18:15 ] @
Slabije performanse treba uzeti u obzir i smanjiti brzinu kretanja po slozenim i nepovoljnim uslovima.

Mozda samo zakon ne treba da bude smernica ponasanja u saobracaju, odnosno ne treba biti mazga kojoj je prinuda neophodna.

Vaznija je licna sigurnost i odnos prema okolini i saobracaju. Na okolinu mislim ucesnike u transportu, a ne clanstvo u stranci "zelenih"

Elem, danas sam pazario Sava Adapto..

Malo sam se zabrinuo, neki utisci sa neta ozbiljno kritikuju gumu, ali nadjem da se profil krije u vise modela..
Debica Navigator i Goodyear Vector 3.

S obzirom na (relativno)nisku cenu, i nepostojanje Hankook optimo4s 730(cak ni bajate iz 2010-e god), sledilo je brzo resenje, a iskustva slede kada krene malo jaci kijamet..naravno iskustva do brzine 60km/h


[ Zarko Silic @ 22.11.2012. 21:53 ] @
Sava, Debica i Goodyear proizvode se na istom mestu. U Sloveniji.

Sa Adaptom se nisi usrecio. Bolje je kupiti klasicnu M+S gumu pa je voziti i leti ako vec mora, od ove Adapto.
[ vladd @ 22.11.2012. 23:02 ] @
Ova Sava je Made in Poland.

Leti, odnosno po toplom vremenu, mi se ne svidja kako se ponasaju M+S gume.

Ali je presudila opcija 2+2+2, komplet od 6 guma, za kratke urbane relacije..pa kako bude. Losije od letnjih, po bljuzgavici i zapustenim ulicama, nisu sigurno.

Poz

P.S.
U Sloveniji su napravljene ove prednje koje vozim, Eca Tesar..?
[ Zarko Silic @ 23.11.2012. 00:22 ] @
Imam drugara koji radi u Savi pa su informacije iz prve ruke, ali nebitno.

Adapto su lose jer se relativno brzo deformisu pa pored buke, automobil vuce na jednu stranu. Inace, klize i tamo gde druge gume ne klize mada se po izgledu profila to ne moze zakljuciti. Za raliku od Adapta, Savine MS gume su sasvim ok.
[ tdusko @ 23.11.2012. 08:31 ] @
Citat:
vladd
Leti, odnosno po toplom vremenu, mi se ne svidja kako se ponasaju M+S gume.


Citat:
Zarko Silic: Za raliku od Adapta, Savine MS gume su sasvim ok.

Vi kada pisete M+S gume mislite na prave zimske gume? Malo ste me zbunili jer i ova Adapto je M+S guma.
[ Zarko Silic @ 23.11.2012. 08:41 ] @
Mislim na Eskimo.

Adapto je krompir zimska guma.
[ MatezYU @ 23.11.2012. 08:59 ] @
Žare, sada govoriš da je krompir guma a prošle godine si je preporučio?

Citat:
Zarko Silic:
Citat:
MatezYU
Ja prelazim manje od 5000km godisnje i ne isplati mi se. Takodje zivim u ravnici.


Ove gume su idealne za tebe:

SAVA 175/70 R14 ADAPTO MS 84T





kao i za sve one koji ne voze kada ima snega na putevima, Koliko sam uspeo da zakljucim ti spadas u takve.


Osim toga, ovi pneumatici ispunjavaju zakonsku normu (MS) pa te policija ne moze zbog njih kazniti. Nisu za sneg ali su solidne na hladnom asfaltu.

U prve 2 sezone, siguran sam da si sa ovim pneumatikom i sa tvojim Puntom mobilniji i na samom snegu od one Vladdove rakete sa najskupljim 225-45/17 zimskim MS gumama.

Siroki pneumatici su nocna mora na klizavom tlu.

Ja sam prvo 265 pa zatim 245 vozio i znam koja je to muka.







[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 23.11.2012. u 10:59 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 23.11.2012. 09:59 ] @
Da, tacno tako. Govorio sam i ovo:

http://www.elitemadzone.org/p3180712

ali, nije tako strasno. Mali auti poput Yuga mogu podneti ovakvu gumu. Vladda smatram za nekoga koji, pored toga sto ima vece i ozbiljnije vozilo, drzi do toga da ga opremi kvalitetnijim pneumatikom od ove Adapto
[ Vic @ 23.11.2012. 10:16 ] @
Kod mene je u pitanju gradska voznja na malom automobilu (Clio). Adapto all seassons su mi 2 godine odradile fenomenalan posao. Za relaciju posao kuca i za pare koje su date za njih, nemam zamerke.
[ vladd @ 23.11.2012. 10:41 ] @
Znam da nije neka sreca, ali sta da radim kada MORA. Smorio sam se kupovanjem guma po nekoliko nedelja..

Idu na zadnju osovinu, a posto nisam klizao ni ranijih godina, kada su pozadi bile procelave(sa manje od 4mm dubine sare) letnje gume, valjda necu ni sa ovim dok su nove...

Najvise je presudila moja nervoza i prosto ne postojanje asortimana guma u prodavnicama. Kupis kod velikog uvoznika, on ima po par komada ili drzi samo "ono sto ide"..privatnici za nijansu druga situacija, treba da se potrefi "dan" kada je sveza i dobra guma pustena u slobodnu prodaju(a nije rezervisana za bliznje..)..

Da sam nasao Hankook, rado bih platio 40 evra vise za par..umesto 9100, da platim 11400 gumu

Ova guma je kompromis kompromisa, i moje resenosti da na zadnjoj osovini drzim gumu za sve sezone..iz ranije i vise puta navedenih razloga.

Svakako je necu preporucivati, osim ako me bas ne iznenadi na neki nacin,
U stvari svaka je preporuka teska, posto koriscenje guma je kao i koriscenje celog vozila, svako ima neke druge preduslove i obicaje..

Moji su specificni, sa malom prelaznom kilometrazom, sa izuzetnom paznjom u defanzivnoj voznji, a sa druge strane, ne postoji idealna guma, niti guma koja je predobra a finansijski povoljna.

Polovne gume mogu da preporucim u jaako retkim slucajevima, kada onaj ko kupuje, zna sta kupuje, dobro poznaje tematiku guma, a pride i nakakvu istoriju gume..pravila kao i za polovan auto...

Poz
[ MatezYU @ 23.11.2012. 11:22 ] @
Ja u februaru ove godine nabacio na puntića ADAPTO gume.
Do sada sam prešao oko 30 hiljada i zadovoljan sam.
Leti i zimi su vrlo dobre, jedino sam primetio po kiši da su malo slabije performanse.
[ Markoxxx @ 23.11.2012. 11:52 ] @
Nema tu neke velike filozofije ni ustede, najbolja i verovatno najjeftinija je varijanta sa 2 seta guma na 2 seta felni...
[ vladd @ 23.11.2012. 13:30 ] @
Naprotiv, rasipanje je para odlucivati po jednostavnim principima.

Kod dva seta guma, prednje se trose dva puta brze od zadnjih. Sto znaci da zimski set treba obnavljati cesce, sa parom guma, narocito ako je ovakva zima(i zakonski period) kakva jeste. I kakve su zime bile poslednjih par godina, sa 4-6 nedelja kijameta, ostatak zime suvo, a za kisom place poljoprivreda...
Za koji dan je kraj Novembra, i predvidjaju 17C..a ako dodje do sitne kolizije u saobracaju, a nemam "zimske" gume, kriv sam..ako ih imam na vozilu, trose se intenzivno i imaju znacajno duzi trag kocenja..

Dva seta guma su 800 evra i trajace 5 sezona. 160 evra po sezoni. Sest guma ce kostati, u konfiguraciji pozadi all season) 600 evra, i trajace bar 4 sezone, za slicnu "godisnju" cenu, ali ce zadnje gume biti u boljem stanju bar 6 sezona.
Kod dva seta, prednje se brze trose, pa posle par sezona idu nazad da se ujednaci trosenje. Baska sto se na drugaciji nacin trose prednje i zadnje, uglavnom, solidan period su istrosenije gume. To je razlog ne izdrzavanja guma recimo 6-7 sezona

Kod 2+2+2 pola godine se trose zimske, pola godine letnje. Cak se moze ukalkulisati, da se M+S posle tri sezone nastave voziti i leti, i za 4-u sezonu(ili petu) kupiti nov par zimskih.."odmoriti" letnju gotovo dve godine... i docekati 6-u sezonu sa odlicnim zimskim solidnim letnjim parom(kojeg treba menjati nakon 6-7 god, tesko je naci zeljenu a svezu gumu) i vec spremnim za zamenu 4S zadnjim gumama. Sledeci trosak je 400 evra..(znaci imam dobre zimske, godisnjakinje, i menjam 4S +letnje)

Znaci, 600+200+400 je nesto jeftinije nego 800+800... za dva perioda
Ko jos razmislja toliko unapred

Drugacija filozofija je i dati sto manje para u pocetku, odnosno na gomili, posto nista ne garantuje da nove i skupe gume nece doziveti havariju ili ostecenje, bolje je ostaviti par stotina za intervencije.

I treci aspekt, onaj sto se meni najvise svidja, bolje da uvek imam(duzi period) gume u dobroj kondiciji, pa makar za nijansu vise platio(cesce menjao prednje) nego voziti veci deo vremena sa istrosenoscu guma 50-80%. Vise volim "opseg" 60-90%...

I sve to vazi ako neko malo ili osrednje prelazi kilometara, godisnje..do 5 ili 10kkm..

Ko prelazi 15- 20k i vise po godini..taj ionako izdrzava auto industriju..tu ne postoji nikakva racunica, vec plati koliko treba..


Da ne proracunavam sile kocenja duz perioda i u prelaznim periodima, kada mi zadnje 4S po snegu oslabljuju ukupnu silu, ali po toplom povecavaju, u odnosu na zimske..po suvom zimskom periodu, zadovoljavam zakonsku odredbu u imam bar 10% vecu silu kocenja...
Ostalih par nedelja kijameta imam kocenje(70%prednje koriste silu kocenja) kao da su sve zimske, -10%, na zadnjim, ali je ionako kretanje minimalno..

Naravno, sve ovo ne vazi ako je neko lociran na planini...

Poz
[ vladd @ 25.11.2012. 08:34 ] @
Znaci, Sava Adapto..Da kazem utiske, dok su "kramponi" novi.

Guma nije bucna, znacajno se primeti razlika na auto putu, blizu Metroa(izmedju Conninga i Metroa, "mracna" deonica), gde imaju flekice i krpeze. Tamo gde je dobar asvalt, ne cuje se nista.
Po suvom i hladnom vremenu (+3 do 6C) je i dalje pufnast osecaj meke gume, sto je vidna razlika izmedju kamenih letnjih.

Dobro se ponasa u krivini, zadnji tockovi prate putanju, vozena je po hladnjicavom i po toplijem vremenu, oko 15C, i po vlaznom asvaltu, nakon polivaca ulica. Pri 30-40km/h u krivini 90 stepeni(novi put za NS) gume ne pokazuju bas nikakvo kolebanje pracenja krivine. Na toj krivini je asvalt postavljen pr enedelju dana, tako da je u punoj kondiciji..

Kocenje je dobro, nista nisam primetio da se nesto promenilo, a verovatno i ne moze da se primeti pri laganoj voznji i bez merenja.

Za sada su "polozile" moje "mikro" provere

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 25.11.2012. 09:53 ] @
Ih,bre VLADD,30-40 km/h u krivini.Imao si pravac prema kvantasu,bar za 100.
Napravio sam dodatni nosac za kameru,da ne bi zalutala,pa cu spolja snimati ovu winteru1 koja je sve bolja.
Koliko si platio gume+koja dimenzja.
[ vladd @ 25.11.2012. 11:54 ] @
To je cuvena lakat krivina posle Ugrinovacke, prema Galenici, a sa 40 je vec neprijatan ulazak u krivinu(ako se ne sece krivina i menja traka), naginjanje suvozaca, a ja volim udobnu voznju a ne "krompir transport"

Moze do 100 na pravcu, ali je ogranicenje 60(po znacima, po zakonu je 50). Povremeno odlutam do 70, put nije udoban, izrovan je sleperima, mada je "srpski" natprosecan.

Placene su 9120 din, Sava Adapto hp, 205-55/16, 91H, 4411, tredwear 280(2,8 puta duza trajnost od referentne gume), zadovoljavajuce tiha guma koja nosi oznaku 70dB i dve crte na "zvucniku", ponasanje po kisi klasa C, klasa ustede goriva narandzasta, E,..na zalost to je ionako problem vozila na kom su se nasle

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 25.11.2012. u 13:09 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 25.11.2012. 22:09 ] @
Citat:
vladd:Po suvom i hladnom vremenu (+3 do 6C) je i dalje pufnast osecaj meke gume, sto je vidna razlika izmedju kamenih letnjih.


Mogu da zamislim kakve su bile te letnje
[ tdusko @ 25.11.2012. 22:32 ] @
^To je i meni zapalo za oko . Nesto debelo nije u redu sa letnjim gumama koje na +5 u normalnoj voznji odaju toliki utisak degradiranih performansi.
[ DrJekyll @ 25.11.2012. 23:18 ] @
Meni zapala za oko racunica da 6 guma traju 4 sezone, a 8 guma 5, dakle bolje ih kupiti manje jer ce trajati duze
[ vladd @ 26.11.2012. 11:27 ] @
Pa da se vas par razumete u racunicu, ne bi kupovali VW-e

Nisam mogao da odolim

Problem su prednje gume, koje ne mogu da izdrze pet sezona, osim ako se ne voze po pola godine. Na zadnjoj osovini moze da izdrzi i osam sezona, narocito voznjom koju ja praktikujem.
30% sile kocenja, manje od 40% tezine vozila..

A ako se prosecno premesta napred nazad, guma moze da izdrzi i sest sezona, ako je lagana voznja, i pod uslovom da je vozena u "svojoj" sezoni.

Zimska guma ne moze da traje na prednjem tocku sa "moderate" zimskim periodom kakav je kod nas. Na danasnjih plus 15 trosi se znacajno vise nego letnja, i na zadnjoj osovini.

Jos ako prosecan kupac pmalo produzi voznju sa zimskim, do polovine aprila, za svaki slucaj..tesko da moze i tri sezone da bude sa sarom 4mm..

Ko je promenio desetak setova guma, na raznim vozilima, zna o cemu pricam..

Poenta je u uslovima, koje svako ima razlicite, moja racunica je takva kakva je napisana, a napisana je vise kao odgovor da nije UVEK jeftinije dati 800 evra od 600..

Znaci da postoje specificne situacije, a koliko su specificne, od deset prijatelja, 8 imaju iste rezime voznje, mozda par km duze ili krace..

Svako set guma bira prema sopstvenim uslovima i voznje, zelje da se upusta u problematiku i vremena da se bavi kolima. Novac nije faktor, novac MORA da se obezbedi i za siguran automobil i za ispunjavanje zakonskih uslova. A da moze da se izbegne rasipanje novca i pogresna investicija...to uvek MOZE

Poz
[ DrJekyll @ 26.11.2012. 11:33 ] @
"Da se razumete u racunicu ne biste kupili VW"


To ti nesto na svoj racun?

Respect za to
[ jnk @ 26.11.2012. 12:10 ] @
@vladd

Jesi li u svoju računicu uračunao i deo kad naglo izgubiš kontrolu zadnjeg kraja jer će ti prednja osovina u oba slučaja imati značajno veći grip nego zadnja? Ok, rekao si da ćeš voziti kao penzioner ali opet glupo je uopšte o tome razmišljati.
[ vladd @ 26.11.2012. 12:20 ] @
To teesko moze MENI da se dogodi. Niko ne bi bio srecniji od mene da postoji bar 20% onih koji voze kao ja.

NAravno pri 30kmh ili 40, jako tesko se gubi kontrola na vlaznom putu, a po snegu i pri 15-20km/h, cak i sa letnjim gumama.

Veci je problem kocenje i ubrzavanje, odnosno iskopavanje vozila iz zatrpanih parkinga ili ulazak na poluzatrpan parking. I to su "zimski" problemi koje najcesce imam. A to resavaju prednje ZIMSKE..


Citat:
Zarko Silic: Mogu da zamislim kakve su bile te letnje


P zero rosso, 225-45/17....napumpane na 2,4bara, kao limene, po hladnoci

Poz

P.S.
Samo da podsetim, da je konfiguracija guma koje koristim, pozadi Sava Adapto(zelja je bila Hankook, ali trziste je reklo svoje..), napred su Esa Tecar zimske, jos ovu sezonu, sledece ce mo tek da biramo, a "letnja" konfiguracija su Rain Expert na prednjoj osovini..
Prakticno, na leto cu imati 4 gume proizvedene 2011-e godine, u dobroj kondiciji, da ponovim, sa voznjom brzinama u granicama propisa..a sledece jeseni mozemo da otvorimo raspravu o zimskim gumama, jedino sam siguran da nece biti Winter 1, zbog slabijih bokova, ali, ipak da ne pricam za sledecu godinu, ocekujem ili Michelin, a naj, najverovatniji je Conti...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 26.11.2012. u 13:52 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vladd dana 26.11.2012. u 14:30 GMT+1]
[ Binary Mind @ 26.11.2012. 14:21 ] @
I ja sam u fazi razmisljanja da uzmem set all-season guma za svoj auto (Ford Fiesta). Ne vozim puno (za 3 godine i nekoliko meseci presao ~9100km), pogotovu ne zimi, tako da mi ne trebaju zimske gume niti ce se all season-ke nesto preterano trositi na godisnjem nivou. Planiram celogodisnju eksploataciju all-season-ki. U svojoj neposrednoj blizini sam nasao all-season gume Sava Adapto i Goodyear Vector 4Seasons adekvatnih dimenzija za moj auto (175/65r14). Nekako vise naginjem ka Sava Adapto, pogotovu ako su se nekom od vas dobro pokazale, mada ne bezim ni od Goodyear kombinacije ako stvarno duplo bolje od Sava guma (skoro duplo su skuplje od Sava Adapto ). Nacuo sam da su Sava Adapto OK za manje automobile kao sto je moja Ford Fiesta. Za sad samo razmisljam o toj investiciji. Prosle 3 zimske sezone skoro da uopste nisam vozio auto (nikad po ledu i snegu), ali je opet bolje da budem spreman za mogucnost da cu nekad i voziti zimi a da se ne kosim sa ZOBS-om.
[ vladd @ 26.11.2012. 16:06 ] @
U toj dimenziji su Sava Adapto i prosle Adac test.
Ali bih ja pre preporucio Vector4S.

Mada licno, dok sam vozio na 13 i 14" felnama, nisam razmisljao o "ekonomskom" faktoru, a i zamena seta je bila lak posao. Vise sam problema imao sa mehanickim ostecenjima na razrovani ulicama nego sa trajnoscu guma.

Razlika je izmedju gume 5000, 9000 i 19000 dinara, ili kada su setovi guma 250, 400 ili 700 evra..primora na razmisljanje

Vozio sam Hankook all season, i znacajno su bile mekse leti od letnjih..ali je ta prica "zavrsena" prodajom i vozila i guma..

Poz
[ vladd @ 01.12.2012. 00:34 ] @
Danas sam probao ulazenje u lakat krivinu sa 70, uz blagi oversteering i gume su se pokazale odlicno. Ni malo proklizavanja. Vlazan asvalt, kakav je obicno i kada padne sneg, pa se nabaca so.

Za sada sam zadovoljan, cekam prvi ozbiljniji sneg za daljnje probe.

Poz
[ Binary Mind @ 06.12.2012. 15:32 ] @
@vladd

Cini mi se da si ti napisao da koristis kombinaciju 6 guma (2 letnje, 2 all season i 2 zimske) i da menjas samo letnje i zimske na pogonskim tockovima. Isto radi i moj surak vec godinama unazad. Posto nisam "fandjo", vise volim da vozim stabilno, nego da mi auto proklizava pri naglim skretanjima i prestrojavanjima, mogao bih i ja da probam tu varijantu jer mi izgleda kao najbolje kompromisno resenje. Leti letnje pogonske gume, a nazad all season, a zimi zimske pogonske, a nazad all season. Jednu gumu sa felnom imam gde da cuvam, ali 4 mogu samo kod vulkanizera ili kod rodbine i prijatelja koji imaju kuce sa podrumima, garazama i pomocnim objektima.
[ vladd @ 07.12.2012. 23:35 ] @
Da, planiram da koristim tu konfiguraciju. A inace imam 11 guma i felni, tako da jos dve bi bas bilo zabavno, osam na cuvanju, umesto sest.
6+1 felni od 16" i cetiri 17"...da ih sve "obujem" kvalitetno, treba par hiljada evra..

Ovako se odmaraju vise nego sto se voze, osim all season na zadnjoj osovini..

Poz
[ Zarko Silic @ 08.12.2012. 00:58 ] @
Citat:
vladd: A inace imam 11 guma i felni,


11 kompleta po 4 tocka?
[ vladd @ 08.12.2012. 08:44 ] @
Imao bih nick "Tigar"

11 komada automobilske obuce, 2 "kompleta", plus dve ekstra, plus rezervna

7 felni 16" i cetiri 17".

Poz
[ vladd @ 09.12.2012. 00:27 ] @
Da dopunim utiske..

Sava Adapto, u dimenziji 205/55-16, na zadnjoj osovini..

Voznja kroz "cuvenu" krivinu za testiranje(lakat na novosadskom kod Altine..prema Galenici), sa 50km/h, bez proklizavanja, temperatura -0,5C, centimetar bljuzge prekrivene snegom, sivi sneg..nije bilo vozila pre mene bar 10-ak minuta..
U povratku, -4C, unutrasnja strana(manji radjus) auto puta, sa 40 bez proklizavanja, nesto vise snega, sa blagim kolotrazima.

U kvartu, 5-10cm snega, ulazak u L krivinu, 90 stepeni pri 30, bez proklizavanja. Pri parkiranju , kroz nanet sneg i na parking mesto prekriveno 4-5cm snega, takodje prati trag, ne proklizava, ulazak i izlazak sa parking mesta bez zanosenja zadnjeg dela.
Kocenje po snegu korektno, bez zanosenja zadnjeg kraja.

NA pravcu, po zavejanom novosadskom, 60 na sat, bez "snow-boardinga", auto drzi pravac i korektno menja trake.

Ja sam prezadovoljan...

Ostaje jos malo veci sneg, 20-30cm i temperature ispod -7C, i mislim da je tada moguce dati finalni zakljucak.


Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2012. 08:24 ] @
Koliko su stare te Sava Adapto?
[ miljanl @ 09.12.2012. 08:56 ] @
Moj cale ima Sava Adapto vec dve godine na automobilu. Malopre sam ga gledao kako vozi automobil u dvoristu po snegu do pola tocka. Ide kao buldozer. Guma je odlicna. Naravno, uvek ce biti perfekcionista koji ce pricati kako na Nurburgring Nordschleife pri temperaturama izmedju -4 i -5 stepeni Celzijusa lap time bude manji za 0.893 sekunde nego sa cisto zimskim gumama. Sava Adapto gume su za svaku preporuku.
[ vladd @ 09.12.2012. 09:23 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Koliko su stare te Sava Adapto?


Ne pratis na casu, i citas samo friske poruke! Bice kec na polugodistu....

Na prosloj strani pise pre oko dve i po nedelje, a presle su jedno 300-tinak km...

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 09.12.2012. 10:39 ] @
Ih,pre 13 dana i jedan (poslednji post na strani).Mislim da za 9k si imao bolji izbor,ali ako si zadovoljan,to nije bitno.
[ DrJekyll @ 09.12.2012. 11:09 ] @
Molba za naseg automobilskog maga da pojasni racunicu imanja 11 felni i guma, pri cemu se na zadnjoj osovini koriste allseason cele godine?

Racunica je jasna jedino ako se uporedo sa bubom vozi i tamic troosovinac
[ vladd @ 09.12.2012. 11:43 ] @
Auto je kupljen sa 4 alu felne i setom guma 225-17".

4 letnje i dve zimske, 17", vozen 4-5 godina..zimske bacene sa sarom 3mm(jos uvek iznad TWI)

Prosto je jeftinije uzeti 6 felni i 6 guma, 16", u konfiguraciji koja meni odgovara, nego uzeti 4 zimske 17".

I lagano prestajem da koristim opciju 17" na tockovima...tako da je ovo "trenutni status".

A najverovatnije cu prestati da razmisljam i o alu felnama na ovim razvaljenim ulicama...mada ima sjajnih..

Poz

P.S.
11-a je rezervna, ne mogu da je izbacim, nemam resenje za prostor, posto je "kvalitetno" izradjen prekrivac gume, kod cetvrte generacije vw-a u C segmentu..
[ Commandant Carlos @ 09.12.2012. 15:50 ] @
Ja malo drugacije gledam na ovu problematiku i tu racunica od 200-300eura gore dole ne vazi jer je bezbednost u pitanju. Za zimski period koristim Michelin Alpin A4 odlicno se pokazala kako prosle tako i ove godine po ovakvom kijametu.
[ vladd @ 09.12.2012. 17:47 ] @
Bezbednosna strana je i zimski problem, izrazenije.

Leti su 225 sasvim ok, i lezanje i drzanje pravca, ali po snegu i bljuzgavici su 205 mnogo agilnije, a 195 pruzaju jos vise mogucnosti za probijanje kroz nanose odredjene visine.

Medjutim, da ponovim, i okolnosti su bitne za neke potrebe, nije rec o prostoj ustedi, vec o promeni nacina voznje, promeni relacija, smanjenoj predjenoj kilometrazi, koja se obavlja u urbanoj zoni..i povremenim iznenadjenjima po ulicama..

Ko sahrani 2 miselinke na iskopinama, tesko se odlucuje za ponovni trosak.

Naravno, kome je 200-300 pa i 1000 evra sitnis, svakako PREPORUCUJEM da nabavi najbolje moguce gume(i ostali inventar) za svoje vozilo..

BTW, bezbednost se moze povisiti prostim novcem, ali proporcionalno vise se podize kulturom u saobracaju i poznavanjem tehnika voznje. Neodgovornost u saobracaju ne mogu pokriti nikakve svote novca..

Poz
[ Commandant Carlos @ 09.12.2012. 19:34 ] @
Ne govorim samo za voznju po gradu, ja dnevno predjem oko 110-120km (kuca-Beograd) i gume su se dopro pokazale bas na putevima drugog i treceg prioriteta (citaj niko in ne cisti) a i po gradskim sporednim ulicama.
[ vladd @ 09.12.2012. 20:17 ] @
MA znam da je alpin dobra, ne dobra nego vrhunska zimska guma, nego nekako nije tema ..mislim mogu da budu spomenute u tredu o zimskim gumama, ali je ovde prica o All season..

Poz
[ vladd @ 17.12.2012. 08:19 ] @
I da zakljucim testiranje ove gume, sasvim sam zadovoljan, i na -10C i po dubokom snegu jako dobro drzi pravac i reaguje na rucnu kocnicu, pri kocenju po snegu, noznom, nije pokazivala znake zanosenja.
Naravno, po dubokom snegu se nisam kretao brze od 30km/h

Po zaledjenim zonama drzi poziciju na ledu, cak je pratila trag kada prednji tockovi proklizaju i skrenu sa pravca, vozilo se nije kretalo bocno.
Sa ovim ponasanjem sam potpuno zadovoljan.

Ostacu duzan test guma na pogonskim pockovima, posto ne planiram da koristim sve cetiri all season, vec samo doticne gume na zadnjoj osovini.
To ce neko drugi, mozda, da napise...

Poz
[ joojant200 @ 05.01.2013. 00:47 ] @
U clanu 121, stav 1 tacka 1 zadnjeg pravilnika stoji:
"1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.)"

Problem je sto mi treba za stara kola specificna dimenzija guma, zimskih trenutno nema (mozda bude na leto) i jeedva sam nasao neke M+S gume bez pahuljice. Po karakteristikama su letnja guma ALI pise na njima M+S.
Kako se tacno odredjuje da li je pneumatik za zimsku upotrebu? Da li je dovoljno da pise M+S ili treba da ispuni jos nesto?
[ vladd @ 05.01.2013. 11:00 ] @
Svaka "specificna" guma ima neki svoj bliski parnjak za zamenu, mozda malo uza, ili sira, ili koji milimetar veca ili manja u precniku.

Zimska guma je sa oznakom Pahuljice uokvirene planinom, posto kod nas propis ne obuhvata starost gume(vec samo saru), bilo kakva pahulja ili nacrtan snezni smet moze da posluzi.

M+S guma ne mora obavezno da bude i zimska, ali mislim da propis to ne uzima kao detalj.

Mislim da ti niko nece praviti problem, ako je sara dublja od 4mm, i ako na "kramponima" gume postoje sitni urezi, kao sto ih imaju zimske gume..pa kako god da je oznacena..
To je ono sto na prvu ruku gledaju, pri kontroli..

Poz
[ joojant200 @ 05.01.2013. 13:44 ] @
Pogledao sam i 'parnjake' - u stvari ovo je parnjak sa prihvatljivom razlikom +2,54% u odnosu na original.
Postoji i zimska guma sa tacnom dimenzijom na nasem trzistu ali je nemaju na lageru - ili bar ja nisam nasao gde ima.
ps: Mislim da ti imas 'parnjak' vozilo samo par dekada novije? :)

Koliko sam ja shvatio ono sto sam citirao iz vazeceg pravilnika NE MORA da ima pahulju ili smet nacrtan, vec je dovoljno ono sto su naveli u zagradi - "(npr. M+S, Snow Winter i dr.)"?
Jedino sto menjaju propis svake godine pa mi niko ne garantuje da sledece godine nece pisati "(npr. M+S Snow Winter i dr.)" - samo obrisu zarez? :)

[ vladd @ 05.01.2013. 13:58 ] @
Do 4% je nekakva "dozvoljena" razlika, tolika je valjda greska meraca i ostale opreme u vozilu. Sto se samog tocka tice, njemu je bitno da ima prostora pod krilom i da nigde ne kaci.

"Parnjak" mi se ucinio kao najadekvatniji izraz, posto nije direktna zamena vec ..tu negde oko nekoliko....

A sto se propisa tice, imamo estradnog managera u zaduzenju, pa se moze svasta ocekivati..

Poz
[ boyan3001 @ 05.01.2013. 14:00 ] @
Da, to tako kako pise u nasem propisu dovoljno je da na gumi imas oznaku M+S i da si po zakonu. Tako da se drzi toga i boli te uvo.
Koliko sam ja ukapirao sa tim oznakama kada guma ima oznaku pahuljice to znaci da je zimska. I to prvenstveno znaci da je sama guma takvog sastava da ima odredjenu tvrdocu na niskim temperaturama. M+S oznaka se ustvari odnosi na saru na gumama i ukazuje da je guma sposobnija da se nosi sa uslovima van cistog asflata. Recimo, moguce je naci gume koje su zimske, imaju pahuljicu, ali im je sara takva da se jedva malo razlikuju od letnjih, tek toliko da racunaju na cesce mokar asfalt. Svako izlazenje na sneg sa takvim gumama bi dalo gotovo iste rezultate kao i sa letnjim. Ovo su retki slucajevi i verovatno gume predvidjene iskljucivo za gradsku voznju, ali mogu se naci. Nasuprot njima postoje i te gume sa M+S oznakom, a da pritom nisu prave zimske gume, vec su samo sarom prilagodjene za ne-asflatirane uslove.

Ovo sam ja otprilike tako nekako skontao, ne mora da znaci da sam stoposto u pravu, posto je informacije o tim detaljima tesko naci po Netu, a i ako se nadju cesto nisu bas jasne sasvim.
[ vladd @ 06.01.2013. 12:00 ] @
Nije bas ni nejasno, ali je lako pronaci razlike izmedju M+S guma i zimskih.

Uprosceno, M+S guma je pakticno "zimska" guma do nekih 0 stepeni Celzijusa, i tako je treba tretirati u voznji. Na znacajno nizim tempeaturama, gubi svoje dobre osobine.

Zimska guma ima mekanu smesu koja omogucava odredjenu, standardizovanu mekocu do -7C. Nakon toga otvrdnjava intenzivnije, ali je meksa od ostalih koje su se skamenile na znacajno visim temperaturama.

M+S guma podseca na "all season" gumu, ali u nesto uzem opsegu.

Uglavnom, sve se vrti oko tvrdoce gume na odredjenim temperaturama. I naravno, uklapanjem u odredjene standarde..


Poz
[ MatezYU @ 11.10.2013. 13:14 ] @
Vladd kako sluze adapto gume?
Kakvi su utisci posle skoro godinu dana?
[ MatezYU @ 11.10.2013. 13:23 ] @
Koliko vidim guma je dobila dobre ocene:
http://www.rezulteo-tyres.co.uk/sava-tyres/adapto-hp-tyre/test-review-112103
[ vladd @ 11.10.2013. 14:34 ] @
Potrosene nesto manje od 1mm, ALI, nalaze se na zadnjoj osovini, pa su i kocenja i opterecenja manja.
Izuzetno sam zadovoljan, nisu pravile nikakve probleme ni po kisi ni po snegu.
Leti je takodje bilo sve korektno, s tim sto ja poprilicno vozim po propisima(preskocim ogranicenje za 10-15% povremeno), uglavnom je voznja po gradu..

Nisu maltretirane, voznja je bila korektna, nisu pokazivale neke mane ili defekte, u krivinama su pratile trag, nije billi proklizavanja, sto sam probao po snegu i bljuzgi.
Nisu skidane od kada su montirane.
[ MatezYU @ 14.10.2013. 13:47 ] @
Pre neki dan sam kupio za Stila 1.9 jtd SAVA ADAPTO HP gume.
Videcemo kako ce se pokazati :)
[ vaske2 @ 14.10.2013. 14:09 ] @
I ja sam pre mesec dana namontirao Goodyear Vector 4 seasons,za sada po suvom i pri ovim temperaturama se odlično ponašaju,a zimus...videćemo,mada auto na koji sam ih namontirao i ne planiram nešto mnogo zimus da vozim zbog čega sam se i odlučio za ove all seasons,a ne za 2 kompleta guma. Inače ako je verovatii internetu, na svim testovima koje sam našao ova guma u kategoriji all seasons je ubedljivo na prvom mestu...

http://www.goodyear.eu/si_sr/tires/passenger/vector-4seasons/

[Ovu poruku je menjao vaske2 dana 14.10.2013. u 15:24 GMT+1]
[ vladd @ 14.10.2013. 14:44 ] @
Odlicna guma, sa adekvatnom cenom, jedino sto moze da se ispostavi kao problem je nemogucnost nabavke.
Zato sam recimo ostao bez Hankook-a, posto ga nije bilo ni u radnjama ni u najavi...
[ ex-user @ 21.10.2013. 23:29 ] @
Pročitao sam temu, pretpostavljam kakav ću odgovor dobiti, ali ajde ipak da pitam:

da li bi za ovu predstojeću zimu pre izabrali zimske (tigar wintera) gume stare 7 godina (ali sa ok šarom, prešle oko 15000 za sve te godine, redovno menjane sa letnjim) ili nove univerzalne (Sava Adapta)? Auto je mali gradski (R13), prelazim oko 2-3000km zimi, samo po gradu. Toliko sam pročitao skeptičnih izjava u vezi tih univerzalnih guma da mi se nameće to pitanje, da li je čak i toliko stara zimska guma bolja od nje?

[Ovu poruku je menjao ex-user dana 22.10.2013. u 22:27 GMT+1]
[ cika dacha @ 21.10.2013. 23:45 ] @
bolje i stara zimska ako ima dobru saru, nego univerzalna!
[ KrkaCiC @ 22.10.2013. 00:17 ] @
Nikad ne bih pre izabrao gumu 7 godina staru u odnosu na novu,pa makar bila i univerzalna

Ja sam za sebe,R13,uzeo Tigar univerzalne,i od januara kad su montirane presao sam oko 8000 km,i za sada su mi OK. Po snegu prosle zime nikakvih problema.
Ako vec imas set letnjih guma onda mozes kupiti zimske gume,pa kombinuj. Ja sam vec imao univerzalne pa da ne kupujem 2 kompleta

Auto sam zimus max vozio oko 120-130 km/h i nisam primetio nikakvih nedostataka sto se tice guma i upravljivosti. Naravno vozio sam po suvom i ociscenom putu

[ Lavlja_Jazbina @ 22.10.2013. 05:09 ] @
ex-user..Ako te ne mrzi,ti fotkaj gume.Bar da vidimo 7 godina staru gumu.Dot i obode+saru.
[ vladd @ 22.10.2013. 10:48 ] @
NIje tacno da je bolje stara zimska nego univerzalna, ali APSOLUTNO nije tacno.

All season guma ima svoju namenu, zimska guma takodje. Zimska guma ima bolje karakteristike pri ekstremnoj hladnoci, ali za nase potrebe, vrlo jasno se moze definisati kome je koja pogodnija i upotrebljivija.

Naravno da nije isti kriterijum nekome ko se vozika po ociscenom asvaltu, i nekome ko mora kroz sneg da predje nekoliko km po makadamu.

Ili ko voli da obilazi skijalista sa kolima..mada tada su lanci ono sto omogucava bezbedan transport, tako da i u takvim situacijama, guma za sve sezone sa lancima moze da obavi posao.

O STAROJ gumi ne zelim da kazem ni rec..to je za OTPAD...
[ deki111 @ 22.10.2013. 11:37 ] @
Guma starenjem gubi vozna svojstva, a austrijski auto moto savez oeamtc ne preporučuje korišćenje guma starijih od četiri godine. Više ima ovde. Guma bi zimi trebala da ima zadovoljavajuće karakteristike pri vožnji po snegu i ledu, po bljuzgavici, po mokrom i suvom.



Na početku ovog priloga možete videti uporedni test nove zimske gume sa profilom od 8mm i iste takve potrošene sa dubinom šare 2.5mm (koja je iznad zakonskog minimuma od 1.6mm) pri akvaplaningu. Drugi test upoređuje takođe novu zimsku gumu sa nepotrošenom gumom starom sedam godina na kružnoj stazi. U oba testa je bio isključen ASC.

Dole sam prikačio tabelu kako starost utiče na vozne karakteristike letnjih guma pri kočenju i upravljanju na suvom i mokrom kolovozu bez i sa ABS-om.

Imate i poređenje potrošenih zimskih, novih letnjih i novih all season guma prilikom kočenja i pri kojoj brzini se gubi kontrola pri akvaplaningu.
[ MatezYU @ 22.10.2013. 13:35 ] @
Citat:
cika dacha: bolje i stara zimska ako ima dobru saru, nego univerzalna!


Koju si imao univerzalnu gumu kada ti se toliko nije dopala?

[ cika dacha @ 22.10.2013. 14:34 ] @
MatezYU@ SAVA davno bese ali blagi uzas!

guma od 7 god ako nije ispucala, propisno cuvana u vlaznoj prostoriji slobodno moze da se koristi! samo nemoj da stim gumama ides preko 120km/h i bice sve ok! ima da te posluze samo tako!

i ja jesam za uvek nove gume sto i sam radim, ali realna situacije da se ljudi u Srbiji moraju snaci u teskim vremenima! !
[ MatezYU @ 22.10.2013. 14:51 ] @
Citat:
cika dacha
samo nemoj da stim gumama ides preko 120km/h i bice sve ok!


Znaci bolje su te stare gume (7 god) ako se voze do 120km/h nego nove SAVA adapto?!

[ MatezYU @ 22.10.2013. 14:53 ] @
Ja sam presao sa novim sava adapto gumama sa punticem 50 hiljada km za godinu dana.
Svaki dan sam vozio kola (sunce, kisa, sneg..)
Nikada nisam imao problema sa njima.
Ukratko - prezadovoljan!
[ Java Beograd @ 22.10.2013. 14:54 ] @
Citat:
deki111:Guma starenjem gubi vozna svojstva, a austrijski auto moto savez oeamtc ne preporučuje korišćenje guma starijih od četiri godine.
Zaista bi bilo suludo da bilo ko preporučuje gume starije od 4 godine, ali to ne znači da takva guma automatski treba da se baci.

Ovakve članke, ispitivanja, preporuke i testove treba uzeti sa 90% rezerve, jer to su u 90% komercijalno plaćeni testovi. Sasvim je moguće da su bili i testovi amortizera, pa tako Auto Moto Savez "neke zapadne države" ne propručuje korišćenje amortizera starijih od 4 godina. Naravno, ni ja ne preporučujem korišćenje automobila starijeg od 4 godina.
[ deki111 @ 22.10.2013. 15:06 ] @
Znam da su oni tamo potrošačko društvo i na svaki način utiču na kupovinu novih proizvoda, ali konkretno nije bila reklama nijednog brenda. Imaš i na sajtu ADAC-a identične informacije. Pogledaj kod nas tržište polovnih guma, odakle dolaze, njihovo godište, dubinu profila i cene, pa mi reci da se ne isplati nova guma.

Imao sam prilike da vozim matore gume sa dobrom šarom, koje su se nenormalno klizale, pa bih prihvatio informacije inostranih auto-moto saveza bez rezerve.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.10.2013. 15:57 ] @
Uvek su me nervirali testovi sa iskljucenim ESP,ASR i cime sve vec,a placa se u opremi.
I onda pokazuje kako se auto sa pogonom na zadnjoj osovini zanosi,a sve u cilju objektivnog teksta.


[ vladd @ 22.10.2013. 17:31 ] @
Pa dobro, takvi edukativni prikazi i treba da su prenaglaseni, ali na tehnickom forumu ih ne uzimamo prezdravo za pregotovo.

Solidno je bitno napomenuti i o kojoj se konkretno zimskoj gumi radi.

Za neke je 4 godine skoro pa period "fermentacije", narocito ako imaju inkrustracije od silikona.

Kod starijih receptura, problem je u rekristalizaciji i slabljenju zilavosti gume. Prosto se brzo trosi i nema ni priblizna svojstva kao guma u punoj kondiciji.
[ Lavlja_Jazbina @ 22.10.2013. 20:39 ] @
Cenim to sto tehnoloski kazes,ali mi opet nije jasno kada naletim na neku rezervnu gumu koja je stara i bezmalo 10 godina,da zanemarimo saru,
nego njen vizuelni i na dodir elasticniju gumu nego neke nove danas.Pricao sam o mojim winterama i proklizavanju na kretanju ka slaviji kada se palio ASR.Auto je se bukvalno nije pokrenuo neku sekundu.
Nokian mi pod rukom odklicno izgleda.Savina je mekana.Mozda nista u tehnickom smislu ne znaci,ali meni da.
[ vladd @ 22.10.2013. 22:41 ] @
Neke mogu da izdrze cisto vreme, bez raubovanj, i da ne dobiju sitne naprsline.

Vizuelni pregled gume moze da napravi razliku izmedju "plasticne" i mekane gume, i da odaje neki utisak, ali je pravo merilo trajnost, na vozilu i pri eksploataciji.

Sa novijim gumama, savemenijim i uvedenim u nove propise, postoje znacajni podaci o trajnosti, energetskoj efikasnosti, pa cak i o materijalima.

Sto je ponekad u koliziji sa vidjenim stanjem i osecajem. Zavisno od mese i ubacenog silikona, guma postaje meksa, ali joj se ne smanjuje znacajno trajnost.
[ ex-user @ 24.10.2013. 00:16 ] @
Au koliko ste se raspisali - pre svega hvala svima.

Hajde da malo izdetaljišem, da budem siguran:

1. imam set 4 letnjih i set 4 zimskih
2. letnje su iz 2008, a zimske 2 (prednje) iz 2010, 2 iz 2006
3. prosle zime sam jednom proklizao a nisam se nadao (tj zadnji trap je šetao levo desno po malom ledu). Navodno zbog tih iz 2006-e?
4. vulkanizer mi je rekao da su te dve iz 2006 ok na izgled (šara) ali da su izgubile svojstvo, da su krute (ako se dobro secam termina)
5. novac nije neki problem, ali jeste čuvanje i cimanje oko zamene guma, pa sam mislio da ga smanjim uzimanjem tih 2 univerzalne sada za zimu (bacim one iz 2006-e) ali i da ostanu na leto, pa da penzionišem i 2 letnje (iz 2008-e)
6. taj auto ne koristim za putovanja, samo po Beogradu, gradska vožnja po centru, ali mi je bitno da mogu da izadjem iz snega i da vozim po snegu kada napada - da li će 2 prednje winter i 2 zadnje adapto da vrše posao? :)

[ Lavlja_Jazbina @ 24.10.2013. 05:51 ] @
To pricas o kupovini novih.Hoce , sto ne.A najbolja sara je u glavi i oborena brzina 30% za razliku od suvog vremena.
Pricam o sebi,jer sam poceo da malo davim vec sada po gradu i mogu reci da sam rasterecen gluposti kao,moze nesto da iskoci.
Stim sto bi te wintere stavio na zadnju osovinu.
[ deki111 @ 24.10.2013. 06:29 ] @
@ex-user
Nema mnogo razmišljanja , kupi nove gume.
Preporuka je da se nove gume, odnosno par manje loših stave na zadnju osovinu bez obzira što nije pogonska. (Više imaš ovde pod tačkom 6.) Kako stare wintere (nadam se da za dve-tri zime nisu mnogo potrošene i da su adekvatno čuvane) imaju bolje vozne osobine za vožnju po snegu od novih univerzalnih i ja dajem glas da ih staviš pozadi.
Za vožnju po ledu nema dovoljno dobrih zimskih guma, tu ne vredi pričati o univerzalnim. Pomažu ekseri-spajkovi koji nisu dozvoljeni, a najviše oprez.
[ Java Beograd @ 24.10.2013. 06:38 ] @
Citat:
ex-user:3. prosle zime sam jednom proklizao a nisam se nadao (tj zadnji trap je šetao levo desno po malom ledu).
Nema tih guma koje neće da proklizaju po ledu. Sve zavisi kako i koliko brzo voziš.Velika greška neiskusnih vozača je što pomisle da sa zimskim gumama zimi mogu da voze po ledu, poledici, snegu kao sa letnjim gumama na suvom asfaltu. E pa ne može.

Hipotetički primer: po ledu bi sa letnjim gumama klizao već sa 20 km/h, a zimske omogućavaju da voziš 35 km/h. Ali, zemljače, ako voziš 60km/h nema tebi spasa.
[ vaske2 @ 24.10.2013. 17:37 ] @
Izašao novi test univerzalnih pneumatika u novom Auto Bildu. Na opšte iznenađenje Uniroyal allseasonExpert se u testovima po zimi pokazao bolje od adekvatne čisto zimske gume ali je zato u letnjim i kišnim uslovima nije uspeo ni da se približi adekvatnom letnjem pneumatiku...

Na prvom mestu i dalje Goodyear vector 4 seasons kao naj ujednačenija pri svim mogućim uslovima. I zimi i leti je bila za nijansu ispod najboljih zimskih,odnosno letnjih pneumatika pa bi se dalo zaključiti da je u svim uslovima bolja od prosečnih zimskih,odnosno letnjih guma...
[ Nemanja @ 24.10.2013. 21:02 ] @
Ovo za Uniroyal mi zvuci logicno, jer su u stvari napravili dobru zimsku gumu, i mislim da pri takvoj upotrebi ne bi bilo problema.
[ vladd @ 24.10.2013. 22:49 ] @
Vektor 4 je vec duze vreme na top listi all season guma.

Problem je sto se teze nalazi u Srbijici, gde Wintere kolo vode, i leti i zimi:). Inace su duplo skuplje od Save.

Kada se u obzir uzmu iznenadne jame, rupe i iskopine na Srpskom asvaltu, licno iskustvo mi govori da u svaku kalkulaciju moram da uvedem i sudden death gume, dve miselinke i jedna pirelli su iscepane na uobicajenim "isecenim" deonicama asvalta..komadima celika(ostrim kao skalpel) sa grebalice za asvalt.

Pa su mi nekako draze jeftinije, nove i solidne, pa voziti nesto sporije, nego super i skupe...koje omogucavaju 10-15km brzu voznju, ali kada se iscepaju(narocito bocna strana je ubitacna), znacajno je jaci udar na budzet.
[ nickM @ 26.10.2013. 14:24 ] @
U cemu je razlika izmedju Save Adapto i Save Adapto HP:
Sava Adapto
Sava Adapto HP

Opis je slican, ali vidljiva je razlika u usmerenosti sare. Kada sam pre desetak dana kupio Adapto u ponudi nije bilo ove HP varijante. Inace gume su se za sada dobro pokazale po kisi, nema proklizavanja prilikom polaska iz mesta, ili prilikom naglog dodavanja gasa. U pitanju je bila gradska voznja. Videcemo kakve ce biti po snegu.

[ AstralPro @ 28.10.2013. 18:49 ] @
Danas namontirane good year ultra grip 8 15ke, jedva cekam sneg da vidim kako ce se ponasati, do sad sam na tom vozilu za zimu stavljao socijalu tigar winteru i sava eskimo, ove bi trebalo da budu bolje dezen izgleda kao da je bas za sneg.
[ cika dacha @ 06.11.2013. 11:57 ] @
MatezYU@ japanska asocijacija proizvodjaca guma kaze da se auto guma guma moze koristiti do max. 10god starosti ako ima saru!
[ vladd @ 06.11.2013. 13:01 ] @
U tom sllucaju izjava vazi samo za japanske proizvodjace guma. Verovatno su izjavu plasirali na osnovu vazecih standarda u njihovoj "zoni odgovornosti".

Sto se sigurno ne moze odnositi na razne druge standarde, ili proizvodjace, a priori, vec bi trebalo ustanoviti koje gume su u okviru standarda na osnovu kojeg je izrecena(napisana) izjava...

I zasto nesto slicno i drugi nisu objavili...
[ MatezYU @ 06.11.2013. 16:12 ] @
Citat:
nickM:
U cemu je razlika izmedju Save Adapto i Save Adapto HP:
Sava Adapto
Sava Adapto HP



Mislim da je razlika u dimenzijama pneumatika.
Sava Adapto se pravi do 15", a Sava Adapto HP za 15" i vece dimenzije.
[ ex-user @ 24.12.2013. 00:50 ] @
kupljene 2 sava adapta, montirane pozadi, a napred stare wintere; u poslednjih mesec dana (oko 1000km predjenih), 4-5 mi se desilo da auto prokliza, rekao bih da su zadnje gume - kada dodam jači gas, prilikom kretanja npr, ali par puta i u vožnji; ne verujem da je bilo leda, ali jeste hladno (oko 0 stepeni) i možda malo vlažan kolovoz; da li je moguće da su ove sava adapta "problematične"? negde sam čitao da auto može da proklizava ako je lamela pri kraju, ali to mi se nije dogadjalo pre zamene guma, a i pretpistavljam da bi to bilo učestalije/konstantno; da li neko ima iskustva sa pomenutim proklizavanjem?
[ Lavlja_Jazbina @ 24.12.2013. 07:16 ] @
Citat:
negde sam čitao da auto može da proklizava ako je lamela pri kraju,

Moras bolje opisati to proklizavanje,jer za ovom izjavom gore stvara se konfuzija.Lamela ili gume ?
[ vladd @ 24.12.2013. 11:50 ] @
Pa auto zaslajfuje u mestu, nema kretanja, kao da lamela proklizava..

Ovih dana se to cesto desava, naime izmerena temperatura je na mernim mestima, ali ona ne vazi za mesta izlozena vetru.

Najverovatnije je doslo do sitne poledice ili mljuzgavog koloseka, sto je normalno..
Kretati sa laksim gasom, narocito je kriticna zadnja vuca(kod nekih, laksi deo vozila iznad pogonskih tockova, i pogon "gura" vozilo), da ne bi doslo do zanosenja pri polasku..

Nema veze sa gumama...doticna situaciija, svaka ce proklizati ako se krene u "potpisivanje", narocito po ledu..a narocito zadnja vuca..
[ ex-user @ 26.12.2013. 18:00 ] @
Evo jutros se opet dogodilo - ovaj put prilikom malo oštrijeg kočenja, čula se "šuljanje" i moj subjektivan osećaj je da su zadnje gume malo proklizavale tokom kočenja. Kolovoz je bio malo vlažan, ali jutros je bilo skoro 10 stepeni, znači nema leda, nije ni mljuzgava ulica. Ovo mi se nije dešavalo prošle godine, sad već ozbilno sumnjam na adaptu! :(
[ vladd @ 26.12.2013. 20:11 ] @
Proveri kocenje na valjcima.
Koji je auto u pitanju?
[ MatezYU @ 27.12.2013. 07:23 ] @
Koji je pritisak u gumama?
[ ex-user @ 27.12.2013. 17:45 ] @
ne znam koji je pritisak u njima, menjao ih je vulkanizer skoro, valjda je standardno pumpao... provericu

zadnje kocnice i na proslogodisnjem i na ovogodisnjem tehnickom ne dobijaju bas dobru ocenu, ali me pustaju da prodjem :)

ali zasto prilikom kretanja i jaceg gasa proklizava, to nema veze sa kocnicama?
[ Nemanja @ 27.12.2013. 19:28 ] @
Dve godine imas neispravne kocnice i nije ti palo na pamet da ih popravis?
[ vladd @ 27.12.2013. 22:16 ] @
Citat:
ex-user: ...

ali zasto prilikom kretanja i jaceg gasa proklizava, to nema veze sa kocnicama?


Citat:
ex-user: Evo jutros se opet dogodilo - ovaj put prilikom malo oštrijeg kočenja, čula se "šuljanje" i moj subjektivan osećaj je da su zadnje gume malo proklizavale tokom kočenja.


Previsok pritisak u gumama, koje su inace mekane, ili losa kocnica, blokira jedna, sto se tice kocenja, a sto se tice pokretanja, zadnji deo lagan pa dolazi do proklizavanja pri startu...
[ ex-user @ 27.12.2013. 22:20 ] @
Zvuči skroz logično. Da li bi ipak sa boljim gumama to moglo malo da se amortizuje, ili one u tom smislu ne utiču ama baš ništa?
[ vladd @ 28.12.2013. 12:28 ] @
Bolje gume su bolje gume, ali mislim da ni posebne gume za kisu, posebne za suvo vreme, i posebne za sneg, ne bi porpavile odnos tezina na vozilu i(ili) lose kocnice.

Proveri doticni pritisak, proveri i amortizere(takodje imaju uticaj i na voznju i na kocenje)..pa onda optuzi gume za sta hoces.

Ne postoje toliko lose gume koje izazivaju doticne efekte, niti postoje toliko dobre gume da kompenzuju nedostatke vozila...
[ ex-user @ 28.12.2013. 22:28 ] @
I amortizeri su mi definitivno dotrajali. Hvala puno na savetima & objašnjenju!