[ su27killeryu @ 09.03.2011. 21:59 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Interesantno - pri prosloj kupovini automobila sam probao 335d, 335i i M3 (i 650i ali to je druga prica) - i zadrzao se na ovom srednjem ;-)

335d u principu ima jednu prednost - potrosnja je vidno manja od 335i (Spiritmonitor kaze: ~8.5l prosek za 335d, ~11l prosek za 335i)

I to je to... ako pri kupovini auta stavljas akcenat na ekonomiju, 335d je definitivno bolji izbor (pod uslovom da prelazis dovoljno veliki broj km)...


ne moze biti bolji izbor od 335i na LPG koji ako je sekvent u takvim uslovima trosi 12 pa neka bude i 13 litara (mada tesko da moze da trosi 15% vise od benzina), i takav na LPG opet bolje ide od 335d, jedino ako nekome bas treba prostor u gepeku..ili rezervni tocak

ja apsolutno kapiram one koji kupe nekog jeftinog starog dizela i voze ga na beneficiranu naftu (ili "beneficiranu" iz radnih masina sa gradilista ili firminih kamiona) sve ostalo mi je totalno nerazumljivo


Tema je otvorena na osnovu Oftopka iz susedne teme
http://www.elitemadzone.org/t4...od-nas-toliko-popularni-dizeli

Edit:zarsilic



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 11.03.2011. u 02:33 GMT+1]
[ Wi-Fi @ 09.03.2011. 22:04 ] @
^U 335i plin? Pa takvog vlasnika bi trebalo vezati za auto i vuci dok ne nestane i plina i benzina u rezervoarima...
[ Nocni @ 09.03.2011. 23:13 ] @
Citat:
su27killeryu: ne moze biti bolji izbor od 335i na LPG koji ako je sekvent u takvim uslovima trosi 12 pa neka bude i 13 litara (mada tesko da moze da trosi 15% vise od benzina), i takav na LPG opet bolje ide od 335d, jedino ako nekome bas treba prostor u gepeku..ili rezervni tocak

ja apsolutno kapiram one koji kupe nekog jeftinog starog dizela i voze ga na beneficiranu naftu (ili "beneficiranu" iz radnih masina sa gradilista ili firminih kamiona) sve ostalo mi je totalno nerazumljivo


Ti si sad pokazao kako razmišljaš... Veliki bi grijeh bio staviti smeće od plina u taj auto... ovo bi mogao da uradi samo onaj ko je cicija u duši i ko ne zna baš ništa o autima... onaj ko razmišlja na taj način nikada neće kupiti i voziti 335i... njemu je dovoljno dobar i 320d a i jeftiniji je...
[ Ivan Dimkovic @ 09.03.2011. 23:19 ] @
Citat:
su27killeryu
ne moze biti bolji izbor od 335i na LPG koji ako je sekvent u takvim uslovima trosi 12 pa neka bude i 13 litara (mada tesko da moze da trosi 15% vise od benzina), i takav na LPG opet bolje ide od 335d, jedino ako nekome bas treba prostor u gepeku..ili rezervni tocak


Pa sad.. ako ces da kupis nesto tipa 335i da mu stavis plin... logicno je da ti je cena eksploatacije mnogo bitna, u tom slucaju je upitno zasto bi uopste kupovao taj auto pa stavljao plin... zar nije lakse a verovatno i mnogo jeftinije (kada sve saberes) uzeti neki slabiji model sto Nocni rece.

Opet... koliko ljudi, toliko i misljenja.

Pa sve da to i stoji... 335d vs. 335i na plin ako zanemarimo ovo gore... nekim ljudima je mozda bitnija garancija (ako uzimaju novi auto), ne zele da se cimaju, ne svidja im se ideja takvog zahvata na autu i sl...
[ su27killeryu @ 09.03.2011. 23:20 ] @
Citat:
Wi-Fi: ^U 335i plin? Pa takvog vlasnika bi trebalo vezati za auto i vuci dok ne nestane i plina i benzina u rezervoarima...


Sto se toga tice veci je grijeh staviti u BMWa dizel (koga BMW stavlja evo vec 20 i kusur godina) nego plin..

a sad izvoli vezi za auto i vuci inzenjere G-Powera (a mozes i Schnitzera jer su oni vlasnici proslog rekorda)

http://www.businessrevieweurop...orld-s-fastest-lpg-powered-car
[ su27killeryu @ 09.03.2011. 23:22 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Pa sad.. ako ces da kupis nesto tipa 335i da mu stavis plin... logicno je da ti je cena eksploatacije mnogo bitna, u tom slucaju je upitno zasto bi uopste kupovao taj auto pa stavljao plin... zar nije lakse a verovatno i mnogo jeftinije (kada sve saberes) uzeti neki slabiji model.

Opet... koliko ljudi, toliko i misljenja.


Tom logikom zar isto ne vazi i za kupce dizela? Ako ti je cijena eksploatacije mnogo bitna koji ce ti uopste BMW koji je u startu skuplji od "obicne" konkurencije bar 15-20%?!
[ Ivan Dimkovic @ 09.03.2011. 23:28 ] @
Btw, ima tu i prakticnih problema - 335i nema bas mesta za rezervni tocak.. BMW koristi runflat gume osim na M-modelima, pa rezervni tocak otpada.

Uzgred, njegov motor ima direktno ubrizgavanje... da li je uopste moguce ugraditi LPG na takav motor + koliko je to bezbedno za brizgaljke i ostale komponente oko toga?

Citat:

Tom logikom zar isto ne vazi i za kupce dizela? Ako ti je cijena eksploatacije mnogo bitna koji ce ti uopste BMW koji je u startu skuplji od "obicne" konkurencije bar 15-20%?!


Pa vazi donekle... ali mi se nekako cini da su oni koji kupuju fabricki dizel ipak nesto manje u problemu sa potrosnjom od onih koji bi da ugradjuju LPG na takvom autu... sta znam, mozda je to samo moje subjektivno misljenje ali meni bar tako deluje.
[ su27killeryu @ 09.03.2011. 23:31 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Btw, ima tu i prakticnih problema - 335i nema bas mesta za rezervni tocak.. BMW koristi runflat gume osim na M-modelima, pa rezervni tocak otpada.

Uzgred, njegov motor ima direktno ubrizgavanje... da li je uopste moguce ugraditi LPG na takav motor + koliko je to bezbedno za brizgaljke i ostale komponente oko toga?


Moguce jeste od skora..

http://www.prinsautogas.com/en...tem/directliquimax_system.html

a ima jos par takvih sistema
[ su27killeryu @ 09.03.2011. 23:33 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic

Pa vazi donekle... ali mi se nekako cini da su oni koji kupuju fabricki dizel ipak nesto manje u problemu sa potrosnjom od onih koji bi da ugradjuju LPG na takvom autu... sta znam, mozda je to samo moje subjektivno misljenje ali meni bar tako deluje.


Sumnjam obzirom da su zbog tog problema sa potrosnjom spremni da trpe traktorisanje vibracije zamrzavanje nafte i slicno..
[ Nocni @ 09.03.2011. 23:36 ] @
Ivane, moguće je naravno ali trebao bi čovjek da bude dobro bolestan ako hoće to da radi ili da je predstavnik prodaje nekog od mora italijanskih plinskih uređaja...
Plin se u tom slučaju brizga kroz svoje nove brizgaljke koje se direktno ugrađuju pored postojećih... Njima komanduje drugi ecu koji nema nikakve veze sa bmw-om...
U visokim obrtajima se opet samo vraća na benzin da isprati kako treba zahtjev za ubrzanjem jer na plinu 20% slabije ide... sve u svemu tužna priča...
[ su27killeryu @ 09.03.2011. 23:39 ] @
Hmm tako je kod uredjaja koji kopiraju fabricki ECU pa posto plin ima manje kalorija (citaj energije) od benzina onda se pri visokim obrtajima ubrizgava benzin..medjutim ako se radi o turbomotoru (eventualno i sa obicnim kompresorom) sa plinom se moze dici pritisak turbine iz prostog razloga sto plin ima mnogo vise oktana od benzina (105-110) i mnogo je otporniji na detonacije..tako da ako je dobro uradjen ECU na plin moze biti i jaci nego na benzin.
[ su27killeryu @ 09.03.2011. 23:43 ] @
http://www.autoblog.com/2007/1...p-propane-chevelle-by-mothers/
[ Zarko Silic @ 09.03.2011. 23:52 ] @
Citat:
su27killeryu: sa plinom se moze dici pritisak turbine iz prostog razloga sto plin ima mnogo vise oktana od benzina (105-110) i mnogo je otporniji na detonacije.


A odakle ti ovaj podatak?

Kakve veze ima pritisak turbine i detonacije kod ovog tipa motora?
[ Nocni @ 09.03.2011. 23:54 ] @
Da je to dobro nudila bi ga fabrika bmw kao opciju...
Ima ih koji će i u RS6, M5 ili AMG da ugrade plin... mislim da bi im švabo da to vidi ukinuo garanciju i na sva buduća vozila koja će eventualno da kupe, za svaki slučaj...
[ jnk @ 10.03.2011. 00:00 ] @
Ko šta voli...

http://fancytuning.com/2011/01...w-m5-hurricane-gs-lpg-powered/
[ su27killeryu @ 10.03.2011. 03:10 ] @
Citat:
zarsilic: A odakle ti ovaj podatak?

Kakve veze ima pritisak turbine i detonacije kod ovog tipa motora?


mislis konkretno na OTTO motore? Pa itekako ima, isto kao sto ima razlike izmedju benzina od 92 i 98 oktana i slicno..

Koji podatak konkretno? Sve sto sam napisao se (vjerovatno) moze provjeriti na Netu..
[ su27killeryu @ 10.03.2011. 03:13 ] @
Citat:
Nocni: Da je to dobro nudila bi ga fabrika bmw kao opciju...
Ima ih koji će i u RS6, M5 ili AMG da ugrade plin... mislim da bi im švabo da to vidi ukinuo garanciju i na sva buduća vozila koja će eventualno da kupe, za svaki slučaj...


Da da eto su odmah prekinuli saradnju i sa G-Powerom i sa Schnitzerom..engleska kraljevska familija se vozi u Rolsevima na plin samo je iskompleksiranim Balkancima to problem :D Zato je traktorelo pogon sasvim OK, bez obzira sto vole katkad pezorativno da tepaju nekome da je seljak..kompleksi su cudo :)
[ Nocni @ 10.03.2011. 08:03 ] @
^Ne vjeruj u sve sto procitas na internetu. Bas je Engleska kraljica odlucila da ustedi koju funtu i ugradila je u rolsa lovato
Stednje realno nema u odnosu na sadasnje cijene i posebno u odnosu na probleme koje ugradnja nosi...
Ako cemo da idemo u krajnost, moze se plin ugraditi i u dizela da se jos dodatno smanji potrosnja sa ubacivanjem 30% plina u cilindre... mogu da zamislim kako to smrdi i koliko treba covjek da je skrt da bi tako nesto uradio.
[ ventura @ 10.03.2011. 08:43 ] @
Citat:
su27killeryu:
Sumnjam obzirom da su zbog tog problema sa potrosnjom spremni da trpe traktorisanje vibracije zamrzavanje nafte i slicno..

Traktorske vibracije? Ti se očigledno nisi vozio niujednom novijem i boljem dizelu (kakav je izmeđuostalog i taj BMW).. Vibracija ne da nema, nego ne bi primetio da li si u benzincu ili dizelu.

A sa druge strane za zamrzvanje nafte sam čuo iz nekih davnih priča, od prijateljevog prijatelja, e pa njegov mali od pašenog... Nikad nisam imao prilike da za to čujem iz nekog kredibilnog izvora i u novije vreme, čak ni po Kazakhstanu gde su zimi normalne temperature -25 do -30, a ide nekad i do -40.

Citat:
mutant:
Performanse i kultura rada današnjih dizel motora su mnogo bolji nego pre 15-20 godina, što privlači kupce.

Da te ispravim:
Performanse današnjih dizel motora veće kubikaže su mnogo BOLJE nego performanse ekvivalentnih benzinskih motora. I to je jedan od razloga zašto su dizeli popularni.

Evo i primer:


Bolje performanse uz 50% manju potrošnju goriva.. I ko je tu onda lud da kupi benzinca?
[ mutant @ 10.03.2011. 09:11 ] @
U ovom primeru to je tačno, ali ja sam ipak mislio na ove nove turbobenzince. Ovaj Audi 3.2 FSI je stari motor i ima manji obrtni momenat od 1.75l turbo benzinca u Alfi Giulietti.

Naravno da trenutno nema turbobenzinaca u svakom segmentu, ali mislim da za nekoliko godina nece moci da se kupi atmosferski benzinac.
[ Zarko Silic @ 10.03.2011. 09:11 ] @
Citat:
su27killeryu: mislis konkretno na OTTO motore? Pa itekako ima, isto kao sto ima razlike izmedju benzina od 92 i 98 oktana i slicno..

Koji podatak konkretno? Sve sto sam napisao se (vjerovatno) moze provjeriti na Netu..


Ne mislim na OTTO motore vec na motore da direktnim ubrizgavanjem pod povisenim pritiskom (GDI, TSI, TFSI,...).

Ne moze se taj podatak pronaci na NETu, a skoro sve sto si rekao u ovoj temi je netacno pocev od oktanskog broja LPGa.
[ su27killeryu @ 10.03.2011. 11:16 ] @
Nocni: "^Ne vjeruj u sve sto procitas na internetu. Bas je Engleska kraljica odlucila da ustedi koju funtu i ugradila je u rolsa lovato
Stednje realno nema u odnosu na sadasnje cijene i posebno u odnosu na probleme koje ugradnja nosi...
Ako cemo da idemo u krajnost, moze se plin ugraditi i u dizela da se jos dodatno smanji potrosnja sa ubacivanjem 30% plina u cilindre... mogu da zamislim kako to smrdi i koliko treba covjek da je skrt da bi tako nesto uradio."

Ma, čim nijesu u nIšić to javili to znači da nije tačno

"The Royal Rolls-Royce Phantoms V and V1 were equipped for dual fuel operation with the addition of LPG equipment in 1988. Clearly the main incentive here was not simply about saving money, but rather to help clean up the environment by the use of the greener LPG fuel and to extend the useful life of these valuable cars. Interestingly, the very latest addition at the Royal Mews (and now the Queen's principal ceremonial car) - the Bentley Limousine - is LPG equipped."

Sve to CIA i zavjera svjeCka

[ su27killeryu @ 10.03.2011. 11:21 ] @
Citat:
ventura: Da te ispravim:
Performanse današnjih dizel motora veće kubikaže su mnogo BOLJE nego performanse ekvivalentnih benzinskih motora. I to je jedan od razloga zašto su dizeli popularni.

Evo i primer:


Bolje performanse uz 50% manju potrošnju goriva.. I ko je tu onda lud da kupi benzinca?


Ekvivalentni motori ne mogu biti nikako kad jedan ima turbinu (i jos 100 pratecih djelova od kojih nikad ne znas koji ce da crkne dok zuris na vazan sastanak..) a drugi nema. Mislio sam na vibracije koje vozač osjeti na volanu i na mjenjaču..traktorski zvuk se osjeti i kod najluxuznijih i najmodernijih dizela osjeti makar u mjestu kad se odskrine malo prozor..

sto se "prica" o smrzavanju nafte tice imas google pa udri, da vidis koliko lazova ima sto kukaju po forumima vjerovatno hoce da se pohvale da voze superefikasni dizel pa izmisljaju neki problem

http://www.google.com/search?q...a8__TbBw&start=10&sa=N
[ su27killeryu @ 10.03.2011. 11:23 ] @
Citat:
zarsilic: Ne mislim na OTTO motore vec na motore da direktnim ubrizgavanjem pod povisenim pritiskom (GDI, TSI, TFSI,...).

Ne moze se taj podatak pronaci na NETu, a skoro sve sto si rekao u ovoj temi je netacno pocev od oktanskog broja LPGa.


Racing fuels, avgas, liquefied petroleum gas (LPG), and alcohol fuels such as methanol may have octane ratings of 110 or significantly higher.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

koji se jos podatak ne moze naci na Netu? Ili mozda pretragu vrsis putem krstarice
[ Zarko Silic @ 10.03.2011. 13:02 ] @
Citat:
Ventura, ne fantaziraj. Kladim se da si uzeo dizela i sad moras sam sebi da to opravdas.

Kad god mi neko pokrene neku blesavu pricu o boljim performansama dizela od benzinaca, uz raznorazne tehnicke blabla i neke grafikone, samo mu kazem da mi se javi kad se u F1 pojavi prvi tim koji fura dizel motore.
Do tada, ti mozes na glavu da se okrenes i skakuces, ali dizel < benzin po svim "brzinskim" parametrima.


Zasto bas u F1?

Postoji niz drugih takmicenja na kojima se demonstrira sila na kojima su dizelasi osisali benzince. Spomenucu, najpoznatiji i najzahtevniji Dakar reli, pa zatim WRTC sapionat turistickih automobila gde je citavu deceniju vladao TDI sve dog se u poslednjoj godini nije pojavio konkurentan benzinac.


Citat:
su27killeryu: Racing fuels, avgas, liquefied petroleum gas (LPG), and alcohol fuels such as methanol may have octane ratings of 110 or significantly higher.

http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating

koji se jos podatak ne moze naci na Netu? Ili mozda pretragu vrsis putem krstarice :D


Previse se oslanjas na NET a pored toga ne razumes ili ne umes bas sve da prevedes.

LPG sa svojim okranskim brojem i sa jos par svojih zanimljivih svojstava, je nocna mora za proizvodjace automobila. Vecina proizvodjaca (mozda se moze reci i bukvalno svi) ne daju ponudu svojih modela na pogon sa tecnim naftnim gasom? Sta mislite zasto?

Kod nas plin za automobile, obzirom da je najveca problematika sa aditivima, ima jedva 85 oktana. Na Zapadu nesto vise, ali i tamo ima problema na relaciji aditivi-ocuvanje zivotne sredine-cene kostanja goriva.
[ su27killeryu @ 10.03.2011. 23:00 ] @
Citat:
zarsilic: Ocigledno nisi upucen u ovu problematiku.

Kada bi se dizel pojavio u F1, sasvim je izvesno sta bi se dogodilo, a dogodilo bi se isto ono sto se desilo i sa 24 sata Lemana. F1 nije nista ni prestiznija ni zahtevnija od Lemana i Dakara. Pre bi se reklo da je obrnuto.



Ne bi se dogodilo nista osim sto bi zaostajali po >10 krugova, po trenutnim pravilima 2.4 motori bez turbine kod benzinaca izvlace oko 800 KS dok bi kod dizela uz svu mogucu tehnologiju izvlacili max 200-300 (i to je naucna fantastika ali ajd). Jedino da steluju posebna pravila za dizele kao na le manu ali to Berni sigurno nece uraditi (mada jeste uradio gomilu gluposti ali tu sigurno nece). Eto ti odgovor na nagradno pitanje otkud dizeli u le manu, malo se "dogovore" sa organizatorima da za njih izmisle posebna pravila i voila eto idealne reklame za t/hdi (sigurno si vidio ogromno tdi/hdi fap i slicno na tim vozilima). Naravno ko od posmatraca sa strane zna da su pravila posebna? Mozda 5% ako i toliko..isto kao sto su godinama prodavali supermoderne tdi motore sada ce udariti reklamu supermodernim malim benzincima koji su eto bolji i od tih supermodernih dizela i raja ce opet kupovati...tako nesto ce kad ponestane nafte uraditi i sa plinom, zivi bili pa vidjeli.

Citat:
zarsilic

Nije potrebno niko da mi kaze jer sam dovoljno sposoban sam da izmerim sta se od parametara pomera kada se koristi plin ili benzin.
Jedno 20 godina to radim. O 100 oktana se na plinu moze samo mastati.


Imas li jedan jedini link na Netu koji potvrdjuje tvoju pricu? Usput ima ih mali milion koji potvrdjuju moju.. Cudi me da ovako fundamentalno ne poznajes materiju za nekoga ko se bavi chip tuningom...
[ su27killeryu @ 10.03.2011. 23:47 ] @
Citat:
zarsilic: Ajde postavi neki ozbiljniji link nekoga ko se bavi ciptuningom vozila na LPG.


LPG je neozbiljno gorivo kada su u pitanju bilo kakve performanse i potpuno je ireleventno za ovu temu.


Kakve sad veze ima chip tuning sa oktanskim brojem? Ja sam te pitao za link koji tvrdi da LPG nema 100 oktana kao sto si ti tvrdio ne mijenjaj temu sad..

A chipuju se i vozila sa LPGom..bez problema.

http://www.fordmods.com/ford-t...bo-new-dyno-result-t86384.html

http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=11641 (eto cak i na najmodernijem M3 E92 motoru koji se vrti 8K rpm)

http://www.youtube.com/watch?v=AJpZ0wEfHSc

itd.
[ Zarko Silic @ 11.03.2011. 00:17 ] @
Citat:
su27killeryu: Kakve sad veze ima chip tuning sa oktanskim brojem? Ja sam te pitao za link koji tvrdi da LPG nema 100 oktana kao sto si ti tvrdio ne mijenjaj temu sad..


Nije mi potreban nikakav link da bih izmerio koliko LPG ima oktana. Rekao sam da ja to umem izmeriti i izracunati i on nema vise od 90 ni pod razno.

Pitanje da li ima i 85. Cesto i ne moze uvek da se izmeri jer se knok nalazi izvan radnog rezima.

I nisam jedini koji to ume. Moze sa "cak i na NETu" pronaci ovaj podatak



Citat:
Mislim da je oktanska vrednost lpg kod nas od 80 do 85, daj bože da bude 90! Kod fabričkog punta ležišta ventila su od otpornijeg materijala i ventili su drugačije obrađeni, zbog toga sam pitao a ne zbog oktanske vrednosti lpg-a!
Verovatno je zazor ventila i isti, ali ja to ne znam, doduše ne znam uopšte koji je zazor ventila kod punta!



http://webcache.googleusercont...clnk&source=www.google.com


ali nije to tema.


Poprilican broj automobila na LPG sam i licno tunovao. Svi do jednog (ima ih i sa ovog foruma) su zadovoljni rezultatima, ali ja im ne verujem. Dobitak je u granicama statisticke greske kao sto je i na onom krsu od Turbo AU falcona sa linka koji si postavio.



Meni je jasno da mnogi nasedaju na bajke sa NETa ali treba videti posledice detonacije koje plin ume da napravi.


P.S. Ja nisam trazi da postavis link kako neko od one stvari pravi krempitu, jer toga na NET ima na pretek, vec link nekakve ozbiljne tuning kuce koja se bavi tunovanjem automobila na LPG jer znam da tako nesto ne postoji.

To samo potvrdjuje da se LPG ne smatra "ozbiljnim" gorivom. Bar ne za sada.

Tema je porast popularnosti dizelasa i pad popularnosti benzinaca, a tu mesta za LPG nema.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 11.03.2011. u 02:08 GMT+1]
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 00:43 ] @
Citat:
zarsilichttp://webcache.googleusercont...clnk&source=www.google.com


ali nije to tema.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 11.03.2011. u 01:27 GMT+1]


Pa da, misljenje jednog ficka koji ima 4 posta na fiat clubu je sigurno relevantnije od gomile stranih inzenjera :D I kad vec mozes da izmjeris koliko si izmjerio? :)

Citat:
zarsilic
Poprilican broj automobila na LPG sam i licno tunovao. Svi vlasnici (ima ih i sa ovog foruma) su zadovoljni rezultatima, ali im ja ne verujem. Dobitak je u granicama statisticke greske kao sto je i na onom krsu od Turbo AU falcona sa linka koji si postavio.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 11.03.2011. u 01:27 GMT+1]


Dobitak je i kod benzinca bez turbine na nivou statisticke greske...ne vidim poentu. Ti sigurno ubacujes vec uradjene mape u EPROM a custom i ako si radio to cisto sumnjam da je bilo vise od par puta i cisto sumnjam da si radio custom za neki auto sa plinom i sa turbom...(tj. cisto sumnjam da je to radilo u Srbiji vise od par ljudi).
[ Zarko Silic @ 11.03.2011. 01:55 ] @
Citat:
su27killeryu: Dobitak je i kod benzinca bez turbine na nivou statisticke greske...ne vidim poentu.


Ovo naravno nije tacno,

pojedini atmosferski benzinci postizu solidne rezultate ciptuningom. U zavisnosti od tipa dobitak se krece od 5 do 30 ks. Dobitak na manjim zapreminama je manji.



Citat:
su27killeryu: Ti sigurno ubacujes vec uradjene mape u EPROM a custom i ako si radio to cisto sumnjam da je bilo vise od par puta i cisto sumnjam da si radio custom za neki auto sa plinom i sa turbom...(tj. cisto sumnjam da je to radilo u Srbiji vise od par ljudi).


Ne, ja sigurno sam radim mape.. Retko kada kupujem. Eventualno ako sam u vremenskom cajtnotu. Da bi se razvio pouzdan sistem ponekad je potrebno potrositi vise nedelja, mozda i meseci.

Na ESu ima vise tema.

http://www.elitesecurity.org/t375676-GOLF-TDI-Tuning

A ima i prenesenih imresija vlasnika LPG primeraka.

http://www.elitesecurity.org/t308272-Tuning-auto-gas-iskustvo


Turbo sa LPGom se ne bih usudio raditi. Oni imaju problema i bez tuninga, isto kao i oni sa linka koje si postavio samo sto to ne pokazu na Yutube.

P.S. Potpuno mi je svejedno sta ko pise na netu; da li ficko, ili ingenjer, ili mozda dr Marusic. Precizno znam da je LPG jedno veliko njasre. Treba samo videti otvorene motore koje su isli na LPG; i to onaj sa Zapada od preko 100 oktana.
[ vladd @ 11.03.2011. 12:36 ] @
Lpg ce jedino ostati u prici samo kao ekolosko gorivo, i samim tim ce mu odrapiti cenu. Dosta je bilo "stimulacije". Ekonomski faktor pocinje vec da bledi.

Sto se tice motora, vrlo je zahvalan i za mehanicare i za auto industriju. Siroka paleta satiranja motora, od kavitacije vodenih molekula, koje se ne mogu ni speciti ni kompenzovati(kao recimo u sistemu hladjenja), do povisene temperature sagorevanja, sto uvecava termalna naprezanja komponenti oko komore sagorevanja.
Te efekte ne moze da spreci nikakvo ulje ili neki ultraspecijalni aditiv, neophodno je igranje sa metalokeramikama, a to je prica za neku blizu-daljnju buducnost, ako se uopste nastavi razvoj i upotreba sus motora, pa makar i ne koristili lpg.

Poz
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 14:34 ] @
Citat:
zarsilic: Ne, ja sigurno sam radim mape.. Retko kada kupujem. Eventualno ako sam u vremenskom cajtnotu. Da bi se razvio pouzdan sistem ponekad je potrebno potrositi vise nedelja, mozda i meseci.

Na ESu ima vise tema.

http://www.elitesecurity.org/t375676-GOLF-TDI-Tuning

A ima i prenesenih imresija vlasnika LPG primeraka.

http://www.elitesecurity.org/t308272-Tuning-auto-gas-iskustvo


Turbo sa LPGom se ne bih usudio raditi. Oni imaju problema i bez tuninga, isto kao i oni sa linka koje si postavio samo sto to ne pokazu na Yutube.

P.S. Potpuno mi je svejedno sta ko pise na netu; da li ficko, ili ingenjer, ili mozda dr Marusic. Precizno znam da je LPG jedno veliko njasre. Treba samo videti otvorene motore koje su isli na LPG; i to onaj sa Zapada od preko 100 oktana.


Eto coek vlasnik zadovoljan a ti koji si radio tuning nisi :D LPG kao i svako gorivo ima i svoje prednosti i mane, ja sam gledao otvorene motore sa LPGom i nisam nista cudno primijetio osim manjih naslaga jer LPG cistije gori...

Citat:
vladd: Lpg ce jedino ostati u prici samo kao ekolosko gorivo, i samim tim ce mu odrapiti cenu. Dosta je bilo "stimulacije":). Ekonomski faktor pocinje vec da bledi.

Sto se tice motora, vrlo je zahvalan i za mehanicare i za auto industriju. Siroka paleta satiranja motora, od kavitacije vodenih molekula, koje se ne mogu ni speciti ni kompenzovati(kao recimo u sistemu hladjenja), do povisene temperature sagorevanja, sto uvecava termalna naprezanja komponenti oko komore sagorevanja.
Te efekte ne moze da spreci nikakvo ulje ili neki ultraspecijalni aditiv, neophodno je igranje sa metalokeramikama, a to je prica za neku blizu-daljnju buducnost, ako se uopste nastavi razvoj i upotreba sus motora, pa makar i ne koristili lpg.

Poz


Kao sto rekoh LPG ima prednosti i mane..dosta ljudi cesce mijenja ulje na benzincima nego na LPGu jer kao sto vec napisah LPG cistije izgara i ima jos par prednosti (a pogotovo LPI sistem tecnog ubrizgavanja plina koji cak hladi motor po principu NOSa). Naravno LPG ima i par mana (najveca sto se tice ostecenja siceva ventila se rijesi sa flashlube-om ili slicnim aditivom).
[ Milojkovic @ 11.03.2011. 15:12 ] @
Teorija je jedno ali praksa je sasvim drugo.U praksi svi plinski sistemi su se pokazali na novijim motorima kao kobni po agregat i komponente.Sve su to improvizacije koje drze neko vreme i prividno stede budzet a onda kasniji problemi kojis e obavezno jave potpuno poniste sve ustede.To sto se neki hvale da je plin ekonomican i odlicna zamena benzinu mogu samo da razumem sa aspekta da su ili prodavci tih skalamerija ili kamikaze koje zarad ustede svesno rizikuju .
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 15:27 ] @
ne znam na koliko novije motore mislis podji na mobile.de i sortiraj godista od 2005. i novija sa LPGom po kilometrazi vidjeces da ih ima gomila koji su presli vise od 300 pa i 400 hiljada km...
[ jnk @ 11.03.2011. 18:07 ] @
Mislim da je problem u tome što je preko 90% plinskih uređaja(možda i 95%) ugrađeno od strane priučenih majstora koji jednostavno nisu obučeni i ne znaju pravilno da ugrade i otud toliko problema. Plus što se ugrađuju na stare automobile koji su u startu neispravni pa onda plinadžija treba da rešava raznorazne probleme sa motorom da bi sve to radilo kako valja.
[ Nocni @ 11.03.2011. 18:34 ] @
Citat:
su27killeryu: Nocni: "^Ne vjeruj u sve sto procitas na internetu. Bas je Engleska kraljica odlucila da ustedi koju funtu i ugradila je u rolsa lovato
Stednje realno nema u odnosu na sadasnje cijene i posebno u odnosu na probleme koje ugradnja nosi...
Ako cemo da idemo u krajnost, moze se plin ugraditi i u dizela da se jos dodatno smanji potrosnja sa ubacivanjem 30% plina u cilindre... mogu da zamislim kako to smrdi i koliko treba covjek da je skrt da bi tako nesto uradio."

Ma, čim nijesu u nIšić to javili to znači da nije tačno

"The Royal Rolls-Royce Phantoms V and V1 were equipped for dual fuel operation with the addition of LPG equipment in 1988. Clearly the main incentive here was not simply about saving money, but rather to help clean up the environment by the use of the greener LPG fuel and to extend the useful life of these valuable cars. Interestingly, the very latest addition at the Royal Mews (and now the Queen's principal ceremonial car) - the Bentley Limousine - is LPG equipped."

Sve to CIA i zavjera svjeCka


Koji je razlog sto nesto kucas na engleskom a nesto ne? Ako hoces da citiras onda to i naglasi, osim navodnika reci odakle si tekst pokupio i kopirao, nije problem za nas koji smo studirali u inostranstvu vec ostali koji ucestvuju u raspravi da se ne zbunjuju... Sad posto si ovo napisao na engleskom moralo bi da bude tacno? Pa ti si toliko smijesan i ponasanje ti je na nivou nekog ko ima 15 godina... ovo bi trebalo da je reklama za neki plinski uredjaj? Ti izgleda stvarno mislis da oni bentlija voze na plin i da nisu samo poslali poruku kako je kraljica u zelenom eko raspolozenju...

btw, toliko si se nalupao gluposti da je najbolje ne komentarisati to sto napises... plin je g o v n o od goriva i to zna svako ko se razumije u auta. Ugradjuje se vec 50 godina u vozila i doslo se do toga da u 80% Evrope ne mozes ni da ga uspes u auto jer ga nema na pumpama... Koliko je samo javnih garaza u koja ne smiju uci vozila sa plinom... Daj prosvijetli nas i reci nam zasto je to tako?
Ne treba ti nama da objasnjavas kako je 335i na plin najbolja opcija jer mi znamo da nije isto kao sto znaju oni koji su ga projektovali da se vozi na eurosuper.
Citat:
su27killeryu:
Dobitak je i kod benzinca bez turbine na nivou statisticke greske...ne vidim poentu. Ti sigurno ubacujes vec uradjene mape u EPROM a custom i ako si radio to cisto sumnjam da je bilo vise od par puta i cisto sumnjam da si radio custom za neki auto sa plinom i sa turbom...(tj. cisto sumnjam da je to radilo u Srbiji vise od par ljudi).


Ovo je na nivou osnovne skole... "cisto sumnjam ovo, cisto sumnjam ono"
Sta bi rekao ako ti ja kazem da Zarko prodaje mape velikim tunerskim kucama sirom Evrope? Mozda bi trebalo da se izvines za ovo bezobrazno ponasanje? Ili si ti od onih koji su puni sebe kao da nisu isli u wc 10 dana...
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 20:24 ] @
Citat:
Nocni: Ovo je na nivou osnovne skole... "cisto sumnjam ovo, cisto sumnjam ono" :D
Sta bi rekao ako ti ja kazem da Zarko prodaje mape velikim tunerskim kucama sirom Evrope? Mozda bi trebalo da se izvines za ovo bezobrazno ponasanje? Ili si ti od onih koji su puni sebe kao da nisu isli u wc 10 dana...


Hahahah pa kakve to veze ima na kraju krajeva i da prodaje? Moze on da radi i u NASA centru ali 2+2 je 4 i gotovo :) Znam kako radi >90% tunera u Srbiji i CG pa sam samo rekao da sumnjam, nisam rekao da je definitivno tako.

Citat:
Nocni: Koji je razlog sto nesto kucas na engleskom a nesto ne? Ako hoces da citiras onda to i naglasi, osim navodnika reci odakle si tekst pokupio i kopirao, nije problem za nas koji smo studirali u inostranstvu vec ostali koji ucestvuju u raspravi da se ne zbunjuju... Sad posto si ovo napisao na engleskom moralo bi da bude tacno? Pa ti si toliko smijesan i ponasanje ti je na nivou nekog ko ima 15 godina... ovo bi trebalo da je reklama za neki plinski uredjaj? Ti izgleda stvarno mislis da oni bentlija voze na plin i da nisu samo poslali poruku kako je kraljica u zelenom eko raspolozenju....


Naravno da sam citirao, da si regularno zavrsio osnovnu skolu(ako uopste imas >14 godina) znao bi da navodnici sluze upravo za to :)

http://www.rachapmanautomotive.com.au/news.htm

ovaj link si mogao sam naci na Netu na osnovu citiranog texta ali ajd to cete uciti u srednjoj skoli :)

a da inace bas oni salju tako poruke da je kraljica u eko raspolozenju :DDD

http://www.mountuneperformance...rst-btcc-lpg-win&Itemid=29

a evo zamisli cak dobijaju i trke na to "g...." od goriva mora da i oni salju eko poruku kao kraljica, al dobro ti si svjetski strucnjak NiŠić je poznat inace po gradu inzenjera :D
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 20:25 ] @
Citat:
jnk: Mislim da je problem u tome što je preko 90% plinskih uređaja(možda i 95%) ugrađeno od strane priučenih majstora koji jednostavno nisu obučeni i ne znaju pravilno da ugrade i otud toliko problema. Plus što se ugrađuju na stare automobile koji su u startu neispravni pa onda plinadžija treba da rešava raznorazne probleme sa motorom da bi sve to radilo kako valja.


to upravo i jeste najveci problem plina, sto ljudi pogotovo u Srbiji gledaju da zbog razlike od 20-30 evra podju kod mnogo losijeg majstora..
[ Nocni @ 11.03.2011. 21:27 ] @
Nema veze je li NK grad inzinjera ili nije i ko ima kakvu skolu nego nisi mi odgovorio na ono zasto nema plina na 80% pumpi po Evropi.
Jesi li ikad ikome u zivotu rekao "izvini ti si u pravu"?

P.S. Poceo si da smaras
[ Zarko Silic @ 11.03.2011. 22:00 ] @
Citat:
su27killeryu: Team Aon Ford

http://www.mountuneperformance...rst-btcc-lpg-win&Itemid=29

a evo zamisli cak dobijaju i trke na to "g...." od goriva mora da i oni salju eko poruku kao kraljica, al dobro ti si svjetski strucnjak NiŠić je poznat inace po gradu inzenjera :D


A da li znas koliko kosta 1 Kg ovo plina koji koristi Team Aon Ford?
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 22:18 ] @
nemam pojma, u svakom slucaju cisto sumnjam da bi im omogucili da koriste neko nelegalno gorivo..ono sto je moguce je da ima dosta vise propana (ili da cak butana nema uopste) sto bi mu dalo vecu oktansku vrijednost ali i tako bi bio jeftiniji od benzina i nafte

sto se tice Evrope cisto sumnjam da ga nema na 80% pumpi, broj vozila na plin se u vecini evropskih drzava mjeri stotinama hiljada, cisto sumnjam da bi svi oni ugradjivali plin da nema pumpi sa istim..
[ Ivan Dimkovic @ 11.03.2011. 22:51 ] @
Ono sto meni tu smrdi je... ako je plin tako dobar, kako ga ne koriste za druga vozila orijentisana na performanse? Ne pricam o vozilima za englesku kraljicu ili nekih limitiranih modela.. vec veliko-tiraznih automobila za mase koje su zeljne brzog auta ali nemaju za Ferrari?

Mislim... povecaju malo pritisak turbine kako su27killeryu pomenu... i eto manje potrosnje a iste snage.

Ko ne bi kupio takvo vozilo?

Zasto ih onda... nema?

Ne kontam kako VW, Toyota, Audi, BMW, Mercedes... nisu iskoristili takvu priliku.

Neki Golf ButanTI ili BMW Z4 gasDrive35is ili Mercedes C 500 LPG... Ili mozda Audi S3 Butantro
[ su27killeryu @ 11.03.2011. 23:43 ] @
Mislim da sam vec pomenuo zabranu parkiranja u nekim javnim garazama..za te proizvodjace to nije bas izvodljivo. A druga stvar je sto bi sami sebi napravili konkurenciju..i sto treba osposobiti kompletne svoje servise i mehanicare za servisiranje takodje i plina sto je ogroman posao..
[ satapeka @ 23.03.2011. 14:48 ] @
Buducnost ima CNG /zemni gas / i to je verovatno sledece gorivo za siroku upotrebu. Polako se vec ugradjuje kod svih sveckih proizvodjaca.Automobili sa CNG nemaju zabranu ulaska u podzemne garaze nigde u zapadnoj Evropi . Kad se uzme u obzir cena prirodnog gasa i manji troskovi odrzavanja samih kola ustede su 30% na benzince i 20% na dizele u intervalu od 250.000km koliko je prosecni vek motora.Ovo je neka statistika koja se proteze dostupnim istrazivanjima.Zanimljivi su i zbog ideje da se mogu puniti i kod kuce sto jos vise ide u prilog jeftinom gorivu.Tank stanica ima u svim zapadno Evropskim drzavama .Prednjace severno Evropske mada i ostale polako na postojecim pumpama prikljucuju i CNG.Kada bi krenuli na put od Beograda do recimo Stockholm imali bi problem da natankujete CNG do Austrije! Nakon toga kao da se vozite sa bilo kojim drugim gorivom.Najvaznija od svega je ekologija,najbolja trenutno opcija da nas ne uguse nasi ljubimci !
[ enes_k1 @ 23.03.2011. 16:31 ] @
Vozim na LPG vec cca 2 god. Vozim starog BMW E34 525i 24V. Potrosnja benzina u gradu je 13-15L, a potrosnja plina( sekvent ) je u gradu cca 15L. Potrosnja na otvorenom benzina je oko 8,5-9L, a plina 10L ( naravno dokazao sam da potrosnja na otvorenom moze da bude i 30L bez problema ).
Poenta svega je da sam ja u proteklih godinu dana presao oko 90K km. Odnos cijene benzina i plina je 1:2 u korist plina. Matematika je jako prosta nauka i ja na LPG vozim samo zato sto mi je to isplativije cak i od dizela te ili slicne snage. Ali... Iskesirati gomilu eura za neki auto iz premium klase pa onda u njega ugradjivati LPG da bi se jeftinije vozio je van svake pameti. Bio sam svjedok kada su ugradjivali plin u BMW 6 u BG-u. A ugradjivao ga je covjek koji sigurno ne brine o ekologiji kao ni ja :)
[ satapeka @ 23.03.2011. 19:36 ] @
Zanimljivo razmisljanje !
Cak i da zanemarimo ekologiju CNG je najjeftiniji . Ugradnja u automobil je nesto skuplja od LPG instalacije ali su nova vozila daleko isplativija sa vec ugradjenim sistemom za CNG.
VOLKSWAGEN PASSAT - 2011 1.4 TSI CNG- najnovije vozilo, srednja potrosnja zemnog gasa 6.9 l/100km . Kupovinom uredjaj za tocenje gasa na kucnoj instalaciji dolazi se do znacajne ustede u budzetu .Bez placanja akciza i ostalih zaracunatih troskova na redovnim pumpama.Ostala moras da sipas na istim! Cena zemnog gasa mnogo sporije raste u odnosu na ostale derivate tako da je racunica prosta.
[ vladd @ 24.03.2011. 08:16 ] @
Nema tu "razmisljanja o budzetu", kada isporucis pare za veliko vozilo, precenjeno(preko 25000€), sa nafriziranim motorom.

U toj kombinaciji, i najskuplje gorivo je najmanja stavka trosenja novca.

Stednja sa plinovima(ovim ili onim( moze da se isplati samo kod jeftinijih vozila, malo vece kubikaze, kod kojih potrosnja goriva nije bas precizno definisana(da ne kazem da grubo rasipaju benzin), a pride se insistira na velikim kilometrazama.

Isporuciti masne kolicine novca za konfor i luksus, odjednom, a naknadno steduckati par evrica na 100km(dok posedovanje takvog vozila kosta 100 i vise evra mesecno, makar stajalo), je vise smesno nego stedljivo, vise je problem samopreispitivanja psihologije vlasnika, nego nekakva stednja novca.

Ili neka kombinatorika, mozdana gimnastika, za diskusiju, eto ima neko vozilo, luksuzno, sa kvazi malim motorom(koji je pun snage ali mora da se vrti na nekoliko hiljada obrtaja), i tu bi se nesto kao smanjio protok i sagorevanje goriva izrazeno u evrima(trosio bi zapreminski vise plina).
Pa da ga uzmemo za nekakav primer?
Primer, ali za neko savetovaliste...

Poz

P.S.
I kada se opljacka banka i transport novca, ostvari se neka vajda i usteda u budzetu, sipanje plina namenjenog za domacinstvo je krivicno delo! O opasnostima necu da pricam!
[ su27killeryu @ 24.03.2011. 14:21 ] @
Citat:
vladd
Isporuciti masne kolicine novca za konfor i luksus, odjednom, a naknadno steduckati par evrica na 100km(dok posedovanje takvog vozila kosta 100 i vise evra mesecno, makar stajalo), je vise smesno nego stedljivo, vise je problem samopreispitivanja psihologije vlasnika, nego nekakva stednja novca.


Zar onda ne bi isto trebalo da vazi i za dizele? Zasto bi iko kupio Q7 V12 tdi?! Koja je svrha tog auta?
[ satapeka @ 24.03.2011. 14:55 ] @
I kada se opljacka banka i transport novca, ostvari se neka vajda i usteda u budzetu, sipanje plina namenjenog za domacinstvo je krivicno delo! O opasnostima necu da pricam!

Ovo nije tacno!!!!!!!!!!!!
LPG je opasniji po nekim parametrima od Zemnog gasa /CNG/ .Nemogu da se parkiraju u nijednu podzemnu garazu! Motori krace traju nego kad se voze na CNG !
Punjenje nije zabranjeno nigde u svetu .Cak se stimulise takva upotreba kod domacinstava i preduzeca.
U zapadnoj Evropi zapravo od skandinavije do Italije sve je vise ovakvih vozila. Vodila se polemika ne jednu temu oko oktanskog broja kod naftnih derivata i zemnog gasa ili butan propan nesecam se vec i tu je situacija najpovoljnija za kvalitetan zemni gas 130 oktana.
passat koji sam naveo je lep automobil srednje klase sa savremenim turbo motorom i kad ga upalis gotovo da nisi siguran dali radi za razliku od slicnog sa disel motorom.
Cene opel combo pocinju sa ugradjenim CNG pocinju od 13000e bez poreza ,tako da i u tom segmentu ima zanimljivih i jeftinijih modela .Ako je moderator znatizeljan za zakonsku primenu kucnog punjaca za vozila na CNG ili kompresovani prirodni gas neka mi se javi na PP.