[ Bipatrid @ 17.03.2011. 14:57 ] @
Postovani,prvi put sam na ovom forumu i stvarno ste sjajni...procitao sam teme o astri g 1.7dti i ford-u focusu 1.8 tddi i imao bih par pitanja...radi se o godistima 2002-2004-to...molim Vas pomozite u izboru polovnjaka...
1.Da li je tacno da nijedan od ova dva motora(1.7dti i 1.8 tddi)nemaju plivajuci zamajac
2.Koliko sam iz tema zakljucio,astra g sa ovim motorom ima 2 problema(elektronika pumpe visokog pritiska i mesanje vode i ulja)ili mozda nisam u pravu pa mi pojasnite...
3.Kako se resava problem te elektronike(astra)i da li to moze nesto trajnije da se uradi,kao i cena popravke
4.Postoji li neki nacin odrzavanja i voznje ove astre pa da ne pomesa vodu i ulje
5.To je japanski isuzu motor i kakve su cene odrzavanja(zupcasti i spaneri,roleri,alternator i sl.stvari)ako ostavimo po strani 2 navedena problema
6.Za focus tddi,nisam nasao mane sem osetljivijeg trapa,a i ima jaci motor od 90ks
Licno mi se vise svidja astra,odradio bih joj chip da ide kao focus...da li bih chipovanjem mogao da napravim dodatne probleme i da li je pametnije pazariti focusa i nista ne chipovati...unapred hvala,izvinite na konfuznosti i ne zamerite ako sam napisao nesto sto ne treba
[ Bipatrid @ 17.03.2011. 17:17 ] @
Voleo bih da dobijem misljenje od Zareta Silica,Nocnog(mislim da je taj nick)i Vladd(valjda tako nesto)...imam u ponudi i golf 3 1.9 tdi 90ks 97-mo godiste,ali to mi je matoro mnogo,mada ide wagen za sve pare...4-ku necu da uzimam iz razloga mirnog sna...dajte malo pomozite(stavio bih smajli,ali ne znam gde je)
[ Zarko Silic @ 17.03.2011. 17:23 ] @
Treba gledati da kupis auto u boljem stanju bez obzira o kom proizvodjacu je rec kao i to da se lako i jednostavno moze odrzavati jer je, obzirom na godiste, ovo drugo jako bitno.
[ Nocni @ 17.03.2011. 18:49 ] @
1. To su samo urbane legende tipa "nemoj uzimati auto ima plivajuci zamajac"... to su gluposti. Konkretno ti modeli ga nemaju ali nije lose da ga auto ima jer je voznja udobnija a sto se tice kvarova jednako se cesto kvari kao i obicno kvacilo... najvise zavisi od stila voznje...

2. Dobro si shvatio... to su krupniji kvarovi a moze da bude i niz drugih kvarova... auta se kvare, moze se pokvariti i astra 2011 godiste.

3. Vec je bilo govora o tome, moze se popraviti kvalitetno ta elektronika, narocito ako je neki "strucnjak" nije vec popravljao... cijena zavisi od majstora...

4. Treba ispostovati kontinuitet servisa kako proizvodjac nalaze, vazno je da se korisnik ne pravi mnogo pametan... npr. da sipa obicnu vodu u rashladni sistem ljeti i slicno... ovo vazi za svako vozilo a ne samo za tu astru...

5. Cijene djelova za Isuzu motore su duplo skuplje nego za druge opelove motore.

6. Focus tddi ima vecih problema sa elektronikom bosch pumpe nego ta astra... kod focusa je VP44 pumpa kao na vektri B i popravka eletronike kosta oko 500 eura sto je orjentaciono duplo skuplje nego za tu astru... na vecini tih fordova pumpa crkne kao sijalica, bez ikakve najave...
Sto se tice focusa kao auta on je odlican za voznju i vrlo je upravljiv... mi kazemo povozan... dobar je benzinac 1.6 a tog 1.8 tddi je najbolje lagano zaobici...

Ovo sto kazes da golfa 4 neces zbog kradje... moze se on zastititi od lopova tako da ga niko ne moze ukrasti... samo stvar treba pepustiti profesionalcu...

Koji su ti bili kriterijumi kad si dosao na ideju da kupis bas astru ili focusa? Zasto ne neki drugi auto? Mozda Japanski ili Italijanski?
[ Bipatrid @ 17.03.2011. 19:51 ] @
Prvo,puno Vam hvala...Zare mi je nesto uzdrzan,ne poznajem coveka,ali koliko sam citao njegove postove i iz price drugara kome je radio chip na stilu,mogu reci extra strucnjak i ono sto je jos bitnije,mnogi kazu da je extra covek...
Sta to znaci da moze auto da se odrzava...plivajuci izbegavam zbog cene od 500 i vise evra,smatram da za taj novac mogu da sredim turbinu,egr,protokomer i sl.stvari...na ideju o astri i focusu sam dosao posle dosta razmisljanja...da se razumemo,mnogi pljuju na wagena,a ja ga necu jer su mi jos 2001-ve ukrali 3-ku i to u sred po bela dana,sa sve cobra alarmom,blokadom motora i menjaca...inace my first choice bi bio golf 4 1.9tdi 90hp...o japancima ne znam mnogo,a plasi me cena delova i odrzavanja...toyota corola mi se svidja i to onaj 2.0 d4d(ili tako nesto)ali je dobra oko 6000e,a ja bih dao do 5000...hondu bih uzeo ali u benzinskoj varijanti i vozio bih na plin,ali mi je recimo civic 7-me generacije ruzan i ima neki hidraulicni spaner koji kosta oko 150e a ne bih za veliki servis davao 500-600e...astra 2.0dti trosi mnogo,trosi i ulje ako se przi i ta bosch pumpa vp44(tako sam cuo)...padao mi je na pamet i volvo s40 1.9 od 102ks ali je common rail i kazu da ti renoovi motori imaju problema sa turbinama i diznama...nisam iskljuciv,voleo bih dizela,moze i japanac da je povoljno odrzavanje i koliko toliko pouzdan...
[ Zarko Silic @ 17.03.2011. 20:40 ] @
Naravno da sam "suzdrzan", jer

nije zahvalno davati bilo kakvu preporuku za kupovinu polivnjaka. Pogotovo bi to vrlo vesto izbegao neko ko poznaje trziste polovnih vozila ovde u Srbiji.

Nekoliko puta sam rekao i sada cu opet ponoviti da u klasi od oko 5000 eura ima neverovatnih krseva za koja, u ne malom broju slucajeva, imam utisak da ih uvoznici dobijaju dzaba.

Nedavno sam i ja bio na slicnoj muci. Polovnjaka sam traziio skoro godinu dana, pregledavsi vise stotina oglasa i posetivsi vise desetina placeva. Od svega sto sam video jedva sam uspeo pronaci 3, koliko toliko korektna primerka (sva tri na kucnim adresama, a ne na placevima).

Medjutim, i kod ta 3 sledi ozbiljna servisna intervencija: od velikog servisa pa sve do zamene amortizera sa cenom od 300 do 1000 eura kada se sve sabere. Ako se tome dodaju latetni kvarovi, tipa plivajuceg kuplunga, klima kompresora ili turbine, cifra ume znacajno porasti.
[ Bipatrid @ 17.03.2011. 21:06 ] @
Koji ste auto uzeli ako nije tajna...ne bih ja bezao ni od jednog proizvodjaca,ako je auto ocuvan i dobar...imam i varijantu da se uveze vozilo,ali moram decku da kazem sta hocu,koje godiste i koji motor...da li su benzinci pouzdaniji i jeftiniji za odrzavanje,i ako moze neki koji dobro podnosi tng...video sam u oglasima,doduse na placevima stilo 1.4 16v 6speed,2004-to moze za 4500e...astru g bih uzeo 1.6 twinport 105ks ali cist benzin je oko 5500-6000e,tako da mi je to mnogo...Zare,sta mislite o golfu 3,1997,1.9tdi,90ks...nece da se krade,ne bi trebalo da je skup za odrzavanje...jeste mator,ali bolje 3-ka ocuvana,nego astra sa 500.000...
[ Haski @ 17.03.2011. 21:23 ] @
Posto vidim da ti je opcija Astra..

Bio sam na Bubanj potoku pre neki vikend sa drugarom trazio kola pa mu pravih drustvo...

1. Tamo NE KUPOVATI NIKAKO !!!
2. Najvise posla imaju oni sto kuvaju kafu i peku pljeskavice :-) Niko zivi ja mislim da nista nije prodao!
Ni kod jednog auta nisam primetio da tece iole ozbiljan razgovor da se zavrsi trgovina !!!
3. 99 % prekupci

Moj zakljucak iz ovoga je da svakom prodavcu mozes strasno da ubijes cenu jer gotovo da nema prodaje !
Npr auto koji se ceni 4 500 mozes dobiti ... ma i za 3 800 jer nema ljudi koji bi ponudili makar 4 000.. dzaba ako taj auto mozda i stvarno vredi 4 500..

A sto se tice Astre.. Drugar sa kojim sam isao je ranije radio sa kolima i tamo sretne starog kolegu :-)
Taj kaze da astru koju trenutno prodaje je u Italiji platio 2 600 a ovde je prodaje za 4 250.. 1.7 dizel predpostavljam GM 2001-2003 verovatno..
Kaze treba se cuvati i dobro gledati jer se masovno kupuju za 1 500 - 1 700 a ovde prodaju za isto tako oko 4 000 a da su kante teske
samo naravno nasminkane...

Mislim da nije losa varijanta naci preko neta neko fizicko lice u Svajcarskoj (najbolje), Nemackoj, Austriji.. par njih..
A ima ih sigurno koji menjaju kola na par godina, i od tih para daju za ucesce za nova i tako stalno u krug..
Ali voditi racuna da nije turcin.. jer kaze da su oni 10x gori od nas sto se tice odrzavanja..
Uputis se lepo u pravne zajebancije koje treba da obavis oko carine, spedicije, tablica.., sednes na avion karta je plafon 50 e..
Hostel dan oko 15e (bio sam u Barsi i skroz je ok varijanta i ako sam imao lose misljenje kao i mnogi o hostelu kao nacinu smestaja)

Pogledas na licu mesta 2-4 auta iskesiras i dodjes kuci.

Vidis koji dan neki evropski grad, kupis po meni na najbolji nacin polovan auto i zavrsis stvar.

E da skoro negde cuh, procitah... Hahahahahaaaa da u Nemackoj valjda.. ako na servisu ti primete neki kvar, koji je na spisku "popravljaj i ne pitaj"
Majstori ti jednosavno taj kvar odklone i samo dodaju na racun hteo ti to ili ne ! To im je valjda po nekom njihovom zakonu o bezbednosti u saobracaju :-)

A evo neko dade link sa korisnim savetima prilikom kupovine polovnog auta http://servis.a2-soft.com/info.php?id=5

Pozdrav i srecno prilikom kupovine !


[ Bipatrid @ 17.03.2011. 21:33 ] @
Hvala puno,ovo za polovnjake sam vec znao...kako da prenesem novac u inostranstvo,moze li to preko neke banke pa tamo da podignem...da li je pametno ici u Sloveniju,kazu da su im standardi kao u Evropi...
[ Haski @ 17.03.2011. 22:41 ] @
Oko nosenja para.. to sad ne znam..

Znam za Ameriku da kad unosis/iznosis preko 10 000 $ treba da prijavis a transfer novca preko banke je ok bez nekih specijalnih ogranicenja za "razumne" cifre..

Ne bi trebalo da se prica za EU nesto razlikuje ipak izmedju ostalog i jeste sustina u slobodnom kretanju novca..
A i ne verujem da bi se nesto bunili sto unosis kes s namerom da ga tamo ostavis...
Ako sam dobro shvatio pricamo o cifri do 5 000 tako da mislim da bi bilo bolje da ih licno nosis nego da ti banka uzima proviziju..

A sto se tice slovenaca cuo sam i ja da postaje zanimljivo za polovnjaka ali Svica je ipak Svica..
Imaju najstrozije standarde sto se tice kola...
Mozda nije dobar pr ali recimo .. Ne moze se prodavati nov auto ako recimo nema 6 jastuka abs i esp to je za njih obavezna oprema
Jesu zato skuplji malo u startu ali.. to je valjda neki njihov "zakon o bezbednosti u saobracaju".
[ Bipatrid @ 17.03.2011. 23:09 ] @
Meni su savetovali Belgiju,kazu da je ok sto se standarda tice,a jeftinija vozila nego u Nemackoj i Svajcarskoj...Svica je Svica to znam i ja,ali su vozila dosta skuplja...mozda Nemacka ili Slovenija...nego ljudi sta da jurim...dizel ili benzin...moze li tng na focusa 1.6 i koliko trosi plina...nisam pametan uopste,razocarao sam se u dizele...prakticno kad sve zamenis(kuplung,remont turbine,pumpu,egr i kojekakve senzore)ispadne jos oko 2500e...
[ Nocni @ 17.03.2011. 23:33 ] @
Sto se tice novca moze se auto platiti i iz Srbije nekoj firmi... a mozes da nosis sa sobom karticu i da ga platis na licu mjesta ako ga kupujes od fizickog lica...
Sto se tice Slovenije... niko ne umije da zamaskira i da upakuje udarano i radjeno auto kao Slovenci... Jos dok je bila zajednicka ona velika Juga oni su bili poznati po tome...
Danas je isto... velika vecina vozila su zamaskirani raguljaci i kod lakog teretnog i kod putnickog programa, bilo iz udesa bilo od trgovackih putnika ili internacional taksija itd... rekoh vec, oni su majstori u tome...

U principu, ako vec trazis savjet, u ovoj krizi najbolje ti je kupiti auto kod nas, ne iz uvoza i sa placeva i to japanskog benzinca.
[ Bipatrid @ 17.03.2011. 23:51 ] @
Hvala Nocni,stvarno si profesionalac(sto vazi i za ostale)...hocu japanca benzinskog,ali kog...ima li neki da prihvata tng bez problema,i da nije komplikovan i skup za odrzavanje...ili ste mislili samo na benzin...
[ inobradovic @ 18.03.2011. 10:03 ] @
u svajcarskoj saobracajnoj pise vlasnik koje je nacionalnosti ako ti to nesto znaci, po meni bas nista ne znaci o odrzavanju vozila,to jedino moze da ti pomogne oko cene vozila.
[ Bipatrid @ 18.03.2011. 10:27 ] @
Ako mogu ja da napravim neki izbor polovnjaka,a Vi da mi kazete sta je najbolje...ima li negde vozila clanova,da vidim sta Zare vozi pa da ga prekopiram(sto bih razbijao glavu)...
1.Fiat stilo 1.4 16v ili 1.6 16v 2004-to + tng
2.Ford focus 2002-2004 1.6 16v zetec + tng ako moze da radi kako valja
3.Honda civic 6-te generacije 1.4 90hp + tng
4.astra g benzinac(1.6 16v-trosi ulje,onaj od 101ks,75ks je preslab,onaj od 84ks nisam vozio pa ako moze savet)
To bi bilo to sto se benzinaca tice i opet me zelja vuce za jednin dizelom ali ne znam kakav je peugeot 307 2.0 hdi 90hp(isto nema plivajuci),a moj mehanicar kaze da su pug-ovi dizeli jedni od najboljih...please help
[ Bipatrid @ 19.03.2011. 11:45 ] @
Neki savet,predlog,bilo sta...
[ Nocni @ 19.03.2011. 12:28 ] @
Ne moze ti niko dati savjet dok ne vidi i ne isproba konkretan primjerak vozila...
Ja recimo nebi vozio auto sa plinom ni da mi ga neko pokloni...
Ovo sto pitas "sta vi vozite da kupim ja isto to" je bezveze... ja vozim toyotu terenca i jos neka auta a Zarko ima novog golfa i jos neka auta...
Orjentacione savjete si vec dobio... treba ti dobar znalac koji ce da ocjeni auto prije kupovine... Taj 307 hdi kojeg pominjes nije losa opcija, opet zavisi kakav je konkretan primjerak... moze lijepo da se chipuje... nemoj da strecas od plivajuceg zamajca toliko... na 307 koji ima plivajuci moze se staviti i obican set kvacila kad se pokvari...
Od ovih koje si nabrojao jedino ti jos vladd nije dao savjete... kad to uradi tek ti onda nece biti jasno sta da uzmes bolje je kupi auto prije toga
[ Bipatrid @ 19.03.2011. 13:06 ] @
Fala munjo nebeska...lako je tebi vozit toyotu terenca...velis Zare novog golfa...ja samo do 5.000e...znam da Vam je smesna cifra,ali pomozite malo...imaju neke skode fabije 1.2htp nesto wasser....(izgleda potopljene u vodi)...moze li se to srediti da radi kako valja...veliki pozdrav za Montenegro...dolazim ljetos u Novi kod djevojke,pa se mozemo gledat...
[ Nocni @ 19.03.2011. 13:29 ] @
Sto se smajlija tice kucas ovako i samo strikiras kockicu ispred "Smajli u ovoj poruci" i sami ce se pojaviti razni univerzalni smajliji:

:)
:D
8)
:(
:~(
:eyes:
:O
:p
;)
:o)
:^
:-)

Poslao bih ti privatnu poruku ali je neces vidjeti...
[ Bipatrid @ 19.03.2011. 19:05 ] @
Munjo, kazi mi ima li kod Vas dolje kaka dobra toyota,a povoljna...gledam one buljave 1.4 i 1.6,ruzniji auto u zivotu nisam video :-)
[ sasa022 @ 19.03.2011. 20:04 ] @
@Bipatrid

Skodu Fabiu 1.2 benzin zaobidji.Preporuka bi bila 1.9 SDI.
Takodje pogledaj i Octaviu 1.6 benzin.

[ Bipatrid @ 19.03.2011. 22:28 ] @
Ako mozes da mi objasnis sto da zaobidjem 1.2htp...jeste 3-ro cilindras,ali lepo povlaci do 100km/h...ima i neki simpatican zvuk...ne bi trebalo da mnogo trosi...1.9sdi je verovatno nepoderiv,ali kako to ide i moze li da se chipuje s obzirom da nema turbinu...s kojim motorom da trazim octaviu...to mi se vec svidja...kazu da taj stari 1.6 od 101ks ima alu blok motora i dok traje traje,nema popravke ili drugi motor ili polumotor...od koje godine se ugradjuje 1.6sr od 102ks ili onaj od 16v sa 105ks...kako ide i koliko trosi ta octavia...thank you Sale...022 rules-respect
[ sasa022 @ 20.03.2011. 04:35 ] @
1.2 ( 60KS ) je mali za Fabiu - dosta trosi,osim ako nemas nameru da sasvim lagano vozis i ne prelazis 100 km/h.
1.9 SDI trosi ko upaljac ( trazi kvalitetno gorivo ),ako ga redovno odrzavas prelazi veoma mnogo km,nije namenjen za trke,ali bez problema izdrzava oko 150 km/h.
1.6 8V benzinac 102KS je "stara skola" - trosi od 6 do 11l,a moze da povuce Octaviu do oko 190 km/h.
[ Bipatrid @ 20.03.2011. 13:48 ] @
Hvala jos jednom,interesuje me na sta bih trebao da obratim paznju kod ove skode...ima li nekih karakteristicnih mana i nedostataka...nadam se da nije na listi pozeljnih kod pozajmljivaca
[ Bipatrid @ 22.03.2011. 21:58 ] @
Gledao sam oktaviju,ja bih onu restyling,posle 2003-e,mnogo je lepsa od ove prve serije...posto je to jos uvek preskupo,prebacio sam se na pola...mislio sam da kupim 1.4 16v od 75ks,medjutim ima alu blok i glavu,pa sam odustao...1.4 16v od 101ks ima iron block,(barem tako pise na carfolio)ali su dosta retki u oglasima(tacnije na polovni automobili ima samo jedan)...sta mislite o 1.4tdi,75ks dizel-u...kako se pokazao,da li je to pd motor i koliko kostaju dizne...da li je to pametan izbor...
[ Zarko Silic @ 22.03.2011. 22:27 ] @
14 tdi jeste PD motor

Dizne kostaju po komadu od 550 do 650 eura.
Ispod tezge cena im je 5 puta manja.
[ Bipatrid @ 22.03.2011. 22:38 ] @
Hvala Zare,mislite li da je to ok izbor...da li je ovo sa 3 ili 4 cilindra...imaju jos neki motori od 69 i 80ks...extra je to ispod zita,mnogo mi se svidja...sem dizni ima li jos nesto da je mnogo skupo na tom motoru...pretpostavljam da i ovaj motor ima plivajuci(ima li i za njega neka varijanta ispod zita)pa da kupujem :-)
[ Zarko Silic @ 22.03.2011. 22:43 ] @
14 tdi je motor sa 3 cilindra.

Za VAG ima dosta delova ispod tezge.

Dizne nisu problem kod tog motora. Generalno one nisu problem ni kod jednog TDI Bosch sistema. Ako se koristi pravilno ulje i gorivo, mala je verovatnoca da ce otkazati.
[ Bipatrid @ 22.03.2011. 22:56 ] @
Imam jos jedno pitanje za Vas i necu Vas vise smarati(barem se nadam):-)...moze li da se chipuje taj troklipac(ima turbinu)i koliko se dobija...da li ce chip da ga osteti,zbog upravo ta 3 klipa...postoji li mogucnost da se utisa taj motor ili je svaki tako bucan...da li ima tema ovde o trocilindricnim motorima i ako mozete da pojasnite kako je to uklopljeno 3 cilindra a 4-ri takta...jos samo ovo:sta da gledam na ovom motoru,kad svaki brunda isto(vazi li da se gleda iber i izduv)...kako da odredim koji da teram u servis i koliko moze da predje do generalne...ima ovde 1000zasto,ja cu biti zadovoljan i sa pojedinim odgovorom...nisam ja kriv sto mnogo znate i ulivate poverenje:-)
[ Zarko Silic @ 22.03.2011. 23:02 ] @
Najbolje da povedes nekoga ko se razume i da to on pogleda.


Moze i da se i cipuje i da se uradi optimizacija. Ovo drugo je bolje resenje, ali to ne moze svako ko se bavi ciptuningom da uradi.

Svaki motor sa 3 cilindra ima malo neobican zvuk.
[ Bipatrid @ 22.03.2011. 23:50 ] @
Verujem da imam strucnjaka ko to moze da optimizuje:-)...hvala Vam puno,pa ako da Bog da ga optimizujemo:-)