|
[ tanele @ 20.03.2011. 13:49 ] @
| E ovako stoje stvari.
Imam ladu nivu 1,6 1989 godine proizvodnje i sve radi kako treba. Na istoj sam pre par godina ugraio plin lovato i isti uredjaj takodje dobro radi.
Od leta 2010 godine poceli su problemi sa benzkom pumpom a defekt se ogleda u sledece,.
Naime najpre su na pumpi otisle membrane te je kroz iste proslo gorivo, otislo u karter i unistilo mi ulje.
Kupio sam nove membrane navodno dobre, namestio ih i to je trajalo 2-3 meseca i opet ista prica ode gorivo u ulje i menjanje i ulja i filtera.
Opet sam stavio nove membrane sad navodno ruske i ulje + filter i pre meses dana isti problem.
Dakle vise nisam znao od besa sta da radim otisao sam u prodavnicu koja se zove "autorusija" jer navodno prodaje samo originalne delove i kupio novu pumpu za gorivo i narovno opet ulje i filter.
I gle cuda sa tom novodno najboljom pumpom korporacija nemacka + rusija posle 200 km. opet ista prica.
I VISE NEZNAM STA DA RADIM.
Raspitivao sam se po raznim majstorima i kojekude i predlazu mi da ugradim spoljasnu elektoricnu pumpu od neki auto i svi mi kazu da obratim paznju na pritisak iste u barima ali niko nezna da mi predlozi koju da uzmem od koji se auto pase.
Ako je neko ima skicnih problema molom za pomoc u smislu:
1. Koliko pritisak u barima pravi klasicna membranska pumpa za gorivo na ladi nivi,
2. Mogu li ugraditi spoljasnu elektricnu benzinksu pumpu i ako mogu od koji auto najbolje pase zbog tog pritiska.
3. Ima li neka posebna tehnika ugradnje ili ono klasika.
|
[ vladd @ 20.03.2011. 14:40 ] @
Pritisak pumpe se moze meriti, kod membranske dosta zavisi od istrosenosti mehanizma za pokretanje pumpe.
Elektricne pumpe su znatno veceg pritiska i protoka, neohodan je ogranicavac pritiska, ili cak regulator, koji bi dozvoljavao veci protok, zavisno od pozicije pedale gasa, vakuuma u sistemu..ili cak neka elektronska regulacija rada, ili povrh svega povratni vod goriva u rezervoar.
Vec postojanje vise slozenih verzija instalacije, pokazuje da nije prosto "ubacivanje" elektricne pumpe za gorivo u sistem, vez zahteva merenje, projektovanje, bez budzenja i zanemarivanja tehnickih detalja. Inace je epilog mnogo skuplji kvarovi, uz opasnost izlivanja goriva, moguceg pozara...
Neko treba da pregleda postojeci sistem sa pumpom, da se doradi neki ventil, ili povratni vod, nemoguce da nova pumpa traje par sati.
Verovatno je nesto lose izveden pri instaliranju plina, ventil za zaustavljanje goriva mozda opterecuje pumpu, trebalo bi revidirati instalaciju goriva, obezbediti pumpi da normalno pumpa gorivo, a da se umesto u karburator, gorivo vraca u rezervoar, da se izbegne da je ventil pre pumpe, sto ostavlja suve membrane ili da je posle pumpe, da forsira pumpu da radi na maksimalnom pritisku.
Poz
[ tanele @ 20.03.2011. 15:01 ] @
Elektro ventil koji zatvara gorivo je ugradjen iza pumpe a ispred karburatora i on funkcionise normalno kad prebacim auto na plin on zatvori dalji protok benzina ka karburatoru ali zato pumpa radi pod vecim pritiskom. Razmisljao sam o soluciji da taj ventil prebacim ispred pumpe ali bi se onda membrane na pumpi brzo osusile tako i to nije resenje.
Ne vidi bojazan ako bi se neka elektricna pumpa /vanjska/ montirala umesto ove membranske, i da se recimo ista poveze preko releja a da struja za pobudu ovog releja uzme sa ovog elektro ventila sto zatvara gorivo tako da recimo kad se prebaci prekidac na plin ova elektro pumpa automatski staje sa radom jer nema napajanja, a kad se prekidac vrati na benzin pumpa pocinje sa radom tako sto sprica gorivo u karburator a ta razlika u pritisku bi trebalo da se resi tako sto bi se recimo visak goriva kad se karburator napuni kroz povratni vod vratio u rezervoar. Mozda bi ovo bilo rezicno bez povratnog sistema a ovako ne vidim opasnost za rizik.
Neznam mozda ja ovako laicki gresim ali mislim da to moze da se odradi samo kad bi recimo znao od koji auto elektro pumpa moze da zavrsi posao tj. koja ima priblizne vrednosti tog pritiska u barima.
[ gti2 @ 20.03.2011. 17:21 ] @
Najjednostavnije i najjeftinije je da stavis jos jedan ventil (koji ce sluziti za povrat benzina) paralelno sa tim za benzin (sve povezano preko Y racve) i napajanje mu dovedes sa gasnog ventila.U tom slucaju,kad se prebaci na gas,otvara se taj drugi ventil preko kojeg se benzin vraca nazad u rezervoar i pumpa radi rasterecena.
[ tanele @ 20.03.2011. 18:28 ] @
Citat: gti2: Najjednostavnije i najjeftinije je da stavis jos jedan ventil (koji ce sluziti za povrat benzina) paralelno sa tim za benzin (sve povezano preko Y racve) i napajanje mu dovedes sa gasnog ventila.U tom slucaju,kad se prebaci na gas,otvara se taj drugi ventil preko kojeg se benzin vraca nazad u rezervoar i pumpa radi rasterecena.
Odlicna varijanta, ali i ovde postoji opasnost kad riknu membrane /a kakvog su sad kvaliteta oce sigurno/ da opet utera gorivo u karter................
[ gti2 @ 20.03.2011. 18:31 ] @
Opasnost postoji naravno,ali mislim da je vredno probe posto su elektricna pumpa i regulator pritiska znatno skuplja i komplikovanija opcija.Logicki,membrane bi morale duze da traju kad je pritisak manji mada nam je kvalitet danas takav kakav je...Citao sam na drugom forumu,covek se tako napatio sa Golfom i na kraju uzeo polovnu originalnu pumpu...
[ botr @ 24.03.2011. 21:35 ] @
Da li si razmisljao o ugradnji releja, koji ce iskljuciti pumpu kada prebacis na plin?
[ botr @ 24.03.2011. 21:57 ] @
Da li si razmisljao o ugradnji releja, koji ce iskljuciti pumpu kada prebacis na plin?
[ Nocni @ 24.03.2011. 23:12 ] @
Ventil za benzin mora biti iza pumpe prema karburatoru jer onda membrana ostane zalijepljena prema gore od vakuma koji ce proizvesti pomijeranjem. Membrana ce tako ostati u benzinu, a posto se ne pomjera nece ni crkavati... znaci, ne treba ti elektricna pumpa samo prebaci benzinski ventil da bude posle pumpe i rijesio si problem.
[ vladd @ 25.03.2011. 09:54 ] @
Citat: tanele:
Neznam mozda ja ovako laicki gresim ali mislim da to moze da se odradi samo kad bi recimo znao od koji auto elektro pumpa moze da zavrsi posao tj. koja ima priblizne vrednosti tog pritiska u barima.
Mozes tako da resis, ali ti nedostaje regulator pritiska, najbolje bi bilostelujuci.
Pritisak koji pravi elektricna pumpa je minimalno tri puta veci od membranske, a najcesce nekoliko puta.
Ili da se pozabavis nekakvom drugacijom regulacijom pritiska goriva, ali da ne opterecujes pumpu, tipa nakakvog prelivnog, reducir ventila, koji ce deo goriva da vraca u rezervoar, a odredjen pritisak da salje prema motoru.
Poz
[ tanele @ 27.03.2011. 18:57 ] @
Citat: botr: Da li si razmisljao o ugradnji releja, koji ce iskljuciti pumpu kada prebacis na plin?
da ali radi se o klasicnoj membranskoj pumpi kakva svrha releja na ovoj pumpi - na elektoro da i to je prosto pobudi se relej sa ventila za gas i OK ali sa ovom hmmmmmmmmm,
Citat: Nocni: Ventil za benzin mora biti iza pumpe prema karburatoru jer onda membrana ostane zalijepljena prema gore od vakuma koji ce proizvesti pomijeranjem. Membrana ce tako ostati u benzinu, a posto se ne pomjera nece ni crkavati... znaci, ne treba ti elektricna pumpa samo prebaci benzinski ventil da bude posle pumpe i rijesio si problem.
Pa tu se i nalazi elektro ventil iza pumpe ka karboratoru ali mozda je caka sto ja na nivi nemam povratni vod ka rezervoaru, ne znam ali nije problem resen
Citat: vladd: Mozes tako da resis, ali ti nedostaje regulator pritiska, najbolje bi bilostelujuci.
Pritisak koji pravi elektricna pumpa je minimalno tri puta veci od membranske, a najcesce nekoliko puta.
Ili da se pozabavis nekakvom drugacijom regulacijom pritiska goriva, ali da ne opterecujes pumpu, tipa nakakvog prelivnog, reducir ventila, koji ce deo goriva da vraca u rezervoar, a odredjen pritisak da salje prema motoru.
Poz
Razmatrao sam ovih dana malu duze ovaj problem i dosao sam do zakljucka da postoje 2 resenja:
1. Da ostavim postojecu benzinsku pumpu mehanicku "membransku" i da paraleno pored elektroventila za benzin ugradim jos jedan naravno sa jednom "T" racvom ispred tako sto bi prilikom prelaska na gas - plin pobudio ovaj drugi ventil koji bi gorivo slao povratnim vodom u rezervoar i tako u krug bi pumpa radila bez opterecenja samo bi vrtela gorivo u krug i
2. Cuo sam da postoje univerzalne elektoro benzinske pumpe za spoljasne montiranje i to niskog pritiska oko 0.3 bara koje se koriste za karboratorske motore /ima ih u bg PIERBURG/ ali su malo skuplje a ima i kineske jevtinije ali kolka para tolka muzika, te bi ugradnjom ove elektro pumpe dosao do izrazaj RELEJ koji bi regulisao napon sa prekidaca oli plin ili gorivo
Ako neko ima jos koje iskustvo, predlog i bolje razmisljanje OK---------- ajd da ga resimo koristice mnogima sto veca iskustva
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|