[ mmix @ 20.03.2011. 18:46 ] @
| Teracu ga na servis ove nedelj ali me cisto interesuje dal ne ko znao o cemu se radi (i koliko ce zadovoljstvo servisa da me kosta).
Dakle, tokom voznje vise puta mi se desava da kad dam gas on ne povuce, cujem krljanje iz motora (kao da su ventili), upali se servis lampica i iz auspuha izadje oblak dima, onda povuce i posle 10ak sekundi se ugasi i servisna lampica. I tako vise puta, nevezano dal je hladan ili vruc motor. |
[ Zarko Silic @ 20.03.2011. 20:46 ] @
Najcesci kvarovi na 17 DTI
1. elektronika pumpe (servis je oko 200 eura pod uslovom da nijko nije petljao ranije popravljajuci kontakt greske. Nov je oko 600)
2. Motorni komputer (najcesce je uzrocnik ventil na pumpi koji prouzrokuje kapilarni ulazak nafte u sam ECU. Nov je oko 1000 eura)
3. Izmenjivac toplote unutar bloka (pomesa se voda i ulje. Cena je od 300 eura pa na vise.)
ima i drugih kvarova ali su oni manje zastupljeni (mislim na skuplje kvarove).
[ mmix @ 20.03.2011. 23:25 ] @
3 mi se desava vec neko vreme (dve godine min), pusta mi ulje u vodu i prlja spremiste vode ali sam razumeo da to nije kritican kvar i kolicine ulja koje izadju su minimalne, zar je moguce da to uzrokuje simptoiome koje sam opisao?
[ Zarko Silic @ 21.03.2011. 00:03 ] @
Mesanje ulja i vode nije pozeljno.
Odmah si trebao odreagovati i resiti ovaj problem jer se vremenom jedan na drugi vrlo lako nakaleme i na kraju bude veoma skupo.
[ Nocni @ 21.03.2011. 00:13 ] @
Osim ovoga sto je receno desavaju se i problemi sa EGR ventilom... ovo sto se tebi desava je vjerovatno elektronika pumpe... Najbolje ti je da ti to Zarko sredi onako uz neku forumasku cijenu...
Kod ispustanja ulja u rashladnu tecnost je problematicno to sto kad ugasis auto, posle odredjenog vremena pritisak jos uvijek vrele rashladne tecnosti postane veci od pritiska ulja pa ti je onda jasno ko ce kome doci u goste... sve dok se to ne desi nije pretjerano opasno ali je veoma pogresno znati za taj problem i ne preduzimati nista dvije godine... nista se ne popravlja samo od sebe.
[ Milojkovic @ 21.03.2011. 00:54 ] @
Voda u ulju je pozeljna koliko i upaljena vatra u skladistu dinamita.Bas je cudna navika da se ocit problem koji postoji ignorise i da se automobil i dalje eksploatise .Ko zna sta se do sad sve nakalemilo pride tom problemu i sta je vec osteceno zbog toga.Pocnimo od hladnjaka za vodu, unutrasnjeg hladnjaka grejanja, tu su i elementi agregata koji nisu adekvatno podmazivani, a domacin vozi li vozi.
Tu ce na kraju biti jedino presa resenje, dakle kad dusu ispusti to nesrecno vozilo mozes ga samo u staro gvozdje baciti.
[ mmix @ 21.03.2011. 08:03 ] @
Nema vode u ulju (bar nije bilo jesenas kad je menjano ulje), nema gubitka ni ulja ni rashladne tecnosti, samo se javlja ulje u rashladnom rezervoaru i to u minimalnim kolicinama i za to su mi u dva opelova servisa rekli da je problem ovog motora, da je kolicina koja izlazi jos uvek mala, da je kvar skup za resavanje i nema potrebe reagovati dok zaista ne postane problem. Kad sam eksplicitno pitao da li to znaci da voda ulazi u ulje odgovor je u oba slucaja bio NE. Jbg, ajd sici cu da pogledam ponovo rezervoar za vodu da vidim kakva je situacija, nisam toliki retard, ako sam bas naleteo na dva sarlatanska majstora, onda jbg, platicu ceh za to.
Isto, kalendarski jeste 2 godine ali meni auto sluzi samo za vangradsku i zimsku upotrebu, preferiram bike ili pesacenje u lokalu. Tako da jeste dve godine ali ja predjem sa njim oko 5000 godisnje ako i toliko.
[ vladd @ 21.03.2011. 12:25 ] @
To znaci da postoji naprslina, verovatno u izmenjivacu toplote ulja, i ulje tek pod pritiskom prolazi i ulazi u rashladni sistem.
Dva su problema, ulje u rashladnom sistemu je losa stvar, unistava antikavitacioni sloj i stvara podlogu za veci problem.
Drugo, finale takvog kvara je pucanje pukotine u ozbiljan otvor i izlivanje ulja u rashladni sistem dok pumpa za ulje radi i dok ima ulja u motoru...
Sta sve moze nakon tog incidenta da se desi, velika je prica, uglavnom izuzeno skup i tezak kvar.
Ne znam sta se ceka da se desi prvo...
Po
[ mmix @ 21.03.2011. 13:54 ] @
Ok, onda cu to da resim u paketu sa ovim. Imam sutra termin u servisu ujutru pa cu da vidim sta i kako. Inace, proverio sam sada ulje u motoru je crno, u posudi sa antifrizom tecnos je na nivou i ima tanki uljani film, isto kao i pre.
[ mmix @ 23.03.2011. 19:18 ] @
OK, crko je senzor radilice i ta greska je bila prijavljena u dijagnostickom ocitavanju, kad je on promenjen motor je proradio lepo (jes da me je kostala 120e sa nosacem). Problem sa uljem je isto resen, pustao je ulje na gumicama na alu cilindrima. Ispire se sistem sada sa vodom/sodom bikarbonom do ponedeljka pa cemo vratiti antifriz posle, otisao mi je i jedan od nosaca motora i to sam odmah zamenio kad je vec u servisu. U svakom slucaju lampica se vise ne pali i dijagnosticki log je prazan.
Jedino sto sam primetio sad dok sam ga vozio je da mi se spustio ler gas, uvek je bio na 900 obrtaja, sad je na 600-650 i iskreno mi smeta jer trese motor na tom broju obrtaja, kad ga upalim on ode na 900 i ne trese i tu jedno 5,6 sekundi i onda se polako spusti na 600+ i pocne da trese, ono ko golf 2 ili neki traktor. To mi nije bas najjasnije, zar nije ler gas kontrolisan kompjuterski na ovom motoru? Jel ovo znaci da mi je riknuo ECU? Ili je to nesto sto moze da se steluje?
[ Nocni @ 23.03.2011. 23:06 ] @
Dobro si prosao kad nije elektronika pumpe u pitanju... ler gas se moze nastelovati dijagnostikom a treba da radi na 850 obrtaja.
[ mmix @ 24.03.2011. 09:27 ] @
A jel imas neku ideju zasto se promenilo? Jel omoguce da novi senzor daje isto pogresne informacije?
Pitam jel ne bih da pitam servisera da mi izmislja price ako je nesto zaje*ao Da mogu da reklamiram na vreme.
[ tdusko @ 24.03.2011. 10:10 ] @
Jos nisam upoznao vlasnika astre koji nije menjao taj senzor radilice. Mislim da je sansa da ce da crkne u prvih 150-200 000 100%.
[ Nocni @ 24.03.2011. 11:29 ] @
Nije on nista zahebao kacenjem na diagnostiku i promjenom senzora... Novi originalni senzor kosta 50€ a sa divljim djelovima moguci su razni problemi... Senzor treba da nosi oznaku "62 38 153" Svabe kazu "drehzahlsensor"... mogao bi ga naci u ponudi na internetu pa uporediti pakovanje ili sami senzor sa tim tvojim...
Mi sad ne znamo sta su oni radili... mogli su da naprave problem sa tim lerom nestrucnim stelovanjem, odnosno ulazenjem dijagnostikom u podesavanja. Sad kad je vec ugradjen taj senzor neka podignu taj ler gas i ne diraju nista drugo jer obicno i divljak radi korektno jedino mu je drasticno kraci vijek trajanja...
[ mmix @ 24.03.2011. 11:55 ] @
Pa, senzor mi je naplatio skoro 100e (9800) i dao mi je i fiskalni racun od dobavljaca. Zvao sam i konkurentskog prodavca GM delova i dali su mi istu cenu (9800) plus 2 i nesto za nosac i dao mi je stari senzor u originalnom pakovanju. Tako da ne verujem da me je prelagao za cenu niti da je ugradio nekog "kineza", cak sam i nasao po serijskom broju na netu (doduse pod nazivom Kurbelwellensensor ili Crankshaft Position Sensor na engleskom) za 75e na ebay-u. dodas carine, poreze, marez i eto 100e.
Bukvalno je ovako izgledao i deo i kutija:
[ Nocni @ 24.03.2011. 12:05 ] @
Ima ih po 50 eura... da da + carina + pdv i ostala zarada prodavca... jedino sto se ne zna sta je original a sta nije dok se ne uzme u ruke...
http://cgi.ebay.at/Opel-Drehza...C3%B6r&hash=item3a6204d399
http://cgi.ebay.de/Original-Ku...sa-C-Astra-G-1-7-/110560544042
[ mmix @ 24.03.2011. 12:28 ] @
Pa i meni je tesko da poverujem da je ler pao zbog zamene senzora, koliko sam razumeo taj senzor nije neka nauka, salje puls svaki put kad je radilica u nultom polozaju da ECU moze da sracuna ostale parametre. Ostaje samo pitanje dal je zamena alu cilindara mogla da izazove pad lera ali ni to ne vidim kako. Zato me zbunjuje to. Jel moguce da je staro podesavanje bilo pre mog vlasnistva pomereno da kompenzuje neki kvar pa se sad kad je kvar opravljen vratilo?
[ Milojkovic @ 24.03.2011. 12:30 ] @
Sad sa novim senzorom ecu dobija pravu imformaciju o broju obrtaja ali je problem sto je neko pre toga verovatno zbog neispravnog senzora ili same pumpe visokog pritiska vrsio korekcije broja obrtaja da bi ti prodao automobil i da bi sakrio taj nedostatak.
Sad taj tvoj majstor ispada kriv za budzevine ranijih mahera.Kod nizeg broja obrtaja na leru moze biti problem i sa pumpom visokog pritiska u mehanickom sklopu koja je zapravo uzrok tog novootkrivenog problema.Daje manju kolicinu od referentne i eto ti manjka goriva i tresenja agregata.
Po svemu sudeci sledi ti remont pumpe.
[ mmix @ 24.03.2011. 12:33 ] @
AKo je to u pitanju, koliko kosta to zadovoljstvo? I kako se to uopste utvdjuje?
Ako se umesto toga problem "zamaskira" novim podesavanjem lera koje su dugurocne posledice? Pitam jer ako ja sad odnesem da mi podigne ler a u stvarti je pumpa hoce li to da mi se obije o glavu?
[ Nocni @ 24.03.2011. 13:42 ] @
Kazes, "senzor nije neka nauka" ali je ipak vazan... vidis i sam kakvi su tebi problemi bili i krljanje iz motora sa neispravnim senzorom... Motorna centrala primi pogresan signal o obrtajima pa onda odreaguje u pogresnom tajmingu sa pogresnom kolicinom... zbog toga se desi jos 10-tak nus pojava od dima, pogresnog pritiska, egr-a itd.
Ovo sto pitas kako se utvrdjuje... posmatranjem zivih parametara na dijagnostici dok vozilo radi... ali kada budes imao konacan problem sa elektronikom ili neces moci da upalis ili ce se ponasati kao sto si opisao u prvom postu i jos malo gore...
Vec sam ti rekao, ne treba dirati nista samo neka podese ler i vozi... kada dodju vremenom problemi i konacan kvar pumpe tada ces to raditi... to moze biti i tek posle vece kilometraze... mozda ce to popravljati neko drugi kad prodas astru...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 24.03.2011. u 14:52 GMT+1]
[ mmix @ 24.03.2011. 14:16 ] @
Cool, onda cu tako i da uradim, pod uslovom naravno da on to uopste zna i radi, nekako sam stekao utisak da njegova ekspertiza zavrsava na dijagnostici logova. Sasvim sigurno mi sad trenutno ne treba jos neki veci trosak narocito sa obzirom na moj stepen eksploatacije. Al cisto orijentaciono koliko kosta ta popravka, remont te pumpe?
[ Milojkovic @ 24.03.2011. 15:01 ] @
U zavisnosti od toga sta je stradalo cifra se krece od 300 do 1200 evra.
[ Milojkovic @ 24.03.2011. 15:02 ] @
Remont nije jeftin.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 25.03.2011. u 00:42 GMT+1]
[ Nocni @ 24.03.2011. 15:03 ] @
Rekao je Zarko cijene... i to vrlo pristojne i prijateljske... ako si senzor platio 100€ onda bi remont elektronike denso pumpe trebao da bude mnogo skuplji. Malo njih radi remont trajno i uspjesno sa zamjenom svih elemenata koji treba da se mijenjaju... svakakvih budzevina sam se nagledao...
[ mmix @ 24.03.2011. 20:19 ] @
A, ok, zbunili ste me bili malo. Kad kazes remont pumpe meni je prva asocijacija mehanicki remont, ti u stvari sve vreme pricas o elektronici. Sad se razumemo.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|