[ kik01 @ 23.03.2011. 10:15 ] @
pozdrav
da li su sredstva za ciscenje dizni (koja se sipaju i mesaju sa dizel gorivom)kod tdi PD motora stvarno ucinkovita ili mogu imati i stetne posledice za pumpe brizaljke.
imam auto koje je vec preslo 180.000 pa reko da uspem malo radi prevencije.
[ vladd @ 23.03.2011. 10:44 ] @
Ne bi bilo lose da odneses brizgaljke na jedno ultrazvucno ciscenje, nakon toliko km.

U slucaju da su malo zaprljane, ako je recimo nemiran rad hladnog motora, tecnost moze kratkorocno da pomogne, da skine odredjen sloj prljavstine, mozda i da odglavi neku diznu, ali je propisno, ozbiljno ciscenje(naravno ko zna i moze) nezamenljivo, tada se ciste dizne potpuno, i kontrolise se paatern, odnosno oblik mlaza koji propustaju sto moze da ukaze na eventualnu neispravnost ili istrosenost dizne.
Nijedizna neispravna samo kada ne radi...

Poz
[ Milojkovic @ 23.03.2011. 12:05 ] @
Posle pravog ciscenja ne bi mogao da prepozna automobil.
[ Java Beograd @ 23.03.2011. 12:15 ] @
Upravo ja uradio ovog vikenda. Sad mi Lybra 1.9 JTD radi ko da je benzinac !
[ kik01 @ 23.03.2011. 12:43 ] @
pa ja nisam primetio neki nepravilan rad u leru.misli...nesumljam u to da bi posle ciscenja dizni motor radio tise i bolje.
ali eto da pitam..da li ta sredstva koja se sipaju da bi privremeno ocistila brizaljke mozda zbog svoje jacine mogu da ostete neke gumice ili slicno na brizaljkama.
[ jnk @ 23.03.2011. 13:18 ] @
Od aditiva je bitnije koje gorivo i ulje(vw oznaka 505.01) sipaš kao i kako ga voziš, najbitnije je da ga uvek voziš u rasponu za koji je napravljen a to je 2-4k rpm. Ako kao taksisti menjaš brzine na 1900 rpm i voziš ga ispod 1500 rpm očekuj svakojake probleme.
[ Java Beograd @ 23.03.2011. 13:58 ] @
Citat:
kik01: pa ja nisam primetio neki nepravilan rad u leru.misli...nesumljam u to da bi posle ciscenja dizni motor radio tise i bolje.
ali eto da pitam..da li ta sredstva koja se sipaju da bi privremeno ocistila brizaljke mozda zbog svoje jacine mogu da ostete neke gumice ili slicno na brizaljkama.

Opšte je mišljenje stručne javnosti da su pomenuta sredstva - bacanje para.
Nikakvo iole ozbiljnije čišćenje ne mogu da odrade, a realno, zbog agresivnih sastojaka mogu da naštete raznim komponentama sistema napajanja gorivom, od rezervoara preko pumpe niskog prtiska i fitera do pumpe visokog pritiska.


[ kik01 @ 23.03.2011. 15:28 ] @
e pa to sam i predpostavljao. znaci nista od raznoraznih sredstava za siscenje.
bolje kada za to dodje vrijeme skinuti i ocistiti nego bacati pare na nekakve gluposti koje povrh sve neucinkovitosti mogu jos i stetu da prouzrokuju.
[ Milojkovic @ 23.03.2011. 16:22 ] @
Aditive sa sertifikatima sipaj i ne brini se previse na ove zajedljive "strucne komentare".Ja ih godinama sipam i nisam imao apsolutno nikakvih problema, cak sta vise osetno je bolje sagorevanje, mirniji rad i nikada nije bilo remonta pumpe, ostecenja rezervoara i slicnih nebuloza o kojima ovde neki polemisu . Te proizvode kontrolisu nadlezne ustanove, daju im sertifikate .Dakle nema havarija i tome slicnog a pregazio sam poprilicno uz koriscenje raznih aditiva .Aditivi su ti kao vitamini koje uzimas uz hranu, nece ti skoditi sigurno a pomoce ti da se izboris sa svakojakim napastima.Dakle prevencija pre lecenja.Moje geslo je da je bolje spreciti nego leciti, onaj ko se vise uzda u lecenje i cekanje da se problem desi slobodno neka nastavi po starom.Ja se ne vakcinisem protiv gripa i iskreno nikad ga nisam ni imao, ali zato se hranim sa hranom koja je sveza, ima vitamina, uzmem po neki suplement, lekovit caj, razne tinkture i pregrmim sezonu bez problema dok se ostali nevernici nadobudni strucnjaci koji cekaju da ih grip zakaci ili omasi smrcu, balave, kijaju, kaslju, i sa dusom se rastaju , pod groznicom i temperaturom se posle povalce po doktorima i obijaju pragove lekara.
I sto je najgore i dalje tvrde da su moji vitamini i razne specije koje uzimam budalastine......dakle ko se lud rodi lud ce i da umre.
[ glackop @ 23.03.2011. 18:02 ] @
Iz licnog iskustva,jos jedan glas da je to cisto bacanje para.
[ AstralPro @ 24.03.2011. 18:08 ] @
Iz mog iskustva- pomaze ali ne nesto fantasticno. Pise na njima da moze da se sipa na pola rezervoara umesto na pun ako su dosta zaprljane dizne.
[ vladd @ 25.03.2011. 08:56 ] @
I moj glas za tecnost. Ako demokratija moze da pomogne u tehnici

Istina, koristio sam "gornju srednju klasu", Wunns aditiv, nisam se mnogo naprezao da jurim i trazim, i pokazao se onako kako sam ocekivao.
Da resi problem blago zaprljane dizne, nemirnog lera, i nekih sitnih problema pri paljenju, benzinac je u pitanju.

Kada se tako razvije situacija, da postoje sitni problemi, da se relativno lako uz sitan trosak izvrsi korekcija, pri tome i konforno, dolivanjem u rezervoar, bez gubljenja vremena od majstora, desetostruko skuplje(a recimo samo duplo bolje), onda to po meni bas i nije bacanje para.

Mozda cu za koju godinu morati da skidam, cistim ili menjam dizne, ali dati 600-700 din, i biti miran godinicu(uz moju predjenu kilometrazu) je pre "odlican posao" nego bacanje para.

Bacanje para je ako su dizne u jezivom stanju, zapeklem bez ikakvog protoka ili sa ozbiljnim naslagama, posto lagana hemija, koja u maloj zapremini prolazi pored dizni(i jos manje zbog zapusenosti dizne) ne moze bas cuda da ciini.

Tako da konkretna situacija diktira da li je "bacanje para" ili "dobar posao", ovaj caj ne moze svakom bolesniku da pomogne.

Poz
[ etjen @ 25.03.2011. 10:02 ] @
i moj glas za aditive.
Koristim Wurth i odličan je.
Ne treba očekivati ništa spektakularno da se desi ali se dešava otprilike ono što je Vladd napisao.
Inače, ja vozim dizela.
[ jnk @ 25.03.2011. 10:24 ] @
Takođe i ja imam ta iskustva sa firminim kolima(1.3 benzinac). Dok je bio hladan gasio se i imao nemiran rad u leru a posle aditiva toga nije bilo. Ne verujem da može da zameni ultrazvučno čišćenje dizni ali svakako vredi tih para.

Što se tiče aditiva za dizela, u slučaju da idete zimi na planinu i sipali ste gorivo u Beogradu obavezno treba sipati aditiv za hladno vreme jer je naš dizel zimi predviđen za temperature do -10'(po priči pumpadžije sa MOL pumpe svaka cisterna se "atestira" i upisuje se temperatura) a ako ostavite preko noći kola na -20 možete ujutru imati problema. U Austriji na planinskim delovima sam video da prodaju dizel koji je predviđen za temperature do -35'.

Aditivi za čišćenje dizni i pojačavanje cetanskog broja su druga stvar i oni su potrebni u slučaju da koristite prljavo gorivo sa mnogo sumpora a kobajagi danas svi prodaju samo euro5 dizel tako da za ovim aditivima u suštini ne bi trebalo da ima potrebe.