[ djekic @ 24.03.2011. 13:44 ] @
Molim vas za pomoc !
U pitanju je Ford Escort 1.8D
Uradjena je generalna iz razloga sto je izbacivao ulje na sve strane zbog povecanog pritiska u karteru !

Kompresija pre generalne je bila oko 17 !
Otvoren motor uradjen blok na prvu specijalu stavljeni novi klipovi i karike.
Obradjena radilica novi lezajevi.
Obrada glave zamena ventila ...
Kada smo upalili auto odma sam primetio da izlazi dim na ceou za sipanje i na sipci.
Presao sam do sada oko 80 km i sinoc opet malo da vidim kako izgleda kada sam digao sipku ucini mi se da malo dimi ali kao da prska ulje.Kada sam je izvadio skroz ima sta da vidim on bas izbacuje ulje na merac kada sipka nije u nutra.
Kada skinem poklopac za ulje tu izlazi dim ali nema nikakvog duvanja vec vuce poklopac na dole.
Na merac kada stavim prst nema pritiska nikakvog ali kada pomerim prska ulje !
Imali neko ideju u cumu je ovde problem ???
[ milovanmaric @ 25.03.2011. 07:43 ] @
Licno nemam forda, ali kod svih auta, zavisno od konstrukcije i pozicije meraca za ulje, dok motor radi, a ti izvadis merac mora da ti prska ulje na taj otvor, usled kretanja ulja unutar motora.
[ vladd @ 25.03.2011. 09:48 ] @
Deluuje da ventili nisu legli kako treba ili je bregasta pomerena za koji zub.
Oduska kartera mozda nema prigusenja.
Ali najbolje ce znati majstor koji je radio, sta je uradio a sta nije i gde su bila moguca mesta za izvor problema.

Neka odradi sta treba, samo da ne prica da je tako "normalno".

Poz
[ djekic @ 26.03.2011. 11:05 ] @
Ti si me jedini ohrabrio druze moj ...
Neznam ni sam 5 majstora 5 misljenja,svako ima neku svoju teoriju.
Ovo sam cuo od jos 2 majstora da zavisi od pozicije meraca a kakva je pozicija nemam pojma.
Meni je sipka metalna 15 cm potopljena u ulje i ona izlazi na blok pa odatle ide crevo koje drzi merac.
Ja sumljam i u prepuruku prodavca da uzmem 5-30 jer u njega ide 10-40 pa me tesi to da je ulje preretko i da zbog toga izbacuje kapljice kada izvadim merac.
[ vladd @ 26.03.2011. 11:35 ] @
Dobra je preporuka prodavca za 5W-30 ulje, sigurno je sinteticko. Za nase podneblje, obe gradacije su prihvatljive, s tim sto treba malo truda da se nadje 10W-40 sinteticko(ne polusinteticko), a veliki raspon gradacije se izbegava za mineralna ulja, posto aditivi mogu da izgube svojstvo, i situacija postaje nepovoljna po motor.

Bolje obrati paznju na sintetiku, i da nije preskupa(5W-30 moze da kosta preko 1000 din za litar, uz malu ustedu na vecem pakovanju), a to sto ti se cini da je retko imace istu gradaciju na radnoj temperaturi motora, kao i "gusce ulje", a bolje ce podmazivati pri hladnom startu.

Neka majstor obavi jos jednu proveru radnih tacaka, moguce je zaokretanjebregaste za koji zub, a da li su dovoljno prilagodjavali ventile, to jedino ako priznaju da su ih malo manje razradjivali u sicu, mozda provera kompresije moze nesto da kaze.

Sto se pozicije meraca tice, deluje kao logicni "pozicioni" problem, po meni je veci problem sto dolazi do tolikog buckanja ulja i sta je uzrok letecih kapljica ulja u karteru.
Ne verujem, ali nije nemoguce da je i visak ulja u karteru, ako je pomerena, mozda merac ulja pokazuje pogresno.

Malo je cudno da je sipka 15cm u ulju, i da je pokazivanje nivoa takvo da merac uranja u cev punu ulja, cevka sprovodi merac do kartera, a ule ga kvasi do nivoa za pokazivanje. Karter je "pun" razlicitih promena atmosfere, i pritisaka i potpritisaka, ako je u njega zaronjena cev u kojoj ima ulja, za ocekivanje je da kretanje klipova izazove pljuckanje ulja..

Ventilacija kartera treba da spreci velike promene i da omoguci da se ne stvara preveliki vakuum koji izaziva "kljucanje" vode i ulja, odnosno formiranje mehurica gasa u ulju...

Poz
[ Milojkovic @ 27.03.2011. 00:58 ] @
Da kojim slucajem posle generalne popravke niste "zaboravili" metalno korito unutar kartera koje sprecava da se ulje rasprskava .Imao sam slican slucaj gde su maheri u samostalnoj reziji odradili sve ali su "zaboravili" da ugrade taj deo jer im ga perionicar nije vratio.Sve su dobro odradili i svakid eo su stavljali po obrnutom redosledu od rasklapanja ali taj deo nisu primetili da fali.Zbog te sitnice motor je tri puta rasklapan i sklapan menjane su karike, klipovi, psovali su masinsku obradu i prodavce "fals" delova da bi mi na kraju covek koji im je radio masinsku obradu doterao njihov auto i rekao pomagaj covece nakacile mi se budale i tvrde da nisam dobro razbusio blok, kazu motor im bucka ulje jer je produvao.Merio sam komresiju, prekontrolisao obradu i sve je dobro ali se ludacima ne moze dokazati da nije do mene.
Problem je resen pronalaskom zaboravljenog dela koji je sva sreca jos uvek bio u zivotu jer komunalci nisu odneli smece kod perionicara , rondanje kontejnera dalo je rezultate i korito je pronadjeno.
[ djekic @ 27.03.2011. 12:22 ] @
Pa ne znam o cemu pricas ...
U kateru nema nista ja sam ga licno skidao prao,vratio ..
?
Sada si me zbunio skroz !