e sad ovako, vozim golfa 2, znaci da niti para nemam niti mi trebaju neke extra super brzinske gume. Felna je klasicna 13tica, i da ih pohvalim da su aluminijumske, koje mozda i najvise vrede na kolima :-)
godisnje prelazim malo km, od 10.000-15.000, sto ne znaci da to moze biti nesto vise ili manje,...
dilema je da li kupiti nove gume i koje? pretpostavljate neke sto jeftinije a da nije kompromis da su lose...
isto tako se razmisljam da li uzeti protektirane? Ima jedna firma kod mene koja ih radi i likovi se kunu a i daju neku garanciju na iste.
sta vi kazete...
p.s. uh da letenje gume se traze :-)
[ ivan31 @ 27.03.2011. 20:20 ] @
Nove gume, kratko i jasno. I da kupis Trayal, bolje ce da ti budu od protektiranih. Sta sam ja video odlepljenih gazecih slojeva od tih protektiranih guma, to je cudo. Sad ide letoi vrlo visoke temperature, pa su gume dodatno izlozene teskim uslovima ekspolatacije. Ja se sa tim ne bi igrao.
[ AstralPro @ 27.03.2011. 20:40 ] @
ili nove ili polovne stare do 2 godine za 10-15 evra komad
ali opet ako mislis duze da vozis taj auto onda kupuj novo i ne mislis.
ps: Dubina sare se meri od granicnika koji je u kanalu, skontaces.
[ ivan31 @ 27.03.2011. 20:41 ] @
Koje su ti dimenzije na Golfu? 165/13?
[ sasa022 @ 27.03.2011. 21:47 ] @
Skupi nekako pare i kupi nove gume ( eventualno polovne ( do 2 god starosti ) za koje sigurno znas da su vozene u sezoni 15-30.000 km )
Ko reparira gume za aute,i kolika je cena ?
Protektirane gume za kamione imaju smisla jer je usteda po gumi 150-300€.
[ ivan31 @ 27.03.2011. 21:56 ] @
U mom kraju postoji jedna vulkanizerska radionica koja se time bavi, ali ja tamo ne bi otisao ni na obicnu vulkanizersku intervenciju, a kamoli da od njih kupim protektirane gume.
Uvek ima jeftinijih novih guma koje ''vrse posao'', a i neuporedivo su sigurnije od protektiranih. O polovnim ne mogu da pricam, jer sve zavisi od konkretnog pneumatika.
[ straniplacenik @ 27.03.2011. 23:28 ] @
sasa022 mozda si cuo za firmu Yu Kraiburg iz SM ;-) navelo me da razmisljam o protektiranim jer vidim dosta kamiona koje voze upravo takve, a posto su kamioni pod teretom, dugim intervalima voznje po raznoraznim putevima nekako mi se cine te gume ok, jer ko bi rizikovao neku havariju kamiona sa teretom...
koje su najeftinije a opet ok nove gume? hmm 165 ili 175/13...
[ sasa022 @ 28.03.2011. 00:03 ] @
@straniplacenik
Velika je razlika izmedju guma za teretna i guma za putnicka vozila - takodje se razlikuje i nacin na koji se gume protektiraju...
Obidji par radnij/vulkanizera pa vidi cene ( Tigar,Sava,Toyo,Debica,Barum,... )
Ako neko ima iskustva sa Debica Passio 2 neka napise nesto o njima.
[ jnk @ 28.03.2011. 08:22 ] @
Ne znam da li je bolje uzeti trajal ili protektirane gume(kao kada bi se dvoumio jel bolje imati sidu ili rak) ali s obzirom da je od sledeće god. obavezno imati i zimske gume u sezoni razmisli o all season gumama.
[ Java Beograd @ 28.03.2011. 08:40 ] @
Pošto su kamioni na drumu maltene 24 sata, kod njih je situacija sledeća: guma bude relivno nova (vremenski), a ni malo nije oštećena po bokovima, niti je drugačije oštećena - a gazni sloj se potrošio. Onda i samo onda se radi protektiranje gume.
Kod putničkih automobila, u najvećem broju slučajeva, kad je gazni sloj potrošen, onda je najčešće guma prilično stara, i u svom veku hiljadama puta prešla perko ivičnjaka ili udarila u rupu. Tako da protektiranje nije opcija.
[ straniplacenik @ 28.03.2011. 10:25 ] @
zimske gume imam, ali ne i letnje.
najverovatnije cu uzeti neke nove jeftinije gume. A posto moj auto nije bolji od raka, sida ce mu dobro i stajati :-)
sto se tice ovih protektiranih guma iz konkretno gore navedene firme, znam da gume uvoze iz inostranstva, da ne uzimaju bilo kakve i da daju garanciju na "odradjene" gume...
[ mozdasamjaamozdainisam @ 28.03.2011. 15:23 ] @
Vozio sam veoma kratko jedan auto sa protektiranim gumama - osecaj je ocajan, performanse ne postojece - celokupan (licni) utisak je da ne vrede ni dinara. Bolje, ako je vec finansijski kriza - dobre polovne uzeti.
[ Zarko Silic @ 29.03.2011. 11:39 ] @
Protektiranje pneumatika za putnicka vozila je otprilike slicno kao i punjenje amortizera.
Oba ova zanata su propala.
Treba kupiti nove gume.
[ caxla @ 29.03.2011. 12:26 ] @
protektirane gume su ok ali pri malim brzinama, znaci ako ces voziti samo u 1. neces imati problema..
o vecim brzinama, bocnoj stabilnosti i bezbijednosti da i ne govorim..
srecno :)
[ ivan31 @ 29.03.2011. 15:59 ] @
Vrlo je bitan kvalitet izrade, jer se gazeci sloj vrlo lako odlepljuje i pri malim brzinama po, na primer, jako toplom vremenu. O naglom kocenju da i ne govorim.
[ jnk @ 29.03.2011. 18:38 ] @
Pa opet ima ljudi koji se kunu u protektirane gume i prosto su im fenomenalne(kada vide da plate 1/4 cene).
[ ivan31 @ 29.03.2011. 18:48 ] @
To je druga stvar. Jednostavno, jedini kontakt za kolovozom, automobil ostvaruje preko pneumatika. Dzabe svi elektronski sistemi za bezbednost, ali su gume lose. Po snegu i ledu, na primer, sa letnjim gumama ESP, ABS i ostali sistemi, uopste ne deluju. Isti je slucaj i sa gumama sa losom sarom po mokrom asfaltu. Akvaplaning nista ne mzoe da spreci, sem dobre i duboke sare na gumama.
[ straniplacenik @ 29.03.2011. 20:18 ] @
ja shvatio, a sve sto pisete je apsolutno logicno, neka ostane tema i za druge koje interesuju iskustva...
[ Mbit @ 15.12.2012. 14:10 ] @
malo stara tema, ali kada ne vidim drugu.
da li su ovakve gume zakonom dozvoljene za putničke automobile.
to što ih ima na tržištu ništa ne znači.
[ Zarko Silic @ 15.12.2012. 16:39 ] @
Citat:
Na motornim vozilima mogu se, osim na upravljajućim točkovima, koristiti obnovljeni pneumatici. Obnovljene gume moraju na bočnoj strani gume imati oznaku „RETREAD“, pored toga moraju imati i četvorocifarnu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje.
[ ventura @ 15.12.2012. 16:50 ] @
Zarko Silic:
Kad se kaže na motorna vozila, mislim da je to isključuje automobile koji se vode kao putnička vozila, ili nisam u pravu?
[ Zarko Silic @ 15.12.2012. 16:58 ] @
Putnicko vozilo jeste motorno vozilo, ali motorno vozilo nije samo putnicko vozilo.
Ovaj clan vezan za pneumatike se spominj 2009. godine, ali ne vidim da je do danas bilo sta menjano.
Ja nikada ne bih nikom preporucio protektirani pneumatik, ali ko je mogao pretpostaviti da na trzistu nema zimskih pneumatika u odredjenim dimenzijama pa ljudi moraju da se snalaze i na ovakav nacin.
[ ventura @ 15.12.2012. 17:01 ] @
Pitam zato što sam skoro na zidu tehničkog pregleda video neki plakat koji kaža tipa "spisak opreme za putnička vozila", tipa prva pomoć, trougao, sijalice itd. i pored njega "spisak opreme za motorna vozila" koji je bio dosta duži...
[ vladd @ 15.12.2012. 18:27 ] @
Najbolje da se odrekne covek jednog rucka i kupi pristojne gume.
Bez obzira sto je raubovan auto u pitanju, stavka ipak nije velika. Bolje je ne voziti nego voziti kao kamikaza.
Neko ko "predje" 10-15kkm, potrosi bar hiljadu evra za gorivo(makar ga vozio "na lozaka"), nesto manje ako je benzinac sa plinom, stotinak za ulje i filtere, dvestotinak za registraciju...
Pa moze se odvojiti bar 80-100 evra za dobre polovne gume, ili 160 evra za sve cetiri, a s obzirom na predjenu kilometrazu, i tigrice ce da traju bar 4 godine.. sto iznosi 40 evra godisnje za INVESTICIJU..
Pa zar je usteda DRZANJE glave u torbi, sa vozilom nedefinisanih amortizera, trapa, za zadnjom letvom kao osovinom, i na sve to dodati NEPOUZDANE gume..
Sta jos treba, da olabavis sraf na volanu i da zaseces kociona creva?
Lupaju, novinari samo da pisu nesto. Evo oglasi puni novih guma svih dimenzija, znate koji su najposeceniji online oglasi.
Mene drugo interesuje, ove firme koje rade protektiranje, da li po zakonu moraju da obeleze takvu gumu posle procesa i kako to izgleda. Ima li neka slika primer? Kako ih na oko prepoznati?
[ jnk @ 15.12.2012. 19:54 ] @
Ajmo opet
Citat:
Na motornim vozilima mogu se, osim na upravljajućim točkovima, koristiti obnovljeni pneumatici. Obnovljene gume moraju na bočnoj strani gume imati oznaku „RETREAD“, pored toga moraju imati i četvorocifarnu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje.
[ Lavlja_Jazbina @ 15.12.2012. 20:05 ] @
Tigar radi narednih mesec dana za izvoz.Ima NOKIAN koja mi se svidja a pod rukom je kao rukavica.
I njih nema bas.Protektiranih ima na buvljaku*bubanj potok*i kostaju za dimenziju 195/65/15 45€.
Nisu za brzine preko 160,ali sam cuo da se odvajaju sa unutrasnje strane posle ? vremena.
[ ventura @ 15.12.2012. 20:45 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Tigar radi narednih mesec dana za izvoz.Ima NOKIAN koja mi se svidja a pod rukom je kao rukavica.
I njih nema bas.Protektiranih ima na buvljaku*bubanj potok*i kostaju za dimenziju 195/65/15 45€.
Nisu za brzine preko 160,ali sam cuo da se odvajaju sa unutrasnje strane posle ? vremena.
Ja lično nemam iskustva sa njim, ali Rusi, pogotovo ovi iz sibirskih krajeva se kunu u Nokian... Doduše oni koriste uglavnom Nokian sa ekserima, ali verovatno su i ove obične dobre...
[ Mbit @ 15.12.2012. 20:56 ] @
meni se tigrica 155/80r15 mislim da je TG620+ ili tako nešto, stara 2 godine odvojila (od metalnog kostura i platna) pri brzini od 80km/h, 90-tih dok sam bubu, vozio, kako sam na mestu rezervnog točka držao "balast", kući sam došao, nakon mukotrpnog guljenja celokupnog gazećeg sloja pneumatika, na "tkanini" i metalnom kosturu gume, koja nije pustila vazduh....
kako sam pitanje postavio u dve teme, da napišem i ovde.
naime imam tigrice Tg621(ili tako nešto M+S), koje su vožene samo zimi 4-5 sezona, nisu loše oko 5,5mm je šara na njima, ali....osećam da nisu kao što su bile, na pr kao prošle godine u februaru.
polovne nikada nisam uzimao niti imam nameru, mislim da su krajnje precenjene, pre bih te protektirane, nešto rada i sredstava je uloženo u njih, za uslove u kojima koristim automobil.
to za pravilnik sam i ja video, ali pošto je pravilnik "star", možda se nešto promenilo.
šta znam niti ih prodajem niti sam ih ikada video, ali smatram da bi odgovale za moj auto od 750kg i moj "stil" i potrebe za vožnjom sa max 35km/h kada sneg napada, ne mislim ih voziti kada snega i leda nema na putevima, za to imam 4 nova pneumatika kupljena s proleća, garažu i vreme za izmenu. Inače retko vozim relacije duže od 4km...posao, vrtić, kuća, vrtić, posao....
naravno da sa visokoim potrebama u kilometraži, performansama vozila i samoj veličini vozila, takođe i žustrijim (nestrpljivim) vozačem, sigurno ovakav pneumatik nije odgovarajući (auto put, velike brzine, masivno, kvalitetno vozilo visokih performansi)
sa mojih skormnih do max 1000km zimske vožnje brzinama ispod 40km/h mislim da će i reparirana odraditi posao i to više sezona, bitno mi je samo da ima velike i lepljive krampone za ovakve snežne uslove kao protekle nedelje.
[Ovu poruku je menjao Mbit dana 15.12.2012. u 22:12 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 15.12.2012. 21:11 ] @
Tigar TG621 nije zimski pneumatik. To je obicna letnja guma. Zasto si te gume vozio samo zimi to samo ti znas. To su gume prakticno neupotrebljive na snegu bez obzira sta na njima pise.
[ Mbit @ 15.12.2012. 21:30 ] @
imaju na sebi M+S oznaku, i ne ulazim u to da li me je proizvođač obmanuo, još i o tome da brinem kada su u pitanju gume.
[ HoT_Steppa @ 15.12.2012. 21:32 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Tigar radi narednih mesec dana za izvoz.Ima NOKIAN koja mi se svidja a pod rukom je kao rukavica.
I njih nema bas.Protektiranih ima na buvljaku*bubanj potok*i kostaju za dimenziju 195/65/15 45€.
Nisu za brzine preko 160,ali sam cuo da se odvajaju sa unutrasnje strane posle ? vremena.
Ove sare u boji po gazecem sloju imaju samo protektirane gume?
[ Zarko Silic @ 15.12.2012. 21:52 ] @
Ne,
sare u boji po gumama su markeri kod magacinskog lagerovanja i nemaju nikakve veze sa protektiranjem.
Citat:
Mbit: imaju na sebi M+S oznaku, i ne ulazim u to da li me je proizvođač obmanuo, još i o tome da brinem kada su u pitanju gume.
Moras prvo odluciti, da li pre svega, zelis sebi bezbednost ili samo zelis ispuniti nekakvu zakonsku formu. Ako je ovo drugo onda nije jasno zasto bi uopste zeleo protektirati pneumatik i zasto si uopste postavio pitanje jer je zakonska forma i sa ovim sto imas, ispunjena.
TG621 nema ni jednu osobinu koju poseduju zimski M+S pneumatici. Otkud ta oznaka na njima, pitanje treba postaviti onima koji su to napisali, ali pneumatik je najobicniji letnji pneumatik sa sarom koja je slicna starom MX Michelinovom pneumatiku iz osamdesetih godina.
Samo Winter1 i Wintera su zimski pneumatici.
[ Mbit @ 16.12.2012. 01:29 ] @
u vreme kada sam kupovao pre 5 godina, ne znam da li je bilo winter modela, nisam baš upoznat sa svim i svačim što kupujem do detalja, tu je valjda trgovac, vulkanizer..
a za prvo, sve mi je jasno, nije mi cilj zakonska norma zato sam i pitao, ulice posle snega nisu bile uopšte čišćene, tražeći po netu vidim da "protekta" ima sa vrlo "jakim" kramponima, koji se sreću tek u extremno skupoj klasi pneumatika, a potpuno mi je suludo za 4 pneumatika stranog renomiranog proizvođača, dam 1/4 vrednosti vozila, svakako ima mnogo lepših stvari na koje volim da potrošim novac, i to da bih ih vozio samo po snegu max 40km/h, ne čitave zime...pogotovo kada se u obzir uzme kilometraža koju prelazim i uslovi vožnje, mislim da će one ipak naći svoje mesto u garaži.
off:
a što se bezbednosti tiče imam staža za volanom 20g, +4 motor, 24g u saobraćaju i dosta odreagovanih kritičnih situacija, koje se dešavaju mimo vaše pažljive vožnje (otkači se traktorska prikolica i prelazi u vašu traku na pr.)
Uvek se trudim da brzinu pre svega prilagodim vozilu koje vozim i uslovima puta (vozio sam VW1200 67g nekih 8 godina, srednja škola i studije, taj automobil me je naučio jednoj jednostavnoj stvari, ne treba nikada žuriti dok se vozi, razlike su mizerne na kraćim urbanim relacijama do 50km, može se jako lepo uživati u sporoj vožnji, i gledati kako se drugi bezrazložno nerviraju).
Na točkovima, u saobraćaju, je najlakše i najuzaludnije izgubiti život, i svako ko seda za volan mora toga uvek biti svestan i potruditi se da u sebi uvek gaji strah, ili drži slike strahovitih sudara u glavi, kako bi opreznost bila na visokom nivou.
u svakom slučaju hvala vam na informacijama
[Ovu poruku je menjao Mbit dana 16.12.2012. u 02:46 GMT+1]
[ jnk @ 16.12.2012. 02:01 ] @
tg621 je kolko znam radijalna guma i ima m+s oznaku.
[ Lavlja_Jazbina @ 16.12.2012. 08:12 ] @
Mbit.niko ovde ne zalazi u tvoju strucnost za volanom.Ovde su svi sa nekim stazom,ali u ovom svom slucaju
gresis jer ukrstas svoju finansijsku konstrukciju sa bezbedonosnom,a posebno relacijom vrtic.
[ kalimero 011 @ 16.12.2012. 08:19 ] @
Citat:
Zarko Silic: Tigar TG621 nije zimski pneumatik. To je obicna letnja guma.
Zarko Silic: TG621 nema ni jednu osobinu koju poseduju zimski M+S pneumatici. Otkud ta oznaka na njima, pitanje treba postaviti onima koji su to napisali, ali pneumatik je najobicniji letnji pneumatik sa sarom koja je slicna starom MX Michelinovom pneumatiku iz osamdesetih godina.
Samo Winter1 i Wintera su zimski pneumatici.
@Mbit je ovde u pravu. TG621 je bila ALL SEASON guma i imala je oznaku M+S na sebi. Na laganim automobilima se jako dobro ponašala na snegu i bljuzgavici.
Inače:
Citat:
Član 86
Uređaji za kretanje vozila kao što su točkovi i gusenice moraju biti konstruisani i izvedeni od takvog materijala da ne oštećuju kolovozni zastor.
Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača vozila, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni.
Pneumatici moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki prema proizvođaču, tipu, vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama.
Dubina gazećeg sloja pneumatika mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dozvoljena dubina je 1,6 mm za vrste L i M1 i 2 mm za ostale vrste vozila. Na motornim vozilima mogu se koristiti obnovljeni pneumatici, osim na upravljajućim točkovima.
Obnovljeni pneumatici koji se koriste na turističkim i međugradskim autobusima moraju biti deklarisani da se mogu koristiti do brzina 100 km/h.
Obnovljeni pneumatici moraju na bočnoj strani pneumatika imati oznaku "RETREAD", pored toga moraju imati i četvorocifrenu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje, i moraju biti homologovani prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.
@Mbit - Ako možeš, uzmi nove gume.
[ vladd @ 16.12.2012. 09:26 ] @
Ako je opsta panika sto u Metrou NEMA Winter1 guma, pojavile su se, u istom tom Metrou, Kleber Krisalp..
Inace , manjih guma nema ni u Beogumi, ali mislim da je trenutno, posto su se prodale zalihe 2010 i 2011.
Tigar gume su poskupele za skoro 10% od kada je pocelo hladno vreme, tako da su "stedljivi" koji cekaju poslednji trenutak da kupe "najjeftiniju" gumu, platili ceh.
Sa 4080 ili 4130, na 4500-4600..
Poz
[ Zarko Silic @ 16.12.2012. 10:00 ] @
Citat:
kalimero 011:Na laganim automobilima se jako dobro ponašala na snegu i bljuzgavici.
A gde si to video? Na kom je to testu dokazano? Ajde, molim te postavi link ili test ili nekakav ozbiljniji review za ovaj pneumatik.
TG621 je obicna letnja guma. Od ove gume postoje isto tako LETNJE gume koje se bolje ponasaju na snegu a koje zajedno sa tim Tigrom nisu zimske gume ma sta pisalo na njima. Svaka olsezon guma je bolja i primerenija od ove TG621.
Vecina prodavaca pravilno definisu ovaj pneumatik jer ga prodaju kao iskljucivo letnji:
Pojedini prodavci (ne Tigar, jer ga oni ne nude na svojoj e-ponudi; ne znam iz kojih razloga) ovaj pneumatik nude kao ALL-SEASON, ali niko ne spominje da je rec o zimskom pneumatiku mada nosi na sebi oznaku M+S.
P.S. U jednoj od svojih verzija ZOBS (pravilnika) bila je naznaka da zimski pneumati mora biti sa oznakom "pahulje". Ovaj poslednjin to ne sadrzi i zakonsku formu ispunjava i ovaj TG621, kao sto sam rekao ovde:
Citat:
Zarko Silic:
Moras prvo odluciti, da li pre svega, zelis sebi bezbednost ili samo zelis ispuniti nekakvu zakonsku formu. Ako je ovo drugo onda nije jasno zasto bi uopste zeleo protektirati pneumatik i zasto si uopste postavio pitanje jer je zakonska forma i sa ovim sto imas, ispunjena.
TG621 nema ni jednu osobinu koju poseduju zimski M+S pneumatici. Otkud ta oznaka na njima, pitanje treba postaviti onima koji su to napisali, ali pneumatik je najobicniji letnji pneumatik sa sarom koja je slicna starom MX Michelinovom pneumatiku iz osamdesetih godina.
Samo Winter1 i Wintera su zimski pneumatici.
Ali ova guma NIJE zimski pneumatik i svako ko je kao takvu kupi, cini sebi medvedju uslugu. Ovaj pneumatik jednako je opasno voziti u zimskim uslovima kao sto je opasno voziti i bilo koji drugi letnji pneumatik. TG621 se ni na manjim ni na vecim automobilima ne ponasa kao zimski pneumatik jer to i nije i jednako je opasan i za manja i za veca vozila.
Da ne bude zimski njemu to ne dozvoljavaju ni tipicno letnji dezen (sara), ni materijal od kojeg je sacinjen. Tvrd je vec na +10C. Nakon samo jedne sezone, gazeci sloj ovog pneumatika je tvrd nevezano od spoljne temperature. (Deformacije po obodima pneumatika, na vozilima tezim od 1t, necu komentarisati.)
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 16.12.2012. u 11:12 GMT+1]
[ kalimero 011 @ 16.12.2012. 11:06 ] @
^
Citat:
A gde si to video?
Šta, da se dobro ponašala? Ovde, u Srbiji, na par jugića i kečeva.
Citat:
Ajde, molim te postavi link ili test ili nekakav ozbiljniji review za ovaj pneumatik.
Ne znam da li je ozbiljno, ali ovo nađoh na brzinu (493 ocene ove gume).
Nevezano za kvalitet ove gume, ona se u Srbiji prodavala kao ALL SEASON pre 5-6 godina i bila deklarisana i za vožnju po snegu. Na navedenim vozilima se ponašala onako kako sam i napisao - dobro.
[ vladd @ 16.12.2012. 19:15 ] @
Pa moze se i letnja guma voziti po snegu.
Problem je u razumevanju termina M+S, i "ostrom" balkanskom marketingu.
Trenutno, a zahvaljujuci propisima nakon 2009-e godine, i laganim usaglasavanjem sa EU propisima, definisano je sta je ZIMSKA guma, koje karakteistike treba da ima i koju OZNAKU.
M+S gume NE MORAJU da budu ZIMSKE, ali su sve ZIMSKE ujedno i M+S. I doticna TG621 vise lici na "all season" iako ni to nije, vec guma koja ima neke osobine M+S, po specifikacijama.
Realno bi bilo reci da je upotrebljiva i po hladnom vremenu, ali ne hladnijem od 0 stepeni Celzijusa..
Po ADAC testu 2008-e nije preporucljiva, verovatno zato sto ima "rasute", haoticne specifikacije, van evropskih standarda.
All season guma, po aktuelnim propisima, i kod nas i u EU, MORA da ima sertifikovanu oznaku, za zimsku sezonu, pahulju u okviru "trougla", bolje receno Triglava
Poz
[ kalimero 011 @ 16.12.2012. 20:07 ] @
^
Citat:
All season guma, po aktuelnim propisima, i kod nas i u EU, MORA da ima sertifikovanu oznaku, za zimsku sezonu, pahulju u okviru "trougla", bolje receno Triglava
Verovatno si mislio na zimsku gumu? Ako nisi, može neki link na propis (naš ili evropski), pošto koliko ja znam ALL SEASON guma može imati ili samo M+S oznaku, ili obe (M+S i pahulju).
[ Zarko Silic @ 16.12.2012. 22:26 ] @
Citat:
kalimero 011:
^
Citat:
A gde si to video?
Šta, da se dobro ponašala? Ovde, u Srbiji, na par jugića i kečeva.
A kako si to video na par Jugica i kako si zakljucio da se dobro ponasa?
Vozio si Stojadina 5 na sat na suvom asfaltu pri temperaturi od plus 10, ili si to da su dobre zakljucio na drugi nacin?
TG 621 moze biti ALL-SEASON pneumatik samo u severnoj Africi. (A mozda je za to trziste i namenjen)
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 16.12.2012. u 23:45 GMT+1]
[ kalimero 011 @ 16.12.2012. 22:40 ] @
^
Čemu ovo? Već sam napisao da su se po snegu i bljuzgavici lepo ponašale, dao sam ti i link koji si tražio. U čemu je problem?
[ jnk @ 16.12.2012. 22:53 ] @
Ne priznaje čovek. Iako ga je tigar krstio kao m+s, Zarko to ne priznaje.
Verovatno si mislio na zimsku gumu? Ako nisi, može neki link na propis (naš ili evropski), pošto koliko ja znam ALL SEASON guma može imati ili samo M+S oznaku, ili obe (M+S i pahulju).
Moze all season imati samo M+S ili M+S i pahulju, tu si potpuno u pravu, ali nekako ove druge zovu "prave". Realno su za sve sezone, posto zadovoljavaju strozije zimske kriterijume.
Odnosno, specifikaciju pahulje dobijaju ako zadovolje propisane zimske uslove
Kako kaze Rubber Manufacturer's Association (RMA):
Citat:
"Snowflake on the Mountain" symbol
The marking "Snowflake on the Mountain" identifies winter tires according to the tire industry standard which is based on a American Snow tire definition. These tires provide high performance with regards to safety and control on snow, on icy road and in general at deep temperatures. of tests.
I u tome je sustina gotovo svih guma, da li zadovoljavaju odredjene standarde. S tim, sto odredjene zemlje imaju beneficiju da poostravaju standarde ili propisuju kriterijume po zelji. Posto mogu ili ne da uticu na proizvodjace guma, jednostavno gume koje ne zadovoljavaju "lokalne" specifikacije se ne prodaju.
Citat:
Some Canadian provinces have laws requiring the use of tires that feature the "snowflake/mountain" symbol for severe winter conditions. To qualify for this rating, the tire's tread design and depth must provide 10% more snow traction than the standard or all-season tire
Kod nas je pisanje propisa daleko od strucnosti, a ni kriterijume nismo preuzeli kako treba, tako da se svasta naziva na bilo kakav nacin, sluzbeno..do nivoa da "ne postoje" gume za sve sezone..
Poz
[ Zarko Silic @ 17.12.2012. 00:10 ] @
Citat:
kalimero 011:
^
Čemu ovo? Već sam napisao da su se po snegu i bljuzgavici lepo ponašale, dao sam ti i link koji si tražio. U čemu je problem?
Na tom linku se nalazi tipican letnji pneumatik Tigar Sigura kome su pojedici za voznju po snegu davali 5 zvezdica kao sto je to uradio ovaj ludi Pajic
Kod nas je pisanje propisa daleko od strucnosti, a ni kriterijume nismo preuzeli kako treba, tako da se svasta naziva na bilo kakav nacin, sluzbeno..do nivoa da "ne postoje" gume za sve sezone..
To nije strasno. Strasno je kada neko takve oznake uzme zdravo za gotovo i to tera kao mutavi Jovica.
Nedavno me je zaustao policajac u redovnoj kontroli kada sam ga pitao sta treba da kontrolise kad ni na svom sluzbenom Pezou ima letnji pneumatik? Sav vazan me je pozvao da me licno uveri kako na pneumaticima pise M+S,
a koliko je to zimski pneumatik najbolje se vidi na ovom snimku:
P.S. Sa nekakvim popustom dobili su solomosko resenje:
svemocni ALL-SEASON.
Vazno da je jeftino i da pise M+S
[ veselinovic @ 17.12.2012. 06:45 ] @
Uz duzno postovanje imam jedno pitanje.
Koliko vas koji pljujete protektirane gume je stvarno vozilo na istim po snijegu?
Moje iskustvo sa snijegom je veeeliko.
6 godina sam vozio svaki dan preko Romanije i ponekad na Jahorinu ( ko je bio zna) gdje snijeg sredinom maja nije rijetkost.
Potpuno nove ljetnje gume onemogucavaju zaustavljanje pri bilo kojoj brzini ( cak i pri brzini pjesaka - doduse nizbrdo).
Imam negdje u telefonu snimke, ako neko ne vjeuje.
Po meni na snijegu i ledu rijetke su gume koje su dobre kao protekt.
Posebno ne ljetnje pa makar i nove.
Po mokrom putu postoji mnogo guma boljih od protekta( ali znacajno skupljih), ali su razlike zanemarljive do brzine od 100-tinjak km/h.
Porediti tigar vinter i protekt ( slicne cijene, bar kod nas u Bosni) je blago receno smijesno.
kalimero 011:
^
Čemu ovo? Već sam napisao da su se po snegu i bljuzgavici lepo ponašale, dao sam ti i link koji si tražio. U čemu je problem?
Na tom linku se nalazi tipican letnji pneumatik Tigar Sigura kome su pojedici za voznju po snegu davali 5 zvezdica kao sto je to uradio ovaj ludi Pajic
Još jednom - ne ulazim u to kakav je kvalitet ove gume (mada, po ovome sa linka, vidi se da uopšte nije loše ocenjena u svim uslovima), izneo sam lično iskustvo, što bi trebalo da je suština foruma.
[ ventura @ 17.12.2012. 07:52 ] @
Citat:
veselinovic: Uz duzno postovanje imam jedno pitanje.
Koliko vas koji pljujete protektirane gume je stvarno vozilo na istim po snijegu?
Moje iskustvo sa snijegom je veeeliko
...
Po meni na snijegu i ledu rijetke su gume koje su dobre kao protekt.
Uz svo dužno poštovanje, jesi li ti nekada u tom svom velikom iskustvu vozio sa pravim zimskim gumama?
[ vladd @ 17.12.2012. 08:13 ] @
Protektirane gume imaju proizvoljnu saru, slicniju traktorskim gumama, sastavljenu od krampona raznih oblika. I pri koriscenju na snegu se moze steci utisak da su pribliznije gumi sa lancima nego zimskoj gumi.
Ali sve ostale vozne osobine, i opsta bezbednost su prilicno ispod nivoa.
Kao i ova diskusija o TG621 gumi. Jednostavno ne odhovara savremenim specifikacijama, sklona je deformisanju i preedstavlja primer gume iz nekih ranijih decenija.
I nije za preporuku.
Drugi problem je sto se pravila za dimenzije uglavnom 13" i 14" felni i poneka za 15", ali svakako ne moze da odgovori savremenim zahtevima za nosivost i brzinu.
A ovih dana je znacajno veci broj vozila, pa i "malih", koja imaju i preko 100ks i oko jedne tone..
Poz
[ jnk @ 17.12.2012. 08:35 ] @
tg621 je podjednako loša i za leto i za zimu ali činjenica je da je označena kao m+s što znači da je u najmanju ruku all season.
Ovi što prodaju protektirane gume se hvale kako je u teretnom saobraćaju ogroman procenat protektiranih guma što je skroz ok. Opet i za putničko vozilo kad bi me muka naterala bih možda pre kupio protektiranu nego polovnu gumu.
[ veselinovic @ 17.12.2012. 09:01 ] @
Citat:
ventura: Uz svo dužno poštovanje, jesi li ti nekada u tom svom velikom iskustvu vozio sa pravim zimskim gumama?
Vec je receno RIJETKE su ....
Sto samim tim znaci da jesam.
[ Java Beograd @ 17.12.2012. 09:01 ] @
Citat:
jnk: Ovi što prodaju protektirane gume se hvale kako je u teretnom saobraćaju ogroman procenat protektiranih guma što je skroz ok. Opet i za putničko vozilo kad bi me muka naterala bih možda pre kupio protektiranu nego polovnu gumu.
Logično. Prosečan kamion, redovno upošljen, dnevno pređe bar hiljadu kilometara. Dakle za tri-četiri meseca, eto 100.000. Guma proizvedena i montirana na točkove pre tri meseca je fakat nova. Jedino se gazeći sloj potrošio, i sasvim je logično i opravdano zameniti, tj. zanoviti gazeći sloj.
Sasvim je druga priča kod automobila. Osim ako ne pričamo o taksistima ili dostavnim vozilima, prosečan privatan automobil istroši gazeći sloj gume za oko tri-četiri-pet godina. Tada je guma već stara, i nerazumno je protektirati je.
[ vladd @ 17.12.2012. 12:36 ] @
Manje od 700km dnevno, zbog ostrih propisa, a i naporno je za jednog vozaca. Ali je i to previse za trajnost guma.
Sa druge strane, protektirane gume su sasvim ok za off-road aplikacije, gde cesto dolazi do tezih ostecenja gaznog sloja, prilicno nove gume, pa je protektiranje idealna ekonomska varijanta za drzanje off road vozila u formi..
Protektirana guma svakako nije za nase "multipraktik" nacine voznje, gde povremeno puzimo, a povremeno organizujemo street race..
Poz
[ Java Beograd @ 17.12.2012. 12:44 ] @
Jeste malo off, ali moram da pitam: jel 700 km po danu limit za vozača ili za kamion ? Mislim, veliki kamioni uglavnom imaju dva vozača, zar ne ?
[ Zlatni_bg @ 17.12.2012. 13:07 ] @
Da nisi mislio na vozace autobusa? :)
[ veselinovic @ 17.12.2012. 19:48 ] @
Dok sam vozio kamion bilo je ne vise od 8 sati dnevno s tim sto je i jedna pauza uracunata u tih 8 sati.
Dakle 7.5 sati voznje.
Prosjecna brzina kamiona ( ne po auto putu) je oko 50 km/h pa ti vidi.
[ Zarko Silic @ 17.12.2012. 22:46 ] @
Citat:
veselinovic:
Prosjecna brzina kamiona ( ne po auto putu) je oko 50 km/h pa ti vidi.
Heh,
jel ovaj podatak verodostojan kao i onaj o kvalitetu protektiranih pneumatika?
Prosek 50 km/h za kamione na obicnim neautoputevima? Jel ovo neka raketna verzija ovih teskasa?
Iz ovih stopa saljem moje krdze od automobila u penziju.
P.S. Kalimero,
link koji si ti postavio i link koji sam ja postavio su isti linkovi na istom sajtu. Gume nisu iste namerno da bih pokazao kakve sve budale ocenjuju pneumatike. Mnogi ocenjivaci uopste nisu vozaci a verujem da su mnogi i maloletni.
[ Zlatni_bg @ 17.12.2012. 23:03 ] @
Mislim da se ne radi o tome koliko kamion moze da predje, vec Java pita da li moze da se vozi preko 700km ako imaju 2 vozaca :)
Nisam jos video da ijedan kamion ide sa 2 vozaca, mislim da to ima samo sa autobusima :)
link koji si ti postavio i link koji sam ja postavio su isti linkovi na istom sajtu.
Naravno da nisu isti linkovi.
Citat:
Gume nisu iste namerno da bih pokazao kakve sve budale ocenjuju pneumatike. Mnogi ocenjivaci uopste nisu vozaci a verujem da su mnogi i maloletni.
Ti sad tvrdiš da su 493 čoveka budale i maloletni? Drugo, ti si tražio neki link ka oceni gume, što si i dobio, a nije ti smetalo da bez navođenja izvora tvrdiš ovo:
Citat:
Tigar TG621 nije zimski pneumatik. To je obicna letnja guma. Zasto si te gume vozio samo zimi to samo ti znas. To su gume prakticno neupotrebljive na snegu bez obzira sta na njima pise.
Ovaj pneumatik jednako je opasno voziti u zimskim uslovima kao sto je opasno voziti i bilo koji drugi letnji pneumatik. TG621 se ni na manjim ni na vecim automobilima ne ponasa kao zimski pneumatik jer to i nije i jednako je opasan i za manja i za veca vozila.
Da ne bude zimski njemu to ne dozvoljavaju ni tipicno letnji dezen (sara), ni materijal od kojeg je sacinjen. Tvrd je vec na +10C. Nakon samo jedne sezone, gazeci sloj ovog pneumatika je tvrd nevezano od spoljne temperature. (Deformacije po obodima pneumatika, na vozilima tezim od 1t, necu komentarisati
Tebi treba da verujem na reč a 493 čoveka su budale, da ne spominjem da sam napisao i da se radi o ličnom iskustvu. Ti ovde implicitno sugerišeš da ja lažem, ili sam i ja budala?
Elem, ja od negde '95/96. i raspada Sezama ne učestvujem aktivno na forumima, osim na ES od pre par godina, ali lurk-ujem na gomili raznih, što stručnih, što neformalnih. Nigde još nisam video da moderator ima ovako neverovatnu potrebu da bude u pravu i pri tome se koristi svim i svačim da omalovaži korisnika čije mišljenje mu se ne sviđa...
[ Deep|Blue @ 18.12.2012. 09:26 ] @
Ajde evo još jedna ocena.
Imao sam nažalost iskustvo da vozim relativno lagano vozilo (Lada Samara) sa pomenutim TG621 gumama....
Leti i nažalost zimi.
Zimi ... kratko rečeno neupotrebljiva. Mada može da posluži za sankanje, ako si lud za adrenalinom ...
Leti ... uslovno upotrebljiva, nije za veće brzine, podložna akvaplaningu, ne baš sjajno kočenje ... nekako je bila plastična i leti.
[ Braksi @ 18.12.2012. 14:38 ] @
ako gume traju 30,000 km zimske/letnje svejedno, to je otprilike ugrubo oko 3000 evra benzina+ 400 evra odrzavanja+ ko zna koliko taksi registracija. Sta je ovaj problem kupiti nove gume ? Razlika je beznacajnih 200nak evra !
[ Java Beograd @ 18.12.2012. 15:04 ] @
TG621 je bila masovno prodavana guma u Srbiji. Ja sam sa zadovoljstvom koristio te gume na Jugiću i Tipu. I leti i zimi. Dal' su nekad bile dobre a posle loše, ne znam, ali definitivno sam siguran da ništa od akvaplaninga nisam osetio, kočenje sasvim OK, i ništa od "plastičnosti" nisam primetio.
[ Mbit @ 05.04.2013. 21:38 ] @
he, he šta vi svašta ispisašte (dokonjaci) o t621, odlična je to guma za vozila za koja je pravljena.
@Java Beograd
ma... pusti ima ovde likova koji za jedan pneumatik 13 daju 20 hiljada, smatrajući da time čuvaju glavu, glavu čuva vozač bez lufta na volanu (glavi) i adrenalinske groznice "pedal to the metal". Vozio sam prvih 6 godina VW 1200 iz 67 na 6V, taj auto me je naučio da vozim polako. Ko stvarno vozi ludački trebaju mu najkvalitetniji pneumatici, kako bi sačuvao to malo čorbe u lobanji.
naravno da se guma udrveni posle 5 godina ne garažirane ekploatacije od -30 do +60, ne bi bilo normalno da ostane elastična.
Kao apsolvent tehnologije gume i polimernih materijala uopšte, inače u penziji (reaktiviranje u toku), plastično ću opisati molekul gume kao jednu mrežu koja je stalno u pokretu, kroz tu mrežu prolaze skoro svi gasovi, ali velika gustina tih slojeva mreže čini put vremenski dugim, po našim merilima, isto važi i za na pr. PET boce i sl. (i molekul kiseonika prolazi ali teško, kao foton iz centra Sunca, treba mu vreme da savlada sve prepreke), prolaze i nevulkanizonovani ostatci, ta mreža se savija i izvija upliće, reaguju atomi unutar mreže dajući neke druge molekule praveći rupe u mreži i sama mreža tj atomi unutar nje nakon određenog vremena nađu energetski stabilno mesto iz kojeg se teže pomeraju i tu je kraj deklarisanoj elastičnosti gume, ostarila.
inače uzeo sam neke Cooper gume zimske iskrslo za 3300din po komadu, zvao sam ili kontaktirao 150 i više prodavnica, par dana nakon što sam dobio ovde odgovore da te reparirane zakonski ne pašu, inače bih ih stavio deluju pravo zimski :), pa je fordić dobio sve četiri čizme.(sada su skinute i zamenile su ih TRAYAL-kkkeeee T400 :) ).
[ KrkaCiC @ 05.04.2013. 22:16 ] @
Ako sam dobro razumeo odgovor,zanima me gde si nasao T-400?
[ jnk @ 05.04.2013. 23:13 ] @
E svaka čast tehnologu gume koji kupi trajal a prethodno je kontaktirao 150 prodavnica. Srbijo, zemljo obećana.
[ KrkaCiC @ 06.04.2013. 00:35 ] @
Mene bas interesuje gde je uspeo da nadje Trayal,posto se ne prave vec duze vreme
Inace trayal,deo auto-guma,je preuzeo bas Cooper
[ HoT_Steppa @ 06.04.2013. 09:52 ] @
Ima po servisima, ja sam kupovao gume pre mesec dana, naletao sam na Trayal kod vulkanizera, gume su stare 3 godine na lageru ali nekoriscene.
[ KrkaCiC @ 06.04.2013. 11:04 ] @
Znaci ipak ih je moguce naci ponegde jos uvek
Problem je sto se vise ne prave,i znam nekoliko ljudi koji su kupili pred zimsku sezonu nove i u startu nisu bile dobre (verovatno su zato i stajale tako dugo ) i bio je problem zameniti ih jer drugih nema
Mislim malo je nezgodno kupovati poslednje mohikance
Nisu ni protektirane gume lose,ali za neku drugu upotrebu. U mom mestu postoji firma koja se bavi protektiranjem,i lepo posluju naravno. Ali oni ne protektiraju auto gume,vec mnogo mnogo vece i skuplje gume,na kojima kad se stavi sve kvalitetno moze da se zaradi
[ Commandant Carlos @ 08.04.2013. 17:18 ] @
Nikako protektirane osim ako nemate u garazi neki teski kamion koji vozite u rudniku, neku ogromnu poljo masinu ili sta slicno. A za sve ostalo samo nove gume. I moj savet je na gumama ne stedite uvek uzimajte od top proizvodjaca.