[ Nebojsa Milanovic @ 28.03.2011. 20:15 ] @
U vreme održavanja Salona automobila često isprva pomislim "ma nema potrebe da idem, nemam vremena a ionako znam sve šta me interesuje", ali se uvek desi da me neko pozove, zatraži pomoć u odabiru, pregovorima oko cene, itd.

Tako je bilo i ovaj put i redovno donesem isti zaključak da se na Salonu uvek sazna nešto novo, često potpuno neočekivano i da vredi otići, pa predlažem to i posetiocima ES-a.

Utisaka naravno uvek ima i mogu se izreći i ukratko i opširnije, pa evo teme posvećene Salonu automobila Beograd 2011 i onome šta se na njemu može videti.

Počeću nečim što je meni svakako utisak broj 1, a to je Mercedes CL63 AMG V8 Biturbo. Taj auto pravi takav dojam da već samo zbog njega vredi otići na Sajam (Majbaha ne računam, on je meni makar mnogo manje zanimljiv, a i bio je izdvojen i već je poznat).

Slike slabo mogu da dočaraju brutalnu snagu ovog mostruma:












Jedna od zvezda je bio novi AUDI A6, pretpostavljam da svi znaju kako izgleda od spolja, zanimljivo je videti kakav je iznutra:




...a ako se neko još uvek razmišlja da li da ode ili ne, predlažem da se ipak odluči, jer kada dođe kući i pogleda slike, može da mu se desi da sa iznenađenjem konstatuje da u kadru ima i nekih neočekivanih elemenata ;)






edit: slike



[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 28.03.2011. u 22:18 GMT+1]
[ etjen @ 28.03.2011. 22:05 ] @
mene je na sajmu iznenadio jedan sasvim običan i manji gradski auto.

S'obzirom da nikad ne gledam nešto posebno modele za koje nikad neću imati para, gledao sam ''jeftine'' modele.

Ono čime sam se oduševio je Suzuki Splash. Auto ima 5 vrata, iznenađujuće mnogo prostora unutra, stvarno dosta opreme, jednu od najboljih plastika i završnih obrada u cenovnoj konkurenciji i meni vrlo simpatičan izgled.

Sajamska cena mu je 8900 (doduše sa malim motorom od 1000 kubika i 3 cilindra - veći motor 1.2 sa 90-ak konja je iz Swifta i trenutna cena mu je bez popusta 9900)

Skoro sam siguran da se za te pare ne može naći bolji (celokupno gledano) auto.

Neko će možda reći i20 je bolji, ali po onom što sam ja video, moj utisak je u korist Splasha i to daleko...

Sve u svemu, bez toga da ulazim preterano u poređenja sa drugim automobilima, Splash je meni iznenađujuće zanimljiv auto i preporučujem svima da ga pogledaju kojima je taj cenovni rang potencijalno zanimljiv.
[ Flo33 @ 28.03.2011. 23:27 ] @
Uh, kakva je koža u A6. Ali zanimljivo mi je da se sećam u mom staaaaaarom 320i iz '88. isti prekidač ''šporet'' kao sad u ovom audiju, ili golfu.

sve se menja, šporet ostaje.. bar da su dizajn promenili
[ sasa022 @ 29.03.2011. 04:36 ] @
@Nebojsa Milanovic

Mogao si da napravis galeriju i postavis link....



http://www.njuz.net/otvoren-49...stesa-i-promoterki-u-beogradu/

[ jnk @ 29.03.2011. 08:25 ] @
Šporet je zakon, mnogo bolje nego japanska rešenja. Koža i drvo u audiju baš kvalitetno deluju a mat lak na drvetu je kolko vidim u modi kod lux nemaca. Za suzuki splash se slažem ja sam to primetio još pre par sajmova. Od zanimljivih ponuda bmw daje 9k eur popusta na odlazeću seriju 3. Ostalo na sajmu manje više jadno, sem tog cl-a nema top sportskih modela.
[ raikkonen @ 29.03.2011. 08:29 ] @
Meni se dopala Mazda 6 zbog dizajna i prostrane unutrasnjosti. S visinom od dva metra imam dovoljno mesta za noge kada pomerim sediste do kraja unazad, a cak mogu komotno da sednem i iza tog sedista, sto nije slucaj ni kod jednog drugog modela. Prtljaznik je takodje prostran i s cenom nesto manjom od 18000 evra mislim da je bez konkurencije kada se pogleda odnos cene i kvaliteta automobila. Novi Accord mi se nije dopao, u njemu ima mnogo manje mesta i napred i pozadi, a prtljaznik je mali za onakav auto. Dopala mi se i nova Jetta, ali ne moze se uporediti s Mazdom 6 u pogledu prostranosti, a skuplja je par hiljada evra.
[ Ivan Dimkovic @ 29.03.2011. 09:14 ] @
@Nebojsa,

Odlicne slike! Onaj bi-turbo CL je stvarno fantastican auto, sa tim motorom verovatno pravis mali zemljotres kada nagazis gas na semaforu...
[ Dr.sima @ 29.03.2011. 09:15 ] @
Sajam je veliko razocarenje u odnosu na pre dve godine. Nista od posebnih modela nije bilo, na renoovom standu su nedostajali clio sport i megan sport, opc i manje vise je sve vec vidjeno. Pola automobila je zakljucano ili ogradjeno i ne moze da se sedne u njih niti da se pogledaju propisno. Sve u svemu veliko razocarenje, a i ponuda dodatne opreme za kola je nikakva...
[ milanm2 @ 29.03.2011. 09:25 ] @
Meni se ne svidja to sto modeli koji se prodaju na akciji ispod 10000 evra imaju u kabini vrlo nekvalitetnu plastiku (ford focus (9990 evra), fiesta (8990 evra), clio 3 (9490 evra) itd. Tako da to uopste nije snizenje nego proizvodjaci za te pare prave auto "za te pare". Pa su onda unutrasnje kvake plasticne, sedista ocajna, kontrolna tabla je takodje od vrlo lose plastike. Mada me je i Honda iznenadila losim kvalitetom plastike iznutra. Vise puta sam se vozio u civicu (2008 god.), i kvalitet enterijera u njemu i u sajamskim modelima na popustu je potpuno razlicit. Tako da po meni nisu to nikakve akcije nego uvoznik posalje dopis proizvodjacu i kaze mu okvirnu cenu za koju treba da napravi automobil i to je to. Inace meni se dopao Lexus CT 200h, suzuki new swift (10500 evra) i.... :)
[ dejanet @ 29.03.2011. 09:36 ] @
@milanm2
Dobro si primetio, nezavisno od sajma, NA PRIMER postoje 2 zemlje porekla za novi Renault Megane , jedan koji se proizvodi u Francuskoj i drugi u Turskoj, razlika u ceni je do 3-4 hiljade evra i ne verujem da je razlika samo u radnoj snazi..
[ DrJekyll @ 29.03.2011. 12:59 ] @

Dajte malo slika i od pristupacnijih modela, kineza, korejanaca itd.



[ Zarko Silic @ 29.03.2011. 13:31 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:Onaj bi-turbo CL je stvarno fantastican auto, sa tim motorom verovatno pravis mali zemljotres kada nagazis gas na semaforu...


Naravno da je fantastican.

Od napred Insignia a od pozadi 911.

Mora biti fantasticno
[ cozmo_im @ 29.03.2011. 14:03 ] @
Pogotovo reso prekidaci kao da si ih kupio kod kineza u radnji.

(ne volem ih i ruzni su).

Inace, sajam bezveze. Nista novo.
[ Nebojsa Milanovic @ 29.03.2011. 19:12 ] @
@etjen

Slažem se za Splash naravno, on je u segmentu malih vozila jedan od najboljih, ali umesto 1,0 uvek bih se odlučio za 1,2 VVT motor.

Kod Splasha nervira samo onaj obrtomer koji onako nabudženo štrči i mali gepek, ali prostora unutra ima dovoljno, a taj 1,2 motor fino vuče (mada se to kod njega ne oseti na pravi način, zbog velike i širine i visine).

U segmentu gradskih vozila rekao bih da je Splash trenutno broj 1, a kome se ne sviđa taj oblik može da razmotri i novi Swift. I jednog i drugog bih za grad uzeo pre nego i20, posebno što i10 sada može da se dobije samo sa slabijim motorom (btw. zanimljivo da je i10 poskupeo u odnosu na period pre dve godine kada se sa motorom 1,25 16v i top opremom Taboo blue mogao dobiti za istu sumu koliko sada košta sa 1,1 motorom i srednjom opremom).

Ali ne treba zaboraviti da se C segment već primakao na 10k, pa verujem da se sada retko ko ko kupuje auto da mu bude jedini u kući odlučuje za model B segmenta, jer se bukvalno za nekoliko stotina eur više može dobiti C segment, a to su ozbiljniji modeli.

Kad već pomenuh Suzuki, jedan od svakako najzanimljivijih na sajmu je novi Kizashi koji je jedna od premijera Salona. Kao i mnogi drugi bio je zaključan, ali ako ste kupac svaki auto će vam otvoriti i pustiti da razgledate. Mene lično najviše zanima gornji C i D segment pa sam sve te aute detaljno pogledao, između ostalih i Kizashi.





Očekivano je dobar i iznutra, kvalitetne izrade, dobre ergonomije, solidnog prostora, pun opreme itd, ali sa jednom neshvatljivom manom: ima nizak krov, toliko nizak da sam i napred i nazad udarao glavom u njega (što je sušta suprotnost pomenutim i Splashu i i10).

Kizashi je definitivno pravljen za ljude "manjeg broja", ali i bez toga, i uprkos solidnosti izrade, pa čak i ako zamenarimo neodgovarajuću zapreminu njegovog 2,4 MPI motora, jedna Octavija 1,8 TSI (ko hoće "raketni" motor) ili Mazda 6 (ko želi porodičnu limuzinu D segmenta) predstavljaju po meni bolji izbor.

btw, detaljno sam razgledao i restilizovani Accord i ima sitnih dorada u odnosu na ranije, kao i boljih materijala u unutrašnjosti, ali zadnja klupa je standardno skoro neupotrebljiva, a cena je sada neopravdano veća u odnosu na Mazdu 6.

Sada bih u svakom slučaju uzeo Mazdu 6 (konkretno 2,0i DISI TE), pa i novog Passata (1,8 TSI), oba pre nego Accorda.




[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 29.03.2011. u 22:48 GMT+1]
[ etjen @ 30.03.2011. 13:53 ] @
Nebojša
Da li možda znaš nešto o tim motorima, tj. koliko taj mali sa 3 cilindra može realno km da pređe?
Kakav je taj 1.2? To je atmosferski motor je l' tako?
Siguran sam da je 1.2 bolji, ali me zanima koliko ima realne razlike, tj. da li vredi 1000 Eura razlike?

Neočekivano, Splash mi je ušao u uži izbor kad budem menjao auto(što je, nadam se, ove godine), ali o Suzukijevim servisima ne znam baš ništa, osim da ih ima samo 2 zvanična u Beogradu.

Već dugo vozim Renoa i navikao sam se na njihove servise i servsnu mrežu, tako da bi za prelezak na drugu marku, morao dobro da razmislim i da čujem makar neka iskustva.

Izvinjavam se za off topic ali ako može neko razmišljanje ukratko...

Takođe, na sajmu mi se svideo i novi Colt, vrlo interesantan auto (iako malko skuplji) ali najveća nepoznanica mi je INOTO (ili tako nekako ) koji je sad njihov zvanični uvoznik.
Mitsubishi nije jedno vreme (posle Velauta) imao zvaničnog zastupnika kod nas, pa im to može biti popriličan minus.

Mislim, kad pogledam Renoa, koji ima valjda 25 zvaničnih servisa na teritoriji Srbije i Suzuki i Mitsubishi koji imaju po dva, tri, nekako mi nije svejedno...


p.s. Slažem se za obrtomer kod Splasha :)
[ Nebojsa Milanovic @ 31.03.2011. 20:54 ] @
Bez obzira što je Mitsubishi moj omiljeni brend (još pre 15 tak godina sam imao Galanta 2,0i 16v), predlažem ti da Colta zaboraviš. Ima više razloga za to, a slaba servisna mreža i posledično skupo održavanje su jedni, ne i jedini parametri u prilog tome.

Što se tiče malih trocilindraša, poznata je stvar da oni ne prelaze puno i da se lako razdrndaju (tipičan primer je Opel 1,0, dok je najbolji od njih Toyota 1,0). Lično, čak i bez obzira na to, ne bih išao ni na jednog od njih jer je dobit koja se ima sa 1,2 VVT motorima velika.

Taj Suzukijev je čak jedan od najboljih od njih. Mnogo je jači, ima varijaciju i usisnih i izduvnih ventila (čime pegla momenat), što vožnju u odnosu na obični 1,0 čini potuno drugačijom.

Između Splasha i Swifta, lično bih odabrao novi Swift sa tim 1,2 motorom, za gradski auto to bi mi sada bio izbor, cena je 10.500.

Ali ne zaboravi da po toj ceni imaš i i30 sa 1,4 CVVT motorom i 109 KS, sa potpunom opremom i 7 godina garancije, što je za slučaj kupovine jedinog auta u kući gotovo nepobediva kombinacija.
[ dekster2 @ 31.03.2011. 23:02 ] @
Bio danas i veću bedu nisam video.Cirkus u kome su i blejači nestali.Ne smrde više ni pljeskavice,zavese na hali 14 kao da je unutra kupleraj.
Gomila koja je odustala jer nema svrhe bacati pare.Nema ni uniora Wurta itd.Od 2006 kada sam zadnji put bio ovo je šok za mene.Jedan koji nikad nije
ni izlazio i jednog koji je 10 godina već na sajmu,od koga sam i uzeo cd izlagača,pošto naravno Lupšić je i dalje smrdlja i nije se ništa promenio jooš
od Perunovića kada sam ga kontaktirao.Verovatno je i ovo jedina kodina pošto nema ničega i primetio hostese koje su stvarno TOP.
Propusti da se slikam sa JUC-om,bilo mi smorno.
[ etjen @ 01.04.2011. 12:22 ] @
Nebojša, hvala na mišljenju. Možda i otvorim temu o tome kad mi to bude bilo altuelno a ako ne budem mogao da se odlučim :)

Inače, primetio bih da što se tiče sajma, popustii i nisu baš neki. Npr, Reno je jedino imao akciju 5 godina garancije, a cene su ostale standardne.
Pomenuti Suzuki je navodno na popustu od 1090 Eura (trocilindraš) a prošle godine kada su čistili lager u decembru je cena za isti paket opreme sa metalik bojom i 1.2 motorom bio 9350 Eura!!! A sad je taj kao 9900...

Tako je i kod ostalih proizvođača, navodno sajam, tamo-vamo, popusti, akcije, a u stvari su im cene kao i uvek, a možda negde i više.
Samo za vreme sajma napišu na sajtovima sajamski cenovnik a cene iste kao i pre sajma.
Njaviše se uštedi kada čiste lagere krajem godine, ali si onda ograničen na ono što imaju na lageru...
[ zorpetus @ 01.04.2011. 23:01 ] @
Citat:
zorpetus: Naravno da mi to ne pada na pamet, nego se pripremam za odlazak na taj sajam - da vec suzim izbor modela i da znam kolike su cene (i za koje pakete opreme) bile i pre sajma... Dakle, sve je u cilju sto bolje pripremljenosti za sajam i susret sa tradicionalno "zaboravnim" prodavcima (za stvari koje nisu ukljucene u cenu, npr.).


Bio sam na sajmu i gledao, gledao... I naravno, tamo izloze model koji ima dosta dodatne opreme tako da je utisak daleko bolji nego onako da su izlozili osnovnu verziju. Marketinski trikovi, sta da se radi. Nego, nisu se iz Skode nesto isprsili sa sajamskim popustom (tj. nisu nesto snizili cene zbog sajma), eventualno kazu da imaju neku kolicinu vozila na lageru, pa mozda nebi moralo da se doplati za metalik boju ... Inace, Skoda daje garanciju samo 2 godine, dok recimo Dacia daje 5 godina a Kia i Hyndai daje i celih 7!
Od devojaka nisam ni ocekivao da znaju koliko zvezdica koja kola imaju za bezbednost (Euro NCAP) ali jesam od prodavca - koji su bili skockani u odela i voljni da vam prodaju pricu kako je to trenutno najbolja kupovina na sajmu, ali ne znaju koliko zvezdica ima i kolika je realna potrosnja za motor od 1.6 benzinac.


Uglavnom je najvece intresovanje, u toj nekoj klasi od 10-12.000 EUR bilo za Kia ceed i Hyndai i30, tj tu se najduze cekalo da se udje i sedne u auto. Sto i nije cudo jer mi se cini da su se potrudili da dosta opreme ukljuce u osnovni paket a i poklanjaju navigacije i sl. igrackice :)

Dosta je bilo intresovanja i za Duster, koga su izlozili u onoj braon metalik boji. Mislim da ruzniju boju nisam video na celom salonu, ali o ukusima se ne raspravlja... Mada, lim od koga je pravljen Duster (kao i ostali Dacia automobili) koji se lako uvija kada se pritisne palcem - mi nekako ne ide kao lim od koga treba praviti terensko vozilo.

Definitivno veliko razocarenje: Reno Fluence - onoliko lose plastike unutra nisam ocekivao. Cena osnovnog modela je valjda 14.000-15.000 EUR, ali toliko je plastican unutra da mi se cini da su prekopirali Logana. Koji je ipak skoro pa upola jeftiniji.

I tako, vratih se ja sa sajma, a nimalo pametniji :)
[ Nebojsa Milanovic @ 01.04.2011. 23:11 ] @
zorpetus, postoji tema sa utiscima sa Sajma

http://www.elitemadzone.org/t4...alon-automobila-Beograd-utisci

Napiši ovo tamo, a možeš da dodaš i još neke utiske i razmišljanja.

Što se tiče Škode, nešto su snizili cene neposredno pred Sajam, ali verujem da se na licu mesta i za jeftinije modele može ispregovarati još nešto niža cena (za skuplje može sigurno, što važi za sve brendove generalno).
[ zorpetus @ 02.04.2011. 00:11 ] @


Evo i mojih utisaka:

Bio sam na sajmu s namerom da vidim Skodu Oktaviju Tour na koju sam se bio nameracio (bila je u najuzem izboru recimo). I naravno, ima je, ali tamo izloze model koji ima dosta dodatne opreme tako da je utisak daleko bolji nego onako da su izlozili osnovnu verziju. Pa ko se upeca...

Marketinski trikovi, sta da se radi. Nego, nisu se iz Skode nesto isprsili sa sajamskim popustom (tj. nisu nesto snizili cene zbog sajma, vec neposredno pred sajam i to bi bilo to). Na pitanje da li je cena podlozna korekciji na dole kazu da kazu da imaju neku kolicinu vozila na lageru, pa mozda nebi moralo da se doplati za metalik boju, ali da je izbor boja ogranicen, i to samo ako smo ozbiljni kupci... ( a kakvi su to neozbiljni kupci?)

Inace, Skoda daje garanciju samo 2 godine, dok recimo Dacia daje 5 godina a Kia i Hyndai daje i celih 7! I ostali "nemci" samo 2 godine, koliko sam mogao da vidim. A to je ipak sramota.


Od lepih devojaka sa standa Skode nisam ni ocekivao da znaju koliko zvezdica koja kola imaju za bezbednost (Euro NCAP) ali jesam od prodavca - koji su fino bili skockani u odela i voljni da vam prodaju pricu kako je to trenutno najbolja kupovina na sajmu. Ali ne znaju koliko zvezdica ima Octavia i kolika je realna potrosnja za motor od 1.6 benzinac. Uostalom ko jos danas brine o bezbednosti i ekonomicnosti?


Uglavnom je najvece intresovanje, po mom utisku, u toj nekoj klasi od 10-12.000 EUR bilo za Kia ceed i Hyndai i30, tj tu se najduze cekalo da se udje i sedne u auto. Sto i nije cudo jer mi se cini da su se potrudili da dosta opreme ukljuce u osnovni paket a i poklanjaju navigacije i sl. igrackice :) Izgleda da ljudi ne plasi to sto servisa za te Koreance nema kao za "svabe" ili "francuze"... ili jednostavno ne razmisljaju o tome. Novo je novo... pa dok ide... :)

Najsterilnije je bilo na standu Subarua - izlozeni Forester (benzin i dizel), Outback i Legacy i Impreza (naravno). Svi poredjani onako paralelno, kao na trajektu Bar-Bari.
Cene onako... postene... a sva vrata zakljucana, mozes da se vrtis pola sata okolo niko ti ne prilazi. Verovatno te gledaju iz nekog prikrajka, i ocene da nisi "ozbiljan kupac" pa sta onda imaju i da ti prilaze. Uostalom, ko zeli da kupi Subaru kupice ga bez obzira na Sajam i sajamski popust (za koga sumnjam da ga je i bilo).

Lada je hrabro izlozila to sto ima: Nivu i onu 1118 ili kako se vec zove, sto sam je ukupno video 2 puta u voznji u gradu. Ocigledno da ako Lada ista i prodaje sada da je to Niva i to samo onima kojima treba terenac zato sto trebaju da voze "putevima" kojim putnicka vozila ne mogu da prodju. Bez sminke, bez laznih obecanja o kvalitetu limarije ili motora. Uostalom, sve Nive pocinju da trule jos na parkingu prodavca a skoro svaki kvar na njima se moze resiti uz pomoc kljesta, zice i malo srece. Onaj metalni obruc oko samog fara, koji je obicno srebrnkast (niklovan/hromiran?) i jos na placu trgovca pocinje da rdja i zuti - sada je elegantno prefarban u crnu boju. Svaka cast genijalcu kome je to konacno palo na pamet...

Dosta je bilo intresovanja i za Dacia Duster, koga su izlozili u onoj braon metalik boji. Mislim da ruzniju boju nisam video na celom salonu, a konkurencija je bila prilicna. Ali o ukusima se ne raspravlja... Mada, lim od koga je pravljen Duster (kao i ostali Dacia automobili) koji se lako uvija kada se pritisne palcem - mi nekako ne ide kao lim od koga treba praviti terensko vozilo. Moze on da bude galvanizovan i da daju garanciju na njega, ali ako se uvija na ostar pogled... to znaci da je neko debelo ustedeo na tome, a da lim treba da bude toliko debeo - niko nebi pravio od debljeg lima. A prave.

Definitivno veliko razocarenje: Reno Fluence - onoliko lose plastike unutra nisam ocekivao. Cena izlozenog modela je valjda 14.000-15.000 EUR, ali toliko je plastican unutra da mi se cini da su prekopirali Logana. Koji je ipak skoro pa upola jeftiniji. Cak mi se cini da su i sedista losija od Loganovih. Spolja gladac iznutra jadac - to bi bila moja definicija Fluence-a.

Reno je imao izlozen i Latitude - ne pratim Reno-ove automobile, ali po ceni od 25.000 (ili tako nesto) za izlozeni model, rekao bi da je to neki vrh ponude, kao Vel Satis nekad. Bio je na posebnom pedestalu, i naravno zakljucan - makar kada sam mu ja prisao. Ali onako od spolja deluje kvalitetno i prostrano. Samo mu je cena prilicno odbojna.


Nagrada za najgluplje izlozen auto ide... Mercedesu! Za Maybach. Onako u cosku Mercedesove hale, i sa skoro svih strana ogradjen zidom, visokim 2 metra. Bodljikave zice, Bogu hvala, nije bilo. Ajde, mogu da razumem - skupo je, ne zele da mu ljudi prilaze, pipaju i mozda nesto nedaj boze polome, ali zidovi kojima je bio ogradjen imaju ruznu osobinu da obicno nisu providni. Onda ceo koncept "izlaganja" automobila pada u vodu, zar ne? Ili mozda i ne, po nekoj Mercedosovoj logici... Zid nije providan, staklo je providno - da znaju za neki sledeci salon.

Sto se devojaka tice - najnezainteresovanije su bile na standu Kie - nisu se dale omesti u njihovim medjusobnim razgovorima cak ni "ozbiljnim kupcima" koji bi hteli da dobiju odstampan sajamski cenovnik. Najlepse su bile neke u nekim sivo belim haljinama, ali sam zaboravio koja je to marka vozila bila :) Cini mi se da je Mazda? Vrlo simpaticne devojke pored automobila Cherry, kineske proizvodnje. Taj Cherry, iako kinez koji se sklapa u Kini, delovao je unutra bolje od nekih "francuza" koji se sklapaju ko zna gde... E sada, treba biti poprilican avanturista i kupiti sada ta kola, no, za par godina ...


I tako, vratih se ja sa sajma, a nimalo pametniji :)
[ Milojkovic @ 02.04.2011. 08:46 ] @
Na sajmu uglavnom vlada pijacna atmosfera, mnogo buke, laznog sjaja i isforsiranog optimizma kojim zrace likovi koji glume neke vajne prodavce i poznavaoce materije.
Po njihovom jadnom sarlatanskom nastupu (koji ima za cilj da vas ubedi da su sve prodali i da je ostalo jos samo koji komad) vidi se da ce ovde jos dugo vremena biti ovako ako ne i gore.
One devojke se jedine trude da promovisu..... sebe i da se trce i guze pred objektivima kojakakvih jadnika koji dolaze da bi se sa njima slikali.Ponuda je takva kakav jeste, cene su relativne i pitanje je uopste sta je za nas standard povoljno i sta se isplati kupiti kad znamo gde zivimo i kakavi su nam putevi i sve ostalo.
Naslusao sam se gluposti poprilicno od vrlih strucnjaka i mogu vam reci da sam apsolutno siguran da nama nezavisnim serviserima tek dolaze lepi dani.
Lexus IS 200 d daje najvise spram cene ali avaj vrli strucnjaci su na katalogu odstampali da vozilo koristi tip goriva "dizel , 98 oktana ili vise" :) pomislih da je to omaska kad oces malo sutra to mi isto ponovi i "baja" vrsni strucnjak koji je bio na standu i u par vrlo sugestivnih ocena( da je zadnja vuca koju ja proglasih za nedostatak) zapravo prednost i da ja to verovatno pricam iz iskustva vozaca nekih automobila iz sedamdesetih.
Nisam imao nameru da polemisem i sve vreme sam glumio obinog konzumenta automobila ne otkrivajuci svoju struku.Covek se izlupetao svetski i na sve nacine mi je pokusavao objasniti da je Lexus vrlo jeftin za odrzavanje.

Od automobila namenjenih obicnim smrtnicima kao najbolji izbor stavio bih model Fiata grande Punto.
Agregat 1.2 sa 8 V je najbolji izbor a za one koji ga misle eksploatisati vise onda je tu model 1.3 jtd.
U cenovnom rangu od 9000 do 11.000 to je apsolutno najracionalniji izbor.
Za one koji misle uzeti nesto gabaritnije a spremni su i dublje posegnuti u dzep onda je tu situacija sledeca
Toyota Avensis 1.6 za 17.000 evra najbolji odnos ulozeno i dobijeno.Fiat Bravo 1.6 JTD za 16.900.
I to vam je sve, Vageni su bezobrazno skupi, i ne vrede toliko za koliko ih misle prodati, o Audiju i cenama ne zelim uopste davati komentar.Mercedes je bruka i sramota, BMW jos gori Honda nije normalna sa cenama . Mazda i Ford su dali neku korektnu cenu ali avaj sta o vredi kad su delovi i servis ovde ocaj zivi .Opel, i ostala bratija iz GM-a su odsvirali svoje .Crni dani im tek predstoje. PSA ekipa hvata na dizajn i pitanje je koliko ce ta fora da potraje jer se automobili kupuju da\ bi se eksploatisali a ne da bi se gledali, mada ocito jos uvek ima likova kojima je bitnije kako nesto izgleda.Ostala boranija koju pomenuo nisam je odavno potonula i vidi se da kupe mrvice trzista.
[ Zarko Silic @ 02.04.2011. 10:21 ] @
Citat:
zorpetus: I tako, vratih se ja sa sajma, a nimalo pametniji :)


Pa to je normalno;

obzirom da si na sajam krenuo sa predznanjem ESa
[ cozmo_im @ 02.04.2011. 13:43 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic:Što se tiče Škode, nešto su snizili cene neposredno pred Sajam, ali verujem da se na licu mesta i za jeftinije modele može ispregovarati još nešto niža cena (za skuplje može sigurno, što važi za sve brendove generalno).


Oce mog dedu. Nisu hteli ni mikron da mi snize za 1.4TSI, eventualno je bilo "mozda moze metalik boja da se nadje bez doplate". Inace je taj Elegance model (Octavia) 17000e. Mislim da mogu da se isprse za 1000e sigurno ali nece.

Kaze, stigao im lager od oko 700 vozila, uglavnom 1.9TDI koji su uvezli pre 1.4. jer su Euro 4 i par desetina 1.4TSI i 1.6TDI.

Nije im, valjda, frka. A nisu se proslavili, osim sto Fabiu dosta prodaju.

Cekam dalje, pa ce valjda do kraja godine da popuste. Nemam nameru da dam vise od 16000 za taj model sa sve registracijom i metalik bojom. Pre cu onda uzeti Aurisa. Ali posto zelim turbo benzinca, ne znam...
[ Tyler Durden @ 02.04.2011. 13:56 ] @
Citat:
I to vam je sve, Vageni su bezobrazno skupi, i ne vrede toliko za koliko ih misle prodati, o Audiju i cenama ne zelim uopste davati komentar.Mercedes je bruka i sramota, BMW jos gori Honda nije normalna sa cenama .


Potpisujem ovo.
Ali isto tako moram da kažem da su me modeli do 10k-11k prijatno iznenadili i da ih ima zaista mnogo.

Inače, od svih tamo auta ja bih najviše želio Mazdu 6.
Skoro sve ostalo bi za mene uključivalo gomilu kompromisa.
Ovdje mislim da neke iole razumne cifre, dakle, do 20-25000€. Audi, BMW, Mercedes (haha) mogu da se nose.
[ Zarko Silic @ 02.04.2011. 13:58 ] @
@cozmo_im

Ne moze to bas svako kao nas super moderator da omadjija prodavce i da mu ovi prepolove cenu.

Velika je to nauka!

[ Nebojsa Milanovic @ 02.04.2011. 14:04 ] @
Žare se zeza, ali ima tu istine , ali cozmo, 500-600eur si dobio neposredno pred Sajam i odmah dobijaš još nekoliko stotina koliko iznosi ta metalik boja i već dolaziš ćeš do neke cifre od oko 1000e popusta.

Za 1,8 TSI Elegance sa još nekim doplatama (ESP, zavese, kontrola pritiska, itd.) iznos popusta uz dobro pregovaranje može da pređe 1500e, naročito ako nemaju (a nemaju) taj auto na lageru pa ih čekaš (a za bilo koju jaču konfiguraciju ionako u svakom slučaju moraš da čekaš).

Škoda je ozbiljan brend i uvoznik je ozbiljna firma tako da ponuda koja se kod njih ostvari je u svakom slučaju jedna od najboljih, pogledaj šta konkurencija nudi u toj ceni. Rekoh već, Mazda 6 je jedna od najboljih ponuda (čisto bolja nego Honda Accord recimo), a drugih umesnih alternativa u toj klasi nema mnogo.
[ cozmo_im @ 02.04.2011. 15:42 ] @
Mozda moze da se nategne, ali koliko vidim njima je vise cilj da rasprodaju 1.9TDI lager jer su ih masovno uvezli i carinili pre stupanja na snagu uredbe o Euro 5 motorima. Tu se moze dobiti jos neki popust, ali traktora nisam hteo da uzimam.

1.6TDI je tromina kolko su mu upropastili prenosne odnose (Octavia).

Auris je dosta povoljan, metalik gratis, ali nema ESP i TRC, nema bluetooth, tempomat, nema alu felne, a 1.6 Valvematic je najbolji atmo dosad...

Meni treba poveci porodicni autic, a cak i Meriva dolazi u obzir, 1.4 Turbo.

U svakom slucaju 90% mi se ide ka turbo benzincu, ali mislim da mora jos da se saceka na ovom trzistu za takvo nesto, kad smo kod povoljnije cene.
[ zorpetus @ 02.04.2011. 22:14 ] @
Citat:
cozmo_im: Mozda moze da se nategne, ali koliko vidim njima je vise cilj da rasprodaju 1.9TDI lager jer su ih masovno uvezli i carinili pre stupanja na snagu uredbe o Euro 5 motorima. Tu se moze dobiti jos neki popust, ali traktora nisam hteo da uzimam.


Pricam ja tako s Skodinim prodavcem oko garancije, i kako Rumuni daju 5 a Koreanci 7, a on ce meni: ma sta ce ti garancija od 5 godina... pa ovo je isto kao i VW, ovo se ne kvari...
OK, kazem ja, ako se ne kvari, sta vas onda kosta da stavite garanciju od 5 godina na papir? ;-)

Odgovor na to pitanje nisam dobio, ali sam cuo tuznu pricu kako im Skoda daje samo godinu dana garancije na ove 1.9 TDI motore a oni, jadni, eto, o svom trosku i na svoj rizik daju dve... Zamal' suzu nisam pustio.
[ link2rage @ 03.04.2011. 05:34 ] @
Eto i ja bio na sajmu, posto kupujemo nov auto a mahom su svi proizvodjaci na jednom mestu. Elem ja sam tamo isao da vidim Renault Fluence, Kia Cedd i Hyundai l30. I generalno ovaj prvi me je razocarao, kao da su uzeli daciu nabacili novu shasiju i komandu tablu, Kia i Hyundai nisu losi. Razocarenje je bio fokus (takodje zbog plastike sto rece neko prethodno). Zanimljiva stvar, u izbor je padao i Chevrolet cruze, medjutim nisu dali da sednem u njega (mozda zato sto je Chery bio prekoputa njih). Elem strasno mi se svideo Mitsubushi Lancer Sedan. Par puta sam vracao i zagledao, i mogu reci da je on moj favorit (doduse malo odskace od planirane cifre ali mislim da vredi razliku u odnosu na ona prva 3 koje sam spomenuo)
[ etjen @ 03.04.2011. 09:03 ] @
^^^vredi sigurno.
[ cozmo_im @ 03.04.2011. 09:06 ] @
Lancer je odlican.
[ raikkonen @ 04.04.2011. 09:39 ] @
Niko jos nije napisao utiske o izlozenim motociklima. Na sajmu sam uglavnom bio zbog automobila, ali sam odvojio pola sata da pogledam i izlozene motocikle na galeriji. Najvise mi se dopadaju moticikli Harley Davidson, toliko se razlikuju od drugih. Bas u vreme odrzavanja sajma dobio sam fotografiju od prijatelja iz USA koji je pre par dana posetio muzej Harley Davidson-a u Milwaukee-ju, pa sam odlucio da je podelim s ostalim clanovima foruma, mozda ce nekome biti interesantna. Na fotografiji je prvi Harley Davidson proizveden jos 1903. godine.

Pozdrav.
[ pringles80 @ 04.04.2011. 11:30 ] @
Citat:
link2rage: ... Elem strasno mi se svideo Mitsubushi Lancer Sedan. Par puta sam vracao i zagledao, i mogu reci da je on moj favorit (doduse malo odskace od planirane cifre ali mislim da vredi razliku u odnosu na ona prva 3 koje sam spomenuo)


Ja sam u Januaru uzeo Lancer ali Sportback i nemam zamerke za sada :P pitaj na PM ako te zanima nešto
[ vladd @ 04.04.2011. 12:39 ] @
Uz dodatak osvetljenja, ja bih ovog Harlija sa zadovoljstvom vozio

Radje od bilo kakvih novokomponovanih nosaca plastike

Poz

[ jnk @ 04.04.2011. 15:25 ] @
E da, niko nije pomenuo kolko je "moto sajam" tek bio jadan. Sve neki kineski skuteri i prodavci moto opreme.

vladd: to što motor ima metala na sebi ne znači da nije pointless crap. Nit je udoban, nit dobro ide, nit dobro leži(generalno svi čoperi) a još je i preskup(harli). Najjači argument čoperaša im je da su njihovi motori muževni i metalni a ovi ostali su pvc motori.
[ vladd @ 04.04.2011. 22:28 ] @
Ne bilo koji Harli, vec ovaj sa slike.

I uopste mi se svidjaju motori izmedju dva rata(koja?)

Poz
[ Zarko Silic @ 04.04.2011. 23:24 ] @
To je jos dobro sto su u pitanju motori.

Zamisli da ti se svidjaju žene izmedju dva rata
[ vladd @ 05.04.2011. 09:34 ] @
Uvek!

Kada se ratuje onda se ratuje, a izmedju dva rata se pravi vojska.

Salu na stranu, ja motorcikle gledam ne kao (nekada) ceo svet jeftino, ili sada kao sredstvo nekakve zabave, trenda ili zelje za brzinom, vec kao tehnicke igracke za velike(ili matore) decake.

I motor koji se meni svidja treba da ima izlozenu (ne pod maskom) masinu, prenos, ram, da bude kompaktan i sa nekom tehnickom inovacijom. Mogu i zice da se vide, ne smeta, ali svako resenje na motoru treba da je "cvrsto", inzenjerski odradjeno, a ne zabasureno i sakriveno maskom

Nije los ni Sachs, Mad ass, ili Royal Enfield, ali su nekako ovi stari "pitomiji".

Motorcikl treba da ima 1 cilindar do 500ccm i kraj..

Poz
[ zorpetus @ 07.04.2011. 17:33 ] @

Kad smo vec kod razocarenja - eto malo i post-sajamskih: Skodini dileri, koji su vam dali vizit kartu na sajmu da ih zovete ove nedelje vec zaboravili da su do juce nudili metalik boju gratis, vec sada pokusavaju da vam je prodaju za dodatnih 400 eura. A boje koje imaju na lageru su sve one egzoticne koje se svojom lepotom mogu porediti sa cuvenom braon metalik na Dusteru. Moze da se poruci, ali ne garantuju cenu i isporuka za oko 80 dana...
Ispada da oni meni cine uslugu time sto ce mi prodati auto, a takve trgovine ne volim. Neka hvala - nek ucine uslugu nekom drugom.

Hyndai gotovo da i nema nikakav lager, tj. izgleda da je imao sasvim mali, pa je rok isporuke kraj maja (sto je pak manje od 80 dana). A i za pare koje bi dao za Oktaviju modu da dobije CW verziju sa nekim bazicnim 1.6 CRDI motorom, i dobijem ipak 7 godina garancije.

Verovatno je odrzavanje jednostavnije posle za Skodu, ali ako vec Hyndai daje 7 godina garancije - onda ni on ne moze biti los. Samo glasno razmisljam... jer mi se ovo jurenje dilera i trazenje ponuda, na Brdovitom Balkanu, vec smucilo
[ Slobodan Miskovic @ 07.04.2011. 17:53 ] @
Nisam upucen, da li je moguce kupiti auto u Madjarskoj ili Rumuniji recimo, nov i posle ga registrovati ovde?
[ sasa022 @ 07.04.2011. 21:26 ] @
@Slobodan Miskovic

Moguce je.
Treba da nadjes speditera koji "dobro poznaje materiju" da ti objasni sve "fazone"...
[ etjen @ 07.04.2011. 21:40 ] @
mislim da je mnogo jednostavnije ako je bar jedan dan regostrovan preko i onda ga uvezeš ovde.
Za nov traže neku homologaciju koju imaju samo uvoznici i tralala...
[ Zarko Silic @ 07.04.2011. 22:57 ] @
Citat:
Slobodan Miskovic: Nisam upucen, da li je moguce kupiti auto u Madjarskoj ili Rumuniji recimo, nov i posle ga registrovati ovde?


Naravno da je moguce, ali ne znam zasto bi to radio kada su kod nas cene manje nego kada se kupi u Madjarskoj i plate nase dazbine.


Nije mi poznat ni jedan slucaj uvoza novog automobila iz Madjarske.



Citat:
etjen: mislim da je mnogo jednostavnije ako je bar jedan dan regostrovan preko i onda ga uvezeš ovde.
Za nov traže neku homologaciju koju imaju samo uvoznici i tralala...


Pa ne bas.

Kako ces ostvariti povracaj AFE ako na necije ime registrujes automobil u Madjarskoj?
[ sasa022 @ 08.04.2011. 03:43 ] @
U Srbiji od 1.4.2011 novi automobili mogu da se carine jedino ako zadovoljavaju EURO5 normu.Za polovnjake ostaje staro pravilo - EURO 3.

COC dokument (eng. Certificate Of Conformity) je dokument izdan od strane proizvodjaca kojim se potvrdjuje da vozilo pripada tipu homologovanom u skladu sa odgovarajucom Whole Vehicle Type Approval direktivom EU - nabavlja se direktno od proizvodjaca ili zvanicnog zastupnika.

Da bi stopa carine bila 5% mora se posedovati EURO1 obrazac kojim se potvrdjuje da je auto poreklom iz EU.

Da se vrednost automobila ne bi utvrdjivala po katalogu,vec da bi se prihvatila stvarna cena,potrebno je posedovati profakturu,swift potvrdu o uplati i racun.

Treba sve sabrati i oduzeti pa videti da li se isplati...
[ Slobodan Miskovic @ 08.04.2011. 07:27 ] @
@zarsilic

Kako zasto bi radio, pa jel vidis kakvi su dzukci ovi domaci prodavci i kakve parodije na firme rade prodaju. Da cekas na model koji je relativno star 80 dana?! jbt...
[ Zarko Silic @ 08.04.2011. 09:30 ] @
Da, to je tacno.

Malo je nejasno zasto 80 dana. Realno bi bilo maximalno 2 nedelje.

Zvao sam VW Srbiju i tamo je cekanje za "standardne" modele od 7 do 10 dana maximalno pod uslovom da ih nema trenutno na lageru. Za modele po posebnoj narudzbi ceka se nestp duze, ali ne vise od mesec dana.

80 dana je stvarno previse.

Medjutim, opet se ne isplati donositi nov automobi (a ni polovan) iz Madjarske. Previse je slozena i neizvesna procedura kao i krajnja cena koju treba platiti za novo vozilo.
Na primer, ako je rec o vozilu cija se cena krece oko 10.000 eura, uvoz iz Madjarske bi ga poskupeo za najmanje 2000 eura. Osim toga, postavlja se i pitanje same garancije: garancije koju daje proizvodjac i garancije koju daje uvoznik. Za ovu prvu, verovatno ne bi bilo problema, ali u slucaju ove druge, svaka intervecija bi vlasnika tako kupljenog vozila usmeravala na izlazak i drzave i dodatno posloznjavala vec ionako slozenu situaciju Na primer slep sluzba i prelazak granicnog prelaza- papirologija, itd).

U principu, sve je tako osmisljeno da si kao katancem vezan za ove nase dilere. Hteo to, ili ne.

[ Slobodan Miskovic @ 08.04.2011. 09:39 ] @
Nije mi jasno sta toliko poskupljuje automobile. Recimo ako je automobile proizveden u EU na njega se placa smesna carina, ostaje porez ali svakako se isti vraca prilikom izlaska iz EU, tj. ulaska u Srbiju. Moze cak i jeftinije da izadje ako se razlikuje PDV ovde i napolju. Ako kupis recimo nov auto u DE dobijas tranzitne tablice, auto je na tvoje ime, samo prilikom uvoza treba da prilozis dokumentaciju, ne bi trebalo da je razlika veca od uvoza polovnog vozila.
[ Zarko Silic @ 08.04.2011. 09:45 ] @
E,

nemoj mesati uvoz iz recimo DE i uvoz iz Madjarske.

U pojedinim slucajevima i za pojedine modele, pogotovo akcijske, itekako se ispalti uvesti sa Zapada automobil.

Ali opet ostaje problem "produzene" garancije koju ne daje proizvodjac, kao i visina osnovice za carinjenje gde se moze, ali i ne mora prihvatiti racun koji prilazes. Da ne ulazimo sad u carinsku psihologiju.

Citat:
samo prilikom uvoza treba da prilozis dokumentaciju, ne bi trebalo da je razlika veca od uvoza polovnog vozila.


U tome i jeste problem. Ako bi se carinio kao sto se carini polovan automobil, bojim se da se to vlasniku ne bi svidelo jer bi u tom slucaju osnovica za obracun carine i poreza bila prema kataloskoj vrednosti vozila koja je znacano veca od one zbog koje je neko posegnuo za tolikim putem.
[ jnk @ 08.04.2011. 09:47 ] @
Citat:
zarsilic

Za modele po posebnoj narudzbi ceka se nestp duze, ali ne vise od mesec dana.

80 dana je stvarno previse.


Ja moj vw naručio u decembru a dobio (pre predviđenog roka)u februaru.

Inače kolko znam svaki nov model automobila mora biti homologovan u Vinči, čak sam i upoznao lika koji se time bavi. Naravno ako je već homologovan nema potrebe da ako ti sam uvoziš ponovo radiš homologaciju. Automobili su skuplji kod nas u odnosu na inostranstvo zbog velike marže uvoznika koja se u prethodnih nekoliko godina zbog krize znatno smanjila pa zato sad i imaju te silne akcije i relativno povoljne ponude za neke modele.
[ zorpetus @ 08.04.2011. 09:55 ] @
Citat:
zarsilic

Malo je nejasno zasto 80 dana. Realno bi bilo maximalno 2 nedelje.

Zvao sam VW Srbiju i tamo je cekanje za "standardne" modele od 7 do 10 dana maximalno pod uslovom da ih nema trenutno na lageru. Za modele po posebnoj narudzbi ceka se nestp duze, ali ne vise od mesec dana.


Nije ni meni jasno, ali zaista mi je diler rekao oko 80 dana. U prvi mah sam pomislio da sam ga pogresno cuo - da je rekao 8-10 dana sto je vise nego prihvatljivo, a onda kada sam ga upitao da ponovo - lepo covek rece 80 dana. :( A sve to jer sam hteo silver metalic boju (koja je valjda jedna od najcescih?) i alu-felne. Za ovo drugo mi je rekao da isto mora da se naruci vozilo iz inostranstva, jer "dolaze vec kompletirani s celicnim felnama, i tu nema menjanja konfiguracije". Ajde, lako bi se snasao ja za alu felne, ali za boju ipak ne mogu da odem u prvu prodavnicu... :(

Moze biti i da me je diler namerno lagao, kako bi me naterao da kupim bas onaj model i boju koju ima na lageru... sve je moguce!
[ DrJekyll @ 08.04.2011. 10:53 ] @
Citat:
Moze biti i da me je diler namerno lagao, kako bi me naterao da kupim bas onaj model i boju koju ima na lageru


Verovatno, po sistemu APP.
[ dejanet @ 08.04.2011. 10:55 ] @
Da opet su se presaltovali na NULTI lager, tako moze da radi i baba Simana..
[ zorpetus @ 09.04.2011. 22:31 ] @

Večeras naletim na poznanika koji isto kupuje auto, i koji je isto hteo (naglasak na hteo) da kupi Hyundai i30cw, ali je utvrdio da nemaju niti jedan jedini na lageru, a da može da se poruči i rok isporuke je - 90 dana!!! Biće navodno i par komada više poručenih (a da nisu unapred rezervisani) koji trebaju da dodju krajem maja i početkom juna, ali ne garantuju ništa...

Kaže on: da je Maybach ili neki specijalni Ferari, pa da se pravi po porudžbini specijalno za mene, pa da ga čekam tri meseca, ali za Hyundai mi maksimalno glupo. I čovek je u pravu.

[ Nocni @ 10.04.2011. 01:48 ] @
Sto se tice sajma... ja na njega ne idem da gledam auta vec radi aranzmana sa distributerima autodjelova i razne opreme...
Sale sa vozilima se obidju kasnije ili drugi dan cisto radi reda a bogami i radi onolikih kilometara pichetine