|
[ makis @ 29.03.2011. 06:51 ] @
| Opis problema:
Još pre jedno godinu dana, prilikom prvog startovanja motora, sve je ok. Znači pali normalno, vozim ga posle toga normalno, dakle motor dostigne radnu temperaturu, itd... Ako recimo stanem negde na 15ak minuta i više posle ponovnog paljenja auto vergla i nema šanse da ga upalim samo na ključ a da ne drukam pedalu gasa. Znam da je u opelovoj knjižici propisano da se prilikom paljenja ne stiska papučica gasa, međutim, ponavljam nema šanse da ga upalim a da ne drukam. Pa čak iz drugog trećeg puta uspem da startujem i to sa drukanjem.
Zimi kada su niske temperature, prilikom napomenutog zaustavljanja, pošto se motor valjda brže ohladio lakše se startuje. Međutim leti, užas.
E sad sledeća novina, pre par dana, po ovim povišenim temperaturama nastaje užas. Pošto vozim gradsku vožnju po BG-u, normalno ventilator mi se pali. Desilo mi se da se prilikom ubrzavanja i promene stepena prenosa auto ugasio odjednom bez paljenja ikakve lampice i napravio sam kolaps u gradu. To mi se desilo 2x. Ali ne kad krenem od kuće, dok je još hladan nego kad dostigne radnu i upali ventilator, tj. kada ga duže vozim.
Ima li neko sličan problem i ideju za rešenje? Nisam terao auto na dijagnostiku, još uvek nisam išao u servis ali pitam ovde čisto onako ad hoc. Kad skupim vremena moraću svakako da odem.
Dodatak koji sam zaboravio:
Tada kada se ugasio u vožnji (i kada sam napravio kolaps) odmah posle toga sam probao da ga upalim, verglao sam i stiskao papučicu gasa međutim nema teorije. Sačekao sam jedno 5 min (valjda se za nijansu ohladio) i upalio je iz cuga i to bez pritiskanja papučice gasa.
Pomoć?
Vektra B 1.6 16V '98. |
[ enes_k1 @ 29.03.2011. 09:20 ] @
Ovo ti vuce na struju i kablove, onako na prvu. Imas li slucajno plin ugradjen ?
[ makis @ 29.03.2011. 15:31 ] @
Ne. Nemam plin. Jednostavno kada počne da se uključuje ventilator (koji radi i uključuje normalno) tj. kada temp motora pređe radnu dešava se taj problem.
[ ivan31 @ 29.03.2011. 15:57 ] @
Pogledaj step motor i senzor ler gasa. Ti delovi su jako osetljivi na temperaturu i hoce da zezaju. ovo ti kazem iz iskustva, jer sam imao slucan problem. Prvo je krenulo sa jakim oscilacijama broja obrtaja i u voznji i na leru, zatim ''stucanje'' motora i ponekad se gasio u voznji.
[ etjen @ 29.03.2011. 16:37 ] @
možda pumpa goriva ili relej pumpe... neki senzor možda. Dijagnostika bi trebalo da reši problem
[ ivan31 @ 29.03.2011. 18:51 ] @
Moze da bude i do pumpe goriva, mada ona nema toliko veze sa grejanjem motora. Ona se nalazi u rezervoaru i hladi se benzinom.
[ goili @ 02.04.2011. 16:11 ] @
Slican sam ja problem imao na Kangoo,Neka dijagnostika je pokazala senzor usisne grane MAP-senzor,medjutim sumnjao sam na senzor radilice.I na kraju bio je senzor radilice a kupio sam i MAP jbg.
Proveri Senzor radilice,skini ocisti vrati pa onda ga tek menjaj.
Poz
[ makis @ 03.04.2011. 00:21 ] @
Sveže informacije:
objasnio majstoru problem. Na dijagnostici sve ok - pumpa ok. Odšrafio mi čovek čep od rezervoara i kaže isprobaj sada neki dan da li se gasi. Međutim bio sam uporan i tražio da detaljnije pregleda - pošto su po svemu sudeći hteli da me otkače jer ih mrzi da rade - srpska posla. Posumnjao je na senzor bregaste. Zamenio i meni se učinilo da je ok. Međutim sutra dan se auto opet naprasno ugasio u vožnji - jednom. Takođe nije palio bez dugog verglanja kada je motor topao. Tako da problem nije rešen. Trebam ga zvati da ponovo odem. Nadam se da će pronaći problem. Nismo gledali senzor radilice i senzor usisne grane za koji pišete da je možda problem.
[ makis @ 06.04.2011. 19:22 ] @
Dakle, katastrofa! Od danas auto koji sam vozio tj. koji je palio i nije se gasio do sada, ne mogu da upalim uopšte. Naime, vergla i vergla i vergla ali neće da upali nikako. Bez ikakvih naznaka prilikom verglanja da će da upali. Šta činiti? Čitam dosta forume svi aludiraju na senzor radilice? S obzirom da kod majstora ne mogu da odem jer ne mogu da ga pokrenem šta da radim?
[ vladd @ 07.04.2011. 09:36 ] @
Problem je naizgled prost, manifestuje se poprilicno naivno, ali izgleda da ce neko morati da potrosi silno vreme da dodje to istine.
Pojedini delovi opreme motora se pri neispravnosti ponasaju tako. Od losih i nedefinisanih kontakata, spolja ili iznutra(u samoj komponenti), naprsline na senzorima ili izolacijama, ili naprslina na pojedinim spojnim mestima, ukljucujuci usisnu ili izduvnu granu, mogu da dovedu do ovakvog ponasanja u eksploataciji.
Simptomaticno je ponasanje pri zagrejanom motoru, da li zbog izlaska iz loop rezima, ili zbog sirenja naprsline....
Ne vole majstori da gube dane, da bi na kraju otkrili neki senzor ili bobinu ili komutator. Ne mogu da pogode iz "prve", a to im rusi nekakav renome. Da predloze zamenu seta delova, vlasnik nece pristati. Od izbora im jedino ostaje mrzovoljnost prema konkretnom zadatku.
Neki delovi opreme imaju specifican odziv prema dijagnostici, ne moze se konstatovati poluispravnost, ili cak kompletna neispravnost, direktno, vec preko seta gresaka. Kojih nema kod tebe.
Moraces da promenis pristup, prema majstorima recimo, da popricate, da razumes kakav je problem, da se ne resava na "pogodjenom" mestu vec da zahteva lutanja, provere i vreme, ili da SAM krenes u analizu sklopova, da krenes korak po korak i uz pomoc interneta, foruma i pojedinih iskustava, nekako lociras zonu kvara i konacno resenje.
Poz
[ makis @ 12.04.2011. 09:44 ] @
Hvala Vladd,
tako sam i razmišljao tj. tako i razmišljam i skontao sam da se ovakvi kvarovi tako manifestuju i u krajnjem slučaju rešavaju. Za majstore si u pravu a i to je logičan sled stvari, međutim ima tu i onih koje sam opisao da stvarno neće da se zamajavaju ma koliko bio dobar sa njima. Ajde i to mogu da razumem, treba biti uporan, svestan sam.
Uzgred, poslednji kvar, tj. kada auto neće da upali, je rešen. U pitanju je bio, čini mi se, neki relej na pumpi za gorivo ili tako nešto. Međutim, problem sa početka teme ostaje i to ću videti nekom drugom prilikom.
Nadam se da ću imati sreće da se problem locira bez veće muke :)
[ vladd @ 13.04.2011. 07:35 ] @
Recimo da krenes od usisne grane. Da je neki majstor skine, lepo ocisti, ispregleda, pozicioner leptira i eventualne naprsline, kontakte i protokomer... i podesi. To nije zgore da se uradi i kada je sve ispravno.
Zatim senzori, od temperature, do senzora pozicije bregaste, map i egr, vakuume, prikljucni konektori, eventualno proveriti instalacije do senzora.
Sledece visok napon, konektor na ECU, komutator(i), bobina(e)....
Ili nekim drugim redosledom, mozda prvo vakuume, njih ne "vidi" ecu, a prave raznovrsne probleme...
Poz
[ vladd @ 13.04.2011. 07:38 ] @
Recimo da krenes od usisne grane. Da je neki majstor skine, lepo ocisti, ispregleda, pozicioner leptira i eventualne naprsline, kontakte i protokomer... i podesi. To nije zgore da se uradi i kada je sve ispravno.
Zatim senzori, od temperature, do senzora pozicije bregaste, map i egr, vakuume, prikljucni konektori, eventualno proveriti instalacije do senzora.
Sledece visok napon, konektor na ECU, komutator(i), bobina(e)....
Ili nekim drugim redosledom, mozda prvo vakuume, njih ne "vidi" ecu, a prave raznovrsne probleme...
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|