[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 21:11 ] @
Hahaha ovo je prejako :) Odmah me je podsetilo na Alec Baldwin-ovu ulogu u Glengarry Glen Ross, samo sto je Alec pismeniji :) |
[ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 21:11 ] @
[ morihei ueshiba @ 05.04.2011. 21:22 ] @
a ovaj dir.Petrovic je Kevin Spacey,ono,neki lik koji je dosao preko stranke bez prethodnog iskustva u prodaji....druga nagrada je komplet nozeva Na vrhu moje liste omiljenih filmova,sada i u srpskoj nepismenoj verziji.Uh majko moja...
[ dejanet @ 05.04.2011. 21:23 ] @
..ovaj genije Rukovodilac prodaje mora da je zavrsio obuku u Kirby-ju..
(vrhunski film) [ Ivan Dimkovic @ 05.04.2011. 21:25 ] @
Obratiti paznju da se u filmu pominje i Hyundai - ne bas u pozitivnom svetlu doduse :-)
[ morihei ueshiba @ 05.04.2011. 21:33 ] @
Pominje se i bmw...da li je to razlog tvog posta,hmmmmm
[ plava_motorola @ 05.04.2011. 21:39 ] @
Ja sam komercijalista, i odavno se nisam sladje ismejao, ovo je vrh :)
[ 101010 @ 05.04.2011. 21:48 ] @
Za razliku od americkih filmova gde su glavni farbari i smaraci prodavci polovnjaka na placevima, u Srbiji je po mom iskustvu drugacije. Covek realno prihvati da su prodavci plac-polovnjaka lazovi, ali ovi iz salona novih automobila neprijatno smaraju i dave, usiljeni su, ljigavi, odbojni...utisak je da su pod pritiskom [vise psiholoskim] kao sto je ovaj sa slike.
I kakva je to plata 50evra ? Manja od zakonom propisanog minimalca. [ plava_motorola @ 05.04.2011. 21:53 ] @
Ne, mislim da su im ovo bonusi koji se dodaje na fix...
[ Igor Gajic @ 05.04.2011. 21:57 ] @
Uvodi se i kaznena politika za ... i smislicu vec WTF ??!?
Btw. plata i bonusi su dve odvojene stavke, s tim da su bonusi samo za zainteresovane ?!? [ morihei ueshiba @ 05.04.2011. 22:06 ] @
Stvarno ne zavidim tim ljudima...bolje im je da predju u Kirby - tamo je bar veselo,igra se,pevaju himne
[ sasa022 @ 05.04.2011. 22:20 ] @
Ovaj im je bar napisao "crno na belo" - sta je sa gomilom drugih firmi gde se i ne zna kako se formira plata,a o stimulansima se samo sanja...
[ a1200 @ 05.04.2011. 22:23 ] @
Ovo bre treba u top... da svi vide. A oni koji studiraju i uce, da sto pre procitaju.
Tj. da shvate kako ce zivot da im izgleda ako ne budu znali nista specificno i trazeno, i kako ce prema njima da se odnose... Aufiderzen™ P.S. Ja za tu firmu ne bih radio ni dva dana... dovoljan bi mi bio ovaj dopis. [ dejanet @ 05.04.2011. 22:48 ] @
Predpostavljam da u takvim firmama rade u glavnom zene, kao i da ima puno suza, uvek sam se pitao kako mogu da izdrze za tu platu..
[ milanche @ 06.04.2011. 06:53 ] @
Ako izuzmemo vristecu nekulturu u pismu,
stvari de facto tako stoje (iako ne ni priblizno ovako ruzno formulisano) u velikoj vecini dealership-ova na ovoj strani sveta. Prodavac dobija malu fiksnu platu, a sve ostalo je na procenat. Ako prodaja iz bilo kojeg razloga krene lose, i to potraje mesec ili dva - dolazi do odpustanja. Znam vec nekoliko ljudi koji su upravo to iskusili. Stavise, preostali deo njih je odmah zatrazio manje placeni posao u magacinu delova ili nesto slicno, ali sa stabilnijom platom. [ Shadowed @ 06.04.2011. 07:25 ] @
Stvar i jeste u tome kako je napisano :)
[ deerbeer @ 06.04.2011. 08:14 ] @
Citat: @Igor Gajic Uvodi se i kaznena politika za ... i smislicu vec WTF ??!? To je najaci deo ... Ako mu ne doneses burek iz pekare 2km udaljene od posla , ako ne izmasiras direktoru tabane posle radnog vremena ...itd Smislice on vec nesto .. onako u letu [ Java Beograd @ 06.04.2011. 09:14 ] @
Nesumnjivo da je ovaj rukovodilac prost i neotesan. Ali ...
- Ne zaboravimo da prodavcima u prodajni salon Hundai kupci dolaze na noge ! - Ne zaboravimo da se svaka kupovina, u koju prodavac nije uložio ni trunku rada ipak pripiše nekom od njih koji su radili u smeni upravo kad je zaljubljenik u Hundai Santa Fe ušao u salon sa keš lovom u džepu - Ne zaboravimo da odbojan stav prodavca može i najvećeg fana modela i30 da "otera" iz salona Teško je raditi sa gomilom lezilebovića, verujte mi. Ipak, ponavljam, to ne opravdava neotesanost rukovodioca. [ jerryrain @ 06.04.2011. 09:46 ] @
zar ova fotka i tema vec nije bila ranije na forumu
[ Miroslav Jeftić @ 06.04.2011. 11:56 ] @
Citat: Java Beograd: Nesumnjivo da je ovaj rukovodilac prost i neotesan. Ali ... - Ne zaboravimo da prodavcima u prodajni salon Hundai kupci dolaze na noge ! - Ne zaboravimo da se svaka kupovina, u koju prodavac nije uložio ni trunku rada ipak pripiše nekom od njih koji su radili u smeni upravo kad je zaljubljenik u Hundai Santa Fe ušao u salon sa keš lovom u džepu - Ne zaboravimo da odbojan stav prodavca može i najvećeg fana modela i30 da "otera" iz salona Teško je raditi sa gomilom lezilebovića, verujte mi. Ipak, ponavljam, to ne opravdava neotesanost rukovodioca. Hm... piše da je 50€ bonus za Sante Fe-a, nisu se baš pretrgli, a verovatno se na prste može izbrojati koliko ih jedan salon proda [ Java Beograd @ 06.04.2011. 12:34 ] @
Citat: Miroslav Jeftić: Hm... piše da je 50€ bonus za Sante Fe-a, nisu se baš pretrgli, a verovatno se na prste može izbrojati koliko ih jedan salon proda :) Malo li je ? Neka se za vreme njegove smene u toku mesec dana proda tri automobila, od čega jedan Santa Fe ili ix35 i eto BONUSA na platu koliko i nekome cela plata. Ne zaboravi koliko malo sales truda uloži u sve to. [ etjen @ 06.04.2011. 13:05 ] @
mene nervira što su prodavci po pravilu potpuno neinformisani o vozilima koja prodaju.
Neverovatno je da ne mogu da nauče nivoe opreme za tih max 10-tak modela koje imaju. Kada ih pitaš bilo šta detaljnije da ti kažu, ispadne da ja znam više od njega, pa mislim, jbga to mu je posao, zar je toliko teško naučiti sve o tih par modela. Bitno je da imaju odela i da dele vizitke i prate u stopu, a to što ne znaju šta tačno ide u koju opremu i kakva je izolacija u vozilu i što naravno, poslovično ne poseduju test vozilo modela koji me interesuje, to sve nema veze.... Mislim, naši prodajni saloni su mahom katastrofalni. Dodao bih i to da se za vozila koja nemaju na lageru čeka do 3 meseca, pri čemu ne možeš da naručiš neki nivo opreme koji tebi odgovara a ima ga u matičnoj zemlji i na drugim tržištima, Pa, mislim, ako već čekaš 3 meseca šta je problem da naruče ono što ti treba?! Inače za ovaj dopis nije ništa čudno, samo oslikava realno stanje kod uvoznika. Nema tu nikakvog profesionalizma. [ Java Beograd @ 06.04.2011. 13:38 ] @
To da svako ko se malo više zainteresuje za neki proizvod - pa onda više zna od prodavca je standardna pojava u Srbiji. bez obzira da li kupuješ TV, komp, auto ili nameštaj.
Ipak, kod automobila ima najmanje opravdanja. Prodavac bi morao da zna sve do detalja za ono malo modela koje prodaje. Štaviše, trebao bi da zna da dizel nema svećice, na primer. [ bttp @ 06.04.2011. 14:31 ] @
- Look at the size of that trunk, you could put 3 bodies in there... just kiddin'
... - What kind of car you drive? - Lexus 430LS - It's like a... Toyota - It's a Lexus. - Yeah, Toyota, Lexus, same thing, Japanese right? Let's not forger Pearl Harbor. ... - You wanna buy the car or not? - Not from you. I wanna see the manager. - You wanna see the manager? I'll show you the manager. Here's the manager! ... - What shall they get? "Tell 'em to get a Honda!" :) [ Exodusbgd @ 06.04.2011. 20:42 ] @
Kukavni mučenici.... kakav tretman imaju u realnosti kad u ovako jednom "protokolarnom" dokumentu big boss ne zna da sastavi dve rečenice a da mi se ne baci pegla od istih?
[ Srđan Pavlović @ 01.06.2011. 15:28 ] @
@bttp - haha, bravo za insert...
:D [ gigamg1 @ 01.06.2011. 15:53 ] @
a o pravopisu ni govora :D
otkada je slovo Y postalo deo srpske latinice? vdim govori system [ codeNO @ 01.06.2011. 16:25 ] @
Jednom sam sa prijateljem otisao u lov za nov auto i poveo me je ako on zaboravi da pita da se ja setim. Vise blamova u zivotu nisam imao. Svaki put na ulazu doceka nas zenska osoba sa osmehom i posle recenice dve i naseg pitanja nastaje neprijatna pauza i kaze sacekajte malo sace kolega da vam objasni. Pa sta oni misle da smo dosli po cigare, dajete mi jedan od vasih modela pa da idemo. Svako pitanje koje bilo upuceno je stvarno zvucalo kao da smo najgori streberi koji sve znaju a ona/on nas gledaju sta je to. Bolje da zaposle majstore iz servisa i magacina koji tacno znaju sta da ti kazu o autu
Na kraju covek nije ni uzeo nov auto vec polovan kod koga je znao nivo opreme koji mu odgovara, udobnost itd. [ dekism84 @ 02.06.2011. 01:33 ] @
Nadam se da cu jednog dana imati za novu Mecku, a tada prodavac moze da me gadja ciglom u salonu i da me pljune u lice ja je kupujem!
Pa nisu to zvake pa da mi se svidja prodavacica pa da idem u istu trafiku stalno. Ne kupuju se kola svaki dan. Onaj ko kupuje nov automobil (pod uslovom da to nisu dacia, puno i slicne gluposti) kad udje u salon vec zna duplo vise o automoblilu od prodavca. U fazonu hostesa na sajmu nije bila ljubazna, pa necu da kupim Q7 ili X6.... Naravno da je lepo da je prodavac ljubazan, pristojan, zna o cemu prica, nije previse napadan, ali to ne igra nikakvu ulogu u prodaji automobila. [ Hattalasat @ 02.06.2011. 06:57 ] @
Citat: Naravno da je lepo da je prodavac ljubazan, pristojan, zna o cemu prica, nije previse napadan, ali to ne igra nikakvu ulogu u prodaji automobila. Kod nas je tako, u normalnim zemljama nije. Sve je ROBA , cak i osmeh te hostese ili ponasanje i informisanost radnika u salonu automobila.... Zato sto razmisljamo na " tvoj" nacin, zato je i retkost da kad udjes u vecinu prodavnica dobijes dobar dan i dovidjenja,izvolite i hvala , osmeh ...... udji u svapsku radnju i maltretiraj prodavca koliko hoces pa da vidis ...ovde bi te odjebali posle treceg pitanja a da nisi kupio nesto... :-) [ marko37 @ 02.06.2011. 07:16 ] @
Citat: gigamg1: otkada je slovo Y postalo deo srpske latinice? vdim govori system Od onda kada su Word počeli da koriste ljudi koji ne znaju da isključuju autoreplace i autocorrect. Hint: pogledaj i na veličinu slova i kada stoji samo. [ Deep|Blue @ 02.06.2011. 08:09 ] @
Citat: dekism84:Naravno da je lepo da je prodavac ljubazan, pristojan, zna o cemu prica, nije previse napadan, ali to ne igra nikakvu ulogu u prodaji automobila. ako te vec zanima, pre par godina sam jurio da kupim novi auto i bio sam zagrejan za 2-3 marke ... otisao sam u jedan salon i posle 20 minuta druzenja sa nekim krelcem od prodavca, odustao sam od te marke ... istovremno u hyundai salonu prodavac se ubio da mi pokaze sve detalje auta, da me zadivio poznavanjem istih, nazalost razocarali su me neki modeli skucenoscu, a za druge je bila jako dug rok cekanja .... Citat: dekism84: Nadam se da cu jednog dana imati za novu Mecku, a tada prodavac moze da me gadja ciglom u salonu i da me pljune u lice ja je kupujem! Pa nisu to zvake pa da mi se svidja prodavacica pa da idem u istu trafiku stalno. Ne kupuju se kola svaki dan. Onaj ko kupuje nov automobil (pod uslovom da to nisu dacia, puno i slicne gluposti) kad udje u salon vec zna duplo vise o automoblilu od prodavca. ... Naravno da je lepo da je prodavac ljubazan, pristojan, zna o cemu prica, nije previse napadan, ali to ne igra nikakvu ulogu u prodaji automobila. Ma da, kako da ne ... svakako da automobili nisu zvake, ali sasvim je sigurno da "onaj ko kupuje nov automobil" ne mora da zna sve detalje o autu, a cesto upravo i ne zna ... Poznajem par osoba koje su kupile nov auto, a da pritom nemju pojma o kubikazama, snazi, tipovima goriva i uticaju istih na voznju, potrosnju i dodatne troskove. Vecina ljudi koji kupuju vozila, bilo nova ili polovna, uopste nisu upucena u dodatne troskove i odrzavanje. Naravno postoji i dobar deo ljudi koje su postali "profesionalci" na jugicima, tipa da smatraju da je crna optima najbolja za auto i sasvim dovoljna i za neki sasvim nov. i sve je to sasvim ok, ali problem je sto bi barem prodavci trebali da budu upuceni i da ti objasne par stvari oko auta, da te posavetuju po pitanju odabira motora i opreme, te da ti objasne na koje dodatne troskove ces naici i slicno ... a poneki prodavci su prava sramota ... Svojevremeno, hrvatski casopis Autoklub je pravio analize salona u Hrvatskoj... Svake sedmice bi posetili neko mesto i obisli ovlascene salone i servise glumeci kupce pocetnike ... Posle toga bi objavili svoja zapazanja i ocene ... Ne moram ni da napomenem da su brojne salone pokopali ... Najbolja im je bila iskusnija hostesa negde u Rijeci cini mi se (ona koja mora da se saceka 5 minuta jer samo ona "zna" detaljne informacije ) koja nije znala razliku izmedju TDI I TFI motora ... [ vladd @ 02.06.2011. 08:49 ] @
Pa nemoj saad
Hostesa da zna razlike izmedju tdi i kojekakvog motora. Pa ona sluzi da probudi endorfine, kao tresnja na torti kupovine. Mora da zna kako da hoda na 13+ stiklama, da suskaju carapke i da ima zvonak glasic. A za poznavanje motora povedi Peru Masnog, pa se siti napricajte, uz gajbu mlakoga... Eh, kada budem bogat, poslacu sofera neka pazaruje udoban auto, i neka se nadmudruje i pametuje sa vama na forumu Ako pogresi otpusticu ga Aufiderzen!!!! [ ventura @ 02.06.2011. 08:59 ] @
Citat: codeNO: Svaki put na ulazu doceka nas zenska osoba sa osmehom i posle recenice dve i naseg pitanja nastaje neprijatna pauza i kaze sacekajte malo sace kolega da vam objasni. Pa sta oni misle da smo dosli po cigare, dajete mi jedan od vasih modela pa da idemo. Kako se to dešava u baš svakom salonu, logičan zaključak bi bio da hostese upravo tome i služe - da vas usmere na prvog slobodnog prodavca kako ne bi čekali bez veze i sami tumarali okolo :) Citat: dekism84: Pa nisu to zvake pa da mi se svidja prodavacica pa da idem u istu trafiku stalno. Ne kupuju se kola svaki dan. Onaj ko kupuje nov automobil (pod uslovom da to nisu dacia, puno i slicne gluposti) kad udje u salon vec zna duplo vise o automoblilu od prodavca. Pa ne baš... Obično kupci jefitinih automobila znaju mnogo više od prodavca, i to baš ti koje si nabrojao - Dačija, Punto, Hyndai, Kia... Ovi sa skupljim autima obično gledaju na model (da im se fizički sviđa), neko gleda i na motor (snaga, potrošnja ili snaga/potrošnja), i malo oko opreme... Još nisam čuo da se neko prilikom kupovine novog Audija/BMW/Mercedesa zanima da li je klima sa internim ili transferzalnim isparivačem, da li je vešanje ovakvo ili onakvo, i još gomila bezveznih detalja... Razlika nije u tome da su jedni ovakvi, a drugi onakvi.. Već obično, ko kupuje skuplji automobil, taj ima mnogo bolji standard i ukoliko mu se nešto ne svidi može ga lako promeniti... Dok recimo jedan kupac Dačije, on ako nije dobro proučio tu Dačiju i sebe ubedio zašto je bolja od Punta ili Hyndaija, narednih 15 godina će se kajati jer ne može da ga promeni... [ Java Beograd @ 02.06.2011. 10:41 ] @
Citat: ventura: ... da li je klima sa internim ili transferzalnim isparivačem, da li je vešanje ovakvo ili onakvo, i još gomila bezveznih detalja... WTF ? Da su detalji bezvezni, ne bi inženjeri BMW/Mercedesa utrošili stotine hiljada radnih sati na njhov razvoj. 'Oću da kažem da ako mi, ovde na forumu, znamo razliku TDI/TFI, ili razliku internog ili transferzalnog isparivača (ja je doduše ne znam ) onda prodavac MORA DA ZNA SVE TO I JOŠ VIŠE. Treba da zna i koje konkrentne marke to imaju ili nemaju. OK, neće svaki kupac da pita za to, ali jedan od 100 će možda par dana pre kupovine da pročita neku auto-reviju i da se "naloži" baš na neki feture. Stvarno je glupo da kompanija potroši milione evra na razvoj nekog novog sistema a da prodavac to ne ume da prezentuje, jer je "bezvezni detalj". Uostalom, zašto i prodavac ne bi čitao auto revije, pratio auto forume i bio non-stop informisan o svim dešavanjima u auto industriji ? Ali u jednom se slažemo: hostesa je tu da zabavi potencijalnog kupca. [ Ivan Dimkovic @ 02.06.2011. 11:16 ] @
Cuti dobro je dok samo zabavljaju kupce - ovde ti onako usput nabace i kreditne kartice (Mercedes Card, BMW Card) i jos gomilu stvari - za to taskuju naj-hostese, da ubace interferenciju u bilo kakav misaoni proces :-)
[ ventura @ 02.06.2011. 11:53 ] @
Citat: Java Beograd: WTF ? Da su detalji bezvezni, ne bi inženjeri BMW/Mercedesa utrošili stotine hiljada radnih sati na njhov razvoj. Bez vezni su sa aspekta kupca. Upravo zbog toga što su inženjeri BMW/Mercedesa utrošili stotine hiljada radnih sati na njihov razvoj. Kada se kupac zamajava sa tim, to je obično znak da on sam sebi pokušava da dokaže na sve načine da pravi ispravnu odluku. Što je ok, ali nije pravilo. Citat: Java Beograd: 'Oću da kažem da ako mi, ovde na forumu, znamo razliku TDI/TFI, ili razliku internog ili transferzalnog isparivača (ja je doduše ne znam ) onda prodavac MORA DA ZNA SVE TO I JOŠ VIŠE. Treba da zna i koje konkrentne marke to imaju ili nemaju. OK, neće svaki kupac da pita za to, ali jedan od 100 će možda par dana pre kupovine da pročita neku auto-reviju i da se "naloži" baš na neki feture. Stvarno je glupo da kompanija potroši milione evra na razvoj nekog novog sistema a da prodavac to ne ume da prezentuje, jer je "bezvezni detalj". Svakako da prodavac mora da zna određene stvari o automobilu, ali ne bih baš rekao da to treba da ide toliko duboko da zna da objasni razliku između vešanja X i vešanja Y u drugom automobilu koji prodaje konkurencija. To su inženjerske stvari, koje ako kupac postavlja verovatno je i sam upućen u tematiku te mu ne treba odgovor od prodavca, ili odgovor kakav dobije mu sigurno neće značiti. Prodavac ima pametnija posla i pametnije stvari koje treba da nauči i na koje treba da obrati pažnju.. Sitnice tipa kako prodati auto. Citat: Java Beograd: Uostalom, zašto i prodavac ne bi čitao auto revije, pratio auto forume i bio non-stop informisan o svim dešavanjima u auto industriji ? Pa gledaj, ako pričamo o nekim ozbiljnijim auto kućama (VW, Audi, Mercedes, BMW i sl.) njihovi prodavci prolaze obuke i imaju materijale iz kojih uče sve što je potrebno da znaju. Ja da sam menadžer Poršea (dilerske kuće), ne bi mi baš bilo svejedno da se moji prodavci edukuju iz auto revija i auto foruma, i da baš previše freelance-uju sa svojim mišljenjima i postupcima... [ Java Beograd @ 02.06.2011. 12:23 ] @
Kako "sa aspekta kupca" može biti bezveze da li kupuje auto sa ogibljenjem 'vakvim ili onakvim ?! Koga onda treba to da interesuje ? Upravu vodovoda ?
Vrli prodavac, koji se plaši aufiderzena: Naš auto je extra, ultra, mega, košta 50.000 EUR, ali sa Vašeg aspekta, Vama je bezveze da sad ja objašnjavam tu neke detalje, nego, kupite Vi ovo i srećno vam bilo ! Svi će u selu da vam zavide! Da, da, sve ima ! Koža, klima, ful oprema ! Sve je u fulu ! Senzor za šta ?! Ma ima i te senzore, ali to su već detalji, ne bih ja to znao baš tako detaljno. Dizel ili benzin ? Budite ljubazni gospodine, sačekajte 5 minuta, očas ću ja i tu informaciju da pribavim ! I onda, glupi kupac (?!), pijani milioner, sa njegovog aspekta nezanteresovan za detalje, izvadi u kešu i plati auto u fulu. [ etjen @ 02.06.2011. 12:29 ] @
bilo kako bilo, ja mogu da kažem da u Renoovim prodajnim salonima rade skroz nezainteresovani likovi koji nemaju veze sa vezom -čast samo jednom auto salonu koji je pokazao dovoljno interesovanja i ljubaznosti (mada moguće da je to jer se znamo od ranije)
Inače, nikako ne volim hostese u auto salonima. Iskreno, mene čine nervoznim i ne volim kada neko obleće oko mene... Mislim, nisam došao da gledam dekolte i noge, nego da kupim auto [ Ivan Dimkovic @ 02.06.2011. 12:52 ] @
IMHO, mozda ja nisam tipican kupac ali ja sam odlucio koji cu auto da kupim (tj. ili u najgorem slucaju imam 2-3 modela max. u "uzem izboru") i nemam sta da pitam prodavca o tome - sve sto cu ga pitati je:
a) Da mi da kljuceve da provozam auto i b) Kad se vratim, da mi spusti cenu Nista drugo me ne zanima posto sam se o tome vec informisao iz nezavisnih izbora (a voznja mi treba da bih se uverio da je "to - to") - posto svakako necu verovati na rec coveku kome je glavni i jedini interes da mi >proda< auto. Kada bih pitao, sta znam, prodavca Mercedesa da mi kaze da li je njegov XYZ model bolji od BMW-ovog YXZ modela - ne sumnjam da bih uvek dobio pozitivan odgovor, i neku marketing spiku zasto je to tako... ista stvar bi se desila da odem u BMW, recimo... Prema tome, te informacije koje dolaze od prodavca su meni licno beskorisne. E sad, razumem da ima i drugacijih kupaca koji ce da traze detaljne informacije od prodavca i sasvim je normalno ocekivati da prodavac ima znanje o tehnickim aspektima svog proizvoda - ali i to do neke mere... Nerealno je ocekivati od prodavca da zna sve inzenjerske detalje vezane za svaki model iz prostog razloga sto prodavci nisu inzenjeri. Obicno svaki novi model ima nekoliko "highlight" feature-a koje svakako prodavac treba da poznaje, zato sto to prodaje auto (zato su ih i stavili)... Tipa DI motor, start/stop, neke safety stvari... i ako ga pitate za to to bi trebao da zna da objasni na marketing nivou... E, sad, kada bi krenuli da ga pitate "a koliko ta Opel Corsa moze da izvuce na skidpad-u?" ili "Koji je materijal koriscen za kocione plocice i koliki im je koeficijent trenja" ne verujem da iko ocekuje da dobije odgovor :-) [ etjen @ 02.06.2011. 13:21 ] @
ono o čemu ja govorim je prosto pitanje nivoa opreme. Da li auto ima u toj i toj opremi, to i to...
Ali ne, to je suviše komplikovano za njih da znaju jer nisu prodali prošle nedelje takav, mislim... Ne dao Bog da im tražim da provozam neki sličan, to niko nema na stanju. Potencijalno (ako se odlučim za kupovinu) treba da čekam do 3 MESECA na auto a oni ne znaju da mi kažu npr, da li na vratima ima štofa ili je sve od plastike, koja je boja enterijera ili da li ima pokazivač spoljne temperature. A ako hoću nešto dodatno od opreme, obično ne može jer nije u katalogu za naše tržište, pa mislim, ja čekam da se auto napravi, pa koji vrag onda ne može da se stavi i nešto što ide za druga tržišta kad ga tek prave?!? To sve teško da je pitanje tipa od kog materijala su pločice ili koji amortizeri idu na njega... Mislim, OK, ne kupujem ja skup auto ali neke stvari bi stvarno trebali da znaju. Meni je to ''skupo'' i ima da dobijem ono što hoću za svoje pare ili neću da kupim. [ triac @ 02.06.2011. 14:23 ] @
A bre za neke stvari covek treba da bude raketni naucnik da ih ispravi...polomi glavu citajuci
[ žutokljunac @ 02.06.2011. 16:28 ] @
Na stranu kompletan tekst, koji mi izgleda kao dobra zayebancija jer mislim da niko ozbiljan ne može ovo da napiše, ali prodati 10 vozila mesečno i za to dobiti 480€???
Da li je ovo generalni uvoznik Hyundai-a? Nemoguće. Svi ste se uhvatili samog teksta i forme koja u tekstu provejava, a ne suštine. Pa ovako posluju oni prevaranti što uvaljuju Kirbi usisivače i slične gluposti. [ ventura @ 02.06.2011. 17:17 ] @
Citat: žutokljunac: ...ali prodati 10 vozila mesečno i za to dobiti 480€??? Da li je ovo generalni uvoznik Hyundai-a? Nemoguće. Zašto da ne? Misliš da treba da dobiju više? Ili pak neki procenat? Sve je to super, samo kad dođe sajam onda Hyndai treba od prodavaca da traži da se učipe za procenat troškova... Takođe i za ostale marketinške troškove.. [ žutokljunac @ 02.06.2011. 18:18 ] @
Nisam razmišljao koliko treba da dobiju, kolika treba da im bude plata, da li treba da imaju procenat od prodaje, i slično, ali mi je zasmetalo ovo: " Plata: 10 vozila 480€ ". Potpuno suludo ako je bio cilj motivisati zaposlenog. Uopšte mi nije jasna koncepcija poslovanja. Ako ne prodate 15 automobila dobijate otkaz. Ne utiče prodavac na činjenicu koliko će se prodati automobila u nekom salonu. Nisu to kifle, pa da pekar pravi ukusne i nadaleko čuvene sveže kifle, pa da je prodaja veće zbog umešnosti pekara. Shvataš šta želim da kažem. Nije mi jasno jer prodavac koji radi za par stotina evra mora da pronađe mušteriju za nov automobil. Ne znam kako to gospodin iz menadžmenta zamišlja. Da ovaj mučenik poznaje širok krug bogatih ljudi, da se druži sa bogatim i ispešnim pa će u kafiću da im proda auto. Ili Možda na tenisu dok piju đus od pomorandže. Možda je čovek do sada radio na pijaci i prodavao krastavce, pa misli da je to isto.
[ ventura @ 02.06.2011. 18:53 ] @
Citat: žutokljunac: Nisam razmišljao koliko treba da dobiju, kolika treba da im bude plata, da li treba da imaju procenat od prodaje, i slično, ali mi je zasmetalo ovo: " Plata: 10 vozila 480€ ". Potpuno suludo ako je bio cilj motivisati zaposlenog. Uopšte mi nije jasna koncepcija poslovanja. Ako ne prodate 15 automobila dobijate otkaz. Ne utiče prodavac na činjenicu koliko će se prodati automobila u nekom salonu. Nisu to kifle, pa da pekar pravi ukusne i nadaleko čuvene sveže kifle, pa da je prodaja veće zbog umešnosti pekara. Shvataš šta želim da kažem. Nije mi jasno jer prodavac koji radi za par stotina evra mora da pronađe mušteriju za nov automobil. Ne znam kako to gospodin iz menadžmenta zamišlja. Da ovaj mučenik poznaje širok krug bogatih ljudi, da se druži sa bogatim i ispešnim pa će u kafiću da im proda auto. Ili Možda na tenisu dok piju đus od pomorandže. Možda je čovek do sada radio na pijaci i prodavao krastavce, pa misli da je to isto. Prodaja automobila na određenom tržištu je nešto što se predviđa unapred. Recimo da je procena da će Hyndai prodati 1200 automobila u 2011 godini. Radi lakše računice, rećićemo da imaju samo jedan prodajni salon i u njemu radi 10 prodavaca. To znači da će se u salonu mesečno prodavati 100 automobila, odnosno da će svaki prodavac u proseku prodati 10 automobila. Hyndaiju nije bitno ko je prodavac, da li je to pera ili žika, jer je prodaja automobila prilično straight forward stvar. Ono što pravi razliku je marketing, a ne sami prodavci. Bonusi su usmereni upravo na interne razlike jer će od tog proseka, neko da proda 15 automobila, a neko 5 automobila mesečno i cilj je da se ovaj koji je prodao 15 stimuliše. I to je sve. On nema nikakvu posebnu nagradu što je prodao 15 automobila, jer je gro posla odradio neko drugi a ne on... [ triac @ 03.06.2011. 04:10 ] @
Ja sad tu nesto ne razumem....
Sta ko moze da iz salona na "Dobar dan dovidjenja" stimulise kupca??? Prodaja se odvija tek kada se dodje u salon i tu ko prvi navata sa vrata kupca tome neki dinarcic ide, cca bednih 30-40 evra po kolima. Ja bih pre isao na fiksnu platu ako sam prodavac od recimo 500-800 evra nego na procenat. Kola ne prodaju prodavci, vec bukadzije (marketing), neka njima ide ebeni aufiderzen... Dalje na prodaju 10 kola 480 evra a ukupna bruto vrednost vozila cca 170.000 evra (jace domu vole)... p.s Ma bre pacenicki posao ko i sva prodaja samo za one koji moraju. Kupiti poveci kombi ili omanji kamion i baviti se "preprodajom" voca i povrca na relaciji njiva pijaca, je mnoooogo kulturnije i manje stresnije... Kome bre treba auto, to se sve pogospodilo i zadegenerisalo. Muke zive (od komentarisanja) kada ne moze da se parkira u prodavnici nego 50m van nje...ja cesto sam se parkirao i po 1km van tacke odredista i nista mi ne fali...ajde bre... [ žutokljunac @ 03.06.2011. 06:00 ] @
Citat: ventura: Prodaja automobila na određenom tržištu je nešto što se predviđa unapred. Recimo da je procena da će Hyndai prodati 1200 automobila u 2011 godini. Radi lakše računice, rećićemo da imaju samo jedan prodajni salon i u njemu radi 10 prodavaca. To znači da će se u salonu mesečno prodavati 100 automobila, odnosno da će svaki prodavac u proseku prodati 10 automobila. Hyndaiju nije bitno ko je prodavac, da li je to pera ili žika, jer je prodaja automobila prilično straight forward stvar. Ono što pravi razliku je marketing, a ne sami prodavci. Bonusi su usmereni upravo na interne razlike jer će od tog proseka, neko da proda 15 automobila, a neko 5 automobila mesečno i cilj je da se ovaj koji je prodao 15 stimuliše. I to je sve. On nema nikakvu posebnu nagradu što je prodao 15 automobila, jer je gro posla odradio neko drugi a ne on... Upravo to. Zato mi ovo i nema smisao. [ srdjee @ 03.06.2011. 07:33 ] @
Hyundai proda po dostupnoj statistici oko 1800-1900 vozila, to je oko 150 mesecno. Ima 10 zvaničnih salona u Srbiji. Neka se sva vozila prodaju preko salona sto verovatno nije slučaj, i izuzme verovatnoća da se u BG salonima proda vise nego u drugim, dobija se oko 15 vozila po salonu mesecno, e sad koliko ima zaposlenih tako i dele, minimum je kontam dvoje. Dakle jedva nakupe onih 15 za 3 meseca.
[ jnk @ 03.06.2011. 07:46 ] @
Citat: Kola ne prodaju prodavci, vec bukadzije (marketing), neka njima ide ebeni aufiderzen... Grešiš, kola itekako prodaju prodavci i svakako ih treba stimulisati shodno učinku. Mislim naravno možeš ti da budeš i najbolji prodavac na svetu ali ako prodaješ ladu tvoj uticaj i nije nešto veliki ali ako prodaješ realno konkurentan automobil mnogo toga možeš učiniti da potencijalna mušterija izabere baš tvoju marku jer za isti cenovni rang čovek ima da bira bar 4-5 marki automobila. Slažem se da je marketing bitan ali ako ti dođeš u salon i dočeka te prodavac koji je neljubazan, umoran i boli ga uvo da se upušta u problematiku a pritom se nešto i ne razume u to što prodaje(a i što bi se posebno trudio kad ima fiksnu platu) ti ako se dvoumiš između 3-4 slične marke vrlo lako možeš da otpišeš tu samo na osnovu iskustva sa prodavcem. Imaš primer butika gde razlika u prodaji između dobrog prodavca i nekog neiskusnog može da bude i do 10x manja u odnosu na iskusnog i dobrog radnika. [ žutokljunac @ 03.06.2011. 08:24 ] @
Citat: jnk: Grešiš, kola itekako prodaju prodavci i svakako ih treba stimulisati shodno učinku. ...ali ako ti dođeš u salon i dočeka te prodavac koji je neljubazan, umoran i boli ga uvo da se upušta u problematiku a pritom se nešto i ne razume u to što prodaje(a i što bi se posebno trudio kad ima fiksnu platu) ti ako se dvoumiš između 3-4 slične marke vrlo lako možeš da otpišeš tu samo na osnovu iskustva sa prodavcem. Imaš primer butika gde razlika u prodaji između dobrog prodavca i nekog neiskusnog može da bude i do 10x manja u odnosu na iskusnog i dobrog radnika. Mene može da dočeka bilder u tangama koji čačka nos, ali me neće odgvoriti da kupim auto, jer kod tako velike kupovine gledam marku automobila i cenu. Nisu to patike, pa eto pošto je prodavačica ljubazna meni je neprijatno da izađem iz radnje i ne kupim patike. Ljudi koji kupuju auto već imaju kalkulaciju u glavi i kupovinu su planirali već dugo vremena. To pogotovu ne utiče kod prodaje novog auta. Da kupujem polovan, onda bih i razmišljao o prodavcu i gledao od koga kupujem. Ovako me jednostavno prodavac ne zanima. Ukoliko mi cena ne odgovara može on da se trudi koliko hoće i da mi bifla o tehničkim karakteristikama. [ triac @ 03.06.2011. 08:34 ] @
Citat: žutokljunac: Mene može da dočeka bilder u tangama koji čačka nos, ali me neće odgvoriti da kupim auto, jer kod tako velike kupovine gledam marku automobila i cenu. Bas sam to hteo da napisem (sem za primer bildera ) Paz da nece "prodavac" da me navata na levcu pa da mi nagura Kiju pre Pezoa ili pre Seata...nevazno. Pare se trose u mikronu a zaradjuju godinama, i mene ce neka sad stajgarska hostesa... ...da "navuce" da bi ona imala 40 jura .... smesno... p.s Sve na svetu ponajpre prodaje imidz koga grade marketing strucnjaci, i to je bez izuzetka !!! Prodavci su poslednja rupa na sviralu pogotovo kada su skupi proizvodi. Nadam se, da se neko nije poveo slucajem bolesne upornosti Kirbi ludaka koji mi prodaju usisivac za 2000 evra, i grdno me ubedjuju kako cu od toga duze da zivim (grinje...)...to veze nema sa prodajom kola ili Rolexa,Armanija,Mac-a ili bilo cega drugog... Ono sto su postigli Nemci (pogotovo) u visem cenovnom razredu, je za ceo svet misaona imenica...ima slicnih ali ne i boljih... Pa ni Rols ni Bentli ni Lambo nisu mogli sami pa su otisli pod Nemce...tako da Kia, Ceri, Reno, Fiat....jos moraju da uce po savovima, gde se sta stavlja na kolima... p.s.2 I prica koliko para toliko muzike u 90% slucajeva u (industriskom smislu) ne pije vodu iz prostog razloga sto tu vecu cenu placamo za prenaduvani imidz od strane marketing tima, a ne za inzenjersko konstrukcionu ideju koja cesto nista nije skuplja (primeri su Mac, Rolex, Ferrari, Bentli, R.R, kompletna modna industrija, audio industrija, lekovi...) Veliki je problem staviti tri cetiri drvene lasnice po kolima izlakirati 15 puta i to naplatiti ko kuca. Pa ja drveta imam po celoj kuci, izlakirano i sredjeno (radio sam mahom ja rucno) i sad mi po tim (marketinskim) cenama kuca vredi milione evra...ja ne znam ko je u to poverovao. [Ovu poruku je menjao triac dana 03.06.2011. u 09:59 GMT+1] [ jnk @ 03.06.2011. 09:23 ] @
Pa pretpostavljam da niste do sad kupovali nov auto tako da ne spadate u tu ciljnu grupu.
Uzmi primer imaš 10,000 eur i kupuješ nov automobil i za te pare ti veoma male nijanse odlučuju šta ćeš kupiti a izbor ti je bar 6-7 različitih marki. Još ako nisi car freak pa nisi proučio do najsitnijeg detalja svaki automobil, što većina kupaca ne uradi, tako da prodavac može uticati. U americi ti je prodavac automobila poznato kao zanimanje gde možeš sresti najveštije prodavce i bukvalno postoji kult oko toga. [ Devanagari @ 03.06.2011. 09:24 ] @
Citat: žutokljunac: Mene može da dočeka bilder u tangama koji čačka nos, ali me neće odgvoriti da kupim auto, jer kod tako velike kupovine gledam marku automobila i cenu. Ne mora da te odgovori skroz da kupiš auto ali ako te ne odgovori da odeš u drugi salon da kupiš isti taj auto onda s tobom nešto definitivno nije u redu. Da li si mazohista, boluješ od stokholmskog sindroma, itd. ne znam ali nije dobro… Ako već kompanija radi najveći deo posla (kvalitet, marketing, itd. sve što ste pobrojali) onda OK, neka proda, kao kolektiv, zacrtanu količinu automobila. Zaslužila je. Ali ne mora sve da se proda podjednako u svakom salonu. Negde je neko ljubazan, super, kupiš šta si naumio. Neko je neljubazan, nosi se seljačino, odoh ja u drugi salon. I kraj priče. Pa kad recimo u jednoj zemlji, hipotetički govoreći, imaš dva salona Mercedesa npr. i zacrtanu kvotu od 100 vozila koje treba prodati, jedan salon će prodati 85 vozila, drugi 15. I šta biva sa zaposlenima ovog drugog salona? Aufiderzen! Onda dođu neki drugi ljudi koji se zapitaju - čekaj, kako oni 85, a ovi samo 15? I tako se stvari menjaju na bolje. Ali to ne može s mentalitetom koji ovo gore ni ne doživljava kao gore… [ triac @ 03.06.2011. 09:42 ] @
Citat: jnk: U americi ti je prodavac automobila poznato kao zanimanje gde možeš sresti najveštije prodavce i bukvalno postoji kult oko toga. Jel mislis na istu onu drzavu gde su pobili sve one Indijance, gde robe pola sveta za manju cenu nafte i kredita...gde im prosecan gradjanin ne zna ko im je podpredsednik...jel na tu tu drzavu mislis. Onda zbilja nije tesko biti kultan sa takvom "nafatiranom" klijentelom...budi takav ovde...ovde prosipaj mudanca za bubrege...i mrsi o opremi i garanciji... Ja se samo cudim kako neke marke uopste opstaju ovde (Subaru, Lancia, Mitcubisi...) A ni Mecka mi nije jasna...bice da vise zivi od servisa polovnjaka nego od prodaje novih kola...(sada vidim na netu da su prodali za 2010, 700 auta i 500 teretnjaka) sto je verovatno solidno... A ovo sve sto je oko 10-15.000 su obicne taljige od recikliranog kartona...zato nikada necu kupiti novo dokle god sam pametan. Neka neko drugi plati prve dve godine "mirisa na novo" pa cu ja voziti od trece pa nadalje.... [ jnk @ 03.06.2011. 09:56 ] @
Citat: triac: Jel mislis na istu onu drzavu gde su pobili sve one Indijance, gde robe pola sveta za manju cenu nafte i kredita...gde im prosecan gradjanin ne zna ko im je podpredsednik...jel na tu tu drzavu mislis. Onda zbilja nije tesko biti kultan sa takvom "nafatiranom" klijentelom...budi takav ovde...ovde prosipaj mudanca za bubrege...i mrsi o opremi i garanciji... Uh, ne znam da li ima svrhe raspravljati posle ovih argumenata ali ajde da pokušam. Kia i hyundai su za prva 4 meseca 2011. godine prodali 1047 vozila što je prosečno oko 250 automobila mesečno što je sasvim dovoljno da vodiš računa kakvi su ti prodavci i da budeš svestan da će oni imati uticaja. Ako se pogleda celokupno tržište prodato je 11,740 automobila što je opet kolko tolko neko tržište gde se vodi neka borba. Nevezano za to, lancia je prodala 1 vozilo a čudi me kako su i to prodali. Alfa romeo se zaleteo sa celih 13 vozila u prvom kvartalu i već su utrostručili prodaju celokupne prethodne godine(4 vozila). [ Isak666 @ 03.06.2011. 10:03 ] @
Citat: triac: A ni Mecka mi nije jasna...bice da vise zivi od servisa polovnjaka nego od prodaje novih kola...(sada vidim na netu da su prodali za 2010, 700 auta i 500 Da, dnevno ;) [ žutokljunac @ 03.06.2011. 10:31 ] @
Citat: jnk: Kia i hyundai su za prva 4 meseca 2011. godine prodali 1047 vozila što je prosečno oko 250 automobila mesečno što je sasvim dovoljno da vodiš računa kakvi su ti prodavci i da budeš svestan da će oni imati uticaja. Kia i Hyndai su prodali toliko jer su ljudi dobro odmerili šta dobiju za svoj novac u toj klasi i tog cenovnog ranga, a ne zbog sposobnosti prodavca u salonu. Ono što ti želi[ da predstaviš kao uspeh tog nesretnog prodavca, nije njegov uspeh već čitava industrija stoji iza toga. Da pričamo o pekarama i kupovini pogačica - složio bih se sa tobom. Ovako ne mogu. Meni je jedino bitno kod tih ljudi da im ne smrdi iz usta. Sve ostalo mogu da prihvatim jer ih ionako niti slušam, niti gledam. [ triac @ 03.06.2011. 10:33 ] @
Citat: Isak666: Da, dnevno ;) E to ni u snovima [ triac @ 03.06.2011. 10:34 ] @
Citat: žutokljunac: Meni je jedino bitno kod tih ljudi da im ne smrdi iz usta. Sve ostalo mogu da prihvatim jer ih ionako niti slušam, niti gledam. Pa dobro gde ti to pade na pamet [ jnk @ 03.06.2011. 10:40 ] @
žutokljunac: shvataš li da jedna osoba ne predstavlja sve kupce hyundai vozila u Srbiji. Ti ako si rešio da kupiš hyundai prodavac bi baš trebao da se potrudi da bi te odvratio od kupovine. Ali prosečan kupac automobila do 10,000 eur vrlo lako može da se razmišlja između raznih automobila jer su razlike minimalne i vrlo lako može prodavac da bude taj presudni faktor.
[ Isak666 @ 03.06.2011. 10:42 ] @
Citat: triac: E to ni u snovima Prosle godine, u ovo vreme, samo za Kinu je otislo za mesec dana nesto manje od 15k E i S klase, a za sest meseci Daimler je prodao 100 000 komada ukupno Promeni izvore [ srdjee @ 03.06.2011. 11:07 ] @
Isak, mislio je samo u Srbiji. ;)
[ Isak666 @ 03.06.2011. 11:13 ] @
A, moje izvinjenje onda!
[ dule_ns @ 03.06.2011. 11:25 ] @
Što se tiče uloge prodavca. Jedan moj drugar pre par godina (1-2-3 nevažno) odlučio da kupi kola. Odlučio se za megana. Otišao u salon i dok je pričao sa prodavcem ovaj ga ponudio da sedne u kola i da vidi kako mu je. Svidelo mu se. Nastavili oni tako i posle par minuta nagovori ga prodavac da sedne u lagunu...
Naravno, kupio je lagunu. Inače, on je svoje pare sam zaradio tako da nije od onih kojima su roditelji dali pare pa da mu je sve jedno. Tako da stimulisanje prodavca (ne nužno kako je u hjundaiu) itekako ima smisla. Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|