[ Srđan Pavlović @ 06.04.2011. 06:15 ] @
Do 120 bato! Zeleni strikes again... :) http://www.b92.net/automobili/...11&mm=04&nav_id=504168 |
[ Srđan Pavlović @ 06.04.2011. 06:15 ] @
[ Ivan Dimkovic @ 06.04.2011. 06:36 ] @
Mislim da ce tog dana (kada zeleni ogranice brzinu) sotona ici klizaljkama na posao :-)
Zelenima se posle pobede odmah digao pimpek (klasicni sindrom svih komunjara), iako su pobedili samo zato sto je narod po3.14zdeo na bacanje para u vreme krize - dobro je da rade na tome da im vreme na vlasti sto manje traje ;-) [ Nedeljko @ 06.04.2011. 07:06 ] @
Meni uopšte nije jasno kako takav saobraćaj može da bude bezbedan. Razumem ja da imaju više traka, ali njih je konačno mnogo, a sa konačnim brojem ograničenih intervala se ne može pokriti neograničen interval.
[ jnk @ 06.04.2011. 07:50 ] @
Kažu da podaci govore da deonice gde nema ograničenja nemaju više saobraćajnih nesreća i smrtnih slučajeva od onih gde ograničenja postoje. To naravno nije uzrokovano ničim drugim do samim projektovanjem i kvalitetom autoputa. U Srbiji svakako nije bezbedno ni 120 na pojedinim delovima Beograd-Niš.
[ dekster2 @ 06.04.2011. 08:29 ] @
Treba pitati Ivana,jesu došli na vlast ali da li će se i doneti taj zakon.Nisu oni imuni na Srbe ,prešao je neki pelcer od nikolića.
Galami se,pa Mercedes i ostali u kovertu,i tp je to.Ako hoće da im dođemo u uniju moraju da poštuju narodne običaje. [ StORM48 @ 06.04.2011. 11:26 ] @
@Ivan Dimkovic
Ja se već neko vreme čudim Tvom najnovijem hobiju Mislim da je red da već jednom počneš da razmišljaš u pravcu letenja, jer "Tko leti - vrijedi, tko ne leti - ne vrijedi!" Uslova za to (hvala bogu!) imaš, a u vazduhu nema ograničenja (na većem delu vazdušnog autobana), pa zato... A verujem da bi Ti odlazak na posao dodao još barem 100% adrenalina na sadašnju količinu Prava "vazdušna banja", za ljubitelje brzine Pozdrav [ Tyler Durden @ 06.04.2011. 12:34 ] @
Još malo pa će Dimković u Švajcarsku da odlazi vikendom na izduvavanje :D
[ djordje1979 @ 06.04.2011. 16:57 ] @
Citat: Nedeljko: ali njih je konačno mnogo, a sa konačnim brojem ograničenih intervala se ne može pokriti neograničen interval. Ti ko da si neki matematicar [ Ivan Dimkovic @ 06.04.2011. 18:31 ] @
@dekster2, to je to - ne bi me cudilo da je vec poslata koverta od 2 firme u ovoj republici (Mercedes i Porsche) :-)
Sto se zelenih tice, zeleni cine manjinskog partnera - SPD (centar-levo) je vecinski. To znaci da ova ideja sa ogranicenjem brzine verovatno nema ni najmanje sanse da prodje, posto sa njom treba da se slozi i SPD. A SPD nisu budale pretpostavljam, jer znaju da mogu debelo da postanu nepopularni zbog toga. SPD ima u svojoj platformi cilj da se uvede ogranicenje brzine - ali to je mrtvo slovo na papiru vec dugi niz godina. @StORM48 hehe pa nije bas 100% hobi... sticaj okolnosti je takav da sam od firme udaljen 80 km, i tamo sam 3-4 puta nedeljno, sto znaci da prelazim 500-600 km nedeljno. Pa sto onda ne spojiti lepo sa korisnim a i stici sto pre od tacke A do tacke B hehe :-) Sto se aviona tice, da znas da se nosim mislju da upisem skolu letenja zbog adrenalina :) Nekoliko poznanika i kolega imaju dozvole. Jedan je za malo izbegao da mu ukinu letacku dozvolu zbog - pazi sad, kazni u voznji (!!!) - ludilo. [ mrkii @ 06.04.2011. 19:38 ] @
Citat: Jedan je za malo izbegao da mu ukinu letacku dozvolu zbog - pazi sad, kazni u voznji (!!!) - ludilo. E to je pametna i uredjena drzava. Svaka Cast! [ dekster2 @ 06.04.2011. 20:01 ] @
@ivan.Ja te pre nisam kapirao,ne slažem se uvek,ali ti si jedan sjajan lik.Svaka tema o automobilima koju si postavio je
imala neki veseo štivo,što mi ranjenom pored kompa prija.A to sa letenjem,i vožnjom.Stvarno ne žele nikakva iznenađenja. Zamisli nebo nad Srbijom sa bahatim pilotima.U jednoj ruci džojstik a u drugoj pljeskavica,pa onda deci pozadi.Deco vidite tata može i bez ruku. Naravno,avion počinje da ponira i tu je kraj. [ ventura @ 06.04.2011. 20:08 ] @
Citat: dekster2: Zamisli nebo nad Srbijom sa bahatim pilotima.U jednoj ruci džojstik a u drugoj pljeskavica,pa onda deci pozadi.Deco vidite tata može i bez ruku. Naravno,avion počinje da ponira i tu je kraj. Nije baš da jedu pljeskavice, ali lepo pritisnu ovaj prekidač stave tacnu ispred sebe i jedu ko ljudi.. Kad treba da se sleti, isključe taj prekidač i slete. [ a1200 @ 06.04.2011. 20:30 ] @
I jos da taj autopilot i avion u Srbiji nije popravljao i odrzavao "Mile" i to s' jednu ruku... zatvorenih ociju :)
Po sistemu: Ma drzace ovo :) [ dekster2 @ 06.04.2011. 20:53 ] @
@ventura, u pravu si.Ali to je Srbin.On će se zaboraviti i odleteti van naših velikih granica,sleće na autoban,a deci pokazuje
kako tata brže ide od Ivanovog BMW-a,a pozadi skandiranje,tata,tata. Ili varijanta 2. Iznenada se pojavljuju dva aviona ( lovci ) i pokazuju mu rukom da se spusti,on misli da treba da baci pleskavicu,spušta ruku da bi je bacio,ali pilot lovca misli da se maši za prangiju ( Srpska kubura ),otvaraju vatru pa opet scenario-Naravno,avion počinje da ponira i tu je kraj. [ Ivan Dimkovic @ 06.04.2011. 20:59 ] @
Autopilot mora da radi - postoji minimalni broj sletanja koja moraju biti obavaljena sa auto pilotom i koja moraju da se postuju radi sertifikacija. Ne verujem da Mile iz Srbije ne postuje Boeing servisna uputsva i intervale - inace ti avioni ne bi smeli da pridju bilo kom EU aerodromu. Srbija nije imala nikakav veci sigurnosni incident u avijaciji poslednjih N decenija - ne vidim razlog zasto bi to prestalo danas.
Autopilot sletanje mozete najlakse "provaliti" ako avion pri sletanju ne koristi reverse-thrust za kocenje (za one koji ne lete cesto - to je kocenje motorom, koje ima karakteristican zvuk "urlanja" motora odmah po sletanju) - zbog toga auto pilotu obicno treba vise piste za zaustavljanje. IMHO, jako jako retko je sletanje bez autopilota udobnije od auto-sletanja - tj. ne udobnije (posto to verovatno ne moze biti) vec podjednako udobno. Inace, koliko je autolanding dobar se moze najbolje videti kada slecete negde nocu u najgoroj magli i nevremenu - avion sleti kao da ide po perju, bez ikakvog truckanja i naglog kocenja iako se nista ne vidi kroz prozor nigde - najjace je sto je najveca opasnost da udari nesto >na< taksi pisti ako je velika magla - sletanje je milimetarski precizno i pri sletanju koristi brizinu tik iznad stall brzine pa se cini da leti k'o jedrilica :) Citat: dekster2 .A to sa letenjem,i vožnjom.Stvarno ne žele nikakva iznenađenja. Ma naravno, tipa ako je pilot uhvacen da vozi pijan, to ukazuje na to da je doticna osoba nepouzdana i da moze napraviti jos vecu gresku upravljajuci avionom - to je skroz OK. Samo mi je bilo smesno dok sam slusao kolegu iz jedne velike i poznate CPU firme kako objasnjava da je morao da se pojavi na sudu i moli sudiju da mu ne ukine i pilotsku dozvolu :-)))) Lik nije komercijalni pilot, samo voli da leti za svoju dusu (i, ocigledno, to moze da priusti). [ Nocni @ 07.04.2011. 01:23 ] @
U pravu su zeleni kad malo bolje razmislis... sve sto je covjek stariji sporije vozi... Ja sam uhvatio sebe da kad vozim djecu onda vozim sporo a kad sam sam onda jurim a to je vrlo glupo... ispada da ne volEm sebe... Izvini dimke sto zakacih ovaj nadgrobni spomenik u ovoj temi sa ovakvim naslovom
[ nnn @ 07.04.2011. 10:01 ] @
Statistike kazu da je manji broj fatalnih nesreca na autobanu nego na drugom autoputu sa ogranicenom brzinom.
[ Tyler Durden @ 07.04.2011. 10:26 ] @
Statistike su kao bikini.
[ jnk @ 07.04.2011. 11:46 ] @
Ako se brže vozi(bezbedno na autobanu) imaš više vremena za druge stvari(pravljenje dece recimo ) i samim tim se doprinosi napredku čovečanstva. To da će uticati na zagađenje je new age propaganda i valjda su dosad svi ukapirali da je ta priča glupost.
[ deerbeer @ 07.04.2011. 11:49 ] @
To za decu .. reci to onom u mermernom bmw-u :)
[ Ivan Dimkovic @ 07.04.2011. 21:06 ] @
Citat: Tyler Durden: Statistike su kao bikini. Nope. Statistike o poginucima na DE putevima su jasne i precizne. Tumacenja mogu biti razna, ali su cifre prilicno egzaktne. Naravno, te cifre se ne dopadaju kojekakvim hipicima, sindikalcima, levim filozofima, politicarima karijeristima koji bi da menjaju svet i ostalim control-freakovima koji bi da regulisu svaki aspekt zivota i imaju nezadrzivu zelju da "cine drustvo boljim" i da "urade nesto povodom ____________" pa onda izmisljaju teorije zavere i kojekakva opravdanja u stilu reality-distortion-fielda. Cinjenice: #1 - Na DE auto putevima ima 3x manje nesreca sa fatalnim ishodima od urbanih mesta u DE #2 - Na deonicama bez ogranicenja brzine nema statisticki bitnog povecanja broja smrtnih ihsoda u odnosu na deonice sa ogranicenjem brzine Iz toga se moze zakljuciti da su auto putevi vrlo verovatno najbezbedniji putevi u DE i da na njima imate najmanje sanse da poginute u celoj drzavi + na delovima gde nema ogranicenja brzine sanse da poginete su vam iste kao na delovima bez 120 km/h... I to je to. Sve ostalo su trice i kucine... Naravno, statistika je irelevantna ako vas neko negde udari i poginete. Samo, statistika kaze da postoje ~3x vece sanse da vam se to desi negde u gradu nego na auto putu i tu nema nikakvog poricanja - cifre su neumoljive. Sta je tu problem? Ah da... problem je sto nekima to kvari sliku o svetu koju prodaju kojekakvi mudroseri sa levo-zelenim ubedjenjima, ali nije to ni prva ni poslednja dimna zavesa iza koje ne stoji nista nego gasovi iz njihovih pozadina. [ Flo33 @ 07.04.2011. 23:16 ] @
Ne bi da zvučim kao mudroser ali bih rekao da je frekfencija saobraćaja u mestima kud i kamo veća od od autoputa, samim tim i mogućnost zaginjavanja?
Nisam statističar, poput Vas, samo tako, eto [ Shadowed @ 08.04.2011. 00:37 ] @
Pa, to se svakako moze uzeti u obzir kada se radi statistika.
[ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 07:25 ] @
Naravno da je to uzeto u obzir
Hint: "billion VEHICLE km" Ali nekim ljudima je jednostavno tesko da prihvate bilo sta kontra-intuitivno. Zapravo, to nije can ni kontra-intuitivno ako se izbaci "intuitivni" deo pranja mozga od strane kojekakvih "briznika" sa teorijom "brzina ubija, pa bog...". Auto putevi su bezbedniji iz prilicno zdravorazumskih razloga (nema raskrsnica, semafora, fizicki razdvojeni smerovi kretanja, duge deonice sa konstantnim brzinama, zabranjeno kretanje bilo cemu sto ide sporije od 60 km/h itd...). Nije potrebna nikakva "intuicija". [ Shadowed @ 08.04.2011. 07:37 ] @
Hm, na toj statistici se ne vidi poredjenje auto-puta sa i bez ogranicenja. Samo razlicite vrste puteva. Ili ja nesto propustam
[ Tyler Durden @ 08.04.2011. 08:05 ] @
Citat: Sta je tu problem? Problem je sto se previse lozis na to :) [ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 09:13 ] @
Citat: Shadowed: Hm, na toj statistici se ne vidi poredjenje auto-puta sa i bez ogranicenja. Samo razlicite vrste puteva. Ili ja nesto propustam :) Ne propustas nista - stastika gore nije relevantna za drugi deo price (o deonicama bez ogranicenja brzine) vec za to da su auto putevi visestruko bezbednijji od urbanih puteva UPRKOS daleko vecoj prosecnoj brzini. Mnogi ljudi imaju utemeljeno drugacije misljenje da su auto putevi straaaaasni zbog toga sto se vozi preko 100... "pa znas li ti kako izgleda udes na 100", i sl... @Tyler, Ne lozim se ja preterano, samo volim da nazovem politicarsku demagogiju pravim imenom (pocinje sa S zavrsava se sa E)... Valjda mi bulls*t detektor ima kratak fitilj, sta god... [ DaliborP @ 08.04.2011. 09:33 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Ne lozim se ja preterano, samo volim da nazovem politicarsku demagogiju pravim imenom (pocinje sa S zavrsava se sa E)... Valjda mi bulls*t detektor ima kratak fitilj, sta god... Naravno da se lozis, kao i svaki drugi petrol head :) Opste je poznato da je brza voznja opasna. I ja volim da nagazim gas ali prilicno sam siguran da postoji manja sansa da prezivim ako vozim brze. [ Tyler Durden @ 08.04.2011. 10:07 ] @
Ne, sad stvarno.
Nema uopste nikakvog ni najmanjeg prostora za diskusiju o tome, da li je jednako sigurno voziti polako ili brzo. To moze da tvrdi samo neko operisan od zdravog razuma. I ja volim da ga nagazim, jos kako. Ali ne pada mi na pamet da advokatisem brzu voznju. [ jnk @ 08.04.2011. 10:50 ] @
Zašto banalizuješ priču? Pa to je kao kad bi rekao sigurnije je da vozovi ne idu 250 km/h nego bolje da idu 150 km/h jer je to bezbednije. Ako je proračunato da je savršeno bezbedno i 250 km/h zašto bismo smanjivali brzinu jer nekome to deluje nebezbedno? Činjenice kažu da nema povećanja smrtnosti tamo gde je neograničena brzina na autobanu i nema razloga da se to smanjuje.
[ Tyler Durden @ 08.04.2011. 11:10 ] @
Ok, u principu jeste offtopic ovo sto sam rekao, AKO govorimo SAMO o autoputevima.
Ali samo offtopic! [ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 11:25 ] @
Citat: DaliborP Opste je poznato da je brza voznja opasna Tacno. Brza voznja je opasna. Samo nije nista opasnija od spore voznje POD USLOVIMA da je put DIZAJNIRAN za te brzine (vrlo vazno, ako nije dizajniran naravno da to nije tacno - ali to nema veze sa nekom "brzom" brzinom vec sa bilo kojom brzinom koja je neprilagodjena uslovima) - a cifre sugerisu da na putevima gde je brza voznja legalno dozvoljena u DE imas oko 3x manje sanse da pogines nego na putevima gde se vozi sporije. To su cinjenice. Ciste cifre - bez ikakve filozofije i tumacenja. Da li se nekom one svidjaju ili ne... to nije na meni da procenjujem. Citat: Tyler Nema uopste nikakvog ni najmanjeg prostora za diskusiju o tome, da li je jednako sigurno voziti polako ili brzo. To moze da tvrdi samo neko operisan od zdravog razuma. Zao mi je, ali ovo sto ti pricas nema nikakvog osnova - za pocetak, generalizovao si celu pricu na nesto sto ne moze da aplicira na realnost a da bude uopste korisno. VOZNJA UBIJA - to je cinjenica, dokaz? Svaki dan ginu ljudi za volanom. Kraj. Medjutim, da bi tvrdio sve vise od toga i kacio epitete, moras opisati uslove inace se sve svodi na besmislenu generalizaciju istu kao i "voznja ubija"... Da li pricamo o brzoj voznji na putevima gde je bezbedna brzina relativno mala, kao sto su urbani putevi? Onda si apsolutno u pravu, i niko nije lud da to porice. Voziti brzo na tim putevima = voziti neprilagodjeno = apsolutno povecavati sebi sansu da izgines. Medjutim, na putevima koji su DIZAJNIRANI ZA BRZU VOZNJU, dakle > 100 km/h, bar u DE - si SIGURNIJI i imas nekih TRI PUTA manje sanse da pogines nego na putevima koji su predvidjeni za brzine ispod 100 km/h ("sporu voznju"). To su gole, neosporive cinjenice kao sto rekoh - sakupljene na osnovi svih udesa u DE te gustine saobracaja. [ Shadowed @ 08.04.2011. 11:47 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Ne propustas nista - stastika gore nije relevantna za drugi deo price (o deonicama bez ogranicenja brzine) vec za to da su auto putevi visestruko bezbednijji od urbanih puteva UPRKOS daleko vecoj prosecnoj brzini. OK. Dakle, zakljucujemo da je sigurnije ici brzo auto-putem nego sporo nekim drugim. To i dalje nista ne govori o odnosu izmedju brzo auto-putem i ne-toliko-brzo auto-putem :) A o tome se zapravo radi. Ne kaze da hoce da pretvore auto-put u urban/rural i ogranice brzinu vec samo da ogranice brzinu. Ta statistika koju si pokazao je tacna ali i totalno nevezana za temu :) [ pri3rak @ 08.04.2011. 12:21 ] @
Bezbednost na auto putu ne zavisi iskljucivo od dizajna istog :) Ako i zamenarimo prosecnu starost i ispravnost vozila jer je ipak DE u pitanju i dalje ostaje ljudski faktor.U kom slucaju je lakse reagovati na "incident" pri 200kmph ili 100kmph?
[ tdusko @ 08.04.2011. 12:25 ] @
Citat: Shadowed: OK. Dakle, zakljucujemo da je sigurnije ici brzo auto-putem nego sporo nekim drugim. To i dalje nista ne govori o odnosu izmedju brzo auto-putem i ne-toliko-brzo auto-putem :) A o tome se zapravo radi. Ne kaze da hoce da pretvore auto-put u urban/rural i ogranice brzinu vec samo da ogranice brzinu. Ta statistika koju si pokazao je tacna ali i totalno nevezana za temu :) Pa ne govori i ne treba da govori jer je vec rekao da se ta statistika ne odnosi na na to. Postoji drugi grafikon koji pokazuje da broj nesreca nije veci tamo gde se vozi brzo auto-putem u odnosu na ne-toliko-brzo auto putem. Nemam sumnje da ce Ivan vec naci negde taj grafikon. [ Lazar-I @ 08.04.2011. 13:37 ] @
Citat: Ivan: #2 - Na deonicama bez ogranicenja brzine nema statisticki bitnog povecanja broja smrtnih ihsoda u odnosu na deonice sa ogranicenjem brzine Da li su deonice sa ograničenjem brzine istih karakteristika kao i deonice bez ograničenja (kvalitet asfalta, broj traka, krivina i sl.)? Ako nisu onda i ta statistika ništa ne govori. [ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 14:03 ] @
Statistika je uradjena na zahtev ministarstava unutrasnjih poslova u Nemackoj kako bi se utvrdilo da li neogranicena brzina ima uticaja na bezbednost saobracaja.
Nisam citao ceo izvestaj ali sam prilicno siguran da su takva trivijalna pitanja prilicno ispod minimalnih zahteva takve analize, posto to nije analiza Jeremije Clarskson-a za Top Gear vec nesto "malo" ozbiljnije. Cak su i zeleni i ostali levicari u Nemackoj prestali sa pozivanjem na bezbednost, vec su se fokusirali na zagadjenje, posto argument o bezbednosti jednostavno ne mogu da dobiju. [ sinisa_s @ 08.04.2011. 16:43 ] @
Evo malo za diskusiju (nazalost):
http://www.bild.de/news/inland...n-sandsturm-17330044.bild.html http://www.blic.rs/Vesti/Svet/...h-u-lancanom-sudaru-u-Nemackoj [ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 17:07 ] @
Tuzno jeste, ali zaista ne znam kakve to veze ima sa temom (o blanko ogranicenju brzine u zemlji koja to nema od 1978-me godine) - lepo pise da je uzrok pescana oluja koja je izazvala nagli i neocekivani pad vidljivosti efektivno na nulu. Kao sto se vidi, udes se desio u svim trakama u oba pravca, sto ukazuje da je razlog problema ne brzina vec momentalni nestanak preglednosti.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14976864,00.html Citat: The sudden sandstorm, which struck south of the eastern German coastal town of Rostock, reduced visibility on the A19 autobahn to zero in a matter of seconds. Cinjenica je da se u desnoj traci gde idu kamioni nikad ne vozi brze od 100-120 max - pa opet, kao sto se vidi, to nista nije pomoglo. U ovakvim slucajevima su smrtni ishodi, jednostavno, neizbezni - osim ako ne ogranicite briznu na 30 km/h. Nesrece se desavaju na auto putevima, poenta je da manje ljudi pogine na auto putu nego drugde. [ mrkii @ 08.04.2011. 17:13 ] @
Citat: ali sam prilicno siguran da su takva trivijalna pitanja prilicno ispod minimalnih zahteva takve analize To nisu trivijalna pitanja, ali kako su nemci radili analizu sigurno su uzeli i njih u obzir. Ivane, da li je tacno ovo sto sam procitao? "Iako su najpoznatije deonice Autobahna obeležene znakom prestanak svih ograničenja, najveći deo sistema autoputeva je regulisan. Na jednoj trećini deonica brzina je ograničena od 80 do 130 km/h, a čak i na mestima gde nema ograničenja postoje znaci za preporučenu brzinu." Ako je tako, onda je vec normalnije da na odredjenim deonicama gde su uslovi povoljni (npr ono sto je spomenuo Lazar-I) bude bezbedno voziti velikom brzinom. Npr. nema sanse da me neko ubedi da bi svi mogli bezbedno da voze brzinom 250 km/h ako je velika guzva u saobracaju (npr da su vozila na prosecnom medjusobnom rastojanju od 20m). Zasto ta ogranicenja? Sigurno se te deonice razlikuju od drugih po necemu. Zato je neodgovorno govoriti da brzina ne utice na broj nesreca na autoputevima. Na nekim deonica mozda ne ali svakako ne na svim deonicama. Citat: vec su se fokusirali na zagadjenje Malo li je? :) [ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 17:29 ] @
Elem,
Sto se ove stravicne nesrece oko Rostoka tice - ona se desila u zoni sa ogranicenjem brzine... Podaci sa http://www.autobahnatlas-online.de Plava boja oznacava delove bez ogranicenja brzine. Tako da, dovodjenje ovih stvari u istu ravan je totalno tendenciozno i potpuno neosnovano. Citat: mrkii To nisu trivijalna pitanja, ali kako su nemci radili analizu sigurno su uzeli i njih u obzir. Nisam mislio da su pitanja sama po sebi trivijalna, nego u kontekstu te analize. Citat: Ivane, da li je tacno ovo sto sam procitao? "Iako su najpoznatije deonice Autobahna obeležene znakom prestanak svih ograničenja, najveći deo sistema autoputeva je regulisan. Na jednoj trećini deonica brzina je ograničena od 80 do 130 km/h, a čak i na mestima gde nema ograničenja postoje znaci za preporučenu brzinu." Tacno je naravno - u teoriji oko 2 trecine ukupne duzine nema ogranicenje ali je obicno 1/3 toga pod privremenim ogranicenjima. Onih drugih 1/3 imaju permanentna ogranicenja zbog faktora koji uticu na max. bezbednu brzinu (kvalitet puta, gradijent, ukljucenja, ... ) Citat: Ako je tako, onda je vec normalnije da na odredjenim deonicama gde su uslovi povoljni (npr ono sto je spomenuo Lazar-I) bude bezbedno voziti velikom brzinom. Npr. nema sanse da me neko ubedi da bi svi mogli bezbedno da voze brzinom 250 km/h ako je velika guzva u saobracaju (npr da su vozila na prosecnom medjusobnom rastojanju od 20m). Zasto ta ogranicenja? Sigurno se te deonice razlikuju od drugih po necemu. Zato je neodgovorno govoriti da brzina ne utice na broj nesreca na autoputevima. Na nekim deonica mozda ne ali svakako ne na svim deonicama. Sve sto pricas je tacno - problem je ocigledno sto neki ne razumeju ili ne zele da razumeju sta se tvrdi... Naravno da postoje deonice auto puta gde je maksimalna bezbedna brzina 100 ili 120 km/h - zato je ona i postavljena da bude 100-120 km/h. Postoji statisticko modeliranje sa kojim se dolazi do cifre iznad koje broj udesa pocinje da biva statisticki iznad maksimuma koji se smatra prihvatljivim. Limit je obicno nekih 10-20 km/h ispod toga kako bi se kompenzovali drugi faktori. Medjutim postoje deonice gde skidanjem ogranicenja ne dolazi do bitnog skoka smrtnih udesa - i te deonice se proglasavaju bezbednim za voznju bez limita. Naravno da brzina utice na bezbednost ALI poenta je da postoje mesta gde brzina vise nije kontribuisuci faktor u povecanju smrtnih ishoda, a to su upravo deonice koje zadovoljavaju odredjene uslove i koje u DE nemaju ogranicenje brzine. [ Ivan Dimkovic @ 08.04.2011. 17:51 ] @
Evo kako to slikovito izgleda (posto je PDF enorman):
Dakle, plavo = nema limita (osim privremenih, kao sto rekoh) Vidi se da je vecina ogranicenja oko velikih gradova - upravo tamo gde je gustina saobracaja takva da ima smisla ogranicavati brzinu (i, jos bitnije, gde ima dosta ulaza/izlaza i cestih promena traka - sto je jedan od vecih izazivaca udesa). Ostali slucajevi van gradova su gotovo uvek zbog loseg stanja puta. Sve ostalo, nema limit. Kako i treba da bude - since 1978 ;-) [ stil @ 08.04.2011. 22:57 ] @
Zavisi ko vozi :)))
[ dekster2 @ 09.04.2011. 23:54 ] @
Sve je rizik.Po meni brzo jeste ali i gušt.Evo ovo nema veze sa nekom preteranom brzinom (mislim 200-270 km)ali je težak
šit.Kom obojci,a kom opanci. http://www.youtube.com/watch?v=tKDip4PR3ow&feature=related A i ova. http://www.youtube.com/watch?v=Bdonf6ywfEI&feature=related [ pisac @ 10.04.2011. 23:34 ] @
Ma nije to samo nemačko pitanje, to je pitanje svih nas koji vozimo kroz nemačku . Brzina ubija, ali još više ubija ako zaspiš za volanom zbog monotone dosadne vožnje . Ja sam jednom prilikom negde na granici Austrije/Nemačke kod Passaua već bio krajnje smoren od monotone vožnje iz Beograda (svo vreme 120-140km/h) i mislio sam da ću ubrzo morati u Nemačkoj da nađem hotel i otspavam (a tek je počeo sumrak). Kako sam se dohvatio Nemačke tako sam sa 170-195km/h preleteo sve do Saarbrückena (što je na granici sa Francuskom) bez ikakvog umora i dremeža. Ja vožnju kroz Nemačku smatram sigurnijom nego vožnju kroz ostale zemlje, i to prvenstveno zbog toga što me adrenalin drži maksimalno budnim.
A sem toga, gotivno je jurcati po autoputu. Veći mi je doživljaj jurcati po Nemačkim autoputevima nego stići na cilj u Pariz . http://www.youtube.com/watch?v=luLOq29Z0RE http://www.youtube.com/watch?v=r6lGBBnffyo Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|