|
[ ackom @ 06.04.2011. 14:41 ] @
| Ljudi pomagajte!
Da li je ovo normalno i pravedno?
POludeh od jutros, dodje mi da ubijem zenu :)
Prosle godine 25.09.2010. kaznjen sam zbog ne upaljenih zadnjih pozicionih svetala na malom kamionu TAM, a danas mi je stigla presuda (u medjuveremnu sam bio na saslusanje).
Presuda glasi:
- novcana kazna 15.000 dinara
- 6 kaznenih poena
- 3 meseca zabrane upravljanja motornim vozilom.
Sta vi mislite o tome da li je kazna srazmerna prekrsaju? |
[ sasa022 @ 06.04.2011. 14:48 ] @
Proveri da li su trebali da odrede kaznu po starom ili novom ZOBS-u...
[ ackom @ 06.04.2011. 14:52 ] @
Hvala Sasa, sto si odgovorio!
Pa valjda bi trebalo, posto sam kaznjen oktobra, da vazi stari zakon.
A i da je po novom, valjda je ovo prevelika kazna?
[ vaske71 @ 06.04.2011. 14:53 ] @
Zali se, ti trebas platiti po starom a ne po novom cinicno iskvareno prljavom za siromasne gradjane nazovi zakonu ...
More dole ce oni koji su ga izglasali ...
[ fanfon @ 06.04.2011. 15:04 ] @
A vozio si nocu ili?
[ ackom @ 06.04.2011. 15:11 ] @
Ne, dan je bio.
Gledam sad ovaj novi zakon i ove clanove.
Kako mi se cini izgleda da je moguca ova kazna, ako sam ja to dobro protumacio.
Clan 335., a u vezi clana 78. stav 2. moguce je dobiti 6 poena.
Jedino da se zalim zbog toga sto je trebao da se primeni stari, a ne novi zakon.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 15:20 ] @
Kakav stari zakon? Ovaj vazi vec vise od godinu dana.
[ waikiki @ 06.04.2011. 15:29 ] @
Citat: ackom:Kako mi se cini izgleda da je moguca ova kazna, ako sam ja to dobro protumacio.
Clan 335., a u vezi clana 78. stav 2. moguce je dobiti 6 poena.
Ovaj clan (78. stav 2) se odnosi na koriscenje pozicionih svetala nocu ili danju u uslovima smanjene vidljivosti!
Ako je bio dan i normalna vidljivost po ovom clanu ne mozes biti kaznjen! U tvom slucaju osnov za kaznjavanje moze biti clan 78 stav 1.
Ako ti je stigla presuda onda mora pisati po kom clanu (i stavu) si kaznjen!
[ ventura @ 06.04.2011. 15:38 ] @
Citat: ackom: Ljudi pomagajte!
Da li je ovo normalno i pravedno?
Nije pravedno uopšte!
Trebalo je da ti sude za pokušaj ubistva, strpati te u zatvor na par godina i trajno oduzeti predmet kojim je učinjeno krivično delo (kamion/auto).
Ali pošto imamo zakone takve kakvi su, gde svakakvi ludaci mogu da ugrožavaju tuđe živote i pri tom plate siću, dobio si tih 15.000 dinara kazne...
[ Count Zero @ 06.04.2011. 15:49 ] @
Čekaj malo, pa reče čovek da je bilo danju?!
Kakav pokušaj ubistva??
[ Tyler Durden @ 06.04.2011. 15:51 ] @
To ventura potpiruje vatru...
[ ackom @ 06.04.2011. 15:55 ] @
Da napomenem da je tog dana malo rosila kisica i od kise mi se pravi spoj na zadnjoj poziciji, a kad je suvo normalno radi. Probao sam u prisustvu policajca da zamenim osugurace, ali pregore.
Na prvoj strani pod naslovom "OSUDJUJE" pise:
Okrivljenom Ime i prezime, za ucinjeni prekrsaj izricu se 6 kaznenih poena, na osnovu clana 335 st. 1 t. 31 Zakona o bezbednosti saobracaja na putevima.
Okrivljenom Ime i prezime, za ucinjeni prekrsaj izrice se zastitna mera zabrana upravljanja motornim vozilom u trajanju od 3 meseca, na osnovu cl. 338 st. 1 t. 19 Zakona o bezbednosti saobracaja.
Druga strana "Obrazlozenje"
Imajuci u vidu provedene dokaze ...
okrivljeni je upravljao vozilom kada nisu bila ukljucena zadnja poziciona svetla i samim tim postupio suprotno odredbi cl 78 st. 2 zakona o bezb. saobracaja na putevima na koji nacin je ucinio prekrsaj iz cl. 331 st. 1 t. 14 istog zakona za koji je on oglasen krivim i kaznjen minim. novcanom kaznom predvidjenom za tu vrstu prekrsaja i kumulativno za taj prekrsaj, a shodno odredbi cl. 335 st. 1 t. 31 zakona o bezb. saobr.
Zabrana upravljanjem vozilom od 3 meseca je odredjena na osnovu clana 338 st. 1 t. 19.
Ajte molim vas proutumacite mi ovo.
[ waikiki @ 06.04.2011. 15:56 ] @
Citat: ventura:Trebalo je da ti sude za pokušaj ubistva, strpati te u zatvor na par godina
Pretera ga..
To sto je napravio (voznja danju bez pozicionih svetala) do skoro je kod nas bilo dozvoljeno! Dozvoljeno je i danas u zemljama gde danju ne moras imati upaljena oborena svetla!
[ bttp @ 06.04.2011. 16:00 ] @
Ma kakav pokušaj ubistva... Ubistvo u pokušaju bre! Mandatna zatvorska kazna!
[ waikiki @ 06.04.2011. 16:03 ] @
Citat: ackom: Da napomenem da je tog dana malo rosila kisica i od kise mi se pravi spoj na zadnjoj poziciji, a kad je suvo normalno radi. Probao sam u prisustvu policajca da zamenim osugurace, ali pregore.
Na prvoj strani pod naslovom "OSUDJUJE" pise:
Okrivljenom Ime i prezime, za ucinjeni prekrsaj izricu se 6 kaznenih poena, na osnovu clana 335 st. 1 t. 31 Zakona o bezbednosti saobracaja na putevima.
Okrivljenom Ime i prezime, za ucinjeni prekrsaj izrice se zastitna mera zabrana upravljanja motornim vozilom u trajanju od 3 meseca, na osnovu cl. 338 st. 1 t. 19 Zakona o bezbednosti saobracaja.
Druga strana "Obrazlozenje"
Imajuci u vidu provedene dokaze ...
okrivljeni je upravljao vozilom kada nisu bila ukljucena zadnja poziciona svetla i samim tim postupio suprotno odredbi cl 78 st. 2 zakona o bezb. saobracaja na putevima na koji nacin je ucinio prekrsaj iz cl. 331 st. 1 t. 14 istog zakona za koji je on oglasen krivim i kaznjen minim. novcanom kaznom predvidjenom za tu vrstu prekrsaja i kumulativno za taj prekrsaj, a shodno odredbi cl. 335 st. 1 t. 31 zakona o bezb. saobr.
Zabrana upravljanjem vozilom od 3 meseca je odredjena na osnovu clana 338 st. 1 t. 19.
Ajte molim vas proutumacite mi ovo.
Po tom osnovu mogu te kazniti jedino ako je bila smanjena vidljivost!
U zakonu pise: uslovi smanjene vidljivosti su uslovi u kojima je vidljivost ogranicena na 200m van naselja odnosno 100m u naselju. Ako je bilo tako onda je kazna odgovarajuca.. ako nije bilo tako, onda se zali!
[ Joker @ 06.04.2011. 16:10 ] @
Da li moraju da budu uključena zadnja poziciona svetla po danu ?
U pravilniku o tehničkimi uslovima piše:
Član 51.
Dnevno svetlo na motornim vozilima, kada je ugrađeno, mora imati svetleću površinu od najmanje 40 cm2 i emitovati najmanje 400 cd svetlosti za nova vozila, odnosno 200 cd za vozila u upotrebi, u pravcu referentne ose. Svetlost dnevnog svetla mora biti bele boje. Dnevno svetlo može biti ugrađeno u druga svetla. Mesto ugradnje dnevnog svetla odgovara pravilima koja važe za glavne farove vozila.
Pri upotrebi dnevnog svetla nije obavezno da budu uključena prednja i zadnja poziciona svetla, gabaritna svetla ni svetlo zadnje registarske tablice.
Dnevno svetlo se upotrebljava samo po danu i dobroj vidljivosti.
Uključivanje glavnih farova umesto dnevnog svetla (i obrnuto) može biti izvedeno i automatskim uređajem na vozilu.
[ waikiki @ 06.04.2011. 16:16 ] @
Citat: Joker: Da li moraju da budu uključena zadnja poziciona svetla po danu ?
U clanu 78 stav 1 pise da poziciona svetla moraju biti ukljucena uvek kada je ukljuceno veliko ili oboreno svetlo. Posto su oborena svetla obavezna danju, ta obaveza bi po ovom clanu vazila i za poziciona svetla.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 16:28 ] @
@Joker
Citirao si pravilnik u vezi dnevnih svetala. Ali, dnevna svetla nisu isto sto i oborena ili duga.
[ Joker @ 06.04.2011. 17:47 ] @
@waikiki
dovoljna su i dnevna svetla po danu, ne mora se koristiti oboreno svetlo, a uz dnevna zadnja poziciona nemora da su uključena.
@vilil1
da, trebalo je "ubediti" policajca da su to dnevna svetla a ne oborena, naravno ako nije bila smanjena vidljivost.
[ deki77 @ 06.04.2011. 18:13 ] @
[ jnk @ 06.04.2011. 19:55 ] @
Pošto si verovatno malo "zamastio" priču i izostavio sitan detalj da je bila noć reći ću ti samo da je kazna sasvim opravdana. Po danu kao što je neko i citirao pravilnik, pri korišćenju dnevnih svetala nisu obavezna poziciona svetla.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 20:00 ] @
Citat: Joker:
@vilil1
da, trebalo je "ubediti" policajca da su to dnevna svetla a ne oborena, naravno ako nije bila smanjena vidljivost.
Hahaha, bio bi fazon da ga je ubedio. Ono, ma nemas ti pojma, ovo je novi model Tamica sa dnevnim svetlima. Kakav bre Audi, MB... Tamic je zakon. :D
Nego, kad se vec pominju dnevna svetla, da li su negde poceli da izdaju atest za naknadnu ugradnju?
[ ackom @ 06.04.2011. 20:01 ] @
@jnk, nije bila noc dan je bio, napisao sam to, samo je bilo oblacno i po neka kap kise je padal, posto se prethodno napadal.
[ waikiki @ 06.04.2011. 20:09 ] @
Citat: Joker:
dovoljna su i dnevna svetla po danu, ne mora se koristiti oboreno svetlo, a uz dnevna zadnja poziciona nemora da su uključena.
U pravu si! Danju, pri normalnoj vidljivosti nisu obavezna poziciona svetla!
[ dekster2 @ 06.04.2011. 20:11 ] @
Samo da te pitam,kako zadnja poziciona.Nemožeš da biraš,prednja-zadnja.Da li su ti radila i prednja.Znaš da ti na kišici nerade a voziš.
Da te nije kaznio,recimo po kišici noću ne bi radila.Bolje ovako.Za ta zadnja svetla bi te i ja apsio.Auto na 200,prelazi oko 68 m/s.
Zamisli da je neko nekada stradao bez obzira ko je kriv,dal ti sa svetlima ili neko sa 250km/h.Isheklaj te žice,plati,ne ubi ženu i .......
Šta reći a ne zatamićati.
[ waikiki @ 06.04.2011. 20:31 ] @
@ackom
Ako je bio dan i ako je vidljivost bila veca od 200m ne postoji pravni osnov za kaznu koju si dobio... u tom slucaju zali se!
Medjutim, ako je u policijskom zapisniku navedeno da je bila noc ili smanjena vidljivost onda se pomiri sa kaznom!
[ jnk @ 06.04.2011. 20:33 ] @
Tako je, imaš osnova za žalbu ako je bio dan. Jedino ako u zapisniku nije navedeno da je bila smanjena vidljivost i onda moraš to da pobijaš nekako. Naravno u zapisniku piše vreme prekršaja tako da sam znaš da li ima smisla da se na to vadiš.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 20:44 ] @
Kakva zalba? Zasto zalba? Pa nije mu radila pozicija koja je obavezna.
[ dekster2 @ 06.04.2011. 20:45 ] @
Sada bez šale od mene.Kakve veze ima dan-noć.Da li u zakonu stoji obavezo upaljena svetla.Kako sada od nečije procene
zavisi koliko metara i da li se vidi.
[ waikiki @ 06.04.2011. 21:22 ] @
Citat: vilil1: Kakva zalba? Zasto zalba? Pa nije mu radila pozicija koja je obavezna.
Ne pise nigde da su poziciona svetla obavezna danju!
ackom je kaznjen na osnovu Clana 78 stav 2 koji glasi:
--Nocu i danju u uslovima smanjene vidljivosti, na vozilu na putu moraju biti ukljucena zadnja poziciona svetla--
[ etjen @ 06.04.2011. 21:31 ] @
svima vama koji podržavate ovakvu kaznu, voleo bih da se nađete u situaciji kao pokretač teme. Čisto me zanima da li biste i onda pozivali na linč.
Prosto se pitam da li vi svi imate pređenih par hiljada km u svom životu kad ste tako veselo dočekali ovakve nebuloze u novom zakonu.
[ dekster2 @ 06.04.2011. 21:34 ] @
@etjen
Za tvoju informaciju.preko 1.000.000.
147.000 u jednoj godini,lični record.Zamenjeno mnogo pasoša,i pored radne dozvole.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 21:36 ] @
@waikiki
Pa ne znam. Ako je padala kisica toga dana, verovatno je i vidljivost bila smanjena.
[ dekster2 @ 06.04.2011. 21:51 ] @
Da li po vama,koji citirate zakon,upaljena svetla nisu obavezna.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 22:02 ] @
Citat: waikiki: Ne pise nigde da su poziciona svetla obavezna danju!
Nadjoh sad zakon -
"Član 78.
Poziciona svetla moraju biti uključena sve vreme kada je uključeno dugo,
odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu.
Noću i danju u uslovima smanjene vidljivosti, na vozilu na putu moraju biti
uključena zadnja poziciona svetla.
Svetla, odnosno katadiopteri, za vreme vožnje ne smeju da budu zaklonjeni
niti zaprljani u meri da su neuočljivi za ostale učesnike u saobraćaju."
Zar onaj prvi stav ne znaci da su mu poziciona svetla obavezna? Sva poziciona, i prednja i zadnja.
[ dekster2 @ 06.04.2011. 22:10 ] @
@Član 78.
Poziciona svetla moraju biti uključena sve vreme kada je uključeno dugo,
odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu.
Pa i po difoltu,kada se pale svetla prva je pozicija pa sva ostala.I kada pališ duga na prekidaču je pološaj oborena pre.
Ne razumem zašto pomilju upaljena poziciona zadnaj.Pale se zajedno sa prednjim.Jedino,ako se misli na prikolicu.
[ vaske71 @ 06.04.2011. 22:11 ] @
Pazi brate
Vec sam ubedjen da ja dobijam najgluplje kazne na kugli zemaljskoj i vec mi je muka od toga ...
Skoro me je pandur kaznio za nenosenje pojasa 5000 dinara i uzeo mi 2 kaznena poena . Problem je u tome sto sam ja imao pojas .Saobracajac me je video sa daljine 20 metara (bolje nego suri orao) u 19;45 minuta (kad je bio vec mrak totalni-staro vreme sada 20;45) a video me i njegov kolega koji je bio okrenut skroz na drugu stranu .
Lik me dakle zaustavio , rekao da izadjem otvorim gepek da bi gledao najverovatnije dodatnu opremu i kad je video da sve imam rekao mi da udjem u vozilo i sacekam .Posle 10 minuta cekanja doneo mi je na potpis kaznu za nenosenje pojasa iako sam ga imao i ja a i moja supruga kao suvozac .
Rekao da cemo ici na sud nasta se on cinicno nasmejao i rekao - ''nema problema vidimo se na sudu''
Pozvao sam mog kuma koji je takodje plavac i ispricao mu sta se desilo. Rekao mi je da tu nema pomoci i da se njima veruje (zato i idu po dvoje ) i da su oni jedan drugome svedoci .Kume moj - takodje rece - da su hteli napisali bi ti da si presao na crveno svetlo ,iako si bio 2 km od semafora - opet ce njima da se veruje , samo ces platiti i dodatne sudske troskove i sve sto ide uz to - veruj mi ...
Pa dobro rekos sta da radim kad ih vidim ?
Sta da ti kazem kume - bezi , zaustravi auto idi negde , okreni se ... pa sta ti bog da .
Nisam ga poslusao i platio umesto 5 skoro 8000 dinara
Sta da ti kazem - zelim ti sve najbolje - ali sila boga ne moli , dzaba se nerviras tako im je dato a mi smo narod koji sve zaboravlja - eto nekad bice bolje u nasoj drzavi - mozda posle 3250 godine ...
[ waikiki @ 06.04.2011. 22:24 ] @
Citat: vilil1: Nadjoh sad zakon -
"Član 78.
Poziciona svetla moraju biti uključena sve vreme kada je uključeno dugo,
odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu.
Noću i danju u uslovima smanjene vidljivosti, na vozilu na putu moraju biti
uključena zadnja poziciona svetla.
Svetla, odnosno katadiopteri, za vreme vožnje ne smeju da budu zaklonjeni
niti zaprljani u meri da su neuočljivi za ostale učesnike u saobraćaju."
Zar onaj prvi stav ne znaci da su mu poziciona svetla obavezna? Sva poziciona, i prednja i zadnja.
Ne znači.. danju mogu biti uključena dnevna svetla, a ona se ne pominju u prvom stavu!
[ vilil1 @ 06.04.2011. 22:25 ] @
Ali on nema dnevna svetla.
[ waikiki @ 06.04.2011. 23:19 ] @
Citat: vilil1: Ali on nema dnevna svetla.
Da.. pricali smo o tome na prethodnoj strani!
Citat: Joker:
@waikiki
dovoljna su i dnevna svetla po danu, ne mora se koristiti oboreno svetlo, a uz dnevna zadnja poziciona nemora da su uključena.
@vilil1
da, trebalo je "ubediti" policajca da su to dnevna svetla a ne oborena, naravno ako nije bila smanjena vidljivost.
[ vilil1 @ 06.04.2011. 23:45 ] @
Pa da. I onda po onom clanu 78. stav 1. on je morao imati upaljena sva poziciona svetla. I prednja i zadnja. Pitanje je kako bi onda prosao da su mu pisali po tom stavu 1. Da li sa manjom kaznom ili vecom zato sto mu je vozilo bilo tehnicki neispravno!? Da li su oni imali pravo cak i da ga iskljuce iz saobracaja zbog neispravnih svetala?
Realno, kazna uopste nije mala. Ali ako se takvim kaznama naucimo pameti da ne vozimo neispravna vozila, onda nije strasno. Izgleda da samo kazne mogu da nas prisile da vodimo racuna i o sebi i o drugima.
[ jnk @ 07.04.2011. 00:46 ] @
1. Po zobsu je obavezna upotreba oborenih ili DNEVNIH svetala u toku dana. Za upotrebu dnevnih svetala nisu potrebna poziciona svetla ni prednja ni zadnja i to je po pravilniku o upotrebi motornih vozila koja su citirana u ovoj temi.
2. Ako su mu oborena svetla napred RADILA a bio je dan bez smanjene vidljivosti to se smatra kao da je koristio DNEVNA svetla jer oborena svetla ispunjavaju stavku o dovoljnoj osvetljenosti da budu dnevna svetla.
3. Ako je bio mrak ili smanjena vidljivost onda odgovara po tom članu po kom je optužen. Za smanjenu vidljivost još i mogu da razumem ali ako si po mraku vozio kamion na regionalnom putu bez pozicije to stvarno zaslužuje tu kaznu. Ako nije bio mrak možeš dovoditi u pitanje tu smanjenu vidljivost i to je sve.
[ vilil1 @ 07.04.2011. 09:06 ] @
Citat: jnk:
2. Ako su mu oborena svetla napred RADILA a bio je dan bez smanjene vidljivosti to se smatra kao da je koristio DNEVNA svetla jer oborena svetla ispunjavaju stavku o dovoljnoj osvetljenosti da budu dnevna svetla.
Dnevna svetla i oborena su potpuno razlicita.
"Član 45
Pod uređajima za osvetljavanje puta na motornim i priključnim vozilima, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se:
1) glavni farovi;
2) svetla za maglu;
3) dnevno svetlo;....
Glavni farovi mogu biti izvedeni tako da imaju:
1) dugo svetlo;
2) kratko svetlo;
3) dugo i kratko svetlo..."
Član 46
.....................
Glavni farovi moraju biti električno povezani tako da se uključuju u kombinaciji sa prednjim pozicionim svetlima, zadnjim pozicionim svetlima, gabaritnim svetlima i svetlom zadnje registarske tablice.
Kada rade glavni farovi, pozicija mora takodje da radi.
[ jnk @ 07.04.2011. 11:22 ] @
Pa lepo si rekao različita su.
Citat:
Pod uređajima za osvetljavanje puta na motornim i priključnim vozilima, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se:
1) glavni farovi;
2) svetla za maglu;
3) dnevno svetlo;
dnevno svetlo nije isto što i glavni farovi.
Citat:
Pravilnik o upotrebi motornih vozila
Član 51.
Dnevno svetlo na motornim vozilima, kada je ugrađeno, mora imati svetleću površinu od najmanje 40 cm2 i emitovati najmanje 400 cd svetlosti za nova vozila, odnosno 200 cd za vozila u upotrebi, u pravcu referentne ose. Svetlost dnevnog svetla mora biti bele boje. Dnevno svetlo može biti ugrađeno u druga svetla. Mesto ugradnje dnevnog svetla odgovara pravilima koja važe za glavne farove vozila.
Pri upotrebi dnevnog svetla nije obavezno da budu uključena prednja i zadnja poziciona svetla, gabaritna svetla ni svetlo zadnje registarske tablice.
Dnevno svetlo se upotrebljava samo po danu i dobroj vidljivosti.
Uključivanje glavnih farova umesto dnevnog svetla (i obrnuto) može biti izvedeno i automatskim uređajem na vozilu.
I još šta kaže ZLOBS
[quote]
15. Upotreba svetala u saobraćaju
Član 77.
Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju
da budu uključena kratka, odnosno dnevna svetla.
Ukoliko nije bila smanjena vidljivost nije bilo potrebe da ima zadnje pozicije.
Poenta je da to što je on imao uključene prednje farove koji ispunjavaju uslov od 40 cm2 i 400 candela, to ispunjava uslove da se smatra dnevnim svetlom.
[ vilil1 @ 07.04.2011. 12:27 ] @
Eto, lepo si napisao. I onda, kada su mu upaljena oborena, pozicija mora takodje da bude upaljena. Ne mogu oborena da se smatraju kao dnevna. Upstalom i u zakonu pise da kada rade oboreno ili dugo pozicija mora da radi.
Ili ja tebe ne razumem -
2. Ako su mu oborena svetla napred RADILA a bio je dan bez smanjene vidljivosti to se smatra kao da je koristio DNEVNA svetla jer oborena svetla ispunjavaju stavku o dovoljnoj osvetljenosti da budu dnevna svetla.
Dnevno nema nikakve veze sa ostalim svetlima, ne moze se oboreno smatrati kao dnevno.
[ dava @ 07.04.2011. 12:45 ] @
Citat:
Pazi brate
Vec sam ubedjen da ja dobijam najgluplje kazne na kugli zemaljskoj i vec mi je muka od toga ...
Skoro me je pandur kaznio za nenosenje pojasa 5000 dinara i uzeo mi 2 kaznena poena . Problem je u tome sto sam ja imao pojas .Saobracajac me je video sa daljine 20 metara (bolje nego suri orao) u 19;45 minuta (kad je bio vec mrak totalni-staro vreme sada 20;45) a video me i njegov kolega koji je bio okrenut skroz na drugu stranu .
Lik me dakle zaustavio , rekao da izadjem otvorim gepek da bi gledao najverovatnije dodatnu opremu i kad je video da sve imam rekao mi da udjem u vozilo i sacekam .Posle 10 minuta cekanja doneo mi je na potpis kaznu za nenosenje pojasa iako sam ga imao i ja a i moja supruga kao suvozac .
Rekao da cemo ici na sud nasta se on cinicno nasmejao i rekao - ''nema problema vidimo se na sudu''
Pozvao sam mog kuma koji je takodje plavac i ispricao mu sta se desilo. Rekao mi je da tu nema pomoci i da se njima veruje (zato i idu po dvoje ) i da su oni jedan drugome svedoci .Kume moj - takodje rece - da su hteli napisali bi ti da si presao na crveno svetlo ,iako si bio 2 km od semafora - opet ce njima da se veruje , samo ces platiti i dodatne sudske troskove i sve sto ide uz to - veruj mi ...
Pa dobro rekos sta da radim kad ih vidim ?
Sta da ti kazem kume - bezi , zaustravi auto idi negde , okreni se ... pa sta ti bog da .
Nisam ga poslusao i platio umesto 5 skoro 8000 dinara
Sta da ti kazem - zelim ti sve najbolje - ali sila boga ne moli , dzaba se nerviras tako im je dato a mi smo narod koji sve zaboravlja - eto nekad bice bolje u nasoj drzavi - mozda posle 3250 godine ...
Ljudi nemojte nikada ovako jadno razmišljati. Policajci nisu bogovi, nego ima viših instanci od njih kojima se kao građanin možeš slobodno obratiti, a neke od njih, vjerovali ili ne, jedva čekaju da im se obratite. Ovo sve pričam iz iskustva. Jedan mi je načelnik toliko izašao u susret da sam bio šokiran, sjećam se da mi je rekao: neka si došao, tako i treba, i tad sam primjetio da čovjek konta kolike su ove džukele kad izađu na ulicu.
U ovom gore slučaju dodatno ti pomaže što nisi bio sam nego sa suprugom koja može potvrditi tvoju priču. Ako je istina na tvojoj strani, imaš jaka krila, trebao si ih upitati za imena, prezimena i stanicu u kojoj rade pa direktno otići tamo tražiti načelnika stanice i sve ispričati. Ako ovo ne prođe sledeća instanca je sud. Žaliti se na kaznu, tražiti ročište sa tim policajcima. Na ročištu ako se pojave, ako ne popuste i nastave sa lažima, zahtjevati da vas podvrgnu detektoru laži.
E sad neko će reći: "ko će se cimati toliko, lakše je platiti tu kaznicu", ali ako se uvijek povlačiš, možeš očekivati da će te tako jednom zaustaviti, nageti preko haube i zgujičiti, jer ne možeš im ništa, sila boga ne moli, je'l.
[ dekster2 @ 07.04.2011. 12:46 ] @
Ala je ovo otišlo do skupštiine.
@vilil1, Dnevna svetla i oborena su potpuno razlicita.
Hajde objasni ovaj termin.
Uđeš u auto,kamion.Prekidač za svetla se okreće.Jel tako.Prvi položaj-pozicija,i napred i nazad i na prikolici.
Drugi položaj,pale se oborena-kratka svetla,kao i na kamionu.
Treći položaj-stalni su duga svetla,i kamion.
Povlačenjem ka sebi od kratkih,oborenih svetala ( kako kod kog tipa vozila )ablendu je se.
Prekidači za maglu i ostala dodatna svetla imaju svoje prekidače.
Koja polemika dnevna,oborena i vrzino kolo.
Jedino šta se meni lično smeta su kazne za upaljene maglenke ako nema magle ili smanjene vidljivosti po dan-noć jer ona nikome ne smetaju,
osvetljavaju ispred automobila.To je verovatno zbog džipova koji imaju rol barove pa potrpaju te maglenke na krov i upale osvetljenje
za stadion.
[ jnk @ 07.04.2011. 12:48 ] @
To što si pokazao na slici ti je audijevo LED dnevno svetlo na novom a4. Obrati pažnju na recimo prethodnom audi a6 ili golf 6, njemu su dnevna svetla zapravo duga svetla(slabijeg intenziteta). Na nekim drugim automobilima dnevna svetla su maglenke(koje se upale bez zadnje i prednje pozicije, škoda yeti recimo) ili čak i u farovima za oboreno svetlo.
Dnevna svetla mogu biti LED, xenoni, ili obične halogene sijalice smeštene u oboreni far, far za dugo svetlo ili maglenku.
[ dekster2 @ 07.04.2011. 12:57 ] @
@škoda yeti recimo
@jnk, da li po tebi ta škoda bi bila propisno obeležena po našem zakonu.Znači svako ako stavi te diode ili šta već može da prođe ili ne.
Ako je tako , onda pokretač teme sa svokjim tamićem nije kriv.Kako se prepoznaju dnevna svetla da li su original ili ne.Može da kaže da su
mu na tamiću farovi dnevna svetla,tako da ta pozicija u tom slučaju,po danu i nisu bila bitna pa ne bi trebao biti i kažnjen.Daj tvoj sud.
[ jnk @ 07.04.2011. 12:57 ] @
Još da dodam. Razlog zašto obična pozicija nije dnevno svetlo je zato što ne ispunjava uslov o svetlećoj površini od 40 cm2 i jačini od 400 candela.
Na primer bmw-ovi iz ranijih godina su imali angel eyes poziciona svetla koja su služila upravo da budu pozicije i u toku dana su morali da rade uz oboreni far da bi ispunjavali da budu dnevna svetla. I onda su u prethodnih 3 godina zamenili i pojačali dva središnja prstena i sada se angel eyes vode kao dnevna svetla.
[ jnk @ 07.04.2011. 13:00 ] @
dekster: Yetiju se to fabrički vodi kao dnevna svetla i ako prođe homologaciju u Srbiji(što svaki uvoznik mora da uradi za svaki auto) znači da panduri moraju da ti prihvate da su to dnevna svetla. Ukoliko ti uzmeš i sam nabudžiš dnevna svetla sa nekom LED varijantom ili maglenkama onda moraš da odradiš atest kod agencije za bezbednost saobraćaja i oni ti izdaju potvrdu da ta svetla zadovoljavaju uslove.
Što se tiče tamića smatram da se ne može naplatiti ta kazna ukoliko nije bio mrak ili smanjena vidljivost ali sam gotovo siguran da je to ono na šta je pandur ciljao.
[ dekster2 @ 07.04.2011. 13:02 ] @
Ok.da li ta svetla na jetiju kada se upale,radi i zadnja pozicija.
[ jnk @ 07.04.2011. 13:09 ] @
Na većini novijih automobila se uz dnevna svetla ne pale zadnje pozicije(konkretno na audiju a6 se pale ali ipak je relativno stariji model). Za jetija nisam 100% siguran ali ne bi trebalo. Po zakonu takođe nisu potrebne pozicije što je i citirano gore.
[ vilil1 @ 07.04.2011. 13:14 ] @
@jnk
U zakonu pise da ukoliko su upaljena oborena, pozicije, i prednje i zadnje, moraju biti upaljene.
Da li ti tvrdis da zadnja pozicija NE MORA biti upaljena kada ti po danu radi oboreno?
Molio bih te jednostavan odgovor.
[ jnk @ 07.04.2011. 13:18 ] @
Tvrdim, zato što se takvo svetlo po danu zove dnevno svetlo za koje ti nisu potrebne pozicije već da ispunjava ono o širini i jačini osvetljenosti.
[ vilil1 @ 07.04.2011. 13:24 ] @
Na osnovu cega ti to tvrdis kada u zakonu stoji drugacije? Neka nova uredba, podzakonski akt...Gde pise da se oboreno svetlo po danu zove dnevno?
[ dekster2 @ 07.04.2011. 13:32 ] @
@jnk.Mislim da to panduru sa dnevnim svetlima,a nije upaljena zadnja pozicija neće proći.Na mom a6 2007 radi i zadnja pozicija.
Nije toliko star,ali moje lično mišljenje da ta priča o dnevnim svetlima neće proći kod nas.
Evo ti iz predhodnog posta,
@Član 46.....................
Glavni farovi moraju biti električno povezani tako da se uključuju u kombinaciji sa prednjim pozicionim svetlima, zadnjim pozicionim svetlima, gabaritnim svetlima i svetlom zadnje registarske tablice.
[ jnk @ 07.04.2011. 13:41 ] @
Evo u pravilniku piše šta su dnevna svetla.
Citat: Pravilnik o upotrebi motornih vozila
Član 51.
Dnevno svetlo na motornim vozilima, kada je ugrađeno, mora imati svetleću površinu od najmanje 40 cm2 i emitovati najmanje 400 cd svetlosti za nova vozila, odnosno 200 cd za vozila u upotrebi, u pravcu referentne ose. Svetlost dnevnog svetla mora biti bele boje. Dnevno svetlo može biti ugrađeno u druga svetla. Mesto ugradnje dnevnog svetla odgovara pravilima koja važe za glavne farove vozila.
Pri upotrebi dnevnog svetla nije obavezno da budu uključena prednja i zadnja poziciona svetla, gabaritna svetla ni svetlo zadnje registarske tablice.
Dnevno svetlo se upotrebljava samo po danu i dobroj vidljivosti.
Uključivanje glavnih farova umesto dnevnog svetla (i obrnuto) može biti izvedeno i automatskim uređajem na vozilu.
Po tebi su znači dnevna svetla samo LED kao što su na audiju? Evo kako izgledaju dnevna svetla na golfu 6ici
Evo na škodi yeti
Ova svetla kada ne vrše funkciju dnevnih svetala vrše druge funkcije(na golfu šestici je dugo svetlo, na yetiju su maglenke).
[ dekster2 @ 07.04.2011. 14:01 ] @
xmmm,sa ovim članom 51 si u pravu.Ali opet ubacuješ pometnju sa tim maglenkama u yetiju.Ili su maglenke ili dnevno svetlo.
Ko će sve to objasniti pandurima.
[ jnk @ 07.04.2011. 14:07 ] @
Piše u istom tom članu da može biti ugrađeno u druge farove(maglenke ili dugo). Valjda su ih brifovali kad je bio novi zakon.
btw. kad je izašao prvi put ovaj pravilnik ovaj član 51. nije imao ovu stavku da ne moraju raditi pozicije. Tek je naknadno uvedeno prvom izmenom pravilnika. Isto kao i za zatamnjenje stakala iza B stuba u startu je bilo da možeš kolko hoćeš da zatamniš pa su izmenom skratili da sva stakla sem šoferke mogu biti do 15% zatamnjenja.
[ Predrag Supurovic @ 07.04.2011. 14:18 ] @
Nije mi jasno što su uopšte tako komplikovali. Te ovo svetlo te ono svetlo te pozicija...
Dnevno svetlo služi ne za osvetljavanje puta kako stoji u zakonu, nego da se poveća vidljivost vozila. Tome inače već služi poziciono svetlo, a da bi se vozilo obeležilo svetlom potrebno je da se to uradi i sa prednje i zadnje strane.
Stoga su to trebali da pojednostave i da pozicija ostane obavezno svetlo uvek, jer mu je svrha da bude uvek ukljuceno. Ovako ispada da je dnevno svetlo u stvari poziciono svetlo umesto pozicionog svetla i to osakaceno jer ga nema pozadi.
Posebna je priča da je nekome potrebna kazna od 15000 da popravi svetla na vozilu. Zar nije dovoljna potreba da se osigura sopstvena bezbednost u saobraćaju?
[ vilil1 @ 07.04.2011. 14:33 ] @
Citat: jnk: Evo u pravilniku piše šta su dnevna svetla.
Ja pitah gde pise da se oboreno po danu zove dnevno? Izgleda da nigde ne pise. ;)
I ono sto si boldovao sve objasnjava. Dnevna svetla mogu biti ugradjena i u druga svetla. Kao sto mogu i na druga mesta koja odgovaraju teh. uslovima.
Ali NISU i NE ZAMENJUJU druga svetla.
[ jnk @ 07.04.2011. 14:43 ] @
predrag: Poenta dnevnih svetala bi trebala da bude da bolje uočiš automobil koji ti ide u susret na otvorenom putu. Zbog toga nema potrebe za zadnjom pozicijom već samo da prednji deo bude uočljiviji. E sad, kao što si rekao nije cilj da osvetljavaju put nego da budeš uočen pa se zbog toga mogu ugraditi u druge farove kao i da budu LED itd.
vili: Da li se slažeš da kad su ti upaljena dnevna svetla ne moraju da budu upaljene zadnje i prednje pozicije? Ako je odgovor da, onda samo ostaje da definišemo šta potpada pod dnevna svetla i doći ćemo do rešenja enigme.
[ vilil1 @ 07.04.2011. 16:56 ] @
Citat: jnk:
vili: Da li se slažeš da kad su ti upaljena dnevna svetla ne moraju da budu upaljene zadnje i prednje pozicije? Ako je odgovor da, onda samo ostaje da definišemo šta potpada pod dnevna svetla i doći ćemo do rešenja enigme.
Ne pitam se ja tu nista. Lepo pise -
"Pri upotrebi dnevnog svetla nije obavezno da budu uključena prednja i zadnja poziciona svetla, gabaritna svetla ni svetlo zadnje registarske tablice."
Kao i za ovo drugo, nismo mi ti koji definisemo sta jeste ili nije dnevno svetlo. Mislim, ne bi bilo lose, ali ne ide tako. Valjda. U zakonu i u pravilniku nam je sve napisano. Npr -
"Član 48
Svetlosni snop kratkog svetla, osim traktora, mora biti u stanju da osvetli najmanje 40 m, a najviše 80 m puta, a svetlosni snop dugog svetla - najmanje 100 m puta ispred vozila noću, pri normalnoj vidljivosti, i to pri ravnomerno opterećenom motornom vozilu na horizontalnoj površini. Svetlosni snop kratkog svetla mora biti izveden kao desnosmerni asimetrični, a za vrste L i T može biti izveden i kao simetrični, u skladu sa jednoobraznim tehničkim uslovima. Na vozilima kod kojih postoji mogućnost izbora oblika snopa prema strani na kojoj se obavlja saobraćaj obavezno se mora izabrati položaj za desnosmerni saobraćaj.
...............................................
Najbolje bi bilo ono sto je @Predrag napisao, ali ni kod nas, ni bilo gde, dnevna svetla ne menjaju ona osnovna - poziciju, kratko, dugo.
Nego, moram da te pitam, napisao si da se moze vrsiti atestiranje kod agencije za bezbednost saobracaja. Jesi li siguran u to? Znas li nesto vise o tome? Licno bi mi se to vise isplatilo, posto vozim po gradu dosta. Znam da su nesto pricali da ce se atest mozda raditi na masinskom, ali nigde nisam procitao da su vec poceli.
[ djura63 @ 07.04.2011. 19:27 ] @
Citat: Član 78.
Poziciona svetla moraju biti uključena sve vreme kada je uključeno dugo, odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu.
Noću i danju u uslovima smanjene vidljivosti, na vozilu na putu moraju biti uključena zadnja poziciona svetla.
Svetla, odnosno katadiopteri, za vreme vožnje ne smeju da budu zaklonjeni niti zaprljani u meri da su neuočljivi za ostale učesnike u saobraćaju.
Član 79.
Za vreme magle, na motornom vozilu moraju da budu uključena kratka svetla, odnosno svetla za maglu ili obe vrste svetala.
Zadnje svetlo za maglu upotrebljava se samo po magli ili u slučaju smanjene vidljivosti.
Iz ZOBS-a
[ Nabukodonosor @ 08.04.2011. 00:01 ] @
Jel moze neko da mi objasni kako da iskljucim poziciona svetla dok su mi ukljucena kratka ili duga svetla, svejedno? Bas me zanima.
[ jnk @ 08.04.2011. 00:24 ] @
vilil1: to je pisalo u SAT-u pre neku nedelju. Da li prvo atestiraš u AMS-u pa ti agencija izda potvrdu ili tako neka procedura. A što se tiče ovog drugog evo malo wikipedia obrazovanja
Citat: http://en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp
Depending on prevailing regulations and vehicle equipment, the daytime running light function may be implemented by functionally-specific lamps, by operating the low-beam headlamps or fog lamps at full or reduced intensity, by operating the high-beam headlamps at reduced intensity, or by steady-burning operation of the front turn signals
Dakle, dnevna svetla se mogu implementirati koristeći kratke farove.
[ ackom @ 10.04.2011. 11:35 ] @
Da javim da sam bio kod sudinice i da od zalbe nema nista, tj. ne verujem da bi proslo.
Samo mi se javila jedna nelogicnost.
Pitam je ja, sta moze da se ucini povodom ove moje kazne, nekako mi nesrezmerna prekrsaju?
Sudinica kaze: "Zao mi je, ali ja ne mogu da vam pomognem u promeni odluke, jer ja tu kaznu nisam donela, tj. nisam odlucila da ti clanovi iz zakona budu primenjeni vec je to policajac ucinio jos onog dana kada vas je kaznio".
Kad pogledam ja u onom papircu sto mi je dao policajac kad sam kaznjen, a ono stvarno navedeni oni clanovi iz zakona.
E sad, nije mi jasno kako policajac moze da odlucuje o visini kazne, tj da odredjuje clanove po kojima ce ljudi biti kaznjeni?
Policajac valjda samo konstatuje prekrsaj, nepravilnost?
Zar ne treba da o tome odlucuje sudija?
Sta mislite o tome?
[ ognjenr @ 10.04.2011. 14:37 ] @
Kadija te tuzi, kadija te sudi.
Sta reci, juce ispred mene pandur u kolima, lagano prica mobilnim telefonom i prolazi na pesacki ne zaustavljajuci se da propusti pesaka koji se vec nalazio na pesackom. Koliko bi globe platili mi obicni smrtnici za ove prekrsaje, ne smem ni da pomislim. Ovaj debilan zakon je smisljen samo da bi se i to malo sirotinje istreslo iz nasih dzepova.
[ pisac @ 11.04.2011. 00:04 ] @
@ognjenr
Zakon nije debilan, debilna je saobraćajna policija koja ne kontroliše dovoljno saobraćaj.
@ackom
Priznaj da si ti isti taj kamion sa istim tim neispravnim zadnjim svetlima (a nisi jedini, viđam vas često) vozio i noću a da te panduracija tada nije ukebala. E, kad to priznaš, onda ćeš možda shvatiti da ti i jesi zaslužio tu kaznu, bez obzira što nisi uhvaćen na (ne)delu.
[ deki77 @ 11.04.2011. 07:18 ] @
Citat: ognjenr: Kadija te tuzi, kadija te sudi.
Sta reci, juce ispred mene pandur u kolima, lagano prica mobilnim telefonom i prolazi na pesacki ne zaustavljajuci se da propusti pesaka koji se vec nalazio na pesackom. Koliko bi globe platili mi obicni smrtnici za ove prekrsaje, ne smem ni da pomislim. Ovaj debilan zakon je smisljen samo da bi se i to malo sirotinje istreslo iz nasih dzepova.
mozda je covek u nekoj akciji (tipuje vozila za prevoz novca)..
[ Djordje T. @ 12.01.2014. 00:36 ] @
Ljudi, voleo bih da mi neko odgovori na komentar.
Krenuo sam sa parkinga, prosao sam maksimalno 20 metara i shvatio sam da sam zaboravio da upalim svetla. Upalio sam ih, ali su me policajci vec primetili i pokazali mi da stanem. Sve se to odigralo u 20 h uvece, sto znaci da je bila noc.
Mene zanima da li imam neku olaksavajucu okolnost sto sam na kratko vozio sa ugasenim svetlima, sto sam ih upalio sa zakasnjenjem i sto je to bilo na osvetljenom delu puta?
Nadam se da kazna nece biti 15000 -30000, vozim mesec dana i ne bi bilo dobro da mi roknu zabranu.
[ Java Beograd @ 12.01.2014. 09:39 ] @
Brate uvek popi#dim kad pročitam da je nekome pisana prijava zbog neupaljenih svetala. Skoro se maltene identična situacija desila koleginici. Veče, novoborgradska ulica osvetljena kao da je dan, i devojka nije odmah primetila. A ovi iz sačekuše jedva dočekali.
Da ima trunke mozga i morala u ovoj našoj panduraciji, opomenuli bi vozača i to je to. Pa niko nije lud da vozi bez svetala noću. Nije to namerna nedozvoljena akcija u saobraćaju, nije to kao prelazak na crveno, kao ne-davanje prednosti, kao prekoračenje brzine i slično. Sasvim benigna pogreška koja se može desiti i najboljem i najpažljivijem vozaču (kao što i jeste oa moja koleginica)
Istovremeno se najgore bahatosti tolerišu.
[ Blue82 @ 12.01.2014. 10:27 ] @
Meni se to isto dogodilo jednom. Bio sam parkiran na parkingu koji osvetljava par jakih reflektora. Usao u auto, ostavio robu u gepek koju sam kupio, nesto me pitao suvozac, popricasmo tridesetak sekundi dok je automobil radio u leru i kad je zavrsilo, jednostavno svetlije je nego danju i nista nisam posumnjao. Ukljucih se na put sa 3 trake i vozi Misko, Sreca pa sam kroz nekih minut shvatio da je kontrolna tabla nekako cudno neosvetljena i resio problem, ali mogu da pomislim kako su me drugi psovali. Naprosto posledice mogu biti prevelike, ali se i vrlo lako pogresi u uslovima odlicne osvetljenosti.
[ 3way @ 12.01.2014. 10:34 ] @
Citat: Java Beograd:
...A ovi iz sačekuše jedva dočekali...
Otkud pandur zna da li ovaj vozi 5 metara ili 150km bez svetala?
Citat: Java Beograd:
Pa niko nije lud da vozi bez svetala noću.
Kada bi svi radili samo normalne stvari, ne bi ni bilo potrebe za saobracajnom policijom.
[ Java Beograd @ 12.01.2014. 11:46 ] @
Nije tako. Namerno sam napravio paralelu sa svesno načinjenim prekršajima (i naveo nekoliko), u odnosu na ovu pogrešku, koja se u 99,99% slučajeva čini skroz nenamerno.
Zna pandur, nije ćorav. Vidi. Sasvim je u redu i opomenuti, a ne automatski pisati prijavu.
[ negyxo @ 12.01.2014. 12:16 ] @
Citat: 3way:Otkud pandur zna da li ovaj vozi 5 metara ili 150km bez svetala.
Koja je svrha snakcionisanje gresaka? Meni se desilo recimo tek kada se pojavio ovaj famozni zakon o upaljenim svetlima danju, da sam stao na benzinskoj pumpi, imao upaljena svetla. Sipao, seo u auto i zapricao se sa kolegom, zaboravio da upalim svetla i 150 metara od benzinske me zaustavi policija. Ja im rekao da sam tek krenuo, i stvarno nenamerno zaboravio, on kaze "znam video sam", ali naravno kazna je neizbezna.
Ja mogu samo da zakljucim, kada god imam bliski susret sa organima reda, da ova drzava funkcionise bolje nego svajcarska, jer postoji nulta tolerancija prema nenamernim greskama, valjda to znaci da onda postoji jos manja tolerancija za one druge - namerne.
[ Djordje T. @ 12.01.2014. 12:59 ] @
Citat: Java Beograd:
Brate uvek popi#dim kad pročitam da je nekome pisana prijava zbog neupaljenih svetala. Skoro se maltene identična situacija desila koleginici. Veče, novoborgradska ulica osvetljena kao da je dan, i devojka nije odmah primetila. A ovi iz sačekuše jedva dočekali.
Da ima trunke mozga i morala u ovoj našoj panduraciji, opomenuli bi vozača i to je to. Pa niko nije lud da vozi bez svetala noću. Nije to namerna nedozvoljena akcija u saobraćaju, nije to kao prelazak na crveno, kao ne-davanje prednosti, kao prekoračenje brzine i slično. Sasvim benigna pogreška koja se može desiti i najboljem i najpažljivijem vozaču (kao što i jeste oa moja koleginica)
Istovremeno se najgore bahatosti tolerišu.
Pa koliko su kaznili tvoju drugaricu?
[ 3way @ 12.01.2014. 13:27 ] @
Citat: Java Beograd:
Nije tako. Namerno sam napravio paralelu sa svesno načinjenim prekršajima (i naveo nekoliko), u odnosu na ovu pogrešku, koja se u 99,99% slučajeva čini skroz nenamerno.
Zna pandur, nije ćorav. Vidi. Sasvim je u redu i opomenuti, a ne automatski pisati prijavu.
Znam ja sta ti hoces da kazes i slazem se - nekada je efikasnije opomenuti, a ne pisati kaznu.
Medjutim, stvar je u tome da je tezina prekrsaja subjektivna i da ce "osteceni", to jest kaznjeni u najvecem broju slucajeva svoj postupak opravdati na ovaj ili onaj nacin. Tako imamo one koji ne pale svetla, ne vezuju se pricaju telefonom, prodju kroz crveno "jer nema zive duse", popije 5 piva pa sednu da voze "jer tako bolje voze" i te de....
[ fanfon @ 12.01.2014. 15:30 ] @
A povrh svega-opomena kao sankcija ne postoji u zakonu...
[ 3way @ 12.01.2014. 15:32 ] @
Mislim da je ranije bila neka usmena opomena ili kako su je vec zvali...Usmeni ukor :)
[ abitbp6_ @ 12.01.2014. 17:54 ] @
U ovakvim situacijama, rešenje je vrlo jednostavno - upalite svetla i kažete "kako nisu upaljena", pa se onda ćerajte sa policajcem. Isto važi i za glasnu muziku u kolima (15k kazna).
Inače, pre neki dan za malo nisam udario jednog juga na Ibarskoj jer čovek vozi noću, po magli bez zadnjih pozicija. Da li su crkle sijalice, šta je u pitanju, ne znam. Samo je izronio iz guste magle ispred mene. Da je bar neki auto, da može da izdrži udarac ili prevrtanje, pa da ti ljudi unutra imaju bar neke šanse. Ovako, ne bi ništa od njega ostalo. Ovakvo nešto je zaista opasno, i ovakvo nešto zaista treba kažnjavati, a ne neupaljena svetla pri kretanju sa benzinske. Svaki vozač će vrlo brzo primetiti da nema upaljena svetla.
[ Jbyn4e @ 12.01.2014. 18:04 ] @
Citat: Svaki vozač će vrlo brzo primetiti da nema upaljena svetla
Svaki?
Mene čudno gledaju i kad im signaliziram da nisu upalili svetla... uglavnom ženske osobe, i naravno da ne upale ni posle toga... dakle, ne generalizuj.
[ Java Beograd @ 12.01.2014. 18:52 ] @
Citat: Djordje T.:Pa koliko su kaznili tvoju drugaricu? Koleginicu. Još nisu. Čeka poziv od sudije, skoro je to bilo.
[ pisac @ 12.01.2014. 21:58 ] @
Problem je u tome što je kažnjavanje mnogo efikasnija u tome da se vozač sledeći put "seti" da upali svetla, nego što je to obična opomena.
[ anon115774 @ 13.01.2014. 09:27 ] @
Ja sam za to da se pisu kazne za ovakve stvari zato sto u ovoj zemlji ogroman broj "vozaca" prvo upali auto i krene pa onda radi sve sto je trebalo da uradi pre kretanja (vezuje pojas, pali svetla, namesta retrovizor...).
Ako sam dobro shvatio momka kom su pisali kaznu on je pre mesec dana dobio vozacku dozvolu. Potpuno mi je neverovatno da neko ko je pre mesec dana dobio dozvolu ne zna sta se sve radi pre nego sto krene da vozi. Pre bih razumeo da je to uradio neko ko ima 60 godina i ko je dozvolu dobio pre 40 godina.
A sto se tice nulte tolerancije to nije tacno. Sve zavisi od toga kako se postavite prema policiji. Ako se covek ponasa normalno onda moze nekad i da prodje bez prijave. Evo licni primer:
Pre nekih 6 meseci spustam se sa Iriskog Venca ka Novom Sadu. Na kraju puta sa dve trake (tamo gde je ono suzenje) stoji policija i meri brzinu. Zaustavljaju me. Kaze da sam vozio 73 a dozvoljeno 60. Ja, iskren da budem, nisam bas gledao u brzinomer u tom momentu kada su oni snimali ali mi, bez obzira na to, deluje da je zaista bilo tako. Ja kazem "ok, razumem, dajte sta treba da potpisem i to je to". Na to ce on meni: "Dobro, necemo da pisemo nista ovog puta jer mi ovde merimo i mnogo vece brzine, i preko 100km/h sto je realno mnogo opasnije od 73. Izvolite dokumenta i vodite racuna. Dovidjenja".
E sad, da sam krenuo da se raspravljam i pametujem.... verovatno ne bi bio isti ishod :)
[ Java Beograd @ 13.01.2014. 09:56 ] @
Nema tu pravila.
[ Djordje T. @ 13.01.2014. 15:33 ] @
Citat: Informer:
Ako sam dobro shvatio momka kom su pisali kaznu on je pre mesec dana dobio vozacku dozvolu. Potpuno mi je neverovatno da neko ko je pre mesec dana dobio dozvolu ne zna sta se sve radi pre nego sto krene da vozi. Pre bih razumeo da je to uradio neko ko ima 60 godina i ko je dozvolu dobio pre 40 godina.
Nije da ja ne znam sta treba da uradim pre nego sto krenem, jednostavno sam zaboravio. Bio sam sa devojkom u kolima, nesto smo se zapricali i ja sam krenuo 15-20 metara sa ugasenim svetlima. Ta jebena svetla palim i danju, nikad mi se do sad nije desilo da ih zaboravim, vezujem pojas pre nego sto upalim auto, ali sad se tako pogodilo i sta je tu je.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.01.2014. 20:23 ] @
Nemoj me shvatiti kao da popujem ali da poricamo malo o ovom citatu i pitanju.Nisu samo svetla u pitanju,generalno sve u saobracaju.
Citat: nesto smo se zapricali i ja sam krenuo 15-20 metara
Isto tako i penzioner sa svojim drugarima oko penzije i BUMP.On vec imao baj pas,bilo mu dobro ali se pogorsalo stanje i covek premine.
Koliko to kosta ZIVOT ? Tvoj koji treba da pocne ili Tudji,pa makar bio pri kraju?!
Opustimo se kao neki profi,napuvani vozaci ( ovo upucujem recimo licno sebi) i u jutarnjim satima kao i u ovim sitnim uvek se potkrade neki neosvetljeni pesak,koji gura neka kolica ili
pretrcava ulicu.Sta hocu reci.U auto se seda kao i na motor,BISTRE GLAVE.Nema zurbe.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 13.01.2014. 20:39 ] @
Nema mnogo direktne veze sa ovom temom, ali da napomenem;
statistički gledano najveći broj nesreća se desava u prvih 5 i poslednjih 5 minuta vožnje. Po istraživanju (nemam sada link ka tome), svodi se na to da su vozači najviše 'opušteni' u tih prvih i poslednjih 5 minuta. Prvih, jer su tek krenuli pa nisu 100% skoncentrisani na put i jos ako kreću od svoje kuće, sve im je 'poznato' - ulice, put i slično.
Poslednjih 5 minuta je slično. Pre svega, misle vec stigao sam, pa se opuste. A isto ako stižu kući (ili na posao), opet sve im je poznato i pad koncentracije je ogroman.
Iz ličnog iskustva, mogu ovu da potvrdim i od kada sam pročitao ovu statistiku dodatno obraćam pažnju u tih 10 minuta vožnje :)
[ anon115774 @ 13.01.2014. 20:59 ] @
Citat: Djordje T.:nesto smo se zapricali i ja sam krenuo 15-20 metara sa ugasenim svetlima.
Tako si isto mogao da prodjes na crveno.
[ Zarko Silic @ 13.01.2014. 22:56 ] @
Citat: Informer:
Ja sam za to da se pisu k Na to ce on meni: "Dobro, necemo da pisemo nista ovog puta jer mi ovde merimo i mnogo vece brzine, i preko 100km/h sto je realno
Mene zanima kako su to uuspeli da oproste ako se svako merenje brzine snima i pohranjuje u centru?
Drugara su kaznili na istom mestu jer je biciklom prekoracio dozvoljenu brzinu.
[ Nemanja @ 14.01.2014. 06:03 ] @
Nisam siguran kako funkcione radar, da li trebaju da "okinu" ili se automatski snima prekoracenje brzine ... Ako je slucaj pod 1, onda ni ne okinu, i cekaju da se "dogovore". Kada od dogovora nema nista, puste zrtvu.
[ anon115774 @ 14.01.2014. 09:49 ] @
Citat: Zarko Silic:Mene zanima kako su to uuspeli da oproste ako se svako merenje brzine snima i pohranjuje u centru?
To vec ne znam. Nisam se bavio detaljima jer sam ja bio kriv odnosno oni nisu bili vacarosi.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|