[ milovanmaric @ 11.04.2011. 15:25 ] @
Sad u subotu 09.04.2011, krecem se sa kombijem Peugeot Boxer 1.9 disel, 1998 godiste, od kruznog toka na NBG ka Brankovom mostu, a guzva samo takva, krecemo se po 2-3 metra, pa stojimo po pola minuta minut, pa opet 2-3 metra, i tako dobrih 40+ minuta, sve na vrhu gasa i prvom brzinom, noga me zabolela od pritiskanja papuce kvacila. Temperatura motora normalna oko 85 stepeni celzijusa, ventilator radi sa vremena na vreme i sve u redu. Od semafora kod Usca pa do polovine Brankovog mosta, krete kolona malo brze i napola mosta opet guzva, a meni temperatura motora izasla na 100 stepeni, upalila mi se i lampica za temperaturu u bloku motora, a ventilatori rade cujem ih da vrte, ali nikako da se temperatura skine ispod 95 stepeni, dotle spadne pa opet gore do 100 stepeni. Kad sam prosao kroz Terazijski tunel pa se spustio prema Pancevackom mostu, nekadasnjom ulicom 29 novembra, temperatura mi se vratila u normalu. Stigoh i do mesta odredista, otvorih haubu, proverih motor, sve izgleda u redu, sem sto sam morao doliti oko 2 litra destilovane vode u rashladni sistem. U sistemu mi je 50%antifriz prema 50% voda, bilo pre ovog pregrevanja. Na ovom motoru, od kad sam vlasnik vozila, pored redovnih servisa ulje i filteri, sam menjao dva puta kaiseve, jednom vodenu pumpu, dihtung glave pre dve godine bio se probusio, pa je zamenjen. Sad nisam siguran, sta bi moglo biti, posto se otvara termoregulator u bloku, vidi se po temperaturi kad se pali motor prvi put, izadje temperatura do nekih 70 stepeni, pa spadne na ispod 60 pa pocne ponovo da se podize, a tada kad se to desi izjednaci se i temperatura creva koje ide i izlazi iz hladnjaka. Ventilatora ima dva, prvi se pali na nekih 82 stepena, drugi kad izadje na nekih 90 stepeni, a da bih dosao do ove temperature, trebam da se penjem na uzbrdicu dobrih 5 - 6 km, da bi se temperatura digla na 90 stepeni. Imam utisak da je mozda do vodene pumpe, posto se slucaj desio kada se vrti na leru, mozda ima slab potisak vode, te nije dovoljan da rashladi motor pri visljim temperaturama. Ima li ko da je imao slicno iskustvo? Sta da uradim, da bih izolovao problem. |