[ milovanmaric @ 11.04.2011. 15:25 ] @
Sad u subotu 09.04.2011, krecem se sa kombijem Peugeot Boxer 1.9 disel, 1998 godiste, od kruznog toka na NBG ka Brankovom mostu, a guzva samo takva, krecemo se po 2-3 metra, pa stojimo po pola minuta minut, pa opet 2-3 metra, i tako dobrih 40+ minuta, sve na vrhu gasa i prvom brzinom, noga me zabolela od pritiskanja papuce kvacila. Temperatura motora normalna oko 85 stepeni celzijusa, ventilator radi sa vremena na vreme i sve u redu. Od semafora kod Usca pa do polovine Brankovog mosta, krete kolona malo brze i napola mosta opet guzva, a meni temperatura motora izasla na 100 stepeni, upalila mi se i lampica za temperaturu u bloku motora, a ventilatori rade cujem ih da vrte, ali nikako da se temperatura skine ispod 95 stepeni, dotle spadne pa opet gore do 100 stepeni. Kad sam prosao kroz Terazijski tunel pa se spustio prema Pancevackom mostu, nekadasnjom ulicom 29 novembra, temperatura mi se vratila u normalu. Stigoh i do mesta odredista, otvorih haubu, proverih motor, sve izgleda u redu, sem sto sam morao doliti oko 2 litra destilovane vode u rashladni sistem. U sistemu mi je 50%antifriz prema 50% voda, bilo pre ovog pregrevanja.

Na ovom motoru, od kad sam vlasnik vozila, pored redovnih servisa ulje i filteri, sam menjao dva puta kaiseve, jednom vodenu pumpu, dihtung glave pre dve godine bio se probusio, pa je zamenjen.

Sad nisam siguran, sta bi moglo biti, posto se otvara termoregulator u bloku, vidi se po temperaturi kad se pali motor prvi put, izadje temperatura do nekih 70 stepeni, pa spadne na ispod 60 pa pocne ponovo da se podize, a tada kad se to desi izjednaci se i temperatura creva koje ide i izlazi iz hladnjaka. Ventilatora ima dva, prvi se pali na nekih 82 stepena, drugi kad izadje na nekih 90 stepeni, a da bih dosao do ove temperature, trebam da se penjem na uzbrdicu dobrih 5 - 6 km, da bi se temperatura digla na 90 stepeni. Imam utisak da je mozda do vodene pumpe, posto se slucaj desio kada se vrti na leru, mozda ima slab potisak vode, te nije dovoljan da rashladi motor pri visljim temperaturama.

Ima li ko da je imao slicno iskustvo? Sta da uradim, da bih izolovao problem.
[ Nocni @ 11.04.2011. 16:15 ] @
Samo isprati to gubljenje rashladne tecnosti zbog cega se desava i za koliko vremena ce izgubiti ponovo tecnost... da li je negdje pusta, a nebi bilo lose ispitati i pritisak tecnosti na radnoj temperaturi kod nekog ko ima uslova za to, mozes kod tog ko je mijenjao dihtung glave... ostalo oko ventilatora/ davaca temperature/ termostata ti je sve ispravno...
Ne vjeruj bas kazaljci temperature 100%... moze se kad se to bude provjeravalo izmjeriti temperatura precizno...
Taj motor koji ti imas je dobrog kvaliteta, jedina mu je mana sto je trom i sa 70 konja u svim rezimima voznje se prilicno muci cak iako je putnicki kombi u pitanju...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 11.04.2011. u 17:31 GMT+1]
[ milovanmaric @ 17.04.2011. 11:37 ] @
Od ovog pregrevanja, stradao je radijator za zagrevanje kabinskog prostora, negde pusta ali se to ne moze videti, jer nema kapi iz njega,a kad pustim grejanje kabine lepo osetim miris antifriza. Skidao sam ga, i stavljao pod pritisak vazduha dok se nalazi u posudi sa vodom, i nigde se nevidi da izlazi vazduh, ali tu gubim tecnost. Sad ne gubi se od onog pregrevanja, presao sam nekih hiljadu kilometara nakon toga, nestane mozda 1 dcl tecnosti. Da li sad ima neko sredstvo da se sipa u sistem, ne bi li ga zapusio.

Inace, interesantno mi je da je ovaj radijator je non stop u vezi sa rashladnim sistemom motora, kad treba da se greje kabina, samo se otvori klapna da vazduh protice kroz komoru i eto ga grejanje kabine.

I verujem da sam, uspeo izolovati i problem, izgleda da termodavac na radijatoru je falican, on ukljuci ventilatore kad treba, ali se desava da pri vecoj temperaturi rashladne tecnosti, negde 95 do 97 stepeni Celzijusa, on iskljuci ventilatore, te je verovatno on zreo za zamenu, ali videcu jos malo kad kombi bude slobodan na dan - dva.